DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
ford MONDEO 2000 TDCİ neden bu kadar ucuz
62
Cevap
2
Favori
26.515
Tıklama
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Genel >> Araç tercih-kıyaslama >> ford MONDEO 2000 TDCİ neden bu kadar ucuz
Sayfaya Git:
Sayfa: 1 2 sonraki >>>
Giriş
Mesaj
    • Yüzbaşı
      262 Mesaj
      25 Şubat 2009 20:13:23
      Arkadaşlar internette araştırdığım kadarıyla 2004-2005-2006 model 2000 TD GHIA - TREND 19.000 ile 30.000 TL arası fiyatları çok makul geldi ve çok fazla satılık var, bu araçlarda bir problem mi var arıza mı var yakıtmı çok, vergimi yüksek, parça mı yok ve pahalımı , neden ? böyle ucuz. kullanan bilen varmı, yorumlarınızı bekliyorum .. NEDEN ?




      _____________________________

      2005 RENAULT LAGUNA II 2.0İ 16V PRİVİLEGE AT
    • Yüzbaşı
      584 Mesaj
      25 Şubat 2009 20:27:07
      malum motorinin pompa fiyatının benzine çok yaklaşmış olması , dizel araçlarının bakımlarının benzinli araçlara gore daha yüksek maliyetlerde olması, en buyük rakibinin passat olması ve vergiden kaynaklanan bişey olabilir çünkü aynı sınıfta yarıştığı passat 1900cc olması dolasıyla daha az vergi oduyor ve bana çok muhteşem bi araç


      _____________________________

      ANKARA
    • Yarbay
      3201 Mesaj
      25 Şubat 2009 21:12:36
      1-vergi yüksek 1800-2000 arası vergiyi öder
      genel yaklaşım 1600cc den aşağı motorlardan yana
      ben 1968cc tdi 140hp 2005 model seat toledoyu satana kadar 25bine kadar düştüm
      belirttiğiniz araç kaliteli ve iyi bir araç


      _____________________________

      SKODA SUPERB 2013 1.6 TDI DSG
    • Binbaşı
      1134 Mesaj
      25 Şubat 2009 21:15:17
      Fiyat normal D sınıfı böyledir... Alırsın 50 ye satarsın 25 e...


      _____________________________

      NEW FORD FİESTA 1.4i TİTANYUM LP BORDO-KIRMIZI 2009
    • Yarbay
      10358 Mesaj
      25 Şubat 2009 21:16:57

      quote:

      Orjinalden alıntı: reiss!!!

      malum motorinin pompa fiyatının benzine çok yaklaşmış olması , dizel araçlarının bakımlarının benzinli araçlara gore daha yüksek maliyetlerde olması, en buyük rakibinin passat olması ve vergiden kaynaklanan bişey olabilir çünkü aynı sınıfta yarıştığı passat 1900cc olması dolasıyla daha az vergi oduyor ve bana çok muhteşem bi araç



      Passat ile mondeo aynı vergiyi veriyor.

      Mondeonun motoru 2.0 olarak geçer ama hacim olarak 1996 gibi bir hacme sahip




      _____________________________

    • Yüzbaşı
      727 Mesaj
      25 Şubat 2009 21:22:45
      quote:

      Orjinalden alıntı: reiss!!!

      malum motorinin pompa fiyatının benzine çok yaklaşmış olması , dizel araçlarının bakımlarının benzinli araçlara gore daha yüksek maliyetlerde olması, en buyük rakibinin passat olması ve vergiden kaynaklanan bişey olabilir çünkü aynı sınıfta yarıştığı passat 1900cc olması dolasıyla daha az vergi oduyor ve bana çok muhteşem bi araç

      Öncelikle binek araçların vergilendirme sisteminde 1800-2000cc arası araçlar aynı vergiyi öderler ve 3 yaşını doldurmamış olanların yıllık mtv si 1500ytl den fazladır.3yasını doldurunca bir miktar indirime girer.
      Konumuza dönersek,eski Mondeolar aslında guzel araçlar bildiğim kadarıyla pek kronik problemleri de yok,ama tutmadı.


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi parietale -- 25 Şubat 2009; 21:27:55 >
      _____________________________

    • Yarbay
      3511 Mesaj
      26 Şubat 2009 00:34:08
      Otomobilin yıllık vergisi otomobilin (devlet tarafından belirlenen) kasko değerinin 20'de birinden fazla ise başvuru ile o araç bir alt dilimden vergilendiriliyor.

      Kasko değer listesi: http://www.tsrsb.org.tr.../Kasko%20Deger%20Listesi
      MTV hesaplama: http://www.gib.gov.tr/fileadmin/images/mtv.html
      İlgili linkler:
      - http://www.vdd.org.tr/i...on=com_content&task=view
      - http://www.vergiportali...px?Type=BulletinD&Id=689
      - http://www.haber7.com/h...rgisi-odemenin-sirri.php

      2003-2004-2005 Mondeo Trend TDCi (manuel) ile 2003-2004 Mondeo GHIA TDCi (manuel) bu tanıma uyuyor ve 2.0 motor olmasına rağmen 1.8 motorlu araçlarla aynı yıllık vergi diliminde. Yani şu anki tarife ile 4-6 yaş aralığındaki 2.0 manuel Mondeo'nun yıllık vergisi 1340YTL yerine 865YTL.


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi olivier_kahm -- 26 Şubat 2009; 0:30:24 >
      _____________________________

      Ölüm güzel sey...Budur perde arkasindan haber
      Hiç güzel olmasaydi ölür müydü peygamber?
      Necip Fazil Kisakürek
    • Yarbay
      2049 Mesaj
      26 Şubat 2009 01:16:21
      Bu kasa mondeo biraz 2000 lerde üretilen corollalar gibi pek tutmadı...
      Bununda etkisi var bence..


      _____________________________

    • Yarbay
      5241 Mesaj
      26 Şubat 2009 01:24:54

      quote:

      Orjinalden alıntı: olivier_kahm

      Otomobilin yıllık vergisi otomobilin (devlet tarafından belirlenen) kasko değerinin 20'de birinden fazla ise başvuru ile o araç bir alt dilimden vergilendiriliyor.

      Kasko değer listesi: http://www.tsrsb.org.tr.../Kasko%20Deger%20Listesi
      MTV hesaplama: http://www.gib.gov.tr/fileadmin/images/mtv.html
      İlgili linkler:
      - http://www.vdd.org.tr/i...on=com_content&task=view
      - http://www.vergiportali...px?Type=BulletinD&Id=689
      - http://www.haber7.com/h...rgisi-odemenin-sirri.php

      2003-2004-2005 Mondeo Trend TDCi (manuel) ile 2003-2004 Mondeo GHIA TDCi (manuel) bu tanıma uyuyor ve 2.0 motor olmasına rağmen 1.8 motorlu araçlarla aynı yıllık vergi diliminde. Yani şu anki tarife ile 4-6 yaş aralığındaki 2.0 manuel Mondeo'nun yıllık vergisi 1340YTL yerine 865YTL.

      benim arabanın kasko değeri 15650,yıllık en son 394 lira vergi ödedim. Yani yıllık 788. Şimdi 788 20 ile çarptığımda 15760 yapıyor.

      Şimdi ben alt dilimden vergilendirebilir miyim? Neler yapmam lazım.


      _____________________________

    • Yarbay
      17216 Mesaj
      26 Şubat 2009 01:56:36
      2006 model mondeo 2.0 tdci ghiam var .06nın şubat ayında aracıma 60 bin tl verdim yol tutuş performans donanım arababamda her şey var genel olarak çok menunum.
      fakat konu başlığındada olduğu gibi 2elde bu araç tutulmuyor 3 sene önce 60bin tl verdiğiniz bir araca 25 ile 35bin tl rakamlar teklif edilince ne yalan söyleyeyim insan sinirleniyor neyse

      fakat aynı sınıfta olan rakipleri vectranında pek 2 eli yok o da değerinin altında gidiyor vw passatta aynı kaderi paylaşıyor
      netice 2.0 lt üsütünü bizim millet sevmiyor
      saygılar.


