Şimdi Ara

Clio 1.2 yakıt sarfiyat problemi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
48
Cevap
0
Favori
24.809
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 1.2 clio III bizde var 7.7 ortalama bilgisayarda
  • Bende 6 yıldır 2004 model Clio 1.2 16v var. Çok memnunum, performans, yakıt tüketimi, konfor ve sorunsuzluk açısından.
    1.2 16V avantajı 75BG diğer 1.4 ve 1.6 motorlara göre daha düşük sürtünmeden kaynaklanan yakıt tüketimi avantajıdır. Ayrıca 75Bg diğer motorlara göre bildiğim belirgin bir performans dezavantajı da yoktur. Fakat tüketim avantajını almak için çoğu benzinli araçta olduğu gibi düşük devirlerde yani 3500 altında kullanmak ve vitesleri 2000 devirde atmak lazım.
    Renault da 2003 yılında 1.2 16v eski 75BG 1.4 motor yerine geliştirmiştir. Bildiğim karaıyla 1.2 16v eski düz 1.4 e göre üretim maliyeti biraz daha yüksek motor olmasına rağmen bütün araçlarında (Türkiye'de üretilen Renault Clio Symbol haricinde) hemen uygulamıştır. Günümüzde nerdeyse bütün otomotic üreticileri de Renault gibi aynı güçte fakat daha küçük hacimli motorlar geliştirmeye çalışıyorlar. Verimlilik ve yakıt ekonomisi avantajlarından dolayı.

    1.2 16v motordan sıcakken 2000 devir civarında 30 beygir gücü alırsınız, soğukken 30BG altındadır. Sizin probleminiz ise küçük hacimli motor olmasından değil aslında düşük güçteki motor olmasından kaynaklanıyor. Motor soğukken ve yokuşta dur kalk yaparken 75BG bu motor 2000 devirlerde size yeterli olacak gücü sağlayamadığından deviri arttırıyorsunuz. Bu motorda 3500 deviri geçtikçe verimliliğini kaybetmeye başlıyor çünkü o devirde kullanılmak için yapılmış bir motor değildir. Sizin ihtiyacınız yüksek güç ise 100 BG gücündeki bir motor ile 2500 - 3000 devirde ihtiyacınız olan performansı alırsınız ve daha rahat edersiniz.
    Ayrıca sürtünme az olduğu için küçük hacimli motorlar daha az ısı üretirler. Isı normalde kayıp enerjidir ve istenmez. Fakat motorun ideal çalışma ısına ulaşması için başlangıçta ısı gerekir. Küçük hacimli motor daha az ısı ürettiğinden ideal ısıya ulaşmak için büyük hacimli motora göre daha uzun süreye ihtiyaç duyar. Bu uzanyan sürede küçük hacimli motorun sağladığı sürtünmedne kaynaklı yakıt avantajının azalması demektir.
    Sizin kullanım sorununuz aracı soğuk iklimde, yüksek güç gerektiren kısa mesafeli bir yolda yüksek devirde kullanmanız. Kısaca siz 75Bglik 1.2 16v için en verimsiz olduğu koşullarda aracınızı kullanıyorsunuz demektir. Yaz geldiği zaman daha uzun mesafelerde ve daha düz yollarda kullandığınız zaman Clio'nun yakıt tüketiminin belirgin bir ölçüde azaldığını ve ekonomikleştiğini görürsünüz.

    Soğuk iklim, kısa mesafe ve yüksek güç gerekitiren kullanımda en ideal motorlar atmosferik çalışan benzinli motorlardır. Bu teknolojinin en iyisi de Honda diye söylenir ama Renault'nun 1.6 16v leride oldukça iyidir. Fakat güçlü dahi olsalar turbo beslemeli benzinli (VW TSI) veya dizel motorları (piyasadakilerin hemen hemen hepsi) almanızı tavsiye etmem, çünkü motor soğukken yüksek güç ihtiyaçlı devirli kullanım turboya zarar verir.

    Ben 1.2 16v ten çok memnum çünkü İstanbul'da ara sokaklarda, trafikte ve otobanda kullanıyorum. Ne yüksek hız (130km/saat ve üzeri) yapılacak yol ne de çıkılacak çok dik yokuşlar oluyor, 75BG bana yetiyor. 1.2 16V trafik sıkışmışken ve 90-100km hızlarda yakıt ekonomisi ile beni memnun ediyor. Özellikle rölantide diğer motorlara göre ciddi az yakıt harcıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi demirparcasi -- 1 Mart 2010; 12:35:02 >
  • Bizde de Clio 1.2 var, henüz 1300 km'de. Ortalama tüketim devamlı gözetitimim altında. Şu anda 6.9 gösteriyor. 1300 km'nin 1000 km'si ş.içi. Fabrika Ortalaması ş. içi olarak 7.4 idi galiba. sanırım tamamen ş. içi kullanılsa bile o değeri aşmayacak. Motor gücü olarak bence gayet yeterli. Kalkışları seri, yüksek viteste toparlaması çok iyi. 4. viteste 40'a düşse (sürat) banamısın demiyor, çok istekli araç. Ama yüksek süratte çabuk bağırmaya başlıyor. 90-100ü geçmemek lazım. Vites oranlarını ş. içi kullanıma göre yapmışlar. O yüzden ş. içinde kullanması hem rahat hem ekonomik hem de zevkli.
  • 1.2 motor clio 3 ve clio 4 kullanmış biri olarak
    bu motorlar düşük hacimli olduğu için gaza fazla yüklenmezseniz yakıtı çok ekonomiktir.
    (Bende 6.8 civarı ortlama iç/dış)
    Ancak hız yapayım gazı kökliyim derseniz yakıtı katlanarak artar. ortalama 10 normal değil sakin kullanımda
  • bende 2006 clio 1.4 var ortalama 6.5 lt yakıyor
  • Ankara da 1.2. Clio III kullanan varmı. Ortalama 10/100 lt yakıyorum. Gariplik var gibi.



