Şimdi Ara

Dijital Araçlarda Km Düşürme Meselesi!!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
250
Cevap
7
Favori
173.844
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Özellikle 2001 sonrasında digital sayaca geçen araçlar için ,
    Aracın anahtar konumunu II de daha doğrusu marş basmadan önceki konuma getirirken km sayacına dikkat ediniz. km sayacı rakamları ekrana getirmeden önceki self check konumuna geçtiği anda , Şayet km ile oynanmış ise onyama yapılmış olan digit diğerlerinden farklı bir simge ile gösterilir. Örneğin normal şartlarda ( - - - - - - ) olması gerekirken ( - + - - - - ) gibi veya ( - & - - - - - ) yada o digit için herhengi bir işaret belirmeyebilir.
    Bilginize ...
  • Özellikle 2001 sonrasında digital sayaca geçen araçlar için ,
    Aracın anahtar konumunu II de daha doğrusu marş basmadan önceki konuma getirirken km sayacına dikkat ediniz. km sayacı rakamları ekrana getirmeden önceki self check konumuna geçtiği anda , Şayet km ile oynanmış ise onyama yapılmış olan digit diğerlerinden farklı bir simge ile gösterilir. Örneğin normal şartlarda ( - - - - - - ) olması gerekirken ( - + - - - - ) gibi veya ( - & - - - - - ) yada o digit için herhengi bir işaret belirmeyebilir.
    Bilginize ...
    Herkese Selamlar,

    Otomobile ve otomobillerin elektronik ve mekaniğine çok meraklı olan ve dünyanın en prestijli markalarından birinin distribütöründe çalışan biri olarak aşağıdaki açıklamalarımın doğruluğundan emin olabilirsiniz.

    1) Öncelikle araçta kilometrenin düşürülüp, düşürülmediğinin otomobilin yetkili veya özel servislerde bulunan diyagnoz cihazlarına (halk tabiriyle test cihazına) bağlanarak anlaşılması kesinlikle mümkün değildir. Yani araca kilometre düşürme cihazları yada uygun aparatlar bağlanarak bir kilometre düşürme işlemi yapılmışsa herhangi bir arıza tespit yada diyagnoz cihazıyla anlaşılması imkansızdır. Çünkü kilometre düşüm işlemi yapılırken aracın gösterge panelinde kilometre bilgisinin yazıldığı eproma müdahale edilerek eski kilometre cihaz tarafından siliniyor ve istenilen yeni kilometre yazılıyor.

    2) Bazı arkadaşlar yeni nesil araçlarda kilometre bilgisinin birden fazla yerde yazıldığı yada depolandığı için herhangi bir kilometre düşürme işleminin yapılamayacağı yada yapılsa bile bazı cihazlarla tespit edilebileceğini söylemişler. Ne yazık ki tamamen yanlış.
    Kilometre bilgisi birden çok yerde tutuluyor bu doğru. Ancak siz sadece gösterge panelinden düşürürseniz araç zaten yeni kilometreyi yazmaz. Ya kontağı açınca eski kilometreyi tekrar yazar, yada hata vererek hiç kilometre bilgisi göstermez. Fakat piyasada kilometre düşürme işlemi yapanlar hangi arabanın gösterge paneli dışında kilometre bilgisini nerelere kaydettiğini bilir ve bu iş için yapılmış özel cihazlar ve aparatlar ile kilometre bilgisinin depolandığı tüm ünitelere müdahale eder ve kilometreyi düşürür.
    Zaten işin bedelide yapılan işin zorluğuna göre değişiyor. Eski araçlar için işlem zaten çok kolay. Birçoğunda hiçbir yer sökülmüyor. Araç OBDII portundan bir cihaza bağlanıyor, istenen kilometre yazılıyor ve işlem tamam.
    Ancak yukarıda bahsettiğim gibi kilometre bilgisi gösterge paneli dışında başka modüllerdede bulunuyorsa ilgili parçalar sökülüyor ve dışarıda bu iş için uygun aparatlara bağlanarak hepsine yeni kilometre yazılıyor. Bazı arabalarda buna arabanın anahtarlarıda dahil.

