Şimdi Ara

*** DH SUZUKİ SX4 KULLANICILARI KULÜBÜ *** (31. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
7 Misafir - 7 Masaüstü
5 sn
18.743
Cevap
84
Favori
685.487
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2930313233
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SORMA_NEDEN

    quote:

    Orijinalden alıntı: firat74

    herkese merhaba,
    öncelikle herkese iyi sürüşler olsun,
    Allah kaza,bela vermesin inşallah.
    dediğim gibi esp olmalı (sürüş deneyimim az),
    otomatik viteste sorun olmamalı,

    fikirleriniz için çok teşekkür ederim,


    fırat hocam yanlış anlamayın ama bir sene oldu alacaksınız...bu kadar kararsız olmayın bu devirde kötü araba yok ...kimin bir yönü daha iyi bir başkasının diğer yönü..kullanım şeklinize göre amaçlarınıza göre seçin birini alacaksanız da yıl bitmeden alın :) ayrıca bir çok kez özelden görüşmüştük şöförlüğüm yeni ve sakin kullanacak biriyim dediğiniz halde esp nin şart olmasını anlayamadım ? hani 100 km ile girmeniz gereken viraja 120 ile mi gireceksiniz ? tamam bilmediğiniz yollarda virajlarda hoş güzel de zaten benim gibi otobanda bile 110 km yi geçmeyen biriyseniz esp v.s takmayın bence..ayrıca aracın yol tutuşu bence yerden yüksekliğine rağmen çok iyi..şahsen ben bir araçta çok fazla özelliği seven biri değilim alırken özellikle arka camların bile otomatik olmamasını arayan biriyim :) yarı arazi aracı gibi böyle bir araçta çok elektronik aksam sanırım sağlıklı olmayacaktır..son olarak ömür geçiyor hayat çok kısa ne alırsanız alın artık :) mutlu ve güzel günlerde kullanın İNŞALLAH..


    Saygıdeğer insan, yazdıklarınız çok doğru sx4 34.250 lira iken 2 defa alma girişiminde bulundum. 1.sinde acemi olduğum için ESP muhakkak olmalı dedim vazgeçtim, 1 ay sonra alacam dedim bayiyi aradım hocam şu an satış yapıyorum araç gitti denildi, kısmet olmadı.
    Eskişehir merkeze tayinim yapıldı evimi satışa çıkardım "http://www.sahibinden.com/ilan/emlak-konut-satilik-sahibinden-ful-yapili-luks-daire-108012129/detay/" (reklam oldu ama :) ...) , şimdi satılmasını bekliyorum. Ev satılınca Eskişehir'den kendimize uygun bir ev alıp araç bakacam anlayacağınız sene sonuda geçecek.
    ESP ne kadar önemlidir ya da değildir?... fakat benim seviyemde olup araç başında 1 saati (en fazla 70 dk.-sürücü kursu hariç-sürücü kursu ile 30-40 dk) geçmeyen bir sürüş tecrübesine sahip olsaydınız ESP olmazsa olsun diye düşünmez miydiniz?

    Dünya hali bir sorun olursa 2.elde çok sıkıntı olmasın diyorum , ... araştırmalarım diğer bir çok markada yüksek bakım ücreti ve yoğun bakım süreci (sık servis ihtiyacı) olduğunu gösteriyor. Japon araçlarında bu durum otomatik şanzıman ve sorunsuzluk anlamında suzuki yi işaret ediyor. Fiyat performans açısından da sx4 gayet başarılı,


    son olarak ömür geçiyor hayat çok kısa ne alırsam alayım artık :) mutlu ve güzel günlerde kullanalım beraberce İNŞALLAH..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: firat74

    quote:

    Orijinalden alıntı: SORMA_NEDEN

    quote:

    Orijinalden alıntı: firat74

    herkese merhaba,
    öncelikle herkese iyi sürüşler olsun,
    Allah kaza,bela vermesin inşallah.
    dediğim gibi esp olmalı (sürüş deneyimim az),
    otomatik viteste sorun olmamalı,

    fikirleriniz için çok teşekkür ederim,


    fırat hocam yanlış anlamayın ama bir sene oldu alacaksınız...bu kadar kararsız olmayın bu devirde kötü araba yok ...kimin bir yönü daha iyi bir başkasının diğer yönü..kullanım şeklinize göre amaçlarınıza göre seçin birini alacaksanız da yıl bitmeden alın :) ayrıca bir çok kez özelden görüşmüştük şöförlüğüm yeni ve sakin kullanacak biriyim dediğiniz halde esp nin şart olmasını anlayamadım ? hani 100 km ile girmeniz gereken viraja 120 ile mi gireceksiniz ? tamam bilmediğiniz yollarda virajlarda hoş güzel de zaten benim gibi otobanda bile 110 km yi geçmeyen biriyseniz esp v.s takmayın bence..ayrıca aracın yol tutuşu bence yerden yüksekliğine rağmen çok iyi..şahsen ben bir araçta çok fazla özelliği seven biri değilim alırken özellikle arka camların bile otomatik olmamasını arayan biriyim :) yarı arazi aracı gibi böyle bir araçta çok elektronik aksam sanırım sağlıklı olmayacaktır..son olarak ömür geçiyor hayat çok kısa ne alırsanız alın artık :) mutlu ve güzel günlerde kullanın İNŞALLAH..


    Saygıdeğer insan, yazdıklarınız çok doğru sx4 34.250 lira iken 2 defa alma girişiminde bulundum. 1.sinde acemi olduğum için ESP muhakkak olmalı dedim vazgeçtim, 1 ay sonra alacam dedim bayiyi aradım hocam şu an satış yapıyorum araç gitti denildi, kısmet olmadı.
    Eskişehir merkeze tayinim yapıldı evimi satışa çıkardım "http://www.sahibinden.com/ilan/emlak-konut-satilik-sahibinden-ful-yapili-luks-daire-108012129/detay/" (reklam oldu ama :) ...) , şimdi satılmasını bekliyorum. Ev satılınca Eskişehir'den kendimize uygun bir ev alıp araç bakacam anlayacağınız sene sonuda geçecek.
    ESP ne kadar önemlidir ya da değildir?... fakat benim seviyemde olup araç başında 1 saati (en fazla 70 dk.-sürücü kursu hariç-sürücü kursu ile 30-40 dk) geçmeyen bir sürüş tecrübesine sahip olsaydınız ESP olmazsa olsun diye düşünmez miydiniz?

    Dünya hali bir sorun olursa 2.elde çok sıkıntı olmasın diyorum , ... araştırmalarım diğer bir çok markada yüksek bakım ücreti ve yoğun bakım süreci (sık servis ihtiyacı) olduğunu gösteriyor. Japon araçlarında bu durum otomatik şanzıman ve sorunsuzluk anlamında suzuki yi işaret ediyor. Fiyat performans açısından da sx4 gayet başarılı,


    son olarak ömür geçiyor hayat çok kısa ne alırsam alayım artık :) mutlu ve güzel günlerde kullanalım beraberce İNŞALLAH..



    Hocam tşk ederim bu güzel yaklaşımınız ve cevabınız için.. yanlış anlamazsanız hocam esp nin tam olarak ne işe yaradığını biliyormusunuz ? sanki başka bir şeyler karıştırıyorsunuz gibi geliyor bana ...esp sert girilen virajlarda araç savrulmaya başladığında belli bir tekere fren uygulayarak aracı yolda tutmaya çalışan bir sistemdir..Elektronik Stabilite Programı diye geçiyor..Sizi temin ederim ki bu esp denilen olaya hiç ihtiyacınız olmayacak bir ömür boyu :) ALLAH korusun ihtiyaç duyulacak kadar savrulacaksanız virajlarda acemiyim diyorsunuz ya hani...sizi ne esp ne abs v.s hiç bir şey kurtaramaz...acele giden ecele gider ...geç olsun güç olmasın fırat hocam...sorunsuz otomatik vites arıyorsanız tam otomatik olmalı japon olmalı ..isterseniz fazladan bir 10 bin tl kadar verip toyota corolla ve honda civic te alabilirsiniz tabiki ..daha bugün gördüğüm bir olay aracımı daha çok sevmeme neden oldu..bir toyota corolla içinde 5 kadın vardı ..yan tarafımdaki kuaföre gelmişler benim ileri geri çok rahat çıktığım kaldırıma çıkmaya kalkınca araç gacur gucur sürttü askıda kaldı ...sonra diğerleri inince geri geri aracın altını sürte sürte indirdi..(bayandan az kullanılmış kavramının saçmalığını ispat ederler gibiydi ) sonuçta aracı istediği gibi park edemedi..Türkiye şartlarına yollarına göre aracımız 10 numara .ikinci elinin zayıf olduğu doğru olabilir ama artık bu her araçta var ..hele hele öyle zararsız satayım elimden çıkarayım devri bitti ve bu ikinci el muhabbeti bu aracın kaliteli ve fiyatının hakkını fazlasıyla veren bir araç olduğu gerçeğini değiştirmez..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fourseason

    quote:

    Orijinalden alıntı: SORMA_NEDEN

    araç kokmasının en büyük nedenlerinden biride özellikle bez paspas kullanımlarında ıslanan paspasların rutubet kokusu yapması ve kuruyamaması sonucu içeride oluşan ağır ve pis koku ...kauçuk paspas şart..benim araçta kokuyordu iyi kalite kauçuk paspas alınca koku v.s kalmadı ..yanlız kauçuk ve kokusuz olmasına dikkat edin..berbat kokulu naylon ve plastik pas pas lar var attan inip eşeğe binmiş gibi olmayın sonra :)


    Evet paspaslarım kauçuk değil. Tavsiyeler için tşk.ler. Arkadaşlar, bu araç benim ilk otomatik aracım. Otomatik tecrübesini suzuki'de kazanıyorum. sx4 lerin otomatik vitesinin sorunsuz olduğu hep söyleniyor. Bu aracı tavsiye etmemde en büyük ikinci nedenim de tam otomatik ve sorunsuz vites olması oldu. Bugün çalıştığım yerde tam otomatik toyota corolla hb ve hyundai i 20 tam otomatiki inceleme fırsatım oldu. Bu araçların otomatik vites geçişleri (drive pozisyondan geriye, boşa,1 ve 2.konuma) düz bir hat boyuncadır. Bizim araçta ise sağlı solu aşağıya inen labirent benzeri bir yol boyunca bu geçişler sağlanmaktadır. Bu durum geri bir teknoloji olduğunu mu göstermektedir. Yoksa tam tersine bu durum sürüş sırasında vites geçilerini algılama kolaylığı yaratması için mi böyle. Yoksa bilmediğim çok başka nedenlerden mi böyle. Bu konuda bağışlayın çok cahilim. Abuk bir soruda sormuş olabilirim. :) Bir de 3.vites drive pozisyonunda sağda mı yoksa sol köşede mi vitesi tutuyorsunuz. Ne farkeder ki diyorsunuzdur şimdi belkide. Bilgilendirme için şimdiden tşk.ler.

    şanzumanın geçişlerinin o şekilde olması bence istediğimiz vitesi bakmadan bulabilmek için sanırım. özel bi anlamı olmamalı.

    bizim 4 ileri konveksiyonel şanzumanlar eski teknoloji bu bir gerçek. basit ve çok sağlam uzun ömürlü.

    normal sürüş sırasında "d" de olması gerekli. yan sağda. yokuş çıkarken aracın yüksek viteste çıkması için sırayla 3-2-1 yapılır. yokuşun durumuna göre. bu araca seçtiğim vitesin üstüne çıkma demektir.




  • Suzuki'deki sıralı sağlı sollu otomatik geçiş sistemi bana daha güvenli geliyor.
    Otomatiklerde vites geçişlerinin hem mekanik hem de gaz ve hareketlenme olarak yumuşak olması keyifli bir sürüş sağlıyor. Daha önce de Daihatsu otomatik aracım vardı onun geçişleri de çok iyiydi, ama Türkiye'den çıktıkları için satmıştım.
    Diğer otomatiklerin sürüş keyfini mutlaka test etmek lazım.
    Japon arabaları bu konuda hem çok başarılı hem de sağlam ve sorunsuz.
  • Fiyat iyi ama Urfa'da servis yok
    Arıza olursa Antep'e nasıl götürecez
    Yol yardım ücretleri hakkında bilgisi olan var mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alininbiri -- 30 Aralık 2012; 18:38:59 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alininbiri

    Fiyat iyi ama Urfa'da servis yok
    Arıza olursa Antep'e nasıl götürecez
    Yol yardım ücretleri hakkında bilgisi olan var mı?



