DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
bmw 3.20i ve 3.18 3.16 hakkında yardım.
Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir Kullanıcı
47
Cevap
1
Favori
77.300
Tıklama
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Genel >> Markalar ve Modelleri >> bmw 3.20i ve 3.18 3.16 hakkında yardım.
Sayfaya Git:
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
    • Yarbay
      2497 Mesaj
      03 Mart 2009 09:24:51
      öncelikle forum arkadaşlarıma saygılar

      arkadaşlar önümüzdeki 2 ay içerisinde 2. el bi araç almayı düşünüyorum. daha önce biladere araştırmadan gidip pat diye aldığımız opel corsa dan sonra şimdi iyice araştırıp karar vermek istiyorum.

      öncelikle fiyat aralığı 13000 tl 14000 tl

      biraz baktım bmw 3.20i ler 1994 ve 1995 modelleri bulmak azda olsa mümkün

      bu modellerde bmwler nasıldır arıza bakımından bakım masraflarından ve parça bakımından altından kalkılamayacak şekilde ağır olurmu.

      ve son olarak 1994 ve 1995 model hangi model daha kullanışlı olur

      3.16 3.18 3.20

      fikir ve önerilerinizi bekliyorum.

      saygılar


      _____________________________

      MİRAZ
    • Binbaşı
      1737 Mesaj
      03 Mart 2009 14:10:08
      Valla bana göre 320İ daha iyi bir modeldir diğer ikisinden hem performans olarak iyidir hemde yakıt tüketimi olarak. Masraf çıkarıcağınıda sanmam çıkarsada parçaları kolay bulunuyor büyük şehirlerdeysen. Otomatik viteslilerini tercih etmemenden yanayım. Geçen sene 94 320İ 13.750 sattık. Siyah Klima Abs Tek Airbag vardı. Değişen felan yoktu araçta sanırım 200.000 kmlerdeydi ama saat gibiydi hala aklım kalmıştır o araçta Yanlaması süper oluyor 320i lerin tabiki M3 3.30i başkadır muhakkak. Sanırım şuan 13-14 bine güzel bi 3.20i bulursun. Tabiki almadan önce bi kontrol ettir.


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ExTReMee -- 3 Mart 2009; 14:06:34 >
      _____________________________



      BARTIN ÜS SAVUNMA BİRLİKLERİ K.
    • Yarbay
      2585 Mesaj
      03 Mart 2009 16:50:13

      quote:

      Orjinalden alıntı: ExTReMee

      Valla bana göre 320İ daha iyi bir modeldir diğer ikisinden hem performans olarak iyidir hemde yakıt tüketimi olarak. Masraf çıkarıcağınıda sanmam çıkarsada parçaları kolay bulunuyor büyük şehirlerdeysen. Otomatik viteslilerini tercih etmemenden yanayım. Geçen sene 94 320İ 13.750 sattık. Siyah Klima Abs Tek Airbag vardı. Değişen felan yoktu araçta sanırım 200.000 kmlerdeydi ama saat gibiydi hala aklım kalmıştır o araçta Yanlaması süper oluyor 320i lerin tabiki M3 3.30i başkadır muhakkak. Sanırım şuan 13-14 bine güzel bi 3.20i bulursun. Tabiki almadan önce bi kontrol ettir.



      yazacak bişey bırakmadın yawwww


      _____________________________

    • Yarbay
      2727 Mesaj
      03 Mart 2009 22:20:05
      6 silindirli olan bir versiyonu seç sesini dinle bir daha başka araca binmek istemezsin.


      _____________________________

      merhaba
    • Binbaşı
      1737 Mesaj
      03 Mart 2009 22:44:48
      6 Silindirin sesi bir başka harbiden. 3.20i den altına BMW demem dedirtmem diyemezler


      _____________________________



      BARTIN ÜS SAVUNMA BİRLİKLERİ K.
    • Yarbay
      2059 Mesaj
      03 Mart 2009 22:53:04
      Bence 3.18 İS modeline bak.

