Şimdi Ara

Tüketici Kanunları Hakkında Bilgilendirme (28. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
606
Cevap
62
Favori
107.597
Tıklama
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2627282930
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pigme

    Samsung servisinde yaşadığım problemden ötürü Tüketici haklarına gidip görüştüm.Dilekçe doldurttular ancak şikayet edilene Samsung'u değil de telefonu aldığım bayii yazdılar ve bilirkişiye göstermek için tutanak tutmadan telefonu istediler.Genel uygulama bu mu,ikisi de mantıklı değil.Satıcının suçu ve zaten servis sağlam alıp bozuk verdi telefonu belgesiz hakem heyetine teslim etmeli miyim..?Bilgisi olan varsa cevaplarsa sevinirim...

    Merhaba bende de seninkine yakın bir problem oluştu. Şimdi durum şu cihazım galaxy S4 ve cihazın ekranında kırık çatlak olmamasına rağmen, güç tuşuna bastığımda yeşil çizgiler beliriyor ve açılmıyordu. Servise gönderdim.(ithalatçı firma garantiliydi,zamanında dikkat etmedim maalesef yoksa alırmıydım.) Neyse evo teknik servis aradı 359 tl istedi, nedenini sorduğumda "iç ekranda kırık var ve siz bunu anlayamazsınız" gibi bir cevapla karşılaştım, inanılmaz şaşırdım. Yani o zaman biz hiçbir şeyi fark edemeyiz ve onlar istediği ücreti talep edebilir böyle birşey ancak bizim gibi ülkelerde olur ! Adamlar almış eline tüketiciyi kukla gibi oynatıyor yazık. Amaçları çok açık 10 kişiden 3,4 kişi "aman bu insanlarlamı uğraşacağım" deyip caysalar ücreti ödeseler, hiç yoktan kar yapmış olurlar. Ama bunlarla sonuna kadar mücadele edeceğim nitekim gittim THH ye başvurdum.

    Senin soruna gelirsek evet faturada yazan yerin adresini ismini yazacaksın çünkü tüketici talep i kısmında ör: bedel iadesi istersen bunu sana ancak faturada yazan yer temin edebilir, servis değil. Bu sorunun aynısını bende THH de ki görevliye sormuştum. Bilirkişi olayını sordum o da dediki telefonu incitmeden dikkatli kullan dava sonuçlanana kadar, ancak benim ekran hiç açılmadığı için kullanamıyordum adama sordum tamir vs. yaptırmayayım değil mi diye, o da yaptırma bilirkişi telefonu incelemek için isteyebilir dedi. Yani telefon bende duruyor evrakları topladım doldurdum imzalattım ve postaladım. 6 ile 8 ay arası sürer, dava sonuçlanıncada sana haber verirler dedi.




  • guntoldu kullanıcısına yanıt
    Uygulama heyetten heyete değişiyormuş,bende bugün sonucu aldım.Benim lehime sonuçlandı ama süreç nasıl işleyecek halen daha bilgim yok çağrı merkezini arıyorum servise yönlendiriyorlar.Servisi arıyorum kararın aslını istiyorlar benden.Telefoncuya karar ulaşsın da bakalım ne olacak.
  • Arkadaşlar madur olduğum bir konuyu açıklayayım size.. Umarım ne yapacağıma dair yardımcı olacak birileri çıkar.

    Ben maalesef TTnet kullanıyorum. Bu yaz tatilinin başında 1 aydan fazla süre internet kullanamadım. Arıza var dediler. Ve Ramazan Bayramının 2. günü arıza giderildi. O kullanamadığım ay bana 80 tl fatura geldi ve bende "kullanamadığım günlerin faturadan düşüşünü" talep ettim. Onlarda bana küfreder gibi "1 gün internet kullanamadığınızdan dolayı 2 tl düşüş yaşanmıştır" dediler. Bende bi yanlışlık olmuştur belki deyip tekrardan talep oluşturdum ve yine aynı cevabı aldım.

