DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
Vites değişimi Nasıl olmalıdır?
64
Cevap
0
Favori
17.836
Tıklama
Sayfaya Git:
Sayfa: 1 2 sonraki >>>
Giriş
Mesaj
    • Yüzbaşı
      385 Mesaj
      21 Ocak 2009 19:35:21
      Merak edıyorum... Genç bir şöförüm.. Aracı sürerken motor freni yaparak aragaz vermek artistlik yapmak huyumuzdur =).. Ya da bayır aşşaya giderken yavaslamak amaçlı vites küçültmeler vitese bir etkisi olmaz mı diye düşünüyorum.. Çünkü başıma gelmişti.. Aracı bosa alıp yavasladım viraja girdim.. Köy yolunda.. Virajı döndüm 1'e koydum.. O koymamla kaldı vitesde.. Cıkmadı yerinden... Babam bi cekti vitesi vites 360 derece dönuyor.. Zorla da olsa kalktık bi sanayi bulduk idarelik yaptırdık.. Demem o ki.. Vitese aşırı yüklemenden mi ya da vitesin kalitesinden mi oluyor bu..

      Aracımız Berlingo 2000 model.. Bende uyanan duygu berlingolarda vites biraz zayıf.. Bu konuda yani.. Düşüncelerinizi beklıyorum...



      _____________________________

      Tüm trafik işaret ve işaretçilerine uyalım. Uymayanları uyaralım. Arabada ''insan'' olduğunu unutmayalım!
    • Uzaklaştırılmış 3 gün cezanın, 2 gün 13 saat kadarı kaldı.
      21 Ocak 2009 19:46:36



      _____________________________

      YZF R6
    • Yarbay
      6791 Mesaj
      21 Ocak 2009 19:54:23
      Artistliğe gerek yok, sevsen de bırak artık bu işleri.

      Aragaz falan gereksiz, arabaya zarar.


      _____________________________

      oçkd fiao ifrs stat çgu iüd nnu ir n
      Kim ulan bu Erol Egemen?
    • Yüzbaşı
      385 Mesaj
      21 Ocak 2009 19:54:59

      quote:

      Orjinalden alıntı: kadango




      anlamadım bu ne demek=)


      _____________________________

      Tüm trafik işaret ve işaretçilerine uyalım. Uymayanları uyaralım. Arabada ''insan'' olduğunu unutmayalım!
    • Yarbay
      3172 Mesaj
      21 Ocak 2009 19:58:17

      quote:

      Orjinalden alıntı: TaNeR.61

      Merak edıyorum... Genç bir şöförüm.. Aracı sürerken motor freni yaparak aragaz vermek artistlik yapmak huyumuzdur =).. Ya da bayır aşşaya giderken yavaslamak amaçlı vites küçültmeler vitese bir etkisi olmaz mı diye düşünüyorum.. Çünkü başıma gelmişti.. Aracı bosa alıp yavasladım viraja girdim.. Köy yolunda.. Virajı döndüm 1'e koydum.. O koymamla kaldı vitesde.. Cıkmadı yerinden... Babam bi cekti vitesi vites 360 derece dönuyor.. Zorla da olsa kalktık bi sanayi bulduk idarelik yaptırdık.. Demem o ki.. Vitese aşırı yüklemenden mi ya da vitesin kalitesinden mi oluyor bu..

      Aracımız Berlingo 2000 model.. Bende uyanan duygu berlingolarda vites biraz zayıf.. Bu konuda yani.. Düşüncelerinizi beklıyorum...



      Arkada$im hareket halindeki arac 1. vitese takilmaz. Zaten takmak icin de zorlamak gerekir. zorlayinca da $anzimana zarar vermi$sindir tabi. Altindaki arac ne kadar kaliteli olursa olsun, zorlarsan bozarsin (: 2000 Berlinho'ya degil, hangi araci bu $ekilde zorlarsan zorla, mutlaka zarar gorecektir.


      _____________________________

      J.F.I.P. (37°23'44.58"N - 27°12'49.71"E)
    • Yüzbaşı
      385 Mesaj
      21 Ocak 2009 19:59:31

      quote:

      Orjinalden alıntı: Polemik

      Artistliğe gerek yok, sevsen de bırak artık bu işleri.

      Aragaz falan gereksiz, arabaya zarar.

      Vites değişiminde aragaz devri artıyor diye duydum.. Ford Transitlerde bunu cok duyuyorum.. Yapılıyor.. Dolmuş Şöförleri Bunu cok yapıyor...


      _____________________________

      Tüm trafik işaret ve işaretçilerine uyalım. Uymayanları uyaralım. Arabada ''insan'' olduğunu unutmayalım!
    • Yüzbaşı
      385 Mesaj
      21 Ocak 2009 20:02:07

      quote:

      Orjinalden alıntı: bulker



      Alıntıları Göster



      Arkada$im hareket halindeki arac 1. vitese takilmaz. Zaten takmak icin de zorlamak gerekir. zorlayinca da $anzimana zarar vermi$sindir tabi. Altindaki arac ne kadar kaliteli olursa olsun, zorlarsan bozarsin (: 2000 Berlinho'ya degil, hangi araci bu $ekilde zorlarsan zorla, mutlaka zarar gorecektir.


      Bunu geçde olsa ögrendim.. Ancak fazla yavasladıgımı hissedip 1'e koydum.. Tabiki yaptıgımı savunuyorum.. Yanlıştı..


      _____________________________

      Tüm trafik işaret ve işaretçilerine uyalım. Uymayanları uyaralım. Arabada ''insan'' olduğunu unutmayalım!
    • Teğmen
      145 Mesaj
      21 Ocak 2009 20:02:17
      Aragaz daha çok vitesi zor geçen araçlarda vites rahat geçsin diye yapılır.


      _____________________________

    • Yarbay
      3716 Mesaj
      21 Ocak 2009 20:03:22
      ara gaz verirsen boşuna benzin pompalarsın böylece yakıt tüketimide artabilir..

      ayrıca vitesi devrinde değiştirmen tasarruf için daha iyidir.. sen dediğin gibi devirlerde vites değiştiriyorsan aracın %20-30 daha fazla yakıyordur kesin


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      385 Mesaj
      21 Ocak 2009 20:09:23

      quote:

      Orjinalden alıntı: Eswod

      ara gaz verirsen boşuna benzin pompalarsın böylece yakıt tüketimide artabilir..

      ayrıca vitesi devrinde değiştirmen tasarruf için daha iyidir.. sen dediğin gibi devirlerde vites değiştiriyorsan aracın %20-30 daha fazla yakıyordur kesin


      Aragaz pek vermem.. Nerede olursam olayım ama işte bazen insan yapmak istıyor=)
      Yakıt tüketimi olarak fazla değil.. Normal.. vites değiştirirken aragaz kullanmam.. dediğim gibi içime dogunca yaparum...


      _____________________________

      Tüm trafik işaret ve işaretçilerine uyalım. Uymayanları uyaralım. Arabada ''insan'' olduğunu unutmayalım!
    • Yüzbaşı
      762 Mesaj
      21 Ocak 2009 20:37:40
      Vites değişimlerinde aragaz Kara şanzumanlı araçlarda verilirdi. Tarihin tozlu sayfalarında kaldı artık.


      _____________________________

      Allah'ı hakkıyla anlayamayacağımızı anladığımız an, sizi yaratan Rabb'inizin ne kadar büyük olduğunu anlamaya başlıyacaksınız...
    • Yarbay
      8191 Mesaj
      21 Ocak 2009 21:18:45

      quote:

      Orjinalden alıntı: Güneydoğu

      Vites değişimlerinde aragaz Kara şanzumanlı araçlarda verilirdi. Tarihin tozlu sayfalarında kaldı artık.