      1800 motor 4 silindir. Vergisi ve yakıtı 3.20 ye nazaran daha az olur.

      95 e kadar olanlar satandardı 145 hp. sanırım.

      95 den sonrası standardı 175 beygir diye biliyorum.

      İS teknolojisi ile güç aynı 3.20 gibi.Hatta dirisini bulabilirsen 3.20 ye atlar.

      3.20 ler standardı 150 hp.

      Birde ; Aile arabası olarak mı yoksa genç işi mi bineceksin bahsetmemişssin.

      Aile arabası olarak binecekseniz 4 kapılı olanlara,

      Ama genç işi olacaksa / / / M technique tek kapı spor paket olanlara bak derim.

      ( Kırmızıları çok hoş oluyor )

      Yakın bir arkadaşımda 3.20 ///M tech vardı.94 model ama çok aşırı temiz.Borbet jantlı full dü.

      2008 / temmuz bandrolünü 214 YTL ye almıştı.Ama 2009 / ocak bandrolünü 95 YTL ye almıştı.Çünkü araç 15 yaşını doldurmuştu ve 15 yaşında vergisi düşüyor arabanın.

      210.000 km deydi.Sıralı sistem LPG si vardı.Xenon far , kısa şanzuman , komple manifolddan headers vs vardı.Yani dolu ve temiz bir arabaydı.Yaklaşık 1 ay kadar önce 21.000 YTL ye sattı.Pek de masraf açmadı araba.Ama başka bir arkadaş 12 ye aldı 95 modelini masrafından bıktı ve 12 ye aldığı paraya verdi geçti.Yaptığı masraf da cabası...

      Bu şekilde diri , kazasız , motoru pek fazla yorgun olmayan bir BMW almanız için 17 - 18 felan gözden çıkarmanız lazım.

      12 - 13 e bulacağınız araba çok diri bir araba olmıyacaktır eğer adam çok paraya sıkışmamışssa.

      Pazarlıktan önce arabayı iyice birkaç ustaya gösterin.Hem motorunu hemde kaportasını.Klimasını vs iyice kontrol ettir.

      Tek kapı olanın cam fitiline 450 YTL istediler.

      Şöför kapısını açtığında açık durmasını sağlayan metal bir çubuk var.O kırılmıştı arkadaşın arabasında.Açık durmuyordu kapı.Sadece çubuğuna 60 YTL istediler.O demir çubuk Tofaş da 4 YTL ve ben kendim değiştirdim benim imzamdaki arabada. ( Konumuzla alakası yok ama artı parantez olarak belirteyim dedim )Arkadaş 60 YTl çubuk + 20 YTL işçilik 80 YTL vermişti.Çünkü usta değiştirmesi lazım.Tofaş gibi basit değildi sanırım.

      Arkadaşın 21.000 YTL ye sattığı araba buydu...





      _____________________________

    • Yarbay
      2497 Mesaj
      05 Mart 2009 11:55:43
      arkadaşlar tawsiyeler için çok tşkler

      peki 1995 model 3.20i yakıt durumu nasıl olur. 3.18 arasında çok fazla fark warmıdr


      _____________________________

      MİRAZ
    • Yarbay
      2497 Mesaj
      05 Mart 2009 11:58:53
      bu arada benim düşündüüm model 4 kapılı olanı çok fazla spor amasına gerek yok bu arabayı düşünmemin sebebi görüntüsü ve performası lpg taktırmayı düşünmüyorum arabayı çok fazla kullanmıyacağım. kapıda yatacak


      _____________________________

      MİRAZ
    • Binbaşı
      1486 Mesaj
      05 Mart 2009 11:59:17
      Bu arada biraz irice iseniz 3 kasa bmw'lerin ici o kadar da genis degil, hatirlatmak isterim.


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      828 Mesaj
      05 Mart 2009 11:59:36
      immobilizerli olanından al 96 dan itibaren var diye biliyorum


      _____________________________


    • Yarbay
      2497 Mesaj
      05 Mart 2009 12:06:31
      _____________________________

      MİRAZ
    • Yarbay
      3359 Mesaj
      05 Mart 2009 12:24:47

      quote:

      Orjinalden alıntı: ExTReMee

      6 Silindirin sesi bir başka harbiden. 3.20i den altına BMW demem dedirtmem diyemezler


      Katılıyorum.

