Şimdi Ara

Chevrolet Captiva - tüm başlıklar -

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
10.221
Cevap
90
Favori
1.054.195
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Tüm Captiva sevenleri buraya paylaşımda bulunmaya bekliyoruz.

    Yeni Captiva sayfası

    http://www.chevrolet.com.tr/modellerimiz/yeni-captiva/

    Maalesef 2.0 dizel motorla gelen Captiva 4x2



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ayhanayhan -- 4 Mayıs 2012; 22:40:55 >



  • Merhaba Hocam,

    Muhoi arkadaşımızın söylediklerine ben de biraz ekleme yapayım. Elimdeki 2011 High'dan yola çıkarak;

    İÇ MEKAN:
    ***Aracın iç mekanı günümüz araçlarına göre çok modern değil. Malum, 2011 model de olsa dizayn yılı 2007. Direksiyon simidi biraz büyük, gösterge tablosu gayet okunaklı. Yol bilgisayarı orta konsolun üst kısmındaki küçük ekranda ve sanırım konsolu en demode gösteren detay bu; kontrolü orta konsol üzerindeki tuş üzerinden yapılıyor ve malesef anlık yakıt tüketimini göstermiyor. Müzik sisteminin tuşları küçük, 4'lü CD changer'ı mevcut ancak ses kalitesi düşük. Araç dizayn edildiği yıllarda USB çok yaygın bir donanım olmadığından araçta USB yok, ancak Aux var ve telefonunuzu sorunsuz bir şekilde bağlayabiliyorsunuz.
    ***Aracın malzeme kalitesi orta seviye olsa da işçilik seviyesi çok üst düzey değil. Piyasaya sunulduğu yıllardaki Hyundai Santa Fe'den çok da farklı değil aslında. Konsolun üst kısmı serte yakın ancak dayanıklı bir malzemeyle kaplı. Hem ön hem arka kapıların üstü konsola göre daha yumuşak malzeme ile kaplı (Bildiğimiz yumuşak malzeme). Kapıların içi ve kolunuzu dayadığınız kısımlar deri ile kaplı. Hatta bu deri koltuklardaki derinin aynısı. Sözü gelmişken araçtaki deri elbette suni deri ancak şu an piyasada deri koltuk opsiyonlu bir çok araçtaki derilerden daha kaliteli diyebilrim. Yer döşeme halısı ve bagaj halısı da oldukça kaliteli. İşçilik kalitesi yukarıda da yazdığım gibi çok üst düzey değil. Çukur geçişlerinde konsol ve kapı içlerinden tıkırtılar ve çıtırtılar geliyor. Konsolda bazı noktalarda montaj kalitesi çok iyi durmuyor.
    ***Saklama alanları fazlasıyla yeterli ancak bazılarının kullanımı çok pratik değil diyebilirim. Neyse ki sayıca ve hacmen fazlalar da çok da eleştirmeye gerek kalmıyor. Ön konsolun üst kısmında kapaklı bir göz, orta konsolda müzik sistemiyle yol bilgisayarı ekranı arasındaki kapaklı göz elinizdeki telefon, cüzdan, ıvır zıvır ne varsa fazlasıyla almaya yetiyor. Vites önündeki göz fazla küçük, alabileceği garaj kumandasıyla sınırlı. Bardaklıklar biraz aşağıda kalıyor, haliyle bazen dalgınlıkla kahvenizi içerken dökebilirsiniz, dikkat edin. :) BU bardaklıkları da yine saklama alanı olarak kullanabilirsiniz. Orta kolçak altında bir büyük ve bir küçük iki göz ve tavanda gözlük bölmesi var. Ön yolcu koltuğu altında çekmece ve far kumandalarının altında göz bulunması olumlu bir detay. Ön yolcunun ayaklarını uzattığı kısımda bir file ve bir askı kancası da bulunuyor. Arka koltuklardaki yolcular için de saklama alanları ve bardaklıklar mevcut. Hatta en arka sıradaki yolcular için bile ufak tefek de olsa elinizdeki ıvır zıvırı koyabileceğiniz alanlar var. Kapı içi cepleri dört kapıda da 1-1.5 litrelik şişeleri alabiliyor ancak onun haricinde oldukça dar.
    ***İç mekanı aracın boyutlarını da dikkate alırsanız fazlasıyla geniş ve verimli. Kesinlikle olduğundan da ferah hissettiriyor. Ön sırada genişlikle ve ferahlıkla ilgili sıkıntı yok. Sürüş pozisyonu kolaylıkla bulunabiliyor. Orta sırada baş mesafesi neredeyse ticari araçlarla yarışacak seviyede. Diz mesafesi içinse bacak bacak üstüne atabilirsiniz (Bir örnek vermek gerekirse Skoda Octavia'nın diz mesafesine eşit belki biraz daha fazla diyebilirim). En arka koltuklar bu ebattaki her SUV'da olduğu gibi daha ziyade çocuklar için ferah alan sunabilir ancak boyu 1.70-1.80 olan kişiler de kısa mesafe yolculuklarda burada seyahat edebilirler.
    ***Bagaj hacmi 5 kişilik kullanımda 465 olarak geçiyor. Ancak yeni nesil crossoverlarda 500 litre üstü olarak belirtilen bagajlardan daha geniş hissettiriyor. Ayrıca bagajda çok sayıda kapaklı göz de mevcut. 7 kişilik kullanımda bagaj hacmi oldukça ufak. Yanlış hatırlamıyorsam 150 litre olarak belirtilmiş. En arka sıra koltuklar açıkken buraya kabin boy bagaj gibi sert bagajlar sığmıyor ancak sırt çantası tarzı eşyalarınızı koyabilirsiniz. En azından bunlar sığıyor.
    ***En arka sıraya da geçişler zor değil, orta sıra koltuklar kolaylıkla açılıp kapatılabiliyorlar. Bu arada orta sıra koltuklarda benim çok sevdiğim bir özellik olan sırtlık eğim ayarı var. Otobüs veya tren yolculuklarındaki gibi bu sıradaki yolcular koltuğu yatırabiliyor.
    ***Kısaca Fiat Sedici'den sonra iç mekan konusunda işçilik ve malzeme kalitesi olarak sizi çok da üzmeyecektir. Mekan genişlik hissinden bahsetmiyorum bile.

