< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Panthér -- 17 Nisan 2020; 15:21:45 > |
Bildirim
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Panthér -- 17 Nisan 2020; 15:21:45 > |
mjtanju kardeş,
Öncelikle kalbinden daha temiz olan bu sayfayı bana ayırdığın için teşekkür ederim, Chevrolet/Cruze için 'asla alma' diyorlar, Cruze için 'kalkmıyor' diyorlar, Cruze için 'çok yakıyor' diyorlar, Cruze için 'parçası bulunmuyor' diyorlar, Cruze için 'lpg uymuyor' diyorlar, Cruze için 'bir dolu kronik sorunu var' diyorlar, Cruze için 'galeriden KESİNLİKLE alma' diyorlar... Diyorlar da diyorlar, diyorlar da diyorlar... 1- Chevrolet/Cruze neden asla alınmaz? *Chevrolet/Cruze asla alınmaz çünkü, piyasada fiyat/performans açısından alınabilecek en efektif araba, *Chevrolet/Cruze asla alınmaz çünkü, muadili arabalara 15,000-20,000 lira fazla verecek zengin çok, *Chevrolet/Cruze asla alınmaz çünkü, Chevrolet piyasadan çekildikten sonra resmi sitesinde bile alenen 'Opel Astra modeli Cruze ile aynı üstün özellikleri ve teknolojiyi barındırıyor' ifadesi bulunmaktadır. *Chevrolet/Cruze asla alınmaz çünkü, Chevrolet'in piyasadan çekilme sebeplerinden başlıcaları arasında Opel'in önüne geçmesiydi. *Chevrolet/Cruze asla alınmaz çünkü, 2011 yılında Dünya çapında 4,76 milyon araç satışı gerçekleştirerek yeni global satış rekorunu kırmıştı. *Chevrolet/Cruze asla alınmaz çünkü, her gittiğimiz yerde her yaştan/türden bireyin dikkatini çekiyor. *Chevrolet/Cruze asla alınmaz çünkü, 'çok yakıyor, kalkmıyor vb.' diyenler bile fıldır fıldır Cruze Forum'larında geziyor ve 'ben de almayı düşünüyorum' cümlesiyle söze başlıyor. 2- Cruze neden kalkmıyor? *Cruze kalkmıyor çünkü, 'kalkmıyor' diyenler Ferrari'den inip Cruze binince ee doğal olarak kalkmıyor. *Cruze kalkmıyor çünkü, 'kalkmıyor' diyenler hayatları boyunca Cruze kullanmamışlar hatta ve hatta çevresinde Cruze kullanan bile yok. *Cruze kalkmıyor çünkü, 'kalkmıyor' diyenler spekülasyon ağzı ile bilgilenen, araştırma yapmadan muhakeme yapan, incelemeden SONUÇ alan kişilerdir. *Cruze kalkmıyor çünkü, piyasada sürücü sayısı şoför sayısına göre çok fazla. *Cruze kalkmıyor çünkü, 'kalkmıyor' diyenlerin özel yaşantısında sıkıntısı var (tabi zor bir durum...) ve hep Cruze ile özel yaşantılarını karıştırıyorlar. Kalkmaz tabi ;) Kaldıramazsın ;) Fındık, fıstık, ceviz, bal ye... Banu Alkan'dan 'kaldıramazsan kaldırırlar gülüüüümmm' şarkısı 'kalkmıyor' diyenlere gelsin ;) 3- Cruze neden çok yakıyor? *Cruze çok yakıyor çünkü, İstasyonunda pompaya yaklaştığında Benzinin Litresi 9 Lira, LPG Litresi 7 Lira oluyor. *Cruze çok yakıyor çünkü, Ortalama Yakıt Tüketimi endeksi tamamiyle popisi arttığı sürece artıyor. (Reklamın iyisi kötüsü olmaz derler...) *Cruze çok yakıyor çünkü, LPG takılabiliyor ve %100 uyum sağlıyor ;) *Cruze çok yakıyor çünkü, LPG'li şehir içi 10,0 Lt/100Km yakıyor (bkz. 1.4T 140HP 200Nm) *Cruze çok yakıyor çünkü, LPG'li