      3.16 ve 3.18 1300 kg lık bir araç için çok yetersiz kalıyor. 3.20 isteklerinize daha iyi karşılık vericektir.


      _____________________________

    • Yarbay
      10402 Mesaj
      05 Mart 2009 14:15:34

      quote:

      Orjinalden alıntı: Yarbay



      Alıntıları Göster



      Katılıyorum.

      3.16 ve 3.18 1300 kg lık bir araç için çok yetersiz kalıyor. 3.20 isteklerinize daha iyi karşılık vericektir.


      Bencede. En azından V6'nın sesini duymak için alınır. Bu arada LPG li 3.20i tek kapı kullanan var mı? Performans ne kadar farkediyor benzine göre. Birde yakıt tüketimi nasıl?


      _____________________________

    • Yarbay
      2315 Mesaj
      05 Mart 2009 14:58:14

      quote:

      Orjinalden alıntı: ExECaLiBuR



      Alıntıları Göster



      Bencede. En azından V6'nın sesini duymak için alınır. Bu arada LPG li 3.20i tek kapı kullanan var mı? Performans ne kadar farkediyor benzine göre. Birde yakıt tüketimi nasıl?

      kullanmadım yorum yapamayacağım fakat v6 değil sıralı 6 olduklarını biliyorum



      _____________________________

      "11 Alfa Romen Giulietta-Sp2 Afl-bi-xenon White-_-'11 Alfa Romeo Giulietta 1.6 JTDm SP2 - Alfa Rosso -_- '05 Alfa Romeo 156 MK2 Distinctive - Jarama Black -_- '02 Alfa Romeo 156 MK1.5 - Alfa Rosso -_- '07 Honda Civic HB 1.8 I-Shift - Nighthawk Black Pearl -_- '08 Fiat G.Punto(dualogic) - Exotic Red -_- '97 Fiat Marea ELX - Sienna Red
    • Binbaşı
      1737 Mesaj
      05 Mart 2009 16:15:36
      Evet sıralı 6 silindir. Şehir içinde 12 litre olması lazım fazla basmadan. Bu mümkünmü bilmem

      91-94 arasında üretilen 3.20i lerin motor kodu: M50B20 0-100KM: 10 SN 190 NM torkunu 4700RPM
      94-98 arasında üretilen 3.20i lerin motor kodu: M52B20 0-100KM: 9.9 SN 190 NM torkunu 4200RPM'de veriyor. ikiside 148 BG.

      Motor olarak vanoslu dohc motor kullanılıyordu . Bmw yakıt tüketimi için her modelde yukarıdaki gibi motor değişikliği yapmıştır fakat motor gücü ve torkunda oynama olmamıştır fakat 1997 yılında piyasaya sürdüğü 320i'lerin çoğunda motor problemi çıkmıştır ve birçok aracın motorunu 1998'de değiştirmiştir. 1996-1998 arası üretilen araçlar daha donanımlı ve dinamiktir..

      Vikipedi...

      Ayrıca bende duymuştum 97 yılındaki motor problemini




      _____________________________



      BARTIN ÜS SAVUNMA BİRLİKLERİ K.
    • Yarbay
      3359 Mesaj
      05 Mart 2009 17:16:12

      quote:

      Orjinalden alıntı: 10ur_1



      Alıntıları Göster


      kullanmadım yorum yapamayacağım fakat v6 değil sıralı 6 olduklarını biliyorum



      Hem de dünyanın en iyi sıralı 6 sı


      _____________________________

    • Yarbay
      2285 Mesaj
      05 Mart 2009 17:23:41

      quote:

      Orjinalden alıntı: Yarbay

      Hem de dünyanın en iyi sıralı 6 sı

      3.2 M3'ün hakkını yemeyelim dostum
      Seni buralarda görmek güzel


      _____________________________

    • Yarbay
      2497 Mesaj
      05 Mart 2009 18:45:36
      diyelimki temiz bi 320i bulduk aldık bakım masrafları nasıl olur çok aşırıya kaçarmı

      parça pahalı diye duydum ama ...


