Şimdi Ara

Renault DCI motorların ömrü kaç KM olur sizce? (4. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
146
Cevap
2
Favori
302.651
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: omerf

    quote:

    Orijinalden alıntı: Yilmaz07

    100.000'i geçirmeden Renault'u elden çıkarmaya bakın. Malum garantisi dolunca Renault yaramaz. Ama Mazda yahut Opel olsaydı devam edin derdim.


    Mazda'yı bilmem hiç kullanmadıkda.

    Bugune kadar ailemizde 5 tane opel marka araç oldu corsa,astra,zafira,vectra,zafira.

    Bu araçların hiçbiri 80.000km'yi görmeden,göremeden satıldı.

    Yeri geldi öyle saçma masraflar açtıkı resmen astarı yüzünü geçti.

    Kimse gelip bana opel'i övmesin o yüzden.

    Birde şuan honda jazz var ailemizde bakalım görücez zamanla herşeyi.

    Ben megane 3'e fazlasıyla güveniyorum açıkcası.

    @Starforces

    Teşekkürler hocam verdiğin bilgiler için.

    Sence 3.000km'de bir araç için geçerlimidir bu yoksa daha beklemek lazımmı?


    3.000 mi bence erken. eurodizel kullan benim araba 115.000 de daha yeni yeni kullanıyorum.
    Eurodizel vede 10/40 yağ kullanıyorum, triger kayışınıda 110 binde ilk defa değiştirdim vede sıfır gibiydi hiç problem yoktu .. triger'i etkileyen ani kalkışlar patinaj çekmek filan zorlar yoksa düzgün kulllanılan araçta 110.000 de ilk defa değiştirdim vede problemsizdi.




  • bahsedilen problemler her markanın her modelind olan şeyler...

    Opel başlığına bi girin bakalım, 70.000 TL'lik Insignia'larla ne problemler yaşanmış...
  • Benim anladığım herkes kullandığı bildiği tanıdığı arabayı seviyor, sevdiği arabayı övüyor.
    İşte yukarda yazmış biri 100.000 de renault'u değiştirin diye, Türkiyede insanlar sağlam arabayı Renault'la tanıdı yıllarca, köylerde pisa çamurlu çukurlu yollarda yıllaca Toroslar sağlam kaldı bunu ne çabuk unuttular.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Starforces

    Benim anladığım herkes kullandığı bildiği tanıdığı arabayı seviyor, sevdiği arabayı övüyor.
    İşte yukarda yazmış biri 100.000 de renault'u değiştirin diye, Türkiyede insanlar sağlam arabayı Renault'la tanıdı yıllarca, köylerde pisa çamurlu çukurlu yollarda yıllaca Toroslar sağlam kaldı bunu ne çabuk unuttular.


    babamda 92 broadway var. 160bin civarında olması lazım. canavar gibi. Hala seri, hala atak. Broadway arabası için yorum ne ise hala geçerli. biliyorsunuz seriliği ile ünlüdür.
  • 2007 Aralık ayında 92.000 km.de aldığım 2005 model Megane II Sedan Dynamique dci aracımı 150.000 km.de geçen hafta sattım. Rutin bakımlar harici 120.000 km.de triger+devridaim değişimi yapıldı, bir kez rölantide dalgalanmalar sonucu rölanti bilmemnesi değişti(hatırlamıyorum adını)

    Hava filtresini 7-8 bin km.de bir değiştirmeye çalıştım, aracı çok yormamaya çalıştım, kontak kaparken turbo ömrü için 30-40 sn. kadar bekledim, yakıt ışığını yaktıracak seviyeye gelmeden daima eurodizel yakıt kullandım vb. kendimce hareketlerle aracıma iyi bakmaya çalıştım, o da yüzümü kara çıkartmadı. Ekmek/köfte oranı iyi bir araçtı:)
  • Hoşunuza gitmemiş olabilir. Ama gerçekleri söylemekte fayda gördüm. Renault özellikle şu megane serisi ile envai çeşit arıza çıkartmakta kötü şöhret yaptı. Hala bir pencere otomatiğini dahi tasarlamaktan aciz sunroof'ı bile su alan , motor ve özellikle ön düzen arızası fazla olan bir araç olduğunu görmezden gelmek mümkün değil. Bir Renault var bir de Peugoet arızasıyla meşhur marka olarak. Sorunsuz araba markası Mazda'dır esas olarak. Dünyanın en az servis (arıza sebebiyle tamir) gerektiren arabasıdır.
    Ondan sonra VW ve Opel vs. markalar gelir.