şehir dışı 8,0 Lt/100Km yakıyor (bkz. 1.4T 140 HP 200Nm) *Cruze çok yakıyor çünkü, LPG'siz şehir içi 8,0 Lt/100Km yakıyor (bkz. 1.4T 140HP 200Nm) *Cruze çok yakıyor çünkü, LPG'siz şehir dışı 6,0 Lt/100Km yakıyor (bkz. 1.4T 140 HP 200Nm) *Cruze çok yakıyor çünkü, 1475Kg ağırlığı olan bu araç emsali teşkil eden araçlara göre 200Kg (Ort) daha ağır. *Cruze çok yakıyor çünkü, düşünsenize sen kaldıramicaksın ve karşı taraftan az masraf yapsın bekleyeceksin. Yok öyle bir dünya... Fındık, fıstık yetmezse; http://manisamesirmacunudernegi.com/ 4- Cruze'un parçası neden bulunamıyor? *Cruze'un parçası bulunamıyor çünkü, Chevrolet halen 10 yıl parça/servis desteği veriyor. *Cruze'un parçası bulunamıyor çünkü, Opel Astra ile muadili parçalar kullanılıyor. *Cruze'un parçası bulunamıyor çünkü, Chevrolet piyasadan çekildikten sonra sanayide herkes 'Geleneksel Chevrolet/Cruze Parçaları İmha Festivali' yapacak ama bu sene 1.si düzenlenecek olan festival elde olmayan parçalar sebebi ile iptal edilmiştir :( bkz.www.gelenekselchevroletcruzeparcalariimhafestivali.com 5- Cruze'a neden LPG uymuyor? *Cruze'a LPG uymuyor çünkü, bu forumda ki birçok kişi LPG kullanıyor. *Cruze'a LPG uymuyor çünkü, forumda 60,000km kullanıp subap sıkıntısı yaşamayan arkadaşımız var. *Cruze'a LPG uymuyor çünkü, hangi marka daha efektif olur diye onlarca sayfa LPG konusu yazılıyor. *Cruze'a LPG uymuyor çünkü, marka temsilcileri forumlarda kampanya yapıp müşteri çekmeye çalışıyorlar ;) 6- Cruze'un neden bir dolu kronik sorunu var? *Cruze'un bir dolu kronik sorunu var çünkü, daha 'Kronik' kelimesinin anlamını bilmeyip kullanan kişiler var. (bkz.http://tr.wikipedia.org/wiki/Kronik) *Cruze'un bir dolu kronik sorunu var çünkü, Anti-Cruze arkadaşlarımızın beyinden kronik sıkıntıları var. *Cruze'un bir dolu kronik sorunu var çünkü, Millet'imiz boş konuşmayı çok sever (bence bu da bir kronik sorun). 7- Cruze neden galericiden kesinlikle alınmaz? *Cruze galericiden kesinlikle alınmaz çünkü, galericiler Cruze'u evde yapıp satıyor. *Cruze galericiden kesinlikle alınmaz çünkü, galericiler satışı kolay, talebi çok, fiyatı uygun endeksleri kullanarak araç marka/modeli satmaya çalışıyorlar. *Cruze galericiden kesinlikle alınmaz çünkü, piyasada 'Ekspertiz' diye bir kavram henüz oluşmaya başlamadı. Velhasıl; 'Neden Cruze' sorusunun cevabını umarım yukarıdaki metinde açıkça ifade edebilmişimdir. Sürç-i lisan ettiysem affola. Keyifli sürüşler EDIT: İmla |
Uzun zamandır sessizce konuyu takip etmekteyim 1800 sayfanın son 800 sayfasını her gün kitap okur gibi âdeta okudum,bugun son sayfayı okuyunca buraya emek veren bütün arkadaşlara teşekkür etmek istedim. Cruze hakkında birçok bilgiye sahip oldum ,kafamı dolduran yalan yanlış şeyleri düzelttiniz, maddi durumum müsait olduğunda nasip olursa bir cruze sahibi olmak istiyorum, lütfen konuyu böyle devam ettirin selamlar...
|
Ben 3 temmuzda full bakıma 450 lira mı ne verdim.
