Şimdi Ara

★★★ CHEVROLET CRUZE ★★★

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
45.111
Cevap
162
Favori
3.530.417
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
21 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ★★★ CHEVROLET CRUZE ★★★
    Sevgili CRUZE severler;

    Chevrolet Cruze ilk çıktığı 15 nisan 2009 yılında kompakt sedan segmentinde, markanın yeni küresel tasarım dilini yansıtan bir araçtı.
    C sınıfı sedan segmentine ilk kez dört kapılı coupe tarzı bir görünüme sahip bir model olarak giren Chevrolet Cruze’un, dik eğimli ön
    camdan ince arka sütunlara kadar uzanan kavisli tavan çizgisi görünümünün en karakteristik özelliğidir. çift renkli kumaş kokpit tasarımı
    sayesinde daha sportif bir iç mekan hedefi belirlendi. Arka tasarımı, gömme montajlı arka ışık kümelerini kapsarken, klasik Chevy ikiz ışık
    tasarımı motifini vurgular.

    2009 yılında Chevrolet Cruze güvenlik testi kriterlerine göre Kompakt-Sedan segmentinde 5 yıldız alan ilk ve tek model olmuştur. %96
    ile yetişkin korumada ve Cruze, hareketli bir bariyerle gerçekleştirilen önden çarpışma testinde 16 maksimum puan ve yandan darbeli
    çarpışma testinde ise 8 maksimum puan almayı başarmıştır. Chevrolet Cruze un elde ettiği bu yüksek puanlar, EuroNCAP in 1997
    senesinden itibaren uygulanan çarpışma testlerinde binek otomobillerde her iki testte ulaşılmış en yüksek puanlardır.

    İlk olarak Türkiye de 2009 yılında baz model olarak 109bg'lik Lacetti motoru ile ve LS versiyon Opelden tanıdığımız Ecotech 1.6 113gb’lik
    motor versiyon ile satılmaya başladı. Birkaç parti sevkiyattan sonra 109bg’lik seçenekten vaz geçilerek tamamen 113bg'lik versiyon ile
    gelmeye başladı. Bu 113bg'lik motor 6400 d/dk 153Nm güç sağlamaktadır. Aracın otomatik versiyonun da pek çok araçta da kullanılan
    Japon aisin şanzıman kullanılmaktadır. 6 ileri imkanı sunan bu şanzıman klasik tork konvertörü sayesinde rahat, kullanışlı ve genel anlamda sorunsuzdur. manuel versiyonu 5 ileri şeklindedir.

    Çok beğenilen ve hemen yollarda gördüğümüz bu araç kimileri tarafından çok sevildi, kimileri tarafından nedense! pek sevilmedi.
    Pek çok seveni fanı ve bir o kadarda anti-sempatizanı vardır. Ama her kötü söyleme karşılık yollarda da pek sık görülür.

    Sevilmemesine olumsuz olarak görülen en büyük etkenlerden birisi 100km de verdiği yakıt tüketim değeri ve ağır kasasından kaynaklı
    ilk kalkış yavaşlığı gösterilebilir. Fazla gözüken yakıt tüketimi; test sürüşleri, arkadaş kullanımları ve ilk kullanıcı beklentilerinin farklılık
    göstermesinden kaynaklıdır. Zamanla şehir efsanesine dönüşen bu durumun şimdi şartlar altında bakıldığında tamamen yanlış olduğu gözlemlenmektedir. bunun karşılaştırlması için, aynı sınıf araçların fabrika ve forumdaki araç başlıklarındaki tüketim konu ile ilgili
    başlıklarını incelemek yeterlidir. Aracın ne verebileceğini ve ne alabileceğini bilen Normal kullanıcı aracın test verilerini rahatlıkla
    yakalayabilir hatta şehir, kullanım şekli ve trafik dikkati ile bir miktar altına bile inebilir.

    Aracın Plus donanımlı versiyonu, sürücüye daha konforlu bir kullanım rahatlığı sunar. Yağmur -far sensörü, otomatik iklim kontrollü klima,
    karartmalı dikiz aynası ve 6’lı cd changer(güncel plus da mevcut değil) sürüşe zenginlik ve keyif katar…

    Araç 2011 yılın da manifold güncellemesi ile cruze 124bg 154Nm tork'a çıkartılmış 154Nm tork olmuştur. 11bg'lik bir artış olmuştur.
    Amaç başlangıç vitesindeki ağırlığı bir nebze olsun azaltarak müşteri memnuniyeti sağlamaktı. Bir nebze arttı da…yeni yıl ve yeni
    beygirlerle donatılmış Cruze; cruise controle, usb girişine kavuştu. Ama 6’lı cd changer’ı ve üretim dönemine göre AQS’i kaybetti.
    discrepancy;
    Tum digital otomatik klimaya sahip 1.4 T Cruzelarda ( NB,HB ve SW farki olmaksizin ) AQS sistemi 2012 den itibaren standart olmustur
    1.4 Lt SW lerde far ve yagmur sensoru ile kararan dikiz aynasi standart yoktur ama bu araçlarda digital otomatik klima ve MyLink olmasina karsin bu siraladigim plus ozellikleri yok
    Yeni yıl ile birlikte DE(design edition) versiyonu satışa sunuldu. Bu versiyona dahil olan yeni ön ve arka tamponlar bunlara ek olarak
    krom kaplamalar, yan marşpiyeller, Bağaj üstü spoiler daha sportif bir hava kattı…

    GM 2012 model yılı itibari ile aileye bir canavar kattı CRUZE 2.0 163bg 360Nm tork. Bu motor grubunun tüm donanım ve güvenlik grubu
    ekipmanları diğer motor grubu ile aynıdır. fiyat, donanım ve güçlü motoru ile rakipleri arasında önemli bir yere sahiptir.

    2012 yılındaki diğer bir yenilik de Cruze HB. Seçenekler arttıkça ürün zenginleşmeye başladı. Bu yıl itibari ile DE seçeneği WTCC olarak
    adlandırılmaya başlandı. DE seçeneğinde kullanılan mavi kumaş döşeme siyah döşeme olarak değiştirildi. 2012 yılı 4. Çeyreğinde GM
    grubu Astra ve insignia da kullanılan 1.4T 140 bglik motor seçeneği ilk olarak SW seçeneğine, ardından 1.4T HB ve 1.4T NB olarak ürün
    gamı daha çok zenginleşecek…

    Cruze bol güvenlik ekipmanı , zengin donanım seçeneği ve uygun fiyatı ile C sınıfındaki rakiplerini hep zorlamıştır.
    Yeni SW ve 1.4T seçeneği ile gelecek olan hafif makyaj ve mylink cruze’u daha da zenginleştirip pazardaki yerinin daha çok
    sağlamlaşmasını sağlayacaktır…

    GM grubundaki araçlarla aynı sert süspansiyonları paylaşan cruze bozuk yollarda keyifsiz bir sürüş sağlasa da yol tutuşundan ödün
    vermeyerek, bu kötü yönünü biraz da hafifletmektedir. 2009-2011 yıl versiyonlarda ortaya çıkan kaliper yuvalarındaki pimlerin yuva içine vurmasından meydana gelen "kaliper pimi tıkırtısı" sorunu kullanıcıların epey başını ağrıttı. yuvalara gres basma yöntemi başarılı olmayınca
    pimleri fiber kaplama yolu ile çözmeye başladılar. bu dönemde şikayetler önemli ölçüde azaldı. daha sonra 2 pimi de orjinal lastik burçlu olan
    ile değiştirip sorunu çözdüler. 2012 yılı itibari ile sorun ortadan kalkmış gözüküyor.

    Yakıt tüketimi şehire, kullanıcıya ve sürüş şekline göre farklılık gösteren bir yapıya sahip. Normal genelleme olarak MT kullanıcıları 8-9lt, AT
    kullanıcıları 9-10lt tüketim sergiler. Bu değerler kullanılan yerin yapısına, rakım’ına, kullanıcının gaza basış şekline, trafiğe vs. göre +1-1lt
    olarak değişkenlik gösterir. Rakipleri ile aynı tüketime sahip olan cruze ilk yıllarda bayi lpg garantisi adı altında lpg montajı yapılarak satılmış.
    Daha sonra genel merkez sübapların magnezyum alaşımlı olması ve lpg’nin yüksek ısısına dayanamayıp zaman içerisinde sübaplar da
    defarmasyona uğraması ve bunun da garantiye girmemesi sebebi ile bu uygulamaya bir son vermiştir. 124’bg lik motorlara kesinlikle lpg
    dönüşümü önerilmiyor ibaresi vardır.

    Sübap sorunu sadece cruze da değil pek çok araç da vardır. Kullanıcı bu durumu bilerek lpg dönüşümü yapar ve lpg kitinin kalitesine ve
    montajına göre oluşabilecek sübap sorunlarına 50-60-70.000km gibi çelik sübap değişimi ile karşılar.