    Renault dünyada hiç de itibara sahip bir araba değil. Ama o sağ dikiz aynasını dahi vermeden(nasıl olsa satarım, Türk milleti koyun zaten zihniyeti ile) vatandaşımıza zamanına göre fahiş fiyatla kaktırdığı 12 Toros serisinden dolayı dahi Renault'u sevenler var. İnsanoğluna ancak kazığı atan mı yarıyor acaba diye de düşünmeden edemiyorum doğrusu.




  • Hani en sorunsuz Toyota idi ???

    Şimdi Mazda mı oldu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msaltik

    Hani en sorunsuz Toyota idi ???

    Şimdi Mazda mı oldu



    işin ilginç yanı mazdadan sonra vw ve opel gelmesi

    daha geçen bindim bi megane II taksiye ve 600.000 km deydi

    araç gerçekten hor kullanılmıştı zaten şoför de öyle söyledi

    dizellerin bakım istediğini ve narin aletler olduğunu kendi de söyledi

    ha bu arada aracın motoru 500.000 e yaklaşırken yapılmış

    şehirlerarası çalışan otobüslerin bile motor ömrü 1 milyon km iken bu dizel otomobillerin ne olmasını beklersiniz


    dip not: ben de amma taksiye binmişim. ama gerçekten hep megane taksi denk getirmeye çalışırım ve 1 ayda en fazla 3 kez binerim..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tahsilat makbuzu -- 3 Mart 2010; 12:48:25 >




  • Ben Toyota demedim ki en sorunsuz diye ! Ama o bile Renault'dan iyidir herkesin bildiği gibi.

    Neyse, taksici dedin de ben de sitedeki taksicilere de sordum Renault Megane konusunu onlar da arızasının fazla olduğu özellikle öndüzenin zayıf olduğunu ifade ettiler. Kimbilir o 500 000 km'deki taksici neler yaşamıştır komple motoru yaptırana kadar ?!.
  • Yani anlayacağınız Alman ve Japon markalarının hepsi Renault'dan iyidir. ;) O açıdan Opel , VW vs. diye yazmakta bir beis yok en son Renault olduğu için
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yilmaz07

    Yani anlayacağınız Alman ve Japon markalarının hepsi Renault'dan iyidir. ;) O açıdan Opel , VW vs. diye yazmakta bir beis yok en son Renault olduğu için


    Ortalığı karıştırmak için mi yazıyorsun neyin iyi olduğunu düşünüyorsan gidip onu alırsın adam gibi bişey söliceksende sölersin gelip ortalığı bulandırmaya gerek yok.Bir paylaşım yapsan eyvallahda boş yere laf atıyorsun burda bilip bilmeden.
  • Sen belik marka fanatiği olduğun için öyle yanlış düşünebilirsin ama herkesin bildiği bir gerçeği burada yazdığım için de rahatsız olmaya hakkın yok. Gerçekler insanları rahatsız etmemelidir. Kime sorsan bilir Opel yahut Vw'nin Renault'dan üstün olduğunu !
  • saydığın bütün araçlara bindim. Bu 3. Renault aracım. Renault ile devam...

    Yaw bari bişe yazarken akıllı yazın...

    En boş benzinli Astra 41300 TL, en dolu dizel Megane 3 43000 civarında..

    hmmmi doğru opel daha mantıklı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yilmaz07

    Sen belik marka fanatiği olduğun için öyle yanlış düşünebilirsin ama herkesin bildiği bir gerçeği burada yazdığım için de rahatsız olmaya hakkın yok. Gerçekler insanları rahatsız etmemelidir. Kime sorsan bilir Opel yahut Vw'nin Renault'dan üstün olduğunu !