      +1

      kara şanzımanda motor devri ile tekerlek devrini dengelemek gerektiği için yapılan bir şey.


    • Yarbay
      11045 Mesaj
      21 Ocak 2009 21:27:55
      Hareket halindeki aracı 1'e takmamanız lazım.O araçla da aragaz yapılmaz,daha iyi bir araç gelir,aklınızı alır :)


      _____________________________

      VW Passat 1.6 FSI Comfortline-Fırtına Grisi
      VW Caddy 1.9 TDI Comfortline DSG-Gümüş Gri
      Ford Fiesta 1.5 TDCI Trend
      Ford Fiesta 1.4 TDCI Titanium
    • Yarbay
      18966 Mesaj
      21 Ocak 2009 21:56:05
      Adaşım...

      a) Daima 1. vitesle kalk, önce hafif gaz, sonra tatlı/sert debriyajı bırak
      b) Debriyaja hızlı bas, yavaş bırak
      c) 2500/3000 devir arasında vites değiştir, dizellerde 1500/2500 arasında
      d) Yokuşlarda motor zorlandığında vites küçült, en kötü yokuşu 3. viteste çık, çok dik ve çok yüklüysen 2. viteste al.
      e) ASLA ve ASLA direksiyon hakimiyetine sebep olabilecek bir şekilde BOŞ VİTESTE (Peygamber Vitesi, Tansu Çiller) inme.
      g) Ara gazı, yarım debriyaj, balatayı sıyırmak, drift, patinaj, hareketli halde geri vitese (anaryaya) veya 1. vitese alma.
      h) TIRMANMAYI öğren, alışkanlık haline getir. En üst vitese hemen çık, ama en alt vitese de hemen inme.
      i) Kaliteli bit otomobilde ayağını gazdan çekince vites kutusu yol enerjisi ile motor enerjisi arasında gidip gelerek arabayı zıplatmaz!

      İyi Vites Kutusu = Sıcak Bıçakla Soğuk Tereyağını Fırından Yeni Çıkmış Küncüllü Pide Ekmeğinin İçine Sürme Hissi Verir...

      BAŞARILAR!!!


      _____________________________

    • Yarbay
      2600 Mesaj
      21 Ocak 2009 22:22:13

      quote:

      Orjinalden alıntı: tanergode

      Adaşım...

      a) Daima 1. vitesle kalk, önce hafif gaz, sonra tatlı/sert debriyajı bırak
      b) Debriyaja hızlı bas, yavaş bırak
      c) 2500/3000 devir arasında vites değiştir, dizellerde 1500/2500 arasında
      d) Yokuşlarda motor zorlandığında vites küçült, en kötü yokuşu 3. viteste çık, çok dik ve çok yüklüysen 2. viteste al.
      e) ASLA ve ASLA direksiyon hakimiyetine sebep olabilecek bir şekilde BOŞ VİTESTE (Peygamber Vitesi, Tansu Çiller) inme.
      g) Ara gazı, yarım debriyaj, balatayı sıyırmak, drift, patinaj, hareketli halde geri vitese (anaryaya) veya 1. vitese alma.
      h) TIRMANMAYI öğren, alışkanlık haline getir. En üst vitese hemen çık, ama en alt vitese de hemen inme.
      i) Kaliteli bit otomobilde ayağını gazdan çekince vites kutusu yol enerjisi ile motor enerjisi arasında gidip gelerek arabayı zıplatmaz!

      İyi Vites Kutusu = Sıcak Bıçakla Soğuk Tereyağını Fırından Yeni Çıkmış Küncüllü Pide Ekmeğinin İçine Sürme Hissi Verir...

      BAŞARILAR!!!




      _____________________________

    • Yarbay
      4135 Mesaj
      21 Ocak 2009 22:25:49
      taner bey çok güzel yorumlamışsınız


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      762 Mesaj
      21 Ocak 2009 22:28:12
      quote:

      Orjinalden alıntı: tanergode

      Adaşım...

      a) Daima 1. vitesle kalk, önce hafif gaz, sonra tatlı/sert debriyajı bırak
      b) Debriyaja hızlı bas, yavaş bırak
      c) 2500/3000 devir arasında vites değiştir, dizellerde 1500/2500 arasında
      d) Yokuşlarda motor zorlandığında vites küçült, en kötü yokuşu 3. viteste çık, çok dik ve çok yüklüysen 2. viteste al.
      e) ASLA ve ASLA direksiyon hakimiyetine sebep olabilecek bir şekilde BOŞ VİTESTE (Peygamber Vitesi, Tansu Çiller) inme.
      g) Ara gazı, yarım debriyaj, balatayı sıyırmak, drift, patinaj, hareketli halde geri vitese (anaryaya) veya 1. vitese alma.
      h) TIRMANMAYI öğren, alışkanlık haline getir. En üst vitese hemen çık, ama en alt vitese de hemen inme.
      i) Kaliteli bit otomobilde ayağını gazdan çekince vites kutusu yol enerjisi ile motor enerjisi arasında gidip gelerek arabayı zıplatmaz!

      İyi Vites Kutusu = Sıcak Bıçakla Soğuk Tereyağını Fırından Yeni Çıkmış Küncüllü Pide Ekmeğinin İçine Sürme Hissi Verir...

      BAŞARILAR!!!


      Olsa da yesek...

      Edit: Vites kutusunu değil.


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Güneydoğu -- 21 Ocak 2009; 22:25:30 >
      _____________________________

      Allah'ı hakkıyla anlayamayacağımızı anladığımız an, sizi yaratan Rabb'inizin ne kadar büyük olduğunu anlamaya başlıyacaksınız...
    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      21 Ocak 2009 22:51:33
      quote:

      Orjinalden alıntı: tanergode

      Adaşım...

      a) Daima 1. vitesle kalk, önce hafif gaz, sonra tatlı/sert debriyajı bırak
      b) Debriyaja hızlı bas, yavaş bırak
      c) 2500/3000 devir arasında vites değiştir, dizellerde 1500/2500 arasında
      d) Yokuşlarda motor zorlandığında vites küçült, en kötü yokuşu 3. viteste çık, çok dik ve çok yüklüysen 2. viteste al.
      e) ASLA ve ASLA direksiyon hakimiyetine sebep olabilecek bir şekilde BOŞ VİTESTE (Peygamber Vitesi, Tansu Çiller) inme.
      g) Ara gazı, yarım debriyaj, balatayı sıyırmak, drift, patinaj, hareketli halde geri vitese (anaryaya) veya 1. vitese alma.
      h) TIRMANMAYI öğren, alışkanlık haline getir. En üst vitese hemen çık, ama en alt vitese de hemen inme.
      i) Kaliteli bit otomobilde ayağını gazdan çekince vites kutusu yol enerjisi ile motor enerjisi arasında gidip gelerek arabayı zıplatmaz!

      İyi Vites Kutusu = Sıcak Bıçakla Soğuk Tereyağını Fırından Yeni Çıkmış Küncüllü Pide Ekmeğinin İçine Sürme Hissi Verir...

      BAŞARILAR!!!