      _____________________________

      Opel Vectra 1.9 CDDesign Edition
      150 ps 320 nm 6 ileri Active Select
    • Yarbay
      17216 Mesaj
      26 Şubat 2009 01:59:39

      quote:

      Orjinalden alıntı: desiya



      Alıntıları Göster




      Passat ile mondeo aynı vergiyi veriyor.

      Mondeonun motoru 2.0 olarak geçer ama hacim olarak 1996 gibi bir hacme sahip




      1998 cc .


      _____________________________

      Opel Vectra 1.9 CDDesign Edition
      150 ps 320 nm 6 ileri Active Select
    • Yarbay
      11043 Mesaj
      26 Şubat 2009 09:54:15
      Bu kasa Mondeo tutmadı,bunun da düşük fiyatta etkisi var.D segmentinin kaderi bu.Hatta forumda konu açılmıştı,yanılmıyorsam 2004 model Laguna ile Megane aynı fiyata gidiyordu.




      _____________________________

      VW Passat 1.6 FSI Comfortline-Fırtına Grisi
      VW Caddy 1.9 TDI Comfortline DSG-Gümüş Gri
      Ford Fiesta 1.5 TDCI Trend
      Ford Fiesta 1.4 TDCI Titanium
    • Yüzbaşı
      912 Mesaj
      26 Şubat 2009 10:18:40
      tutulmaması çokta bi dezavantaj değil. tabi ikinci el alacaklar için.
      yoksa bu kalitedeki 2-5 yaşındaki bir araca 20-30 bine hayatta binemezdiniz.
      aynı şey laguna ve vectra içinde geçerli.


      _____________________________

      pentium mmx 200----thai anakart----800mb hdd----512kb edo ram----1mb pcı ekran kartı----1,44mb floppy----100 watt power supply----midi tower kasa----16bit ses kartı----1+1 stereo hoparlör----14inc full analog monitör----
      Daha ne olsun
    • Yarbay
      9373 Mesaj
      26 Şubat 2009 11:41:45
      yurdumda d sınıfı bütün araçlar bu şekildedir.
      hiç birisi fark etmez.
      alın vectra fiyatlarına bakın 407,c5,laguna,passat kısacası d segmentinin bütün arabaları ikinci elde fiyat olarak çok caziplerdir.
      bu yüzden d segmenti bir araç alacak olsam kesinlikle 3 yaş civarında temiz bir araba alırım sıfırına yaklaşmam.


      _____________________________

      Sen benim bu alemde ünümü duymadın mı hiç ? Ben bir hiçim, hiç ! (Mevlana)

      Pm ile soru cevaplanmayacaktır.
    • Yüzbaşı
      852 Mesaj
      27 Şubat 2009 00:13:03
      baktım da kasko bedelleri de çok yüksek değil. bu arabalarda kasko yaklaşık ne tutar acaba?


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      584 Mesaj
      27 Şubat 2009 01:32:28

      quote:

      Orjinalden alıntı: parietale


      Alıntıları Göster


      Öncelikle binek araçların vergilendirme sisteminde 1800-2000cc arası araçlar aynı vergiyi öderler ve 3 yaşını doldurmamış olanların yıllık mtv si 1500ytl den fazladır.3yasını doldurunca bir miktar indirime girer.
      Konumuza dönersek,eski Mondeolar aslında guzel araçlar bildiğim kadarıyla pek kronik problemleri de yok,ama tutmadı.



      Benim yazmak istediğim yeni passatlar değildi anlatmak istediğim 2001 ve 2005 arasında yapılmış olan 1.9 tdi motorlar için olandı yani onlarında vergileri 1600-1898cc den faydalandğı için mondeoda o seneler içinde olduğu için orneği passatı olarak verdim. yoksa bizde bilyoruz çok şükür yeni passaat dizelllerin 2,0tdi motor olduğunu


      _____________________________

      ANKARA
    • Teğmen
      167 Mesaj
      27 Şubat 2009 02:28:03
      cok yakar vergisi yüksek parcası pahalı. d sınıfında passat hariç değer kaybı gayet normal.


      _____________________________

    • Yarbay
      14539 Mesaj
      27 Şubat 2009 02:30:47
      yanlış anlaşılmasın tabi tercih meselesidir...
      bazen 0 C sınıfı araçlara gömülüyor çok sağlam paralar....
      o paraya 2 tane d sınıfı 2. el araç alınıyor bazen...

      çok güzel kaliteli her şeyiyle c sınıfınla kıyaslanmayacak araçlar var 2. el D sınıfında...
      alıp binilesi ama tutmuyor işte bizim ülkemizde...

      her zaman birkaç yıl eski ama bir üst sınıftan yanayım....(tabi belli kıstasları aşmayacak şekilde)


      _____________________________

    • Yarbay
      10358 Mesaj
      27 Şubat 2009 03:10:24

      quote:

      Orjinalden alıntı: reiss!!!



      Alıntıları Göster




      Benim yazmak istediğim yeni passatlar değildi anlatmak istediğim 2001 ve 2005 arasında yapılmış olan 1.9 tdi motorlar için olandı yani onlarında vergileri 1600-1898cc den faydalandğı için mondeoda o seneler içinde olduğu için orneği passatı olarak verdim. yoksa bizde bilyoruz çok şükür yeni passaat dizelllerin 2,0tdi motor olduğunu



      Yukarıda anlatmışlar ancak yine aynı şeyi tekrarlıyorsunuz.

      Vergilendirmeniz yanlış

      1600-1800cc arası bir dilim

      1800-2000cc arası ayrı bir dilim.

      Sizinde dediğinize göre bir üst dilime giriyor.

      Ancak bunu ısrarla neden anlamak istemiyorsunuz ben algılayamadım.

      Mondeonun düşük gitmesinin vergiyle alakası yoktur.


      _____________________________

    • Yarbay
      3511 Mesaj
      27 Şubat 2009 03:12:19

      quote:

      Orjinalden alıntı: isbaraalp54

      cok yakar vergisi yüksek parcası pahalı. d sınıfında passat hariç değer kaybı gayet normal.


      2004 model Mondeo GHIA 2.0 TDCi aracın yıllık vergisi 865YTL diyorum, çok mu???

      6 ileri manuel vitesli dizel Mondeo'nun yakıt tüketim (katalog) değerleri:
      Şehir içi: 7.7lt
      Şehir dışı: 4.7lt
      Ortalama: 5.8lt

      Tüketimi de sınıfına göre normal bence. Temizi bulunursa gayet alınabilir bir araba.




      _____________________________

      Ölüm güzel sey...Budur perde arkasindan haber
      Hiç güzel olmasaydi ölür müydü peygamber?
      Necip Fazil Kisakürek
    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      27 Şubat 2009 04:55:21
      Buralara bakmayın burda boya var mı diye sorarlar hemen örenmişler bi yerden gidip dışarda birine sorsan küfür etmiş gibi olursun 5 10 yaşında arabalar var koca istanbulda ankarada çizilmeyen arabamı var?Parçası pahalı derler halbuki 3 5 sene vursanız ucuz arabanın masrafı daha çoktur.Ucuzdur boyuna değişir parçalar göze batmaz.O boyutta büyüklükte arabaya 2.0 tdci gider zaten daha ufak motor minibüs hissi veriyor gitmiyor pek.Bu arabaların değer kaybı birde eski yıllara göre daha çabuk yapılan kasa değişiklileri makyajlar 3 sene sonra aldığınız araba eskiyor.Yeni mondeo ile bu arabaya bakın yada sadece yenisine bakın
      Tutulmamasının bi sebebide sadece belli kesimin alıp binmesi d sınıfına böyle olunca satış çok fazla olmuyo olmayınca yedek parça çıkma parça zibil olmuyo yan sanayi yerli üretimi olmuyo böyle gidiyo.