    1996'dan 2009'a kadar opele bindik biz opelin ne olduğunu çok ama çok iyi biliyorum irili ufaklı yaşadığımız sorunlarıda.Renault sorunsuzdur vs demiyorum fakat ne vw sorunsuz nede opel sorunsuz.

    Megane 3'ler ve fluence'ler megane 2'lerden daha sorunsuz olcağı kesin çünkü Nissan'dan aldıkları kalite kontrol sistemini uygulamaya soktular.Zaten kronik hiç bir arızada duyumaldı henüz bu araçlarla ilgili.Burda megane 2'lerden değil 3'den bahsediyoruz zaten.

    Geçen gün Almanya Tüv'ün verdiği arıza istatistiği vardı mercedes E kasa ile Megane 2 sedan'ın arıza oranı aynıydı bilmiyorum göz attınmı hiç o listeye.

    Ki burda konuştuğumuz motorun ömrü aracın arızası değil adam gibi bakılan dizellerin hepsi çok rahat 300.000-400.000km görür.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi omerf -- 4 Mart 2010; 21:25:58 >




  • omerf dostum, eski Fluence başlığında yazmıştım. Oraya çok sık böyle huzur kaçıranlardan geliyodu. Onlar canı sıkılınca başka araçların başlıklarına gelip kötü tohumlarını bırakır giderler. Şimdi o arkadaşın yazdıklarından kimseye bi fayda var mı?

    Bu da ilginç bi olay ben kendi aracımla ilgili başlıklara yazıyorum. Diğerlerini okuyorum sadece

    Ne biliyim Ford başlığına gidip "la olum nedir o gürültü nasıl araba biniyosunuz", yada Chevrolet başlığına gidip "laa heyy hani kutupları tek başına geçen adamdan ilham almışlardı. LPG takılmıyomuş olum bu araçlara" yada Citroen başlığına girip "La birader o C3 nedir Clio3'ün kopyası." yada VW başlığına girip "Jetta vw'nin yüz karası" yada opel'e girip "yuh beeee bu parayı şu astra'ya veren var demek haaa" yazmıyoruz. Niye yazayımki. benim görüşüm beni bağlar...

    Benim Insignia'nın şanzımanı hakkında duyduğum kötü şeyler Opel'in dandik bir firma olduğunu göstermez. Yada C3'ün farlarını Clio3'e benzemesi Citroen'in taklitçi ucuz bir firma olduğunu da göstermez...

    Ivır zıvır bilgiler verilmese daha güzel olur. Gerçek bilgilere ulaşmak kolaylaşır. Mesela Fluence ve Megane3 başlıklarında araçların özleliklerini yazıyoruz.
    Ben Fluence ile beğendiğimden çok beğenmediiğim özellikleri yazdım mesela. Benzer araçlar olduğu için bazılarını da Megane3 başlığındaki konuşmalar esnasında yazıyorum. Diğer arkadaşlar da öyle...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yilmaz07

    Ben Toyota demedim ki en sorunsuz diye ! Ama o bile Renault'dan iyidir herkesin bildiği gibi.

    Neyse, taksici dedin de ben de sitedeki taksicilere de sordum Renault Megane konusunu onlar da arızasının fazla olduğu özellikle öndüzenin zayıf olduğunu ifade ettiler. Kimbilir o 500 000 km'deki taksici neler yaşamıştır komple motoru yaptırana kadar ?!.



    en azından taksicide at gözlüğü yoktu


    bakılmazsa motorun daha erken bitebileceği ortada

    ben hiçbir taksicinin megane motorundan şikayetçi olduğuna rastlamadım

    günümüzde markalar arasında zannettiğin kadar uçurum filan yok

    nerdeyse 1 trilyona mal olan koskoca otobüslerin dizel motorları bile 1 milyonu ya görüyo ya da görmüyo




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yilmaz07

    Yani anlayacağınız Alman ve Japon markalarının hepsi Renault'dan iyidir. ;) O açıdan Opel , VW vs. diye yazmakta bir beis yok en son Renault olduğu için

