Şimdi Ara

KANUNİ TİGER 250

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
26
Cevap
0
Favori
25.055
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj



  • 2. EL ortalama 10.000 km civarlarında olan kanuni tiger motoru tavsiye edermisiniz ?

    artı ve eksileri nelerdir ?

    kilometrede uzun yol ve şehir içi denemeleriniz nelerdir ?

    fiyat olarak ne kadar verilir ?



  • 10.000 km olmasından daha önemli bir etken nasıl kullanıldığı... Motorun çalışması zaten kendini ele verir. Çok nazik bir motordur. Öyle performanslı kullanım, ani frenaj, ani kalkış bu tip hareketlerden hoşlanmaz. Benim Tigerım şu an 20.000 kmde ama bir çok daha düşük kilometreli Tigerdan çok daha iyi durumda.

    Şehir içi kullanımı mantıken zor olması gerekir. Çünkü 185 kilo bir ağırlık ve düşük manevra yeteneği var. Ama ben açıkçası bugüne kadar hiç zorlanmadım. Profesyonelce tasarlanmış ağırlık merkezi kesinlikle yormuyor. Ama Tiger şehir içi trafiği pek sevmiyor, uzun yolda süzülmek istiyor resmen :) Isındıkça açılan motor yolculuğa başladıktan yaklaşık 50 -60 kilometre sonra tat vermeye başlıyor.

    Benim motorumda şu an orjinal lastikler var. Bu lastiklerin şehir içinde başarılı olduğunu söyleyemem. Hele hafif ıslak zeminlerde tam bir rezalet. Ama iş uzun yola gelince bu vasat lastikler mükemmel bir performans ve yol tutuş sergiliyor.

    Kullanıma bağlı olarak değişen yakıt tüketimi bence sınıfının en iyisi. Bakımlarını ihmal etmediğin ve düzgün kullandığın takdirde mükemmel bir yakıt tüketimine sahip.

    Tarz olarak ilginç bir tasarıma sahip. Ne tam Cruiser, ne de Enduro... İkisinin ortası tam. Oturma pozisyonu diğer Cruiser sınıfı motosikletlere göre biraz daha yüksek. Uzun boylu isen sorun yaşamazsın, kısa boyluysan sorun deil altında koca bir dev olur :)

    Motor oldukça yakışıklı bir motor. Ne yapsan yakışıyor.

    Gelelim kronik sorunlarına ;

    Benim yaşadıklarım;
    1) Arka dişli saplamalarını kırıyor. Bunun sebebini servis ani kalkış olarak açıklıyor. Ani kalkışlarda motor ağır geldiği için saplamaları zorlayıp kırıyormuş. Çaresi yokmu peki ? Elbette var. Tornacıya yaklaşık 40 -50 lira veriyosun bu sorun ortadan kalkıyor.

    2) Buna kronik sorun diyemem sanırım. Çok hassas bir karbüratörü var diye düşünüyorum. Serviste karbüratöre bakım yapılırken ustanın bir hatası sonucu garantiden yeni karbüratör gelmek durumunda kaldı.

    Sana yardımcı olamayacağım tek konu heralde fiyat konusu. Çünkü 2. el fiyatları gerçekten çok çeşitli. Motosikleti bir servise götürüp baktırmanı tavsiye ederim. Temiz kullanılmış ise o kilometredende korkma
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Minik_cooper

    Tarz olarak ilginç bir tasarıma sahip. Ne tam Cruiser, ne de Enduro... İkisinin ortası tam.



    Buraya çok güldüm..
    Ya siz hiç enduro görmediniz, yada çok şakacısınız..



  • gayet açıklayıcı olmuş arkadaşım teşekkür ederim..

    motora + olarak ses egsozu taktırmış adam ki seside cok güzel..

    bende diyorum ki çin malına gidip para vereceğine neden bunu tercih etmeyeyim.

    ayrıca bi çok modele göre görüntüsü oldukça hoş.


    ayrıca mont+pantolon+eldiven gibi ihtiyaçlar nerelerden uygun fiyata temin edilir ?

    ortalama fiyatları ne olur ?





    ekleme çalişmasi..!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yaman53 -- 21 Ekim 2008; 23:55:25 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Full As


    quote:

    Orjinalden alıntı: Minik_cooper

    Tarz olarak ilginç bir tasarıma sahip. Ne tam Cruiser, ne de Enduro... İkisinin ortası tam.