    Cruze ana üretim bantı Amerikada dır ve GM'e ait koredeki fabrikada montaj edilerek Avrupa pazarına sunulmaktadır.

    Cruze (0-100 km/h) 16MT-10.9sn / 2.0MT-8.5sn / 1.4T MT-9.9sn

    2009 ve 2010 modellerde CC(Cruise Control) yok.
    2011 yılı itibari ile motor 124bg olmuş, CC(Cruise Control) ve Plus versiyonlar da USB girişi ek donanım olarak sabitlenmiştir.

    Ve...
    Hiç bir versiyonda kapılar otomatik kilitlenmiyor.


    PLUS;
    Yağmur sensörü
    Far sensörü
    Kararan dikiz aynası
    İklim kontrollü dijital klima

    Farkları anlamak için;

    1-Yagmur sensörü için; Silecek kolunu bir tık yukari kaldırın ekranda sensörün aktif oldugunu gösteren yesil silecek işareti çıkacak.
    2-Far sensörü için; Far açma anahtarında "auto" işareti var.
    3-Dijital klima için; Klima ünitesinde "auto" tuşu var. Ve fan/ısı ayar düğme üzerindeki işaret kesintisiz.
    4-Otomatik kararan dikiz aynası; ayna üzerinde siyh nokta (sensör) mevcut. Manuel ayar aparatı mevcut değil.
    5-Orjinal plus cam çıtaları net olarak belli, araç krom görünümlü cam çıtasına sahip değil ise plus da değildir. Orjinal olmayanlar, yapıştırma...


    ☆2009-2010 plus modeller de 6lı cd changer mevcut.
    ☆Plus olmayanların cd icerideyken sol dügmesi sarı ışık yanıyor.

    6'lı cd changer, sadece 2009-2010 plus araçlar da.
    USB 2011 ve sonrası Plus araçlar da
    MyLink 2013 model plus araçlarda


    DE; İlk parti Gri/mavi döşeme, son gelenler açıkgri/koyu gri
    WTCC; Koyu gri döşeme kumaşı
    (DE ve WTCC Spor tamponlar ve iç görünüm tamamen aynı)
    SPORT; Tamponlar, jant ve iç dizayn revizyona girdi


    2009-2010 Stepne
    2011-2012 tamir kiti
    2013 tamir kiti
    2013 makyajlı kasa ile beraber tekrar stepne(Sport jantlar+lastik 17", fakat stepne 16" dir)

    2009-2010; 113bg (Euro5/otomatiklerde yazılım güncellemesi))
    2011-2012-2013; 124bg (Euro5/manifold + gövde/motor yazılım güncellemesi)
    2013; makyajlı kasa ile beraber 117bg(2014 ocak Euro6 normlarına hazırlık)


    Resimlerden anlamak için "ana gösterge" aracın radyo ekranının bulunduğu bölüm ve klima göstergeleridir.
    Yol bilgisayarı da bir göstergedir ama genelde araçların resimlerinde gözükmez ve anlamak zordur

    Çok basit;

    Makyajlı kasa da Plus demek ekranın büyük olmasıdır(yani MyLink ekranın bulunması). MyLink ekrandan kasıt, büyük ekran anlamındadır.
    Araç da küçük radyo/bilgi ekranı var ise o araç plus değildir.

    Makyajlı kasa; Plus/Plus değil
    ★★★ CHEVROLET CRUZE ★★★ ★★★ CHEVROLET CRUZE ★★★

    Makyajsız kasada ise Plus ekranı Büyük olan(yani üç satır), Plus olmayan araç ekranı ise küçük olan(yani tek satırdır. Aslında o da kendi içinde tek satır değildir)

    Makyajsız kasa; Plus/Plus değil
    ★★★ CHEVROLET CRUZE ★★★ ★★★ CHEVROLET CRUZE ★★★

    Tam olarak anlayabilmek için resimlerinde tam olarak gözükebilmesi gerekli, eğer doğru düzgün resim ekip koyamayan bir satıcı
    var ise o satıcıya biraz şüphe ile yaklaşmak lazım. Bana göre 10 tane "adam gibi resşim" koymak çok da zor değil.

    Galericiler zaten versiyon falan bilmiyor yada işine gelmiyor. Alırken hepsi Cruze, satarkan hepsi plus full...

    Bir Cruze da tek satır ekran var ise o araç plus değildir, 3 satır ekran ise plus'tır. NET...
    Eğer sonradan multimedia takılmış ise diğer durumları gözden geçirmek lazım;
    Ekran görselleri ilk mesajda mevcut;https://forum.donanimhaber.com/fb.asp?m=30883332


    Plus dijital klima kontrol panelinde AUTO tuşu olur ve yönlendirme tuşları tek tuştan idare edilir. Ve fan düğmesi üzerindeki simge
    kesintisizdir.Manuel klima da, yönlendirme tuşları ayrı ayrı ve Auto tuşu mevcut değil. Fan düğmesi üzerindeki işareti kesik kesik.

    Far sensörü için; Anahtar üzerinde AUTO simgesi mevcut.

    Yağmur sensörü için; Silecek kolunu bir kere yukarı kaldırınca ekranda yeşil cam ve silecek simgesi belirir. Aktif olduğunu gösterir.

    Kendiliğindan kararn ayna; Ayna normalden biraz daha büyüktür ve ayna üzerinde sensör noktası gözükür, manuel aynalarda altta
    ayar kolu olur.

    Krom görünümlü cam çıtaları bir bütün halindedir. Plus olmayan cam çıtaları siyah plastiktir, aksesuarcılar çıta satar ama siyah plastik
    üzerine yapıştırma şeklindedir kaba durur kendini hemen belli eder.


    Plus olan aracın Fan kontrol düğmesi üzerindeki işaret kesintisizdir ve Auto tuşu ile mode tuşu vardır.
    Mode tuşu ile havalandırma seçenekleri tek tuş ile ayarlanır. Çok basittir, eğer fotoler net ise görsel olarak hemen anlaşılır

    Plus;
    ★★★ CHEVROLET CRUZE ★★★



    Plus olmayan aracın fan ayar düğmesi üzerinde bulunan işaret kesik kesiktir ve auto düğmesi yoktur(sadece dijital iklim kontrollü
    PLUS versiyonlarda AUTO tuşu mevcuttur). Plus araçta olan MODE tuşu yoktur ve bu hava gönderme ayarları tek tek tuş olarak sunulur.

    Plus değil;
    ★★★ CHEVROLET CRUZE ★★★



    DE/WTCC versiyonlarda ön-arka tampon farklıdır ve krom detaylar içerir. Jantlar 17" olur ve modeli bellidir. Yan marşpiyeller vardır.
    Sedanlar da bagaj üst spoyler bulunur.




    Park sensörü Tüm versiyonlar da standart donanımdır, var mı? diye bakmaya gerek yoktur.




    MY-10 kitapçığında;

    80kW 109bg XE (1.6)
    83kW 113bg XER (1.6)

    MY-12/13 kitapçığında;

    80kW 109bg LXT (1.6)
    91kW 124bg LDE (1.6)
    103kW 140bg LUJ (1.4)
    120kW 163bg LNP (2.0)

    104kW 141bg 2H0 (1.8)
    96kW 130bg LUD (1.7)

    86kW 117bg ? (1.6)




    2.0 LT HB Detay inceleme;https://forum.donanimhaber.com/m_92189655/f_//tm.htm#92191657
    Geri gidrken gelen ses için üye çalışması;https://forum.donanimhaber.com/m_97527029/tm.htm



    kısayol Linkleri;
    Cruze donanım link / Cruze fiyat link / Cruze Genel link / Cruze Aksesuar link / Cruze Yakıt link


    Yeni makyajlı NB / HB / SW
    ★★★ CHEVROLET CRUZE ★★★ ★★★ CHEVROLET CRUZE ★★★ ★★★ CHEVROLET CRUZE ★★★


    Chip Foose
    ★★★ CHEVROLET CRUZE ★★★
    ★★★ CHEVROLET CRUZE ★★★
    ★★★ CHEVROLET CRUZE ★★★
    Chip Foose; LİNK
    ★★★ CHEVROLET CRUZE ★★★
    / Chip Foose; LİNK2
    ★★★ CHEVROLET CRUZE ★★★



    ★★★ CHEVROLET CRUZE ★★★
    Cruze Jant bijon aralığı 5x105
    ★★★ CHEVROLET CRUZE ★★★
    Cruze Modifiye; LİNK
    ★★★ CHEVROLET CRUZE ★★★



    NCAP sonuçları;
    ★★★ CHEVROLET CRUZE ★★★
    ★★★ CHEVROLET CRUZE ★★★


    [simage]★★★ CHEVROLET CRUZE ★★★[/simage]Cruze NCAP çarpışma test videosu; LİNK
    ★★★ CHEVROLET CRUZE ★★★



    Airbag dağılımı;

    direksiyon (sürücü) 1
    yolcu ön konsol (yolcu)2
    sürücü koltuk yanı (yan hava yastığı)3
    yolcu koltuk yanı (yan hava yastığı)4
    sürücü yolcu A direkleri (perde hava yastığı)5-6
    yolcu koltukları arka C direkleri (perde hava yastığı)7-8

    aracın airbag sensörleri;
    ★★★ CHEVROLET CRUZE ★★★
    ★★★ CHEVROLET CRUZE ★★★
    Airbag LİNK
    ★★★ CHEVROLET CRUZE ★★★



    Teknik tablo(113bg)
    ★★★ CHEVROLET CRUZE ★★★


    Kullanım klavuzları;https://www.chevrolet.com.tr/chevrolet-sahibi/kullanim-kilavuzlari.html


    Donanım dosyası;
    ★★★ CHEVROLET CRUZE ★★★



    WTCC
    Dünya Şampiyonu Chevrolet – Üst üste 2 defa!