  • Kış şartlarında araçlar olması gerekenden ortalama %15 fazla yakar ama 10 litre gerçekten çok
  • Bizde de aynı araçtan vardı sattık. Gerçekten çok fazla yakıyor. Gitse bişey demicem bide gitmiyor. Yazın klima açınca trafikte 11 litre yakmıştı. O andan sonra arabanın yolu gözüktü. 1.4 den aşağı motor almamakta fayda var.
  • otomatik vites ise çok yakar cliolar
  • Otomatik vitese sahip tüm araçlar çok yakar. Clio'ya özel bişey değil. Ben hyundai otomatikle 15 litre yakan biliyorum.
  • Aracın gitmesi önemli değil az yaksa yeter. Hergün 7 km işe gidiyorum 7 km de geliyorum. Aracın motoru ısınana kadar ben park etmiş oluyorum. Üstalik günlük 15 km yolun yarısı dik yokuş 2. vites le gitmek gerekiyor.

    2. araç olarak 1.6 16 V 115 hp megane var. 1.2 ile aynı yakıyor. Bana kafayı yediren durumda bu.

    Bir de araç 1600 km de. Motor yeni, mesafe kısa, hava soğuk galiba kış geçenekadar beklemem gerekecek durumun netleşmesi için.

    1.2 araçla ortalamasını takip eden varmı birde aracın km sini belirtirseniz iyi olu.
  • Otomatik olup manuel ile aynı hatta daha az yakan var. Cliodaki dandik otomatik şanzımandan dolayı böyle.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Bhd1R

    Otomatik olup manuel ile aynı hatta daha az yakan var. Cliodaki dandik otomatik şanzımandan dolayı böyle.



    benim araç manuel
  • araç yüksek devirli kullanmadan dolayıda çok yakar. Bende 2001 clio var 1.4 8 v fabrika verileri 9,7 litre ben kasarak kullanıyorum tabiri caizse ayağımın altında yumurta varmış gibi 9 litreye anca düşürdüm. Arabayı düşük defvirlerde kullanmayı dene eminim farkedecektir.
    quote:

    Orjinalden alıntı: yukay_dayi


    quote:

    Orjinalden alıntı: Bhd1R

    Otomatik olup manuel ile aynı hatta daha az yakan var. Cliodaki dandik otomatik şanzımandan dolayı böyle.



    benim araç manuel
  • 1.2 motor düşük devirde hiç gitmiyor. Trafiğin hızına ayak uydurmak için de 4 - 5 devirde vites atıyosunuz çoğu zaman. Yada yolun sağına çekip kamyoların arasında takılcaksınız.
  • 1600 kmdeki aracınız henüz rodajını tamamlamamış olabilir 3.000 kmden sonra tekrar kontrol edin
  • bende clio1,4 16 walf şehir içi dur kal 11 litre yazın 8,5 litre idi ama uzun yolda mükemmel bir araç 100 km/h da 5,3 haa İstanbuldan Bolu ya kadar 5 litre 100 km de... İstanbul-Giresun 5,3 ile bitirdim.. saygılar birde: castrol magnetec veya Edge
    Total yağlar sesli ve titreşimli.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi biz -- 4 Ocak 2009; 21:14:11 >
  • seviste 3.000 km yi bekle 8.2 civarına düşecek dedi. Birde yüksek devirli kullanma yorumunu yaptı. Düz yolda 3.500 de, yokuşta 4.000 ile 4.500 devirde vites atıyorum Honda almadığıma pişman olacak gibiyim.
  • ama şehir içi dışı karışık o ondan farkeder.Bizim kuzende 1,2 tvingo var yeni aldı 99 model arabaya öyle basmışki şehiriçi 10 litre yaktırmış . Birde bana açtı kızıyo hani bu 7,5-8 litre yakar diyodun şehir içinde diye.
    Dedim nasıl kullanıyosun dedi güzel kullanıyorum tilki gibi gidiyo dedim o araba tilki gibi giderse öyle benzin yakar sen onu kaplumbağa gibi kullan yakıtın düşer:))
    quote:

    Orjinalden alıntı: triger

    1.2 clio III bizde var 7.7 ortalama bilgisayarda
  • quote:

    Orjinalden alıntı: yukay_dayi

    seviste 3.000 km yi bekle 8.2 civarına düşecek dedi. Birde yüksek devirli kullanma yorumunu yaptı. Düz yolda 3.500 de, yokuşta 4.000 ile 4.500 devirde vites atıyorum Honda almadığıma pişman olacak gibiyim.

    şehir içinde 2000 devir civarında kullan
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.