DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
harici hdd de dosya veya dizin bozuk erişilemez uyarısı
12
Cevap
1
Favori
14.088
Tıklama
Tüm Forumlar >> Donanım / Hardware >> Teknik Yardım >> harici hdd de dosya veya dizin bozuk erişilemez uyarısı
Sayfaya Git:
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
    • Onbaşı
      19 Mesaj
      21 Ekim 2008 02:17:39
      philips 320 gb lik harici harddiski 10 aydır çift bölüm olarak kullanıyordu (H,I)
      su anda bilgisayara taktığım da diskler görünüyo
      ı bölümünde sorun yok ancak h bölümü isim vermeme rağmen yerel disk olarak gözüküyo ve
      girmek istediğimde H:/ erişilemez dosya veya dizin bozuk okunma durumda diye uyarı alıyorum
      sağ tıkla gir olmuyo özelliklerde hiçbirşey çalışmıyo
      program yükleyim disk birleştirme yapmak istediğimde diğer bölüümü gördü ama bu bölümü görmüyo
      xp kullanıyorumiçinde çok mühim belgeler var kaybetmek istemiyorum bi çaresi var mı?



      _____________________________

      ne mutlu TÜRKÜM diyene
    • Yarbay
      4138 Mesaj
      21 Ekim 2008 02:33:48
      Başlat => Çalıştır =>cmd yaz. Tamam de Komut İstemi penceresi açılacak. Bu pencere metin tabanlı (komut satırı) fonksiyonlar uygulanır. Buraya chkdsk/r #: komutunu yazarak (# yerine kontrol etmek istediğiniz sürücünün harfini yazacaksınız) ve enter. Bu kontrol sonrasında problemini çözebilir.



      _____________________________

      "Eğitimli insanlar topluma borçludurlar. Bir işin nasıl yapılabileceğini biliyorken bir başkasının yapamadığını görüp susmaları kendilerini yetiştiren o topluma ihanettir. Bilgi paylaştıkça çoğalır."
    • Android Beta Kullanıcısı
      4621 Mesaj
      21 Ekim 2008 04:53:42

      quote:

      Orjinalden alıntı: nihat35nihat

      Başlat => Çalıştır =>cmd yaz. Tamam de Komut İstemi penceresi açılacak. Bu pencere metin tabanlı (komut satırı) fonksiyonlar uygulanır. Buraya chkdsk/r #: komutunu yazarak (# yerine kontrol etmek istediğiniz sürücünün harfini yazacaksınız) ve enter. Bu kontrol sonrasında problemini çözebilir.



      Eğer nihatın dediğini yapamassan sorunlu hdd ye sağ tıkla özellikler>araçlar>hata denetimi - şimdi denetle >dosya sistemi hatalarını otomatik düzelt tıkla bozuk bölümleri tarayıp düzeltmeye çalışa tıkla- eğer ağır bir sorun var ise hata verir, tam format atmanı tavsiye edebilirim.


      _____________________________

      Kendini iyi hissetmek arkadaşlarının arkanı kolladığını bilmek değil, senin onlarını kolladığını bilmendir.[G.S.E.]
    • Onbaşı
      19 Mesaj
      21 Ekim 2008 11:28:24
      dostum ikiside olmuyor
      cmd yazıp chkdsk/r X dediğimde aygt yoluna ulaşılamıyor diyor
      diğer yandan özellikler arçlar disk denetlemesini açıyorum çalışıyo gibi oluyo sonra kapanıyo
      şimdi dikkat ettim dosyalama sistemi raw yazıyo açılabilen bölümün sistemi ntfs
      buradan dolayı bir sorun olabilir mi
      dosya sistemini ntfs ye nasıl çeviririz?