      Beni Anlattın Ya



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _AvriL_Lavigne_ -- 21 Ocak 2009; 22:48:41 >
      _____________________________

    • Yarbay
      4520 Mesaj
      21 Ocak 2009 22:53:49

      quote:

      Orjinalden alıntı: TaNeR.61



      Alıntıları Göster



      anlamadım bu ne demek=)


      Biraz daha zorlarsan motoru kucağına alırsın demek


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      354 Mesaj
      21 Ocak 2009 22:54:22
      taner hoca döktürmüş yine
      quote:

      Orjinalden alıntı: tanergode

      Adaşım...

      a) Daima 1. vitesle kalk, önce hafif gaz, sonra tatlı/sert debriyajı bırak
      b) Debriyaja hızlı bas, yavaş bırak
      c) 2500/3000 devir arasında vites değiştir, dizellerde 1500/2500 arasında
      d) Yokuşlarda motor zorlandığında vites küçült, en kötü yokuşu 3. viteste çık, çok dik ve çok yüklüysen 2. viteste al.
      e) ASLA ve ASLA direksiyon hakimiyetine sebep olabilecek bir şekilde BOŞ VİTESTE (Peygamber Vitesi, Tansu Çiller) inme.
      g) Ara gazı, yarım debriyaj, balatayı sıyırmak, drift, patinaj, hareketli halde geri vitese (anaryaya) veya 1. vitese alma.
      h) TIRMANMAYI öğren, alışkanlık haline getir. En üst vitese hemen çık, ama en alt vitese de hemen inme.
      i) Kaliteli bit otomobilde ayağını gazdan çekince vites kutusu yol enerjisi ile motor enerjisi arasında gidip gelerek arabayı zıplatmaz!

      İyi Vites Kutusu = Sıcak Bıçakla Soğuk Tereyağını Fırından Yeni Çıkmış Küncüllü Pide Ekmeğinin İçine Sürme Hissi Verir...

      BAŞARILAR!!!




      _____________________________

      DH SEAT KULÜBÜ

      2001 SEAT IBIZA Signo
    • Yüzbaşı
      320 Mesaj
      21 Ocak 2009 23:05:42
      saygılar hocam yine çok iyi bir paylaşım olmuş..
      quote:

      Orjinalden alıntı: tanergode

      Adaşım...

      a) Daima 1. vitesle kalk, önce hafif gaz, sonra tatlı/sert debriyajı bırak
      b) Debriyaja hızlı bas, yavaş bırak
      c) 2500/3000 devir arasında vites değiştir, dizellerde 1500/2500 arasında
      d) Yokuşlarda motor zorlandığında vites küçült, en kötü yokuşu 3. viteste çık, çok dik ve çok yüklüysen 2. viteste al.
      e) ASLA ve ASLA direksiyon hakimiyetine sebep olabilecek bir şekilde BOŞ VİTESTE (Peygamber Vitesi, Tansu Çiller) inme.
      g) Ara gazı, yarım debriyaj, balatayı sıyırmak, drift, patinaj, hareketli halde geri vitese (anaryaya) veya 1. vitese alma.
      h) TIRMANMAYI öğren, alışkanlık haline getir. En üst vitese hemen çık, ama en alt vitese de hemen inme.
      i) Kaliteli bit otomobilde ayağını gazdan çekince vites kutusu yol enerjisi ile motor enerjisi arasında gidip gelerek arabayı zıplatmaz!

      İyi Vites Kutusu = Sıcak Bıçakla Soğuk Tereyağını Fırından Yeni Çıkmış Küncüllü Pide Ekmeğinin İçine Sürme Hissi Verir...

      BAŞARILAR!!!




      _____________________________

    • Çavuş
      77 Mesaj
      21 Ocak 2009 23:13:54
      Yaw yeni araçlarda kompresyon oranı zaten çok düşük, araba bağırıyo ama yavaşlamıyo.

      Kardeş biraz detay ver olayla ilgili 4 den 1 e mi taktın ne yaptın, hızın ne civardaydı. muhtemelen senkromeji bozmuşsundur.

      Bir arada arabanın en pahalı yeri şanzımanıdır 15000tl civarı. şanzıman bozulduğu zaman, kazada hasar alırsa (genelde tamir edilemez), araç pert'e çıkar.


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      385 Mesaj
      21 Ocak 2009 23:35:00

      quote:

      Orjinalden alıntı: Erdm24



      Alıntıları Göster



      Biraz daha zorlarsan motoru kucağına alırsın demek


      Olsun alırız.. Motora şefkat göstermek lazım=)


      _____________________________

      Tüm trafik işaret ve işaretçilerine uyalım. Uymayanları uyaralım. Arabada ''insan'' olduğunu unutmayalım!
    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      22 Ocak 2009 00:06:24

      quote:

      Orjinalden alıntı: TaNeR.61



      Alıntıları Göster



      Olsun alırız.. Motora şefkat göstermek lazım=)

      Fazla şefkat gösterme.Şımarır sonra...


      _____________________________

    • Yarbay
      18966 Mesaj
      22 Ocak 2009 00:24:37
      Sevgili dostlar teşekkür ederim. Bilgi geldiği sürece burada paylaşırım.

      Listede f) maddesini atlamışım, kimse de farkına varmamış anlaşılan. Ben de unuttum.
      İşte en klasik 4 vitesli dişli kutusu. Murat 124/131'inki tam bu tip.




      _____________________________

    • Yarbay
      18966 Mesaj
      22 Ocak 2009 00:31:34
      ZF (Zahnradfabrik Friedrichshafen) DE
      Getrag (Getriebe AG) DE
      Borg-Warner USA
      Aisin JP

      en büyük imalatçılar





      _____________________________

    • Yarbay
      6363 Mesaj
      22 Ocak 2009 00:34:51

      quote:

      Orjinalden alıntı: tanergode

      Adaşım...

      a) Daima 1. vitesle kalk, önce hafif gaz, sonra tatlı/sert debriyajı bırak
      b) Debriyaja hızlı bas, yavaş bırak
      c) 2500/3000 devir arasında vites değiştir, dizellerde 1500/2500 arasında
      d) Yokuşlarda motor zorlandığında vites küçült, en kötü yokuşu 3. viteste çık, çok dik ve çok yüklüysen 2. viteste al.
      e) ASLA ve ASLA direksiyon hakimiyetine sebep olabilecek bir şekilde BOŞ VİTESTE (Peygamber Vitesi, Tansu Çiller) inme.
      g) Ara gazı, yarım debriyaj, balatayı sıyırmak, drift, patinaj, hareketli halde geri vitese (anaryaya) veya 1. vitese alma.
      h) TIRMANMAYI öğren, alışkanlık haline getir. En üst vitese hemen çık, ama en alt vitese de hemen inme.
      i) Kaliteli bit otomobilde ayağını gazdan çekince vites kutusu yol enerjisi ile motor enerjisi arasında gidip gelerek arabayı zıplatmaz!

      İyi Vites Kutusu = Sıcak Bıçakla Soğuk Tereyağını Fırından Yeni Çıkmış Küncüllü Pide Ekmeğinin İçine Sürme Hissi Verir...

      BAŞARILAR!!!


      Taner abi herşeyi yazmışsın bize bişey kalmamış



      _____________________________

    • Yarbay
      18966 Mesaj
      22 Ocak 2009 00:42:21
      quote:

      Orjinalden alıntı: ==>burak7777<==

      Taner abi herşeyi yazmışsın bize bişey kalmamış



      Yok, daha yer var, f) maddesi boş. Ekleyebilirsiniz.

      f) __________________________________________________________________________


      _____________________________

    • Yarbay
      2463 Mesaj
      22 Ocak 2009 01:07:11

      quote:

      Orjinalden alıntı: tanergode

      Adaşım...

      a) Daima 1. vitesle kalk, önce hafif gaz, sonra tatlı/sert debriyajı bırak
      b) Debriyaja hızlı bas, yavaş bırak
      c) 2500/3000 devir arasında vites değiştir, dizellerde 1500/2500 arasında
      d) Yokuşlarda motor zorlandığında vites küçült, en kötü yokuşu 3. viteste çık, çok dik ve çok yüklüysen 2. viteste al.
      e) ASLA ve ASLA direksiyon hakimiyetine sebep olabilecek bir şekilde BOŞ VİTESTE (Peygamber Vitesi, Tansu Çiller) inme.
      g) Ara gazı, yarım debriyaj, balatayı sıyırmak, drift, patinaj, hareketli halde geri vitese (anaryaya) veya 1. vitese alma.
      h) TIRMANMAYI öğren, alışkanlık haline getir. En üst vitese hemen çık, ama en alt vitese de hemen inme.
      i) Kaliteli bit otomobilde ayağını gazdan çekince vites kutusu yol enerjisi ile motor enerjisi arasında gidip gelerek arabayı zıplatmaz!