    Benim bildiğim suzuki de garanti süresi bitene kadar ( 3 yıl ) yol yardımı ücretsiz..bir ara detaylarını okumuştum her şey gayet net ve açıktı ve bana harika geldi ama Hiç birimiz yol yardımı kullanmak zorunda kalmayız İNŞALLAH..
  • Yol Yardım hizmetini bilmiyordum, bu konuyu tam bir açıklığa kavuşturabilir miyiz? Suzuki Türkiye mi veriyor acaba?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TekBozok

    Yol Yardım hizmetini bilmiyordum, bu konuyu tam bir açıklığa kavuşturabilir miyiz? Suzuki Türkiye mi veriyor acaba?

    Evet suzuki nin bir hizmeti...kitapçıklarımızda detaylı bilgiler yazıyor..bunun haricinde aracımızın sağ yada sol arka camında suzuki yol yardımı ve numarasını yazan bir etikete var..ben detaylı okumuştum .. ücretsiz araç kiralama , konaklama ve aracın servise götürülmesi gibi bir çok hizmeti var...0 532 755 37 55 suzuki yol yardım numarası ..herkesin cebinde bulunsun bu numara...
  • “Suzuki ile başlayacağınız ilk yolculuğunuzdan itibaren Suzuki Yol Yardım hizmetinizdedir.”

    Suzuki sahipleri, araçlarının yolda kalmasına sebep olabilecek elektrik/elektronik,mekanik arıza yada kaza halinde Yol Yardım hizmetine günün 24 saati bir telefonla ulaşabilirler.


    Garanti kapsamındaki araçlar için:

    - Aracın arıza sonucu hareketsiz kalması durumunda en yakın Yetkili Suzuki Servisine ücretsiz olarak çekilmesi,
    - Aracınız evinizden en fazla 100 km mesafe içerisinde arıza yapmış ise siz ve yolcularınızın taksi ile evinize dönüşü ve aracın onarımı bittiğinde teslim alınması için yine taksi ile servise ulaşımı,
    - Aracınızın evinizden 100 km mesafe dışında arızalanması durumunda, sizin isteğinize bağlı olarak konaklama (en fazla 2 gün) veya ulaşım seçeneklerinden birinin karşılanması,
    - Evinizden en az 100 km mesafe dışında ,aracınızın arızalanması ve tamir süresinin uzaması durumunda kiralık araç temini (en fazla 3 gün 1600cc ye kadar), ya da ulaşımın otobüs, tren , uçak, seçeneklerinden biri ile ücretsiz olarak sağlanması hizmetleri verilmektedir.


    Aracın garanti kapsamı dışında kalacağı durumlar:

    - Aracızın Garanti süresinin sona ermesi,
    - Aracınızın Periyodik Bakımlarının eksik olması
    - Sürücünün hatalı kullanımı sonucu meydana gelen aşınma ve bozulma,
    - Aracınızın üzerinde yapılmış olan orjinal olmayan her türlü modifikasyonlar sonucu oluşan arızalar
    - Çalınma sonucu oluşan hasarlar
    - Hatalı / Kirli yakıt kullanımı ya da yakıt bitimi
    - Ömürlü parçalardan kaynaklanan sorunlar,


    Garanti kapsamı dışında veya kaza yapmış olan araç sahipleri yukarıda belirtilmiş olan Yol yardım hizmetlerinden Suzuki Yol Yardım telefonlarını arayarak ücret karşılığında faydalanabilirler.


    suzuki nin sitesinden kopyaladım YOL YARDIM TELEFONU ..bu şekilde daha akılda kalıcı :) 0532 755 3 755




  • Arkadaşlar, bu rodaj denilen şey bizim sx4 ler için nasıldır? İnternetten biraz araştırdım ama kafam karıştı. Satıcı da herhangi bir bilgi vermedi. Kullanım kitabında da rastlamadım. Yani ilk 300 - 500 yada bilmedim 1.000 - 2.000 km. neyse aracı sakin mi kullanmak lazım. Tam tersine motoru açmak (sağır olmasın tabiri) için çok basılsın diyenler vardı eskiden. Bir de bu rodaj bizim araçlar için de geçerli ise ne zaman araç normal tüketim seviyesine gelecek. Şu anda 400 km.deyim. Ortalam şehir içi 100 km.de 10 litre 11 litre benzin yakıyorum. Bu vesile ile herkese kazasız belasız sürüşler ve iyi seneler dilerim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fourseason

