Şimdi Ara

Ssangyong Actyon Sports, Actyon, Kyron, Rodius, Rexton, Musso, Korando Genel Bilgi Paylaşımı

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
351
Cevap
10
Favori
143.148
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Başlıktaki araçlardan kullananlar ve kullanmayı düşünenler veya merak edenler için bir konu açtım.

    Bende Actyon Sports 4x2 6AT var; almadan önce çok araştırdım ve kullanıcı yorumlarının eksikliğini hissettim, bu nedenle merak edenlerin sorularını yanıtlamaya hazırım...

    Ayrıca ssangyong araç sahiplerini de bekleriz; araç özelliklerini ve ekstra aksesuarlarını paylaşırlarsa hem bilgimiz artmış olur hem de paylaşım ortamı oluşurur...



  • selam,

    yakışıklı olmuş... ön krom paneli ne kadara nereden aldın ve taktırdın?

    quote:

    Orjinalden alıntı: crazytrex

    Buda bizim araba

    http://img100.imageshack.us/my.php?image=spa0412nx0.jpg


     Ssangyong Actyon Sports, Actyon, Kyron, Rodius, Rexton, Musso, Korando Genel Bilgi Paylaşımı

  • Ssangyong güney kore üretimi bir araçtır.Fakat bilinenin aksine bu markanın sahipleri Koreliler değil , Çinlilerdir. 1997 kadar tek başına üretim yapmıştır ve belirli zamanlarda Mercedes'ın teknik desteğini almıştır.Marka 1997 yılında Kore'nın en büyük özel sektör kuruluşlarından olan Daewoo Motors bünyesine geçmiştir.Fakat 2000 yılında Daewoo finansal krize girince markayı 2000 senesinde GM' e satmıştır.GM bünyesinde 2004 yılına kadar üretime devam eden firma yine mali nedenlerden ötürü Çinli bir firma olan SAIC şirketine satılmıştır.Bugun Ssangyong'un hisselerinin %51 ' ini SAIC kontrol etmektedir.

    SAIC ( SANGHAI AUTOMOTIVE INDUSTRY CORPORATION) Çin'nin en büyük otomobil üreticilerinden biridir.Devletin kontrolu altındadır.Çinde faaliyet gösteren en büyük beş üreticiden biridir.Ortakları GM , Volkswagen AG dir.Bu firmaların lisansı ve ortaklığı altında otomobil üretmektedir.Bildiğiniz gibi Çinde üretim yapmak için yerli bir ortak almanız zorunludur.Audi A6 , Passat , Cadillac gibi modeller Çinde üretilmektedir.Ülkemizde toplam 500.000 adet araç üretebilirken, sadece SAIC tek başına 1.000.000 adet araç üretmektedir.GM ve VW ile ortaklıklarından otomobil geliştirme ve tasarım yapmada epey yol katetmiştir.Ayrıca Ssangyong ve MG Rover 'ın teknolojilerini öğrenmişlerdir.

    Ayırıca SAIC , Ssangyong ve Roewe (Eski adı MG Rover olan İngiliz Markası) markalarının sahibidir.Ayrıca kendi adıylada üretim yapmaktadır.

    Firmanın resmi internet sitesi için ;
    http://www.saicgroup.com/English/index.shtml

    Diğer Çinli üreticiler;

    Dongfeng Motor Corporation (Bu firma Ford'un satışa çıkardığı Volvo'ya taliptir.)
    http://www.dfmc.com.cn/

    Chang'an Motors (Çinde en büyük araç üreten firma , Ford Mondeo' yu bu firma üretmektedir.)
    http://www.globalchana.com/

    Chery Global
    http://www.cheryglobal.com/

    FAW ( First Automotive Works)
    http://www.faw.com



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kal_sau -- 6 Ekim 2008; 21:45:54 >
  • discovery' de fifth gear diye bi prg. var sanırım; adresihttp://fifthgear.five.tv/ ise bahsettiğin modellerin tamamı 5 üzerinden aynı; 3 yıldız almış.
    bir araca 10 üzerinden 2 verilmesi için düşünüyorum da; ya serçe veya anadol olması lazım yada aracın yürümemesi lazım herhalde...
    actyon sports'u 2 aydır kullanıyorum; uzun yol ist.-bodrum yaptım; o kadar konforlu ki hiç yorulmadım ve ilk kez (!) vardığım yere gelince şoför koltuğundan belim tutulmuş, iki büklüm şekilde kalkmadım...