    MOTOR/ ŞANZIMAN / TÜKETİM:
    Araç 150 beygir, 320 Nm da torka sahip. Maksimum torkunu 2000 devirden itibaren veriyor, ancak yine de 2000 devire kadar araç çok atak olmasa da turbo boşluğuna sahip değil. Araçtaki şanzıman 5 ileri tork konvertorlu tipinde yani klastik tip dediğimiz otomatik şanzıman. Aisin üretimi olan bu şanzıman, sorunsuzluğuyla bilinir ancak malesef günümüz standartlarına göre eski bir teknoloji hala bu tarz şanzımanları kullananlar olsa da. Şanzımandaki indirekt aktarmayı malesef yaklaşık 110-120 km'ye kadar hissediyorsunuz. Haliyle araç çok yuksek hızlarda değilken özellikle gaza yüklenildiğinde sanki yarım kavrama yaparak gidiyormuş gibi bir his uyandırıyor. Haliyle motor devri yükseliyor, araç fazla yakıt tüketmiş oluyor. Örnek vermek gerekirse araç 5.vites 90km'de 2500-2700 devir /dakika'da ilerlerken 120km'de 2000 devirde ilerliyor. Yani tork konvertör 110 civarı bir hızda kilitleniyor. Aracın da en ekonomik olarak gittiği hız 110-120km/s sabit hızlı düz yol sürüşleri. Tüketim ortalama Istanbul içi 10-12 litre arası, şehirler arası 7-9 litre arası olarak oynuyor. Bu verdiğim değerler özellikle şehir içi değerler aşırı dur kalklı veya gazlamanın olduğu yüklü kullanım değerleri değil. Eğer sıkıştırırsanız 15 litre seviyelerini de görürsünüz. Bu arada verdiğim değerler pompa verisi. Yol bilgisayarı pompa verisine göre 1.5-2 litre kadar düşük gösteriyor. Ancak gördüğüm kadarıyla atmosferik beslemeli bir araç kullanıyorsunuz, tüketim olarak sizin için çok farklı olmayacaktır. Belki bir tık daha atak da gelecektir size Captiva.

    SÜRÜŞ / KONFOR:
    ***Aracın süspansiyonları orta sertlikte. Uzun engebelerde sorunsuz ancak kısa darbelerde vuruntu yapabiliyor ancak çok rahatsız edici boyutta değil. Yol tutuşunun piyasaya sürüldüğü yıllardaki rakipleri Santa Fe ve Kia Sorento'dan iyi olduğu söyleniyor. Dürüstçe söylemek gerekirse ikisini de kullanmadım. Fakat böyle yerden yüksek ve gövdesi de yüksek olan bir araçtan çok üst düzey bir yol tutuş beklememek lazım. Direksiyon da çok hissiz olduğundan ani engel aşma ve slalom yapma gibi durumlarda araç tedirgin edebiliyor. Ancak kısaca söylemek gerekirse aracın yol tutuşunun modern C segment hatchbacklerden geride ancak modern B segment sedanlardan (Peugeot 301, Renault Symbol, Fiat Linea) ve bazı modern B segment hatchbacklerden(Renault Clio, Nissan Micra, Opel Corsa) iyi olduğunu söyleyebilirim. Kısaca çok atraksiyon aracı değil.
    ***Ses yalıtımı yeterli diyebilirim. Motor soğukken dizel motor sesi kabine fazla geliyor, özellikle tork konvertörün kilitlenmemesinden dolayı düşük hızlarda devir de yüksek olduğundan sesi duyuyorsunuz ancak motor ısındıkça motor sesi kayboluyor. Uzun yolda 110-120 km hızlara ulaştığınızda motor sesi oldukça az. Lastik ve yol sesi orta seviyede. Kıyaslamak gerekirse şu an piyasadaki B segment araçlarından hepsinden iyi ve C segment bazı araçlardan da iyi diyebilirim. Rüzgar sesi de 120'den sonra rahatsız ediyor, yani yalıtım anlamında araç iyi diyebilirim.

    DONANIM:
    Elbette şu anki modern araçlarda bulunan sürüş destek sistemleri gibi akıllı özellikler yok ancak, konfor donanımları eksiksiz diyebilirim. İnternette araştırdığınızda bulabilirsiniz. Size sadece şunu söyleyeyim, bir dönem aracı satıp daha ekonomik bir crossover alacak oldum ancak donanım olarak Captiva'dan geride olduğu için vazgeçtim.

    ARAZİ PERFORMANSI:
    Araç aslında baktığınız zaman profesyonel bir arazi aracı değil. Yani manuel mod 4x4 veya diferansiyel kilidi gibi özellikleri yok. Araç zaten monokok şase, merdiven şaseye sahip değil, çok profesyonel arazi özellikleri elbette sunmuyor. Ancak Yerden bildiğim kadarıyla 18 cm yüksekliği var. Hafif arazide engel aşmada faydalı. Otomatik 4x4 özelliği sayesinde 40 km/s hıza kadar ön tekerlekler patinaja düştüğünde arka tekerleklere gücün yarısını gönderip kendini kurtarıyor. Yarım metre karda, kış lastikleriyle 4x4 çok da devreye girmeden rahatça yol almıştım. Ayrıca şanzımanın kış modu mevcut ve eğim iniş kontrolü de var. Nadiren kullanıyor da olsanız size güven veren özellikler.