    Arkadaşlar, bu rodaj denilen şey bizim sx4 ler için nasıldır? İnternetten biraz araştırdım ama kafam karıştı. Satıcı da herhangi bir bilgi vermedi. Kullanım kitabında da rastlamadım. Yani ilk 300 - 500 yada bilmedim 1.000 - 2.000 km. neyse aracı sakin mi kullanmak lazım. Tam tersine motoru açmak (sağır olmasın tabiri) için çok basılsın diyenler vardı eskiden. Bir de bu rodaj bizim araçlar için de geçerli ise ne zaman araç normal tüketim seviyesine gelecek. Şu anda 400 km.deyim. Ortalam şehir içi 100 km.de 10 litre 11 litre benzin yakıyorum. Bu vesile ile herkese kazasız belasız sürüşler ve iyi seneler dilerim.



    Rodaj'ın hangi km ye kadar olduğu hakkında fikrim yok.. bende 0 km aldım.. yaklaşık 25 yıllık mekanik geçmişim var , buna istinaden fikrimi yazayım.. ilk 5000 e kadar nazik kullandım.. 110 u pek aşmadım.. çok ender 150-160 yaptım.. Fabrika kontrolleri yapılmış bir motorda sorun olmaz diyorum.. sanayii de Ahmet usta toplasaydı o zaman korkardım.. tork ile sıkılması geren bir yeri el yordamı ile sıktıysa.. yada orijinal olması gereken bir keçe yerine , adi bir keçe kullandıysa... yani bunlar test leri yapılan motorlar.. bence asıl dikkat edilmesi geren motor ısınmadan ani yapılan yüklenmelerdir.. motor ısındıktan sonra tüm standart ayarları fabrika standartında yapılan bir motorda problem çıkacağını zannetmiyorum.. yinede çalışan malzemelerin bir birine uyumluluğu açısından.. motor ısınana kadar yüklenmeyelim.. yagı-suyu eksik olmasın.. motor ısınmış olsun... korkmayın... benim kullanım tarzım genelde yumuşak.. ama arada bir yokluyorum...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: maestro35

    quote:

    Orijinalden alıntı: fourseason

    Arkadaşlar, bu rodaj denilen şey bizim sx4 ler için nasıldır? İnternetten biraz araştırdım ama kafam karıştı. Satıcı da herhangi bir bilgi vermedi. Kullanım kitabında da rastlamadım. Yani ilk 300 - 500 yada bilmedim 1.000 - 2.000 km. neyse aracı sakin mi kullanmak lazım. Tam tersine motoru açmak (sağır olmasın tabiri) için çok basılsın diyenler vardı eskiden. Bir de bu rodaj bizim araçlar için de geçerli ise ne zaman araç normal tüketim seviyesine gelecek. Şu anda 400 km.deyim. Ortalam şehir içi 100 km.de 10 litre 11 litre benzin yakıyorum. Bu vesile ile herkese kazasız belasız sürüşler ve iyi seneler dilerim.



    Rodaj'ın hangi km ye kadar olduğu hakkında fikrim yok.. bende 0 km aldım.. yaklaşık 25 yıllık mekanik geçmişim var , buna istinaden fikrimi yazayım.. ilk 5000 e kadar nazik kullandım.. 110 u pek aşmadım.. çok ender 150-160 yaptım.. Fabrika kontrolleri yapılmış bir motorda sorun olmaz diyorum.. sanayii de Ahmet usta toplasaydı o zaman korkardım.. tork ile sıkılması geren bir yeri el yordamı ile sıktıysa.. yada orijinal olması gereken bir keçe yerine , adi bir keçe kullandıysa... yani bunlar test leri yapılan motorlar.. bence asıl dikkat edilmesi geren motor ısınmadan ani yapılan yüklenmelerdir.. motor ısındıktan sonra tüm standart ayarları fabrika standartında yapılan bir motorda problem çıkacağını zannetmiyorum.. yinede çalışan malzemelerin bir birine uyumluluğu açısından.. motor ısınana kadar yüklenmeyelim.. yagı-suyu eksik olmasın.. motor ısınmış olsun... korkmayın... benim kullanım tarzım genelde yumuşak.. ama arada bir yokluyorum...

