Şimdi Ara

Otomatik vites ford focus....

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
71
Cevap
4
Favori
138.344
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar :)

    Peder bey arabayı sedan focus ile takas etmeye karar verdi açıkcası sevindim sevinmedim değil :) Yeni kasa focus yani kim sevinmez...

    Da kararsız kaldığım tek nokta şu sanırım araba otomatik vitesmiş...

    Manuel vites'e alışmış biri olarak bi yandan istiyorum bi yandan istemiyorum

    Çünkü forumda yazılanları okudumda otomatik için hiç fena şeyler söylenmiyor...

    Şimdi hiç otomatik vites kullanmamış biri olarak sorum şu :D

    Otomatik vitesde ki

    P,R,N vs vs yani ordaki göstergeler nedir ? P = Park R= Geri olduğunu biliyorum da diğerlerini bilmiyorum

    Yani kısacası araba kaldırılırken hangi konumda olcak falan filan herşeyi anlatabilirmisiniz ?

    Ve tavsiyelerinizi alabilirmiyim

    Şimdiden teşekkürler







  • şehir içinde eğer dur kalk trafiginde gaza basmadan gitmesini bilirsek düz vitesten hem konforlu olabilir hemde ekonomik (tabi usta sürücü düz viteste az yakar ama normal sürücü otomatikten az yakamaz ) sebebi izmit şehir merkezinde hiç gaza basmadan 4 km yol gittiğimi bilirim sıkışık trafikte düz viteste her dur kalkta verilen gaz ve balatanın aşınması işin ekonomik yönü konfor yönüde sol ayağın yorulmaması hele dizin bileğinde sorun olanlar için ideal sonra aracın vitesini 1-2 ve d şekilnde kullanmak erken vites değişimi yada geç değişime sebeb olur ama d durumunda gaza çok narin basıldığında araç zaten en ideal anda vitesi büyültür ve küçültür şunu söyleyeyim eğer vites geçişlerinin yumuşak ve değişimdeki o ara gaz nedeniyle boşa giden yakıtı kurtarmak sitiyorsak vitein değişeceği hızlar genelde bellidir o hıza gelindiğinde ayağımızı gazdan ufak bir miktar çekersek aracın vitesini geçmesini sağlarız buda ekonomik sürüşe etki eder
    şehir içinde misal bizim araç eğer yol düzse 1800 ile 1900 devir arası vites büyütüyor buda 1 vitesin yaklaşık 20 kmph 2 vitestin 30 kmph ve 3 vitesin 45 kmph hızda sonlandığını görüyoruz
    şehir içinden şehir içine fark vardır kalabalaık ve bol ışıklı şehirlerde doğal olarak yakıt sarfiyatı artar ama uygun sürüş tarzı bunu minimize eder
    zaten focus I ghia otomatik şehir içi fabraiak verisi 11.2 ama bizim gittiğimiz yollar genelde şehir içi ağırlıklı ama ortlama değerler kocaeli körfezden izmit merkeze gidip izmit merkezin sıkışık trafiğine girip aynı yolu tekara döndüğümde 7.2 lpg ortalama yapabiliyorum ama kendimi kasmam gerekiyo eğer normal kullanırsam bu 8.3 olabiliyo biraz seri ve agresif kullanımda 10 litreye varabiliyo

    http://www.ford.com.tr/focus/focus_teknik.htm




  • yeni kasada benzinli versiyonun düz ile otomatiğin yakıt tüketimindeki uçuk farkın sebebinin biri de düz viteste daha ekonomik değişken sübab zamanlı ti-cvt motor otomatiğinde de zetec in biraz ayar çekilmişi duratec motor
    ilk piyasaya çıktığında düz viteste de (trend modelinde)zaten nisbeten ti-cvt göre çok yakan motor kullanıldı aynı motora otm kullanıldığında %15 fazla yakıyordu düz viteste 100 ps üretimi durduktan sonra ti-cvt motor otomatik versiyondaki motora göre çok daha az yakıyor oldu
    bu motor ayrımı focus I de olmadığı için focus I otm düze göre çokta fazla yakmıyor sayılıyor :D

    focus II otm ve düz şanzıman testleri (fark ortalamda 1.1 gibi
    http://www.arabam.com/testDetay.aspx?id=92
    http://www.arabam.com/testDetay.aspx?id=94

    gelmesi beklenen Powershift sanırsam sadece 2.0 tdci de olacak tabi rs modeli de ithal edilmezse :D

    bu arada hondaların az yakmasını sebebi gücünü bi miktar olsada daha üst devirlere saklamada gizli (tabi şanzıman farkıda var)
    benim honda testtimde araç şehir içi 12 litre yakmıştı bu tüketimin sebebini bayi yetkilisi aracın üst devirlerde kullanımına bağladı ki 3500 devirde vites değişimine izin veriyordum aynı sürüş tarzında bizim araçta yaklaşık aynı değerlerde ama honda otm performans olarak beni biraz hayal kırıklığına uğrattı bi önce kasa bence daha performanslıydı bunuda ağarlığına ve jant ebadına bağladım




  • Otomatik Şanzıman ile ilgili tek çözümwww.generalsanziman.com adresindeki iletişim bölümünde ki mesaj gönder kutucuğuna sorununuzu yazınız anında ilgilenilmektedir.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.