    Bir numara olmayı seviyoruz. Üst üste 2 defa FIA-Dünya Binek Otomobiller Şampiyonası (WTCC) birincisi olan Chevrolet başarısını perçinledi.

    Chevrolet Cruze markalar şampiyonasında rakiplerine büyük fark atarak 2010 ve 2011 yıllarında üst üste şampiyon oldu. Pilotlar klasmanında da ilk 3 pilot Chevrolet Cruze kullanıyorlardı.
    Ynan Muller ünvanını geri aldı

    Son ana kadar büyük mücadele içinde geçen sezonun sonuda Fransız pilot Yvan Muller sürücüler klasmanında Chevrolet Cruze ile şampiyonluğunu ilan etti. Takım arkadaşları İngiliz pilot Rob Huff ikinci, İsviçreli pilot Alain Menu üçüncü oldu.
    ★★★ CHEVROLET CRUZE ★★★
    Cruze Safty Car Crash (dakika 1.15/1.45); LİNK
    ★★★ CHEVROLET CRUZE ★★★



    Dünya Binek Otomobil Şampiyonası WTCC Almanya, İspanya, Portekiz, Çin, Brezilya, İngiltere, Belçika gibi dünya üzerinde 10 ülkede düzenlenmektedir.


    Cruze 1.4T SW
    ★★★ CHEVROLET CRUZE ★★★ ★★★ CHEVROLET CRUZE ★★★
    Sis farını değişikliği ve ön tampon dukunuşu mevcut. Yeni 16inç Jantlar eskilere göre daha güzel ve dolgun...

    ★★★ CHEVROLET CRUZE ★★★ ★★★ CHEVROLET CRUZE ★★★
    My'link güzel. Sade ve kullanışlı. Dokunma hassasiyeti iyi...Yeni fırça izi görünüşlü koyu gri/yeşil kaplamalar ve çevresini kaplayan krom çerçeve
    çok güzel. Direksiyon üzerindeki gri parça da aynı doku da olmalıymış. Burada eski gri parçanın kullanılması bütünlüğü bozmuş. -puan.
    MyLink güncellemesi ile akıllı telefon üzerinden Navigasyonu kullanmak mümkün...

    ★★★ CHEVROLET CRUZE ★★★ ★★★ CHEVROLET CRUZE ★★★
    Geri vites ekranı ve Yeni 16inç jantlar

    ★★★ CHEVROLET CRUZE ★★★ ★★★ CHEVROLET CRUZE ★★★
    Arabanın arka bölümü...


    Cruze SPORT/WTCC
    ★★★ CHEVROLET CRUZE ★★★ ★★★ CHEVROLET CRUZE ★★★

    ★★★ CHEVROLET CRUZE ★★★ ★★★ CHEVROLET CRUZE ★★★

    Ayrıntılara dikkat edildiğin de Yeni spor versiyonun plaka altı sonrası içe doğru giren bir yapısı var.
    Oysa WTCC tamponu, plaka altından sonra dışa doğru hafifçe şişiyor.

    Bu yüzden yeni sport tamponu daha küçük ve zayıf gözüküyor. (Arka taraf Sport/WTCC birebir aynı)
    Sport donanımla beraber değişen: ön tampon, jant...(mylink PLUS versiyon da)


    MAKYAJLI ve MAKYAJSIZ Cruze farkı

    Normal versiyonlar için değişen: Ön ve arka tampon dizaynı ve 16" farklı jant...

    SPORT(Eski adı ile WTCC) değişen: Ön ve arka tampon dizaynı ve 17" farklı jant...

    PLUS farkı: iklim kontrollü klima, Far+yağmur sensörü, Kararan dikiz aynası, MyLink...

    Değişen iç mekan;
    ★★★ CHEVROLET CRUZE ★★★★★★ CHEVROLET CRUZE ★★★


    MULTİMEDİA

    ★★★ CHEVROLET CRUZE ★★★★★★ CHEVROLET CRUZE ★★★
    ★★★ CHEVROLET CRUZE ★★★★★★ CHEVROLET CRUZE ★★★



    Arıza kodları;

    ★★★ CHEVROLET CRUZE ★★★



    2.0Dizel jant ölçüleri;
    Kaynak: congman
    Yurtdışı forumlara hızlıca göz gezdirdim. Ölçünün 5x115 olduğunu söylüyorlar. Hatta 5x114.3 uydurmak için çaba harcayanlar var çünkü 5x115 bulunması
    zor bir ölçüymüş.Evet jantlar 5x115'miş. Bu ölçüde 17' jant bulmak da imkansıza yakın gibi.
    https://www.wheel-fitment.com/car/Chevrolet/Cruze%20Diesel%20(2009%20-%20)/
    https://www.cruzetalk.com/forum/64-chevy-cruze-diesel/47953-2014-chevy-cruze-diesel-wheel-weight-thread.html 2 ve 3. iletiler.
    http://www.oxwheel.com.au/staff/?r=dealerProduct/modelView&option=com_widealer&view=modelView&model=633&Itemid=34&WiProductItem_sort=wi_product_et_id



    ★★★ CHEVROLET CRUZE ★★★★★★ CHEVROLET CRUZE ★★★★★★ CHEVROLET CRUZE ★★★★★★ CHEVROLET CRUZE ★★★



    Geçen gün bir konudaki arızayı ve ödenen fiyatı(8.000TL) okuduğumda merak ettim ve kendi aracım için servise gittiğimde
    Chevrolet den tanıdığım ve bu işi bilen teknik adam ile kısa bir sohbet yaptım.

    Evet! zaman zaman şanzıman arızası için başvuran kullanıcılar oluyormuş.
    Basit olarak; Bir sıyırma oluyor ve parça kopartıyormuş. Bu kopan küçük parça içeriye zarar verip şanzıman yağının da yanmasına
    sebep oluyormuş, sorun giderek büyüyor ve şanzıman D pozisyonundan N pozisyonuna atmaya başlıyormuş. muşşş vs...

    Yetkili servis şanzımanı açıp baktığında 4-5.000TL masraf çıktığını ve talep ettiklerini belirtti.
    Şanzımanı servis de yapmıyorlar. Eskiden Antalya'da anlaşmalı oldukları bir şanzımancı varmış, söküp ona gönderiyorlarmış.

    Sökme/gönderme/tamir/takma vs. 5-6 günü buluyormuş.
    Şu an Antalya daki şanzımancı yerine İstanbulda olan ve anlaştıkları şanzımancıyı kullanıyorlarmış.
    Tamire giden şanzımanlardan tekrar bozulup geri dönen olmamış(dediklerine göre).

    Eğer Antalya daki şanzımancıya ulaşıp kendimiz bu işi başarmak ve daha az para vermek istiyorsak, adama ulaşabiliyormuşuz.
    Onun da verdiği fiyatın maksimum 3.500TL olduğunu belirttiler(Bu sayede, servisinde 1.000 küsürü cebe indirdiğini anladık)

    Servisin verdiği 5.000TL
    Ve şanzımancıya ulaşıp verilen miktar 3.500TL.

    Servis İstanbul'a yolladığı için 10-12 gün kadar süre veriyor.
    Antalya'daki şanzımancı 3-4 gün de teslim ediyormuş.

    Tabi! Bu fiyatlar ekstrem bir durum çıkmaz ise...

    Otomatik kullanıcılarının bilgisine.