    3) Kilometrenin düşürüldüğü ancak ve şanslıysanız arabanın yetkili servis kayıtlarına bakılarak anlaşılabilir. Ancak araç biraz yaşlıysa epey bir süredir servise gitmiyor olabilir ve sizde bir şey öğrenemeyebilirsiniz. Yada araç 4 yaşındadır ilk 2 yıl ilk sahibinde kalmış ve 30.000 km. yapmıştır. Sonra ikinci sahibi aracın bakımlarını özel servislerde yaptırmış ve 1 yıl kullanıp aracı 90.000 km.'ye getirmiştir. Araç galeriye satılmıştır, aracı alan galericide yetkili servis kayıtlarını inceletip kilometreyi ona göre düşürtmüştür. Galericiler kilometre düşürteceği zaman aracın yetkili servisteki kilometre durumunu mutlaka kontrol ettirirler.

    4) Aracın direksiyonundaki yada pedallardaki yada içindeki ve dışındaki yıpranmalara bakarak kilometrenin düşürülüp düşürülmediğini anlamak hem mümkündür hemde değildir. Eğer araba 30.000'den 5.000 yada 10.000'e düşürülürse bu anlaşılabilir. Ancak 70.000'den 40.000'e yada 35.000'e inerse yada 130.000'den 60.000'e inerse bunu aracın direksiyon vs. gibi trim aksamına bakarak anlamak hemen hemen imkansızdır.

    5) Kilometreyi genelde galericiler yada ayak üstü araba alım - satımı yapanlar düşürüyor. Kilometresi orjinal bir araba almak için arabayı sahibinden değil, kullanıcı sahibinden alın. Aracın ruhsatında görünen kişi aracı 2 ay yada 2 hafta önce almış bu işin ayaküstü ticaretini yapan biri olabilir. Bu nedenle arabayı kullanıcı sahibinden hatta ilk kullanıcı sahibinden almaya çalışın.

    6) Çok fiyat odaklı olmayın. Aracın piyasası 20.000 ise 19.000'e yada 20.000'e almaya çalışmayın. Arabaya sadece bir yıl binecek olsanız bile 21.000'e alın iyi araba alın. Kafanız rahat eder. Genelde kilometresi düşürülmüş yada masraflı yada kaza geçirmiş araba alanlara bakın ya aracı piyasa değerine yada kendince mükemmel bir pazarlık yaparak yada uyanıklılık göstererek piyasasının altında almıştır, ama tabiri caizse kazığı yemiştir.

    7) Çok kilometre odaklı olmayın. Önce aracın genel durumuna bakın. Hor kullanılmış mı ona bakın. İç aksamı temiz mi? Sigara yanıkları yada sigara kokusu ne alemde? Aracın kıyısına köşesine bakın. Dışında çok taş izi varmı? Jantlara bakın çok sürtme yada eğik var mı? Kilometreyi bunlardan sonra değerlendirin. Devamlı şehiriçi dur kalk trafikte kullanılan ve arabadan hemen hiç anlamayan biri tarafından kullanılmış 30.000 'deki bir arabadansa devamlı uzun yol yapmış ve arabasını severek, anlayarak ve bakımlı olarak kullanmış birinden alıcak 45.000'deki araba daha iyidir.
    Zaten insanlar araba alırken direk kilometreye baktığı için bu kilometre düşürme işi bu kadar yaygınlaştı.
    Eskiden bilgisayar alırken insanlar sadece bilgisayarın işlemcisinin ne olduğunu soruyorlardı. Bilgisayarcılarda iyi bir işlemciyi en kötü kalite markasız boardlara takarak ve markasız ram'ler ve yavaş harddiskler kullanarak markasız ekran kartlarıyla toplayıp satıyorlardı. Ancak artık toplama bilgisayar alanlar içndeki tüm bileşenleri soruyor.
    İnsanlar arabalar konusunda bilinçlendikçe kilometre düşürme işlemide bitecektir.

    8) Filo kiralamadan çıkan arabaların hemen hepsinin kilometresi düşürülüyor. Çünkü bu araçlar kısa zamanda çok kilometre (gerçekten çok) yapıyorlar. Bundan bir ay kadar önce tesadüfen filo kiralama yapan bir şirketin kiradan dönen 2006 model Ford Fiesta TDCI araçlarını incelemiştim (Hepsine tek tek bakmadım tabii listeden inceleyip dikkatimi çekenlere baktım). Yanlış hatırlamıyorsam yaklaşık 90 tane araç vardı. Hepsi aynı zamanda plakalanmıştı ve aynı şirkete kiraya verilmişti. Şimdi sıkı durun tam 3 yıl kullanılmış bu araçlardan en düşük kilometrelisi tam 280.000 'deydi. En yüksek kilometrelisi 430.000 'deydi.
    Bunların tamamı en az 5 tane olmak şartıyla galerilere satıldı. Galerilerin bu araçların kilometrelerini 80.000 ile en fazla 150.000 aralığında düşürdüğünden emin olabilirsiniz. Zaten bir çok bireysel kullanıcı binek bir arabanın helede minik bir arabanın 430.000 yazan kilometre sayacını hayal bile edemez. Görse yanlışlık bile olduğunu düşünebilir. :-)
    Temel arabasını satılığa çıkarmış ama km biraz yüksek, 200.000 civarında. "Km'yi düşürt yoksa zor satarsın" demişler, O da 50.000'e düşürtmüş.

