Şimdi Ara

hızlı giderken lastik patlarsa ne olur

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
2
Favori
22.496
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar farzedinki yüksek hızla gidiyorsunuz lastik patlarsa ne olur,ne yapmamız gerekir , kaza ihtimali arabadan arabaya değişirmi mesela bizim 95 model vectramız var
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >



  • quote:

    Orijinalden alıntı: GöKHaN 35

    Bu mesaj silindi.
    lastik parçalanırsa çamurluğu bile parçalayıp dışarı çıkabilir veya içeri doğru kayıp dönen parçaların arasına sıkışıp kitler ki bu çok ciddi bir kazaya yol açabilir. babamın eniştei bundan 8-9 yıl önce ankaraya giderken otoyolda sağ ön lastiği patlamış ve sadece 3 aylık a8'in sağ ön çamurluğu paramparça olmuştu. eniştemiz yüksek hızla giderken oldu zar zor durabildik demişti ben olsam 95 model bir arabayla asla yüksek hızla gitmem. bunun vectra olması değil bmw 3 serisi bile olsa yapmam. artık araba ömrünü tamamlamış kullanım ömrü10 yıl bmwlerin mercedeslerin kullanım klavuzlarında 10 yıl ömrü olduğu yazıyor.
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TiFoSi_BJK

    lastik parçalanırsa çamurluğu bile parçalayıp dışarı çıkabilir veya içeri doğru kayıp dönen parçaların arasına sıkışıp kitler ki bu çok ciddi bir kazaya yol açabilir. babamın eniştei bundan 8-9 yıl önce ankaraya giderken otoyolda sağ ön lastiği patlamış ve sadece 3 aylık a8'in sağ ön çamurluğu paramparça olmuştu. eniştemiz yüksek hızla giderken oldu zar zor durabildik demişti ben olsam 95 model bir arabayla asla yüksek hızla gitmem. bunun vectra olması değil bmw 3 serisi bile olsa yapmam. artık araba ömrünü tamamlamış kullanım ömrü10 yıl bmwlerin mercedeslerin kullanım klavuzlarında 10 yıl ömrü olduğu yazıyor.

    Alıntıları Göster
    yokuş aşağı 50yle giden bir megane vardı sanırım adam tek elle kullanıyodu yada başka bişey yapıodu istanbul maltepede caminin önündeki minibüs yolundan devam ediyodu. bi anda lastiği patladı sağ ön lastiği. araç sola karşıdan gelen 3 araca çarpıp öyle durdu. sol ön patlasaydı belk ben hayatta değildim.

    eğer araç yerden yüksek veya b segmenti araçları gibi ağırlık merkezi yukardaysa takla bile atabilir. ama sanırım lastik kabaklaştığında öyle bir sorun oluyor. yoksa başka etmenden patladıysa öyle bir sorun olmaz ama aracın çok yavaş bi şekilde sağa veya sola çektiği olabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: _opeth

    yokuş aşağı 50yle giden bir megane vardı sanırım adam tek elle kullanıyodu yada başka bişey yapıodu istanbul maltepede caminin önündeki minibüs yolundan devam ediyodu. bi anda lastiği patladı sağ ön lastiği. araç sola karşıdan gelen 3 araca çarpıp öyle durdu. sol ön patlasaydı belk ben hayatta değildim.

    eğer araç yerden yüksek veya b segmenti araçları gibi ağırlık merkezi yukardaysa takla bile atabilir. ama sanırım lastik kabaklaştığında öyle bir sorun oluyor. yoksa başka etmenden patladıysa öyle bir sorun olmaz ama aracın çok yavaş bi şekilde sağa veya sola çektiği olabilir.

    Alıntıları Göster
    ön lastık patlarsa frene bırden sertce degılde mumkun oldugu kadar yavas yavas basmak gerekır cunku hangı lastık patlamıssa arac o tarafa dogru cekme yapacaktır.sız ne kadar frene basarsanız cekme o kadar artacaktır. o yuzden on lastıgınız patladıgı zaman frene yavas yavas basarak aracı kontollu bır sekılde durdurmaya calısmalısınız. arka lastık patladıgın da on lastık kadar buyuk bı problem cıkarmaz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ortmeNN

    ön lastık patlarsa frene bırden sertce degılde mumkun oldugu kadar yavas yavas basmak gerekır cunku hangı lastık patlamıssa arac o tarafa dogru cekme yapacaktır.sız ne kadar frene basarsanız cekme o kadar artacaktır. o yuzden on lastıgınız patladıgı zaman frene yavas yavas basarak aracı kontollu bır sekılde durdurmaya calısmalısınız. arka lastık patladıgın da on lastık kadar buyuk bı problem cıkarmaz

    Alıntıları Göster
    selamlar...

    lastik durup dururken patlamaz...

    patlama nedenleri:

    1 - kasise düşme
    2 - sürekli kaldırıma çıkılması sonucunda lastik deformasyonu
    3 - 50.000 km veya 4 yıldan fazla kullanılan lastikler
    4 - orijinal ebat dışında kullanılan lastikler
    5 - saç jant yerine alüminyum alaşımlı jant kullanmak(keser etkisi ile lastik parçalanmasına veya çatlayarak jant kırılması sonucu çok tehlikeli sonuçlara neden olmaktadır.saç jantlar çok güvenlidir.)
    6 - düşük veya çok yüksek hava basıncı ile kullanmak
    7 - lastik hız katsayısı üzerinde hızlarda seyretmek
    8 - bilinmedik ya da mevsim ve yola uygun olmayan lastik kullanmak
    9 - doğru ve kurallara uygun onarılmamış lastik kullanmak
    10- kullanılmış lastik alıp kullanmak
    11-parlatma amaçlı kullanılan kimyasalların esneme katsayısını bozduğu lastikleri kullanmak(su ve arap sabunu dışında hiç bir maddeyi lastiklerin yanağına sürmeyiniz.)
    12-yanak hasarlı ya da balonlu lastik kullanmak.

    tek elle ya da direksiyonu olmadık yerlerinden tutarak kullanmak lastik patladığında çok kıymetli ilk saniyeleri kullanmanızı engeller.

    panik yaratmadan direksiyona hakim olup kısa fren darbeleri ve sonunda el freni ile aracı durdurmak,eğer çok yüksek hızda seyrediyorsanız taklanın kaçınılmaz olduğunu hissettiğinizde kontra hareketle yan taklalar atmaya çalışılmalıdır. kafa üstü taklalarda oluşan kuvvet bileşenleri çok daha tehlikeli sonuçlar doğurmaktadır..

    en iyisi yukardaki kurallarla birlikte yol ve hava koşullarına uygun hızlarda güvenli sürüş tekniklerini öğrenmeye çalışmak olacaktır..

    sevgilerimle....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: havnitekin

    selamlar...

    lastik durup dururken patlamaz...

    patlama nedenleri:

    1 - kasise düşme
    2 - sürekli kaldırıma çıkılması sonucunda lastik deformasyonu
    3 - 50.000 km veya 4 yıldan fazla kullanılan lastikler
    4 - orijinal ebat dışında kullanılan lastikler
    5 - saç jant yerine alüminyum alaşımlı jant kullanmak(keser etkisi ile lastik parçalanmasına veya çatlayarak jant kırılması sonucu çok tehlikeli sonuçlara neden olmaktadır.saç jantlar çok güvenlidir.)
    6 - düşük veya çok yüksek hava basıncı ile kullanmak
    7 - lastik hız katsayısı üzerinde hızlarda seyretmek
    8 - bilinmedik ya da mevsim ve yola uygun olmayan lastik kullanmak
    9 - doğru ve kurallara uygun onarılmamış lastik kullanmak
    10- kullanılmış lastik alıp kullanmak
    11-parlatma amaçlı kullanılan kimyasalların esneme katsayısını bozduğu lastikleri kullanmak(su ve arap sabunu dışında hiç bir maddeyi lastiklerin yanağına sürmeyiniz.)
    12-yanak hasarlı ya da balonlu lastik kullanmak.

    tek elle ya da direksiyonu olmadık yerlerinden tutarak kullanmak lastik patladığında çok kıymetli ilk saniyeleri kullanmanızı engeller.

    panik yaratmadan direksiyona hakim olup kısa fren darbeleri ve sonunda el freni ile aracı durdurmak,eğer çok yüksek hızda seyrediyorsanız taklanın kaçınılmaz olduğunu hissettiğinizde kontra hareketle yan taklalar atmaya çalışılmalıdır. kafa üstü taklalarda oluşan kuvvet bileşenleri çok daha tehlikeli sonuçlar doğurmaktadır..

    en iyisi yukardaki kurallarla birlikte yol ve hava koşullarına uygun hızlarda güvenli sürüş tekniklerini öğrenmeye çalışmak olacaktır..

    sevgilerimle....

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: havnitekin


    selamlar...

    lastik durup dururken patlamaz...

    patlama nedenleri:

    1 - kasise düşme
    2 - sürekli kaldırıma çıkılması sonucunda lastik deformasyonu
    3 - 50.000 km veya 4 yıldan fazla kullanılan lastikler
    4 - orijinal ebat dışında kullanılan lastikler
    5 - saç jant yerine alüminyum alaşımlı jant kullanmak(keser etkisi ile lastik parçalanmasına veya çatlayarak jant kırılması sonucu çok tehlikeli sonuçlara neden olmaktadır.saç jantlar çok güvenlidir.)
    6 - düşük veya çok yüksek hava basıncı ile kullanmak
    7 - lastik hız katsayısı üzerinde hızlarda seyretmek
    8 - bilinmedik ya da mevsim ve yola uygun olmayan lastik kullanmak
    9 - doğru ve kurallara uygun onarılmamış lastik kullanmak
    10- kullanılmış lastik alıp kullanmak
    11-parlatma amaçlı kullanılan kimyasalların esneme katsayısını bozduğu lastikleri kullanmak(su ve arap sabunu dışında hiç bir maddeyi lastiklerin yanağına sürmeyiniz.)
    12-yanak hasarlı ya da balonlu lastik kullanmak.