    Motor ısınmdan ani yüklenme yapmayalım uyarısı için teşekkürler. Ev ile işyerim arası çok mesafe yok. Maalesef çoğu zaman motoru çok ısıtma fırsatım olmuyor. Motor soğukken bir iki biraz yüklendim. Isınmadan bir daha yapmayacağım. :) Bugün açık ve düz bir yolda 30 km.yol yaptım. Araç şu an 450 km.de. Bu sabah ortalama tüketimim 11.2 iken eve geldiğimde sadece 10.9 a inmiş. Halbuki dediğim gibi 30 km sabit hızda düz bir yolda 80 km. civarı hızla gittim. Ortalamayı daha çok düşürmesini bekliyordum. Düşüre düşüre 0.3 birim düşürdü. :) Şehir dışı kullansam her halde ben bu yeni motorla 100 km.de 8 - 9 litre harcarım. Sizin araç kaç km. yaptığınızda normal tüketim seviyesine geriledi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fourseason

    quote:

    Orijinalden alıntı: maestro35

    quote:

    Orijinalden alıntı: fourseason

    Arkadaşlar, bu rodaj denilen şey bizim sx4 ler için nasıldır? İnternetten biraz araştırdım ama kafam karıştı. Satıcı da herhangi bir bilgi vermedi. Kullanım kitabında da rastlamadım. Yani ilk 300 - 500 yada bilmedim 1.000 - 2.000 km. neyse aracı sakin mi kullanmak lazım. Tam tersine motoru açmak (sağır olmasın tabiri) için çok basılsın diyenler vardı eskiden. Bir de bu rodaj bizim araçlar için de geçerli ise ne zaman araç normal tüketim seviyesine gelecek. Şu anda 400 km.deyim. Ortalam şehir içi 100 km.de 10 litre 11 litre benzin yakıyorum. Bu vesile ile herkese kazasız belasız sürüşler ve iyi seneler dilerim.



    Rodaj'ın hangi km ye kadar olduğu hakkında fikrim yok.. bende 0 km aldım.. yaklaşık 25 yıllık mekanik geçmişim var , buna istinaden fikrimi yazayım.. ilk 5000 e kadar nazik kullandım.. 110 u pek aşmadım.. çok ender 150-160 yaptım.. Fabrika kontrolleri yapılmış bir motorda sorun olmaz diyorum.. sanayii de Ahmet usta toplasaydı o zaman korkardım.. tork ile sıkılması geren bir yeri el yordamı ile sıktıysa.. yada orijinal olması gereken bir keçe yerine , adi bir keçe kullandıysa... yani bunlar test leri yapılan motorlar.. bence asıl dikkat edilmesi geren motor ısınmadan ani yapılan yüklenmelerdir.. motor ısındıktan sonra tüm standart ayarları fabrika standartında yapılan bir motorda problem çıkacağını zannetmiyorum.. yinede çalışan malzemelerin bir birine uyumluluğu açısından.. motor ısınana kadar yüklenmeyelim.. yagı-suyu eksik olmasın.. motor ısınmış olsun... korkmayın... benim kullanım tarzım genelde yumuşak.. ama arada bir yokluyorum...

    Motor ısınmdan ani yüklenme yapmayalım uyarısı için teşekkürler. Ev ile işyerim arası çok mesafe yok. Maalesef çoğu zaman motoru çok ısıtma fırsatım olmuyor. Motor soğukken bir iki biraz yüklendim. Isınmadan bir daha yapmayacağım. :) Bugün açık ve düz bir yolda 30 km.yol yaptım. Araç şu an 450 km.de. Bu sabah ortalama tüketimim 11.2 iken eve geldiğimde sadece 10.9 a inmiş. Halbuki dediğim gibi 30 km sabit hızda düz bir yolda 80 km. civarı hızla gittim. Ortalamayı daha çok düşürmesini bekliyordum. Düşüre düşüre 0.3 birim düşürdü. :) Şehir dışı kullansam her halde ben bu yeni motorla 100 km.de 8 - 9 litre harcarım. Sizin araç kaç km. yaptığınızda normal tüketim seviyesine geriledi?