    Ertesi gün bakmışlar arabadan satılık yazısını kaldırmış, arkadaşları sormuş tabi hemen "Hayırdır satmaktan vaz mı geçtin?" diye, Temel: "Olm araba daha 50 bin km'de, manyak mıyım satayım?" demiş.
    servis size aracın enson kaç km de servise girdiğinden başka bişey söyleyemez zaten aracın km si ile oynayan insanlar(tabiki insan denirse) enson servis km sine uygun şekilde km geri alıyorklarki araştırırsanız sorun çıkmasın tabi bunu böyle yapmayıp enson 80000 km deservise girmiş aracı 60000km ye düşürenlerde olabiliyor. tabi bunu hangi vicdanla yapıyorlar anlamıyorum ha vatandaşın cebinden parasını çalmışsın ha km yi düşürmüşsün bence fark yok ikiside hırsızlık
  • Herkese Selamlar,

    Otomobile ve otomobillerin elektronik ve mekaniğine çok meraklı olan ve dünyanın en prestijli markalarından birinin distribütöründe çalışan biri olarak aşağıdaki açıklamalarımın doğruluğundan emin olabilirsiniz.

    1) Öncelikle araçta kilometrenin düşürülüp, düşürülmediğinin otomobilin yetkili veya özel servislerde bulunan diyagnoz cihazlarına (halk tabiriyle test cihazına) bağlanarak anlaşılması kesinlikle mümkün değildir. Yani araca kilometre düşürme cihazları yada uygun aparatlar bağlanarak bir kilometre düşürme işlemi yapılmışsa herhangi bir arıza tespit yada diyagnoz cihazıyla anlaşılması imkansızdır. Çünkü kilometre düşüm işlemi yapılırken aracın gösterge panelinde kilometre bilgisinin yazıldığı eproma müdahale edilerek eski kilometre cihaz tarafından siliniyor ve istenilen yeni kilometre yazılıyor.

    2) Bazı arkadaşlar yeni nesil araçlarda kilometre bilgisinin birden fazla yerde yazıldığı yada depolandığı için herhangi bir kilometre düşürme işleminin yapılamayacağı yada yapılsa bile bazı cihazlarla tespit edilebileceğini söylemişler. Ne yazık ki tamamen yanlış.
    Kilometre bilgisi birden çok yerde tutuluyor bu doğru. Ancak siz sadece gösterge panelinden düşürürseniz araç zaten yeni kilometreyi yazmaz. Ya kontağı açınca eski kilometreyi tekrar yazar, yada hata vererek hiç kilometre bilgisi göstermez. Fakat piyasada kilometre düşürme işlemi yapanlar hangi arabanın gösterge paneli dışında kilometre bilgisini nerelere kaydettiğini bilir ve bu iş için yapılmış özel cihazlar ve aparatlar ile kilometre bilgisinin depolandığı tüm ünitelere müdahale eder ve kilometreyi düşürür.
    Zaten işin bedelide yapılan işin zorluğuna göre değişiyor. Eski araçlar için işlem zaten çok kolay. Birçoğunda hiçbir yer sökülmüyor. Araç OBDII portundan bir cihaza bağlanıyor, istenen kilometre yazılıyor ve işlem tamam.
    Ancak yukarıda bahsettiğim gibi kilometre bilgisi gösterge paneli dışında başka modüllerdede bulunuyorsa ilgili parçalar sökülüyor ve dışarıda bu iş için uygun aparatlara bağlanarak hepsine yeni kilometre yazılıyor. Bazı arabalarda buna arabanın anahtarlarıda dahil.