    tek elle ya da direksiyonu olmadık yerlerinden tutarak kullanmak lastik patladığında çok kıymetli ilk saniyeleri kullanmanızı engeller.

    panik yaratmadan direksiyona hakim olup kısa fren darbeleri ve sonunda el freni ile aracı durdurmak,eğer çok yüksek hızda seyrediyorsanız taklanın kaçınılmaz olduğunu hissettiğinizde kontra hareketle yan taklalar atmaya çalışılmalıdır. kafa üstü taklalarda oluşan kuvvet bileşenleri çok daha tehlikeli sonuçlar doğurmaktadır..

    en iyisi yukardaki kurallarla birlikte yol ve hava koşullarına uygun hızlarda güvenli sürüş tekniklerini öğrenmeye çalışmak olacaktır..

    sevgilerimle....


    Çok güzel açıklamışsın bravo




  • quote:

    Orijinalden alıntı: GöKHaN 35

    quote:

    Orjinalden alıntı: havnitekin


    selamlar...

    lastik durup dururken patlamaz...

    patlama nedenleri:

    1 - kasise düşme
    2 - sürekli kaldırıma çıkılması sonucunda lastik deformasyonu
    3 - 50.000 km veya 4 yıldan fazla kullanılan lastikler
    4 - orijinal ebat dışında kullanılan lastikler
    5 - saç jant yerine alüminyum alaşımlı jant kullanmak(keser etkisi ile lastik parçalanmasına veya çatlayarak jant kırılması sonucu çok tehlikeli sonuçlara neden olmaktadır.saç jantlar çok güvenlidir.)
    6 - düşük veya çok yüksek hava basıncı ile kullanmak
    7 - lastik hız katsayısı üzerinde hızlarda seyretmek
    8 - bilinmedik ya da mevsim ve yola uygun olmayan lastik kullanmak
    9 - doğru ve kurallara uygun onarılmamış lastik kullanmak
    10- kullanılmış lastik alıp kullanmak
    11-parlatma amaçlı kullanılan kimyasalların esneme katsayısını bozduğu lastikleri kullanmak(su ve arap sabunu dışında hiç bir maddeyi lastiklerin yanağına sürmeyiniz.)
    12-yanak hasarlı ya da balonlu lastik kullanmak.

    tek elle ya da direksiyonu olmadık yerlerinden tutarak kullanmak lastik patladığında çok kıymetli ilk saniyeleri kullanmanızı engeller.

    panik yaratmadan direksiyona hakim olup kısa fren darbeleri ve sonunda el freni ile aracı durdurmak,eğer çok yüksek hızda seyrediyorsanız taklanın kaçınılmaz olduğunu hissettiğinizde kontra hareketle yan taklalar atmaya çalışılmalıdır. kafa üstü taklalarda oluşan kuvvet bileşenleri çok daha tehlikeli sonuçlar doğurmaktadır..

    en iyisi yukardaki kurallarla birlikte yol ve hava koşullarına uygun hızlarda güvenli sürüş tekniklerini öğrenmeye çalışmak olacaktır..

    sevgilerimle....


    Çok güzel açıklamışsın bravo


    Alıntıları Göster
    geçen ay seyir halindeyken sağ arka lastiğin havası janta kadar inmiş ben(hızım 80-90'ken) arkadan ses niye geliyor diye merak edip durduğumda,olayı farkettim,stepneyi taktığımda oda havasızmış,yarı havalı lastikle 20km gidip 2 yeni lastik aldım....demek istediğim arka lastiğin patlaması daha az tehlike içeriyor ön lastiğe göre...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alihace

    geçen ay seyir halindeyken sağ arka lastiğin havası janta kadar inmiş ben(hızım 80-90'ken) arkadan ses niye geliyor diye merak edip durduğumda,olayı farkettim,stepneyi taktığımda oda havasızmış,yarı havalı lastikle 20km gidip 2 yeni lastik aldım....demek istediğim arka lastiğin patlaması daha az tehlike içeriyor ön lastiğe göre...

    Alıntıları Göster
    Sonunu Allah bilir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alihace

    geçen ay seyir halindeyken sağ arka lastiğin havası janta kadar inmiş ben(hızım 80-90'ken) arkadan ses niye geliyor diye merak edip durduğumda,olayı farkettim,stepneyi taktığımda oda havasızmış,yarı havalı lastikle 20km gidip 2 yeni lastik aldım....demek istediğim arka lastiğin patlaması daha az tehlike içeriyor ön lastiğe göre...