    Arkadaşım bizim milletin marka ve imaj takıntısına sende kapılmışsın.Allahtan şu Megane II'lerde bir kaç kronik sorun meydana geldi yoksa burda neyi konuşacaktınız bilmiyorum.Geçmişten itibaren burda tek tek model bazında tartışmak istemiyorum sayfalar yetmez.Toyotayı millet diline dolamış başka hiçbirşey bilmiyor.Toyota 2006 yılına kadar Türkiyeye sadece 4 çeşit motor getirdi.Bunlar 1.0, 1.3 ,1.6 ve 2.0 atmosferik motorlu benzinli araçlardı ve araçlarındaki donanımda hiç bir zaman rakipleriyle yarışacak seviyeye gelmemiştir.(Corollanın 2010 model full aracında cam otomatiklerinde bile ışıklandırma yoktur,sadece sürücü camı tek dokunuşla kapanır,anahtardan bile camları kapatmaz ,silecek kolundan değil göstergelerin önündeki kilometre sıfırlama çubuğu gibi bir çubukla yol bilgisayarı menüsüne ulaşabilirsin vs vs)Bu bir şirket politikasıdır ve saygı duyarım tüm japonlar hemen hemen böyledir yani sorunsuzluk olarak iyi olduklarını kabul ederim.Ama Opel ve VW sorunsuz dersen buna katılmamın imkanı yoktur.VW sorunları genelde yeni teknolojilerinden ve bol elektroniğinden kaynaklanırki buda bir şirket politikasıdır ve bu kadar yüklemeye karşı saygı duyulmayı hakeder ama sorunsuz değildir.Opel ise tok ve işçiliği iyi otomobiller üretir.Fakat motor konusunda VW yada Renaultun eline su dökemez.Sorunsuzluk olarak ise hiç dökemez.Tecrübelerle sabittir.




  • Valla bildiğim kadarıyla Renault alma konusunda bi dayatma yok. Herkes istediği arabayı alabiliyor. Bazı arkadaşlar niye canlarını sıkıyolar, anlamak zor
  • Arkadaşlar benim aracım 2007 model 110 bin km de dci 80 hp megane 2 ...

    Aracımı geçenlerde bir kıyaslama yapabilmek için tanıdıklardan birkaçının aracları ile değiştirdim.

    Bir müddet bu değişimleri yaptıktan sonra gördümki dizel motorlar 100bin lerde ancak kendilerini buluyorlar ve temiz kullanılmışlar ise (sonradan kötü kullanılsalar bile) kolay kolay arıza vermeyecek bir dayanıklılık ve performans moduna giriyorlar. Yakıt kalitesi, kullanım ve bakımlar zamanında yapılmak kaydı ile 500 bin km lere ulaşmalarıda hayal değil...

    Bu nedenle halkın eski dizel deneyimlerine dayanarak ortaya attığı 100 den sonra dizel alınmaz mantığı kullanılarak çok ucuza harika dizel araçlar alınabilir ve alınmalıdırda. Çünkü avrupada en az dikkat edilen bu km mantığının sıfır araç cazibesini arttırmak ve ikinci elde ciddi gelir kayıplarına yol açmaktan başka bir anlamı olmadığına pek yakında halkımız da uyanacaktır.

    Bu arada genelde kullanım esnasında yapılan masrafların gerek dizel gerekse benzinli araçlarda motordan çok yan aksamlardan kaynaklandığını görüyor ve araç seçiminde km den çok aracın hırpalanma oranına dikkat edilmesi gerektiğini düşünüyorum.

    Sıfır araç alırken de biraz sabırlı olunmalı ve üretilen aracın sorun karnesinin çıkması beklenmelidir. Böylece ciddi birikimlerimzi daha güvenilir araçlara yatırmış olacağımız kanaatindeyim.

    SAYGILAR..




  • Benim arabada 120 binde 7-8 binde bir yağını değiştiririm vede euro dizel kullanırım , aracı zorlamadım bir problemde çıkarmadı.
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.