    @lazkaya ; yolcu tarafı ön kaplama sökme.https://www.youtube.com/watch?v=qCoepjojmN4&feature=youtu.be



    Chevroletin Kurucusu;
    ★★★ CHEVROLET CRUZE ★★★

    Louis Chevrolet, 1878 yılında İsviçre’nin La Chaux-de-Fonds kentinde dünyaya geldi. Bir saatçinin oğlu olan ve mühendislik tutkusunu
    babasından miras alan Louis, bir erkek çocuk olarak, sürekli eline geçen aletlerin parçalarını inceliyor, çalışma prensiplerini anlamaya
    çalışıyor ve onları geliştirmek için yollar arıyordu.
    11 yaşında bir bisiklet tamircisinde çalışmaya başladığında ise ikinci tutkusu olan hızla tanıştı. Diğer bütün çocuklar gibi, ilk kez bir yokuştan
    hızla aşağıya indiği anda duyduğu heyecanı asla unutmayacaktı. Fakat o anda birçoğumuzun aksine, bir bisikleti nasıl daha hızlı bir hale getirebileceğini düşünmeye başladı.Louis çok sayıda bisiklet üretip bisiklet yarışlarına katılmaya, ve bu yarışlardan elde ettiği parayla da
    altı erkek ve kız kardeşine destek olmaya başladı.
    Amerikalı emlak patronu Vanderbilt, üç tekerlekli motosikletini tamir ettirmek için Louis’in dükkanına geldiğinde, yıllardan 1896 idi. Louis
    motosikleti tamir etti ve Amerika’daki ilk servetini elde etmesi için onu teşvik eden Vanderbilt’’i oldukça etkiledi.
    1901 yılında Louis, New York’a taşındı ve bir teknisyen ve tasarımcı olarak dünyanın en büyük otomobil üreticisi olan Dion-Bouton için
    çalışmaya başladı.
    Louis’in otomobil tutkusu daha çok tasarlamak ve yarıştırmak üzerineydi.
    1905 yılında bir mili 52.8 saniyede kat edip bir hız rekoru kırarak ilk büyük otomobil yarışını kazandı. Aynı yıl, onu uluslar arası bir süperstar
    haline getirecek olan bir Amerikan yarışında elde edeceği 15 yıllık galibiyet serisinin de başlangıcıydı.
    1911 yılında Louis şöhretini, General Company of New Jersey’in sahibi Bill Durant’ın ortaklığıyla kendi otomobil üretim şirketini kurmak için
    kullanmaya karar verdi ve böylece Chevrolet Motor Car Company (Chevrolet Otomobil Şirketi) efsanesi de başlamış oldu.
    3 Kasım 1911 tarihinde Chevrolet Motor Car Company üretim hayatına başladı. Louis artık, her zaman rüyasını kurmuş olduğu otomobilleri
    tasarlama şansına sahipti.
    Daha yüksek mühendislik eseri ve diğerlerinden çok daha güvenli otomobiller üretmek istiyordu. Bu otomobillerin insanların büyük
    çoğunluğunun satın alabileceği fiyatlara mal olması da Louis’in bir diğer isteğiydi.
    Chevrolet markası, Ford’un T Modelini en çok satan otomobiller listesinin 1. sırasından indirerek büyük bir başarıya imza attı.
    Bugün belki bir çok insan Louis ismini bir otomobil yarışçısı olarak hatırlamasa bile, O’nun şirketi artık dünyaca ünlü bir şirket haline geldi.



    Papyon;
    [simage]★★★ CHEVROLET CRUZE ★★★[/simage]
    Papyon özellikle 20. Yüzyılın ilk yarısından modern çağın göstergesi olarak erkeklerin boynunu süsleyen bir aksesuardı. Papyonun
    otomobil tarihi açısından önemi, Chevrolet’nin logosu olması nedeniyle oldukça büyük. Dünyanın en büyük üreticilerinden birisi
    olacak olan firmanın temelleri Louis Chevrolet ve GM’in kurucularından olan William C.Durant tarafından 1911 yılında atıldı.



    Panthér



    @LAST_DRIVER'a teşekkürler.
    ★★★ CHEVROLET CRUZE ★★★



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Panthér -- 17 Nisan 2020; 15:21:45 >
  • mjtanju kardeş,

    Öncelikle kalbinden daha temiz olan bu sayfayı bana ayırdığın için teşekkür ederim,

    Chevrolet/Cruze için 'asla alma' diyorlar, Cruze için 'kalkmıyor' diyorlar, Cruze için 'çok yakıyor' diyorlar, Cruze için 'parçası bulunmuyor' diyorlar, Cruze için 'lpg uymuyor' diyorlar, Cruze için 'bir dolu kronik sorunu var' diyorlar, Cruze için 'galeriden KESİNLİKLE alma' diyorlar... Diyorlar da diyorlar, diyorlar da diyorlar...

    1- Chevrolet/Cruze neden asla alınmaz?
    *Chevrolet/Cruze asla alınmaz çünkü, piyasada fiyat/performans açısından alınabilecek en efektif araba,
    *Chevrolet/Cruze asla alınmaz çünkü, muadili arabalara 15,000-20,000 lira fazla verecek zengin çok,
    *Chevrolet/Cruze asla alınmaz çünkü, Chevrolet piyasadan çekildikten sonra resmi sitesinde bile alenen 'Opel Astra modeli Cruze ile aynı üstün özellikleri ve teknolojiyi barındırıyor' ifadesi bulunmaktadır.
    *Chevrolet/Cruze asla alınmaz çünkü, Chevrolet'in piyasadan çekilme sebeplerinden başlıcaları arasında Opel'in önüne geçmesiydi.
    *Chevrolet/Cruze asla alınmaz çünkü, 2011 yılında Dünya çapında 4,76 milyon araç satışı gerçekleştirerek yeni global satış rekorunu kırmıştı.
    *Chevrolet/Cruze asla alınmaz çünkü, her gittiğimiz yerde her yaştan/türden bireyin dikkatini çekiyor.
    *Chevrolet/Cruze asla alınmaz çünkü, 'çok yakıyor, kalkmıyor vb.' diyenler bile fıldır fıldır Cruze Forum'larında geziyor ve 'ben de almayı düşünüyorum' cümlesiyle söze başlıyor.

    2- Cruze neden kalkmıyor?
    *Cruze kalkmıyor çünkü, 'kalkmıyor' diyenler Ferrari'den inip Cruze binince ee doğal olarak kalkmıyor.
    *Cruze kalkmıyor çünkü, 'kalkmıyor' diyenler hayatları boyunca Cruze kullanmamışlar hatta ve hatta çevresinde Cruze kullanan bile yok.
    *Cruze kalkmıyor çünkü, 'kalkmıyor' diyenler spekülasyon ağzı ile bilgilenen, araştırma yapmadan muhakeme yapan, incelemeden SONUÇ alan kişilerdir.
    *Cruze kalkmıyor çünkü, piyasada sürücü sayısı şoför sayısına göre çok fazla.
    *Cruze kalkmıyor çünkü, 'kalkmıyor' diyenlerin özel yaşantısında sıkıntısı var (tabi zor bir durum...) ve hep Cruze ile özel yaşantılarını karıştırıyorlar. Kalkmaz tabi ;) Kaldıramazsın ;) Fındık, fıstık, ceviz, bal ye...

    Banu Alkan'dan 'kaldıramazsan kaldırırlar gülüüüümmm' şarkısı 'kalkmıyor' diyenlere gelsin ;)

    3- Cruze neden çok yakıyor?
    *Cruze çok yakıyor çünkü, İstasyonunda pompaya yaklaştığında Benzinin Litresi 9 Lira, LPG Litresi 7 Lira oluyor.
    *Cruze çok yakıyor çünkü, Ortalama Yakıt Tüketimi endeksi tamamiyle popisi arttığı sürece artıyor. (Reklamın iyisi kötüsü olmaz derler...)
    *Cruze çok yakıyor çünkü, LPG takılabiliyor ve %100 uyum sağlıyor ;)
    *Cruze çok yakıyor çünkü, LPG'li şehir içi 10,0 Lt/100Km yakıyor (bkz. 1.4T 140HP 200Nm)
    *Cruze çok yakıyor çünkü, LPG'li şehir dışı 8,0 Lt/100Km yakıyor (bkz. 1.4T 140 HP 200Nm)
    *Cruze çok yakıyor çünkü, LPG'siz şehir içi 8,0 Lt/100Km yakıyor (bkz. 1.4T 140HP 200Nm)
    *Cruze çok yakıyor çünkü, LPG'siz şehir dışı 6,0 Lt/100Km yakıyor (bkz. 1.4T 140 HP 200Nm)
    *Cruze çok yakıyor çünkü, 1475Kg ağırlığı olan bu araç emsali teşkil eden araçlara göre 200Kg (Ort) daha ağır.
    *Cruze çok yakıyor çünkü, düşünsenize sen kaldıramicaksın ve karşı taraftan az masraf yapsın bekleyeceksin. Yok öyle bir dünya... Fındık, fıstık yetmezse;

    http://manisamesirmacunudernegi.com/

    4- Cruze'un parçası neden bulunamıyor?
    *Cruze'un parçası bulunamıyor çünkü, Chevrolet halen 10 yıl parça/servis desteği veriyor.
    *Cruze'un parçası bulunamıyor çünkü, Opel Astra ile muadili parçalar kullanılıyor.
    *Cruze'un parçası bulunamıyor çünkü, Chevrolet piyasadan çekildikten sonra sanayide herkes 'Geleneksel Chevrolet/Cruze Parçaları İmha Festivali' yapacak ama bu sene 1.si düzenlenecek olan festival elde olmayan parçalar sebebi ile iptal edilmiştir :(

    bkz.www.gelenekselchevroletcruzeparcalariimhafestivali.com

    5- Cruze'a neden LPG uymuyor?
    *Cruze'a LPG uymuyor çünkü, bu forumda ki birçok kişi LPG kullanıyor.
    *Cruze'a LPG uymuyor çünkü, forumda 60,000km kullanıp subap sıkıntısı yaşamayan arkadaşımız var.
    *Cruze'a LPG uymuyor çünkü, hangi marka daha efektif olur diye onlarca sayfa LPG konusu yazılıyor.
    *Cruze'a LPG uymuyor çünkü, marka temsilcileri forumlarda kampanya yapıp müşteri çekmeye çalışıyorlar ;)