    Buraya çok güldüm..
    Ya siz hiç enduro görmediniz, yada çok şakacısınız..



    Gülüncek pek bi şey yok dostum. Enduro motosikletlerin sele yüksekliğinden çok büyük farkı yok. Normal Cruiserlerden yüksek olduğu kabul edilen bir gerçek. Regal Raptor, Caracal, GV 250... Bunlarla aynıysa yüksekliği falan ben özür dilerim o zaman yanlış tesbit yapmışım
  • Dostum motor gerçekten bakımlı, temiz bir motor ise muhakkak memnun olursun. Genel anlamda pek sorun çıkartmayan bir motor. Tiger için % 100 Türk malı demek tabiki mümkün değil. Bir kısmı Türkiye'de üretiliyor. Tasarım zaten ortak patent. Yani kalkıp sana Çin'de bu motorun aynısı var derlerse haklılar çünkü gerçekten var. Ama bunun sebebi Kanuni firmasının maliyetten kurtulma amacıyla yapıyor olduğu ortak patent açıklaması ( Kanuni' nin müdürünün yalancısıyım )

    Üzerindeki motor Suzuki GN 250 motorunun geliştirilmiş hali. Karbüratörde aynı şekilde. Tabi bu durum açıkçası ikinci el alacağın için dezavantaj olabilir. İyice baktırmanı ısrarla tavsiye ederim. Çünkü motor kısmının yedek parça fiyatları oldukça yüksek.

    Örnekleyecek olursak ;

    Egzantrik Zinciri : 145 YTL
    Karbüratör : 475 YTL
    Alt motor komple: 1800 YTL

    ( Yaklaşık 6 aydır Kanuni Yetkili bayinde çalıştığım için yakından biliyorum )


    Motor Ekipmanları için ise ;

    Ben Antalya'dayım. Maalesef bu şehirde hem esnaf esnaf deil hemde çeşit yok.

    Kendi aldığım ekipmanları listeliym

    Roleff Mont : 180 YTL
    Nic Pantolon : 140 YTL
    Nic Eldiven : 50 YTL

    Kask olarakta ucuz bir kask almak yerine sağlam bir şey tavsiye ederim. LS2 Kasklar fiyat - performans olarak gayet uygun gibi geliyor bana

    Sen İstanbul'da olduğun için bu ekipmanları eminim daha uygun fiyatlarla alabileceksin.
  • hocam yardımlarınız için teşekkür ederim.

    kendi şahsıma ait bir aracım var fakat güzel havalarda hem ekonomi hemde zevk olma açısından motor almayı düşünüyorum.

    en gözüme gelen motorlarda tiger'ler.

    araştırmaya devam edelim bakalım olumlu yahut olumsuz sonuçlar ne çıkacak.

    birde yakıt konusunda hiçbir bir bilgi elde edemedim..

    ayrıca bu motora lpg dönüşümü ile %kaç tasarruf sağlamış oluruz..

  • quote:

    Orjinalden alıntı: yaman53




    gayet açıklayıcı olmuş arkadaşım teşekkür ederim..

    motora + olarak ses egsozu taktırmış adam ki seside cok güzel..

    bende diyorum ki çin malına gidip para vereceğine neden bunu tercih etmeyeyim.

    ayrıca bi çok modele göre görüntüsü oldukça hoş.


    ayrıca mont+pantolon+eldiven gibi ihtiyaçlar nerelerden uygun fiyata temin edilir ?

    ortalama fiyatları ne olur ?





    ekleme çalişmasi..!


    Geçen hafta motor malzemlerimi sirkeci doğu bankın arkasındaki motorculardan aldım.

    Mont 200(Orta kalite fakat şekil duruyor.Ayrıca 90-100 e de mont var.),
    Eldiven 30(Yazlık-Kışlık),Kilit 25(2 mt),
    dizlik 30(Prosev marka) aldım.
    Grex marka çene açılır kask beğenmiştim 250 ytl.Fakat onu gelecek ay alacağım.Şimdilik dandik bi kaskım var.
    Kalitesine göre fiyatlar değişiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dursunn -- 22 Ekim 2008; 9:38:56 >
  • "Çin malına bu kadar para vereceğime Tiger alırım" demiş arkadaşımız..