    o değeri şehir içinde ve şehir dışında ayrı ayrı sıfırlamalısın. o değer 450 km yi ortalama o yakıtla gittiğini gösterir. ancak şehir dışına çıkıyorsan mesela o değeri sıfırlayarak çıkarsan uzun yoldan döndüğünde ortalama 100 km de ne kadar yakıt tükettiğini görürsün. ama mesela şu anda 10.9 gösteriyor. sen 200 km şehirler arası yapsan en fazla 9 a iner o ibre. ama 9 yakmaz, ama o ibreyi sıfırlayıp giderseniz döndüğünüzde 6 litre gibi birşey çıkar. o ibre 10.9 gösteriyor diye her zaman onu yakmıyor araba. şimdiye kadarki 450 km de 10.9 yakmışsınız. o değeri hiç sıfırlamazsanız uzun yola da çıksanız 9 dan aşağı düşmez. sıfırlamazsanız arabanın uzun yolda ne yaktığını göremezsiniz. uzun yola çıkarken sıfırlamak şehir içinde sürerken ayrı sıfırlamak gerekir.




  • Dün sırf tofaş - efes basket maçını ailece izlemek için bursaya gittim ..birazda bursa içinde takıldım..dönüşte çok dik rampalarda gaza iyice yüklendim ...sonuç olarak yola çıkarken ortalama tüketimi sıfırladım toplamda 120 km yaptım bunun 15-20 km si yoğun şehir içi bursa trafiği ..ortalama tüketimim eve geldiğimde 6.5 LT gösteriyordu..çok sakin kullanmadığım halde şehir içinide dikkate alırsak bence çok güzel bir değer..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: captainzed

    quote:

    Orijinalden alıntı: fourseason

    quote:

    Orijinalden alıntı: maestro35

    quote:

    Orijinalden alıntı: fourseason

    Arkadaşlar, bu rodaj denilen şey bizim sx4 ler için nasıldır? İnternetten biraz araştırdım ama kafam karıştı. Satıcı da herhangi bir bilgi vermedi. Kullanım kitabında da rastlamadım. Yani ilk 300 - 500 yada bilmedim 1.000 - 2.000 km. neyse aracı sakin mi kullanmak lazım. Tam tersine motoru açmak (sağır olmasın tabiri) için çok basılsın diyenler vardı eskiden. Bir de bu rodaj bizim araçlar için de geçerli ise ne zaman araç normal tüketim seviyesine gelecek. Şu anda 400 km.deyim. Ortalam şehir içi 100 km.de 10 litre 11 litre benzin yakıyorum. Bu vesile ile herkese kazasız belasız sürüşler ve iyi seneler dilerim.



    Rodaj'ın hangi km ye kadar olduğu hakkında fikrim yok.. bende 0 km aldım.. yaklaşık 25 yıllık mekanik geçmişim var , buna istinaden fikrimi yazayım.. ilk 5000 e kadar nazik kullandım.. 110 u pek aşmadım.. çok ender 150-160 yaptım.. Fabrika kontrolleri yapılmış bir motorda sorun olmaz diyorum.. sanayii de Ahmet usta toplasaydı o zaman korkardım.. tork ile sıkılması geren bir yeri el yordamı ile sıktıysa.. yada orijinal olması gereken bir keçe yerine , adi bir keçe kullandıysa... yani bunlar test leri yapılan motorlar.. bence asıl dikkat edilmesi geren motor ısınmadan ani yapılan yüklenmelerdir.. motor ısındıktan sonra tüm standart ayarları fabrika standartında yapılan bir motorda problem çıkacağını zannetmiyorum.. yinede çalışan malzemelerin bir birine uyumluluğu açısından.. motor ısınana kadar yüklenmeyelim.. yagı-suyu eksik olmasın.. motor ısınmış olsun... korkmayın... benim kullanım tarzım genelde yumuşak.. ama arada bir yokluyorum...