    6- Cruze'un neden bir dolu kronik sorunu var?
    *Cruze'un bir dolu kronik sorunu var çünkü, daha 'Kronik' kelimesinin anlamını bilmeyip kullanan kişiler var. (bkz.http://tr.wikipedia.org/wiki/Kronik)
    *Cruze'un bir dolu kronik sorunu var çünkü, Anti-Cruze arkadaşlarımızın beyinden kronik sıkıntıları var.
    *Cruze'un bir dolu kronik sorunu var çünkü, Millet'imiz boş konuşmayı çok sever (bence bu da bir kronik sorun).


    7- Cruze neden galericiden kesinlikle alınmaz?
    *Cruze galericiden kesinlikle alınmaz çünkü, galericiler Cruze'u evde yapıp satıyor.
    *Cruze galericiden kesinlikle alınmaz çünkü, galericiler satışı kolay, talebi çok, fiyatı uygun endeksleri kullanarak araç marka/modeli satmaya çalışıyorlar.
    *Cruze galericiden kesinlikle alınmaz çünkü, piyasada 'Ekspertiz' diye bir kavram henüz oluşmaya başlamadı.


    Velhasıl; 'Neden Cruze' sorusunun cevabını umarım yukarıdaki metinde açıkça ifade edebilmişimdir. Sürç-i lisan ettiysem affola.

    Keyifli sürüşler

    EDIT: İmla
    Uzun zamandır sessizce konuyu takip etmekteyim 1800 sayfanın son 800 sayfasını her gün kitap okur gibi âdeta okudum,bugun son sayfayı okuyunca buraya emek veren bütün arkadaşlara teşekkür etmek istedim. Cruze hakkında birçok bilgiye sahip oldum ,kafamı dolduran yalan yanlış şeyleri düzelttiniz, maddi durumum müsait olduğunda nasip olursa bir cruze sahibi olmak istiyorum, lütfen konuyu böyle devam ettirin selamlar...
    Ben 3 temmuzda full bakıma 450 lira mı ne verdim.

    Temiz temiz gidiyorum 11K oldu Kilometre. Lokurtu yok. yakıt ortalamam 8 Lt (biraz devirli kullanıyorum ben :) )

    Eh 140 tane beygiri koşturayım deyince yakıyor haliyle.

    Bir de Sports Tourer oluınca ( Hehe.. Steyşın ın yeni adı bu olmuş ) daha da yakıyor.

    Ama allah nazardan saklasın, her binen "abi süper arabaymış ya" diyor.

    Fiyatını söyleyince özellikle, Renault un benzerine 70.000 TL veren arkadaşımın gözleri doldu...

    "Ama" dedi.. "benim panaromik cam tavanım var... benim otomatik kısa uzun yapan farlarım var, lastik basıncı ölçerim var" dedii..


    İki damla yaş süzüldü gözünden...


    "Üzülme" dedim... Boynu eğik arabasına yürürken geri baktı bir... İçini çekti...

    El salladım

    El salladı...

    Gitti sonra..
    Cruze'da(daha doğrusu her 1.6 atmosferik araçta) maksimum yakıt tasarrufu için vites aralıkları belli. Tasarruf için 2000 rpm'yi geçme diyor beyin, hadi onu geçtin, öldürseler 2500'i geçme. Bu aralıklar küçük bilgi ekranında da çıkıyor ve aracı yeni kullanan kişi ister istemez ona bağlı kalarak vites değiştiriyor. Bilgi ekrarnındaki ikaza bağlı kalındığında;

    20 km hızda 2. vitese,
    45 km hızda 3. vitese,
    60 km hızda 4. vitese,
    75 km hızda da 5. vitese geçmiş oluyorsunuz.

    Siz 5. vitesteyken araç 2200 rpm seviyesinde devir çevirdiği için motor cansız oluyor(bkz atmosferik motorun en bilindik karakteri). O esnada sollamaya kalkarsanız karşı şeritten gelen arabayla kafa kafaya gelmeniz kaçınılmaz, çünkü o devirde arabanın ivmelenmesi mümkün değil. Aynı şekilde dik rampa çıkarken 2000 rpm'ye alayım derseniz 50 metre sonra 1800 rpm olur, 30 metre sonra 1600 rpm, 20 metre sonra araba gaz yememeye başlar ve stop eder.

    Normal düz yolda giderim, rampa çıkmam, sollamayla işim olmaz diyen adam bu yukardaki devir/hız eğrisine uyabilir. Ekonomi açısından gayet de başarılı sonuç verir, iddia ediyorum şehir içinde bile 9 litreyi görmez araç. Yalnız sollama yaparım, makas atarım, dik rampa çıkarım diyen adam için uygun vites aralığı çok daha geniş olmak zorunda. Benim kullandığım my13,5 aracın 4000 rpm'de maksimum torku verdiği yazıyor kullanma kılavuzunda, sollama yapacağım ya da rampa çıkacağım zaman 4000 rpm'de vites değiştirdiğimde gayet de iyi performans gösteriyor araba. Şükür şimdiye kadar hiç mahcup etmedi, ışıklarda g.tü başı oynayan nice apaçiye haddini bildirdi arabam.

    Atmosferik motorun bu en temel, en bilindik özelliğini bilmeden Cruze'un direksiyonuna ilk defa oturan adam istiyor ki 5. viteste 70 km ile giderken gazı kökleyince 5 saniyede 150'yi vursun. Olmayınca "gitmiyor" diyor, bunu duyan da kulaktan kulağa üstüne kata kata yayıyor.

    Şimdiye kadar ben de çok yazdım bu "kullanmayı bilmeme" mevzusunu, burda bir kaç arkadaş da kendilerince bunu espri malzemesi edindiler. Tartışmayı doğru bulmadığım için cevap vermedim ama "gitmiyor" diyenlere şunu söyleyeyim; atmosferik motor kullanmayı bilmiyorsanız hakkaten uzak durun şu arabadan.
    Bu aracın lansman serisinden sıfır olarak satın aldığım 1.6 AT 113HP versiyonunu 2009-2011 yılları arasında, benzinli olarak, 16000km kullanmış biri olarak şunu rahatlıkla söyleyebilirim ki, dizel motor bu aracın karakterini a'dan z'ye değiştirmiş. aracın sürüş hislerinin yakından uzaktan alakası yok. Dizel modelde tek değişen şey motoru değil, aracın poryalarına kadar farklar mevcut, bijon aralıkları, disk ebatları, manifold sistemi ve izolasyon bakımından eklemeler mevcut. Bunların sonucu olarak aracın boş ağırlığında da 300kg'a yakın bir fark mevcut(1550kg). Bunu sürüşe başladığınız anda fark ediyorsunuz.

    Avantajlarına gelirsek, tabii ki yüksek motor gücü ve torkunun sürüş sevkine katkıları ilk sırada. Benzinli modelin bağırarak yaptığı ihtiyaç duyulan hız değişimlerini zorlanmadan sessizce turbo sesiyle yapması bile başlı başına bir fark. Bana göre bu araç şehir içinden ziyade şehir dışı kullanımı için daha uygun. Şehiriçinde mütemadiyen açık bir yol arıyorsunuz. Gerçi uzun yolda da yokuş aratması mümkün:). Yakıt tüketimi de önceki mesajda bahsettiğim düzeyde yani tutumlu bir benzinliye eşdeğer denebilir(tutar bazında). Yol tutuşu zaten güncel aracınızla tahmin edersiniz ki DeltaII platformunun bi getirisi olarak iyi düzeyde(lastiklerle orantılı, potansiyeli yüksek). MTV'den ise korkmayın, çünkü %5'lik sınır avantajı ile ödüyorum ve 714tl(2017).