    Tiger safkan bir çin malıdır.




    Önceki Enduro konusuna gelince.
    Enduro demek sele yüksekliği demek değildir.
    Bir motosiklete Enduro yada Enduro benzeri diyebilmek için selesinin yüksek olması yetmez. Eğer öyle olsaydı piyasadaki hemen hemen tüm touring, commuter, roadster ve naked makinelere "ENDURO" yada "Enduroya benziyor" derdik!
    Endurolar süspansyonları, frenleri, torkları, yükseklikleri, lastikleri, jantları ve hatta çoğu zaman motor tasarımlarıyla farklıdırlar; ENDURO'durlar.

    Tiger ise Cruiser ve Naked arasında bir makinedir. Ama asla Enduro ile uzaktan yakından alakası yoktur.
  • Tiger ne malı sorularına cevap için ;

    Şase Türk, Motor Japon, Elektrik Tesisatı Türk, Çin karışık, Tasarım Çin ( Ortak Patent )

    Kanuni' nin Bölge müdürünün bana yaptığı açıklama budur. Tereddütü olan müşterilerinizi fabirkaya davet edebilirsiniz, üretim aşamasını tek tek görebilirler diye de bir iddaada bulunuldu bilgilerinize.

    Şu an piyasada bulunan bu sınıf motosikletlerin % 80 i zaten çin malıdır. ( Yamaha, Suzuki vb. de dahil ) Önemli olan Çindeki fabrikalardan parçaların kaçıncı kalite çıktığı önemlidir.


    Tiger Yakıt tüketimlerini şöyle söyleyeyim ;

    Kataloglarda belirtilen Fabrika verisi 100 km de 3,2 Lt. Ortalama. Bu rakam şehir içi makul kullanımda birebir gerçekleşiyor. Uzun yolda ise biraz daha düşük. 450 km bir yolculuk yaptım 100 km. de 2,9 litre yakıt tüketimi hesaplamıştım.

    Benim motorumu şu an oldukça ekonomik kullanıyorum. En az ne kadar yakabilirim diye. Ama resmen kasıyorum yakmasın diye. 70 km hızı geçmiyorum, frenlememi, kalkışımı dikkatli yapıyorum. Bu şekilde şu an 100 km. de 2,7 lt. yakıt tüketimi gerçekleştirdim. Bundanda daha az yakmaz heralde :)

    LPG Dönüşümü hakkında bilgim olmadığı için yorum yapamayacağım. Ama çok yakan bir motor olmadığı için gerekte yok diye düşünüyorum.

    Saygılar
  • linkini verdiğim motor için görüşleriniz nelerdir acaba ?



    ilgili ilana gitmek için lütfen TIKLAYINIZ
  • Resimde göründüğü kadarıyla temiz gözüküyor. Renk olarakta Tiger'ın en değerli rengi. Çünkü solma yapmıyor. Km fena değil. Ama bakımlarını kontrol et. Yağ değişimi, periyodik bakımlarına dikkat edilmişmi.

    Benim dikkatimi çeken tek bir nokta var. O da yakıt tüketimi. Anladığım kadarıyla 150 - 160 diye belirttiği yakıt tüketimi kilometredeki yakıt tüketimi... Oldukça yüksek ve yakalanması zor bir değer. 100 km de 5 litre gibi bir tüketim söz konusu. Bu yakıt tüketiminin iki sebebi olabilir diye düşünüyorum. Birincisi sürekli red line kullanım. İkincisi de karbüratörün bakıma ihtiyacı olabilir. ( Unutmadan söyleyeyim karbüratörü çok hassastır. ) onun haricinde bir sorun yok gibi.

    Üzerinde koruma demiri olması çok güzel. Hem görüntü hem işlevsel bir aksesuar. Yan çantaları da gördüğüm kadarıyla Kappa. Kaliteli güzel çantalar.