    Ssangyong a 10 üzerinden 2 veren arkadaşlar eğer BMW X5' e de 10 üzerinden 4-5 veriyorsa ok; notları kıt demek ki... (bu arada verdiğim sitede X5 in puanı 5 üzerinden 4)


    (bu arada ssangyong actyon sports un 33.000 YTL, BMW X5 in de 210.000 YTL olduğunu tekrar hatırlatmakta fayda var?)

    ben oradan buradan duyduklarınıza inanmak yerine kendinizin bizzat test etmenizi öneririm, test için hiç bir ücret almıyorlar, aracı almak gibi bir zorunluluk da yok; bazı markalardaki gibi "almayacaksan niye test ediyorsun" mantığı da yürütmüyorlar...

    maslak a&a veya bakırköy mersa' da test yapılabilir...

    quote:

    Orjinalden alıntı: alpinepro

    discovery channelde programın adını hatırlamıyorum 6. vitesdi galiba ford ranger,mitsubishi yeni kasa L200 ve Actyon Sports karşılaştırması vardı
    (tüm araçlar 4x4 modeliydi) Ssangyong 10 üzerinden 2 aldı..taraflı yada tarafsız orasını bilemem testin sonucu böyleydi..


  • Arkadaş hiçbir dergide incelemesi yok demişti, inceleme sayılmaz ama evodergi de çıkan bir yazı...

    http://www.evodergi.com/evo/0802/izlenim5.asp
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mebgerate

    Arkadaş hiçbir dergide incelemesi yok demişti, inceleme sayılmaz ama evodergi de çıkan bir yazı...

    http://www.evodergi.com/evo/0802/izlenim5.asp




    Link için teşekkür ederim.Test yok derken ben Kyron modelini kastetmiştim.
  • Arkadaşlar hayırlı olsun,

    Actyon' ların önden görünümleri değiştiriliyormuş; artık Kyron gibi olacak ızgara ve farların şekli... Arkası aynı...

    Şahsen ben beğenmedim, eski (şimdiki) hali daha güzel ve orjinaldi.

    http://globalmotors.net/facelifted-ssangyong-actyon-spotted-in-spain/#more-3881
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mebgerate

    Arkadaşlar hayırlı olsun,

    Actyon' ların önden görünümleri değiştiriliyormuş; artık Kyron gibi olacak ızgara ve farların şekli... Arkası aynı...

    Şahsen ben beğenmedim, eski (şimdiki) hali daha güzel ve orjinaldi.

    http://globalmotors.net/facelifted-ssangyong-actyon-spotted-in-spain/#more-3881

    bu araclar cıkalı daha bir sene bile olmadı diye biliyorum niye böyle bir makyaja gerek duysunlar anlamadım.satışlarındada bir problem yok gibi.İlginç geldi bana bu makyaj olayı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gh912 -- 6 Kasım 2008; 19:46:06 >
  • Genelde actyonların ön kısmı insanlara sıradışı geldiği için olabilir. Gerçi ben bu sıradışılığı sevmiştim...
    Actyon modeli 2007 yılında çıktı diye biliyorum, 2009 da makyaj olacak sanırım. Bu diğer markalarda da çok oluyor; örnek Opel, Honda, Toyota...

    quote:

    Orjinalden alıntı: gh912

    quote:

    Orjinalden alıntı: mebgerate

    Arkadaşlar hayırlı olsun,

    Actyon' ların önden görünümleri değiştiriliyormuş; artık Kyron gibi olacak ızgara ve farların şekli... Arkası aynı...