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar öncelikle verdiğiniz bilgiler için teşekkürler , bende o gün arabayla otobanda kaptırmıştım hemde 180 200 e kadar çıktım petrole girdiğimde baktımki arka sağ lasrik inmiş , hava basma makinasıyla baktımki 20 hava kalmış lastiğin içinde, normalde ben 31 basıyorum , lastikçiye gittim çivi batmış dedi hatta ön sol lastikte siboptan kaçırıyormuş ondada problem vardı meğerse kelle koltukta gidiyormuşuz.zaten konuyuda onun için açtım lastik patlaması olan tecrübeli arkadaşlar var aramızda faydalanalım dedim yaşamayan arkadaşlarda faydalanmış olur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vct2000

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    Direksiyonu ters kırarsan en kötü 2-3 takla atarsın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: havnitekin

    selamlar...

    lastik durup dururken patlamaz...

    patlama nedenleri:

    1 - kasise düşme
    2 - sürekli kaldırıma çıkılması sonucunda lastik deformasyonu
    3 - 50.000 km veya 4 yıldan fazla kullanılan lastikler
    4 - orijinal ebat dışında kullanılan lastikler
    5 - saç jant yerine alüminyum alaşımlı jant kullanmak(keser etkisi ile lastik parçalanmasına veya çatlayarak jant kırılması sonucu çok tehlikeli sonuçlara neden olmaktadır.saç jantlar çok güvenlidir.)
    6 - düşük veya çok yüksek hava basıncı ile kullanmak
    7 - lastik hız katsayısı üzerinde hızlarda seyretmek
    8 - bilinmedik ya da mevsim ve yola uygun olmayan lastik kullanmak
    9 - doğru ve kurallara uygun onarılmamış lastik kullanmak
    10- kullanılmış lastik alıp kullanmak
    11-parlatma amaçlı kullanılan kimyasalların esneme katsayısını bozduğu lastikleri kullanmak(su ve arap sabunu dışında hiç bir maddeyi lastiklerin yanağına sürmeyiniz.)
    12-yanak hasarlı ya da balonlu lastik kullanmak.

    tek elle ya da direksiyonu olmadık yerlerinden tutarak kullanmak lastik patladığında çok kıymetli ilk saniyeleri kullanmanızı engeller.

    panik yaratmadan direksiyona hakim olup kısa fren darbeleri ve sonunda el freni ile aracı durdurmak,eğer çok yüksek hızda seyrediyorsanız taklanın kaçınılmaz olduğunu hissettiğinizde kontra hareketle yan taklalar atmaya çalışılmalıdır. kafa üstü taklalarda oluşan kuvvet bileşenleri çok daha tehlikeli sonuçlar doğurmaktadır..

    en iyisi yukardaki kurallarla birlikte yol ve hava koşullarına uygun hızlarda güvenli sürüş tekniklerini öğrenmeye çalışmak olacaktır..

    sevgilerimle....

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: havnitekin


    selamlar...

    lastik durup dururken patlamaz...

    patlama nedenleri:

    1 - kasise düşme
    2 - sürekli kaldırıma çıkılması sonucunda lastik deformasyonu
    3 - 50.000 km veya 4 yıldan fazla kullanılan lastikler
    4 - orijinal ebat dışında kullanılan lastikler
    5 - saç jant yerine alüminyum alaşımlı jant kullanmak(keser etkisi ile lastik parçalanmasına veya çatlayarak jant kırılması sonucu çok tehlikeli sonuçlara neden olmaktadır.saç jantlar çok güvenlidir.)
    6 - düşük veya çok yüksek hava basıncı ile kullanmak
    7 - lastik hız katsayısı üzerinde hızlarda seyretmek
    8 - bilinmedik ya da mevsim ve yola uygun olmayan lastik kullanmak
    9 - doğru ve kurallara uygun onarılmamış lastik kullanmak
    10- kullanılmış lastik alıp kullanmak
    11-parlatma amaçlı kullanılan kimyasalların esneme katsayısını bozduğu lastikleri kullanmak(su ve arap sabunu dışında hiç bir maddeyi lastiklerin yanağına sürmeyiniz.)
    12-yanak hasarlı ya da balonlu lastik kullanmak.

    tek elle ya da direksiyonu olmadık yerlerinden tutarak kullanmak lastik patladığında çok kıymetli ilk saniyeleri kullanmanızı engeller.

    panik yaratmadan direksiyona hakim olup kısa fren darbeleri ve sonunda el freni ile aracı durdurmak,eğer çok yüksek hızda seyrediyorsanız taklanın kaçınılmaz olduğunu hissettiğinizde kontra hareketle yan taklalar atmaya çalışılmalıdır. kafa üstü taklalarda oluşan kuvvet bileşenleri çok daha tehlikeli sonuçlar doğurmaktadır..

    en iyisi yukardaki kurallarla birlikte yol ve hava koşullarına uygun hızlarda güvenli sürüş tekniklerini öğrenmeye çalışmak olacaktır..

    sevgilerimle....