    Maalesef ki o faturayı ödemek zorunda kaldım. Şuan benim ne yapmam lazım, şikayet etmek için geç mi kaldım?
  • Kargoda geçen sürede 20 iş günü icerisindeymiş acaba bu dogrumudur ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • herkese selamlar
    n11den g3 aldım 1230 tlye lg türkiye garantili,telefonu 15-20 dk kurcaladım aşırı ısınıyordu aynı gün lg servise verdim. para iadesi istedim ordaki görevli iadeyi kabul etmezler değişim yaparlar dedi ve 1 hafta sonra yani dün aradım merkezi değişim işlemi olacak dedi bense iade istedim ama olmaz dediler.tüketici hakem heyetine başvurun dediler ,sorum şu
    1-yeni telefon geldi diyelim kutusunu açmadan hakem heyetine mi gideyim?
    2-hakem heyetine gittiğimizde telefonu onlara mı teslim edeceğim yoksa yazılı olarak başvurup işlem sonçlanana kadar telefonu kulanabilir miyim?
    3- benim iade veya değişim isteme hakkım 30 gün mü yoksa 6 ay mı çünkü note 5 telefonumunda power tuşu basmıyor onu ekimde almıştım onun için de değişim talep edebilir miyim?
  • Merhaba gecen hafta pazar gunu D&R dan philips shc 8535/10 hi fi li kablosuz kulaklik aldim ve memnun kalmadim kulakliktan iade edebilir miyim ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mağazadan alınan ürün için koşulsuz iade olsa iyi olurdu
  • Merhaba arkadaşlar kardeşim 2012 yazında Alarko flair 18 binlik klima almıştı, yada aldığını sanmıştı, şimdi yeni eve taşındı, havalarda ısındı klimayı kuralım dedik, bide ne görelim klimanın dış ünitesi 12.000 lik takılmış, hemen kurulum belgesine faturasına baktık, iç ünite ve dış ünite seri nolar tutuyor, bir karışıklık söz konusu değil, ama dış ünite 12.000 lik aradan 3,5 yıl geçmiş yeni farkettik bu durumda ne yapılabilir?
  • tüketici hakem heyetine 13 ay önce yaptığım başvuru 12 aydır "gündeme alınmaya hazır" durumunda.yinetmeliğe göre 6 ayda karar olmadı 6 ay ek süre alabiliyorlarmış ama hala sonuç yok.bilgisi olan var mı.kaç yıl beklerim tahmininiz nedir
  • ahmtjklv kullanıcısına yanıt
    hayır, yüz yüze alınan ürünlerde iade hakkınız yoktur.
  • arjen88 kullanıcısına yanıt
    her hakem heyetinde farklı sürelerde karar çıkmaktadır. kanunda yazıyor ama uygulanmıyor ne yazıkki. ürünü satın aldığınız yerde yada ikametgahınız olan yerdeki hakem heyetine başvurabilirsiniz. bir sonraki başvurunuzda bu iki seçenekten hangisinin hakem heyeti daha az nüfus yoğunluğu olan ilçeye sahipsa oraya başvurun. daha hızlı sonuçlanacaktır.
  • aamet1991 A kullanıcısına yanıt
    teşekkürler
  • arkadaşlar lütfen yardım edin!!!!!!

    kelebek mobilyadan bir koltuk takımı aldık. bir ay demelerine rağmen 2 ayda geldi. Koltuklar geldiğinde taşırken arkasını zedelemişler o kadar beklediğimiz için önemsemedik. Ama bunu aldığımız yere söyledik sadece servis çağırıp tamir ettirmedik. aldığımız yer nakliye hatasını biliyor. Sonra fark ettik ki iki koltuğun süngeri birbirinden farklı. belki yumuşar diye hep sert olana oturduk. ama bir sonuç alamadık. ve daha sonra koltuğun arkasında delik olduğunu fark ettik. servis çağırdık hatayı kabul ettiler sünger siparişi verdik dediler bir ayı geçti hala haber yok temin ediyoruz diyorlar. size sorum:

    1)Servis 4 kere gelmeden koltuğu tamamen değiştirmeyiz diyorlar. ama ben tadilatı değil değişimi istiyorum koltukları alalı yaklaşık 7 ay oldu böyle bir hakkım var mı?