    Dizel modelin risklerine gelirsek, sınırlı sayıda ithal edilen bu modelde düşük kmli "temiz" araç bulmanın zorluğunun farkındayım.[iç mekanda çoğu, GM'in kısa ömürlü direksiyon derisinden dolayı yakayı ele veriyor]. Bulduğunuzda da dikkat etmeniz gereken iki parçası DPF(dizel partikül filtresi) ve yağ soğutucusu. Bu iki parçayı söyledim, çünkü sanırım size nelerin masraf çıkarabileceğini merak ediyorsunuz. Ben Cruze(j300) serisinin yağ soğutucusunun, benzinlilerinde de olduğu gibi, hassas olduğunu düşünüyorum ve arıza yapma olasılığı yüksek bir parçası olduğundan dikkatle incelenmesi gerektiğini söyleyebilirim. [Bunu da motor suyuna minimal bile olsa yağ karışıp karışmadığını kontrol ederek anlamanız kolay].
    Diğeri de DPF;
    uzun süreli kötü yakıt kullanımı ile rejenerasyon sürecini sağlıklı tamamlayamaz hale gelmiş bir filtrenin size artan yakıt tüketimi ve olağan masraf kapısı(harici temizlik) olarak dönmesi muhtemeldir. [iptali mümkün, ancak şuana kadar ihtiyaç duymadım]. Tavsiyem dexos2 onaylı, DPF'li araçlar için üretilmiş kaliteli yağ, temiz yakıt.
    Triger değişiminden korkmayın, trigeri zincirli[Bakım aralığı her 240.000km/10Yıl].
    Tabi bunların hiçbiri lpg ile kullanılan benzinli modelin sübap değişimi, conta ve kapak işçiliği kadar masraflı olmayacaktır.

    Sonuç olarak yüksek gücü ve emisyon sistemi sebebiyle benzinli modele göre(lpg'li değil!) daha hassas bir sistem olduğundan, daha ince eleyip sık dokunarak yapılacak bir alışveriş olarak görüyorum. Sürdüğünüzde ise güncel aracınızdaki soru işaretlerinin hepsi ortadan kalkar diye tahmin ediyorum. Umarım yardımcı olabilmişimdir.
    Gruplara üyeyim Hep LPG den kaynaklı sorunlar titreme geç çalışma performans düşüklüğü çeşitli arızalar veriyor

    Birde gruplarda aracı kötüleyenler oluyor Çok sorunlu araba gibisinden. Piyasa fiyatının baya altında almak isteyenler oluyor Ben ve benim gibiler öylelerine pabuç bırakmıyoruz. Neymiş efendim cruze 55 nin etmezmiş onlara göre 40 bin edermiş.. Ana avrat sövesim geliyor o zaman.. Bende Ulan dingil Sen 40 45 böyle bir araba bul git onu al diyorum mal gibi kalıyor
    Ahh be hocam yazmadan az bişey şu forumun geçmiş sayfalarını bi okusaydınız. Aynı konular temcid pilavı gibi konuşuldu:)

    Öncelikle LT en full modeli değil. Orta paket.
    Saçma sapan tenekeden araçların fiyatları göz önünde bulundurulursa bu araç gerçekten ucuz.
    Çevrendeki herkese sor bakalım bu fiyatlara hangi aracı önerecekler? Muhtemelen symbol :)
    Bundan 5 sene öncede bu tip konuşan gereksiz insanlar vardı. Şimdi de var. Tek değişmeyen aracımı satmak istemesemde çevremden devamlı talip çıkması :)
    Araç fiyatlarının şişirildiği piyasada, bu donanımda ve sağlamlıkta bir araç her zaman satılır..


    Ben aracı 2011’de sıfır aldım. Yağını suyunu değiştirip yola devam ediyorum. Arıza vs.çıkarmadı.

    Parçalar opel astra parçaları. Bulamama ve pahalı olması gibi bir durum yok.

    LPG taktırdım çok memnunum. Şehir içi 35 kuruş yakıyorum. Tek bir arıza lambası yakmadı. (Sistem Prins Technomax)
  • İçi ve dışı yakındanda uzaktan göründüğü kadar kaliteli ise güzel araç. Fiyatıda rekabetçi olursa çok satar.
  • Ben tembihledim şirketi. 28.000 den piyasaya çıkacak. Sürprizle 26.500 liradan başlayabilirler. ya da daha da düşürebilirler. GM iflastan kurtulmak istiyorsa; versin bakalım anahtar teslim 25.000 liraya peynir, ekmek olsun araç. Yılda 100.000 satar TR'de rahatça...

    ★★★ CHEVROLET CRUZE ★★★
  • bu amerika chevrolet.türkiyedeki daewoo görünümlü chevrolet armalı bildigin daewoo.
  • Bunlar Daewoo artıkları değil; bildiğin Opel...
    İçi bile insignia'ya ne kadar benziyor...
  • içi insignia ya çok benziyor hele direksiyon resmen aynısı
  • daewoo artıgı demedim zaten türkiyede chevrolet adı altında satılan daewoo araçlardan bahsettim.chevrolet türkiyede daewoo platformu altında var.
    bu gördüğünüz araç amerika.general motors bünyesinde bulundugu için opel vs gibi birçok firma iç mekan vb gibi birçok ortak parça olabilir
  • quote:

    Orjinalden alıntı: laprace

    içi insignia ya çok benziyor hele direksiyon resmen aynısı


    Bende bu direksiyonun aslının Honda dan geldiğini düşünüyorum...

    Daewoo'yla aynı platformda üretiliyor olabilir ara...

    OPEL=VAUXHALL=SATURN=CHEVROLET diyebiliriz bir bakıma...

    Hatta aracın arkasında da Civic havası var.

    Yalnız ses sistemi kumandaları estetik dizaynına rağmen, doğru tuşa basmak konsantrasyon gerektirir gibi geldi bana...

    Chevrolet, Yepyeni Modeli Cruze ile Kompakt Sedan Segmentine Tasarımda Çekicilik ve Kaliteye Odaklanmayı Getiriyor...!
    Cruze kompakt sedan segmentte, Chevrolet’nin yeni küresel tasarım dilini tanıtıyor.
    Sportif ‘dört-kapılı coupé’ tarzı sedan tasarımı
    Çift renkli kokpit tasarımı sayesinde sportif iç mekan.
    Sınıfında lider arka koltuk diz ve baş mesafesi.
    Yeni 16V 1.6 benzinli motorlar, düz ve 6 ileri tam otomatik vites seçenekleri
    Türkiye’de Nisan ayında satışına başlanacak.

    Chevrolet Cruze , Avrupa’nın kompakt sedan segmentinde tasarımda çekicilik ve üretim kalitesi alanlarında çıtayı daha da yükseltiyor.

    EuroNCAP’den çarpışma güvenliği konusunda iyi bir derece bekleyen ve yepyeni bir şanzıman serisi ile desteklenen Cruze, Chevrolet markası için yeni bir küresel tasarım dilinin de ilk kez tanıtılacağını müjdelemekte.

    Chevrolet Avrupa Başkanı Wayne Brannon, bu konuda şu açıklamayı yaptı: “Chevrolet, her zaman değer yaratan otomobiller sunmaktadır. Yeni Chevrolet Cruze iç ve dış tasarımı, malzeme kalitesi ve muhteşem stili ile değer kavramını yeniden tanımlıyor.”

    Tasarım ve şasi performansında Avrupalı müşterilerinin ihtiyaç ve beklentilerine göre geliştirilen Cruze, Nisan ayında satışa sunuluyor. Oldukça yalın bir şekilde anlatmak istersek, Chevrolet, Cruze kendi segmentindeki rekabete “kale direklerini yerinden oynatan” yeni bir anlayış getirecektir.

    Dış Tasarım

    Almanya, A.B.D., Güney Kore ve Avustralya’daki GM mühendislerinin yer aldığı çokuluslu tasarım ekibine, Chevrolet markasına yeniden enerji kazandıracak yepyeni kompakt bir sedan yaratılması görevi verildi.

    Dünyanın 4 farklı ülkesinde sürdürülen çalışmalar şöyle özetlenebilir : “Hedefimiz evrimsel değil devrimsel olmaktı.” İç ve dış tasarımda yepyeni bir tasarım dili geliştirdi. Ancak Klasik Chevy imzalı tasarım ipuçlarını da ihmal etmedi.”

    Dik eğimli ön camdan ince arka sütunlara kadar uzanan kavisli bir tavan çizgisi Cruze’u tanımlayıcı başlıca dış özelliğidir. Pazarın bu segmentine ilk kez dört-kapılı coupé tarzı bir görünüme sahip bir model gelmiştir.

    Chevrolet Cruze, gergin çizimli karoser işçiliğinin dış kenarlarına yerleştirilen tekerlekleri ile iyice oturmuş, dengeli, yere yakın bir duruşa sahiptir. Fark yaratan özelliği olan bir iç bükey omuz tasarım çizgisi, otomobilin yan taraflarından bagaja doğru akıp gider ve yeni bir Chevy tasarım özelliği imzası olmak üzere ayarlanmıştır. Üst düzey görsel görünüm temiz ve yalın bir karoseri işçiliği ile güçlendirildi.