    Şahsen ben beğenmedim, eski (şimdiki) hali daha güzel ve orjinaldi.

    http://globalmotors.net/facelifted-ssangyong-actyon-spotted-in-spain/#more-3881

    bu araclar cıkalı daha bir sene bile olmadı diye biliyorum niye böyle bir makyaja gerek duysunlar anlamadım.satışlarındada bir problem yok gibi.İlginç geldi bana bu makyaj olayı.
  • sanki kyron un burnu cok guzel ? Ssangyong siyosuna mail attım tabi okurlamı bilemem .DEDİM Kİ yapmayın kaç tane actyon kaç tane kyron sattınız dedim + kyrounun burnunun güzel olduğunu nerden çıkartıyorsunuz + şimdiye kada yapılmış en güzel dizaynlı ssangyong araçı bu dedim .sizde mail atmak istersenizwww.ssmotor.com dan

    Global D.S. Lee ddaesuk@smotor.com
    W.Europe J.B.Kim
    E.S.Oh

    joonkim@smotor.com
    oheunsuk@smotor.com


    E.Europe / CIS H.M.Hur
    D.H.Lee khhm76@smotor.com tonylee@smotor.com


    Oceania S.K.Ko brianko@smotor.com

    Middle East Y. J. Yoon yoon04@smotor.com


    Central & South America Y. J. Chung
    J. J. Lee
    yjchung@smotor.com
    jjlee@smotor.com


    Asia & Pacific
    H.G. Chang
    Y.J. Chung sharp251@smotor.com
    gordon@smotor.com


    China
    J.S. Yoon yoonjs@smotor.com

    Africa
    J.O. Jung juno7317@smotor.com
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mebgerate

    Genelde actyonların ön kısmı insanlara sıradışı geldiği için olabilir. Gerçi ben bu sıradışılığı sevmiştim...
    Actyon modeli 2007 yılında çıktı diye biliyorum, 2009 da makyaj olacak sanırım. Bu diğer markalarda da çok oluyor; örnek Opel, Honda, Toyota...

    quote:

    Orjinalden alıntı: gh912

    quote:

    Orjinalden alıntı: mebgerate

    Arkadaşlar hayırlı olsun,

    Actyon' ların önden görünümleri değiştiriliyormuş; artık Kyron gibi olacak ızgara ve farların şekli... Arkası aynı...

    Şahsen ben beğenmedim, eski (şimdiki) hali daha güzel ve orjinaldi.

    http://globalmotors.net/facelifted-ssangyong-actyon-spotted-in-spain/#more-3881

    bu araclar cıkalı daha bir sene bile olmadı diye biliyorum niye böyle bir makyaja gerek duysunlar anlamadım.satışlarındada bir problem yok gibi.İlginç geldi bana bu makyaj olayı.



    o zaman türkiyeye gec geldi bu araclar.genede 2 sene makyaj için erken bir süre bence
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Challenger.55


    quote:

    Orjinalden alıntı: alpello

    hehe çarpışma testlerini izledim ben titsen binmem o arabaya



    Çarpışme testi için link verebilir misin?Bizde izleyelim.


    geçen internette ararken crash testlerini gördüm. genel dayanıklılık idare eder. link:

    http://mx.truveo.com/Crash-Test-2006-2010-Ssangyong-Actyon-Tradie-NCAP/id/1373742498
  • quote:

    Orjinalden alıntı: efsun_d


    quote:

    Orjinalden alıntı: Challenger.55


    quote:

    Orjinalden alıntı: alpello

    hehe çarpışma testlerini izledim ben titsen binmem o arabaya



    Çarpışme testi için link verebilir misin?Bizde izleyelim.


    geçen internette ararken crash testlerini gördüm. genel dayanıklılık idare eder. link:

    http://mx.truveo.com/Crash-Test-2006-2010-Ssangyong-Actyon-Tradie-NCAP/id/1373742498

    görebildiğim kadarıyla hiçde fena değil.tek hava yastığı olması sonucu kötü etkiler. neden tek hava yastıklı modeli test ettiler acaba?
    actyon sportsun ağırlığından dolayı bundan farklı sonuç çıkabilir ama çokda kötü çıkacağını sanmam.
  • Kyron nu geçen hafta tuzla bayiinden aldım Almadan önce oldukça araştırma yaptım özellikle hyundai santa fe,chevrolet captiva kia sorento arasında uzun süre düşündüm .En sonunda her açıdan kyron nun üstün olduğunu gördüm.Yaklaşık bir haftadır kullanıyorum,motor ve şanzımanın yani alt yapısının Mercedes olması sürüş dinamiğini mükkemel kılmış.Yol sesi az değil hiç yok ,Sanki yoldan bağımsız bir hava yastığı üzerinde hareket ediyorsun hissi mevcut.Motor dizel olmasına rağmen çoğu dizelden sessiz ve atak.Sadece rölantide dizel olduğunu hatırlıyorsunuz bağaj hacmi 1220 lt rakiplerinden bariz üstün.Arazi kabilliyetiyle de diğer rakiplerinden ayrılıyor.Diğer rakipleri off road değil soft road katogorisine giriyorlar.Kaşka kuga rav 4 gibi.
    ayrıntılı inceleme :
    http://forum.donanimhaber.com/m_32053255/tm.htm
  • quote:

    Orijinalden alıntı: atsızadam

    Arkadaşlar Ben Volkswagen kullanıcısıyım. Piyasada binek olarak aracımın modelinde ve peroformansında bir araç bulamadığım için ve bir jipe binmek istediğim için, KYRON modelinie bu sıralar takmış vaziyetteyim. Siz değerli kullancılardan yada bu araç hakkında bilgi sahibi olan arkadaşlardan geniş çaplı bir 2.0 dizel KYRON bilgisi bekliyorum.

    KYRON

     Ssangyong Actyon Sports, Actyon, Kyron, Rodius, Rexton, Musso, Korando Genel Bilgi Paylaşımı


    MERCEDES S 350

     Ssangyong Actyon Sports, Actyon, Kyron, Rodius, Rexton, Musso, Korando Genel Bilgi Paylaşımı



    Aynı sonderklasse demi

    çakması bile olamaz... Bari kopyasını yaparken biraz güzel yapsalar.

    60-80 bin lira yazık günah bu araçlara

    80 bine bu var yaw

    http://www.arabam.com/IKINCIEL/Ilan/Detay/2241266
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ω Omega


    quote:

    Orijinalden alıntı: atsızadam

    Arkadaşlar Ben Volkswagen kullanıcısıyım. Piyasada binek olarak aracımın modelinde ve peroformansında bir araç bulamadığım için ve bir jipe binmek istediğim için, KYRON modelinie bu sıralar takmış vaziyetteyim. Siz değerli kullancılardan yada bu araç hakkında bilgi sahibi olan arkadaşlardan geniş çaplı bir 2.0 dizel KYRON bilgisi bekliyorum.

    KYRON

     Ssangyong Actyon Sports, Actyon, Kyron, Rodius, Rexton, Musso, Korando Genel Bilgi Paylaşımı


    MERCEDES S 350

     Ssangyong Actyon Sports, Actyon, Kyron, Rodius, Rexton, Musso, Korando Genel Bilgi Paylaşımı



    Aynı sonderklasse demi

    çakması bile olamaz... Bari kopyasını yaparken biraz güzel yapsalar.

    60-80 bin lira yazık günah bu araçlara

    80 bine bu var yaw

    http://www.arabam.com/IKINCIEL/Ilan/Detay/2241266



    Arkadaşım madem yazacaksın önce bir araştır öyle yaz. En azından saçma yazmazsın belki. Araç kopya ya da çakma değil. Forumu tam okusaydın ya da ssangyong topiclerine baksaydın mercedesin bu firma ile teknoloji ortaklıkları olduğunu ve bir çok yönden mercedesin bu firmaya destek verdiğini görürdün. Aracın motor-şanzıman mercedes. Mercedesin know-how ını kullanıyor. Hatta chairman modelini araştırırsan neredeyse birebir mercedes. Ama galiba pek araştırmaya meyilli değilsin. Onu da ben ekliyeyim bare.

     Ssangyong Actyon Sports, Actyon, Kyron, Rodius, Rexton, Musso, Korando Genel Bilgi Paylaşımı


     Ssangyong Actyon Sports, Actyon, Kyron, Rodius, Rexton, Musso, Korando Genel Bilgi Paylaşımı


    Yazık günah dediğiniz araçlar mercedes motor-şanzıman-alt yapısını kullanıyor. Yıllardır sadece suv üreten bir firma. Yani araç dediğiniz gibi kopya ya da çakma değil. Birşeyler yazmadan önce araştırırsak en azından yaptığımız yorumların bir değeri olur.
  • 1 ay önce beyaz-otomatik-bej döşeme kyron sahibi oldum. başlıkta bahsettiğiniz aynı fikir ve deneyimlerden (nerdeyse birebir) hatta ikilemlerden birebir geçtim ve en sonunda kararım ssangyong yönünde oldu. aracım en fulu değil. 4x4 otomatik, bej döşeme olanı.

    bir önceki, hatta takasa verdiğim arabam 2007 peugeot 407 executive idi. aracımın üzerin 31000 tl verdim. park sensörü hediye edildi.