    Hocam çok doğru demişsin en kötü araba bile olsa durup dururken lastiği patlamaz kısacası lastik aksamıyla ilgili her türlü bakımı yapılmışsa standart kalite lastik ve jantlar varsa 30 yaşındaki bir araba bile rahatlıkla süratli gidebilir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: servecold

    quote:

    Orjinalden alıntı: havnitekin


    selamlar...

    lastik durup dururken patlamaz...

    patlama nedenleri:

    1 - kasise düşme
    2 - sürekli kaldırıma çıkılması sonucunda lastik deformasyonu
    3 - 50.000 km veya 4 yıldan fazla kullanılan lastikler
    4 - orijinal ebat dışında kullanılan lastikler
    5 - saç jant yerine alüminyum alaşımlı jant kullanmak(keser etkisi ile lastik parçalanmasına veya çatlayarak jant kırılması sonucu çok tehlikeli sonuçlara neden olmaktadır.saç jantlar çok güvenlidir.)
    6 - düşük veya çok yüksek hava basıncı ile kullanmak
    7 - lastik hız katsayısı üzerinde hızlarda seyretmek
    8 - bilinmedik ya da mevsim ve yola uygun olmayan lastik kullanmak
    9 - doğru ve kurallara uygun onarılmamış lastik kullanmak
    10- kullanılmış lastik alıp kullanmak
    11-parlatma amaçlı kullanılan kimyasalların esneme katsayısını bozduğu lastikleri kullanmak(su ve arap sabunu dışında hiç bir maddeyi lastiklerin yanağına sürmeyiniz.)
    12-yanak hasarlı ya da balonlu lastik kullanmak.

    tek elle ya da direksiyonu olmadık yerlerinden tutarak kullanmak lastik patladığında çok kıymetli ilk saniyeleri kullanmanızı engeller.

    panik yaratmadan direksiyona hakim olup kısa fren darbeleri ve sonunda el freni ile aracı durdurmak,eğer çok yüksek hızda seyrediyorsanız taklanın kaçınılmaz olduğunu hissettiğinizde kontra hareketle yan taklalar atmaya çalışılmalıdır. kafa üstü taklalarda oluşan kuvvet bileşenleri çok daha tehlikeli sonuçlar doğurmaktadır..

    en iyisi yukardaki kurallarla birlikte yol ve hava koşullarına uygun hızlarda güvenli sürüş tekniklerini öğrenmeye çalışmak olacaktır..

    sevgilerimle....


    Hocam çok doğru demişsin en kötü araba bile olsa durup dururken lastiği patlamaz kısacası lastik aksamıyla ilgili her türlü bakımı yapılmışsa standart kalite lastik ve jantlar varsa 30 yaşındaki bir araba bile rahatlıkla süratli gidebilir

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar amma yazılmış okudumda...

    Birincisi yukarıda bir forumdaşında dediği gibi lastikler durup dururken patlamaz sonuçta öyle değil mi ?

    Ama 10 yıllı bmw ve mercedesler yada diğer araçlar ile lastiğin patlaması arasında anlamlı direkt bir bağlantı var mıdır ? Desteksiz atmış olmuyor mu böyle yazan arkadaş ? Başka sorunlar olabilir ama lastik patlamaz sonuçta değil mi ? Ayrıca bugün örneğin buzdolaplarının bile ömrü 2 yıl değil midir ? Ama 20 yıl kullandığımız cihazlar bile mevcut olup bu durum aracın bakılması ile ilgilidir,sizcede öyle değil mi ?

    3 yıllık olupta çoktan pertlemiş bir dünya araç olduğunu dikkate alırsak önemli olan aracın bakımı ve muayenesi değil midir ? (elbette gerçek muayeneden sözediyorum.)

    Aracınızın su,yağ,filtre bakımları kadar lastik,fren gibi aksamlarıda düzenli takip edilirse neden patlasın ? Araçlarda fren borularının bile değişim km leri kitapçıklarında yazıyorsa neden sizce ? Kitapçığında 10 yıllık ömrü var deyip sıfır alınan bmw mercedes 10 yaşına girdi diye çöpe mi atılmalıdır sizce ?

    Gerçi japonyada falan öyle olsada amerika,almanya gibi ülkelerde böyle bir sorun bulunuyor mu size göre ?

    En sağlamı hız,yol kurallarına uymaktır..Yada patlamayan lastikler kullanmakta belki işe yarayabilir...

    Bakarsak bağ,bakmazsak dağ olur sonuçta...Lastikleri de diğer bakımlar kada önemsemek taraftarıyım...

    saygılarımla




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mrcds3259

    Arkadaşlar amma yazılmış okudumda...

    Birincisi yukarıda bir forumdaşında dediği gibi lastikler durup dururken patlamaz sonuçta öyle değil mi ?