    Geniş ön ızgara üzerindeki büyük Chevrolet logosu güçlü bir duruş sergilemektedir. Dış yan yüzü, ön tamponlardaki bir noktaya ok gibi sürüklenen ‘mücevher-etkili’ ayrıntıları ile yine fark yaratan far yuvaları tarafından çevrelenmiştir. Arka tasarımı, gömme montajlı arka ışık kümelerini kapsar ve klasik Chevy ikiz ışık tasarımı motifini vurgulamaktadır.

    İnce, zarif ve şık detaylar parasal değeri çok daha yüksek ürünlerin tipik özelliği olan ayrıntılara dikkat ve özen gösteren bir üretim kalitesi ile desteklenmektedir. Paneller arası boşluklar ve bağlantı çizgileri bakımından sınıfındaki en mükemmel uyum ve uygunluk kaliteye katkıda bulunur.

    Tasarım ekibi çalışmalarını şu şekilde özetliyor : ‘’Cruze, güçlü bir karakteri ve muhteşem duruşu olan bir otomobildir. Rakipleri arasında fark yaratarak en baştan itibaren iddiasını ortaya koyacaktır.”

    İç Mekan Tasarımı ve Özellikleri

    Sportif, ama yine de sıcak bir hava hissettiren beş kapılı kabinin tipik özelliği, uyumlu, akıcı tasarım hatları ve yumuşak doku malzemelerin kalitesidir. Kompakt sedan değer segmentini aşan, yüksek kaliteli bir uygulamadır.

    Bu özelliklere şunlar dahildir: Panellerin olağanüstü dar boşluk ve aralık payı toleransları ile sızdırmaz bir şekilde tam yerine oturtulması ve Cruze’un imzasını taşıyan eğimli tavan tasarım çizgisine rağmen cömert arka yolcu bacak, baş ve omuz mesafesi…

    İç mekân tasarım teması, klasik Chevy model tasarımı ipucunun modern bir anlatımıdır – Yine çok özel bir Chevolet tasarım özelliği olan Corvette’in ‘çift renkli” kokpiti Cruze’da kullanılmıştır. Bu sürücüyü ve yolcuyu ‘ortaklaşa paylaşılan’ bir deneyime daha da yakınlaştırmak için tasarlanan bir motiftir. ‘Çift renkli kokpit’ simetrisi içindeki ön panelde ekran ve kumanda düğmeleri uyum içinde ergonomik konumlandırılmıştır.

    Gösterge ekranı aydınlatması özel beyaz-buz mavisi rengindedir. ve LED aydınlatma net ve temiz bir görüntü verir.

    Cruze’da geliştirilmiş koltuk tasarımı sunulmaktadır: Önde ve arkadaki koltuk minderleri ve koltuk sırtlıkları için ağırlığın daha düzgün bir şekilde dağıtılması amacıyla bir tel ağı yapı ve daha sıkı bir köpükle doldurulmuş yastıklar kullanılmıştır.

    Kumaş döşemesi yüksek kaliteli bir malzemeden üretilmiştir, mükemmel dayanıklılık sağlar ve zaman geçtikçe oluşan ‘gerilmiş-dikiş’ görünümü olasılığını ortadan kaldırır.

    4 yönlü ayarlanabilir ön koltukların ön ve arka ayar menzili, yaklaşık 50 mm daha uzatılmıştır, bu da değer yaratan kompakt segmentte en uzun hareket mesafesidir.

    Klima tüm modellerde standart donanımdadır. Üst modelde iki bölgeli otomatik klima sistemi sunulmaktadır. Kabine giren havayı temizleyen gelişmiş bir partikül ve koku filtre sistemi tüm modellerde standarttır.

    RDS dijital sinyallemesi olan bir Radyo/CD müzik sistemi MP3 çalar özelliğine sahiptir. Üst modelde ise 6’lı CD değiştirici ve grafik ekran sunulmaktadır.

    Sağlam Gövde Yapısı ve Güvenlik Sistemleri

    Cruze’un gövde yapısı, geliştirilmiş burulma direnci ile sınıfındaki en sağlam gövde yapılarından biridir. Bu sıkı, güçlü yapı; gürültü ve titreşimin azaltılmasında , kaza esnasında yüksek güvenlik sağlanmasında ve en ideal sürüş ve yol tutuş özelliklerinin garantilenmesinde çok önemli, bir rol oynamaktadır.

    Kompakt otomobiller için, GM Küresel Araç Serisi Yöneticisi Peter Mertens, bu konuda şu açıklamayı yaptı: “Gövde yapısı, süspansiyon, güvenlik ve elektrik sistemleri gibi en önemli alanlarda tüm dünya çapında GM’in ‘en gelişmiş uygulamalarını’ Cruze’da kullandık.

    Ana yapı; çelik kirişler, sıkıştırılmış, preslenmiş yekpare parçalardan oluşan tek bir yapıdır. 17.66 KNm/ sapma dereceli toplam burulma direncinin Cruze’un rekabetçi sınıfında bir eşi benzeri daha yoktur. Yapının yaklaşık % 65’i yüksek dayanımlı çeliklerden oluşmaktadır. Tüm yapı boyunca yaklaşık % 30 daha fazla nokta kaynağı da kullanılarak gövde yapısı daha sağlamlaştırılmıştır. Darbe kanalları, gerçekte hangi yönden olursa olsun bir darbe alma durumunda aracın içindekiler için maksimum koruma sağlar. Tam boy kirişler ve yüksek dayanımlı çeliklerin kullanılması, B sütunları ve A sütunlarına yapılan iyileştirmeler, kazalara karşı etkin bir koruma sağlar.

    Darbe enerjisini emen, ön ve arka çökme bölgeleri, yolcu bölmesinin bütünlüğünü korumak için mümkün olduğu kadar randımanlı deforme olacak şekilde tasarlandı. Yolcu bölmesi, ayrıca kapı açılımlarını çerçeveleyen ve tavanı destekleyen boru profil elemanlar ile takviye edilen bir güvenlik kafesi ile korunmaktadır. Tek parçadan oluşan bir yan yapı ile ultra yüksek güçlü çelik kapı kirişlerinin birleştirilmesi de yan darbelere karşı etkili koruma sağlar.

    4 km/saat’e kadar düşük hızlarda, ön ve arka tampon yüzeyleri, hafif darbe enerjisini absorbe edecek şekilde tasarlandı. Bu özellik, karoseri hasarının minimum düzeye indirilmesine yardımcı olur. Ayrıca gövde yapısı gürültü ve titreşim seviyesini asgari seviyeye indirecek şekilde tasarlanmıştır. Böylece, yol ve rüzgar sesi en aza indirilerek daha sessiz bir kabin konforu sağlanmıştır. Bu özellik Cruze’u segmentinin en sessiz modellerinden biri yapmaktadır.

    Tüm beş kişilik oturma pozisyonunda, üç noktalı emniyet kemerleri bulunmaktadır. Sürücü ve yolcu ön hava yastıkları, yan ve perde hava yastıkları ve kaza esnasında katlanabilir pedal sistemi tüm modellerde standart olarak bulunmaktadır. Cruze yüksek aktif güvenlik önlemleri de sunmaktadır. Elektronik kızaklamayı önleyici ABS fren sistemi, çekiş kontrolü (TCS) ve Elektronik Denge Kontrol Programı (ESC) tüm modellerde standart olarak sunulmaktadır.

    Şanzıman

    Cruze’un motor serisi tamamen yenilenmiştir ve iki benzinli, bir dizel motor seçeneği sunulmaktadır: 16 valf 1.6 ve 1.8 litrelik benzinli motorlar ve 2.0 litre turbo dizel motor.

    Her iki benzinli motor, hem giriş hem de ekzos taraflarında değişken valf zamanlaması özelliğine sahiptir. 1.6-litre motor, 6400 devir/dakikada 113 hp maksimum güç ve 4200 devir/dakikada 153 Nm maksimum torka ulaşır.

    1.8-litre versiyon, 6200 devir/dakikada 141 hp ve 3800 devir/dakikada 176 Nm maksimum tork ile çok başarılı tepki veren bir performans sunar. Yakıt tüketimi konusunda ise piyasadaki en verimli motorlar arasındadır.

    Manuel şanzıman ile 1.6 ve 1.8 benzinli motorlar, 0 – 100 km/saat hıza sırasıyla 12,5 ve 10,0 saniyede ulaşırlar ve ortalama yakıt tüketimleri 100km’de 6.7 ve 6.8 litredir.

