Şimdi Ara

Tempralar nasıl araba

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (2 Mobil) - 2 Masaüstü2 Mobil
5 sn
56
Cevap
0
Favori
56.025
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bazı duyduğum alımalara göre bi çukura tümseğe girince hemen ön takım istiyomuş pek sağlam araba değilmiş bilen kullanan varsa aydınlatmasını bekliyorum...



  • http://tr.wikipedia.org/wiki/Fiat_Tempra
    Sanıldığı kadar kalitesiz üretim değildir.
    Sonuçta biraz eski teknoloji,fiat'ın ilk önden çekiş otomobillerinden birisi.
  • pes vallahi, 12-13 yıl önce söylenen söylentiler hala devam mı ediyor? deposunun bakalit olduğunu, kaza anında hemen kırılıp yangın çıktığını, göstergelerin çabuk bozulduğunu ve yapılamadığını, 180'i geçince göstergede kuru kafa resmi çıktığını daha duymadınız mı?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: aya

    pes vallahi, 12-13 yıl önce söylenen söylentiler hala devam mı ediyor? deposunun bakalit olduğunu, kaza anında hemen kırılıp yangın çıktığını, göstergelerin çabuk bozulduğunu ve yapılamadığını, 180'i geçince göstergede kuru kafa resmi çıktığını daha duymadınız mı?

  • Tempra edeceği paraya göre en konforlu en iyi yol tutan ve dahada önemlisi donanım olarak alınabilecek sayılı araçtır.Tüpü en iyi kabul etmesinide unutmamak lazım. Tüpün ana vatanı italyadır.

    5 yıl kullandım SXAK sını 91 italyandı ve aracı her sene 2 kez sanayiye götürüp lifte çektiririrdim hiçbir usta bu aracın ön takımını değiştir demedi, girmediğim çukur ve köy yoluda kalmadı (köyle bağlantım var),

    Rutin bakımlarını yaptırdıktan sonra ufak tefekte sorunları olur muhakkak (termostat vs) buji, yağ,yağ filitresi,hava filitresi,Buji kabloları,antifiriz,silecek suyu,radyotör suyu nu eksik etme yıllarca bin, ama artık yaşlanıyorlar 97-98 ini almak lazım eğer alınacaksa.
  • Arabaya iyi bakıyorsan her arabaya binilir. Bende 77 model 12 var gören bizim torostan diri duruyor diyor. Modeline inanmıyorlar. Dağa taşa banamısın demiyor. Ancak şuda bir gerçekki tofaş (fiat)'ın üretmeyi başardığı en çürük (kaza anında ezilme açısından) araba. Bi arkadaş söylemişti hacı muratla çarpıştı tempra hamur gibi ezildi ama murata fazla bişey olmadı diye. Merak edip bi tanıdıkta vardı baş parmağımla sağına soluna bastırdım. Gerçekten çok ama çok yumuşak. Hadi burun filan neysede tavan vs'de dahil her yer gerçekten hamur gibi. Birde gözümün önünde dönerken hafiçe kapıya sürttüler ezilecek kadar bile değil tempraya. Yaklaşık 20- 30cm çapında boya resmen karton gibi kalktı ve sallanmaya başladı. Altında sac görünüyordu. Kaza yapan yada gören varsa daha iyi bilgi verebilir diye düşünüyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kesbi -- 18 Ekim 2008; 9:08:31 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: aya

    pes vallahi, 12-13 yıl önce söylenen söylentiler hala devam mı ediyor? deposunun bakalit olduğunu, kaza anında hemen kırılıp yangın çıktığını, göstergelerin çabuk bozulduğunu ve yapılamadığını, 180'i geçince göstergede kuru kafa resmi çıktığını daha duymadınız mı?







    allah iyiliğinizi versin hocam ne diyeyim başka


  • quote:

    Orjinalden alıntı: kesbi

    Arabaya iyi bakıyorsan her arabaya binilir. Bende 77 model 12 var gören bizim torostan diri duruyor diyor. Modeline inanmıyorlar. Dağa taşa banamısın demiyor. Ancak şuda bir gerçekki tofaş (fiat)'ın üretmeyi başardığı en çürük (kaza anında ezilme açısından) araba. Bi arkadaş söylemişti hacı muratla çarpıştı tempra hamur gibi ezildi ama murata fazla bişey olmadı diye. Merak edip bi tanıdıkta vardı baş parmağımla sağına soluna bastırdım. Gerçekten çok ama çok yumuşak. Hadi burun filan neysede tavan vs'de dahil her yer gerçekten hamur gibi. Birde gözümün önünde dönerken hafiçe kapıya sürttüler ezilecek kadar bile değil tempraya. Yaklaşık 20- 30cm çapında boya resmen karton gibi kalktı ve sallanmaya başladı. Altında sac görünüyordu. Kaza yapan yada gören varsa daha iyi bilgi verebilir diye düşünüyorum.