    FİYAT / PERFORMANS:
    Temizlerini şu an 70-80 bin civarına buluyorsunuz 4x4 olanlarını. Şu an bu fiyata sıfır kilometre küçük araç dahi alamıyorsunuz. Chevrolet Avrupa ve Türkiye'den çekilmiş dahi olsa parça problemi yaşanmıyor, parçalar aşırı pahalı değil.

    KRONİK HASTALIKLARI:
    -Dİreksiyon mafsal tıkırtısı (Servisler değiştirme öneriyor ancak sorun tekrarlıyor; özel serviste onarımla çözdüm ve tekrarlamadı)
    -Sık yaşanan ampül kesilmeleri (Buna pek çözüm yok açıkçası)
    -Dizel partikül filtresi (Aracı sıklıkla düşük devirlerde kısa mesa kullanıyorsanız partikül filtresi birçok dizel araçta olduğu gibi kurum biriktiriyor; normalde yüksek devir sabit hızda sürüşler ile rejenerasyonu sağlanıyor ancak bu işlemi tamamlamanız şart. Kurum birikmesine maruz kalmamak için de arada bir aracı yüksek devirlerde kullanarak kurumların yanmasını sağlamak gerekiyor. Aksi takdirde filtre değişimi oldukça maliyetli)
    -İç mekandaki tıkırtılar / çıtırtılar (Malesef bunun çözümü yok, birleşim noktalarına Würth spreylerle çözüm önerenler duymuştum ancak çok faydalı olacağını sanmıyorum)

    Biraz detaylı bir inceleme oldu ama umarım faydalı olur sizin için, isterseniz bir ara fotoğraf da çeker atarım.
    merhaba. 3 yıldır 2012 ltz kullanıyorum. sehir içi normal kullanım 8,6 lt yakıyorum. depoyu genelde doldururum. hemen hemen yol bilgisayarı verisi ile örtüşüyor. uzun yolda 100 ü geçmezseniz 7 lt ye kadar bile düşüyor.

    milletin dediği 11-12 lt leri bırakın 9 dan fazlasını görmedim. aracın fazla yaktığını söyleyenler ile alakalı olarak tespitim şu şekildedir; 55 ten 120.000 tl ye kadar captiva var piyasada. şuanda çok basit bir araba ancak alınabiliyor bu tutarlara. yani araç almak isteyen ve yeterli bütçesi olmayan biniciler az paralara kaliteli, gözterişli araca binmek için bu modeli tercih ediyorlar. tabi böyle olunca normal 1600 cc ye kadar bir aracın km başına yaktığı yakıtın 15-20 kuruş gibi fazlasını ödeyince haliyle dokunuyor ve anormal bir durum olarak görülüyor. bekliyorlar ki bu araç da yaksın kadjar kadar ya da qashqai kadar. tabi ki öyle birşey mümkün değil. şirkette 1.3 multijet linea kullanıyorum şehir içi çok sakin kayseri gibi biryerde 37-38 kurus yakıyor şuanki motorin fiyatları ile. o da gitmiyor demek ki biraz sıkıstırsan 40 kurus rahat yakar gecer de belki.

    range velar 2.0 motor 9-10 lt yakıyor. kimse konuşmuyor. neden? binen kişiler çok aramıyor. xtrail yakıyor 7-8 lt şehiriçi. 250.000 tl den fazla belki şuan değeri. onu da kimse konuşmuyor. öğrenmiş herkes captiva yakıyor. bence gayet makul keyifli bir araba. yakıtı da çok çok iyi. artılarını da düşünmek lazım tabi ki. ben xtrail de alabilirdim ama ne gerek var dedim. 3 captiva parası belki de. 2 lt fazla yakmış çok sıkıntı değil o kadar fiyat farkına bakarak. parçası da heryerde var. kimse sanmasın ki kia, nissan, hyundai yeni modellerinin parçalarının turkiye de hazır beklediğini. çoğu yurtdısından geliyor. belli başlı parçalar haricinde servisler stok tutmuyor. bunları hep yaşadım gördüm hiçbirisi kulaktan dolma değil.

    kusura bakmayın kerem bey adaysınız galiba, hem size hem de ilgili arkadaşlara uzun soluklu aracı kullanmış ve kullanmakta olan birisi olarak tecrübelerimi paylaşayım dedim. herkese hayırlı akşamlar

    Ben 4 sene kullandım ama eşim geçen sene talihsiz bir kaza geçirince araç perte çıktı. Severek kullanıyorduk. Çok büyük problemler yaşamadım ama captiva gerçekten güzel araçtır. Bakımsızına denk gelirseniz çok üzer. Ben 86 binde aldım, eşim kaza yaptığında 130 bini geçmişti. Asfaltta otomobil gibi rahat, geniş, ferah, donanımı yeterli, hafif arazide, karda kışta keçi gibi, yakışıklı bir araç. Ben size denk gelebileceğiniz arızaları yazayım kısaca;

    -Direksiyon pompası-mafsal arızası( direksiyonu çevirince ses yapar)

    -Direksiyon hız sensörü arızası( yüksek hızlarda sertleşmez veya aniden sertleşip yumuşar. Direksiyon kutusundaki yağın içinde zamanla oluşan metal çapaklar, hız sensörünün hızı algılamasını engeller ve saçmalar sensör)

    -Hararet sorunu( antifiriz kullanılmamış araçlarda su dolaşımı zayıflar. Özellikle motorun altındaki t boru tıkanarak bidona su basar ve taşırır yeterli su dönmediği için. Dikkat edilmezse conta yakar. Tamiri aslında basittir sistem temizlenir ve bence iyi bir radyatörle yenilenir, t boru ise uygun bir matkapla eski halinden bir tık daha genişletilir.

