Şimdi Ara

*** DH SUZUKİ SX4 KULLANICILARI KULÜBÜ *** (706. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
18.743
Cevap
84
Favori
685.493
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 704705706707708
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • maestro35 M kullanıcısına yanıt
    CVT şanzımanların DSG ye göre bir üstünlüğü vites geçişlerini hissettirmemesi. Ancak şimdi çift kavramalı DSG şanzımanlar çıkmış, onlarda vites geçişlerini hissettirmiyor..
  • yasin_kaya kullanıcısına yanıt
    Hayırlı olsun güle güle kullanın.
  • Haber "Suzuki, makyajlı SX4 S-Cross’u Paris'te gösterdi!"
     *** DH SUZUKİ SX4 KULLANICILARI KULÜBÜ ***
     *** DH SUZUKİ SX4 KULLANICILARI KULÜBÜ *** *** DH SUZUKİ SX4 KULLANICILARI KULÜBÜ ***
     *** DH SUZUKİ SX4 KULLANICILARI KULÜBÜ ***




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tektosun

    CVT şanzımanların DSG ye göre bir üstünlüğü vites geçişlerini hissettirmemesi. Ancak şimdi çift kavramalı DSG şanzımanlar çıkmış, onlarda vites geçişlerini hissettirmiyor..


    CVT şanzıman en basit anlatımı ile Motorsiklet şanzımanının kopyası.. Otomobil üreticileri için en az maliyetli sistemdir.. Vites geçişleri yok çünkü bildiğimiz anlamda vites yok.. 2 adet kasnağın çapını değiştirmesiyle devir artması .

    DSG şanzıman zengin şanzımanı olup fiziki manada vites olsa bile yapısı itibari ile vites geçişini anlamassınız.. DSG de iki adet şanzıman yanyana senkronize çalışır.. bir şanzıman 1-3-5-7 vitesleri kontrol ederken diğeri 2-4-6 vitesleri kontrol eder..

    1. viteste giderken 2 ye geçeceği sırada aynı zamanda 2. şanzımanın 2. viteside devreye girer.. 2. şanzıman yükü aldığı anda 1. şanzıman ın birinci vitesi boşa çıkarak kendisini 3. vitese hazırlar.. 3 e geçeceğinizde bu sefer 2. şanzıman görevi 1. şanzımana devreder..umarım anlatabildim..

    DSG şanzıman arızasında Ocagınıza incir ağacı dikilir.. Düz yol / otoban şanzımanıdır.. zengin işi....




  • maestro35 M kullanıcısına yanıt
    Aradabir yıkayıp patlatmak lazım. Az kahrımızı çekmiyor bu araçlar. Hiç de nazlanmıyor, kar, kış, yağmur, çamur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • fourseason F kullanıcısına yanıt
    Avrupa ülkeleri ve ABD de kurşunsuz benzin daha ucuz tutularak kullanımı teşvik ediliyordu sürekli. Daha az hava kirliliği, daha sağlıklı çalışan motorlar olsun diye. Bizde ise maalesef en pahalısı idi bu benzin. Hala da öyle. Diğer yandan aynı ülkeler kurşunsuz benzin kullanımını desteklemeye devam ederken, şimdi elektrikli araçlar için de teşvik ve destek çalışmalarına başladılar. Bizde Gine cezalandırma sistemi devreye girdi. Elektrikli araçlar daha pahalı, şarj imkanı yok gibi neredeyse. Kullanımı halen pek de mümkün değil. Son vergi çalışmalarında bir miktar insaflı davranılsa da destek demek için çok erken buna.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tektosun T kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SX4-MATIC

    Avrupa ülkeleri ve ABD de kurşunsuz benzin daha ucuz tutularak kullanımı teşvik ediliyordu sürekli. Daha az hava kirliliği, daha sağlıklı çalışan motorlar olsun diye. Bizde ise maalesef en pahalısı idi bu benzin. Hala da öyle. Diğer yandan aynı ülkeler kurşunsuz benzin kullanımını desteklemeye devam ederken, şimdi elektrikli araçlar için de teşvik ve destek çalışmalarına başladılar. Bizde Gine cezalandırma sistemi devreye girdi. Elektrikli araçlar daha pahalı, şarj imkanı yok gibi neredeyse. Kullanımı halen pek de mümkün değil. Son vergi çalışmalarında bir miktar insaflı davranılsa da destek demek için çok erken buna.