    defalarca yazıldı çizildi, ama hala aynı mantıkla gidiyorsunuz? bir kez daha ben söyleyeyim, kaza anında hiç bir tarafı hasar görmeden, ezilmeden, kırılmadan tek parça kalan araba sağlam ve güvenli araba değildir. araba darbe anında olduğu yerde taş gibi kalırsa, siz içinde hareketinize devam edersiniz ve darbeyi alan karoser değil, siz olursunuz. yeni nesil araçların vurunca hemen dağılması güvenliklerinin yüksek olmasındandır. darbe geldikçe kademe kademe ezilerek darbeyi emmeleri ve kabine darbe gelene kadar, darbeyi minimuma indirebilmeleri için katlanma bölgeleriyle üretilirler. onun için artık 70 model arabalarla 95 model arabaları bu anlamda kıyaslamaktan vazgeçin. 70 model renault 12'niz cebinizle dosttur, 95 model tempra canınızla...

    dolayısıyla tempra gibi bir arabaya kötü deme alışkanlığından vaz geçin artık lütfen. tempra gayet güzel ve binilesi bir araçtır. hala alınabilir ve hala çokda keyifle kullanılabilir... ön düzenle ilgili muhabbet konusunda da biraz açıklama yapayım, kafalardaki soru işaretlerinin kalkması adına. ön üdzenleri bir defa herkesin çatır çatır alıp sattığı kuş serisiyle kıyaslanamayacak kadar gelişmiş ve sağlamdır. tek hassas noktaları, ön takımı tutan üçgen şeklindeki tablaların köşelerindeki lastik takozların, sürekli darbe emmelerinden dolayı zamanla aşınması ve tıkırtı yapmalarıdır. çaresi, o tablaların tıkırtı sesleri gelmeye başlayınca değiştirilmelerinden ibarettir. tanesi en son 30 lira filandı ki sanırım şimdi daha da ucuzlamış bile olabilir. değişim zamanları da kullanım şartlarına göre değişir ama en kötü yol şartlarında bile 1 yıldan fazla dayanırlar. e böyle bir arabaya binen de yılda 50 lira verip değiştirsin onları casnım. sahip olunup 5 kuruş para ödemeden binilen araba yok maalesef. biniyorsanız bu kadar masrafı da kabulleneceksiniz...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: aya


    quote:

    Orjinalden alıntı: kesbi

    Arabaya iyi bakıyorsan her arabaya binilir. Bende 77 model 12 var gören bizim torostan diri duruyor diyor. Modeline inanmıyorlar. Dağa taşa banamısın demiyor. Ancak şuda bir gerçekki tofaş (fiat)'ın üretmeyi başardığı en çürük (kaza anında ezilme açısından) araba. Bi arkadaş söylemişti hacı muratla çarpıştı tempra hamur gibi ezildi ama murata fazla bişey olmadı diye. Merak edip bi tanıdıkta vardı baş parmağımla sağına soluna bastırdım. Gerçekten çok ama çok yumuşak. Hadi burun filan neysede tavan vs'de dahil her yer gerçekten hamur gibi. Birde gözümün önünde dönerken hafiçe kapıya sürttüler ezilecek kadar bile değil tempraya. Yaklaşık 20- 30cm çapında boya resmen karton gibi kalktı ve sallanmaya başladı. Altında sac görünüyordu. Kaza yapan yada gören varsa daha iyi bilgi verebilir diye düşünüyorum.


    defalarca yazıldı çizildi, ama hala aynı mantıkla gidiyorsunuz? bir kez daha ben söyleyeyim, kaza anında hiç bir tarafı hasar görmeden, ezilmeden, kırılmadan tek parça kalan araba sağlam ve güvenli araba değildir. araba darbe anında olduğu yerde taş gibi kalırsa, siz içinde hareketinize devam edersiniz ve darbeyi alan karoser değil, siz olursunuz. yeni nesil araçların vurunca hemen dağılması güvenliklerinin yüksek olmasındandır. darbe geldikçe kademe kademe ezilerek darbeyi emmeleri ve kabine darbe gelene kadar, darbeyi minimuma indirebilmeleri için katlanma bölgeleriyle üretilirler. onun için artık 70 model arabalarla 95 model arabaları bu anlamda kıyaslamaktan vazgeçin. 70 model renault 12'niz cebinizle dosttur, 95 model tempra canınızla...

    dolayısıyla tempra gibi bir arabaya kötü deme alışkanlığından vaz geçin artık lütfen. tempra gayet güzel ve binilesi bir araçtır. hala alınabilir ve hala çokda keyifle kullanılabilir... ön düzenle ilgili muhabbet konusunda da biraz açıklama yapayım, kafalardaki soru işaretlerinin kalkması adına. ön üdzenleri bir defa herkesin çatır çatır alıp sattığı kuş serisiyle kıyaslanamayacak kadar gelişmiş ve sağlamdır. tek hassas noktaları, ön takımı tutan üçgen şeklindeki tablaların köşelerindeki lastik takozların, sürekli darbe emmelerinden dolayı zamanla aşınması ve tıkırtı yapmalarıdır. çaresi, o tablaların tıkırtı sesleri gelmeye başlayınca değiştirilmelerinden ibarettir. tanesi en son 30 lira filandı ki sanırım şimdi daha da ucuzlamış bile olabilir. değişim zamanları da kullanım şartlarına göre değişir ama en kötü yol şartlarında bile 1 yıldan fazla dayanırlar. e böyle bir arabaya binen de yılda 50 lira verip değiştirsin onları casnım. sahip olunup 5 kuruş para ödemeden binilen araba yok maalesef. biniyorsanız bu kadar masrafı da kabulleneceksiniz...