Temiz temiz gidiyorum 11K oldu Kilometre. Lokurtu yok. yakıt ortalamam 8 Lt (biraz devirli kullanıyorum ben :) ) Eh 140 tane beygiri koşturayım deyince yakıyor haliyle. Bir de Sports Tourer oluınca ( Hehe.. Steyşın ın yeni adı bu olmuş ) daha da yakıyor. Ama allah nazardan saklasın, her binen "abi süper arabaymış ya" diyor. Fiyatını söyleyince özellikle, Renault un benzerine 70.000 TL veren arkadaşımın gözleri doldu... "Ama" dedi.. "benim panaromik cam tavanım var... benim otomatik kısa uzun yapan farlarım var, lastik basıncı ölçerim var" dedii.. İki damla yaş süzüldü gözünden... "Üzülme" dedim... Boynu eğik arabasına yürürken geri baktı bir... İçini çekti... El salladım El salladı... Gitti sonra.. |
Cruze'da(daha doğrusu her 1.6 atmosferik araçta) maksimum yakıt tasarrufu için vites aralıkları belli. Tasarruf için 2000 rpm'yi geçme diyor beyin, hadi onu geçtin, öldürseler 2500'i geçme. Bu aralıklar küçük bilgi ekranında da çıkıyor ve aracı yeni kullanan kişi ister istemez ona bağlı kalarak vites değiştiriyor. Bilgi ekrarnındaki ikaza bağlı kalındığında;
20 km hızda 2. vitese, 45 km hızda 3. vitese, 60 km hızda 4. vitese, 75 km hızda da 5. vitese geçmiş oluyorsunuz. Siz 5. vitesteyken araç 2200 rpm seviyesinde devir çevirdiği için motor cansız oluyor(bkz atmosferik motorun en bilindik karakteri). O esnada sollamaya kalkarsanız karşı şeritten gelen arabayla kafa kafaya gelmeniz kaçınılmaz, çünkü o devirde arabanın ivmelenmesi mümkün değil. Aynı şekilde dik rampa çıkarken 2000 rpm'ye alayım derseniz 50 metre sonra 1800 rpm olur, 30 metre sonra 1600 rpm, 20 metre sonra araba gaz yememeye başlar ve stop eder. Normal düz yolda giderim, rampa çıkmam, sollamayla işim olmaz diyen adam bu yukardaki devir/hız eğrisine uyabilir. Ekonomi açısından gayet de başarılı sonuç verir, iddia ediyorum şehir içinde bile 9 litreyi görmez araç. Yalnız sollama yaparım, makas atarım, dik rampa çıkarım diyen adam için uygun vites aralığı çok daha geniş olmak zorunda. Benim kullandığım my13,5 aracın 4000 rpm'de maksimum torku verdiği yazıyor kullanma kılavuzunda, sollama yapacağım ya da rampa çıkacağım zaman 4000 rpm'de vites değiştirdiğimde gayet de iyi performans gösteriyor araba. Şükür şimdiye kadar hiç mahcup etmedi, ışıklarda g.tü başı oynayan nice apaçiye haddini bildirdi arabam. Atmosferik motorun bu en temel, en bilindik özelliğini bilmeden Cruze'un direksiyonuna ilk defa oturan adam istiyor ki 5. viteste 70 km ile giderken gazı kökleyince 5 saniyede 150'yi vursun. Olmayınca "gitmiyor" diyor, bunu duyan da kulaktan kulağa üstüne kata kata yayıyor. Şimdiye kadar ben de çok yazdım bu "kullanmayı bilmeme" mevzusunu, burda bir kaç arkadaş da kendilerince bunu espri malzemesi edindiler. Tartışmayı doğru bulmadığım için cevap vermedim ama "gitmiyor" diyenlere şunu söyleyeyim; atmosferik motor kullanmayı bilmiyorsanız hakkaten uzak durun şu arabadan. |
Bu aracın lansman serisinden sıfır olarak satın aldığım 1.6 AT 113HP versiyonunu 2009-2011 yılları arasında, benzinli olarak, 16000km kullanmış biri olarak şunu rahatlıkla söyleyebilirim ki, dizel motor bu aracın karakterini a'dan z'ye değiştirmiş. aracın sürüş hislerinin yakından uzaktan alakası yok. Dizel modelde tek değişen şey motoru değil, aracın poryalarına kadar farklar mevcut, bijon aralıkları, disk ebatları, manifold sistemi ve izolasyon bakımından eklemeler mevcut. Bunların sonucu olarak aracın boş ağırlığında da 300kg'a yakın bir fark mevcut(1550kg). Bunu sürüşe başladığınız anda fark ediyorsunuz.