      _____________________________

      MİRAZ
    • Yarbay
      2059 Mesaj
      06 Mart 2009 01:58:28

      quote:

      Orjinalden alıntı: ExECaLiBuR


      Bencede. En azından V6'nın sesini duymak için alınır. Bu arada LPG li 3.20i tek kapı kullanan var mı? Performans ne kadar farkediyor benzine göre. Birde yakıt tüketimi nasıl?


      Ben kullandım.3.20 i Atiker sıralı sistem vardı.Performansında eksilme çok ama çok hafif oluyor.Ama arabada kısa şanzuman,performans egsoz,ve hava filitresi vs vardı. ( aracın fotosu yukardaki yorumumda var )

      Yani LPG den benzine geçtiğin zaman farkı hissediyorsun ama çok değil.

      1 ay kadar önce LPG de 30 ykr yakıyordu ( spor kullanımda )

      Benzinde de sanırım bi 50 ykr yakıyordur. ( sanırım diyorum çünkü benzini tam olarak ölçmemiştik )

      Yakıt konusunda şunu tesbit ettim ;

      Arabanın benzin ışığı yanıyor.Benzin bitmek üzere iken 30 YTL Benzin alıyorduk.30 YTL de gaz alıyorduk.

      Neyse gezip tozuyoruz.Duruma göre efendi kullanıyoruz,duruma göre yanlayarak,vitesleri uzatarak spor kullanıyoruz.

      Km yaptıksıra LPG göstergesinin ışıkları azaldıkça benzin göstergesi de düşüyordu ( spor kullanımda )

      Bir arkadaşım bu konuda şöyle bir yorum yaptı ;

      ( ama doğruluk payını bilmiyorum.Ustalara sormak lazım. )

      Yüksek devirlerde ( yani spor kullanımda ) aracın performansının düşmemesi için LPG nin yetersiz geldiği yerde benzinden takviye yapıyor.Bu nedenle benzinden de eksilme oluyor... Demişti.



      _____________________________

    • Yarbay
      2059 Mesaj
      06 Mart 2009 02:02:30

      quote:

      Orjinalden alıntı: miraz.miraz

      http://www.sahibinden.c...611154WQQpXQQdisplayitem


      http://www.sahibinden.c...227989WQQpXQQdisplayitem

      bu araçta biraz kıllık war ama ?


      Bu arabadan zevk almak istiyorsan otomatik vitese bakma derim ben.Manuel kullanması çok zevkli,özellikle yanlarken


      _____________________________

    • Binbaşı
      1098 Mesaj
      08 Mart 2009 00:46:32

      quote:

      Orjinalden alıntı: dainesee

      Bence 3.18 İS modeline bak.

      1800 motor 4 silindir. Vergisi ve yakıtı 3.20 ye nazaran daha az olur.

      95 e kadar olanlar satandardı 145 hp. sanırım.

      95 den sonrası standardı 175 beygir diye biliyorum.

      İS teknolojisi ile güç aynı 3.20 gibi.Hatta dirisini bulabilirsen 3.20 ye atlar.

      3.20 ler standardı 150 hp.




      E30 318is 136 HP
      E36 318is 140 HP

      Hiçbir zaman 175 HP 318is olmadı. O dediğiniz şehir efsanesidir.

      Teknik özellikleri de 320'den iyi sayılmaz.

      318is 140 HP - 170 nm - 0-100 : 10,2 sn - Son Hız : 213 km
      320i 150 HP - 190 nm - 0-100 : 9,9 sn - Son Hız : 214 km

      318is 4 silindirli motoruyla daha hafif olmasına rağmen yine de 320'den daha performanslı değildir.



