Şimdi Ara

Insignia Testi ve Kullanıcının Yorumları

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
46
Cevap
1
Favori
88.920
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Herkese Merhabalar,
    Baska bir forumdan Birisi insignia'yı test etmiş. Ben de onun bu tecrübesini sizlere aktarmak istiyorum:

    "Arkadaşlar bu aralar en çok merak ettiğim iki model avensis ve insignia idi avensisi geçtiğimiz hafta test sürüşünde kullandım. Bugün de insignia ile baya dolaştım bayii tanıdık oldugu için :)

    ...aracın içine bindiğimde ise bir an ikinci el için bırakılmış bir accordda zannettim aşırı hondamsı ve japon vari kadranlarda bir o kadar amerikansı konsolu ne kadar beğenmedi isem kadranlara bayıldım desem yeridir.

    İç mekan malzeme kalitesi ise araç 1600 kmde idi ve konsolun her yerinden çıtırdı geliyordu desem yeterli sanırım.

    Donanım ise bir çok istenecek özellik opsiyonel dolayısı ile fiyatlar uçuyor alınca

    Kullandığım araç 1,6 115 bg motorlu araçtı performans tek kelime ile facia hatta katliam ciddi şekilde çekmiyor ve eşek gibi yakıyor aynı güzergahı toledomla denedim hemen arkasından yol bilgisayarı anlık tüketimlerinde yaklaşık %40 daha yüksek insignia.

    Konfor ise çok sert ayarlı süspansiyonlar sebebi ile çok zayıf kalmış ses yalıtımı ise ortalama bir golf yada corolladan çok daha iyi değil 100 km hızda ciddi rüzgar sesi var ki bu olayı ben ne avensiste nede passatta hissetmedim ve sesten sürüş boyunca rahatsız oldum.

    Arka koltuğa ise boy 1,80 115 kg civarı olan benim gibi birisi için çok geniş değil başım tavana değiyordu otururken ve inip binmek arka koltuklar için biraz zor.

    Ön koltuklar ise konsolun görüntüye yönelik tasarımı yüzünden çok dar ferahlık hissi yeterli değil.

    En çok beğendiğim özelliği ise direksiyon tepkileri neredeyse mükemmel ve direkt hisler ise oldukça tatminkar hatta bu özelliğinede bayıldım. Yol tutuş ise oldukça iyi.

    Gelelim kazık soruya passatmı avensismi insigniamı dersek ciddi şekilde avensis passat arasında düşünürüm insignia malesef benim sınavımdan geçemedi hatta avensisin çok çok daha iyi olduğunu düşünüyorum şuan.

    Şahsen yazılanlardan bazılarını tahmin ediyordum bazıları ise benim için de hayal kırıklıgı oldu. Tabi herkesin istekleri ve beklentileri farklı olabilir. Bu yazıdan insignia'nın kötü bir araç oldugu çıkmaz ama abartıldıgı kadar da iyi bir araç değilmiş anlaşılan ...

    Edit.arkadas



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kaya5789 -- 25 Şubat 2009; 1:57:56 >







  • Bende baktım 2 hafta oluyor, kullanıcaktım ama gedizlere gittiğim gibi önündeki yolda gedizlerde çalışan birinin teslimat aracı olan Chevrolet Aveoyla ciddi bir kaza yapması sebebiyle aman kalsın kullanma şimdi gerek yok diyen içgüdülerim yüzünden kullanamadım ama bindim şöyle bir inceledim, 1.6 turbonun 1 ay sonra geliceğini söylediler, arka koltuk konusuna kesinlikle katılıyorum bende 1.80im ve arka koltukta boğuluyordum bi an dedim oğlum scenicten indin normal küçük gelmesi ama baktım kafam tavanda veya tavan kafamda, detaylara giremiyorum çok iyi inceleyemediğim için ama bir insigniada oturucaksam kesinlikle sürücü koltuğu olması gerekiyor oradaki atmosfer gerçekten çekici.
  • Otoban balinası Insignia
  • Sağol dostum paylaşım için.
    Açıkçası bende de insignia biraz hayal kırıklığı yarattı çünkü fotoğraflardan ve çıkmadan önceki yorumlardan dolayı çok daha fazlasını bekliyordum..
    Avensis ise çok büyük bir albenisi olmayan ama kaliteli bir araç. Özellikle iç mekan kalitesi beni şaşırttı bindiğimde fotoğraflardan çok daha iyiydi..
    Ama tasarım konusunda insignia daha şık avensise göre.
    Passat da hala bu sınıfta liderliğe oynar ama maalesef fiyatlar biraz yüksek..
  • Allah Allah bi yanlışlık olmasın Mercedes'ten inip İnsignia'ya felan binmediniz değil mi
    - leri + larına sizin yorumlarınıza göre baskın çıkıyor.
  • Bunlarda benim yorumlarım. Test aracının işlemlerini bitiremedikleri için test edemedim.
    Görüşler tamamen gözleme dayalıdır. Daha önce Insignia konusunda yazmıştım ancak madem ki bahsi geçti burayada koymakta sakınca görmüyorum.