      İyi Vites Kutusu = Sıcak Bıçakla Soğuk Tereyağını Fırından Yeni Çıkmış Küncüllü Pide Ekmeğinin İçine Sürme Hissi Verir...

      BAŞARILAR!!!


      Passat DSG ikinci viteste ayağı gazdan çekince sarsıyor ama



      _____________________________

    • Binbaşı
      1134 Mesaj
      22 Ocak 2009 01:23:38
      Yarım debriyaj denilen olay debriyaja tam basmadan vites değiştirmek mi yoksa arabayı kaldırırken ayağı debriyajdan yavaş yavaş kaldırırken yarı yerinde durup belli bi süre o şekilde gitmek mi??
      Yarım debriyajın zararli bişey oldugunu bildiğimden soruyorum..
      Ayrıca şu yine çok duyduğum peygamber vitesi ne demektir birisi açıklarsa sevinirim.. Sürekli otomatik vites kullanan ama şuan ki aracı manuel olan birisi olarak sorularımı mazur görün arkadaşlar..


      _____________________________

      NEW FORD FİESTA 1.4i TİTANYUM LP BORDO-KIRMIZI 2009
    • Çavuş
      93 Mesaj
      22 Ocak 2009 01:53:08
      yürüyen araba 1o un altına inmedikten sonra 1. vitese alınmamalı


      _____________________________

    • Yarbay
      3001 Mesaj
      22 Ocak 2009 12:18:15

      quote:

      Orjinalden alıntı: murti82

      Yaw yeni araçlarda kompresyon oranı zaten çok düşük, araba bağırıyo ama yavaşlamıyo.

      Kardeş biraz detay ver olayla ilgili 4 den 1 e mi taktın ne yaptın, hızın ne civardaydı. muhtemelen senkromeji bozmuşsundur.

      Bir arada arabanın en pahalı yeri şanzımanıdır 15000tl civarı. şanzıman bozulduğu zaman, kazada hasar alırsa (genelde tamir edilemez), araç pert'e çıkar.


      hangi araba bu ferrari mi veyron mu


      _____________________________

    • Binbaşı
      1134 Mesaj
      22 Ocak 2009 21:13:15
      sorularıma cevap vericek yok mu??


      _____________________________

      NEW FORD FİESTA 1.4i TİTANYUM LP BORDO-KIRMIZI 2009
    • Yarbay
      18966 Mesaj
      22 Ocak 2009 22:08:21

      quote:

      Orjinalden alıntı: caissa

      Yarım debriyaj denilen olay debriyaja tam basmadan vites değiştirmek mi yoksa arabayı kaldırırken ayağı debriyajdan yavaş yavaş kaldırırken yarı yerinde durup belli bi süre o şekilde gitmek mi??
      Yarım debriyajın zararli bişey oldugunu bildiğimden soruyorum..
      Ayrıca şu yine çok duyduğum peygamber vitesi ne demektir birisi açıklarsa sevinirim.. Sürekli otomatik vites kullanan ama şuan ki aracı manuel olan birisi olarak sorularımı mazur görün arkadaşlar..


      - Yarım debriyaj denilen olay arabayı kaldırırken ayağı debriyajdan yavaş yavaş kaldırırken yarı yerinde durup belli bi süre o şekilde gitmektir. Balatanın eskimesine sebep olur. Yarım debriyajda tırnaklar balatayı sıyırır, ömrü azalır.

      - Peygamber vitesi = boş viteste inmek. Yerçekiminden faydalanarak aracın motor freni veya balata freni yapmadan kinetik enerjiyi çoğaltmak suretiyle sürat kazanmasını sağlamak. Çok tehlikelidir, direksiyon hakimiyetinin kaybolmasına, virajda en fazla yük alan lastiğin janttan kopmasına (yırtılmasına) neden olabilir. Sonuçları tahmin etmeniz zor olmasa gerek...




      _____________________________

    • Yüzbaşı
      320 Mesaj
      22 Ocak 2009 23:42:31
      hocam birde arabayı aradabir zorlamakta yani biraz bağırtmakta iyi oluyor diyor ustalar. yani sanırım eksozu sistemi falan temizliyormuş ve motorun tam olarak yağlanmasını sağlıyomuş ve motor için iyiyimiş.. yani böyle söylüyorlar..
      quote:

      Orjinalden alıntı: tanergode

      Adaşım...

      a) Daima 1. vitesle kalk, önce hafif gaz, sonra tatlı/sert debriyajı bırak
      b) Debriyaja hızlı bas, yavaş bırak
      c) 2500/3000 devir arasında vites değiştir, dizellerde 1500/2500 arasında
      d) Yokuşlarda motor zorlandığında vites küçült, en kötü yokuşu 3. viteste çık, çok dik ve çok yüklüysen 2. viteste al.
      e) ASLA ve ASLA direksiyon hakimiyetine sebep olabilecek bir şekilde BOŞ VİTESTE (Peygamber Vitesi, Tansu Çiller) inme.
      g) Ara gazı, yarım debriyaj, balatayı sıyırmak, drift, patinaj, hareketli halde geri vitese (anaryaya) veya 1. vitese alma.
      h) TIRMANMAYI öğren, alışkanlık haline getir. En üst vitese hemen çık, ama en alt vitese de hemen inme.
      i) Kaliteli bit otomobilde ayağını gazdan çekince vites kutusu yol enerjisi ile motor enerjisi arasında gidip gelerek arabayı zıplatmaz!

      İyi Vites Kutusu = Sıcak Bıçakla Soğuk Tereyağını Fırından Yeni Çıkmış Küncüllü Pide Ekmeğinin İçine Sürme Hissi Verir...

      BAŞARILAR!!!




      _____________________________

    • Uzaklaştırılmış 3 gün cezanın, 2 gün 13 saat kadarı kaldı.
      22 Ocak 2009 23:53:37

      quote:

      Orjinalden alıntı: tanergode



      Alıntıları Göster




      virajda en fazla yük alan lastiğin janttan kopmasına (yırtılmasına) neden olabilir. Sonuçları tahmin etmeniz zor olmasa gerek...



      Anlamadım burayı?