      _____________________________

    • Yarbay
      2497 Mesaj
      08 Mart 2009 18:36:38

      quote:

      Orjinalden alıntı: PALERMO ®



      Alıntıları Göster



      E30 318is 136 HP
      E36 318is 140 HP

      Hiçbir zaman 175 HP 318is olmadı. O dediğiniz şehir efsanesidir.

      Teknik özellikleri de 320'den iyi sayılmaz.

      318is 140 HP - 170 nm - 0-100 : 10,2 sn - Son Hız : 213 km
      320i 150 HP - 190 nm - 0-100 : 9,9 sn - Son Hız : 214 km

      318is 4 silindirli motoruyla daha hafif olmasına rağmen yine de 320'den daha performanslı değildir.




      arkadaşlar bilgiler çok werimli teşekkür ediyorum araştırmalarım sürüyor

      ama nedense kimse önermiyor bu araçlar hergün sorun çıkarır diyor.
      kararlıyım diri az masraflı bi 320i alacam :)


      _____________________________

      MİRAZ
    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      08 Mart 2009 19:33:23
      bu e36 3.20'lerin hepsi 6 silindir mi?


      _____________________________

      [DH] TOYOTA KULÜBÜ
      1993 Toyota Corolla 1.6 GLi 114 HP
      ahhhhhh ciğerimin,,, aman ciğeriiiimin köööşesiiiii....
    • Binbaşı
      1737 Mesaj
      08 Mart 2009 20:38:51
      Evet 3.20 ler sıralı 6 silindir. 3.16 ve 3.18'lerden en büyük farkıda bu zaten


      _____________________________



      BARTIN ÜS SAVUNMA BİRLİKLERİ K.
    • Yarbay
      2497 Mesaj
      09 Mart 2009 19:45:54
      arkadaşlar biraz korkmaya başladım nedenleri

      1 aşırı yakıt tüketimi

      2 ağır arıza masrafları ne dersiniz


      _____________________________

      MİRAZ
    • Yarbay
      10402 Mesaj
      10 Mart 2009 14:10:54

      quote:

      Orjinalden alıntı: dainesee



      Alıntıları Göster



      Ben kullandım.3.20 i Atiker sıralı sistem vardı.Performansında eksilme çok ama çok hafif oluyor.Ama arabada kısa şanzuman,performans egsoz,ve hava filitresi vs vardı. ( aracın fotosu yukardaki yorumumda var )

      Yani LPG den benzine geçtiğin zaman farkı hissediyorsun ama çok değil.

      1 ay kadar önce LPG de 30 ykr yakıyordu ( spor kullanımda )

      Benzinde de sanırım bi 50 ykr yakıyordur. ( sanırım diyorum çünkü benzini tam olarak ölçmemiştik )

      Yakıt konusunda şunu tesbit ettim ;

      Arabanın benzin ışığı yanıyor.Benzin bitmek üzere iken 30 YTL Benzin alıyorduk.30 YTL de gaz alıyorduk.

      Neyse gezip tozuyoruz.Duruma göre efendi kullanıyoruz,duruma göre yanlayarak,vitesleri uzatarak spor kullanıyoruz.

      Km yaptıksıra LPG göstergesinin ışıkları azaldıkça benzin göstergesi de düşüyordu ( spor kullanımda )

      Bir arkadaşım bu konuda şöyle bir yorum yaptı ;

      ( ama doğruluk payını bilmiyorum.Ustalara sormak lazım. )

      Yüksek devirlerde ( yani spor kullanımda ) aracın performansının düşmemesi için LPG nin yetersiz geldiği yerde benzinden takviye yapıyor.Bu nedenle benzinden de eksilme oluyor... Demişti.


      cevap için teşekkürler. Bu arada e46 ların fiyatlarında 10-15 bin tllik bir düşüş var ilanlarda. Ne kadar doğruyu yansıtır orasını bilemem.



      _____________________________

    • Yarbay
      14539 Mesaj
      10 Mart 2009 14:21:28
      The BMW M52 is a Straight 6 piston engine. Displacement ranges from 2000 cc to 3200 cc. It is a DOHC 24-valve engine, originally introduced with VANOS Variable Valve Timing. It replaced the BMW M50 engine in 1994 and was replaced in 2001 with the BMW M54 engine. The world market engine used Nikasil lined aluminium cylinders instead of a cast iron cylinder block, resulting in lighter engines. While, the American market engine retained its cast iron block due to the sulfur content of available fuel.