    quote:

    Aracı bende uzun uzadıya inceledim. Genel olarak güzel bir araç olmuş. Test aracının işlemleri henüz bitmediği için sürme şansım olmadı.
    Yapısına tasarımına diyecek fazla söz yok. Ön ızgara oldukça büyük ve dikkat çekici, Ön kısım yuvarlak hatlardan oluşuyor. Etli bir kasa yapısı var. Arka sütun oldukça eğik arka kısımda bir coupe havası var. Bu dış görünüş olarak etkileyici ancak baş mesafesini biraz azaltmış ancak yinede 1.83 boyuma rağmen yeterli baş mesafesini sunuyor. Koltuklar oldukça rahat ve geniş. Ön konsol oldukça heybetli. Kapılarla birleşen konsol tasarımı aracın daha bir içine gömülmenize sebep oluyor. Orta konsolda genelikle yumuşak ve kaliteli malzemeler kullanılmış bazı yerlerde sert malzemelerde vardı ama kalite iyi. İşçilik kusura falan yoktu. Alt kısımlarda vitesin önüne doğru piyano kasa kullanılmış ve gayette şık durmuş. Kapılar çok kalın ve ağır olmuş eşimin ilk söylediği şey "kapılar ne kadar ağır" oldu. Kapı fitilleri ve kapı eşik fitilleri oldukça kalın bu da ses yalıtımı açısından olumlu izlenim elde edilmesini sağlıyor. Kapıların kapanışına, çıkan sesin tokluğuna göre sağlamlık yorumu yapanlar araca tam not verecektir. Ancak yana eğimli yerlerde park edildiğinde kapıları açmak kapamak bayanlar için oldukça kuvvet gerektirici olabilir.

     Insignia Testi ve Kullanıcının Yorumları



    Direksiyon oldukça şık ve fonksiyonel. Deri kaplaması gerçekten kaliteli duruyordu. Ancak göstergeleri çok beğenmedim. Bilhassa yamuk yazılan sayılara gıcık olduğum gibi göstergelerin çok okunaklık olduğunu söyleyemeyeceğim.
     Insignia Testi ve Kullanıcının Yorumları


     Insignia Testi ve Kullanıcının Yorumları


    Vites oldukça şık görünüyor bunun dışında vites körüğüde oldukça büyük. Cep telefonumu vites körüğünü koyabilirim.
    Kolçak ve bardaklıklar gayet iyiydi. Kapı tutamaçlarında güzel bir malzeme kullanılmış kapı döşemeleri oldukça şık, Cam açma kapama butonlarının yeri güzel. Yine elektrikli aynaları ayarlamak için kapı açma butonunun üzerine elinizi uzatmanız yeterli.
     Insignia Testi ve Kullanıcının Yorumları


     Insignia Testi ve Kullanıcının Yorumları


    İncelediğim araçta dvd navigasyon sistemi vardı. Aracın aküsü çok zayıf olduğu için fazla kurcalayamadım ancak türkiye haritası şimdilik yok. Ses sistemi sesi çok fazla değildi ancak kalitesi gayet tatminkardı. Dvd ve navigasyona vitesin arka kısmında bulunan kumanda merkezinden direktif verilebiliyordu kurcaladığım kadarıyla kullanımı gayet basitti. Belkide bu tür cihazları rahat kullandığım içindir.
     Insignia Testi ve Kullanıcının Yorumları