    -Partikül filtresi tıkanması( filtreli her aracın başına gelebilir ama bizim captivalar eski nesil bir motor kullandığı için filtre daha çabuk dolar. Bu durumlarda partikül ikaz lambası yanıp söner. Bu durumda 2800-3200 devirlerde aracı 10-15 dakika kullanmak temizlemeye yetecektir ancak artık yetmiyorsa filtre özelliğini yitirmeye başlamış demektir. Bu durumda temizlenme gerçekleşmez ve yanma için gönderilen mazot, motora tekrar basılır. Bu durumda yağ ile mazot karışır, yağ seviyesi yükselir ve yağ özelliğini kaybeder. Motoru kucağa almaya gidecek kadar sorunlar yaşatır.)

    -Şanzıman sorunları: Genellikle vaktinde yağı değiştirilmemiş veya bilinçsiz yağ değişimi yapılmış şanzımanlar sorun çıkarmaya gebedir. Başta selenoid valfleri zamanla hareket özelliğini kaybeder ve araç arızaya düşer. Bu gibi durumlarda araç gücü kısıtlar ve 1-3-5 veya 2-4. vitesler dışında geçmez. Hatta kalkışlarda 4. vitesle kalkmaya kalkar ve arıza ışıklarını da yakar. Bazen selenoid arızası veren captivalarda şanzıman beyninin bozulduğu da olur. Vites zamanında geçmez, araç belli bir deviri aşmaz ve sarsıntılı çalışır, hem de çok sarsıntılı.

    -Airbag arızaları: Genellikle koltuğun altındaki soketin zamanla temassızlık yapmasıyla kendini gösterir.

    -Şoför koltuğunda zamanla oluşan boşluk: Çok rahatsız edicidir. Koltuk sökülüp revize edilir veya daha pratik yöntemlerle yapanlar olmuştu grupta. Bilgi alınabilir.

    -Hava akış metre arızası: Sinsi bir arızadır zira lamba yakmaz ve kendini belli etmez. Eğer partikül filtreniz sık sık tıkanıyorsa veya aracınızın yakıtı çok fazlaysa %90 bu parça arızalıdır.

    -Yağmurda tavan döşemesinin ıslanması: Aracın sunroof tahliye boruları tıkanınca su içeriye akmaya başlar. Özellikle a sütünu ve çevresinden ıslaklık yapıp can sıkar, tavanda lekeye sebep olur, çok umursanmazsa su tabana kadar iner ve ortam leş olur 

     Çözümü tahliye delilkerini bilen birinin tel, sert hortum v.s. ile açması.

    - Abs sensörü arızaları: Araçlarımız çok güzel ancak lastiklere giden abs-esp kablolarının birleşme yerleri çok dandik. Tabir-i caiz ise aldır ayaz 

     Suyu bir alsın hemen ekrandaki bütün lambaları yakar, hatta bilgisayarda şanzıman arızası bile gösterebilir. Çözümü basittir. Kablo birleşim yerlerinin(soket) güzel ce temizlenip, kurutulup yaltılması. Ömürlük olur.

    -Porya-bilye arızaları: Çok sık olmasa da bu arıza da görülür. Uğultu şeklinde başlar sonrasında çekilmez bir hal alır. Orijinal takmaya özen gösteriniz.

    -Şaft- şaft balansı sorunları: Bazı "uyanık" captiva kullanıcıları şaftı söktürerek 2012 öncesi 4 çeker olan aracı önden çeker modunda kullanırlar. Az yaktığını falan söylerler ama bilmezler ki aracın denge kontrol sistemi tamamen 4 çekere göre uyarlanmıştır. Başta çekiş kontrolü ve esp kafayı yer, saçma sapan tepkiler vererek sizi ve aracın içindekileri tehlikeye atabilir. Şaftı sökmeyin, şaftı sökük araç almayın. Ayrıca bazı durumlarda şaft askı kolu kırılıp sorun çıkartabilir. Yine şaftta meydana gelen eğrilik te aracın titremesine neden olur.

    -Ön far fıskiyeleri: Genellikle bozuk olur kontrol ediniz.

    -Elektrikli ayna kapatma-açma: Nadir de olsa bozuk olabilir, kontrol ediniz.

    Şimdilik aklıma gelenler bunlar. Size tavsiyem iyi bir ekspertiz ve tecrübeli bir Captiva kullanıcısyla aracınızı seçiniz. Aracı aldıktan sonra değişmesi gereken tüm parçaları orijinali ile, eğer bulamazsanız en kaliteli yan sanayisi ile değiştirin. Şimdiden hayırlı olsun...