    • Yüzbaşı
      262 Mesaj
      27 Şubat 2009 11:16:57
      cevap verenlerin hepsine teşekkürler.Yakıttın fazla olmaması gerek bu araçta ayrıca bu turbo intercooler olması gerekli. ve fordun dizelleri ve benzinlileri yıllardır sorunsuz.binici olarak alınabilir herhalde.birde triptonik istiyorum ben mutlaka otomatik vites olacak. yol tutuş, konfor, teker sesi, performans nasıldır acaba ?


      _____________________________

      2005 RENAULT LAGUNA II 2.0İ 16V PRİVİLEGE AT
    • Yüzbaşı
      801 Mesaj
      27 Şubat 2009 11:48:08
      Hayır arkadaşım yanılıyorsun..Her D segment araç için geçerli değil söylediğin..Mesela bende Yeni C5 1.6 HDİ SXPK var..Kredi borçlarım yüzünden satılığa çıkardım..Ve nasipse pazartesi günü satıyorum 48.500 TL.ya..Yani alıcısı hazır..Her D sınıfı araç senin söylediğin gibi yarı fiyatına gitmiyor ne yazıkki..

      quote:

      Orjinalden alıntı: caissa

      Fiyat normal D sınıfı böyledir... Alırsın 50 ye satarsın 25 e...




      _____________________________

      2013 Peugeot 308 Sportium dizel otomatik..
    • Yarbay
      10358 Mesaj
      27 Şubat 2009 12:11:24

      quote:

      Orjinalden alıntı: expli

      Hayır arkadaşım yanılıyorsun..Her D segment araç için geçerli değil söylediğin..Mesela bende Yeni C5 1.6 HDİ SXPK var..Kredi borçlarım yüzünden satılığa çıkardım..Ve nasipse pazartesi günü satıyorum 48.500 TL.ya..Yani alıcısı hazır..Her D sınıfı araç senin söylediğin gibi yarı fiyatına gitmiyor ne yazıkki..


      Alıntıları Göster






      İyide 10 aylık araçtan bahsedilmemiş.

      3-4 sene sonra piyasası böyle oluyor ister istemez.

      Tek farklı olan passat. Passat 2.el daha az değer kaybediyor.


      _____________________________

    • Binbaşı
      1486 Mesaj
      27 Şubat 2009 12:49:35
      He D sinifi aracin tadi da 1.6 motorla gitmiyor arkadasim, millet takmis bir vergiye.
      kocaman arabada hele de otomaitk konforu istiyorsan 2.0 altini dusunmemen gerekir.
      Uzun yol kullanacaksan, derede tepede hiz kesilmesin istersen, 1.6 almayacaksin.
      Senin araban 1.6, satisi kolay oluyor haliyle.

      quote:

      Orjinalden alıntı: expli

      Hayır arkadaşım yanılıyorsun..Her D segment araç için geçerli değil söylediğin..Mesela bende Yeni C5 1.6 HDİ SXPK var..Kredi borçlarım yüzünden satılığa çıkardım..Ve nasipse pazartesi günü satıyorum 48.500 TL.ya..Yani alıcısı hazır..Her D sınıfı araç senin söylediğin gibi yarı fiyatına gitmiyor ne yazıkki..


      Alıntıları Göster







      _____________________________

    • Yüzbaşı
      801 Mesaj
      27 Şubat 2009 13:28:56
      Evet haklı olabilirsin kardeş,
      Hem 1.6 hem de dizel olması belki benim arabanın 2.el piyasasını arttırıyor değer kaybetmiyor ve çabuk satılıyor olabilir..Ama 1.6 motor diyip geçmeyin..Turbo dizel olması ve torkunun yüksek olması sonucu kullanması gayet zevkli ve güzel..Ayrıca ben chiptuningle 135 beygire ve 300 torka çıkarmıştım arabamı..Yani 2.00 motorları aratmıyor...Otomatik vites konusuna gelince belki haklı olabilirsin ama ben şimdiye kadar hiç otomatik vites araç kullanmadım ve hep soğuk bakmıştım..Belki bundan sonraki aracım (büyük ihtimalle C4 olacak) otomatik vites olabilir..

      quote:

      Orjinalden alıntı: SilverBlue

      He D sinifi aracin tadi da 1.6 motorla gitmiyor arkadasim, millet takmis bir vergiye.
      kocaman arabada hele de otomaitk konforu istiyorsan 2.0 altini dusunmemen gerekir.
      Uzun yol kullanacaksan, derede tepede hiz kesilmesin istersen, 1.6 almayacaksin.
      Senin araban 1.6, satisi kolay oluyor haliyle.


      Alıntıları Göster







      _____________________________

      2013 Peugeot 308 Sportium dizel otomatik..
    • Teğmen
      167 Mesaj
      27 Şubat 2009 13:47:08

      quote:

      Orjinalden alıntı: olivier_kahm



      Alıntıları Göster



      2004 model Mondeo GHIA 2.0 TDCi aracın yıllık vergisi 865YTL diyorum, çok mu???

      6 ileri manuel vitesli dizel Mondeo'nun yakıt tüketim (katalog) değerleri:
      Şehir içi: 7.7lt
      Şehir dışı: 4.7lt
      Ortalama: 5.8lt

      Tüketimi de sınıfına göre normal bence. Temizi bulunursa gayet alınabilir bir araba.




      c sınıfı sıfır araca yıllık 600 lira ödüyoruz, 265 lira fark bence cok, gerek yok! 5 yaşta eski!
      mondeo da o yakıt değerlerini yakalamak imkansız bunuda sen ben o bu şu herkez biliyor.


      _____________________________

    • Yarbay
      17216 Mesaj
      27 Şubat 2009 13:53:05

      quote:

      Orjinalden alıntı: isbaraalp54

      cok yakar vergisi yüksek parcası pahalı. d sınıfında passat hariç değer kaybı gayet normal.



      çok yakar dediğin araç 2000 cc olmasına rağmen ortalama 6.5 lt yakıyor .


      _____________________________

      Opel Vectra 1.9 CDDesign Edition
      150 ps 320 nm 6 ileri Active Select
    • Teğmen
      167 Mesaj
      27 Şubat 2009 14:30:09

      quote:

      Orjinalden alıntı: warrior sako



      Alıntıları Göster




      çok yakar dediğin araç 2000 cc olmasına rağmen ortalama 6.5 lt yakıyor .


      bu ortalamayı yakalayan mondeo göremedim henüz.


      _____________________________

    • Yarbay
      17216 Mesaj
      27 Şubat 2009 14:47:23
      quote:

      Orjinalden alıntı: isbaraalp54



      Alıntıları Göster



      bu ortalamayı yakalayan mondeo göremedim henüz.


      ben yakaladım. devamlı 90 110 arası gidersen bu ortalama yakalanıyor netice dizel bir araç


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi warrior sako -- 27 Şubat 2009; 14:43:39 >
      _____________________________

      Opel Vectra 1.9 CDDesign Edition
      150 ps 320 nm 6 ileri Active Select
    • Yarbay
      3884 Mesaj
      27 Şubat 2009 14:54:32
      En yüksek değer kaybı bu sınıfta oluyor. Bu yüzden D sınıfında sıfır almak hiç mantıklı değil.


      _____________________________

      "Living On Earth Is Expensive, But It Does Include A Free Trip Around The Sun"
    • Binbaşı
      1486 Mesaj
      27 Şubat 2009 16:21:33

      Ankara kayseri arasi hiz limitlerine uyarak ortalama 6.8 - 6.9 litre yakan
      2.0 motorlu (benzin) otomatik vites opel vectra'm var desem?
      Dizel hayli hayli yakalar o tuketimi uzun yolda. Sehir icinde haliyle yuksek dizel de olsa benzinli de olsa.



      quote:

      Orjinalden alıntı: isbaraalp54



      Alıntıları Göster



      bu ortalamayı yakalayan mondeo göremedim henüz.