      _____________________________

      YZF R6
    • Yüzbaşı
      641 Mesaj
      25 Ocak 2009 15:39:48
      bende bi soru sorcam taner bey diyelim ki 2 viteste gidiyoduk yavaşlamamız gerekti ama durcak şekilde değil bu durumda da 1. vitese atmamalımız.

      ben bu güne kadar atıyodum bi zarar verdiğimi de düşünmüyordum


      quote:

      Orjinalden alıntı: tanergode

      Adaşım...

      a) Daima 1. vitesle kalk, önce hafif gaz, sonra tatlı/sert debriyajı bırak
      b) Debriyaja hızlı bas, yavaş bırak
      c) 2500/3000 devir arasında vites değiştir, dizellerde 1500/2500 arasında
      d) Yokuşlarda motor zorlandığında vites küçült, en kötü yokuşu 3. viteste çık, çok dik ve çok yüklüysen 2. viteste al.
      e) ASLA ve ASLA direksiyon hakimiyetine sebep olabilecek bir şekilde BOŞ VİTESTE (Peygamber Vitesi, Tansu Çiller) inme.
      g) Ara gazı, yarım debriyaj, balatayı sıyırmak, drift, patinaj, hareketli halde geri vitese (anaryaya) veya 1. vitese alma.
      h) TIRMANMAYI öğren, alışkanlık haline getir. En üst vitese hemen çık, ama en alt vitese de hemen inme.
      i) Kaliteli bit otomobilde ayağını gazdan çekince vites kutusu yol enerjisi ile motor enerjisi arasında gidip gelerek arabayı zıplatmaz!

      İyi Vites Kutusu = Sıcak Bıçakla Soğuk Tereyağını Fırından Yeni Çıkmış Küncüllü Pide Ekmeğinin İçine Sürme Hissi Verir...

      BAŞARILAR!!!




      _____________________________

        ρѕη: edore1907_88
      • Yarbay
        18966 Mesaj
        25 Ocak 2009 15:58:27
        2. viteste de kalkabilirsiniz. Bir deneyin. 1. vitesin tek özelliği ilk harekette ve çok dik yokuşlarda düşük hızda torku maksimum kullanacak şekilde kalkış yapmak. Gazı biraz arttırdığınızda 2. viteste de rahatça kalkabilirsiniz. Yavaşlamaya başlayınca 2. vitesten 1. vitese hiç atmanıza gerek yoktur, boşa alın, sonda da frene basın. Hareket halinde bir aracı 1. vitese atmak hassas dişlilere zarar verebilir, hiçbir sürücü eğitmeni de bunu önermez. 1. vites sadece kalkış vitesidir.

        1-3-5 yapanlar da var mesela, yüksek devir çıkar, sonra 2-4 vitesine hiç atmaz. Debriyaja basmadan 3. ve 5. vitesten çıkaranlar da var. Daha neler var neler.


        _____________________________

      • Yarbay
        10358 Mesaj
        25 Ocak 2009 16:06:56
        3. viteste de kalkar berlingo da o şekilde şanzıman kullnmanız hoş olmamış çok zarar verirsiniz. siz bilirsiniz tabi ben de hep motor freni kullanırım ileride kırmızı ışık yanıyorsa çekerim gazdan ayağımı 4'e 3'e 2'ye alırım ama 1'e almam


        _____________________________

        Acer AS5740G-434G50Bi
        CPU: Intel® Core™ i5-430m 2.26 ~ 2.53 Ghz (Turbo Boost) | RAM: 4 GB DDR3 1066 Mhz | HDD: Toshiba 500 GB 5400 rpm | Acer Nplify™802.11b/g/n | ATI Mobility Radeon™ HD 5650 GDDR3 1 GB Ekran kartı DirectX® 11 | High Frequency Enhancer True 5.1 surround ses çıkışı | Bluetooth® 2.1+EDR | 4 USB 2.0, 1 HDMI™ | 15.6" HD 1366 x 768, 16:9 yüksek parlaklık (220-nit) Acer CineCrystal™ LED-backlit TFT LCD, 8 ms HD tepki süresi | Windows 7 Home Premium TR 64 Bit
        Suskunluğum asaletimdendir! Her lafa verilecek bir cevabım vardır aslında... Ama bir lafa bakarım laf mı diye bir de söyleyene bakarım adam mı diye!
      • Yarbay
        11045 Mesaj
        25 Ocak 2009 16:17:39
        Hareket halindeki araç 1.vitese atılmaz.Zaten atmaya çalışırsanız,vitesin zorlandığını göreceksiniz.Dişlilere zarar verir.1.vites sadece kalkış içindir.


        _____________________________

        VW Passat 1.6 FSI Comfortline-Fırtına Grisi
        VW Caddy 1.9 TDI Comfortline DSG-Gümüş Gri
        Ford Fiesta 1.5 TDCI Trend
        Ford Fiesta 1.4 TDCI Titanium
      • Yarbay
        4520 Mesaj
        25 Ocak 2009 16:33:58

        quote:

        Orjinalden alıntı: tanergode

        2. viteste de kalkabilirsiniz. Bir deneyin. 1. vitesin tek özelliği ilk harekette ve çok dik yokuşlarda düşük hızda torku maksimum kullanacak şekilde kalkış yapmak. Gazı biraz arttırdığınızda 2. viteste de rahatça kalkabilirsiniz. Yavaşlamaya başlayınca 2. vitesten 1. vitese hiç atmanıza gerek yoktur, boşa alın, sonda da frene basın. Hareket halinde bir aracı 1. vitese atmak hassas dişlilere zarar verebilir, hiçbir sürücü eğitmeni de bunu önermez. 1. vites sadece kalkış vitesidir.

        1-3-5 yapanlar da var mesela, yüksek devir çıkar, sonra 2-4 vitesine hiç atmaz. Debriyaja basmadan 3. ve 5. vitesten çıkaranlar da var. Daha neler var neler.


        Merhaba Taner Bey...
        Giden aracı 1. Vites'e atmamak gerekir, Fakat ben hergün eve gelirken yaşadığım bir olay var...
        Eve gelen cadde boyunca plastik setlerden var...Hızlı geçmeyi sevmiyorum, Setlerin arasıda fazla açık olmadığından genelede sete 2.viteste geliyorum, Debriyaja ve frene basıyorum ön lastik sete çıkmadan 1. Vitese alıyorum aracın hızıda çok düşük, Ancak vitesten değişik bir ses çıkıyor...Yani kalkerken 1'e attığım vites değil bu, Birde birkerede geçmiyor, 2 kademede geçiyor sekerek...Hergün oluor bu, sıyırma sesi değilde tok bir ses çıkıyor ve tak ediyor...Aynı olan 60-70 metre ilerdeki sette tekrar oluyor...Bunu vitese bir zararı varmıdır ? 2. Viteste geçmek istersem hem hızlı oluyor hemde yol hafif rampa olduğundan araç bayılıyor...Mecbur 1'e alıyorum ama durupta almak istemiyorum, Durmak üzere alıyorum onda da bu olay gerçekleşiyor...

        Teşekkürler


        _____________________________

      • Yarbay
        7954 Mesaj
        25 Ocak 2009 16:36:21

        quote:

        Orjinalden alıntı: tanergode

        Adaşım...

        a) Daima 1. vitesle kalk, önce hafif gaz, sonra tatlı/sert debriyajı bırak
        b) Debriyaja hızlı bas, yavaş bırak
        c) 2500/3000 devir arasında vites değiştir, dizellerde 1500/2500 arasında
        d) Yokuşlarda motor zorlandığında vites küçült, en kötü yokuşu 3. viteste çık, çok dik ve çok yüklüysen 2. viteste al.
        e) ASLA ve ASLA direksiyon hakimiyetine sebep olabilecek bir şekilde BOŞ VİTESTE (Peygamber Vitesi, Tansu Çiller) inme.
        g) Ara gazı, yarım debriyaj, balatayı sıyırmak, drift, patinaj, hareketli halde geri vitese (anaryaya) veya 1. vitese alma.
        h) TIRMANMAYI öğren, alışkanlık haline getir. En üst vitese hemen çık, ama en alt vitese de hemen inme.
        i) Kaliteli bit otomobilde ayağını gazdan çekince vites kutusu yol enerjisi ile motor enerjisi arasında gidip gelerek arabayı zıplatmaz!