    +1




  • ne diyelim karar senin...ama ne çok sağlam nede dedikleri kadar kötü bir arabadır...tipo kadar tutulmadı nedense...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: samurayjack

    ne diyelim karar senin...ama ne çok sağlam nede dedikleri kadar kötü bir arabadır...tipo kadar tutulmadı nedense...

    Tutulmamasının sebebi kötü şöhreti.Halk arasında Tempraya "dötü kalkık arabası" derler.Sırf bu yüzden alınmaz.O arkası ne biçim öyle.Geri viteste duvara çarpmış gibi.Hiç alınacak araba değil.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: aya

    pes vallahi, 12-13 yıl önce söylenen söylentiler hala devam mı ediyor? deposunun bakalit olduğunu, kaza anında hemen kırılıp yangın çıktığını, göstergelerin çabuk bozulduğunu ve yapılamadığını, 180'i geçince göstergede kuru kafa resmi çıktığını daha duymadınız mı?

    o bişeymi, onun max. hızı sonsuz
  • Bide sx ile sxa arasında ne fark var??
  • Komşumda var ön takım yaptırmaktan bıktım diyordu.
  • 2.0ie 16v ler biraz sorunlu o doğru ama diğer serileri iyi diye biliyorum...

    ama çok konforlu araba helede uzun yolda... bizdeki o bahsettiğim sorunlu modeldendi lakin onu kullanırken aldığım hazzı şimdi çoğu arabadan alamıyorum...
  • 5 yıl kullandım. Çok memnun kaldım.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: KARACOCUK71

    Bide sx ile sxa arasında ne fark var??


    sx en boşudur direksiyon hidrolik değildir, arka camlarda manueldir, sxa ya göre, en dolusu sxak dır, hidrolik direksiyon, kol dayama, 4 kapı ayrı açık kapalı bildirimi, tam dijital panel, klima, sis farı, aliminyum alaşım jant standarttır. SXA da sadeec klima yoktur. Klimayı ben hiçbir zaman kullanamadım o yüzden alacaksanız beyaz SXA bakın 97-98 lpgli lavato veya brc olsun bakın keyfinize. Kazasız sürüşler.
  • Ben de ilk çıktığım zaman kullanmış hayran olmuştum. Asfaltta çok rahat dı. Ama ilk kasisli yola girdiğimde her tarafından gürültülü bir şekilde ses gelmesi canımı sıktı. Ama araba o zamanların en rahat arabasıydı. Hala Rize'de taksi duraklarında tüplü kullananlar var. Eniştemin kardeşinde var diyor ki benim paramla en az yakan ama en konforlu araba.. (Tüplü)

    Kaza yapan bir Tempra görmüştüm yıllar önce çekici iile götürüyorlardı. Önden vurmuştu ve akordion gibi büzülmüştü çok enteresan bi görüntü idi hala unutmam. Ama içerisi yani yaşam alanı sapasağlamdı..
  • valla eskişehir yolunda focus la 180 le giderken beni bir tempra sollamıştı.artık göstergesinde ne resmi vardı bilemiyorum. bu 2000 motor olanları felaket gidiyor. hatta bir arkadaşımın rivayetine göre 235 km hızı görmüşler 2.0 tempra ile....doğrumudur bilmiyorum..

    tempra ile ilgili sıkıntı şu bence. bu saat ten sonra temizini bulmak çok güç. temiz bulunursa da uygun bir fiyata almak çok güç. onun dışında alınır niye alınmasın...

    konforlu bir arabadır tempra..üzmeden dikkatli kullanılırsa bir sıkıntı çıkarmaz..

    quote:

    Orjinalden alıntı: aya

    pes vallahi, 12-13 yıl önce söylenen söylentiler hala devam mı ediyor? deposunun bakalit olduğunu, kaza anında hemen kırılıp yangın çıktığını, göstergelerin çabuk bozulduğunu ve yapılamadığını, 180'i geçince göstergede kuru kafa resmi çıktığını daha duymadınız mı?




  • quote:

    Orjinalden alıntı: aya

    pes vallahi, 12-13 yıl önce söylenen söylentiler hala devam mı ediyor? deposunun bakalit olduğunu, kaza anında hemen kırılıp yangın çıktığını, göstergelerin çabuk bozulduğunu ve yapılamadığını, 180'i geçince göstergede kuru kafa resmi çıktığını daha duymadınız mı?


    Biz zamanında 5 sene Tempra kullandık ne gostergesi bozuldu, nede 180'i geçince kurukafa çıktı sen ruyanda gordun herhalde iskelet
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.