      _____________________________

    • Teğmen
      167 Mesaj
      27 Şubat 2009 16:49:24
      o zaman benim kullandığım mondeolar (2 adet) sanırım mondeo değil fiestaydı

      6 ileri manuel vitesli dizel Mondeo'nun yakıt tüketim (katalog) değerleri:
      Şehir içi: 7.7lt
      Şehir dışı: 4.7lt
      Ortalama: 5.8lt

      olarak vermişsiniz.

      ş.içi 8.5 lt
      ş.dışı 7.0 lt hız 110 120 klima acık 5 kişi bir kaç tane bavul.

      ilginç..


      _____________________________

    • DH Yönetici
      6523 Mesaj
      27 Şubat 2009 17:52:09


      Mondeo için bu durum oluyor ama laguna için olmuyor,
      LAGUNA 2.0 16V PRIVILEGE : 31.825 TL kasko, 1/20 : 1.591, vergi : 1340



      quote:

      Orjinalden alıntı: olivier_kahm

      Otomobilin yıllık vergisi otomobilin (devlet tarafından belirlenen) kasko değerinin 20'de birinden fazla ise başvuru ile o araç bir alt dilimden vergilendiriliyor.

      Kasko değer listesi: http://www.tsrsb.org.tr.../Kasko%20Deger%20Listesi
      MTV hesaplama: http://www.gib.gov.tr/fileadmin/images/mtv.html
      İlgili linkler:
      - http://www.vdd.org.tr/i...on=com_content&task=view
      - http://www.vergiportali...px?Type=BulletinD&Id=689
      - http://www.haber7.com/h...rgisi-odemenin-sirri.php

      2003-2004-2005 Mondeo Trend TDCi (manuel) ile 2003-2004 Mondeo GHIA TDCi (manuel) bu tanıma uyuyor ve 2.0 motor olmasına rağmen 1.8 motorlu araçlarla aynı yıllık vergi diliminde. Yani şu anki tarife ile 4-6 yaş aralığındaki 2.0 manuel Mondeo'nun yıllık vergisi 1340YTL yerine 865YTL.



      _____________________________

      Bazı insanlar söyleyeceği çok şey varken susar. Çünkü anlayanı yoktur. Bilir.
      Kötülük yaptın mı kork , çünkü o bir tohumdur , ALLAH yeşertir karşına çıkartır..
      Varlığı birşey kazandırmayan insanın yokluğu bir şey kaybettirmez...

    • Yarbay
      3091 Mesaj
      27 Şubat 2009 20:45:30

      quote:

      Orjinalden alıntı: isbaraalp54

      o zaman benim kullandığım mondeolar (2 adet) sanırım mondeo değil fiestaydı

      6 ileri manuel vitesli dizel Mondeo'nun yakıt tüketim (katalog) değerleri:
      Şehir içi: 7.7lt
      Şehir dışı: 4.7lt
      Ortalama: 5.8lt

      olarak vermişsiniz.

      ş.içi 8.5 lt
      ş.dışı 7.0 lt hız 110 120 klima acık 5 kişi bir kaç tane bavul.

      ilginç..


      neresi ilginç????

      5 kişi+bavullar nerden baksan 350 kgden fazla eder+ klima açık ve hızda 110*120 7 litre yakması gayet normal....

      fabrika verileri araç boşken ve 90 km sabit hızla giderken düz yolda ölçülür......(arada 110-120 de çıkılır)


      _____________________________

      Tanrı, Amerika'ya kaçan hocamızı korusun...
    • Yarbay
      3091 Mesaj
      27 Şubat 2009 20:50:35

      quote:

      Orjinalden alıntı: warrior sako

      2006 model mondeo 2.0 tdci ghiam var .06nın şubat ayında aracıma 60 bin tl verdim yol tutuş performans donanım arababamda her şey var genel olarak çok menunum.
      fakat konu başlığındada olduğu gibi 2elde bu araç tutulmuyor 3 sene önce 60bin tl verdiğiniz bir araca 25 ile 35bin tl rakamlar teklif edilince ne yalan söyleyeyim insan sinirleniyor neyse

      fakat aynı sınıfta olan rakipleri vectranında pek 2 eli yok o da değerinin altında gidiyor vw passatta aynı kaderi paylaşıyor
      netice 2.0 lt üsütünü bizim millet sevmiyor
      saygılar.


      hocam haklısın zamanında çok para vermişsin ama aradan 3 sene geçmiş ve yeni kasa çıkmış.bir de böyle lüks araçlarda kimse 2-3 bin için 2. el almaz.

      mesela 5.20d nin 0 km si 160 bin civarı ama 2008 model temizleri 100 bine var piyasada.böyle 50-60 bin gibi ciddi farklar olmasa kim giderde 2.el alırki böyle lüks aracı?



      _____________________________

      Tanrı, Amerika'ya kaçan hocamızı korusun...
    • Teğmen
      167 Mesaj
      27 Şubat 2009 21:23:08

      quote:

      Orjinalden alıntı: rocky_m5



      Alıntıları Göster



      neresi ilginç????

      5 kişi+bavullar nerden baksan 350 kgden fazla eder+ klima açık ve hızda 110*120 7 litre yakması gayet normal....

      fabrika verileri araç boşken ve 90 km sabit hızla giderken düz yolda ölçülür......(arada 110-120 de çıkılır)


      5 kişi bir kaç bavul(2 si cocuk bavullarda sadece kıyafet var) her arabada normaldir yük acısından... klimayıda süs olsun diye koymuyorlar 2.0 motorlu bir araclada 80 le gidecek halim yok. sonucta dizeli içiyor ve benim kriterime göre cok yakıyor. d sınıfında normaldir bu durum ancak 2. ele düştüğünde genelde gözü acık c sınıfı sıfır arac alacak olanlar yönelir bu tip araçlara ancak vergi ve yakıt caydırır sonucta fiyat kırılır kırılır arac cok ucuza gider maalesef üzücü bi durumdur. vergi ve yakıtı göze alanlar alabilir ancak en az 3 sene kullancak olsa 3 sene sonra kaca satabilir? yaş ve klimetrede artmıştır yavaş yavaş dökülmeyede başlamıştır...


      _____________________________

    • Binbaşı
      1447 Mesaj
      01 Mart 2009 16:51:17
      mondeo çok hor kullanılmadığı taktirde çabuk dökülebilecek bir araç değildir . aracın parça fiyatlarıda ucuz değildir .
      bu kasa mondeolar yol tutuş konusunda ilk üçe girmiş araçlardır. düz vites bir mondeo sakin kullanımda yakıt yönündende ekonomiktir.


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ALOK -- 1 Mart 2009; 16:47:58 >
      _____________________________

    • Yarbay
      3928 Mesaj
      01 Mart 2009 21:04:01
      Kesinlikle Passat'a laf atmıyorum.Ama şu gerçek: Avrupa'da bazı pazarlarda D sınıfında değişik modeller Passat'tan fazla satmıştır.Bunlardan biri de Mondeo.Gayet de normal bu.Bizde ikinci elde Passat tutar.Daha doğrusu bizde hangi arabanın ikinci elde yüksek olacağı belli olmaz.Bi rüzgardır bu...Mondeo iyidir...


      _____________________________

    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      01 Mart 2009 22:28:37
      ww oldugu için tutuluyo passat polo vs vs.ww de alman oldugu için tutuluyo.polo haricide iyidir ww bence ama fordda yabana atılacak marka değil.


    • Binbaşı
      1447 Mesaj
      05 Mart 2009 19:15:45
      _____________________________

    • Yarbay
      6292 Mesaj
      05 Mart 2009 19:28:20
      Bu kasanın yakıta hassas olduğundan bahsediliyor,belki bunun da etkisi vardır.Bence çok güzel araba,Passat'a tercih edilebilir.


      _____________________________

      YZF R6
    • Yarbay
      5663 Mesaj
      05 Mart 2009 19:39:37

      quote:

      Orjinalden alıntı: tuncay altuntoprak



      Alıntıları Göster


      benim arabanın kasko değeri 15650,yıllık en son 394 lira vergi ödedim. Yani yıllık 788. Şimdi 788 20 ile çarptığımda 15760 yapıyor.