    3) Kilometrenin düşürüldüğü ancak ve şanslıysanız arabanın yetkili servis kayıtlarına bakılarak anlaşılabilir. Ancak araç biraz yaşlıysa epey bir süredir servise gitmiyor olabilir ve sizde bir şey öğrenemeyebilirsiniz. Yada araç 4 yaşındadır ilk 2 yıl ilk sahibinde kalmış ve 30.000 km. yapmıştır. Sonra ikinci sahibi aracın bakımlarını özel servislerde yaptırmış ve 1 yıl kullanıp aracı 90.000 km.'ye getirmiştir. Araç galeriye satılmıştır, aracı alan galericide yetkili servis kayıtlarını inceletip kilometreyi ona göre düşürtmüştür. Galericiler kilometre düşürteceği zaman aracın yetkili servisteki kilometre durumunu mutlaka kontrol ettirirler.

    4) Aracın direksiyonundaki yada pedallardaki yada içindeki ve dışındaki yıpranmalara bakarak kilometrenin düşürülüp düşürülmediğini anlamak hem mümkündür hemde değildir. Eğer araba 30.000'den 5.000 yada 10.000'e düşürülürse bu anlaşılabilir. Ancak 70.000'den 40.000'e yada 35.000'e inerse yada 130.000'den 60.000'e inerse bunu aracın direksiyon vs. gibi trim aksamına bakarak anlamak hemen hemen imkansızdır.

    5) Kilometreyi genelde galericiler yada ayak üstü araba alım - satımı yapanlar düşürüyor. Kilometresi orjinal bir araba almak için arabayı sahibinden değil, kullanıcı sahibinden alın. Aracın ruhsatında görünen kişi aracı 2 ay yada 2 hafta önce almış bu işin ayaküstü ticaretini yapan biri olabilir. Bu nedenle arabayı kullanıcı sahibinden hatta ilk kullanıcı sahibinden almaya çalışın.

    6) Çok fiyat odaklı olmayın. Aracın piyasası 20.000 ise 19.000'e yada 20.000'e almaya çalışmayın. Arabaya sadece bir yıl binecek olsanız bile 21.000'e alın iyi araba alın. Kafanız rahat eder. Genelde kilometresi düşürülmüş yada masraflı yada kaza geçirmiş araba alanlara bakın ya aracı piyasa değerine yada kendince mükemmel bir pazarlık yaparak yada uyanıklılık göstererek piyasasının altında almıştır, ama tabiri caizse kazığı yemiştir.

    7) Çok kilometre odaklı olmayın. Önce aracın genel durumuna bakın. Hor kullanılmış mı ona bakın. İç aksamı temiz mi? Sigara yanıkları yada sigara kokusu ne alemde? Aracın kıyısına köşesine bakın. Dışında çok taş izi varmı? Jantlara bakın çok sürtme yada eğik var mı? Kilometreyi bunlardan sonra değerlendirin. Devamlı şehiriçi dur kalk trafikte kullanılan ve arabadan hemen hiç anlamayan biri tarafından kullanılmış 30.000 'deki bir arabadansa devamlı uzun yol yapmış ve arabasını severek, anlayarak ve bakımlı olarak kullanmış birinden alıcak 45.000'deki araba daha iyidir.
    Zaten insanlar araba alırken direk kilometreye baktığı için bu kilometre düşürme işi bu kadar yaygınlaştı.
    Eskiden bilgisayar alırken insanlar sadece bilgisayarın işlemcisinin ne olduğunu soruyorlardı. Bilgisayarcılarda iyi bir işlemciyi en kötü kalite markasız boardlara takarak ve markasız ram'ler ve yavaş harddiskler kullanarak markasız ekran kartlarıyla toplayıp satıyorlardı. Ancak artık toplama bilgisayar alanlar içndeki tüm bileşenleri soruyor.
    İnsanlar arabalar konusunda bilinçlendikçe kilometre düşürme işlemide bitecektir.