    Slm,yaklaşık 1 senedir Captivalara bakıyordum.En sonunda dayanamayıp (daha doğrusu temiz bulunca) hatasız-boyasız 2010 model 76.000km de siyah sport model sahibi oldum.1,5 ay civarı oldu alalı..İlk sahibinden aldım diyebiliriz.( 2. sahibi yiğeniymiş ve 3 ay kadar binmiş araca..) Alır almaz tüm filtre,yağ ve sıvılarını motulla değiştim.. Ne olur olmaz diye trigeride değiştirdim.Detaylı iç-dış temizlik,pasta-cila ve cam-ayna kapama modüllü cenmax alarmını da taktırdım. 2011 Astra'dan sonra tank gibi geldi.Otomatik oluşu da ayrı bir keyif.. Yol tutuşta biraz tedirgin etse de,alışınca limitleri zorlarım diye düşünüyorum.. Çalışmayan aksamı yok,zaten garaj da saklanıyormuş.Sadece uzun yolda kullanılmış.Arka 3. sıra koltuklar açılmamış bile-jelatinleri duruyor..Ses sistemi fena değil ama bir amfi ile arkaya bir bass daha keyifli olur sanırım.Bu ara kaptırıp ciddi masraf yaptım.biraz toparlayınca onuda düşünüyorum.Yakıt olarak beklentimin 1-1,5 lt üstünde yakıyor.Oda günlük 6km gidiş 6km geliş ve yarısı yokuşlu olduğu için diye düşünüyorum.Yoksa ş.içi 9-9,5 lt normal gibi söyleniyor sağlıklı Captivalar için.. Aslında 9,5 lt de gezerken ben tedbir amaçlı dpf temizleyici atınca depoya ortalamam yükseldi.(https://www.hepsiburada.com/berner-dizel-partikul-katalizor-katkisi-dpf-300-ml-2017-uretim-p-HBV00000D4IYN?magaza=powertensatis ) Tık ses gelmeyen arabadan alarm takarken açılan kapı döşemeleri yüzünden ufak tefek sesler duymaya başladım..(bu konuda takıntılıyım..dinlerim) Sözde bu işin en iyisine yaptırdık ama 2-3 seferde anca çözdüler aracı ve bıkkınlık sonucu sanırım biraz hor davranıp soketleri kırık taktılar.. Kendi suçları olmasına rağmen cezayı ben-biz çekiyorum-çekiyoruz..Araçta şimdilik tek şikayetim ön şoför koltuğunun oynaması..Gereksiz elektrikli yapmışlar ve kademeler arası boşluk olduğu için sert fren ve gazlarda ileri geri hafifte olsa oynuyor koltuk.. Onun dışında kesinlikle ve kesinlikle 80-90 bin TL aralığında alınabilecek en ideal 4x4 diyorum.. Kıyas yapılan araçlardan çok çok üstün ve donanımlı bir araç Captiva.. Tiguanla Captiva arasında kaldım.Yakıt olarak hemen hemen aynıydı TL bazında ama donanımsal Captiva açık ara öndeydi.. 2011-2012 arabada hız sabitleyici yok..Komik geldi bana ve isimle boş araç satmalarını çok hoşuma gitmedi,bu zihniyetle serviste öpebileceklerini düşündüm. Chevrolet'i zaten tartışmaya gerek yok diye düşünüyorum. Şanzıman sorulmuş; Hepsi mi öyle benimki mi öyle bilmiyorum,götürdüğüm özel serviste japon malı olduğunu söylediler. Zaten bende Hondanın vitesine benzetmiştim :D sorun çıkarmaz,rahatlıkla uzun yıllar kullanabilirsin dediler.. En büyük sıkıntılardan biride park konusu,araç büyük olduğu için her yere sığmıyor (yada ben çarpmayayım diye sığamıyorum..) Gözüm geniş yer arıyor.. Kapılarını dikkatsiz açan insanlardan nefret ediyorum.Şimdiden 3 nokta bırakmışlar arabama Saygısız-dikkatsiz insanlar,kendini düşünmüyorsan karşıyı düşün diyorum..(nerdeeee...)

    Ses sistemi hakkında,yönlendirme yapacak arkadaşların yorumlarını bekliyorum.Uygun fiyatlı ve kaliteli Amfi-bass şeklinde..link olursa sevinirim,özellik karşılaştırma açısından

    Herkese kazasız belasız güzel günlerde binmek nasip olsun inşallah..
  • Chevrolet Captiva Euro NCAP testinden 4 yıldız aldı.

    Test sonuçları için:http://www.euroncap.com/tests/chevrolet_captiva_2007/278.aspx

     Chevrolet Captiva - tüm başlıklar -
  • Chevrolet Captiva'yı General Motors ( GM ) bünyesi içinde Avustralya'da Holden Captiva, Kore'de Daewoo Winstorm olarak satmaktadır.

    2 adet Chevrolet Captiva reklamı

    Reklam 1

    Reklam 2

    Chevrolet Captiva incelemesi

    inceleme

     Chevrolet Captiva - tüm başlıklar -



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ayhanayhan -- 1 Nisan 2009; 17:35:07 >
  • Arkadaşlar bu arada aklıma gelmiştek aracımızın gerçek iç mesafelerini yazayım dedim. Ayrıntılı bilgiyi aşşağıdaki linkten bakabilirsiniz.

    http://media.gm.com/eur/chevrolet/en/product_services/ps_cars/ps_c_captiva/td.html

    Burada da belirtildiği gibi :

    Interior Dimension
    Length (mm) : 1905 / 2644 (7 Seat)
    Width (mm) : 1486
    Height (mm) : 1280
    Leg Room front/rear (mm) : 1035 / 940
    Shoulder Room front/rear (mm) : 1455 / 1455
    Head Room front/rear (mm) : 1025 / 1020

    Görüldüğü gibi daha önce söylenmiş olan rakamlar hatalı. Zaten sınıfının en basık baş mesafesine sahip arabaların diz mesafesi ne kadar uzun yapılsa bile insanın içini sıkar. Beni ve eşimi o araca bindiğimizde neden bu kadar sıktığını şimdi anladım.

    @Farma72
    Hocam acaba çok yüksek devirde mi kullanıyorsunuz? Benim şu an şehir içi 10.4 L/100km yakıyor. Antalya kaş arasında virajlı ve inişli çıkışlı şehirler arasını 9.2 ile geldim. Hatta Finike'ye geldiğimde 8.9 idi fakat Finike Demre arası inanılmaz virajlı. 40 en fazla 60km hız yapabiliyorsunuz. Sürekli gaz fren gaz yapmanız gerekiyor. Bu arada belirtmem gerekir ben 90km/h hızı asla geçmem (ani sollamalar haricinde).