      Şimdi ben alt dilimden vergilendirebilir miyim? Neler yapmam lazım.



      2009 Yili Motorlu Tasitlar Vergisi için Geçerli Olan Ocak 2009 Kasko Deger Listesi ile Güncel Fiyatlar için Kasko Deger Listesi - Mart 2009 arasındaki fark nedir? benim aracımın kasko bedeli ikisindede farklı çıkıyor. birinde 27.300 diğerinde 23.690 TL.


      _____________________________

    • Er
      2 Mesaj
      22 Mart 2010 23:20:43
      asd


      _____________________________

    • Er
      2 Mesaj
      23 Mart 2010 00:14:15
      Yaklaşık 1 yıldır 2006 Mondeo Tdci ghia düz vites kullanıyorum.22 yıldır çeşitli araçlar kullanan birisi olarak araçla ilgili tespitlerim şunlar .Kesinlikle başka marka veya modellerle karşılaştırma gibi bir niyetim yok.
      Yakıt Tüketimi : (Tamamı deo fullenerek ölçülmüştür.) Yol bilgisayarı 0.1 lt eksik gösteriyor
      1.Şehiriçi : ist avrupa yakası trafiği 7-7.5 lt , ankara-antaya trafiği 6-6.5 lt
      2. Şehirlerarası : 100 ü pek geçezseniz 4.8-4.9 lt , 120 yi pek geçmezseniz 5.2-5.3 lt , limit koymaz yol durumuna göre giderseniz 5.5-6 lt , ist ankara otoyolu limit koymadan giderseniz 6.5lt
      3. En son ölçtüğüm 1350km(550 km şehirlerarası / 800 km ankara tafiği) 263 Tl = 19,2 kuruş /km
      Sonuç : Daha önce de mondeo kullanan birisi olarak tüplüden biraz daha az yakıyor. Ben iddia ediyorum 120 nin üzerindeki herhangi bir süratle peşpeşe gitmek kaydıyla 2.0 bir araba uzun yolda 1.4 ten de 1.6 dan da az yakar.
      Performans
      1. Bu araçta gerçek anlamda tork var (her dizelde olduğu gibi), 80 km 5.vites 110 km 6.vitesten itibaren ne verseniz dere tepe düz gidiyor, yok veya zorlandım bu gazı yiyemem demiyor.
      2. Yol tutuş/direksiyon tepkisi/viraj kabiliyeti eski-yeni her mondeoda olduğu gibi 1.sınıf , çoğu araba 90-100le girilen küçük bir kasiste, köprü üstünde zıplar yoldan kesilir, bunlarda böyle birşey yok ve bu insana gerçekten güven veriyor
      3. Türkiyenin yol şarlarında yol sesi almayan bir araba sanırım yokturi bu da az da olsa alıyor tabiki ama sıfır asfaltta çıt yok,
      4. Motor biraz ısındıktan sonra içerde oturan birisi bu arabanın dizel olduğuna pek inanamaz, motor sesi neredeyse yok gibi,
      5. yan rüzgardan etkilenme neredeyse sıfır, rüzgar sesi de rzgar çok kuvvetli degilse yok denebilecek kadar az.
      6. Donanım eksiksiz, gayet konfrorlu , özellikle ses sistemi gerçekten çok iyi
      Bakım Maliyetleri .:
      1. 15.000 periyodik bakımlar için ödeyeceğiniz para 200-300 tl arasıdır.
      2. En son geçenlerde servisinde 60000 bakımını yaptırdım 250 tl verdim ki onun da 25 tlsi mazot katkısı
      3. Önceden bana da hep derlerdi dizelin bakımı ağırdır, çok km yapmıyorsan benzinli al diye,en azından bu araba için tamamen palavra.
      4. Parçası pahalı deniyor, evet pahalı her arabanın pahalı ama kasko yapıyorsan sana ne kapısı kaç para tampon kaç para. Kasko yapamıyorsan zaten hiçbir arabaya mümkünse yaklaşmamak lazım.Yoksa yağ filtre balata vs parçalar hiç te pahalı değil. En pahalı parça mazot filtresi 80tl
      5. Araba 64000de 4 yaşında eksozda ve borularda pas bile yok ilk günkü gibi görüntü olarak. Zaten kendi orjinal parçaları yıllarca gidiyor , mesela eksoz 7-8 sene ama bir kere değiştirdin mi 1.5 2 yılda bitiyor piyasadaki parçalar.
      6. Bugüne kadar da periyodik bakım , 4 lastik ve 4 fren balatası(ön arka 1er tk 250tl) haricinde 5 kuruş masrafım olmadı , hiçbiryerinde ses seda da yok.
      7. Yıllık vergisi kasko indiriminden dolayı 893 TL (2 pul toplam)
      Sonuç olarak araba işi biraz da zevk meselesi , tartışmak yanlış diye düşünüyorum. Benim tespitlerim bunlar.
      D segment,n,n değer kaybına gelince : Sıfırları 60-80.000tl , bu parayı verebilecek olan grup zaten 10-15 eksik vereyim de ikinci el alayım demez , sınırlı parası olan büyük grup ise acaba çok mu yakar vergisi ne kadar farı kaç para şu parçalanmış silecek hele biraz daha idare etsini düşünürken bu gruba yaklaşmaz. Geriye küçük bir grup kalıyor, acaba sıfır 1 veya 1-2 yaşında c segment mi alsam yoksa varsın 1-2 yaş daha yaşlı olsun 3-5 kuruşta vergisi de fazla olsa sineye çekerim diyen grup.Bunların çoğu da yine ekonomik düşüncelerle C segmentine kayıyor derken çok küçük bir müşteri grubu kalıyor ikinci ele talip olan ve dolayısıyla da 2.el fiyatları tepe taklak oluyor.
      Evet 2.elde satılık mondeo çok fiyatlar da düşük, ne var ki 40-50 binde içi dışı temiz vuruksuz eşek gibi binilmemiş araba neredeyse yok gibi.
      Tabi bir de servisler var, gittiginiz servisle kesinlikle pazarlık edin 2-3 yerden fiyat alın derim.

      Markanın müşteride uyandırdığı güven de önemli bir faktör çok fazla gözönüne alınmasa da. Mesela kendimden örnek, 98 yılında 25000km de 1,5 yaşında 1.8 Escortun klima kompresörü dağıldı. İkinci el almışım ve garantisi de dolmuş. O zamanki masraf 250 milyon (arabanın değeri 3 milyon civarı).Servis ve bölge müdürlüğü yapacak bişey yok diyor. Aradım Ford otosan müşteri ilişkilerini , dedim raba daha 25000de ben bu klimaya zırt pırt bozulacaksa niye para verdim bunda üretim hatası olduğunu düşünüyorum. Ben normal bir Türk vatandaşı olarak birazdan kopacak ağız dalaşına zihnen hazırlanıyorum, karşımdaki olabilir beyefendi haklısınız bu klimanın görevi soğutmak gerekirse 24 saat çalışacak bunun için para ödüyorsunuz, sonuçta kul yapısıdır çıkar arada bir iki tane hatalı ve madem ki bize güvenmişsiniz ve müşterimizsiniz şimdi tlf ediyorum servise gidin değiştirsinler ücretsiz. Ben şoktayım tabi... Sonçta ne oldu , belki firma o zaman için 100 tl kaybetti karşılığında ise ben 13 yıldır ford alıyorum kullanıyorum ailemdekiler 7-8 arkadaşlarım 5-6 ford adılar bu olay üzerine. Güven önemli firmaların bunu gözardı etmemeleri lazım..
      Herkese selamlar saygılar.