    Motor ısınmdan ani yüklenme yapmayalım uyarısı için teşekkürler. Ev ile işyerim arası çok mesafe yok. Maalesef çoğu zaman motoru çok ısıtma fırsatım olmuyor. Motor soğukken bir iki biraz yüklendim. Isınmadan bir daha yapmayacağım. :) Bugün açık ve düz bir yolda 30 km.yol yaptım. Araç şu an 450 km.de. Bu sabah ortalama tüketimim 11.2 iken eve geldiğimde sadece 10.9 a inmiş. Halbuki dediğim gibi 30 km sabit hızda düz bir yolda 80 km. civarı hızla gittim. Ortalamayı daha çok düşürmesini bekliyordum. Düşüre düşüre 0.3 birim düşürdü. :) Şehir dışı kullansam her halde ben bu yeni motorla 100 km.de 8 - 9 litre harcarım. Sizin araç kaç km. yaptığınızda normal tüketim seviyesine geriledi?

    o değeri şehir içinde ve şehir dışında ayrı ayrı sıfırlamalısın. o değer 450 km yi ortalama o yakıtla gittiğini gösterir. ancak şehir dışına çıkıyorsan mesela o değeri sıfırlayarak çıkarsan uzun yoldan döndüğünde ortalama 100 km de ne kadar yakıt tükettiğini görürsün. ama mesela şu anda 10.9 gösteriyor. sen 200 km şehirler arası yapsan en fazla 9 a iner o ibre. ama 9 yakmaz, ama o ibreyi sıfırlayıp giderseniz döndüğünüzde 6 litre gibi birşey çıkar. o ibre 10.9 gösteriyor diye her zaman onu yakmıyor araba. şimdiye kadarki 450 km de 10.9 yakmışsınız. o değeri hiç sıfırlamazsanız uzun yola da çıksanız 9 dan aşağı düşmez. sıfırlamazsanız arabanın uzun yolda ne yaktığını göremezsiniz. uzun yola çıkarken sıfırlamak şehir içinde sürerken ayrı sıfırlamak gerekir.

    OK. Kilometre sıfırlama sol çubukla yapılıyor. A ve B olarak sıfırlanabiliyor. Bunu biliyordum da ortalama tüketimin nasıl sıfırlandığını bilmiyorum. Kitapçığı biraz karıştırayım. Sağolun.




  • Uzerinden zaman geçti gerçi ama sizlere soru sorup kaçmış gibi olmayayım. Sx4 siparişi vermiş bulunmaktayım daha doğrusu aracı aldım. Trafiğe çıkmayı beklemekteyim. Paylaşmak istedim Herkese İyi yıllar, neşeli günler...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: esthabith

    Uzerinden zaman geçti gerçi ama sizlere soru sorup kaçmış gibi olmayayım. Sx4 siparişi vermiş bulunmaktayım daha doğrusu aracı aldım. Trafiğe çıkmayı beklemekteyim. Paylaşmak istedim Herkese İyi yıllar, neşeli günler...

    aracınız hayırlı olsun Allah kazasız belasız binmeyi nasip etsin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: captainzed

    quote:

    Orijinalden alıntı: esthabith

    Uzerinden zaman geçti gerçi ama sizlere soru sorup kaçmış gibi olmayayım. Sx4 siparişi vermiş bulunmaktayım daha doğrusu aracı aldım. Trafiğe çıkmayı beklemekteyim. Paylaşmak istedim Herkese İyi yıllar, neşeli günler...

    aracınız hayırlı olsun Allah kazasız belasız binmeyi nasip etsin.

    Hayırlı olsun ..kazasız belasız güzel günlerde kullanın İNŞALLAH..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: esthabith

    Uzerinden zaman geçti gerçi ama sizlere soru sorup kaçmış gibi olmayayım. Sx4 siparişi vermiş bulunmaktayım daha doğrusu aracı aldım. Trafiğe çıkmayı beklemekteyim. Paylaşmak istedim Herkese İyi yıllar, neşeli günler...

    Hangi modeli tercih ettiniz. Kaça bıraktılar en son? Takip ediyorsunuzdur benim de alalı 2 hafta oldu. Size de iyi yıllar, güle güle kullanın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SORMA_NEDEN

    quote:

    Orijinalden alıntı: captainzed

    quote:

    Orijinalden alıntı: esthabith

    Uzerinden zaman geçti gerçi ama sizlere soru sorup kaçmış gibi olmayayım. Sx4 siparişi vermiş bulunmaktayım daha doğrusu aracı aldım. Trafiğe çıkmayı beklemekteyim. Paylaşmak istedim Herkese İyi yıllar, neşeli günler...

    aracınız hayırlı olsun Allah kazasız belasız binmeyi nasip etsin.

    Hayırlı olsun ..kazasız belasız güzel günlerde kullanın İNŞALLAH..

    Çok teşekkürler iyi dilekleriniz için.
  • 
Sayfa: önceki 2930313233
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.