    Geçen akşam Japon eğitim sistemi videosunu izledim içim gitti.. yani Konuşmamak için kendimi zor tutuyorum..

    '' Saldım çayıra mevlam kayıra '' durum tamda budur..

    Biz Sanat diyelim varsın Sanata tükürsünler..

    Keyifle izleyin... https://www.youtube.com/watch?v=-XB7aftz6zY




  • Bu hafta tatilim Pazar gününe denk geldi.. Sabah haliyle geç kalkıp Kahvaltı derken saat 11 i geçti.. Kızın Keman kursu derken sonrası Pazar alışverişi derken tek tatil günüm neredeyse uçtu gitti.. Havalar hazır güzel iken Uşak Uluğbey Kanyon a gitmeyi düşünüyorum ama ne yazıkki hep düşünmekle kalıyor Haftaya Cumartesi çalışıyorum..ondan sonra Cumartesi Akraba günü.. Pazar günlerini ne yazıkki hiç sayamıyorum... neyse Sağlık olsun deyip geçiyoruz..

    Evet.. Saat oldu 14:30 gün neredeyse bitecek.. ee ne yapmak lazım.. Havada güzel.. Hanım Oğlumun odasına ve Salona el attı.. eşyaların yerlerini degiştirmeye başlayacak.. tabii ki Motor !!!!

    20 dk ta.. Hazırlandım.. Eski bir Kotum var Motor kullanırken demirbaş oldu.. Bilekli bot -eldivenler- dizlik-dirseklik-Kask- Ruhsat- Ehliyet-Sigara ve Çakmak.

    nereye gidecegimi hiç planlamadım.. 10 dk sonra kendimi yine Dağlarda buldum.

    Motor hakimiyeti arttıkça üzerindeki orjinal çin malı lastiklerin yetmedigini görmeye başladım , bir yerde köy girişinde tatlı viraja hızlı girince arka frene dokanmam ile birlikte motorun kıçı aldı başını gitti.. KIçı toparlayacagım derken kenardaki Çöp tenekesine lodoslama dalıyordum , engin tecrübem sayesinde toparladım..
    Arazide yine atraksiyondan geri kalamadım.. Manzara izlemek için durdugum bir yamaçta '' acaba buradan çıkabilirmiyim '' diye düşündüm.. ve yamaç ın aşagısına dolanmaya karar verdim yaklaşık 50 metre sağ tarafa doğru meyilli ve toprak bir arazide sol ayagı destek yaparak Manzara baktıgım yamaç ın aşagısına geldim.. es kaza sağ tarafa yatsa sağ ayak ile destem aklam imkansız sağa yatıp yamaçtan kaymam garanti !! evet yamaç dik ama birinci viteste yüklenirsem çıkarım diyorum. sonuçta denemeden bilemem.. ve gazlıyoruz.. yamaç ın ortasında toprak yumuşak oldugu için tamda korktugum başıma geliyor.. Motor patiye düştü.. ve yamaç ın ortasında kaldım

    her an yatabilirim.. Motor geri geri kaçıyor tutunamıyorum.. bir ara nasıl denk geldiyse sağ tarafa yatıp motoru yamaca paralel hale getirebildim.. ve gıdım gıdım paşa paşa geldigim yerden döndüm.. 2. denemeyi yapmadım.. zaten yapsamda aynı sonucu yaşayacaktım sanırım..

    epey gezdim.. en az 3-4 köy aştım.. Manzara bir yerde Gelmişine geçmişine iyi niyet belirterek sigaramı tellendirdim..

    bugün 50 km yapmışım.. Lastik havalarını kontrol edip sagını solunu yağlayıp Motoru kapattım..

    en kısa zamanda alet çantamı tamamlamalıyım.. güzel bir motor alırsam uzun yol kaçınılmaz görünüyor. *** DH SUZUKİ SX4 KULLANICILARI KULÜBÜ ***
     *** DH SUZUKİ SX4 KULLANICILARI KULÜBÜ ***
     *** DH SUZUKİ SX4 KULLANICILARI KULÜBÜ ***
     *** DH SUZUKİ SX4 KULLANICILARI KULÜBÜ ***
     *** DH SUZUKİ SX4 KULLANICILARI KULÜBÜ ***




  • Dün Osmaniye Trabzon yaptım.. 1000km yi tamamladık. Araçtan gerçekten çok keyif aldım. Maaşallah yokuşlarda dizel araç gibi tırmanıyor. hiç bayılma yok.