      In markets with low-sulfur fuel this engine was very highly regarded and the M52 was on the Ward's 10 Best Engines list for 1995 through to 1998. However, there was criticism of the M52 engine in some markets, especially the UK, which had high levels of sulfur in the petrol during the late 90's. Sulfur acts as a corrosive agent against Nikasil and led to a lot of the early engines having premature bore-liner wear. Fortunately this problem was solved in post-September 1998 cars with the introduction of steel cylinder liners, with the designation M52 TU-3. However problems still present in these engines so affected cars of this period should be bought with caution unless the service history verifies that work was carried out to rectify the problem. The American market M52 used a cast iron block, and so, was unaffected by this problem.

      A Technical Update or M52TU version in 1999 added Double-VANOS and other modifications.



      [edit] M52B20
      A 2.0 L (1991 cc/121 in³) version was introduced in 1994. Bore is 80 mm and stroke is 66 mm.

      Applications:

      1994-1999 E36 320i
      1995-1999 E39 520i

      [edit] M52TUB20
      Applications:

      E36/7 Z3 2.0i
      1998-2001 E46 320i/320Ci
      1998-2003 E39 520i




      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Whisper911 -- 10 Mart 2009; 14:20:03 >
      _____________________________

    • Yarbay
      14539 Mesaj
      10 Mart 2009 14:27:08
      genişliği 800 yaptım gene bozuluyo her zaman koyduğum genişlik


      _____________________________

    • Yarbay
      2497 Mesaj
      11 Mart 2009 21:28:50
      sanırım yakıt işi beni caydıracak

      1994 model bi 3.20 i nin km de sarfiyatı tam olarak ne olur bilen war mı arkadaşlar



      _____________________________

      MİRAZ
    • Yarbay
      17216 Mesaj
      11 Mart 2009 22:00:35
      318is derim
      performans olarak e36 da 320iden iyidir


      _____________________________

      Opel Vectra 1.9 CDDesign Edition
      150 ps 320 nm 6 ileri Active Select
    • Yarbay
      2497 Mesaj
      12 Mart 2009 19:13:10
      14.000 tl ye başka ne tawsiye edersiniz arkadalar


      _____________________________

      MİRAZ
    • Yarbay
      2497 Mesaj
      12 Mart 2009 19:25:53
      düşünüyorum 14.000 tl bütcem war ama nasıl bi araba alabilirim.

      gözüm çok korktu bmw den


      _____________________________

      MİRAZ
    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      12 Mart 2009 19:38:25
      3.20i


      _____________________________

    • Yarbay
      2497 Mesaj
      15 Mart 2009 10:34:52
      bu gün reel piyasaya çıkıp bakacam inş bulurum temiz bi 3.20i


      _____________________________

      MİRAZ
    • Yarbay
      2497 Mesaj
      17 Mart 2009 14:42:09
      ankarada bulmak çok zormuş :(

      yok mu yardım edecek bi forum dostu


      _____________________________

      MİRAZ
    • Çavuş
      55 Mesaj
      17 Mart 2009 18:48:54
      bu eğer moturyla oynandıysa yerinde durduramzlar bu arbayı bizde E36 Chaqal kasa wardı 328HP ondan biliyorum jantları bizimkinin aynısı


      _____________________________

    • Er
      1 Mesaj
      25 Nisan 2012 19:54:23
      slm arkadaslar ben bmv 318is almayı dusunuyorum ama ne kadar yaktıngını falan bılmıyorum acaba icinizde sehir ici ve sehir dısı kac krş yaktıgını bılen varmı ?


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      350 Mesaj
      19 Haziran 2012 19:55:56
      quote:

      Orijinalden alıntı: team09

      slm arkadaslar ben bmv 318is almayı dusunuyorum ama ne kadar yaktıngını falan bılmıyorum acaba icinizde sehir ici ve sehir dısı kac krş yaktıgını bılen varmı ?