    Ama 10 yıllı bmw ve mercedesler yada diğer araçlar ile lastiğin patlaması arasında anlamlı direkt bir bağlantı var mıdır ? Desteksiz atmış olmuyor mu böyle yazan arkadaş ? Başka sorunlar olabilir ama lastik patlamaz sonuçta değil mi ? Ayrıca bugün örneğin buzdolaplarının bile ömrü 2 yıl değil midir ? Ama 20 yıl kullandığımız cihazlar bile mevcut olup bu durum aracın bakılması ile ilgilidir,sizcede öyle değil mi ?

    3 yıllık olupta çoktan pertlemiş bir dünya araç olduğunu dikkate alırsak önemli olan aracın bakımı ve muayenesi değil midir ? (elbette gerçek muayeneden sözediyorum.)

    Aracınızın su,yağ,filtre bakımları kadar lastik,fren gibi aksamlarıda düzenli takip edilirse neden patlasın ? Araçlarda fren borularının bile değişim km leri kitapçıklarında yazıyorsa neden sizce ? Kitapçığında 10 yıllık ömrü var deyip sıfır alınan bmw mercedes 10 yaşına girdi diye çöpe mi atılmalıdır sizce ?

    Gerçi japonyada falan öyle olsada amerika,almanya gibi ülkelerde böyle bir sorun bulunuyor mu size göre ?

    En sağlamı hız,yol kurallarına uymaktır..Yada patlamayan lastikler kullanmakta belki işe yarayabilir...

    Bakarsak bağ,bakmazsak dağ olur sonuçta...Lastikleri de diğer bakımlar kada önemsemek taraftarıyım...

    saygılarımla

    Alıntıları Göster
    bencede arabanın eskiliğiyle alakası yok lastikler önemli ama bazı arabalar 8v oluyor bunlarda aksmıydı o parça neyse şöyle diyim lastiği tutan parça kırılabiliyor bence arabanın kalitesi önemli alman arabalarında öyle bir durumun normal durumlarda olmayacağını düşünüyorum mesela hacı muratlarda lastiğin yattığını çok gördüm 8v lerdede oluyormuş öyle duydum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: asa1979

    bencede arabanın eskiliğiyle alakası yok lastikler önemli ama bazı arabalar 8v oluyor bunlarda aksmıydı o parça neyse şöyle diyim lastiği tutan parça kırılabiliyor bence arabanın kalitesi önemli alman arabalarında öyle bir durumun normal durumlarda olmayacağını düşünüyorum mesela hacı muratlarda lastiğin yattığını çok gördüm 8v lerdede oluyormuş öyle duydum

    Alıntıları Göster
    arkdaşım o anı yaşamak istemezdim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: havnitekin

    selamlar...

    lastik durup dururken patlamaz...

    patlama nedenleri:

    1 - kasise düşme
    2 - sürekli kaldırıma çıkılması sonucunda lastik deformasyonu
    3 - 50.000 km veya 4 yıldan fazla kullanılan lastikler
    4 - orijinal ebat dışında kullanılan lastikler
    5 - saç jant yerine alüminyum alaşımlı jant kullanmak(keser etkisi ile lastik parçalanmasına veya çatlayarak jant kırılması sonucu çok tehlikeli sonuçlara neden olmaktadır.saç jantlar çok güvenlidir.)
    6 - düşük veya çok yüksek hava basıncı ile kullanmak
    7 - lastik hız katsayısı üzerinde hızlarda seyretmek
    8 - bilinmedik ya da mevsim ve yola uygun olmayan lastik kullanmak
    9 - doğru ve kurallara uygun onarılmamış lastik kullanmak
    10- kullanılmış lastik alıp kullanmak
    11-parlatma amaçlı kullanılan kimyasalların esneme katsayısını bozduğu lastikleri kullanmak(su ve arap sabunu dışında hiç bir maddeyi lastiklerin yanağına sürmeyiniz.)
    12-yanak hasarlı ya da balonlu lastik kullanmak.

    tek elle ya da direksiyonu olmadık yerlerinden tutarak kullanmak lastik patladığında çok kıymetli ilk saniyeleri kullanmanızı engeller.

    panik yaratmadan direksiyona hakim olup kısa fren darbeleri ve sonunda el freni ile aracı durdurmak,eğer çok yüksek hızda seyrediyorsanız taklanın kaçınılmaz olduğunu hissettiğinizde kontra hareketle yan taklalar atmaya çalışılmalıdır. kafa üstü taklalarda oluşan kuvvet bileşenleri çok daha tehlikeli sonuçlar doğurmaktadır..

    en iyisi yukardaki kurallarla birlikte yol ve hava koşullarına uygun hızlarda güvenli sürüş tekniklerini öğrenmeye çalışmak olacaktır..

    sevgilerimle....