      _____________________________

    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      23 Mart 2010 00:40:19
      quote:

      Orijinalden alıntı: de3531

      Yaklaşık 1 yıldır 2006 Mondeo Tdci ghia düz vites kullanıyorum.22 yıldır çeşitli araçlar kullanan birisi olarak araçla ilgili tespitlerim şunlar .Kesinlikle başka marka veya modellerle karşılaştırma gibi bir niyetim yok.
      Yakıt Tüketimi : (Tamamı deo fullenerek ölçülmüştür.) Yol bilgisayarı 0.1 lt eksik gösteriyor
      1.Şehiriçi : ist avrupa yakası trafiği 7-7.5 lt , ankara-antaya trafiği 6-6.5 lt
      2. Şehirlerarası : 100 ü pek geçezseniz 4.8-4.9 lt , 120 yi pek geçmezseniz 5.2-5.3 lt , limit koymaz yol durumuna göre giderseniz 5.5-6 lt , ist ankara otoyolu limit koymadan giderseniz 6.5lt
      3. En son ölçtüğüm 1350km(550 km şehirlerarası / 800 km ankara tafiği) 263 Tl = 19,2 kuruş /km
      Sonuç : Daha önce de mondeo kullanan birisi olarak tüplüden biraz daha az yakıyor. Ben iddia ediyorum 120 nin üzerindeki herhangi bir süratle peşpeşe gitmek kaydıyla 2.0 bir araba uzun yolda 1.4 ten de 1.6 dan da az yakar.
      Performans
      1. Bu araçta gerçek anlamda tork var (her dizelde olduğu gibi), 80 km 5.vites 110 km 6.vitesten itibaren ne verseniz dere tepe düz gidiyor, yok veya zorlandım bu gazı yiyemem demiyor.
      2. Yol tutuş/direksiyon tepkisi/viraj kabiliyeti eski-yeni her mondeoda olduğu gibi 1.sınıf , çoğu araba 90-100le girilen küçük bir kasiste, köprü üstünde zıplar yoldan kesilir, bunlarda böyle birşey yok ve bu insana gerçekten güven veriyor
      3. Türkiyenin yol şarlarında yol sesi almayan bir araba sanırım yokturi bu da az da olsa alıyor tabiki ama sıfır asfaltta çıt yok,
      4. Motor biraz ısındıktan sonra içerde oturan birisi bu arabanın dizel olduğuna pek inanamaz, motor sesi neredeyse yok gibi,
      5. yan rüzgardan etkilenme neredeyse sıfır, rüzgar sesi de rzgar çok kuvvetli degilse yok denebilecek kadar az.
      6. Donanım eksiksiz, gayet konfrorlu , özellikle ses sistemi gerçekten çok iyi
      Bakım Maliyetleri .:
      1. 15.000 periyodik bakımlar için ödeyeceğiniz para 200-300 tl arasıdır.
      2. En son geçenlerde servisinde 60000 bakımını yaptırdım 250 tl verdim ki onun da 25 tlsi mazot katkısı
      3. Önceden bana da hep derlerdi dizelin bakımı ağırdır, çok km yapmıyorsan benzinli al diye,en azından bu araba için tamamen palavra.
      4. Parçası pahalı deniyor, evet pahalı her arabanın pahalı ama kasko yapıyorsan sana ne kapısı kaç para tampon kaç para. Kasko yapamıyorsan zaten hiçbir arabaya mümkünse yaklaşmamak lazım.Yoksa yağ filtre balata vs parçalar hiç te pahalı değil. En pahalı parça mazot filtresi 80tl
      5. Araba 64000de 4 yaşında eksozda ve borularda pas bile yok ilk günkü gibi görüntü olarak. Zaten kendi orjinal parçaları yıllarca gidiyor , mesela eksoz 7-8 sene ama bir kere değiştirdin mi 1.5 2 yılda bitiyor piyasadaki parçalar.
      6. Bugüne kadar da periyodik bakım , 4 lastik ve 4 fren balatası(ön arka 1er tk 250tl) haricinde 5 kuruş masrafım olmadı , hiçbiryerinde ses seda da yok.
      7. Yıllık vergisi kasko indiriminden dolayı 893 TL (2 pul toplam)
      Sonuç olarak araba işi biraz da zevk meselesi , tartışmak yanlış diye düşünüyorum. Benim tespitlerim bunlar.
      D segment,n,n değer kaybına gelince : Sıfırları 60-80.000tl , bu parayı verebilecek olan grup zaten 10-15 eksik vereyim de ikinci el alayım demez , sınırlı parası olan büyük grup ise acaba çok mu yakar vergisi ne kadar farı kaç para şu parçalanmış silecek hele biraz daha idare etsini düşünürken bu gruba yaklaşmaz. Geriye küçük bir grup kalıyor, acaba sıfır 1 veya 1-2 yaşında c segment mi alsam yoksa varsın 1-2 yaş daha yaşlı olsun 3-5 kuruşta vergisi de fazla olsa sineye çekerim diyen grup.Bunların çoğu da yine ekonomik düşüncelerle C segmentine kayıyor derken çok küçük bir müşteri grubu kalıyor ikinci ele talip olan ve dolayısıyla da 2.el fiyatları tepe taklak oluyor.
      Evet 2.elde satılık mondeo çok fiyatlar da düşük, ne var ki 40-50 binde içi dışı temiz vuruksuz eşek gibi binilmemiş araba neredeyse yok gibi.
      Tabi bir de servisler var, gittiginiz servisle kesinlikle pazarlık edin 2-3 yerden fiyat alın derim.

      Markanın müşteride uyandırdığı güven de önemli bir faktör çok fazla gözönüne alınmasa da. Mesela kendimden örnek, 98 yılında 25000km de 1,5 yaşında 1.8 Escortun klima kompresörü dağıldı. İkinci el almışım ve garantisi de dolmuş. O zamanki masraf 250 milyon (arabanın değeri 3 milyon civarı).Servis ve bölge müdürlüğü yapacak bişey yok diyor. Aradım Ford otosan müşteri ilişkilerini , dedim raba daha 25000de ben bu klimaya zırt pırt bozulacaksa niye para verdim bunda üretim hatası olduğunu düşünüyorum. Ben normal bir Türk vatandaşı olarak birazdan kopacak ağız dalaşına zihnen hazırlanıyorum, karşımdaki olabilir beyefendi haklısınız bu klimanın görevi soğutmak gerekirse 24 saat çalışacak bunun için para ödüyorsunuz, sonuçta kul yapısıdır çıkar arada bir iki tane hatalı ve madem ki bize güvenmişsiniz ve müşterimizsiniz şimdi tlf ediyorum servise gidin değiştirsinler ücretsiz. Ben şoktayım tabi... Sonçta ne oldu , belki firma o zaman için 100 tl kaybetti karşılığında ise ben 13 yıldır ford alıyorum kullanıyorum ailemdekiler 7-8 arkadaşlarım 5-6 ford adılar bu olay üzerine. Güven önemli firmaların bunu gözardı etmemeleri lazım..
      Herkese selamlar saygılar.



      valla bende şok oldum bu devirde bırak o kadar masrafi karşılamayı en ufak şeylerde bile sorun çıkarıyorlar megane la kaza yapmıştı eşim ön tampon farlar çamurluk vs değişti 5.500 tl masrafti kasko karşıladi .arkadaki park lambasi yanmiyormuş onuda değiştirmişler 50 tl talep etti benden samsun renault servisi. insaf 5.5 milyari kasko ödücek zaten 50 tl nin hesabini yapiyor adamlar.




      2.0 d sınıfı araçlar garantisi bitince fiyatları çok düşüyor genelde sahipleri de maddi imkanı olanlar olunca çabuk sıkılıyorlar galiba 3-5 aramadan satıyorlar. zaten bunu ben zarar etmeden satarim hesabi yapan kullanıcılar değiller.birazda kendileri düşürüyor piyasayi .