    şimdi gelelim deneyimlere. bir kere varan bir şu ki 65000 tl'ye e7 segment dev gibi bir suv'um oldu. makina 2085 kg. hesap edin. range rover ile aynı kg, ondan biraz yüksek. düşünün 2000 motor 4x4 qashaqi lere 80 milyar filan diyorlar (ki tam 4x4 değil o grubun hepsi malum. 4L, 4H, 2H manuel değiştirme imkanı yok. kuga da böyle tiguan da. aldığımın akşamı tesadüfe bakın ki park yerinde aracımın bir yanına qashqai, bir yanına da tiguan yanaşmıştı. ikisi de beyaz. kendi arabam diye övecek değilim ama yanında pek yavru kaldılar gerçekten. doğru bir iş yaptığımı o zaman düşündüm)

    almadan önce tiguan, qashqai, sportage, grand vitara, kuga'yı test ettim.

    belki kişisel bir şey, belki de önceki aracım sonuçta geniş ve yaygın bir araç olduğundan tiguan'ı direk eledim. çok ama çok basık geldi bana. motor sesini çok içeri alıyordu. sportage güzeldi ama 4x4 ü sadece 2000 motorda vardı. o da fiyat olarak aşıyordı. kuga fena değildi, tek eksisi 4l, 4h olayıydı ve fiyatı beni aşıyordu. keza grand vitara yı de genel olarak o fiyatı çok gördüm. qashqai desen dizel 4x4 modeli ne o parayı asla vermem. ki kızılay dağıtıyor gibi qashqai.

    gelelim kyron'a. gerçi ben musso döneminden markayı bildiğimden hiç önyargım yoktu. hatta kyron'un avustralya ve amerika'da çok tutulduğunu da arkadaşlarımdan biliyorum. neticede ssangyong 50 yıldır sadece jip grubu üreten ve bu konuda ustalaşmış bi firma. otomobil üretmiyorlar. sektöre zaten amerikan ordusuna askeri jip tasarlama işinden sonra girdiler.

    şimdi 1 aylık deneyimler:

    1)saç: aracın saçını çok beğendim. peugeot ile kıyaslarsam tank gibi olduğunu söyleyebilirim. parmakla değil omuzla yüklen geriye doğru esneme yok, gayet tok. tank gibi diye bu yüzden yazdım.

    2) lastik, yol sesi: daha önce uzun süre kullandığım araçlar: citroen xsara2, renault megane, opel astra, golf 4, peugeot 407. ki bunların arasnda en konforlu olan haliyle en son aracım olan 407 idi. kıyaslamayı burdan yola çıkarak yapacağım. kyron da lastik sesi, yol gürültüsü az değil; YOK! ciddiyim beni en çok bu şaşırtıyor. nasıl yapmışlar bilmiyorum ama yok oğlu yok işte...yalıtımı çok beğendim.

    3)kokpit, malzeme kalitesi: aracın kokpitinde önemli bir kısım yumuşak plastikten imal edilmiş. bu da kalite hissini elbette artıyor. benimkinde her taraf bej renginde olduğundan iyi durduğunu söyleyebilirim. onun dışında gösterge paneli bana çok iddiasız geldi. kokpit çok iddialı değil, en azından 407 den sonra bana öyle geldi diyelim. ama dev gibi navigasyon ekranı (aynı zamanda dvd, tv vs) görüntüyü baya bir kurtarıyor. en çok o ufak dijital saati sevmedim. keşke hiç koymasalarmış. bir de yol bilgisarı bölümü anlık ve mesafelik yakıt tüketimini göstermiyor. bu da bence bir eksik olmuş.

    4)sürüş: bir kere çok yüksek bir araç olduğundan çok farklı bir tat veriyor. trafikte millet aşağıda kalıyor ya, hani hep denir, ondan sanırım :) 1500-2000 devirde düşük hızda motor sesi duyuluyor ama uzun yolda motor sesi gelmiyor. virajlara bu boyuna rağmen girişi korkutucu değil, aksine yol tutuşunu beğendiğimi söyleyebilirim. ki benimaracım yüksek yanaklı lastik (75 yanak), 16 jant olduğu halde. en üst versiyonda 18 jant 60 yanak var, onda çok daha iyi yol tutuş vardır sanırım. ani frenlemelerde araç öne yığılmıyor, yola kapanıyor adeta. bu da güzel.