    Aracımızla beraber verilen çeki halatına bakan oldu mu? Ben pek güvenemedim açıkçası. Sonuçta 2 tonluk bir araca biniyoruz. Bu nedenle kendime yeni bir çekme halatı alacağım. Daha önceleri çok işime yaramıştı eski arabalarımda. Gerçi hep ben çekmiştim
  • 94 cm Mercedes S serisinde bile yok
    Şöyle düşünün bırakın ön ve arka diz mesafesinin toplamda 2 metreye ulaşmasını, boyunuz 180 küsürmüş ayaklarınızı arka koltuğa değdirip uzansanız başınız ön konsola değmeyecek mi? Cevabı aşağıda bulacaksınız :)

    http://www.ford.com.tr/yenicmax/

    İç (mm)
    Baş mesafesi (Ön) 1021
    Maksimum diz mesafesi (Ön) 1077
    Omuz mesafesi (Ön) 1422
    Baş mesafesi (Arka) 960
    Minimum diz mesafesi (Arka) 951
    Omuz mesafesi (Arka) 1402
    Dönüş Çapı (mm) 10,6


    Bakın bu da Ford Cmax minimum diz mesafesi 95cm demiş. Firmaya kalırsa 100cmde 200cm de. Cmax'im oldu ve öyle değildi :)


    Tiguan'ın baş mesafesi de AutomotorSport degisi testin 975mm'dir ben de ölçtüm aynen öyle. Ayrıca diz mesafesi de kesinlikle Cativadan uzun.


    Arkadaşın Captivası ile Tiguan'ı ölçtük.
    Ön koltuğun pozisyonu etkilemesin diye ön koltuğu yatırdık ve ön konsol-arka koltuk mesafesine baktık. Tiguan daha uzun ölçümleri tam olarak yazabilmem için kağıdı bulmam lazım. Ama captiva kısaydı...
    Enlemesine ise önde eşit (150cm civarı), arkada Captiva 5 cm (150'ye 145,5cm) geniş.


    Amacım kesinlikle uzatmak değil ama cevaplarınız cevap vermemi gerektiriyor. Bakın kesinlikle körü körüne şu iyi demiyorum. Enlemesine arka koltuklarda Captiva iyi ama diz mesafesinde ise Tiguan iyi. Belki içinizi sıkan şu olmuş olabilir. Tiguan'ın kapı çerçevelerinin üst seviyeleri aşağıda. Başınız eğerek giriyorsunuz ama içeride baş mesafesi problemi kesinlikle yok...

    Kesinlikle şu daha iyidir demiyorum. Ama iç mekan paylaşımında Captiva daha çok 3. koltuk sırası ve dolayısıyşa 5 kişilikken bagajı geniş tutarken, Tiguan ise 2. koltuk sırasının genişliğini (diz mesafesi olarak, enlemesine Captiva geniş) önde tutmuş.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi autograph -- 26 Haziran 2009; 0:14:13 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kankaster

    Merhabalar,
    geçen yaz tiguan alacaktım.henüz tr ye gelmemişti...bayi ile görüştüm yaklaşık fiyatı aldım.. euro ya gelecek zamlardan etkilenmemek için euro biriktirdim 1.670-1.700 den....
    tatil beldesinde oturuyorum tatile gelen bir almancıda tiguan ı gördüm... içine oturdum, bindim ..karşısına geçip seyrettim.... görünüş güzel ama... içim almadı. ocak ayında euro ları bozdurdum kar ettim CAPTİVA high aldım inci beyazı... hem indirim hem euro karı bana sedan oto fiyatına geldi... inanın çok memnunum.


    Güle güle kullanın, içinize sinmesi önemli olan. Hangisi mutlu ediyorsa onu almalı. Güle güle kullanın. VW'nin de bir faydası olmuş:)


    Madem Autobild'i güvenilir bulmadınız, AotoMotorSport testi verilerine göz atabilirsiniz.


    Bunlar kıyaslanan araçlar
     Chevrolet Captiva - tüm başlıklar -



    Bunlar dinamik testler ve ağırlıklı yoltutuş ve fren testi
     Chevrolet Captiva - tüm başlıklar -


    Bu da puanlar...
     Chevrolet Captiva - tüm başlıklar -




    edit: test için zortuk isimli arkadaşa teşekkürler...
    ayrıntılar için
    http://forum.donanimhaber.com/m_30875894/mpage_12/key_/tm.htm
    http://forum.donanimhaber.com/m_30875894/mpage_13/key_/tm.htm



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi autograph -- 29 Haziran 2009; 18:49:18 >
  • Bu derginin de taraflı olduğu iç genişlik kategorisinde Tiguan ve Captiva ya eşit, 15 üzerinden 13 puan vermesinden belli.


    quote:

    Orjinalden alıntı: autograph

    quote:

    Orjinalden alıntı: kankaster

    Merhabalar,
    geçen yaz tiguan alacaktım.henüz tr ye gelmemişti...bayi ile görüştüm yaklaşık fiyatı aldım.. euro ya gelecek zamlardan etkilenmemek için euro biriktirdim 1.670-1.700 den....
    tatil beldesinde oturuyorum tatile gelen bir almancıda tiguan ı gördüm... içine oturdum, bindim ..karşısına geçip seyrettim.... görünüş güzel ama... içim almadı. ocak ayında euro ları bozdurdum kar ettim CAPTİVA high aldım inci beyazı... hem indirim hem euro karı bana sedan oto fiyatına geldi... inanın çok memnunum.


    Güle güle kullanın, içinize sinmesi önemli olan. Hangisi mutlu ediyorsa onu almalı. Güle güle kullanın. VW'nin de bir faydası olmuş:)


    Madem Autobild'i güvenilir bulmadınız, AotoMotorSport testi verilerine göz atabilirsiniz.