     Insignia Testi ve Kullanıcının Yorumları


     Insignia Testi ve Kullanıcının Yorumları


    Belirgin bir görüş problemi olmamakla birlikte arka görüş biraz kısıtlıydı. Aynalarında görüş açısını beğenmedim. Biraz kısıtlı gibi geldi bana.
     Insignia Testi ve Kullanıcının Yorumları


    Bagaj için söyleyecek çok bişey yok. Oldukça derin ve büyük. Düz bir zemin. Altında küçük stepne bulunuyordu.
     Insignia Testi ve Kullanıcının Yorumları


    Motor koca kaputun altında biraz küçük kalmış. Satış temsilcisi ulaşım imkanının motor üzerinde çalışılması açısından bunun bir avantaj olduğunu söylesede böyle etli bir aracın ağır kaputunu yumuşacık hidrolik sistemi ile kaldırdığınızda daha büyük bir motorla karşılaşmayı hayal ediyor insan.
    1.6 litrelik Ecotec motor Astra'dan tanıdık zaten. Her ne kadar 6 vites ve aktarma organlarındaki farklılıklar olsada 115 hp'nin bu araca verebilecekleri belli büyük bir beklentiye girmemek lazım. Bu motor Astra'ya daha çok yakışıyor.
    1.6 180 hp Gtc motorun bir an önce getirilmesi Türkiye Opel adına verilmiş iyi ve akıllıca bir karar olacaktır.

    Dış görünüşe eklenecek fazla birşey yok. Ancak araç fotoğraflarda göründüğünden daha heybetli ve alımlı duruyor. Gündüz farları oldukça şık. 18'lik jantlar ve 245 lastikler dikkat çekici.
     Insignia Testi ve Kullanıcının Yorumları


     Insignia Testi ve Kullanıcının Yorumları


     Insignia Testi ve Kullanıcının Yorumları


    Elimde daha fotoğraflar var onlarıda daha sonra ekleyeceğim. Kotalı arkadaşları düşünerek fotoğrafların boyutundan ve kalitesinden oldukça taviz verdim.
    Ancak yinede herşey oldukça net diye düşünüyorum.

    Bu arada fotoğraflardaki Dvd'li, 18 jantlı, deri döşemeli araç için 56 bin lira fiyat istendi. Ufak bir not olarak düşeyim.
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >




  • Insignia iyi mi kötü mü bilmem,henüz görme imkanım olmadı.Fakat daha önceden forumda yazdığım gibi,daha yeni çıkmış bir araç bazı kişiler tarafından mükemmel gösterildi,süper dendi,D segmentini kasıp kavurur dendi,hatta sorunsuz dendi.Ben de,nasıl bu kadar emin olabiliyorsunuz,belki ileride bazı sorunlar çıkacak,o zaman nasıl sorunsuz olacak dedim.Belki de Passat'ın zirvede olduğu segmentte,onu geçme ihtimali en yakın model Insignia olduğu için,bazıları tarafından bu şekilde gösterildi.

    Insignia'nın en büyük rakibi Passat olduğundan bazı noktalarda kıyaslama yaptım.Sonradan kalkıp da fanatik demeyin :)

    -115 beygir motordan performans beklenmemesi gerektiği açık.Zaten alıcılar bunu önceden biliyordu.Benim gibi performans meraklısı olmayanlar yetecektir,ya da mecburen yetinecekler.

    -Insignia'nın rakiplerine nazaran dar olduğu,fotoğraflardan belli oluyordu zaten.Arka koltuğun genişliğini Passat ile kıyaslayanlar hayal kırıklığı yaşayabilir.Passat'ın arkası gerçekten geniş,A4'ten de geniş.A4'e ilk bindiğimde kısa süreli şaşkınlık yaşamıştım,daha geniş olmasını beklerdim.
    -Konsolu ilk gördüğümde bana fazla karışık geldi.En azından Passat ile karşılaştırınca durum böyle benim için.Sanki bir üst segment havası yaratılmaya çalışılmış gibi.Bu halini de sevenler olacaktır tabi.