    5)henüz sağdan soldan gelebilecek sesler için konuşmak erken. 1 ay oldu, haliye en ufak çıtırtı pıtırtı henüz yok. umarım olmaz da. 407 de ilk ay tavanda çıtırtılar başlamıştı, üç defa tavan söktürmüş adamım. yapamadılar bir türlü. 10 gün sonra yine geldi, yine geldi. ses takıntısı olanlardanım galiba :)

    6) iş gereği çok kötü (hatta yer yer off road dahi sayılabilecek) köy yollarından geçmek durumundayım. işte işin asıl keyfi kyron offroada çıktığına belli oluyor. amortisörlerin yumuşadığını, böyle çukurların üzerinden geçerken adeta yayıldığını çok şahane hissediyorsunuz. böyle yaylana yaylana gidiyor kerata. ki ben bu aracı almadan youtube'daki bir sürü arazı performansını izlemiştim. ve çok etkilenmiştim. demek doğruymuş...çok video var ama beni en çok şu etkiledi, aşağıda linkini veriyorum: araç 1.5 metre civarındaki hızla akmaktaki bir akarsuyu ortadan çatır çatır geçti! motor kaputu komple suyun altında kaldı resmen! ve sağ salim karşı kıyıya vardı. ahan da buyrun;

    http://www.youtube.com/watch?v=AzThd48kIis

    7) mercedes motor ve şanzuman için zaten söyleyecek çok söz yok. dsg olması ise ayrı bir keyif. eskiden ben otomatik araba hayatta kullanmam diyenlerdenim. ve sonra otomatiğe geçtikten sonra da vay anasını artık heralde manuel vitesli araba almam diyenlerden de olduk... :)

    8) son zamla, 3.310 euro dizel ile şehir dışı 2.90 tl yaktım. ki bu kiloda bu motorda bir araba için daha ne olsun. dizeller zaten başta biraz çok yakar, motor açıldıkça bu da bir miktar düşecektir diye tahmin ediyor ve umuyorum. şehir içindeyse 380-390-400 gibi rakamları gördüm bir ayda yaptığım 3000 km içerisinde.

    deneyimler şimdilik böyle.
  • TEK KELIMEYLE FİYATININ ÜZERİNDE KALİTELİ SAĞLAM GERÇEK CİP
    Bir ay önce ACTYON NORMAL KASASIZ CİP OLANINI ALDIM.FULL DEPO 210 TL DIZEL DOLDURDUM. SEHİRİÇİ KULLANDIM 900KM DE IŞIK YANMAYA BAŞLADI.MOTOR GERCEKTEN KUVVETLI KAPUTU ACINCA GORÜYORSUNUZ MERCEDES MOTORUNUN HEYBETİNİ.AMORTİSÖRLER ÇOK YUMUŞAK KABİN İÇİ KONFORU COK İYİ. 15 YILLIK CİP KULLANICISIYIM KİA SORENTOYLA AYNI ÖZELLİKLERE SAHİP HATTA FAZLASI VAR 8 AİRBAG ŞASELİ KASA GÜVENLİK VE SAĞLAMLIK AÇISINDANDA ÜSTÜN.FİYAT OLARAK KİANIN YARISI ODA MARKA OLARAK BİLİNMEDİĞİNDEN.NEYSEKİ BİLİNMEMEYE DEVAM ETSİN YOKSA UCUZA ALAMASSINIZ BUKADAR GÜZEL BİR ARACI.ZATEN BİR REKLAM YAPILMAYA BAŞLANSA SORENTO AYARINA GELİR FİYATI.
    BU VIDEOLARI IZLEYIN HAYRAN OLUCAKSINIZ.
    http://www.youtube.com/watch?v=FkXFWHbSo5c&feature=youtube_gdata_player
    http://www.youtube.com/watch?v=5mNFbu_feAI&feature=youtube_gdata_player
    http://www.youtube.com/watch?v=GDuWH5w6RLg&feature=youtube_gdata_player
    http://www.youtube.com/watch?v=QSh21vOM3vo&feature=youtube_gdata_player
     Ssangyong Actyon Sports, Actyon, Kyron, Rodius, Rexton, Musso, Korando Genel Bilgi Paylaşımı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Gokkok -- 11 Şubat 2011; 8:05:02 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kondansatır

