DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
LASTİK HAVA BASINCI HAKKINDA
31
Cevap
1
Favori
36.222
Tıklama
Sayfaya Git:
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
    • Yarbay
      3476 Mesaj
      07 Eylül 2008 19:47:39
      215/55/16 ya en uygun hava basıncı nedir? çukurlu yolda giderken hop hop zıplamasını istemiyorum çokta sönük durmasını istemiyorum.

      Şu an ''32'' basılı ve çok sönük duruyor özelliklede önler 34 falanmı yapsam acaba


      _____________________________

    • Yarbay
      14542 Mesaj
      07 Eylül 2008 20:21:19
      225 55 16 ya yanlıs hatırlamıyorsam önler 32 arkalar 38 basıyoruz...
      ancak araç arkadan itişli bi fark vardır elbet...


      _____________________________

    • Yarbay
      2329 Mesaj
      07 Eylül 2008 20:33:55
      175-65-15 e kitapçık verisi olan 32 basıyorum... 215-55-16 da 35 normal olur diye düşünüyorum...


      _____________________________

    • Teğmen
      211 Mesaj
      07 Eylül 2008 22:58:21
      aynı ölçülerde lastik kullanan seat leonların benzin kapağında yazılı olan talimata göre 2 kişi ve yüksüz vaziyette iken önler 35 arkalar 32 psi olmalı ( 5 kişi ve yüklü olan değerlerini şu anda hatırlamıyorum ). ben bu şekilde kullanıyorum.


      _____________________________

    • Binbaşı
      1689 Mesaj
      07 Eylül 2008 23:14:28
      Lastiği aldığın yere sorsan daha iyi olur. Bize ön arka 34 dediler 225


      _____________________________

      Opel Corsa 1.2 Enjoy spor paket
    • Yarbay
      14542 Mesaj
      07 Eylül 2008 23:17:14
      lastikçilere kalırsanız yandınız hepsine basıyolar örendikleri birşeyi....

      şimdi bizimkinde arka 38 ön 32 lastikçi hepsine 32 mi ne basyıordu....


      aracın kataloğundakini uygulayın....tr şartları düşünülerek 1 yüksek fln yapabilirsiniz belki....


      _____________________________

    • Binbaşı
      1689 Mesaj
      07 Eylül 2008 23:27:20

      quote:

      Orjinalden alıntı: Whisper911

      lastikçilere kalırsanız yandınız hepsine basıyolar örendikleri birşeyi....

      şimdi bizimkinde arka 38 ön 32 lastikçi hepsine 32 mi ne basyıordu....


      aracın kataloğundakini uygulayın....tr şartları düşünülerek 1 yüksek fln yapabilirsiniz belki....

      ilginç bize de hepsine 34 demişlerdi=) anlaşıldı araştırmak lazım o zaman


      _____________________________

      Opel Corsa 1.2 Enjoy spor paket
    • Yarbay
      2463 Mesaj
      07 Eylül 2008 23:32:03
      Geçen gün benzinciye girdim. 175/65 15 olan lastiklerime hava basacaktım biraz sönük duruyordu. Meğer 27 hava varmış. Kullanım kılavuzuna uyarak önlere 33 arkalara 30 basacaktım. Yanımda bi taksici beni azarlamaya başladı hepsine 28 basıcaksın olurmu öyle şey her çukurda zıp zıp zıplarsın falan. Dedim amca fabrikasından daha iyimi bileceksin öyle yazmışlar. Yok dedi onların dünyadan haberi yok. He amca he dedim bastım istediğim havayı yolumu aldım yol tutuş iyileşti biraz sanki.


      _____________________________

    • Yarbay
      14542 Mesaj
      07 Eylül 2008 23:38:37

      quote:

      Orjinalden alıntı: pirate_1905



      Alıntıları Göster


      ilginç bize de hepsine 34 demişlerdi=) anlaşıldı araştırmak lazım o zaman

      kitapçık iyidir


      _____________________________

    • Binbaşı
      1252 Mesaj
      07 Eylül 2008 23:49:00
      Arabaların sürücü kapısı açılınca görünen (B sütünu alt tarafı) bir etiket vardır. Özellikle yeni araçlarda mutlaka olur, oraya bakın. En doğru değerler orada vardır, kolay anlaşılsın diye grafik şeklinde anlatılır genelde, araba boş -dolu, bagaj dolu, römork takılı vb. durumlar için orada yazar. Ben oradan yararlanırım hep. Kılavuza falan gerek yok, en kestirme oraya bakın. Birde dikkatimi çeken şey vardı bu konuda lastik büyüdükçe basılan havanın değeri düşüyor, otomobile 32 basılırken daha önce kullandığım Honda CRV de 26 basılıyordu. Buna başlangıçta anlam verememiştim ama kural öyleymiş. O koca kamyon tekerlerinede bizim otomobillerin 32 olan basıncından daha düşük hava basılıyormuş.