      _____________________________

      ne mutlu TÜRKÜM diyene
    • Binbaşı
      1177 Mesaj
      21 Ekim 2008 12:55:19
      partitionmagiç 8.0 kullan hangi disk raw görünüyorsa o diski ntfs e biçimlendir de uyg yap sorunun çözülür


      _____________________________

      feel huricane /asus m5a99x pro /amd fx6300 /120 gb kingston ssd/1tb 7200 rpm 32mb wd/8gb kingston ddr3 /asus gtx750ti/inca tv
    • Onbaşı
      19 Mesaj
      21 Ekim 2008 13:33:59
      içindeki dosyalar silinmez dimi
      quote:

      Orjinalden alıntı: ada44mavi

      partitionmagiç 8.0 kullan hangi disk raw görünüyorsa o diski ntfs e biçimlendir de uyg yap sorunun çözülür




      _____________________________

      ne mutlu TÜRKÜM diyene
    • Android Beta Kullanıcısı
      4621 Mesaj
      23 Ekim 2008 04:54:52

      quote:

      Orjinalden alıntı: sersyco

      içindeki dosyalar silinmez dimi

      Alıntıları Göster




      biçimlendirirsen silinir


      _____________________________

      Kendini iyi hissetmek arkadaşlarının arkanı kolladığını bilmek değil, senin onlarını kolladığını bilmendir.[G.S.E.]
    • Yüzbaşı
      549 Mesaj
      23 Ekim 2008 06:17:58
      önemli bilgilerin yoksa sağ tık format..virus girmis olabilir..aynısı banada olmustu


      _____________________________

    • Çavuş
      78 Mesaj
      30 Kasım 2008 12:04:20
      arkadaşlar adam önemli belgelerim var diyo siz hala "sağ tuş format at" "partion magic kullan" falan diyosunuz.. :S


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      397 Mesaj
      09 Aralık 2008 21:23:16
      iyi akşamlar bende de şu an boyle bir problem var.
      120lik hardiskimi açamıyorum.Erişemez hatası veriyor.Dosya uzantısı-türü RAW diyor.
      Aslında dosyalarım içinde duruyor sanırım çünkü veri kurtamram ile çok hızlı şekilde onlara ulaşabiliyorum.Bazı yerlerden MBR sınde sorun var oldugunu sanıyorum.
      Buraya şunu sormak için yazıyorum.
      Artık uğraşmaktan bıktım.Kendimce çözümü şöyle buldum:
      veri kurtarma ile dosyaları kurtarıp aynı diskime atmak istiyorum.Ama bunu yapabilirmiyim?Yani aynı dosyaları aynı harddiskten alıp aynı harddiske kopyalaycam?Nasıl ama!!!Valla çaresizlikten böyle saçma bir yontem urettim.
      Çünkü şu RAW biçimini NTFS ye çeviren bir şey bulamadım.
      İlginice Teşekkürler..


      _____________________________

    • Er
      1 Mesaj
      26 Haziran 2010 12:51:48
      wd 500 gb harici harddiskim açılmıyor ve biçimlendir uyarısı veriyor. "Başlat => Çalıştır =>cmd yaz. Tamam de Komut İstemi penceresi açılacak. Bu pencere metin tabanlı (komut satırı) fonksiyonlar uygulanır. Buraya chkdsk/r #: komutunu yazarak (# yerine kontrol etmek istediğiniz sürücünün harfini yazacaksınız) ve enter." uygulamasını yaptım ama "yeterli ayrıcalığınız olmadığından erişim engellendi. bu hizmet programını yükseltilmiş modda başlatmanız gerekir." uyarısı verdi. içindeki bilgileri kurtarmalıyım. ne önerirsiniz. şimdiden teşekkürler.


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bvergili -- 26 Haziran 2010; 12:53:48 >
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      976 Mesaj
      26 Haziran 2010 20:12:11

      quote:

      Orijinalden alıntı: bvergili

      wd 500 gb harici harddiskim açılmıyor ve biçimlendir uyarısı veriyor. "Başlat => Çalıştır =>cmd yaz. Tamam de Komut İstemi penceresi açılacak. Bu pencere metin tabanlı (komut satırı) fonksiyonlar uygulanır. Buraya chkdsk/r #: komutunu yazarak (# yerine kontrol etmek istediğiniz sürücünün harfini yazacaksınız) ve enter." uygulamasını yaptım ama "yeterli ayrıcalığınız olmadığından erişim engellendi. bu hizmet programını yükseltilmiş modda başlatmanız gerekir." uyarısı verdi. içindeki bilgileri kurtarmalıyım. ne önerirsiniz. şimdiden teşekkürler.