    2)hakem heyetine başvursam lehime karar cıkar mı?
  • Nerimana. N kullanıcısına yanıt
    iyi günler;

    malın size gelmesinden itibaren 30 günlük süre içerisinde bu tür ayıpların meydana gelmiş olması nedeniyle seçimlik haklarınızı kullanabilirsiniz.

    firmaya başvuruda bulunun yazılı olarak yada mail ile. işinizi sağlama almak istiyorsanız noter aracılığı ile.

    yine de değişim yapılmazsa ivedi olarak hakem heyetine başvurun. karar lehinize çıkacaktır.
  • Merhabalar,
    2000 TL tutarında bir cep telefonu ücret iadesi için bulunduğum bölgedeki hakem heyetine başvuruda bulunmak istiyorum. Fakat şöyle bir sorum olacak size.
    Telefonu ben kullanıyorum fakat ürüne ait fatura farklı birisinin ismine düzenlendi. Faturada yazan ismi bulmam mümkün değil. Bu yüzden ben heyete başvurduğumda işlem görür mü?
    Konu hakkında bilgilerinizi paylaşırsanız sevinirim.
  • görür. faturada sizin isminizin olmasına gerek yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aamet1991

    görür. faturada sizin isminizin olmasına gerek yok.



    Malesef hakem heyeti tam tersini söyledi. Biz onaylasak bile karşı taraf itiraz ettiğinde faturada ismi yazan kişinin kendi olması gerekir ayrıca karşı taraf kabul ettiğini düşünürsek de ücrati faturadaki ismi yazan kişi alabilir denildi.
    Çok saçma bir durum faturada sadece isim soyisim var aynı isim ve soyisimi taşıyan binlerce insan var



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sportal -- 21 Temmuz 2016; 22:10:38 >
  • Bu telefon Note 7 olabilir mi

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Xperia C5 telefonum ilk arızasında(ekranda Sararma) ekran değiştirildi, 2.arızasında(Sim problemi) anakart değiştirildi, 3.arızasında ekran yine sarardı fakat servise göndermedim, şimdi kanundaki ayıplı mal maddesinden seçim hakkım olan icret iadesi için ne yapmam gerekir? servise telefonu gönderip bu 2.aynı ve 3.arıza olmasından dolayı bunun parasını verin mi demem gerekir yoksa direkt hakem heyetine mi başvurayım? telefonun fatura bedeli 1350tl ve 1 sene daha garantisi var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erkan_apache

    Xperia C5 telefonum ilk arızasında(ekranda Sararma) ekran değiştirildi, 2.arızasında(Sim problemi) anakart değiştirildi, 3.arızasında ekran yine sarardı fakat servise göndermedim, şimdi kanundaki ayıplı mal maddesinden seçim hakkım olan icret iadesi için ne yapmam gerekir? servise telefonu gönderip bu 2.aynı ve 3.arıza olmasından dolayı bunun parasını verin mi demem gerekir yoksa direkt hakem heyetine mi başvurayım? telefonun fatura bedeli 1350tl ve 1 sene daha garantisi var.

    aynı durumdayız, 2 kere servise gitti, şimdi 3.kere göndermeyip aldıgımız yere iadeli taahhütlü mektup gönderdim "para iadesi istiyorum" diye, gelecek evaba göre THH'ye başvurucam, süreç bu şekilde işliyor...
  • 
Sayfa: önceki 2627282930
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.