    Diğer maddeler için aracı test etmek lazım.Fakat şu yol sesi olayı söylendiği gibiyse,gerçekten de kötü olur.D segmenti araçta yalıtım iyi olmalı.




  • Ben de bu aracın yolcu koltuğunda seyehat etme şansı yakaladım.İlk başta 15 dakika kadar arka koltuktaydım,sonra ön yolcu koltuğu boşalınca sürücünün yanında gittim bir 40 dakika kadar daha.Yapılan yorumlar ya cidden taraflı ya da otomobillerden çok iyi anlamayan biri tarafından yapılmış derim affınıza sığınarak:) Bir de kendi görüşlerimi yazayım(mavi olanlar),fikir çeşitliği olsun:)


    quote:

    Orjinalden alıntı: kaya5789


    İç mekan malzeme kalitesi ise araç 1600 kmde idi ve konsolun her yerinden çıtırdı geliyordu desem yeterli sanırım.

    Çok çılgın bir yorum bana kalırsa.Araç düz yolda rayda gider gibi ilerliyor ve konsoldan çıtırtıyı geçtim çıt bile çıkmıyordu:)Sanırım 850 km. civarlarındaydı.

    Kullandığım araç 1,6 115 bg motorlu araçtı performans tek kelime ile facia hatta katliam ciddi şekilde çekmiyor ve eşek gibi yakıyor

    Tabirler kesinlikle komik,araç tabi ki yolda çok seri değil ancak ortalama kullanıcılar için gayet yeterliydi hem aracı kullanan yakınımın yorumuna hem de bana göre.

    Konfor ise çok sert ayarlı süspansiyonlar sebebi ile çok zayıf kalmış ses yalıtımı ise ortalama bir golf yada corolladan çok daha iyi değil 100 km hızda ciddi rüzgar sesi var ki bu olayı ben ne avensiste nede passatta hissetmedim ve sesten sürüş boyunca rahatsız oldum.

    Evet yol bozulunca içeriye biraz fazla aksettiriyordu araç bu bozuklukları bunda hemfikirim.Ancak 130-140 km.ye kadar ben rahatsız edici bir rüzgar sesiyle karşılaşmadım.

    Arka koltuğa ise boy 1,80 115 kg civarı olan benim gibi birisi için çok geniş değil başım tavana değiyordu otururken ve inip binmek arka koltuklar için biraz zor.Ön koltuklar ise konsolun görüntüye yönelik tasarımı yüzünden çok dar ferahlık hissi yeterli değil.

    1.84-95 kg biri olarak ne arkada ne de önde bir sıkıntı yaşamadım.Aracın arka kısmı biraz basık evet ferah da değil çok,ancak başınızın tavana değeceği kadar da değildi:)

    En çok beğendiğim özelliği ise direksiyon tepkileri neredeyse mükemmel ve direkt hisler ise oldukça tatminkar hatta bu özelliğinede bayıldım. Yol tutuş ise oldukça iyi.

    Ben kullanmadığım için yorum yapamayacağım ancak araç sahibi eski aracı olan 2006 Avensis'e oranla daha iyi yol tuttuğundan bahsediyordu.





  • Arabayı kullanmadım, hatta fuara gittiğim halde incelemedim.

    Ama @kaya5789'nın arkadaşının yorumları bana çok abartılı gibi geldi.

    Sonuçta D segmenti yeni bir arabanın bu kadar kötü olabileceğine inanmıyorum.

    Beklentilerini çok yüksek tutmuş olabilir, ya da F segmenti bir arabadan inip bunu test etmiştir.
  • Opel insignia süper bir araç bende kararımı değiştirdim. Gittim inceledim. Gerçekten burada millet kötüledi arabayı ama ,inceledikten sonra fikriniz değişecek bu mercedes takıntısı türkiyede var. Ben opel insignia almaya karar verdim yani çok söze gerek yok adamlar kur ucuzken stok paralarını ödemiş arabayı satışa sunmuşlar bence çok geç olmadan sizlerde gidin opele bir bakın derim. mercedes c 180 k donanım pahalı dar araba içime sinmedi yani e serisinede gücüm yetmedi hatta bu opel ,mercedes e serisinden daha geniş ve donanım süper navigasyon v.s herşey full 62000 tl gibi fiyat verdiler süper bence. saygılar
  • Passat,İnsignia,Avensis bu 3 aracıda test ettim.İnsignia çok çok iyi.....
  • Kaya abime laf demiyorum çünkü aracı kendisi değil arkadaşı test etmiş. O yüzden ona yüklenmek yanlış olur.