    Akşam eve girerken sol arka teker basınç düşük uyarısı aldım. Bu sabah hava vurdum hala yanıyor. Lastiklerin hepsine 32 vurdum.

    BAsınç kaç olmalı. Ve ekrandaki mesaj nasıl silinir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: maestro35

    quote:

    Orijinalden alıntı: SX4-MATIC

    Avrupa ülkeleri ve ABD de kurşunsuz benzin daha ucuz tutularak kullanımı teşvik ediliyordu sürekli. Daha az hava kirliliği, daha sağlıklı çalışan motorlar olsun diye. Bizde ise maalesef en pahalısı idi bu benzin. Hala da öyle. Diğer yandan aynı ülkeler kurşunsuz benzin kullanımını desteklemeye devam ederken, şimdi elektrikli araçlar için de teşvik ve destek çalışmalarına başladılar. Bizde Gine cezalandırma sistemi devreye girdi. Elektrikli araçlar daha pahalı, şarj imkanı yok gibi neredeyse. Kullanımı halen pek de mümkün değil. Son vergi çalışmalarında bir miktar insaflı davranılsa da destek demek için çok erken buna.


    Geçen akşam Japon eğitim sistemi videosunu izledim içim gitti.. yani Konuşmamak için kendimi zor tutuyorum..

    '' Saldım çayıra mevlam kayıra '' durum tamda budur..

    Biz Sanat diyelim varsın Sanata tükürsünler..

    Keyifle izleyin... https://www.youtube.com/watch?v=-XB7aftz6zY



    Bizde "güzel ve çirkin" adı ile yıllar önce yayınlanan filmin canlandırması bu video. En çok akıllarda kalan, kilisede çalışan Kuazi moda isimli vucut şekli çok bozuk, iyi yürekli karekter ağırlıklı yapılmış.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yasin_kaya

    Dün Osmaniye Trabzon yaptım.. 1000km yi tamamladık. Araçtan gerçekten çok keyif aldım. Maaşallah yokuşlarda dizel araç gibi tırmanıyor. hiç bayılma yok.

    Akşam eve girerken sol arka teker basınç düşük uyarısı aldım. Bu sabah hava vurdum hala yanıyor. Lastiklerin hepsine 32 vurdum.

    BAsınç kaç olmalı. Ve ekrandaki mesaj nasıl silinir.

    Sürücü kapısının iç tarafında yazıyor lastik havaları. Normal şartlarda 205/60/17 için 32bar diyor. 4 kişi ile önde 34, arkada 36 bar yanılmıyorsam. Tekrar baksam iyi olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SX4-MATIC -- 10 Ekim 2016; 12:38:18 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • maestro35 M kullanıcısına yanıt
    O zeminde tutunmak için daha büyük kavrama dişleri olan kros lastikleri gerekli. Bir üst model için sanırım Turing gerekli size. En pahalı tür bu. Kullananlar en ucuz Mondial RX3İ tavsiye ediyorlar. Fakat bu kişilerin dikkat çeken yanı başka bir marka Turing kullanmamış olmaları. KTM, Honda sürenler ise RX3İ nin yanına bile yanaşmıyor, motor yerine koymuyorlar. Her iki grup kullanıcı da diğer motoru kullanmamış kişiler. Deneyimlemeden fikir sahibi olmak bize has bilirsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SX4-MATIC

    quote:

    Orijinalden alıntı: yasin_kaya

    Dün Osmaniye Trabzon yaptım.. 1000km yi tamamladık. Araçtan gerçekten çok keyif aldım. Maaşallah yokuşlarda dizel araç gibi tırmanıyor. hiç bayılma yok.

    Akşam eve girerken sol arka teker basınç düşük uyarısı aldım. Bu sabah hava vurdum hala yanıyor. Lastiklerin hepsine 32 vurdum.

    BAsınç kaç olmalı. Ve ekrandaki mesaj nasıl silinir.

    Sürücü kapısının iç tarafında yazıyor lastik havaları. Normal şartlarda 205/60/17 için 32bar diyor. 4 kişi ile önde 34, arkada 36 bar yanılmıyorsam. Tekrar baksam iyi olur.

    Işık sonradan söndü. bende dördüne 32 basmıştım zaten. Genelde tek veya 2 kişi olacak.