    8) Filo kiralamadan çıkan arabaların hemen hepsinin kilometresi düşürülüyor. Çünkü bu araçlar kısa zamanda çok kilometre (gerçekten çok) yapıyorlar. Bundan bir ay kadar önce tesadüfen filo kiralama yapan bir şirketin kiradan dönen 2006 model Ford Fiesta TDCI araçlarını incelemiştim (Hepsine tek tek bakmadım tabii listeden inceleyip dikkatimi çekenlere baktım). Yanlış hatırlamıyorsam yaklaşık 90 tane araç vardı. Hepsi aynı zamanda plakalanmıştı ve aynı şirkete kiraya verilmişti. Şimdi sıkı durun tam 3 yıl kullanılmış bu araçlardan en düşük kilometrelisi tam 280.000 'deydi. En yüksek kilometrelisi 430.000 'deydi.
    Bunların tamamı en az 5 tane olmak şartıyla galerilere satıldı. Galerilerin bu araçların kilometrelerini 80.000 ile en fazla 150.000 aralığında düşürdüğünden emin olabilirsiniz. Zaten bir çok bireysel kullanıcı binek bir arabanın helede minik bir arabanın 430.000 yazan kilometre sayacını hayal bile edemez. Görse yanlışlık bile olduğunu düşünebilir. :-)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mbulur -- 1 Haziran 2009; 0:08:38 >




  • Temel arabasını satılığa çıkarmış ama km biraz yüksek, 200.000 civarında. "Km'yi düşürt yoksa zor satarsın" demişler, O da 50.000'e düşürtmüş.

    Ertesi gün bakmışlar arabadan satılık yazısını kaldırmış, arkadaşları sormuş tabi hemen "Hayırdır satmaktan vaz mı geçtin?" diye, Temel: "Olm araba daha 50 bin km'de, manyak mıyım satayım?" demiş.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: panisher

    Bi arkadaşa araç arıyoruz.Malum km düşürme artık normal bir durum olmuşBakıyorsun direksiyon kabak olmuş ama km hala 50 binlerde.
    Dijital göstergeli araçlarda daha güvenli gibi geliyor km yönünden.Bilgisayara bağlayınca anlar mı servis?Hangi markaların km sayacıyla oynandığı bilgisayarda anlaşılıyor?Örneğin c4 ün kmsiyle oynanmışsa servis anlayabilir mi teknik olarak?
    Araç uzun yol yapmışsa gözle vs anlamak mümkün olmayabiliyor.Tertemiz duruyo her şey.


    servis size aracın enson kaç km de servise girdiğinden başka bişey söyleyemez zaten aracın km si ile oynayan insanlar(tabiki insan denirse) enson servis km sine uygun şekilde km geri alıyorklarki araştırırsanız sorun çıkmasın tabi bunu böyle yapmayıp enson 80000 km deservise girmiş aracı 60000km ye düşürenlerde olabiliyor. tabi bunu hangi vicdanla yapıyorlar anlamıyorum ha vatandaşın cebinden parasını çalmışsın ha km yi düşürmüşsün bence fark yok ikiside hırsızlık



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi İmkansız -- 10 Eylül 2008; 20:38:13 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: bugaddi

    bu galericilerin topu böyle 60 binde sahısın arabası diye aldık arac 150 bin + sirket arabası cıktı arac focus 2 tdci 2007 mod ama arbayı görseniz tertemiz 0 gibi mahkemeye vercez dedik tmm hiç bir yeri karıstırmayın dedi geleri kadköy göztepede eyer aracı geri almsalardı burda o galerini ismini yayacaktım neyse..



    Yaptığınızın yanlış olduğunu düşünüyorum.Sonuçta bu adamlar artniyetli,isimleri herkes tarafından bilinmeli.

    Siz kendinizi kurtarmışsınız;ama başkalarının canı yanabilir.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: kankys
    quote:

    Orjinalden alıntı: tuncay altuntoprak
    Bir tanıdığım da yükseltmek istiyor.Kİmse inanmıyormuş aracın km sine.Yükselteyim bari diyor.

    tüm mesajları okudum ama en çok bunu beğendim


    1993'te aldığımız ve 2005'te sattığımız TEMPRA SX'imizin 49885 km'de olduğuna hiç kimseyi inandıramadık, sonunda biz de artık inanmamaya başladık.
  • Arkadaşlar bi aracım var araç 1998 model ilk sahibiyim ve bugune kadar 290 000 km yol yapmışım . Bu senede 22000 km demek.

    bu araba şirket arabası değil sabahtan akşama kadar iş kovalamıyor.

    Bu araba her gün yada ayda 2 3 defa şehir dışına gitmiyor.

    bu km arabasını günlük kuLLANAN biri için çokta abartı bir km değil. Şimdi bakalım bu aralar en çok tıklanan ve araç satılan sitede 98 model araçların yüzde kaçı benim benim arabam kadar kullanılmış.