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kaiser şoze -- 23 Mart 2010; 0:54:52 >
      _____________________________

    • Binbaşı
      1447 Mesaj
      23 Mart 2010 00:50:14
      de3531 bir mondeo kullanıcısı olarak sizide markalar / ford bölümü altındaki mondeo kulübüne bekleriz .
      http://forum.donanimhab...25295568/mpage_15/tm.htm




      _____________________________

    • Teğmen
      208 Mesaj
      23 Mart 2010 09:58:36
      Kabul etmek gerekir ki Mondeo lar yurdumuzda hakettiği yeri bulabilmiş araçlar değil.İddia ediyorum aynı süreler içinde 100.000 km yol yapmış passat ile mondeo nun bakımları arasında ( maliyet olarak) iki kat fark olur.Mondeo idamesi daha kolay bir arabadır ve asla passat kadar kırılgan bir araç değildir.
      Oto sanayinde bu işi iyi bilen ustalara sorun.Mondeoler ön takımda kolay kolay arıza yapmazlar.O yüzden başbakanlık korumaları hep mondeo kullanır.


      _____________________________

      2008 Focus TDCİ Ghia
    • Yarbay
      7536 Mesaj
      23 Mart 2010 10:08:37

      quote:

      Orijinalden alıntı: de3531

      Yaklaşık 1 yıldır 2006 Mondeo Tdci ghia düz vites kullanıyorum.22 yıldır çeşitli araçlar kullanan birisi olarak araçla ilgili tespitlerim şunlar .Kesinlikle başka marka veya modellerle karşılaştırma gibi bir niyetim yok.
      Yakıt Tüketimi : (Tamamı deo fullenerek ölçülmüştür.) Yol bilgisayarı 0.1 lt eksik gösteriyor
      1.Şehiriçi : ist avrupa yakası trafiği 7-7.5 lt , ankara-antaya trafiği 6-6.5 lt
      2. Şehirlerarası : 100 ü pek geçezseniz 4.8-4.9 lt , 120 yi pek geçmezseniz 5.2-5.3 lt , limit koymaz yol durumuna göre giderseniz 5.5-6 lt , ist ankara otoyolu limit koymadan giderseniz 6.5lt
      3. En son ölçtüğüm 1350km(550 km şehirlerarası / 800 km ankara tafiği) 263 Tl = 19,2 kuruş /km
      Sonuç : Daha önce de mondeo kullanan birisi olarak tüplüden biraz daha az yakıyor. Ben iddia ediyorum 120 nin üzerindeki herhangi bir süratle peşpeşe gitmek kaydıyla 2.0 bir araba uzun yolda 1.4 ten de 1.6 dan da az yakar.
      Performans
      1. Bu araçta gerçek anlamda tork var (her dizelde olduğu gibi), 80 km 5.vites 110 km 6.vitesten itibaren ne verseniz dere tepe düz gidiyor, yok veya zorlandım bu gazı yiyemem demiyor.
      2. Yol tutuş/direksiyon tepkisi/viraj kabiliyeti eski-yeni her mondeoda olduğu gibi 1.sınıf , çoğu araba 90-100le girilen küçük bir kasiste, köprü üstünde zıplar yoldan kesilir, bunlarda böyle birşey yok ve bu insana gerçekten güven veriyor
      3. Türkiyenin yol şarlarında yol sesi almayan bir araba sanırım yokturi bu da az da olsa alıyor tabiki ama sıfır asfaltta çıt yok,
      4. Motor biraz ısındıktan sonra içerde oturan birisi bu arabanın dizel olduğuna pek inanamaz, motor sesi neredeyse yok gibi,
      5. yan rüzgardan etkilenme neredeyse sıfır, rüzgar sesi de rzgar çok kuvvetli degilse yok denebilecek kadar az.
      6. Donanım eksiksiz, gayet konfrorlu , özellikle ses sistemi gerçekten çok iyi
      Bakım Maliyetleri .:
      1. 15.000 periyodik bakımlar için ödeyeceğiniz para 200-300 tl arasıdır.
      2. En son geçenlerde servisinde 60000 bakımını yaptırdım 250 tl verdim ki onun da 25 tlsi mazot katkısı
      3. Önceden bana da hep derlerdi dizelin bakımı ağırdır, çok km yapmıyorsan benzinli al diye,en azından bu araba için tamamen palavra.
      4. Parçası pahalı deniyor, evet pahalı her arabanın pahalı ama kasko yapıyorsan sana ne kapısı kaç para tampon kaç para. Kasko yapamıyorsan zaten hiçbir arabaya mümkünse yaklaşmamak lazım.Yoksa yağ filtre balata vs parçalar hiç te pahalı değil. En pahalı parça mazot filtresi 80tl
      5. Araba 64000de 4 yaşında eksozda ve borularda pas bile yok ilk günkü gibi görüntü olarak. Zaten kendi orjinal parçaları yıllarca gidiyor , mesela eksoz 7-8 sene ama bir kere değiştirdin mi 1.5 2 yılda bitiyor piyasadaki parçalar.
      6. Bugüne kadar da periyodik bakım , 4 lastik ve 4 fren balatası(ön arka 1er tk 250tl) haricinde 5 kuruş masrafım olmadı , hiçbiryerinde ses seda da yok.
      7. Yıllık vergisi kasko indiriminden dolayı 893 TL (2 pul toplam)
      Sonuç olarak araba işi biraz da zevk meselesi , tartışmak yanlış diye düşünüyorum. Benim tespitlerim bunlar.
      D segment,n,n değer kaybına gelince : Sıfırları 60-80.000tl , bu parayı verebilecek olan grup zaten 10-15 eksik vereyim de ikinci el alayım demez , sınırlı parası olan büyük grup ise acaba çok mu yakar vergisi ne kadar farı kaç para şu parçalanmış silecek hele biraz daha idare etsini düşünürken bu gruba yaklaşmaz. Geriye küçük bir grup kalıyor, acaba sıfır 1 veya 1-2 yaşında c segment mi alsam yoksa varsın 1-2 yaş daha yaşlı olsun 3-5 kuruşta vergisi de fazla olsa sineye çekerim diyen grup.Bunların çoğu da yine ekonomik düşüncelerle C segmentine kayıyor derken çok küçük bir müşteri grubu kalıyor ikinci ele talip olan ve dolayısıyla da 2.el fiyatları tepe taklak oluyor.
      Evet 2.elde satılık mondeo çok fiyatlar da düşük, ne var ki 40-50 binde içi dışı temiz vuruksuz eşek gibi binilmemiş araba neredeyse yok gibi.
      Tabi bir de servisler var, gittiginiz servisle kesinlikle pazarlık edin 2-3 yerden fiyat alın derim.

      Markanın müşteride uyandırdığı güven de önemli bir faktör çok fazla gözönüne alınmasa da. Mesela kendimden örnek, 98 yılında 25000km de 1,5 yaşında 1.8 Escortun klima kompresörü dağıldı. İkinci el almışım ve garantisi de dolmuş. O zamanki masraf 250 milyon (arabanın değeri 3 milyon civarı).Servis ve bölge müdürlüğü yapacak bişey yok diyor. Aradım Ford otosan müşteri ilişkilerini , dedim raba daha 25000de ben bu klimaya zırt pırt bozulacaksa niye para verdim bunda üretim hatası olduğunu düşünüyorum. Ben normal bir Türk vatandaşı olarak birazdan kopacak ağız dalaşına zihnen hazırlanıyorum, karşımdaki olabilir beyefendi haklısınız bu klimanın görevi soğutmak gerekirse 24 saat çalışacak bunun için para ödüyorsunuz, sonuçta kul yapısıdır çıkar arada bir iki tane hatalı ve madem ki bize güvenmişsiniz ve müşterimizsiniz şimdi tlf ediyorum servise gidin değiştirsinler ücretsiz. Ben şoktayım tabi... Sonçta ne oldu , belki firma o zaman için 100 tl kaybetti karşılığında ise ben 13 yıldır ford alıyorum kullanıyorum ailemdekiler 7-8 arkadaşlarım 5-6 ford adılar bu olay üzerine. Güven önemli firmaların bunu gözardı etmemeleri lazım..
      Herkese selamlar saygılar.