      Ben sorunu easy recovery programıyla içindeki dosyaları kurtarıp sonra biçimlendirip çözdüm


      _____________________________

    • Er
      2 Mesaj
      20 Haziran 2014 12:19:57
      arkadaşlar benim harddiskim çalışırken (film izliyordum) yere düştü ve bir daha bilgisayarım simgesinde göremedim şuan tam 1 ay oldu ve bilgisayar tam kapasite raw formatlı olarak görüyor nasıl mı oldu?

      öncelikle düştüğü gün buzluğa attım poşet içerisinde dinlendirdim. Ertesi gün tüm recovery programlarını kurdum harf atanamadığından hiçbirisi görmüyordu. Sadece 2 program bir süre sonra görmeye başlıyordu o da fiziksel sürücü olarak;
      HDD regenerator ve HDD sentinel. Bu programlarda da 1 TB lık Samsunf M3 portable ürünüm, 13 Gb olarak görünüyordu ama bu benim için bir umut oldu. Harddisk düştügü günden beri ilk takınca bir 5 sn ses çıkarıyor ondan sonra sessizleşiyordu.
      Neyse ben baya uğraştım içinde foto belge herşey var çünkü 1 ay sonra artık bıktım gene buzluğa attım. Ubuntu da deneyeyim dedim bilgisayara ubuntu kurdum orada da görmedi ama terminal açıp lsblk yazdım; sonra burdan harddiskin sdx ini buldum x sayı oluyor sonra "sudo apt-get install lilo" yazdım ve sonra "sudo lilo -M /dev/sdx mbr yaptım. dediğim gibi sdx teki sayı sizin driver numaranız. Sanırım mbr tamir edildi böylelikle ama çalışmadı bende çok sinirlendim gene yere düşürdüm çalışırken ve plastik kısmı kalırmış metal kısmı görüyordum bu ne ya dedim üzerine bastırdım. Sonra o 5sn lik ses gelmemeye aynen cd rom içinde cd döner ya onun gibi sess gelmeye başladı sadece, Ubuntu gene görmedi ertesi gün windows yüklü masaüstü bilgisayarıma taktım tekrar HDD regeerator ve Sentinel bir baktım Harddisk kapasitesi 931 Gb görünüyor ve harf atandı ama biçimlendirme yapmak gerekiyor dedi bende nette araştırırken raw formatlı olan hdd nasıl kurtulur karşılaşmıştım ama beni ilgilendirmeyince okumamıştım. Bilgisayarım -->yönet-->disk yönetimine girince Disk5 olarak göründü. Ama siyah çizgili raw olarak. Şuan HDD regenerator ile Scan & Repair seçeneği ile tamir ediyor bad sector buluyor yarın bitecek bakalım dosyaya kavuşacak mıyım ama çok heyecanlandım :)

      bu arada ilk başta 13 Gb ve fiziksel sürücü olarak görünürken HDD reg programı MBR bozuk diyordu ve disk yönetiminde "bir G/Ç hatası nedeniyle erişilemedi" gibi birşey yazıyordu, bende MBR bozuk olunca noluyor diye araştırınca arkadaşlar diski çöpe at demişler önemsemeyin, şuan HDD reg MBR bozuk filan demedi sektörleri onarıyor bakalım pazartesi sonucu yazarım bu da umudu kırık arkadaşlara umut olsun


      Sanırım ya ubuntu mbr yi tamir etti ya da benim fiziksel darbelerim yerinde oldu :)))


      _____________________________

Sayfa: [1]
Tüm Forumlar >> Donanım / Hardware >> Teknik Yardım >> harici hdd de dosya veya dizin bozuk erişilemez uyarısı
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Facebook Sayfamız
Foruma Git
Bölümde Ara
Reklamlar
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.