    SAHİBİNDEN.COM da 1998 model 12 934 tane satılık araç ilanı var.

    ve bunların sadece 154 tanesi 275 000 km ve üzerinde. bu aracı benim gibi kullananların oranı yaklaşık 1000 de 1 olduğunu gösterir.

    Bu oran bana hiç mantıklı gelmedi şimdi ben onca şirket arabasından fazlamı yol yapmışım

    yada şöyle sorayım.

    BEN ARABASI OLAN HER 1000 KİŞİDEN 1 İ MİYİM?
  • Bi arkadaşa araç arıyoruz.Malum km düşürme artık normal bir durum olmuşBakıyorsun direksiyon kabak olmuş ama km hala 50 binlerde.
    Dijital göstergeli araçlarda daha güvenli gibi geliyor km yönünden.Bilgisayara bağlayınca anlar mı servis?Hangi markaların km sayacıyla oynandığı bilgisayarda anlaşılıyor?Örneğin c4 ün kmsiyle oynanmışsa servis anlayabilir mi teknik olarak?
    Araç uzun yol yapmışsa gözle vs anlamak mümkün olmayabiliyor.Tertemiz duruyo her şey.



  • Almanya'da çok yaygın, serbest, fakat aracı satarken kilometreyle oynandığını yeni sahibine söylemeyenler kanun önünde suç işlerler. Cezası da ağır, satıcı aracı geri almak ve satış ücretini eksiksiz iade etmek zorunda.

    Almancası: "TACHOJUSTIERUNG"www.google.de adresine girip yazın, ne kadar çok sonuç çıkacağına şaşıracaksınız.

     Dijital Araçlarda Km Düşürme Meselesi!!
     Dijital Araçlarda Km Düşürme Meselesi!!
     Dijital Araçlarda Km Düşürme Meselesi!!


    Support in vierLandessprachen
    Programmierung sämtlicherSteuergeräte
    Service Intervall-Anpassungenund Einstellungen
    Assyst und DTC -Bearbeitung
    Fehlerspeicher-Lese-Löschfunktion
    EPROM Programmer
    Integrierte PCKommunikation
    Internetfähig
    Updates via Internet
    Selbsttestfunktionen
    Verpolungsschutz
    ExternerInterface-Test
    Erweiterter Interfacetest
    Bildschirmtest /Touchscreen-Test
    MMC Karten Test
    Flash-Speicher-Test




  • haram yemeye alışmış bazıları...
    nerelerinden çıkacak bakalım.
    yediği haramın, aldığı kul haklarının hesabı ahirete mi kalır, yoksa kendinden mi, eşinden mi, çoluğu çocuğundan mı çıkar Allah bilir.
  • Bir tanıdığım da yükseltmek istiyor.Kİmse inanmıyormuş aracın km sine.Yükselteyim bari diyor.
  • Eskiden tramerden muayene km'sini sorgulayabiliyordun. Artık tramer(sbm) herşeyi paralı olmuş. Tramer'i bimer'e şikayet edin. Yaptıkları şeffaflığa aykırı, insanları paralı servis kullanımına zorluyorlar. Ayrıca bilgi edinme hakkına da aykırı insanlar eksik bilgi ile aldatılabilir. Sistemin kuruluşunda insanlar ikinci el araç alımında artık aldatılmayacak diye reklam yapıyorlardı. Ben şikayet ettim çok kişi ederse etkili olur. Adreswww.bimer.gov.tr
  • quote:

    Orjinalden alıntı: alikum


    quote:

    Orjinalden alıntı: bal974

    Eski bir müşterimin yaptığını anlatayım, 2004 model Opel Vectra Diesel satın alıyor, başka bir şehirden, araç 320.000 km'de, nasıl becerdiyse artık, hiç durmamış araba sanki... Aracı İzmir'e getirince ilk yaptığı, daha arabayı kimselere göstermeden sanayiye gidip km'yi 140.000'e düşürtüyor, bu sayede çevresindeki herkes arabayı 140.000'de almış sanıyor, sonra birkaç ay sonra elden çıkartıyor ve sanki 150.000 km'de gibi rahatça satıyor ve karlı çıktığını düşünüyor. Böyleleri de var yanii...