        İyi Vites Kutusu = Sıcak Bıçakla Soğuk Tereyağını Fırından Yeni Çıkmış Küncüllü Pide Ekmeğinin İçine Sürme Hissi Verir...

        BAŞARILAR!!!


        Taner abi Dodge Viper ın vitesleri kamyon vitesi gibi geçiyor zorla giriyor yerine farklı viteslerde ii olabilir bence


        _____________________________

        Badass Nova
      • Yarbay
        18966 Mesaj
        25 Ocak 2009 23:49:17
        quote:

        Orjinalden alıntı: UrbanRacer
        Taner abi Dodge Viper ın vitesleri kamyon vitesi gibi geçiyor zorla giriyor yerine farklı viteslerde ii olabilir bence


        Yüksek güç ve torka sahip otomobillerin vites kutuları, dişlileri, yağı ve aktarma elemanları bu güç ve torka dayanabilecek yapıda olmalıdır. Daha kalın ve büyük dişler kullanılmazsa motorun gücü krank mili vasıtasıyla vites kutusunda işlenip (ki aslında bir redüktördür) tekerleklere aktarılmadan dişlileri paramparça eder.

        Ayrıca zor girmesinin diğer bir sebebi de kolay çıkmasını engellemektir. Vitesteyken "plop" diye boşa geçen 131 veya Toros vitesi görmüşsündür...


        DODGE VIPER'in vites kutusu Borg Warner 6 ileri T56 tipidir (1998'den sonra Tremec tarafından üretilidi). Paslanmaz çelik senkromeçlere sahiptir. Gövdesi ve kapağı alüminyumdan imal edilmiştir. Aşağıda bu vites kutusunu kullanan marka ve model araçlar ile ilgili bilgiler mevcut:

        Borg Warner T56 Gearbox Features : The T-56 six speed manual transmission has been used in a wide range of vehicles from General Motors, Dodge, and Ford Motor Company. The transmission was originally designed and built by Borg-Warner, but as of 1998, is built by Tremec.

        Applications
        Aston Martin DB7 Vantage
        Aston Martin V12 Vanquish, 2001-2006
        Cadillac CTS V-Series, 2004-2006
        Chevrolet Corvette, 1997-2006
        Chevrolet SSR, 2005-2006
        Dodge SRT10 Ram, 2004-2006
        Dodge Viper, 1992-2006
        Ford Mustang Cobra, 2003-2004
        Ford Mustang Cobra R, 2000
        General Motors GM_F_platform V8 cars, 1993-2002
        Holden Commodore
        Holden Monaro, 2001-2006
        Pontiac GTO, 2004-2006

        Features: The transmission uses a hydraulic clutch and had an 11 inch clutch disk. The entire case, including the bellhousing, is made of aluminum. The T-56 has a synchromesh made up of brass synchros for the GM and Ford applications, and stainless steel in the Dodge application.

        Specifications
        Application 1st 2nd 3rd 4th 5th 6th
        All except otherwise noted 2.66:1 1.78:1 1.30:1 1.00:1 0.74:1 0.50:1
        1993 Camaro Z28 3.36:1 2.07:1 1.35:1 1.00:1 0.80:1 0.62:1
        1993 Camaro Z28 with G92 axle 2.97:1 2.07:1 1.43:1 1.00:1 0.80:1 0.62:1
        Pontiac GTO
        Cadillac CTS-V 2.97:1 2.07:1 1.43:1 1.00:1 0.84:1 0.57:1
        Chevrolet SSR 3.01:1 2.07:1 1.43:1 1.00:1 0.84:1 0.57:1
        2005 Corvette Z51 2.97:1 2.07:1 1.43:1 1.00:1 0.71:1 0.57:1

        26-spline input shaft (GM)
        31-spline input shaft (Dodge)
        400 ft·lbf torque capacity (1993 F-Body)
        450 ft·lbf torque capacity (GM, except 1993 F-Body)
        600 ft·lbf torque capacity (Dodge)






        < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tanergode -- 25 Ocak 2009; 23:53:12 >
        _____________________________

      • Yarbay
        18966 Mesaj
        26 Ocak 2009 00:34:10
        quote:

        Orjinalden alıntı: Erdm24

        Merhaba Taner Bey. Giden aracı 1. Vites'e atmamak gerekir, Fakat ben hergün eve gelirken yaşadığım bir olay var. Eve gelen cadde boyunca plastik setlerden var...Hızlı geçmeyi sevmiyorum, Setlerin arasıda fazla açık olmadığından genelede sete 2.viteste geliyorum, Debriyaja ve frene basıyorum ön lastik sete çıkmadan 1. Vitese alıyorum aracın hızıda çok düşük, Ancak vitesten değişik bir ses çıkıyor...Yani kalkerken 1'e attığım vites değil bu, Birde birkerede geçmiyor, 2 kademede geçiyor sekerek...Hergün oluor bu, sıyırma sesi değilde tok bir ses çıkıyor ve tak ediyor...Aynı olan 60-70 metre ilerdeki sette tekrar oluyor...Bunu vitese bir zararı varmıdır ? 2. Viteste geçmek istersem hem hızlı oluyor hemde yol hafif rampa olduğundan araç bayılıyor...Mecbur 1'e alıyorum ama durupta almak istemiyorum, Durmak üzere alıyorum onda da bu olay gerçekleşiyor...

        Teşekkürler


        Merhaba Erdem Bey,

        Sanırım karşılaştığınız durumu anladım. Eve giderken ve kapalı otoparktan çıkarken ben de benzer bir durumla karşılaşıyorum. Hemzemin geçitte 2 tren hattı (4 tren rayı) bulunduğundan ve pek düzgün yapılmadığından aracı hoplatıyor, bu nedenle yavaş geçiyorum. Otoparktaki kapı rayının üzerinden çapraz geçmek zorundayım çünkü aracıma ve Türkiye'ye gelen tüm 3C kasar (2005.5-) Volkswagen Passat araçlara Almanya'daki fabrikada SWF (Schlecht-Wege-Fahrwerk = Bozuk Yollara Dayanıklı Yürür Aksam) takıldığından oldukça sert ve bunu böyle bu şekilde kullanmak zorundayım.

        Sizin durumunuzda sanırım şu şekilde yaparsanız çok daha iyi olur: Sete yaklaşınca 2. vitese geçin, aracın ön lastikleri sete dokunmadan ayağınızı gazdan çekin de debriyaja basın, yavaşlayan araç yol hızı ile setten geçecektir, arka lastikler de setin üzerinden geçtikten sonra ayağınızı hafifçe debriyajdan kaldırın ve gaz vermeye başlayın, araç kendi hızını yol hızına eşitledikten sonra normal seyrinize devam edebilir, hızlanıp üst viteslere geçebilirsiniz.

        Yukarıda kırmızı ile altını çizdiğim husus ile ilgili olarak da yol hızı şayet motor hızından (rölanti) daha düşük ise (aracı 1. vitese takın ve gaz vermeyin, bakın bakalım ne kadar hızlı gidecek) (örneğin siz daha da yavaş gitmek için frene basarsanız veya üzerinden gittiğiniz tümsek, set veya raylar aracın hızını kesiyorsa) baskı ve balata arasında bir frekans farkı (devir eksikliği) oluşur, piston-biyel kolu-krank mili üçlüsünün çevirdiği volan dişlisindeki güç kendine ihtiyaç olmadığını anlayarak kendisini baskı ve balataran kurtarmaya çalışır (fazla enerjiyi tahliye etmeye girişir) ve siz de bunu sert ve müteselsilen çıkan "tak" sesleri olarak işitirsiniz, böyle bir durumda hemen debriyaja basın.