      Ben de 2007 Mondeo TDCI Ghia düz vites sahibiyim, 6 ay önce 60.000km'de 31500'e aldım, şimdiye kadar kullandığım açık ara en iyi araba diyebilirim. Yazdıklarının her maddesine imzamı atarım. 1.6 dizel araba çok kullandım ama torkun ne demek olduğunu bu Mondeo TDCI'de gördüm. 6'lı CD changerlı Sony müzik sistemi, Cruise Control, 8 yönde elektrikli koltuk ayarı, ön cam rezistansı, 8 havayastığı, ESP + ASR, Xenon + far yıkama, vs... gibi her türlü donanıma sahip. Böyle bir arabanın ikinci elde bu fiyatlara satıldığına inanamıyor insan. İkinci el D-segmenti dizel arıyorsanız Mondeo TDCI Ghia en iyi bir alternatif şu an. Ben 2-3 aylık detaylı bir araştırma sonu Mondeo TDCI Ghia almaya karar vermiştim. Bu arabanın ikinci elde bu kadar ucuz olma sebebi bizim insanımızın bu arabaya yabancı oluşu ve tutulmayışı. İyi ki tutulmuyor, yoksa böyle bir arabayı ikinci elde bu fiyata alamazdım.

      Tutulmamasının şöyle bir avantajı da var. Tutulmadığı için kasko fiyat bedelleri de düşük haliyle şu an bu Mondeo'ların belli yıllara ait modelleri (2006 - 2005 mesela) %5 kasko indiriminden faydalanıp, düşük vergi ödüyor .




    • Yarbay
      3501 Mesaj
      23 Mart 2010 13:06:12
      Passat hariç D segmenti araçların kaderi genelde bu şekilde maalesef...


      _____________________________

    • Binbaşı
      1921 Mesaj
      23 Mart 2010 14:06:38
      Güzel araç gerçekten fakat D segmentinin kaderini bu araçda paylaşıyor diğer kardeşleri gibi.


      _____________________________

      sakla samanı gelcek zamanı...
    • Binbaşı
      1708 Mesaj
      23 Mart 2010 17:25:28
      Güncel kasanın en eskisi 2008 model, yaklaşık 4 ay sonra 2011'ler çıkacak.
      İnternete baktım, 2008'ler 47-48 binden başlıyor, 58-60 binlere kadar gidiyor (temiz olduklarını varsayıyorum ki genelde alt fiyat grubu pek temiz çıkmıyor). Deviri, muayenesi, bakımı derken en ucuzu bile 50bini geçer, biraz temizine bakayım dersen 55'in üstüne çıkmak gerek.

      Sıfırı (yani 4 ay beklersen 2011'i) liste fiyatı 70 bine satılıyor. Pazarlıkla kaça alınır bilemem. Sıfır ile 2. el arasında 15-20 milyar fark var.

      - Şimdi bir bakış açısına göre 15 milyar hiç de azımsanacak bir fark değil. Tabi riskini üstlenirsen. (2. el daima risklidir, istediği kadar temiz olsun!)

      - Diğer bir bakış açısına göre, 50-55 trink para çıkabilen adam 70'i de öder. Neden risk üstlensin? Bu kadar pare verdikten sonra neden elalemin "artığını" veya "eskittiğini" kullansın (evin hanımının bakış açısıdır bu)?
      - 50-55 trink ödeyebilen adam, "İlla D segmentinin konforunu ararım" demedikten sonra, C segmentinde dünya kadar 0 alternatif bulabiliyorken neden 2. elin riskine girsin?
      - 2. eli 50-55bin olan aracın kasko bedelleri de bu civardadır. Bunun 20'de biri 2500TL'den fazla eder ki bu durumda vergiden yana da bir avantaj sağlamaz, yani yüksek vergiye mahkum olursun, her sene, her sene 1500 küsür TL vergiye toslarsın.

      Talebin zaten çok dar olduğu bir segmenttir D segmenti... Bütün bu şartları yanyana koyunca 2. elinin sıkıntılı olmasına hiç şaşırmadım doğrusu.


      _____________________________

    • Binbaşı
      1708 Mesaj
      23 Mart 2010 17:27:39
      Ha bu arada, aracı ben de çok beğeniyorum; güzelliğine hiç lafım olmaz.


      _____________________________

    • Binbaşı
      1665 Mesaj
      25 Mart 2010 15:59:55

      quote:

      Orijinalden alıntı: ilker59

      Arkadaşlar internette araştırdığım kadarıyla 2004-2005-2006 model 2000 TD GHIA - TREND 19.000 ile 30.000 TL arası fiyatları çok makul geldi ve çok fazla satılık var, bu araçlarda bir problem mi var arıza mı var yakıtmı çok, vergimi yüksek, parça mı yok ve pahalımı , neden ? böyle ucuz. kullanan bilen varmı, yorumlarınızı bekliyorum .. NEDEN ?




      Ortalama tüketicimiz tarafından takdir edilememiş bu araç. ikinci el fiyatları bu yüzden düşük. yoksa segmentinin lideri passattan çok çok iyi bir araçtır (DSG'yi hesaba katmıyorum, o ayrı bişey).
      Aynı model ve aynı kilometre de ki ikinci el Passat Mondeo arasında en az 15-20 bin lira oynar.

      2006 model 2,0 TDCI Ghia Mondeo'yu 30.000'e
      2006 model 2,0 TDI Comfort Passat'ı 45,000'e satılır.

      Almayı düşünüyorsanız, mantıklı bir seçim olur.



      _____________________________

    • Yüzbaşı
      271 Mesaj
      26 Kasım 2010 12:36:18
      Bu paraya alınabilecek en MÜKEMMEL araba, 2003 yılından beri 5 değişik mondeoya bindim, bundan sonrada büyük ihtimalle binmeye devam edecem. Ucuza, güvenlik,konfor,donanım,fiyaka, daha ne ister ki bi insan arabadan (emsallerinden % 5 -10 fazla yakar ama bastımı hepsini hoplatır)


      _____________________________

      Lenovo y510p, Arslan 5008, Nex 6 Sony
    • Çavuş
      47 Mesaj
      29 Mart 2015 17:34:04
      Mondeo kesinlikle pişman etmez , 1 tane MK2 , 2 tane MK3 mondeo kullanmış biri olarka parasınız sonuna kadar hak ettiğini rahatlıkla söyleyebilirim ve alacaksanız mutlaka Ghia yada Ghia -x donanım paketlisini almanızı tavsiye ederim.


      _____________________________

    • Teğmen
      146 Mesaj
      29 Mart 2015 17:38:37

      5 yıllık konuyu hortlatmak zevk mi veriyor anlamıyorum


      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      alp0050kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
      _____________________________

      En değerli varlığımız, Türkçemiz !
      PM değil Öİ(Özel İleti) denir.
      E-mail değil E-posta.

    • Çavuş
      47 Mesaj
      29 Mart 2015 17:41:44
      .


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alp0050 -- 29 Mart 2015; 22:33:48 >
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      576 Mesaj
      29 Mart 2015 17:47:03
      quote:

      Orijinalden alıntı: caissa

      Fiyat normal D sınıfı böyledir... Alırsın 50 ye satarsın 25 e...

      Vay be nerden nereye şimdi g.tu bo.klu b sınıfı araçlar bile 60.000 bin tl`ye dayandı


      _____________________________

    • Çavuş
      47 Mesaj
      29 Mart 2015 17:51:22

      Hala 2. eli alınabilr seviyelerde Mondeo'nun yakın zamanda 2.0 TDCİ Ghia-x modeli 26 bine aldım ve çokta memnunum , gidip sırf sıfır araç almak için b segmente binmeye gerçekten değmez bence


      xerkerkullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
      _____________________________

Sayfa: [1] 2   sonraki >     >>
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Genel >> Araç tercih-kıyaslama >> ford MONDEO 2000 TDCİ neden bu kadar ucuz
Sayfaya Git:
Sayfa:
Facebook Sayfamız
Foruma Git
Bölümde Ara
Reklamlar
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.