    senin olayı kullanıcı yapıyor yine, bizim başımıza gelen? 64 binde olan arabayı vericez üst modelini alıcaz. amcam gidiyor galeriye anlaşıyorlar, çayçorba mıuhabbeti felan derken bizim eski aracı çekiyolar aşağıya 10 dakka sonra araba yukarı geliyor gıcır gıcır, bizimkiside kıllanıyor anahtarımı duşurdum bahanesiyle arabaya bi bakıyo 10 dakka önce 64000 de olan araç şimdi 20000 de hemde bunu yapan piyasadaki 3 büyük almandan birinin yetkili servisi


    herzaman demişimdir. burda da diyorum. bu konuda babana bile güvenmeeeee







    sahibi olsun galeri olsun yada büyük firmalar... niyeti bozduktan sonra herşeyi yaparlar..minareyi çalan kılıfını uydurur...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi toz-koparan -- 26 Nisan 2009; 0:10:20 >




  • Bir adam Fransa'nın en Kuzey bölgesindeki bir köyden geçerken insanların ne kadar temiz, sokak ve caddelerin de ne kadar tertipli olduğunu görür ve hayretler içerisinde kalır, yaşlı bir adama sorar, o da belediye başkanının yaşam şeklini yönetim şekline yansıttığından tüm köyün böyle olduğunu ve hiçkimsenin bir yeri kirletmediğini alışkanlık haline getirdiğini söyler.

    Aynı adam Fransa'nın en Güney bölgesindeki bir köyden geçer. Ortalık dışkı ve pislikle kaplıdır, lağımlar boşta akar, sokaklar hayat kadını, ağaçsız, yıkık evler ve ölü atlar çamurlu yollar ortasındadır. Yine birisine buranın neden böyle olduğunu sorar, aldığı cevap da köyde bir belediyenin olmadığı, eskiden çok temiz bir yer olduğu ama başıboşluğun bu pisliğe yol açtığını ve olmaması gereken şeylerin insanlar tarafından artık olağan ve sıradan kabul edildiğini söyler.

    Anlatabildim sanırım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: matgab


    quote:

    Orjinalden alıntı: ecar limon

    Arkadaşlar olay biraz da şundan kaynaklanıyor. Galerici milleti bunu normla karşılıyor. Bi yerde haksızlık hak haline geldiyse o olayı kimse yargılamaz. Geçen bi arkadaşa uğramıştım tesadüfen komşusu da geldi. Galericiymiş eleman görseniz 5 vakit namaz kılan bi adam haktan hukuktan bahsediyor. Galericiyim diyince şaka yollu sordum ben de km ile oynuyor musunuz diye. Tabi ya oynamadan olur mu ben arabayı aldığım zaman ona 300 liralık masraf yapar gıcır gıcır yaparım her yönüyle, tabi km sini de düşürürüm. Her galericinin tanıdığı km düşürücü vardır ben olmayanını tanımıyorum dedi. Ben zaten arabayı düşürdüğüm kmdeki haline getiriyorum diyor. Adamdaki mantık bu. İşin en acı tarafı adam yaptığının yanlış olduğunun farkında değil. Kendini haklı görüyor.


    işte bu mantık bizdeki ben bilirim ben yaptıysam doğrudur mantığına, bencilliğimize, bize ait davranış, mal mülkün her zaman herkesinkinden üstün görmemizin delili'dir...

    yazık, gerçekten üzücü bir durumdayız..

    Bence 2 sebepten kaynaklanır:
    - Hesap günü geldiğinde sadece apdes-namaz ile kurtulacağını zannediyordur.
    - Ya da hesap gününün geleceğine hiç inanmıyordur. (Apdes-namaz da işin kamuflajıdır.)

    Yoksa hesap gününe gerçek manada inanan kimse, kul hakkına bu kadar yüzsüzce el uzatarak kendi kuyusunu kazmaz. (Çünkü diğer kusurların belki affedilebileceği ama kul hakkının asla affedilmeyeceği peşin peşin bildirilmiştir.)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: FRED BAKER



    videodaki aracın küçük kilometresine dikkat edin 44.6 da iken üstteki kilometre atıyor km si düşürülmüş araclarda bu cok gorulen bır durumdur orjınal km olan araclar 0 da km atarken dusurulmus araclar aralardakı rakamlarda atıyor

    buda kmsı oynanmıs aracları tespıt etmek ıcın ayrı bır yontem

    İlginç bir detaymış, teşekkürler.