        İyi akşamlar,

        T.G.




        < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tanergode -- 26 Ocak 2009; 0:36:03 >
        _____________________________

      • Çavuş
        77 Mesaj
        26 Ocak 2009 00:39:03
        Arkadaşım ferrari veya veyron değil, yeni model araçlarda bir iki yetkili servise sor, benim gördüğüm ford focustu sanırım. şanzıman gidince araç perte ayrılıyor.


        _____________________________

      • Yarbay
        18966 Mesaj
        26 Ocak 2009 00:59:08
        İngilizce bilenler için... Manyak ayrıntılı resimler var. Tavsiye ederim.

        http://www.carbibles.com/transmission_bible.html









        < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tanergode -- 26 Ocak 2009; 8:23:00 >
        _____________________________

      • Yarbay
        4818 Mesaj
        26 Ocak 2009 01:10:44
        Kesinlikle yürüyen araçlarda 1.vitese atılmaz zaten Opellerde uyarıcı sıstem gibi birşey war 1 vitese geçirmek için topuzu ıyıce sıkıp zorlamak gerekiyor




        EDİT:İmla


        < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ac Schnitzer. -- 26 Ocak 2009; 1:07:57 >
        _____________________________

        97. Opel Corsa GSİ. Not Stock
      • Yarbay
        5464 Mesaj
        26 Ocak 2009 02:44:44
        berlingo allah bilir dizeldir. standart benzinli 2 ye takılır devam edilir. berlingo dizelse bide 3 le bile devam eder azcık zorlanır ama heralde 1. vitesten iyidir. demi taner 61 "berlingonun vitesleri zayıf". )


        _____________________________

      • Yarbay
        18966 Mesaj
        26 Ocak 2009 08:33:31
        Otomobil dünyasına ilk adım atmam babamın Opek Rekort 1700 arabamızı kullanırken Yugoslavya'nın meşhur Belgrad Yokuşundaki bitmek bilmeyen kuyruklarda zaten aşırı yüklü otomobili geriye kaydırmamaya uğraşırken ara sıra gelen koku üzerine "debiyaj balatasını sıyırdık" demesi ile olmuştur. Bu üç sözcük henüz 9 yaşında bir erkek çocuğu için silindirler, bujiler, vitesler, diferansiyeller ve kardan millerinden oluşan sonsuz bir dünyanın bileti haline gelmiş, 30 yıl sonra hâlâ ilk günkü hatırasını devam ettirmektedir. Hani derler ya: "Vay be...." İşte şimdi de ben diyorum: "Vay be...."


        _____________________________

      • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
        26 Ocak 2009 08:46:07

        18 yıldır ehliyetim var ve halen manuel vitesli arabayı kaldırırken hatalarım olabiliyor

        abi sen arabayı kaldırırken tır kaldırır gibi kaldırıyorsun diyorlar manuel vitesli arabada öğrenemedim gitti 25-30 binde bir baskı balata gidiyordu

        uzun yoldada 5000 devire filan dayamadan vites değiştirmiyorum

        o yüzden otomatik alıyorum arabayı genlede



        _____________________________

        yasama fazla baglanmak yasamayı da olmeyi de zorlastırır..
      • Yarbay
        18966 Mesaj
        26 Ocak 2009 09:01:26
        Kuzenimin vites değilştirmesi ile mevcut adaletsiz vergi sistemi arasındaki tek ortak notka: ikisi de bir felaket! Debriyaja basar, ama gaza basmaya devam eder (devir boşuna yükselir), her vites değişiminde aracın üreme halinde bir tosbağa gibi ileri-geri atıldığını sanarsınız, araç normalin 1,5 katı yakıt tüketir. Fakat bunların hepsi "nasıl öğrendiysen öyle kalır" esasına göre gittiğinden vites değiştirmesi ne kadar hatalıysa bunu düzeltmek için aklını değiştirmesi de bir o kadar zordur. Bu nedenle artık hiçkimseye müdahale etmiyorum.

        En güzeli gerçekten de "tereyağdan kıl çeker gibi" vites atmak, ne motora, ne araca, ne de yolculara hissettirmek... Jileti bir lokma ekmekle ağzına atıp ekmeği yutmak, jileti de dişlerinin arasında göstermek... Cımbızla cüzdandan 100'lükleri çıkartmak, ama farkettirmemek...




        _____________________________

      • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
        26 Ocak 2009 09:22:30
        quote:

        Orjinalden alıntı: tanergode





        taner abi yenge hanım arabayla kendisini aldatmana kızmıyor mu yoksa kumamdır canımdır gözüylemi bakıyor

        sen arabayı kullanmıyor onunla halvet oluyon ya adeta



        < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bullquard -- 26 Ocak 2009; 9:22:17 >
        _____________________________

        yasama fazla baglanmak yasamayı da olmeyi de zorlastırır..
      • Yarbay
        4520 Mesaj
        26 Ocak 2009 11:37:16

        quote:

        Orjinalden alıntı: tanergode


        Merhaba Erdem Bey,

        Sanırım karşılaştığınız durumu anladım. Eve giderken ve kapalı otoparktan çıkarken ben de benzer bir durumla karşılaşıyorum. Hemzemin geçitte 2 tren hattı (4 tren rayı) bulunduğundan ve pek düzgün yapılmadığından aracı hoplatıyor, bu nedenle yavaş geçiyorum. Otoparktaki kapı rayının üzerinden çapraz geçmek zorundayım çünkü aracıma ve Türkiye'ye gelen tüm 3C kasar (2005.5-) Volkswagen Passat araçlara Almanya'daki fabrikada SWF (Schlecht-Wege-Fahrwerk = Bozuk Yollara Dayanıklı Yürür Aksam) takıldığından oldukça sert ve bunu böyle bu şekilde kullanmak zorundayım.

        Sizin durumunuzda sanırım şu şekilde yaparsanız çok daha iyi olur: Sete yaklaşınca 2. vitese geçin, aracın ön lastikleri sete dokunmadan ayağınızı gazdan çekin de debriyaja basın, yavaşlayan araç yol hızı ile setten geçecektir, arka lastikler de setin üzerinden geçtikten sonra ayağınızı hafifçe debriyajdan kaldırın ve gaz vermeye başlayın, araç kendi hızını yol hızına eşitledikten sonra normal seyrinize devam edebilir, hızlanıp üst viteslere geçebilirsiniz.

        Yukarıda kırmızı ile altını çizdiğim husus ile ilgili olarak da yol hızı şayet motor hızından (rölanti) daha düşük ise (aracı 1. vitese takın ve gaz vermeyin, bakın bakalım ne kadar hızlı gidecek) (örneğin siz daha da yavaş gitmek için frene basarsanız veya üzerinden gittiğiniz tümsek, set veya raylar aracın hızını kesiyorsa) baskı ve balata arasında bir frekans farkı (devir eksikliği) oluşur, piston-biyel kolu-krank mili üçlüsünün çevirdiği volan dişlisindeki güç kendine ihtiyaç olmadığını anlayarak kendisini baskı ve balataran kurtarmaya çalışır (fazla enerjiyi tahliye etmeye girişir) ve siz de bunu sert ve müteselsilen çıkan "tak" sesleri olarak işitirsiniz, böyle bir durumda hemen debriyaja basın.

        İyi akşamlar,

        T.G.



        Teşekkürler Taner Bey,
        Önerilerinizi dikkate alarak geçeceğim setlerden...