    1 ay önce beyaz-otomatik-bej döşeme kyron sahibi oldum. başlıkta bahsettiğiniz aynı fikir ve deneyimlerden (nerdeyse birebir) hatta ikilemlerden birebir geçtim ve en sonunda kararım ssangyong yönünde oldu. aracım en fulu değil. 4x4 otomatik, bej döşeme olanı.

    bir önceki, hatta takasa verdiğim arabam 2007 peugeot 407 executive idi. aracımın üzerin 31000 tl verdim. park sensörü hediye edildi.

    şimdi gelelim deneyimlere. bir kere varan bir şu ki 65000 tl'ye e7 segment dev gibi bir suv'um oldu. makina 2085 kg. hesap edin. range rover ile aynı kg, ondan biraz yüksek. düşünün 2000 motor 4x4 qashaqi lere 80 milyar filan diyorlar (ki tam 4x4 değil o grubun hepsi malum. 4L, 4H, 2H manuel değiştirme imkanı yok. kuga da böyle tiguan da. aldığımın akşamı tesadüfe bakın ki park yerinde aracımın bir yanına qashqai, bir yanına da tiguan yanaşmıştı. ikisi de beyaz. kendi arabam diye övecek değilim ama yanında pek yavru kaldılar gerçekten. doğru bir iş yaptığımı o zaman düşündüm)

    almadan önce tiguan, qashqai, sportage, grand vitara, kuga'yı test ettim.

    belki kişisel bir şey, belki de önceki aracım sonuçta geniş ve yaygın bir araç olduğundan tiguan'ı direk eledim. çok ama çok basık geldi bana. motor sesini çok içeri alıyordu. sportage güzeldi ama 4x4 ü sadece 2000 motorda vardı. o da fiyat olarak aşıyordı. kuga fena değildi, tek eksisi 4l, 4h olayıydı ve fiyatı beni aşıyordu. keza grand vitara yı de genel olarak o fiyatı çok gördüm. qashqai desen dizel 4x4 modeli ne o parayı asla vermem. ki kızılay dağıtıyor gibi qashqai.

    gelelim kyron'a. gerçi ben musso döneminden markayı bildiğimden hiç önyargım yoktu. hatta kyron'un avustralya ve amerika'da çok tutulduğunu da arkadaşlarımdan biliyorum. neticede ssangyong 50 yıldır sadece jip grubu üreten ve bu konuda ustalaşmış bi firma. otomobil üretmiyorlar. sektöre zaten amerikan ordusuna askeri jip tasarlama işinden sonra girdiler.

    şimdi 1 aylık deneyimler:

    1)saç: aracın saçını çok beğendim. peugeot ile kıyaslarsam tank gibi olduğunu söyleyebilirim. parmakla değil omuzla yüklen geriye doğru esneme yok, gayet tok. tank gibi diye bu yüzden yazdım.

    2) lastik, yol sesi: daha önce uzun süre kullandığım araçlar: citroen xsara2, renault megane, opel astra, golf 4, peugeot 407. ki bunların arasnda en konforlu olan haliyle en son aracım olan 407 idi. kıyaslamayı burdan yola çıkarak yapacağım. kyron da lastik sesi, yol gürültüsü az değil; YOK! ciddiyim beni en çok bu şaşırtıyor. nasıl yapmışlar bilmiyorum ama yok oğlu yok işte...yalıtımı çok beğendim.

    3)kokpit, malzeme kalitesi: aracın kokpitinde önemli bir kısım yumuşak plastikten imal edilmiş. bu da kalite hissini elbette artıyor. benimkinde her taraf bej renginde olduğundan iyi durduğunu söyleyebilirim. onun dışında gösterge paneli bana çok iddiasız geldi. kokpit çok iddialı değil, en azından 407 den sonra bana öyle geldi diyelim. ama dev gibi navigasyon ekranı (aynı zamanda dvd, tv vs) görüntüyü baya bir kurtarıyor. en çok o ufak dijital saati sevmedim. keşke hiç koymasalarmış. bir de yol bilgisarı bölümü anlık ve mesafelik yakıt tüketimini göstermiyor. bu da bence bir eksik olmuş.