    Bunlar kıyaslanan araçlar
     Chevrolet Captiva - tüm başlıklar -



    Bunlar dinamik testler ve ağırlıklı yoltutuş ve fren testi
     Chevrolet Captiva - tüm başlıklar -


    Bu da puanlar...
     Chevrolet Captiva - tüm başlıklar -




    edit: test için zortuk isimli arkadaşa teşekkürler...
    ayrıntılar için
    http://forum.donanimhaber.com/m_30875894/mpage_12/key_/tm.htm
    http://forum.donanimhaber.com/m_30875894/mpage_13/key_/tm.htm
  • Farma72 aloo orda mısın? Alıyor muyuz sana da bir jip? Ekime satalım senin arabayı alalım bir tane de sana

    Arkadaşlar bence hiç laf yetiştirmeye çalışmayın Sonuçta doğan grubu getiriyor bu nedenle NTV'de bile laf edemezler onlaın getirdikleri araçlara. Ben bu arkadaşı biliyorum zaten; her yere inanılmaz birş ekilde hemde heryere aynı şeyleri yazıp duruyor. Bırakın kendi haline yazsın... insanlar dergilere, rakamlara bakarak değil bizzat kendileri giderek test edip araçlarını alıyorlar. Fakat takla testini buraya koymamasına çok şaşırdım Sevgili hocam doktorum tiguan bir numara, en geniş iç hacme sahip, takla atsan sana bişey olmaz, virajlara 150km hızla girebilirsin, önden yandan ağaca vursan ağaç yıkılır sana bişey olmaz, çok az benzin yakıyor, vites geçişlerinde sorunlu ama bu arazide senin için yapılmış zaten araziye çıksan yağmur çamur dinlemez ayrılma ve yaklaşma açılarınla dağ tepe heryerden sorunsuz geçersin. Zaten cj5, pajero, defender, discovery, toyota 4runner ve captiva ile subaru forester tiguanla yarışamaz bile. Güle güle kullan. Belki artık kendi sayfanızda takılmaya başlarsınız artık. Bakın ben bile kabul ettim. Dergileriniz, testiniz bol olsun, kazasız yolculuklar size.

    Neyse siz onu bunu bırakın aşşağıdaki ledler abartılı durmadan hoş olmamış mı?
    (kaynağım :http://www.motortrader.com.my/asp/forum/topic.asp?TOPIC_ID=30355&whichpage=1 )

     Chevrolet Captiva - tüm başlıklar -

     Chevrolet Captiva - tüm başlıklar -

     Chevrolet Captiva - tüm başlıklar -

     Chevrolet Captiva - tüm başlıklar -
  • quote:

    Orjinalden alıntı: gurkanggs

    Farma72 aloo orda mısın? Alıyor muyuz sana da bir jip? Ekime satalım senin arabayı alalım bir tane de sana

    Arkadaşlar bence hiç laf yetiştirmeye çalışmayın Sonuçta doğan grubu getiriyor bu nedenle NTV'de bile laf edemezler onlaın getirdikleri araçlara. Ben bu arkadaşı biliyorum zaten; her yere inanılmaz birş ekilde hemde heryere aynı şeyleri yazıp duruyor. Bırakın kendi haline yazsın... insanlar dergilere, rakamlara bakarak değil bizzat kendileri giderek test edip araçlarını alıyorlar. Fakat takla testini buraya koymamasına çok şaşırdım Sevgili hocam doktorum tiguan bir numara, en geniş iç hacme sahip, takla atsan sana bişey olmaz, virajlara 150km hızla girebilirsin, önden yandan ağaca vursan ağaç yıkılır sana bişey olmaz, çok az benzin yakıyor, vites geçişlerinde sorunlu ama bu arazide senin için yapılmış zaten araziye çıksan yağmur çamur dinlemez ayrılma ve yaklaşma açılarınla dağ tepe heryerden sorunsuz geçersin. Zaten cj5, pajero, defender, discovery, toyota 4runner ve captiva ile subaru forester tiguanla yarışamaz bile. Güle güle kullan. Belki artık kendi sayfanızda takılmaya başlarsınız artık. Bakın ben bile kabul ettim. Dergileriniz, testiniz bol olsun, kazasız yolculuklar size.

    Neyse siz onu bunu bırakın aşşağıdaki ledler abartılı durmadan hoş olmamış mı?
    (kaynağım :http://www.motortrader.com.my/asp/forum/topic.asp?TOPIC_ID=30355&whichpage=1 )