        _____________________________

      • Yarbay
        18966 Mesaj
        26 Ocak 2009 12:30:26
        quote:

        Orjinalden alıntı: bullquard

        taner abi yenge hanım arabayla kendisini aldatmana kızmıyor mu yoksa kumamdır canımdır gözüylemi bakıyor. sen arabayı kullanmıyor onunla halvet oluyon ya adeta


        Sevgili Bull Quard,

        Yenge hanıma kendi arabasını alınca benimkine sataşmıyor. Ayrıca bir işi yapacaksan da onu sadece veya iyi şekilde yapmayacaksın, EN İYİ ŞEKİLDE yapacaksın, bu benim düşünce felsefem ve taktiğimdir. Buna sebep olan olay da 1986'da GIRGIR dergisinde Latif Demirci'nin bir Muhlis Bey karikatürüdür: Muhlis Bey uyanır, traş olur, en fiyakalı takım elbisesini giyer, kravatını takar ve sonra da alaturka helaya gider, hacetini görür, şunu der: "Ben her işe saygı duyarım...". Aynen böyle şimşek çakar, her işi, ne olursa olsun, EN İYİ ŞEKİLDE yapmaktır insanı ve tecrübesini ileriye götüren. Araba mı alacaksın, enine boyuna ölç-biç-tart ondan sonra, keza bu her ürünle öyle, her harcama, tüketim veya hizmet ile öyle.

        Adana'ya geldiğinde ne demek istediğimi kolayca anlarsın.

        Selam ve sevgilerle... Taner Göde

        MSN: tanergode@hotmail.com


        _____________________________

      • Yarbay
        3716 Mesaj
        26 Ocak 2009 12:39:13

        quote:

        Orjinalden alıntı: tanergode

        http://www.carbibles.com/transmission_bible.html

        bu site çok iyi hazırlanmış.. çok ayrıntılı bir şekilde anlatmışlar..
        site için tşk.ler


        _____________________________

      • Yüzbaşı
        750 Mesaj
        26 Ocak 2009 15:38:55
        @tanergode bey teşekkür ederim arada otomobil bölümüne uğrayıp bi kaç şey öğreniyordum sayenizde birden çok şey öğrendim..tekrardan çok teşekkürler..


        _____________________________

      • Binbaşı
        1823 Mesaj
        26 Ocak 2009 15:58:24

        quote:

        Orjinalden alıntı: Ac Schnitzer.

        Kesinlikle yürüyen araçlarda 1.vitese atılmaz zaten Opellerde uyarıcı sıstem gibi birşey war 1 vitese geçirmek için topuzu ıyıce sıkıp zorlamak gerekiyor




        EDİT:İmla

        Bilemiyorum ama bizim araba çekmiyor ikinci viteste 10km/h'da mesela.Hele doluyken yandım Allah yürümez,taktik şu her zman bu durumlarda ayak debriyajdayken bir'e atarım,o hızda aşağı yukarı kaç devirde gidiyorsa o kadar gaza basar vitesi atar devam ederim.Bence bunun normal araba kaldırmaktan pek bir farkı yoktur.


        _____________________________

        Kawasaki Z1000 SX Rider
        A5 SB 2.0 TDI
      • Binbaşı
        1188 Mesaj
        26 Ocak 2009 20:02:37
        taner beyin tavsiyelerini,bilgilerini büyük bir zevkle okudum.

        ben şöyle yapıyorum,örneğin tümseğe geldik,10 km nin altına indi hızımız,2.vitesle de araç bayağı bir zorlanacak,hatta dengeli gitmek için bi süre yarım debriyaj ile gidilecek.. onun yerine ön tekerler tümseği geçince,debriyaja basıyorum,hafif gaz veriyorum ki araba sirkilmesin,takıyorum 1 e debriyajdan yavaşça çekip hızlanıp 2ye çekiyorum. bütün bunları yaparken,ne bir ses geliyor,ne de araba ileri-geri hopluyor. hiçbir sıkıntı olmuyor. ha bunu yaparken hıza göre 1.vitese rahat geçiyor ya da biraz sıkıntılı geçiyor. geçmediği zamanlarda zorlamıyorum,bekliyorum tıkandığı yerde,araç iyice yavaşlayınca otomatik geçiyor zaten.. peki taner beyi,sizce bu yaptıklarımda bir zarar var mıdır?

        bir de,örneğin vites küçültürken,4ten 3,ya da 3 ten 2 geçirirken,aracın öne doğru yığılmasını engellemek için,hafif ara gaz veriyorum,bu şekilde araç çok rahat geçiyor bir önceki vitese. çünkü o andaki devir aralığını tutturmuş veya o aralığa yaklaşmış oluyor.

        bazen birden kırmızı ışık yanıyor,frene asılsanız da duramıyosunuz,malum her yerde sayaçlı ışık yok,böyle durumlarda motor frenini ve freni aynı anda kullanıyorum. hatta durmaya yakınken,örneğin öndeki araba durabildi fakat siz duramayacak kadar hızlıydınız,1.vitese takıyorum ve debriyajı çok az,çeyrekten de az bırakıyorum,1-2 sn lik bi kompresyon oluyor ve cm farkıyla durabiliyosunuz diyelim. peki bu yanlış mıdır?sonuçta bir korumadır kompresyon,dişlilerin sıyırmaması,parçalanmaması için uygun hıza düşürme çabasıdır,fren yetmiyorsa kullanmak lazım diye düşünüyorum.


        _____________________________

        Yaşlı adam sinirlendi, "gelmesin zaten!"
      • Yarbay
        18966 Mesaj
        27 Ocak 2009 10:10:00
        Sayın denizza,

        Yardımcı olmak ve bilgilerimi paylaşmak, bilhassa aranızda olmak benim için keyif ve mutluluk verici. Yazdıklarınızı okudum ve benim tavsiye ettiklerimde sadece 1 noktada farklılaştığımızı gördüm. Tümsekte (set, ray, engel) 2. viteste geçin ama 1. vitese almayın, ayağınız debriyajda olsa bile, sadece debriyajla aracın tekerleklerine motordan döndürme kuvveti gönderek "dozaj" yapın. Tam durmadan (FULL STOP) 1. vitese atmayın, yukarıdaki resimlerde vites kutusunda motor ve volana bağlı TAHRİK ŞAFTI (altta) ve AKTARMA ŞAFTI (üstte) görülebilmektedir, aralarında vites seçme çatalları ve senkromeçler var. 1. Vites dişlisi diğerlerine göre büyük olduğundan süratine uygun olmayan yol hızını motora aktarmamak için geçişi nispeten daha zordur (ve öyle de olması gerekir). Bu nedenle hareket halindeyken 1. Vitese atmadan debriyaj ve gaz pedallarıyla 2. vitesteyken dozaj yaparak da çok rahat ve sorunsuzca engeller üzerinden yol alabilirsiniz.

        Selamlar, T.G.




        _____________________________

      • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
        27 Ocak 2009 12:06:31
        Vites değişimleri aracın yakıtını etkileyen çok önemli bir konu. Hibrit diye tabir edilen arabalarda bilgisayar var. Bu bilgisayar eğime göre arabaya etkiyen kuvvetleri hesaplayıp aracın da bu kuvvetlere en verimli kuvveti o hızda hangi viteste vereceğini belirleyip o vitese alıyor.

        Yani hibritlerde tasarrusu sağlayan sadece elektrik motoru değildir.

        Ben bu konuda bir yazılım hazırladım örnek grafiklerle yakında yeni konuda açıklayacağım. bu sayede araçlarımızı yokuş çıkarken biraz daha tasarruflu kullanabileceğiz


        _____________________________

    Sayfa: [1] 2   sonraki >     >>
    Sayfaya Git:
    Sayfa:
    Facebook Sayfamız
    Foruma Git
    Bölümde Ara
    Reklamlar
    Bildirim
    mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.