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: havnitekin


    selamlar...

    lastik durup dururken patlamaz...

    patlama nedenleri:

    1 - kasise düşme
    2 - sürekli kaldırıma çıkılması sonucunda lastik deformasyonu
    3 - 50.000 km veya 4 yıldan fazla kullanılan lastikler
    4 - orijinal ebat dışında kullanılan lastikler
    5 - saç jant yerine alüminyum alaşımlı jant kullanmak(keser etkisi ile lastik parçalanmasına veya çatlayarak jant kırılması sonucu çok tehlikeli sonuçlara neden olmaktadır.saç jantlar çok güvenlidir.)
    6 - düşük veya çok yüksek hava basıncı ile kullanmak
    7 - lastik hız katsayısı üzerinde hızlarda seyretmek
    8 - bilinmedik ya da mevsim ve yola uygun olmayan lastik kullanmak
    9 - doğru ve kurallara uygun onarılmamış lastik kullanmak
    10- kullanılmış lastik alıp kullanmak
    11-parlatma amaçlı kullanılan kimyasalların esneme katsayısını bozduğu lastikleri kullanmak(su ve arap sabunu dışında hiç bir maddeyi lastiklerin yanağına sürmeyiniz.)
    12-yanak hasarlı ya da balonlu lastik kullanmak.

    tek elle ya da direksiyonu olmadık yerlerinden tutarak kullanmak lastik patladığında çok kıymetli ilk saniyeleri kullanmanızı engeller.

    panik yaratmadan direksiyona hakim olup kısa fren darbeleri ve sonunda el freni ile aracı durdurmak,eğer çok yüksek hızda seyrediyorsanız taklanın kaçınılmaz olduğunu hissettiğinizde kontra hareketle yan taklalar atmaya çalışılmalıdır. kafa üstü taklalarda oluşan kuvvet bileşenleri çok daha tehlikeli sonuçlar doğurmaktadır..

    en iyisi yukardaki kurallarla birlikte yol ve hava koşullarına uygun hızlarda güvenli sürüş tekniklerini öğrenmeye çalışmak olacaktır..

    sevgilerimle....


    çok açıklayıcı bilgiler olmuş.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: geremy

    quote:

    Orjinalden alıntı: havnitekin


    selamlar...

    lastik durup dururken patlamaz...

    patlama nedenleri:

    1 - kasise düşme
    2 - sürekli kaldırıma çıkılması sonucunda lastik deformasyonu
    3 - 50.000 km veya 4 yıldan fazla kullanılan lastikler
    4 - orijinal ebat dışında kullanılan lastikler
    5 - saç jant yerine alüminyum alaşımlı jant kullanmak(keser etkisi ile lastik parçalanmasına veya çatlayarak jant kırılması sonucu çok tehlikeli sonuçlara neden olmaktadır.saç jantlar çok güvenlidir.)
    6 - düşük veya çok yüksek hava basıncı ile kullanmak
    7 - lastik hız katsayısı üzerinde hızlarda seyretmek
    8 - bilinmedik ya da mevsim ve yola uygun olmayan lastik kullanmak
    9 - doğru ve kurallara uygun onarılmamış lastik kullanmak
    10- kullanılmış lastik alıp kullanmak
    11-parlatma amaçlı kullanılan kimyasalların esneme katsayısını bozduğu lastikleri kullanmak(su ve arap sabunu dışında hiç bir maddeyi lastiklerin yanağına sürmeyiniz.)
    12-yanak hasarlı ya da balonlu lastik kullanmak.

    tek elle ya da direksiyonu olmadık yerlerinden tutarak kullanmak lastik patladığında çok kıymetli ilk saniyeleri kullanmanızı engeller.

    panik yaratmadan direksiyona hakim olup kısa fren darbeleri ve sonunda el freni ile aracı durdurmak,eğer çok yüksek hızda seyrediyorsanız taklanın kaçınılmaz olduğunu hissettiğinizde kontra hareketle yan taklalar atmaya çalışılmalıdır. kafa üstü taklalarda oluşan kuvvet bileşenleri çok daha tehlikeli sonuçlar doğurmaktadır..

    en iyisi yukardaki kurallarla birlikte yol ve hava koşullarına uygun hızlarda güvenli sürüş tekniklerini öğrenmeye çalışmak olacaktır..

    sevgilerimle....


    çok açıklayıcı bilgiler olmuş.

    Alıntıları Göster
    bende geçen ay 4 ünü birden değiştirdim.lastiklerde yeterince diş vardı ama çok gevremişti.lastikçiler(biri tanıdık)illa çıkma lastik al dediler ama benim

    gözüm yemedi.nede olsa can taşıyoruz.lastikler değiştikten sonra arabanın seyri gözle hissedilir derecede iyileşti.bence ihmal etmeden değiştirmek lazım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: necmi42

    bende geçen ay 4 ünü birden değiştirdim.lastiklerde yeterince diş vardı ama çok gevremişti.lastikçiler(biri tanıdık)illa çıkma lastik al dediler ama benim

    gözüm yemedi.nede olsa can taşıyoruz.lastikler değiştikten sonra arabanın seyri gözle hissedilir derecede iyileşti.bence ihmal etmeden değiştirmek lazım.