    Ancak test eden arkadaşınız gerçekten çok abartmış.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kaya5789

    Herkese Merhabalar,
    Bir arkadas insignia'yı test etmiş. Ben de onun bu tecrübesini sizlere aktarmak istiyorum:

    "Arkadaşlar bu aralar en çok merak ettiğim iki model avensis ve insignia idi avensisi geçtiğimiz hafta test sürüşünde kullandım. Bugün de insignia ile baya dolaştım bayii tanıdık oldugu için :)

    ...aracın içine bindiğimde ise bir an ikinci el için bırakılmış bir accordda zannettim aşırı hondamsı ve japon vari kadranlarda bir o kadar amerikansı konsolu ne kadar beğenmedi isem kadranlara bayıldım desem yeridir.

    İç mekan malzeme kalitesi ise araç 1600 kmde idi ve konsolun her yerinden çıtırdı geliyordu desem yeterli sanırım.

    Donanım ise bir çok istenecek özellik opsiyonel dolayısı ile fiyatlar uçuyor alınca

    Kullandığım araç 1,6 115 bg motorlu araçtı performans tek kelime ile facia hatta katliam ciddi şekilde çekmiyor ve eşek gibi yakıyor aynı güzergahı toledomla denedim hemen arkasından yol bilgisayarı anlık tüketimlerinde yaklaşık %40 daha yüksek insignia.

    Konfor ise çok sert ayarlı süspansiyonlar sebebi ile çok zayıf kalmış ses yalıtımı ise ortalama bir golf yada corolladan çok daha iyi değil 100 km hızda ciddi rüzgar sesi var ki bu olayı ben ne avensiste nede passatta hissetmedim ve sesten sürüş boyunca rahatsız oldum.

    Arka koltuğa ise boy 1,80 115 kg civarı olan benim gibi birisi için çok geniş değil başım tavana değiyordu otururken ve inip binmek arka koltuklar için biraz zor.

    Ön koltuklar ise konsolun görüntüye yönelik tasarımı yüzünden çok dar ferahlık hissi yeterli değil.

    En çok beğendiğim özelliği ise direksiyon tepkileri neredeyse mükemmel ve direkt hisler ise oldukça tatminkar hatta bu özelliğinede bayıldım. Yol tutuş ise oldukça iyi.

    Gelelim kazık soruya passatmı avensismi insigniamı dersek ciddi şekilde avensis passat arasında düşünürüm insignia malesef benim sınavımdan geçemedi hatta avensisin çok çok daha iyi olduğunu düşünüyorum şuan."

    Şahsen yazılanlardan bazılarını tahmin ediyordum bazıları ise benim için de hayal kırıklıgı oldu. Tabi herkesin istekleri ve beklentileri farklı olabilir. Bu yazıdan insignia'nın kötü bir araç oldugu çıkmaz ama abartıldıgı kadar da iyi bir araç değilmiş anlaşılan ...



    ben bu yorumun kesinlikle İNSİGNİA'yı kötülemek ve karalamak amacıyla yapıldığına inanıyorum heleki o çıtırdı sesleri geliyor demeniz baştan faul



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kubi lay -- 25 Şubat 2009; 0:42:59 >




  • Oncelikle rica ederim @levent, araba hakkinda fikir edinmek isteyenlere belki biraz yol gosterir diye, arkadasin iznini alarak actim konuyu buraya.

    Arkadasin yorumlari bana da abartili geldi. Belki de beklentileri cok yuksekti bilemiyorum. Herkes kendi yorumunu yapabilir tabi ama isin içine o arkadas katilmazsa sevinirim.