Avantajlarına gelirsek, tabii ki yüksek motor gücü ve torkunun sürüş sevkine katkıları ilk sırada. Benzinli modelin bağırarak yaptığı ihtiyaç duyulan hız değişimlerini zorlanmadan sessizce turbo sesiyle yapması bile başlı başına bir fark. Bana göre bu araç şehir içinden ziyade şehir dışı kullanımı için daha uygun. Şehiriçinde mütemadiyen açık bir yol arıyorsunuz. Gerçi uzun yolda da yokuş aratması mümkün:). Yakıt tüketimi de önceki mesajda bahsettiğim düzeyde yani tutumlu bir benzinliye eşdeğer denebilir(tutar bazında). Yol tutuşu zaten güncel aracınızla tahmin edersiniz ki DeltaII platformunun bi getirisi olarak iyi düzeyde(lastiklerle orantılı, potansiyeli yüksek). MTV'den ise korkmayın, çünkü %5'lik sınır avantajı ile ödüyorum ve 714tl(2017). Dizel modelin risklerine gelirsek, sınırlı sayıda ithal edilen bu modelde düşük kmli "temiz" araç bulmanın zorluğunun farkındayım.[iç mekanda çoğu, GM'in kısa ömürlü direksiyon derisinden dolayı yakayı ele veriyor]. Bulduğunuzda da dikkat etmeniz gereken iki parçası DPF(dizel partikül filtresi) ve yağ soğutucusu. Bu iki parçayı söyledim, çünkü sanırım size nelerin masraf çıkarabileceğini merak ediyorsunuz. Ben Cruze(j300) serisinin yağ soğutucusunun, benzinlilerinde de olduğu gibi, hassas olduğunu düşünüyorum ve arıza yapma olasılığı yüksek bir parçası olduğundan dikkatle incelenmesi gerektiğini söyleyebilirim. [Bunu da motor suyuna minimal bile olsa yağ karışıp karışmadığını kontrol ederek anlamanız kolay]. Diğeri de DPF; uzun süreli kötü yakıt kullanımı ile rejenerasyon sürecini sağlıklı tamamlayamaz hale gelmiş bir filtrenin size artan yakıt tüketimi ve olağan masraf kapısı(harici temizlik) olarak dönmesi muhtemeldir. [iptali mümkün, ancak şuana kadar ihtiyaç duymadım]. Tavsiyem dexos2 onaylı, DPF'li araçlar için üretilmiş kaliteli yağ, temiz yakıt. Triger değişiminden korkmayın, trigeri zincirli[Bakım aralığı her 240.000km/10Yıl]. Tabi bunların hiçbiri lpg ile kullanılan benzinli modelin sübap değişimi, conta ve kapak işçiliği kadar masraflı olmayacaktır. Sonuç olarak yüksek gücü ve emisyon sistemi sebebiyle benzinli modele göre(lpg'li değil!) daha hassas bir sistem olduğundan, daha ince eleyip sık dokunarak yapılacak bir alışveriş olarak görüyorum. Sürdüğünüzde ise güncel aracınızdaki soru işaretlerinin hepsi ortadan kalkar diye tahmin ediyorum. Umarım yardımcı olabilmişimdir. |
Üzerine ciddi miktarda para vermeye ve stresli günlere hazır değilseniz, hiç maceraya girmeyin.
|
İyi bayramlar. İyi gezmeler.Kazasız belasız sürüşler.
|
Gruplara üyeyim Hep LPG den kaynaklı sorunlar titreme geç çalışma performans düşüklüğü çeşitli arızalar veriyor
Birde gruplarda aracı kötüleyenler oluyor Çok sorunlu araba gibisinden. Piyasa fiyatının baya altında almak isteyenler oluyor Ben ve benim gibiler öylelerine pabuç bırakmıyoruz. Neymiş efendim cruze 55 nin etmezmiş onlara göre 40 bin edermiş.. Ana avrat sövesim geliyor o zaman.. Bende Ulan dingil Sen 40 45 böyle bir araba bul git onu al diyorum mal gibi kalıyor |
Ahh be hocam yazmadan az bişey şu forumun geçmiş sayfalarını bi okusaydınız. Aynı konular temcid pilavı gibi konuşuldu:)
Öncelikle LT en full modeli değil. Orta paket. Saçma sapan tenekeden araçların fiyatları göz önünde bulundurulursa bu araç gerçekten ucuz. Çevrendeki herkese sor bakalım bu fiyatlara hangi aracı önerecekler? Muhtemelen symbol :) Bundan 5 sene öncede bu tip konuşan gereksiz insanlar vardı. Şimdi de var. Tek değişmeyen aracımı satmak istemesemde çevremden devamlı talip çıkması :) Araç fiyatlarının şişirildiği piyasada, bu donanımda ve sağlamlıkta bir araç her zaman satılır.. Ben aracı 2011’de sıfır aldım. Yağını suyunu değiştirip yola devam ediyorum. Arıza vs.çıkarmadı. Parçalar opel astra parçaları. Bulamama ve pahalı olması gibi bir durum yok. LPG taktırdım çok memnunum. Şehir içi 35 kuruş yakıyorum. Tek bir arıza lambası yakmadı. (Sistem Prins Technomax) |
|
|
|
|
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LAST_DRIVER -- 7 Nisan 2009; 22:53:21 > |
|
|
|
|
|
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LAST_DRIVER -- 7 Nisan 2009; 23:13:02 > |
|
|
|
|