      Bencede 318 is ....1996 model vardı çok güzel arabaydı otomatik vitesti ama yakıtı uzunyolda 240 tl ş.içi 300 veyA 350 di harika bi araba bide çok seri ayağın altında turbosu var ve dokun fırlıyo gazda 240 bastım ve fren sistemide harikaydı hemen kendini toparlıyodu ayağının ağırlığı yeter ...


      _____________________________

      3.18 i 1999 BMW EREN ...!
    • Yarbay
      6666 Mesaj
      19 Haziran 2012 20:04:15
      Gereksiz hort olmuş...


      _____________________________

      ...Jack_Daniel's...
      ...more Jack_ Daniel's...
      ...even more Jack_Daniel's and even more Jack_Daniel's...
    • Yüzbaşı
      350 Mesaj
      11 Temmuz 2012 22:05:53
      quote:

      Orijinalden alıntı: haydia


      Alıntıları Göster


      Bencede 318 is ....1996 model vardı çok güzel arabaydı otomatik vitesti ama yakıtı uzunyolda 240 tl ş.içi 300 veyA 350 di harika bi araba bide çok seri ayağın altında turbosu var ve dokun fırlıyo gazda 240 bastım ve fren sistemide harikaydı hemen kendini toparlıyodu ayağının ağırlığı yeter ...

      bmv 318 is veya 1994 318i arıyorum uygun fiyata bilen varsa acil yazarsa sevinirim



      _____________________________

      3.18 i 1999 BMW EREN ...!
    • Yüzbaşı
      350 Mesaj
      11 Temmuz 2012 22:09:40
      bmv 318 is 140 beygir 4 silindir dir yakıtta 320 den daha az ve daha hızlıdır bilginiz olsun diye yazıyorum ben 318 is 1996 fulü vardı sattım şimdide işlerimi düzelttim araç bulamıyorum sattığım parayı çoktan katlamış yani çok pahalandı 2 milyar fark ediyo 1 senede prime bak yaa


      _____________________________

      3.18 i 1999 BMW EREN ...!
    • Çavuş
      71 Mesaj
      07 Aralık 2012 17:25:59
      merhaba arkadaşlar bmw 318 almayı düsünüyorumda şu araca bakarmısınız: http://araba.com/119466994/BMW-318i#xxlresim fiyatı uygun mudur. bunların vergileri ne kadardır. Alırken nelerine dikkat etmek gerekiyor. Birde arac 185000 km de acaba motoru ne durumdadır kac bin km de motor yapılır bilen varsa yardımcı olabilir mi?

      tşkler şimdiden


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sahinmustafa1987 -- 7 Aralık 2012; 17:33:31 >
      _____________________________

      Mustafa ŞAHİN
    • Er
      1 Mesaj
      09 Nisan 2013 15:11:09
      quote:

      Orijinalden alıntı: Whisper911

      The BMW M52 is a Straight 6 piston engine. Displacement ranges from 2000 cc to 3200 cc. It is a DOHC 24-valve engine, originally introduced with VANOS Variable Valve Timing. It replaced the BMW M50 engine in 1994 and was replaced in 2001 with the BMW M54 engine. The world market engine used Nikasil lined aluminium cylinders instead of a cast iron cylinder block, resulting in lighter engines. While, the American market engine retained its cast iron block due to the sulfur content of available fuel.

      In markets with low-sulfur fuel this engine was very highly regarded and the M52 was on the Ward's 10 Best Engines list for 1995 through to 1998. However, there was criticism of the M52 engine in some markets, especially the UK, which had high levels of sulfur in the petrol during the late 90's. Sulfur acts as a corrosive agent against Nikasil and led to a lot of the early engines having premature bore-liner wear. Fortunately this problem was solved in post-September 1998 cars with the introduction of steel cylinder liners, with the designation M52 TU-3. However problems still present in these engines so affected cars of this period should be bought with caution unless the service history verifies that work was carried out to rectify the problem. The American market M52 used a cast iron block, and so, was unaffected by this problem.