    4)sürüş: bir kere çok yüksek bir araç olduğundan çok farklı bir tat veriyor. trafikte millet aşağıda kalıyor ya, hani hep denir, ondan sanırım :) 1500-2000 devirde düşük hızda motor sesi duyuluyor ama uzun yolda motor sesi gelmiyor. virajlara bu boyuna rağmen girişi korkutucu değil, aksine yol tutuşunu beğendiğimi söyleyebilirim. ki benimaracım yüksek yanaklı lastik (75 yanak), 16 jant olduğu halde. en üst versiyonda 18 jant 60 yanak var, onda çok daha iyi yol tutuş vardır sanırım. ani frenlemelerde araç öne yığılmıyor, yola kapanıyor adeta. bu da güzel.

    5)henüz sağdan soldan gelebilecek sesler için konuşmak erken. 1 ay oldu, haliye en ufak çıtırtı pıtırtı henüz yok. umarım olmaz da. 407 de ilk ay tavanda çıtırtılar başlamıştı, üç defa tavan söktürmüş adamım. yapamadılar bir türlü. 10 gün sonra yine geldi, yine geldi. ses takıntısı olanlardanım galiba :)

    6) iş gereği çok kötü (hatta yer yer off road dahi sayılabilecek) köy yollarından geçmek durumundayım. işte işin asıl keyfi kyron offroada çıktığına belli oluyor. amortisörlerin yumuşadığını, böyle çukurların üzerinden geçerken adeta yayıldığını çok şahane hissediyorsunuz. böyle yaylana yaylana gidiyor kerata. ki ben bu aracı almadan youtube'daki bir sürü arazı performansını izlemiştim. ve çok etkilenmiştim. demek doğruymuş...çok video var ama beni en çok şu etkiledi, aşağıda linkini veriyorum: araç 1.5 metre civarındaki hızla akmaktaki bir akarsuyu ortadan çatır çatır geçti! motor kaputu komple suyun altında kaldı resmen! ve sağ salim karşı kıyıya vardı. ahan da buyrun;

    http://www.youtube.com/watch?v=AzThd48kIis

    7) mercedes motor ve şanzuman için zaten söyleyecek çok söz yok. dsg olması ise ayrı bir keyif. eskiden ben otomatik araba hayatta kullanmam diyenlerdenim. ve sonra otomatiğe geçtikten sonra da vay anasını artık heralde manuel vitesli araba almam diyenlerden de olduk... :)

    8) son zamla, 3.310 euro dizel ile şehir dışı 2.90 tl yaktım. ki bu kiloda bu motorda bir araba için daha ne olsun. dizeller zaten başta biraz çok yakar, motor açıldıkça bu da bir miktar düşecektir diye tahmin ediyor ve umuyorum. şehir içindeyse 380-390-400 gibi rakamları gördüm bir ayda yaptığım 3000 km içerisinde.

    deneyimler şimdilik böyle.



    bizdede siyah 6 ileri tiptronik bir actyon sports var zaten heybetli olan araba geçende taktırdığım tavan barı ve arka kabin sunroof'undan sonra daha bir heybetli durdu dediğiniz gibi kyron'a binmedim ama bizim actyon sports'un arkasına bir tiguain yanaşmıştı geçende çok ufak kalıyor:))

    yalnız benim araçta şöyle bir durum var mutlakki kyron da durum aynıdır.araç ile 160-180 km hıza çıktığınızda bunu kadrana bakmadan hissetmiyorsunuz
    hız yapıldığı anlaşılmıyor ve direksiyonda en ufak bir sertleşme yok:))))şaşırtıcı

    eski aracım corollaydı benzinli otomatik vites o aracımı satıp bunu aldığımda toyota'dan inilip bu arabaya binilir mi diyenler şimdi arabaya farklı bakışlar atıyorlar kaçamak şekilde:)))

    çok memnunum hakikaten bu arabayla gittiğim yolları bir bilseniz inanılır gibi değil rize'nin nerdeyse çoğu yaylasını gezdik hemde 9 kişi sabah çıkıp akşam geliyorduk dimdik bayırlarda acayip çekiyor araba canavar gibi

    tek bir kusuru var galiba arabamı çok seviyorum:)))))))))))))))))))))
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.