     Chevrolet Captiva - tüm başlıklar -

     Chevrolet Captiva - tüm başlıklar -

     Chevrolet Captiva - tüm başlıklar -

     Chevrolet Captiva - tüm başlıklar -






    Gürkan Bey,
    Bu fütürsuzca yazılarınıza son kez ve yine adab-ı muaşeret kurallarına uyarak cevap yazıyorum.
    Nedense karşılıklı yazışmak yerine hep saldırgan bir tutum, yazılarınızı okumuyorum, cevap yazmam tarzı cevaplar, ya da böyle ipe sapa gelmez anlamsız yorumlar. Kendinizi olduğunuzdan önemli hissetiğiniz belli yazdıklarınızdan. Yok 150 ile viraja gir, takla atsan birşey olmaz, ağaca çarpsan bişey olmaz gibi anlamsız ve düşmana bile yazılmayacak sözler. Bırakın kendi kendine yazsın lafı kime edilir? Birazcık düşünerek yazar ve hiddetle özensizce yazılar yazmazsanız daha uygun olacaktır. Sağlık sektöründe çalışan, sizin gibi bir mesleğe sahip birine de bu tür tutumlar hiç yakışmıyor. Meslektaşlarınızdan pek çok arkadaşım vardır, ancak Allah'tan çok farklılar. Başta da yazdım bana ne elin Chevrolet'inden Doğuş'undan, VW'ninden, NTV'sinden. Şurada bir yazı yazıyorsunuz, başka araçlar hakkında yorum yapıyorsunuz ve yazınıza düzgün cevap verilmesini içinize sindiremiyorsunuz. Forumların en büyük sorunu bu zaten. Yüzyüze yapmayacağınız şeyleri yapma ve yazma cüreti veriyor.
    Bakın bu topiği baştan okuyun ne kadar sabırlı ve elden geldiğince ölçülü ve özenli yazmaya çalıştığımı göreceksiniz. Kullandığınız aracın güzelliklerini de paylaştım. Rakamlarla birlikte şurası daha iyi olabilirdi sözünü kadıramıyorsunuz ancak diğer araçlara galiz kötü yorumlar. Bakın hacim deniyorsa milimetrik ölçüm veriyoruz, yol tutuş deniyorsa, dinamik testler çok ayrıntılı. Bunları siz 150 ile viraja gir diyesiniz diye vermiyorum.
    Yazdıklarınızdan anladığım kadarıyla Tiguan kulübünü de yakından takip ediyorsunuz. Belirttiğiniz tavan sağlamlığını burada bahseden olmadı. Saydığınız araçlardan daha iyidir, çok az yakar gibi laflar da sizin üretiminiz ben hiçbir yere böyle bişey yazmadım. Bunların hiçbiri pikniğe gitmek ya da karda biraz daha iyi tutuş dışında bir işe yaramazlar. Gürkan Bey, umarın sen de kendi aracını yazar, başka araçları yazmazsın da herkes kendi topiğinde yazar.
    Size yazdığım bu son yazıdır. Artık daha da uzatacak bir konu kalmamıştır umarım.
    Captiva sahibi diğer arkadaşlar da kusura bakmasın bu zorunlu cevaplardan doğan rahatsızlık için.
    Sağlıcakla kalın. Kazasız belasız güzel günlerde kullanın araçlarınızı
    ...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi autograph -- 30 Haziran 2009; 0:04:38 >
  • Offroad parkurunda Captiva

    Offroad Tıkla

    Su kenarı çayır çimen

    Çayır Tıkla

    Karda Captiva

    Karda Tıkla

    Youtube da daha güzel videolar var ama erişim problemli olduğu için onların linkini vermedim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ayhanayhan -- 3 Temmuz 2009; 10:30:27 >
  • Gürkan bey boya koruma yaptırmayı düşünüyordunuz eğer yaptırmadıysanız. Motorlu taşıtlar vergisini world kartla öderseniz sonax kampanyası var.

    Bilginize.

    Sonax tıkla
  • Chevrolet Türkiye sayfası yenilenmiş bazı yanlışlıklar olsada eskisine göre daha iyi olmuş.

    http://www.chevrolet.com.tr/modellerimiz/captiva/index.html


    Güncel olmayan bir başka Captiva sayfası

    http://www.captiva-family-suv.chevroleteurope.com/tr_TR/
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gurkanggs
    Neyse siz onu bunu bırakın aşşağıdaki ledler abartılı durmadan hoş olmamış mı?
    (kaynağım :http://www.motortrader.com.my/asp/forum/topic.asp?TOPIC_ID=30355&whichpage=1 )

     Chevrolet Captiva - tüm başlıklar -

     Chevrolet Captiva - tüm başlıklar -

     Chevrolet Captiva - tüm başlıklar -

     Chevrolet Captiva - tüm başlıklar -




    Merhabalar,

    Sizler gibi güzel Captiva aracım yok ancak, bu güzel söyleşilere, tartışma dolu mesajlara ve hoş bilgilere cevap yazmak istedim. Yukarıda gösterilen Led farlar bence çok iyi. Led teknolojisi, ışığı gören sürücünün gözlerini almaz, daikkti daha çok çeker, az güç harcar ve değişimi kolaydır...
    Ve açıkcası Captiva'ya da çok yakışmış. Bence düşünün...

    Bu arada bende bir kaç paylaşım yapabilirim...

    Karşınızda Captiva Moonlander : http://www.chevroletkulubu.org/page.php?id=22

    Saygılarımla...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mgultek

    http://www.hepsiburada.com/navitech-chevrolet-captiva-icin-ozel-model-hem-navigasyon-hem-multimedya-nrd-ax3600c-/productDetails.aspx?categoryid=26080&productid=otdel8

    Aranızda bu cihazı kullanan var mı?

    Ses kalitesi ve genel kullanımı nasıl?

    Teşekkürler.



    O kadar forumdonanıma takılırım bu konunun olabileceği yeni aklıma geldi :) Bu linkteki alet aracın içinde muhteşem görünür bence ama aşırı pahalı. Bu tür oto aksesuarı bulabileceğimiz (izmir de) düzgün yerler varmıdır. Gidip bişiler taktıran memnun kalan var mı?
  • HTC TOUCH HD cep telefonu - cep bilgisayarımı satıyorum.

    İlgilenen arkadaşlar olursa aşağıdaki linklere bir göz atsın.

    Ankara'da elden alacak arkadaşlara 750_TL'den verebilirim.

    http://www.sahibinden.com/ithalatci_firma_kayitli_temiz_htc_touch_td-62WQQaXQQ18840459WQQpXQQdisplayitem?

    http://urun.gittigidiyor.com/HTC-TOUCH-HD_W0QQidZZ22195453
  • arkadaşlar;http://captivasport.com.mx adlı internet sitesindeki CAPTİVA ile tr deki captivalar farklı gözüküyor. 2010 'da CAPTİVA'DA KASA DEĞİŞİKLİĞİ mi yoksa MAKYAJ mı var bilen arkadaşımız var mıdır?
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.