|
Bildirim
|
Arkadaşım twinport tam bu demek değil.Konunun aslı kelimedeki gibi iki tane emme kanalının düşük devirlerde ufak bir kapakçıkla tek sübabın açılacağı şekle değişken egzantriğin yardımıyla sokulması ve emilen havanın dairesel bir form alarak silindirlere dolması ayrıca düşük devirlerde emme sübaplarından yalnızca birinin açılmasının sağlanmasıdır.Bu tek sübabın açılması sağlanırken enjektörde iki memeden yalnızca açık olan tarafından püskürtme yapar.Bu sırada değişken emme manifoldu daha uzun olan manifolt yolunun kullanılmasınında yardımıyla düşük devirlerde iki sübaplı motorların davrandığı gibi yüksek bir alt devir torku sağlar.3900 devirden sonra performans moduna geçen motor hem emme manifoldunu kapakçıklar vasıtasıyla kısa olan tarafını kullanır hemde tüm emme sübapları açılarak enjektörlerin iki memedende yakıt püskürtmesi sağlanırken değişken egzantrik sübap bindirmelerinide arttırarak daha geç kapanma zamanlarına ayarlanarak özellikle düşük devirlerde fazla maliyet getirmeden etkili bir yakı tasarrufu sağlamasıdır.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tenekekutu -- 10 Ekim 2008; 1:03:42 > |
|
|
|
|
|
|
|