      Yani rastgele basmayalım havayı. Birde her lastikçide ölçülen aynı çıkmaz, çünkü cihazları kalibre edilmiyor. Bir seferinde inat edip 5 lastikçide de ölçtüm her birinde farklı çıktı. Birinde 32 diğerinde 28 bir başkasında 40 çıktı(hiç hava basmadan mevcudu ölçmek şeklinde) Kafayı yiyecektim bu farklı değerleri görünce.

      Bunun üzerine piyasada satılan basınçölçerlere baktım, iyisini bulamadım. Sonra bir yerlerden Pirellinin bir zamanlar dağıttığı anahatarlık şeklinde küçük bir ölçme cihazı elime geçti. Doğru ölçtüğünü test ettim güvenilir bir yerde. Şimdi onu kullanıyorum.

      Özetle bu ölçüm işi sakat bizim ülkemizde. 32 sanerken 40 veya 25 olabiliyor gerçekte. Bir de gözüm alıştı artık bakınca ve ayagımla dokununcada genel olarak anlayabiliyorum düşük olduğunu. Hani anımsarmısınız bilmem eskiden otobüs muavinleri arada bir iner bir iri çekiçle lastiklere vurur, çıkan sesten anlarlardı lastiklerin uygun basınçta olup olmadıklarını, o hesap.


      _____________________________

    • Binbaşı
      1722 Mesaj
      08 Eylül 2008 01:47:43

      quote:

      Orjinalden alıntı: [dodo]

      Geçen gün benzinciye girdim. 175/65 15 olan lastiklerime hava basacaktım biraz sönük duruyordu. Meğer 27 hava varmış. Kullanım kılavuzuna uyarak önlere 33 arkalara 30 basacaktım. Yanımda bi taksici beni azarlamaya başladı hepsine 28 basıcaksın olurmu öyle şey her çukurda zıp zıp zıplarsın falan. Dedim amca fabrikasından daha iyimi bileceksin öyle yazmışlar. Yok dedi onların dünyadan haberi yok. He amca he dedim bastım istediğim havayı yolumu aldım yol tutuş iyileşti biraz sanki.



      taksici amca doğru sölemiş işte
      sen ne bakıyon kılavuza falan, amca varkene

      bu arada benimde lastikler 215-55-16 eskiden az hava basıyodum istediğim performansı alamıyodum, şimdi basıyorum 40 PSI havayı, oohhh arabaya 5 beygir daha katılıyo walla boşunamı geniş yanak lastik aldık, ben basıcam havayı köküne kadar ama geniş yanak olduğu için çokta fazla hissettirmeyecek

      banada bunu çok eskiden bi taksici amca söylemişti, ne varsa onlarda var






      _____________________________

      DÜŞÜNÜYORUM, ÖYLEYSE VARIM..!
    • Yarbay
      5464 Mesaj
      08 Eylül 2008 02:19:23
      bende 306 var bilirsiniz. 185/60/14 sanırım lastik boyutu..

      kapı içinde yüklüykende boşkende önede arkayada 2,4 bar basın der. 35 e tekabül ediyor. bende öyle yapıyorum.

      fakaaat her benzinliğe gidişimde milletin 35 yazan yeri incelemesine 2 de bir "fazla basmıyon mu" "bizde de var biz 30 basarız" "zıplarsın" "uçarsın" "olmaz" defoooollun başımdan diyorum ya içimden tabii


      _____________________________

    • Yarbay
      2314 Mesaj
      08 Eylül 2008 12:46:31
      195/60 bilmem ne var. yani 32 30 filan yapınca tam yerinde oluyor. Fazlası zıplatıyor azıda gidişi zorlaştırıyor kendin sürerek olması gereken havayı bulabilirsin deneme yanılm aile. Önlere daha fazla hava vuruluyor eğer şehir içi kullanım fazla yaparsan 32 30 gibi. Uzun yolda ise arkalara daha fazla ama her ikisinede şehir içinde olandan fazla basıyorsun. yani 32 34 gibi yapabilirsin.... Kitapçıklarda değişik yük ve yollarda ne kadar basacağını yazar yada benzın kapağında


      _____________________________

    • Yarbay
      2463 Mesaj
      08 Eylül 2008 15:26:22

      quote:

      Orjinalden alıntı: Tecniq



      Alıntıları Göster




      taksici amca doğru sölemiş işte
      sen ne bakıyon kılavuza falan, amca varkene

      bu arada benimde lastikler 215-55-16 eskiden az hava basıyodum istediğim performansı alamıyodum, şimdi basıyorum 40 PSI havayı, oohhh arabaya 5 beygir daha katılıyo walla boşunamı geniş yanak lastik aldık, ben basıcam havayı köküne kadar ama geniş yanak olduğu için çokta fazla hissettirmeyecek

      banada bunu çok eskiden bi taksici amca söylemişti, ne varsa onlarda var







      Yok ya ben hepsine 30 bastım yol tutuş öyle iyileşti.