    Motosiklet hangi Kanuni servisine gidiyorsa oradan değişen parçaları ve bakımları ile ilgili bilgi alabilirsiniz.www.kuralkan.net sitesinden bir motosikletin başından geçenleri görebiliyorsunuz.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Minik_cooper

    Tiger ne malı sorularına cevap için ;

    Şase Türk, Motor Japon, Elektrik Tesisatı Türk, Çin karışık, Tasarım Çin ( Ortak Patent )

    Kanuni' nin Bölge müdürünün bana yaptığı açıklama budur. Tereddütü olan müşterilerinizi fabirkaya davet edebilirsiniz, üretim aşamasını tek tek görebilirler diye de bir iddaada bulunuldu bilgilerinize.

    Şu an piyasada bulunan bu sınıf motosikletlerin % 80 i zaten çin malıdır. ( Yamaha, Suzuki vb. de dahil ) Önemli olan Çindeki fabrikalardan parçaların kaçıncı kalite çıktığı önemlidir.



    Sevgili forumdaşım..

    Bir markanın nerede üretildiğinden ziyade menşei konuşulur. Çin malı dediğimizde o makinenin kökü çin'dir demektir.
    Tiger pekçok marka adı altında üretilen bir ÇİN MALIDIR. Patent falan, bunlar tüketiciyi uyutmak için güzel sözler ama bilinçli tüketici bunları yemez.
    Motosiklet camiasında kime sorarsan sor; "KANUNi TiGER çin malıdır ve çin malı kalitesizliğinde bir makinedir" diye cevap alırsın. Kanuninin yetkilisi sana yada başkalarına tabiiki "Çin malı bu" demez! Yoğurtçu yoğurdum ekşi dermi?

    Motoru JAPON üretimi falan değildir. Suzuki'nin yarattığı prototipi kullanır sadece. Yani motorun üretiminin suzukiyle falan alakası yoktur. Motor kısmında üzerinde 1 tane Made in Japan yazısı göster; benden sana bedava bir tiger..

    Diğer markalarada Çin malı demişsin. Hayır. Yamaha, Honda, Suzuki üretimi Çindeki fabrikalarda yapılan Japon markalarıdır. Kökenleri Japondur. Bu markaların modellerini patent matent olayıyla başka markada bulamazsın. Çünkü kendi üretimleridir.

    Amacım Tiger'ı kötülemek değil. Herkesin motoru kendine güzel. Ancak gerçekleri paylaşmakta yarar var.
    10 yıldır yaklaşık motosiklet kullanıyorum. Onlarca Tiger kullanan arkadaşım var. Bende çokça denedim bu makineyi.
    Objektif bakmak lazım değil mi?
  • +1
    honda dahil motorunu çinde üretirken kanuni nerde kaldı tiger nerde kaldı
  • arkadaşlar bu motor hakkında olumlu yahut olumsuz görüşlerinizi bekliyorum karar aşamasındayım..

    ayrıca fiyatlar daha ucuzlarmı yoksa beklemeye gerek yokmudur ?
  • Fiyatlar biraz daha düşer gibime geliyo
  • Boş ver kanuniyi hondadan şaşma
  • Hocam, uzun zamandır bende bu motor konusunda araştırma yapıyorum. Nasip olursa bu kış almayı planlıyorum. O nedenle minik_chopper'ın dediklerine kulak ver derim. Bana sorarsan da çin malı fakat söylediklerini yaparsan çok güzel performans alabiliyorsun. Kibar motor ve bakımlarını zamanında yaparsan ben şahidim ki kendi seviyesindeki çoğu motordan daha iyi performans sağlıyabiliyor.

    Ben kararlıyım Kanuni Tiger 250 alıcam. Seni de beklerim. Diğer arkadaşlar kulak dolması şeylerle kanuni'yi kötülüyorlar ama ben gözüme inanıyorum doğrusu ...
  • Yardımcı olabilirsem bana pm'den ulaşabilirsin. Fikir paylaşabiliriz ...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Bossa

    Yardımcı olabilirsem bana pm'den ulaşabilirsin. Fikir paylaşabiliriz ...




    teşekkür ederim..

    benimde gönlümde %90 kanuni tiger var..

    arabayı kapıda yatırma zamanı geldi artık baş edilmiyor..

    coluk cocukla bi yere giderken arabayla gider diğer zamanlar motoru kullanmayı düşünüyorum..
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.