    Ama düşününce biraz saçma geldi, alttaki km yi herhangi bir anda sıfırlayabiliyoruz dolayısıyla üstteki ile senkronize olmasını beklemek saçma gibi geldi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi engişdene -- 13 Nisan 2011; 21:45:58 >




  • Arabayı "0" km aldınız... 50.000 km yaptınız ve km'yi düşürtüp 15.000 yapıp yetkili servise bakıma gittiniz, servis kayıtlarına geçirildi, bu arada diğer bakımları özel serviste yaptırdınız. Daha sonra bir 50.000 km daha yaptınız, km'yi bu sefer 65.000'den 30.000'e düşürdünüz, yetkili servise gittiniz, 30.000 bakımını yaptırdınız, tekrar 50.000 km yapıp 80.000'de iken 45.000'e çektirip yetkili servise gittiniz, 45.000 bakımını yaptırdınız...

    150.000 km yapmış araba oldu mu size 45.000 hem de servis kayıtlı... 3 yıllık arabayı da memurdan, yılda 15.000 km yapmış diye, servis kayıtlarında da doğrulanmış şekilde satarsınız...

    Sahtekarlığın ucu açık arkadaşlar, bunu yapan, direksiyonu, döşemeyi vites topuzunu pedalları da değiştirir ne olacak ki...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif

    Arabayı "0" km aldınız... 50.000 km yaptınız ve km'yi düşürtüp 15.000 yapıp yetkili servise bakıma gittiniz, servis kayıtlarına geçirildi, bu arada diğer bakımları özel serviste yaptırdınız. Daha sonra bir 50.000 km daha yaptınız, km'yi bu sefer 65.000'den 30.000'e düşürdünüz, yetkili servise gittiniz, 30.000 bakımını yaptırdınız, tekrar 50.000 km yapıp 80.000'de iken 45.000'e çektirip yetkili servise gittiniz, 45.000 bakımını yaptırdınız...

    150.000 km yapmış araba oldu mu size 45.000 hem de servis kayıtlı... 3 yıllık arabayı da memurdan, yılda 15.000 km yapmış diye, servis kayıtlarında da doğrulanmış şekilde satarsınız...

    Sahtekarlığın ucu açık arkadaşlar, bunu yapan, direksiyonu, döşemeyi vites topuzunu pedalları da değiştirir ne olacak ki...


    Genelde böyle uzun vadeli düşünemiyor sahtekarlar, ve al-sat ile ilgilenenler yapıyor bu km düşürmeyi, aracı kullanmak için alan yapmaz böyle şeyler, yapsa bile nadirdir yani.




  • Madem konu hortlamış arkadaşlar kilometre düşürerek aracını sattığını duyduğum birisine 1 yıl geçmeden o aracın 3 katı bir parayı başka birisi itelemiş, geçmiş, gitmiş.

    Bazen kendime hakim olamadığım durumlar oluyor, sonra birşey oluyor, elimi bıçak kesiyor, kafamı çarpıyorum, hasta oluyorum, ayağımı burkuyorum, seçimimi yanlış yapıyorum. O zaman diyorum, Allah'ım günahlarımı affet. Şükrediyor, af diliyorum. Kalmaz. Yetim dediğiniz boynu bükük, kenarda duran bir gariban. Yeryüzünde birisi Allah'tan kalpten yardım istesin, Allah bütün meleklerini harekete geçiriyor. Hiç merak etmeyin.

    Kısaca Allah diyorum, adaletine güveniyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lkc

    herkese iyi aksamlar

    2011 yılının nısan ayında aldıgım 105,980km dekı 2004 model aracımın aralık 2009 da 209,800km muayeneye gırdıgını acıda olsa gecen hafta ogrendım,(elımde tuvturkun muayene belgesıde var) araç dizel (pejo partner) neden km az dıye sordum polıs memurundan aldıgını soyledı arkadas ben ıkıncı sahıbıyım dedı tabı ılk sahıbı olan cıcekcıyı soyleyeyn yok:D aracın kazası yok kasası cok dırı boya dahı yok aracın dıreksıyonu vıtes topuzuda o kadar yıpranmamısdı (dıreksıyona kılıf takmak benım aklıma dusununce gelıyo :D)
    avukata vermeye karar verdım ne kadar surer bılmıyorum ama sızlerlede paylasmak ısterım..

    bu ısı yapanların burunlarında fıtıl fıtıl gelmesı dılegıyle:D

    bende böyle trakamlara çok dikkat etmeye çalışırım. aracım 40.000 olunca bende özel olarak foto çektim. araçımı şimdi satışa çıkardım bende kalırsa 44.444 olduğunda da fotoğrafını çekerim.




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.