    Avensis hakkinda soylediklerine baktim da o arkadasin, daha cok begenmis. Ya insigniaya gicik kapti ya da test araci 1600km boyunca hirpalanmis bilemiyorum :)

    Edit. Bu arada arkadas dediysem lafin gelisi:) baska bir forumdan, foruma katkilari bulunan bir kullanicidir kendisi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kaya5789 -- 25 Şubat 2009; 0:50:06 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kaya5789

    Oncelikle rica ederim @levent, araba hakkinda fikir edinmek isteyenlere belki biraz yol gosterir diye, arkadasin iznini alarak actim konuyu buraya.

    Arkadasin yorumlari bana da abartili geldi. Belki de beklentileri cok yuksekti bilemiyorum. Herkes kendi yorumunu yapabilir tabi ama isin içine o arkadas katilmazsa sevinirim.

    Avensis hakkinda soylediklerine baktim da o arkadasin, daha cok begenmis. Ya insigniaya gicik kapti ya da test araci 1600km boyunca hirpalanmis bilemiyorum :)

    Bence arkadaşının görüşlerini alıntı içine al yoksa hedef oklarına maruz kalacaksın.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kaya5789

    Oncelikle rica ederim @levent, araba hakkinda fikir edinmek isteyenlere belki biraz yol gosterir diye, arkadasin iznini alarak actim konuyu buraya.

    Arkadasin yorumlari bana da abartili geldi. Belki de beklentileri cok yuksekti bilemiyorum. Herkes kendi yorumunu yapabilir tabi ama isin içine o arkadas katilmazsa sevinirim.

    Avensis hakkinda soylediklerine baktim da o arkadasin, daha cok begenmis. Ya insigniaya gicik kapti ya da test araci 1600km boyunca hirpalanmis bilemiyorum :)

    Edit. Bu arada arkadas dediysem lafin gelisi:) baska bir forumdan, foruma katkilari bulunan bir kullanicidir kendisi.

    Abi yapma gözünü sevem 1600 KM'de araç nasıl hırpalanır. Daha en fazla 2.5 depo yakıt tüketmiştir nasıl hırpalanacak.
  • haklı yanlar cok 1.90 boyundayım arka tarafa bi baktım bizim 2004 vectradan bile daha basık..Cls ye benzemiş..Bu beni hayal kırklığına ugrattı arkası cok dar...Araba dısardan heybetli grunsede nedense içi kucuk..Bagaj hacmi gercekten baya iyi..

    Malzeme kalitesi iyi fakat Passsatı sevmem ama dogruya dogru Passatın malzeme kalitesi daha iyi duruyor..Passat zaten konfor bakımından cok iyi suspansiyonları cok iyi bir araç..Emiş gucu cok yuksek..

    Bu sınıfta insignanın liderliğe oynaması imkansız..Belki mercedes C sersis 3.sırada..Onun yerine gecebiir..Ama işi zor yeni gelen 1.6 motoru da cok satacaktır mercedesin..
  • Supremum hocam sorun degil yazdigimi dogru durust okuyan kisi zaten anlar. Zaten tirnak isareti de koydum kasitli olarak.

    Beni bilen biliyo zamaninda astramiz vardi cok severek kullanmistim 6-7 ay boyunca gidip de insignia'yi yerden yere vurmam. Hatta passat sahibiyiz ama tercihim de insignia olurdu. Isterse heryeri citirdasin, isterse deli gibi ruzgar sesi alsin, sanki bizim araba cok sessiz de :)

    Tek istegim o arkadasa cevap hakki doguracak alayci ve kirici ifadelerden sakinilmasi.

    Mesela sen ve senin gibi araci inceleyen, mumkunse test eden arkadaslar karsit yorumlarini yazsinlar ki buraya, en gerçekci bilgilere ulasalim. Mesela @atiyba gayet guzel (ama hafif alayci bi ifadeyle) belirtmis goruslerini :)
  • senin arkadaş da yılın arabasını resmen itin şeyine lağman yapmış
    toyota'dan komisyon alıyor desem herkes inanır sanırım
  • Benim incelediğim 2.0 dizeldi. Maşallahı vardı gürültü konusunda. Sesini çok rahat duyuyordum. Bu konuda eksi puan aldı.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.