    Alıntıları Göster
    Ön lastik patlarsa asla ve asla hiç bir şekilde frene basılmaz. Bakın ne oluyor frene basılırsa.
    http://www.zapkolik.com/video/asiri-hizla-giderken-lastik-patlamasi-406872

    En iyisi hız yapmamak.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: pampilo

    Ön lastik patlarsa asla ve asla hiç bir şekilde frene basılmaz. Bakın ne oluyor frene basılırsa.
    http://www.zapkolik.com/video/asiri-hizla-giderken-lastik-patlamasi-406872

    En iyisi hız yapmamak.

    Alıntıları Göster
    Mesajı yazdığın sene başıma geldi. Allah kimseye yaşatmasın diyorum. Hiç panik olmadım ama korkuyu anlatamam. Aşırı hızlıydım bir anda arka lastik patladı. Çukura girdiğimden falan değil. Araç üzerinde kar lastiği takılıydı. O da bitik durumda lastik.Yani tamamen benim hatam. Lastiğin max. sürati 180 km iken benim en yavaş hızım 210-220'ydi.Hatta böyle 1 saat falan gittim en az 210'la. Patladığı an yanımda arkadaşım vardı. O korkudan kas katı oldu. Ben korkudan ona korkma diye bağırıyorum. Hepsi korkudan valla :) Emniyet kemerlerimiz takılıydı o sayede koltuktan fırlamıyorduk. Araç sağ arka taraftan yere vurup vurup zıplattı kendini. çok çok uzun mesafede zor durduk. Fren yapma şansım yok arkanın kontrolü kaybeder hızdan dolayı anında. İstanbul - Ankara otobanında yaşadım. O anda benim olduğum düzlükte 1 tek kamyon vardı o da zaten en sağ şeritteydi hiç yaklaşmadık Allah'tan ona. Araba yavaşladığında frenleyip durdurdum. Araçtan indiğimdeki manzarayı anlatayım. Arka tampon kırılmış , sağ arka stop lambası kırılmış , sağ arka lastik içindeki davlumbaz patlamış , marşbiyel kırılmış , jant zaten eğik. Bunlar dışında olandı. İçeride olanlar, Zıplamanın şiddetiyle tavan döşemesi yerinden çıkmış , 2 ya da 3 tane hoparlör patlamıştı. Adrenalini anlatamam Allah kimseye yaşatmasın. Şu an ara sıra biraz basıyım diyorum yüksek hızda aklıma geliyor ayağımı çekiyorum. Aslına bakarsan korkmuyorum ancak akıllandım diyorum. Daha bilinçli oluyorsun. Çok kötü bir tecrübe yalnız yaşamazsınız inş. Bir de lastik parası falan artık gözüne gelmiyor insanın. Kaliteli lastiğin verdiği güven ayrı oluyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TiFoSi_BJK

    lastik parçalanırsa çamurluğu bile parçalayıp dışarı çıkabilir veya içeri doğru kayıp dönen parçaların arasına sıkışıp kitler ki bu çok ciddi bir kazaya yol açabilir. babamın eniştei bundan 8-9 yıl önce ankaraya giderken otoyolda sağ ön lastiği patlamış ve sadece 3 aylık a8'in sağ ön çamurluğu paramparça olmuştu. eniştemiz yüksek hızla giderken oldu zar zor durabildik demişti ben olsam 95 model bir arabayla asla yüksek hızla gitmem. bunun vectra olması değil bmw 3 serisi bile olsa yapmam. artık araba ömrünü tamamlamış kullanım ömrü10 yıl bmwlerin mercedeslerin kullanım klavuzlarında 10 yıl ömrü olduğu yazıyor.

    Yav bilgi alayim diye geldim ama bu nedir :D
  • quote:

    Orijinalden alıntı: potur


    quote:

    Orijinalden alıntı: TiFoSi_BJK

    lastik parçalanırsa çamurluğu bile parçalayıp dışarı çıkabilir veya içeri doğru kayıp dönen parçaların arasına sıkışıp kitler ki bu çok ciddi bir kazaya yol açabilir. babamın eniştei bundan 8-9 yıl önce ankaraya giderken otoyolda sağ ön lastiği patlamış ve sadece 3 aylık a8'in sağ ön çamurluğu paramparça olmuştu. eniştemiz yüksek hızla giderken oldu zar zor durabildik demişti ben olsam 95 model bir arabayla asla yüksek hızla gitmem. bunun vectra olması değil bmw 3 serisi bile olsa yapmam. artık araba ömrünü tamamlamış kullanım ömrü10 yıl bmwlerin mercedeslerin kullanım klavuzlarında 10 yıl ömrü olduğu yazıyor.

    Yav bilgi alayim diye geldim ama bu nedir :D

    laf ola beri gele...

    arkadaşımın başına geldi. noluyo anlamak için frene bastığı an araç taklalar atmaya başlamış. sonradan öğrendiğimize göre lastik patladığında frenle değil, motor freniyle sakin sakin durmalıymışsın.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.