  • Bu arada arabayı cuma günü aldım. Pazar günü muayene bitmiş. :)

    Bugün ruhsatı değiştirmeye emniyete gitim. Adam muayene bitmiş sistem ruhsat vermez dedi.

    Bende muayene gelmişken ve araca en az 50bin KM binmeyi planladığım için (Allah kaza bela vermezse inşallah) LPG işini de aradan çıkarayım diyorum. BRC'ye gittim. MY11 kitinin yeni versiyonu Squent 32 imiş ve araç ile uyumluymuş. 2200TL taksitli 2100TL nakit fiyatı verdi Trabzon BRC bayii.

    BRC firması GFI ı satın aldı onu da takıyoruz. Şu anda kampanya var. 2400e taktığımız set 1900TL dedi. Nakitte de 1800 olur dediler.

    Yakınlarda LPG taktırıp fiyatlar ve genel durum hakkında yorum yapabilecek olan var mı? Bu aralar halletmem lazım.

    Yorumlarınızı bekliyorum.
  • yasin_kaya kullanıcısına yanıt
    tekrar baktım. 33-33 bar yazıyor ön-arka için,4 kişi durumu da aynı.
    5 kişi ve ilave yük ile ön 35 bar, arka 36 bar yazıyor 205/60/16 lastik için.
    195/60/16 için de değerler var.
    fotoyu atamadım bir türlü.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • SX4-MATIC S kullanıcısına yanıt
    Niyetim agır offroad yapmak degildi..bir an gaza geldim merakımı giderdim.. sanırım Honda ya geçiş yapacagim..uzun yol yapmak istiyorum artık ama şu an için sadece hayal gibi.. bir ihtimal yamaha mt25 de dusunebilirim..Ktm olabilir..

    Piknik tadinda gezi amaclı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SX4-MATIC

    tekrar baktım. 33-33 bar yazıyor ön-arka için,4 kişi durumu da aynı.
    5 kişi ve ilave yük ile ön 35 bar, arka 36 bar yazıyor 205/60/16 lastik için.
    195/60/16 için de değerler var.
    fotoyu atamadım bir türlü.

    Teşekkürler. Ben 32 bastım hepsine. Işıkta sondü bir süre sonra.

    Bu arada LPG olayına ne diyorsunuz. Aracın muayenesi de geldiği için LPG taktıracaksam hemen karar vermem lazım. yılda 15bin km yapıyorum. En az 3 yıl binmeyi planlıyorum.

    2100TL verip BRC mi taksak yoksa 1800TL GFI'mı.

    Şu anki fikrim takmamaktan yana gibi. Ama kararsızlık diz boyu.

    2100TL verdik 3 yıl sonunda da subaplara 1500TL. 50KM'de edilecek kar zaten 5000TL civarıdır. yani çok bir fark kalmıyor arada. 5 yıl binilecek olsa iyi kara geçiliyor.




  • yasin_kaya kullanıcısına yanıt
    birkaç sayfa önce yazmıştım LPG konusunda birkaç satır. Bir kısmını tekrarlamaya çalışayım.

    ben de sizin gibi 15000km yapıyorum yılda SX4 GL AT ile. belki 20.000km de olur ama daha yukarı çıkmaz.
    LPG takmayı gündeme bile almıyorum.
    Benzinli araç uzun süre yatarsa bile tek marş ile çalışıyor.
    Sürüş sırasında asla gürültü yapmıyor. motor soğuk yada sıcak farketmez.
    sürüş sırasında gaz tepki süresi çok daha kısa, anlık.
    motor ömrü çok daha uzun.
    aracın sağlıklı çalışması konusunda endişeye yer bırakmıyor.
    Gaz emniyeti konusu çok önemli. Benzinli de bu yılların deneyimi ile üreticiler tarafından çözülmüş. Tedbir almam gerekmiyor. Kapalı otoparka girmemek gibi mesela.

    Daha önce iş hali ile ayda 6000km, yılda 100.000km ye kadar yıl yaparken Diesel tercih ediyordum. Yüksek tork değeri ve ekonomi ikilisi idi tercih nedenim. Şimdi işler değişti. Benzinlinin konforunu tercih ediyorum.
    Bakım maliyeti falan boş laf. Diesel ve Benzinli bakım maliyetleri aynı artık. Kim çıkardıysa o lafı herhalde hiç periyodik bakım yaptırmamış. Okumayı, araştırmayı sevmeyen Türk milleti de temcit pilavı gibi tekrarlayıp duruyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 704705706707708
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.