      A Technical Update or M52TU version in 1999 added Double-VANOS and other modifications.



      [edit] M52B20
      A 2.0 L (1991 cc/121 in³) version was introduced in 1994. Bore is 80 mm and stroke is 66 mm.

      Applications:

      1994-1999 E36 320i
      1995-1999 E39 520i

      [edit] M52TUB20
      Applications:

      E36/7 Z3 2.0i
      1998-2001 E46 320i/320Ci
      1998-2003 E39 520i



      harika


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      601 Mesaj
      09 Nisan 2013 15:25:31
      3.20i ve 3.18-16 yakıtı hemen hemen aynıdır. 3.20i hem yakıt hem performans açısından oldukça tatmin eder bir diğeri motor daha sağlıklıdır 6 silindir BMW motorundan korkma ama 4 silindir sıkıntılı radyator sorunu başlarsa sanayiden çıkamazsın kişisel tercihimi 6 silindirden yana kullanmanı tavsiye ederim.


      _____________________________

    • Er
      13 Mesaj
      27 Ekim 2013 12:05:41
      arkadaşlar merhabalar yeni üyeyim.izmirde öğretmenim 17 bin bütçem var ve bmw almaya karar verdim.318i 200 bin ve üzeri kilometredeki araçları bulabildim.daha önce hiç bmw kullanmadım ve bilgimde yok bu konuda bana ayrıntılı bilgi verecek birileri varmı acaba?seride netür sorunlar var sıkıntı yaratırmı yakıtı nasıl vergisi nasıl yedek parçaları ve bakımı pahalımıdır v.b. bu arada aile arabası olarak kullanacam hız yapmayı sevmem 130km en yüksek yaptığım hızdır oda bir kere oldu :)) yanlama nedir bilmem:)) şimdiden teşekkürler...


      _____________________________

    • Yarbay
      2497 Mesaj
      27 Ekim 2013 16:43:21
      quote:

      Orijinalden alıntı: renkler12

      arkadaşlar merhabalar yeni üyeyim.izmirde öğretmenim 17 bin bütçem var ve bmw almaya karar verdim.318i 200 bin ve üzeri kilometredeki araçları bulabildim.daha önce hiç bmw kullanmadım ve bilgimde yok bu konuda bana ayrıntılı bilgi verecek birileri varmı acaba?seride netür sorunlar var sıkıntı yaratırmı yakıtı nasıl vergisi nasıl yedek parçaları ve bakımı pahalımıdır v.b. bu arada aile arabası olarak kullanacam hız yapmayı sevmem 130km en yüksek yaptığım hızdır oda bir kere oldu :)) yanlama nedir bilmem:)) şimdiden teşekkürler...

      hocam bence en yakın zamanda vazgeçeceksiniz


      _____________________________

      MİRAZ
    • Yarbay
      4202 Mesaj
      27 Ekim 2013 17:34:56
      eski model bmw nasıl alınır biliyor musunuz ? motoru bitik kaportası düzgün bir bmw alınır. zaten fiyatı aşagıda olacaktır. 4 liraya sıfır motor yaptırılır rahatca binilir.


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      350 Mesaj
      15 Aralık 2013 12:01:30

      bmv 318 is 140 beygir 4 silindir dir yakıtta 320 den daha az ve daha hızlıdır bilginiz olsun diye yazıyorum.. şimdi ben 318 i e46 1999 mod bmv aldım oda bambaşka yaa fuul 320 daha fazla yakıt yakıcağını sanıyom çünkü 2 piston daha fazla çalısıyo yani benm araba 300 yakıyo km de oda 400 yakar yani



      renkler12kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
      _____________________________

      3.18 i 1999 BMW EREN ...!
Sayfa: [1]
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Genel >> Markalar ve Modelleri >> bmw 3.20i ve 3.18 3.16 hakkında yardım.
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Facebook Sayfamız
Foruma Git
Bölümde Ara
Reklamlar
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.