    150 hp gücündeki yeni 16-valf 2.0-litre turbo dizel, performans ve yakıt ekonomisi sunar. 100km’de ortalama 5.6 litre yakıt tüketen bu motor bir depo yakıt ile 1000 km’nin üzerinde potansiyel bir sürüş menzili sunar. Dizel motorda ekzos partikül filtresi standart olarak takılıdır. ‘Common-rail’, çoklu püskürtme tasarımı, değişken geometrili turbo kompresör sistemini (VGT) kapsar. 2000 devir/dakikadan elde edilen 320 Nm güçlü tork ile dizel motor, 0 – 100 km/saat hıza 10,0 saniyede ulaşır.

    Türkiye’de satılacak Cruze modellerinde 1.6lt (113Hp) motor standart olarak sunulacaktır. 1.6lt motor düz vitesin yanısıra 6 ileri tam otomatik şanzıman seçeneğine sahiptir.

    Süspansiyon, Frenler, Direksiyon

    Cruze’un süspansiyonu, fren ve direksiyon sistemleri, Avrupalı sürüş zevklerini karşılamak için Avrupa yollarında geliştirildi. Çeviklik ve sürüş konforu arasında çok uyumlu bir denge kurabilen Cruze, sürücüye rafine bir sürüş karakteri de sağlar.

    Cruze, daha dengeli, istikrarlı bir yol tutuşa katkıda bulunan tasarım boyutlarından yararlanır. Ön tekerlekler arası genişlik 1544 mm ve arka tekerlekler arası genişlik 1558 mm ‘dir. Diğer yandan 2685 mm’lik dingil mesafesi kompakt sedan segmenti ortalamasının üzerindedir . Orantısal olarak, geniş tekerlekler arası mesafe Cruze’a iyi bir yol tutuş yeteneği sağlar.

    McPherson ön süspansiyon kullanılan bu sistem, kayma sürtünmesini azaltmak için yan yük dengelemelidir. Ön alt şasi, alttaki A kollarının içten montajı için sıkı, sağlam bir lokasyon sağlar. Çoğunlukla daha pahalı araçlarda bulunan bir özellik olarak hidrolik burçlar, daha yüksek derecede bir sürüş yalıtımı için kullanılmaktadır.

    Arkada, ileri düzeyde gelişmiş, bileşik krank yerleşim planı kullanıldı. Tutarlı bir şekilde tekerlek kamber açısı kontrolü sağlamanın yanısıra bu süspansiyon sistemi, kompakt segmentte bir araç için özellikle çok değerli olan yer ve ağırlık tasarrufları sunar.

    Profilde çift duvarlı ve Uşekilli olan torsiyon çubuğu; patentli bir ‘manyetik ark’ kaynak prosesi ile uzunlamasına salıncak kollara takılmıştır. Bu üretim teknolojisi, çubuğun kalınlığının ve anılan salıncak kollara takılma açılarının, farklı motor ve araç ağırlıklarına göre değiştirilmesine izin verir ve bu da dönüş hızı ve dönüşdireksiyon kontrol özelliklerinin hassas ayarını kolaylaştırır.

    Tüm tekerleklerde elektronik kızaklamayı önleyici ABS fren sistemi, çekiş kontrolü (TCS) ve Elektronik Fren Gücü Dağılımı (EBD), standart olarak sunuluyor.

    Ayrıca tüm Cruze modellerinde Elektronik Denge Kontrolü Programı (ESC); sunulmaktadır. Sürücünün acil durumlarda ve zor yol koşullarında başarılı bir manevra kabiliyeti göstermesine olanak sağlar ve aracı kontrol altında tutmasına yardımcı olur.


    ★★★ CHEVROLET CRUZE ★★★


    ★★★ CHEVROLET CRUZE ★★★



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LAST_DRIVER -- 7 Nisan 2009; 22:53:21 >
  • Resmini ilk gördüğümden beri içini ve dışını genel olarak çok beğeniyorum,arkası biraz Civic i andırsa da güzel araç.
  • Eğer insignia platformu üstüne geliştirilmiş ise büyük bir ihtimalle parçalarıda ortaktır. İnsignia nın ve pazarda 6 hava yastığı ve esp standart olan jettanın fiyatı göz önüne alırsa bu 8 hava yastığı ve esp nin standart olduğu bu arabanın fiyatı bedava.

    otomobil.com.tr sitesinin haberine göre;
    ""Chevrolet Cruze hakkında detaylı bilgi veren Chevrolet Pazarlama ve İletişim Müdürü Yeşim Gökpınar, Türkiye’de Cruze’un sadece 1.6 litre benzinli motorla satışa sunulduğunu söyledi. Manuel ve 6 kademeli otomatik şanzıman seçeneği bulunan otomobil, baz donanımda sekiz havayastığı ve Elektronik Stabilite Kontrol Programı’nı (ESC) standart olarak sunuyor. Sınıfındaki en iyi arka koltuk diz ve baş mesafesini sunduğu belirtilen Cruze, 28.500 TL’den başlayan fiyat etiketlerine sahip. Bir üst seviye olan 1.6 LS’nin fiyatı 30.450 TL. Otomatik şanzımanlı 1.6 LS AT ise 32.450 TL’den satılacak. 2.0 litre dizel motorlu seçenek, yüksek vergi dilimine girmesi nedeniyle ülkemize ithal edilmeyecek.""
  • Öngörülerimde haklı çıkmak beni narsist yapıyor. Ya bir kere de yanılayım n'olur, attığım bişi tutmasın... Yok!... olmuyo... Dün akşam, konu başlattım, araç pek yakında geliyor diye... tak bugün öğleden sonra araç piyasada. işim vardı gidemedim galeriye...

    evet 8 havayastığı ve ABS standartmış araçta bende okudum gaztee haberini. 28.000 attım, 28.500 den satışa sunmuşlar cihazı...

    Bence cCevrolet bu modelle parsayı toplayacak. yalnız sadece 2000 araç bulabilmişler şu an. Onlarda 1-2 ay içinde kapış kapış gider. allahtan Chevrolet Türkiye dürüst bir firmada, diğerleri gibi yüksek fiyat çekmedi araçlarına...


    Araçları inceleyen olursa bir zahmet bir kaç satır yazıversin buraya. Meraktayız şimdi, geldi mi gelmedi mi neoldu die...


    ★★★ CHEVROLET CRUZE ★★★
  • Bir kaç resimle meraklar azalsın, yeni başrol oyuncumuz hakkında...

    ★★★ CHEVROLET CRUZE ★★★
  • Bu da Chevroelt Cruze'ün ilk eskizleri. gerçi çok değişmiş ama olsun, renk gelsin Chevy Cruze forumuna. eklemekte fayda vardır elbette...

    Hiç bu kadar alakasız eskiz görmedim hayattımda....

    ★★★ CHEVROLET CRUZE ★★★
  • Ünal test etmeye gider yakında,izlenimlerini merakla bekliyoruz.
  • Doğru, sanırım güzel testler yapan bir arkadaşımız var forumda. Bence de ilk fırsatta biraz zaman ayırsın. Yalnız araç 2000 tane bulabilmişler. Bence peynir ekmek olacak bu fiyattan. elini biraz çabuk tutarsa seviniriz. 1-2 ayda eritirler bunu. Çünkü diğer firmalar fiyat konusunda ağır bir salgın hastalığın etkisinde kalıp, kendilerini kaybettiler...

    Yalnız gazetede şunu okudum. diğer ülkelerde araç satışı olmadığı için, bizim ülkeye kaydırabilirlermiş eğer talep olursa...

    Insignia'nın güzel ve ucuz bir eşi bu araç. 28.000 liralık insignia diebiliriz, bilmiyorum tabir doğrumu olur???

    ★★★ CHEVROLET CRUZE ★★★
  • Sanırım Amerikalıların otomobil sektörüne geri dönmesi dünya için çok iyi bir gelişme olcak. japonlar çok şımarmıştı, gaz tenekeleriyle, bi havalara giriyorlardı. 5-10 seneye Çinlilerde geliyor zaten geriden. EE Avrupa oto sektörü zaten kopmak üzere zaten kalite ve dizayn konusunda.. Ne diyeyim, yaşasın Türkiye...
    Çinliler kıl zaten 2 nci dünya savaşından bu yana Japonlara... dilerim onlarda bir an önce bu işi öğrenir ve japonlara karşı acımasız davranmaya başlayabilirler, (ekonomik güç olarak)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LAST_DRIVER -- 7 Nisan 2009; 23:13:02 >
  • arkadaşlar her şeyi güzelde yakıtı ne olur bu aracın...özellikle 6 ileri otomatik vitesde yakıt nedir bilenler yardım edebilirmi?yakıt iyiyse pej 307 oto. verip hemen değiştiririm..
  • Araçta Astra Sedan 1.6 motor var.. Yakıtı aynıdır muhtemelen..
  • siyah renk mükemmel gider buu arabaya...
  • Arkadaşlarwww.chevrolet.com.tr de fiyatı ve detaylı açıklamaları yok..Neden güncellemiyolar siteyi hayret bişey yani!!!
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.