      Benzinlikte aracına hava basan vatandaşlara karışmayalım arkadaşlar.



      _____________________________

    • Binbaşı
      1301 Mesaj
      08 Eylül 2008 15:40:11
      Geçen hafta İstanbul-Kırşehir-Ankara dolaştım biraz...Yolda şu lastik havalarını kontrol edim dedim ve bir benzincide durdum...

      pompacı çocuk yanıma geldi ve hava tabancasını eline alıp basmaya başladı.

      -Kaç psi basıyorsun dedim?

      -3.2 abi dedi.

      -Kardeşim o bar olacak heralde, kaça denk geliyor bu 3.2 dedim.

      ve düğmeye bastım 46 gösteriyordu...

      açtım kullanma kılavuzunu önler 29 arkalar 33 yazıyordu.lastikler bu arada (205/55R16)...dedim sen buna (2.1)'e göre ayarla.abi yapma etme, lastik inik kalır falan dedi ama sen boşver ne yazıyorsa onu yapalım dedim.

      bir kaç km ilerde başka bir benzinciye girdim, ölçtüm ve önler 35 çıktı.halbuki 29'a ayarlamıştık.

      4-5 tane benzinci de durdum taktım kafaya çünkü......4-5 benzincinin hepsinde farklı çıkar mı yahu?

      Ankara'ya döndüğümde herhangi bir benzinci de yine ayarladım,umarım doğrudur.




      _____________________________

    • Yarbay
      2728 Mesaj
      08 Eylül 2008 16:16:24
      Depo kapağını açın yazılı etikete bakın orada ne kadar hava basılması gerektiği en doğru olarak yazıyor gerisi boş laf .
      Birde lastiklere soğukken hava basmaya dikkat edelim sıcak lastikler çok fazla insanı yanıltıyor.


      _____________________________

      merhaba
    • Yarbay
      3928 Mesaj
      08 Eylül 2008 18:33:58

      Benim arabanın kitapçığında da 32 diyor ama o basınçta arabanın yol tutuşu kötüleşiyor zıplıyor ve geziniyor 28 daha iyi oluyor sanki..


      _____________________________

    • Yarbay
      6255 Mesaj
      08 Eylül 2008 19:32:17

      Aynı ölçülere ben, 33-36 basıyorum..



      _____________________________

    • Yarbay
      3476 Mesaj
      08 Eylül 2008 19:36:12
      dün 34 denedim lastikler yine yere yapışık haldeydi..bugün önlere 35 arkalara 33 basıcam heralde iyi olur..


      _____________________________

    • Yarbay
      3476 Mesaj
      08 Eylül 2008 19:39:57

      quote:

      Orjinalden alıntı: mRcOLL


      Aynı ölçülere ben, 33-36 basıyorum..


      aracım önden çekişli önlere az arkalaramı fazla basmak gerekiyor?


      _____________________________

    • Yarbay
      14542 Mesaj
      08 Eylül 2008 20:53:57
      mümkün olduğunca en yeni açılmış benzinlikte basmak lazım...
      digital adam gibi 0 makina koyuyorlar eskileri hiç bakım yapılmıyor çünkü...


      _____________________________

    • Teğmen
      223 Mesaj
      08 Eylül 2008 22:19:30
      Kitapçıklara dikkat edin arkadaşlar.Bazısında tam yüklü aracın lastik değerleri de veriliyor.Bizim 225 lastikler 35 ti çok sertti 33 yaptık tam ayarlı oldu.Basıncı bir kaç psi düşürmek konforu arttırıor arkadaşlar (sözüm çukurlarda zıplayanlara)


      _____________________________

    • Yarbay
      14542 Mesaj
      08 Eylül 2008 22:28:26

      quote:

      Orjinalden alıntı: Sygncn

      Kitapçıklara dikkat edin arkadaşlar.Bazısında tam yüklü aracın lastik değerleri de veriliyor.Bizim 225 lastikler 35 ti çok sertti 33 yaptık tam ayarlı oldu.Basıncı bir kaç psi düşürmek konforu arttırıor arkadaşlar (sözüm çukurlarda zıplayanlara)

      türkiyemin yollarında düşürmekten çok normalin 1 psi fln üstünde tutmak lastiklerin balon yapması olasılığını düşürür....

      malesef yollarımızın kalitesi belli....


      _____________________________

    • Binbaşı
      1532 Mesaj
      08 Eylül 2008 23:01:53
      Lastik havasına kitapçıktan bakıp basmayın.

      Kendinize en uygun hava basıncını kendiniz belirleyin.

      1. Direksiyon rahat dönmeli

      2. Çukurlarda ve tümseklerde rahatsız edici vurmalar olmamalı

      3. Lastik havaları çok sönükse yalpalama olabilir, bu da lastiğin yapısını bozar.

      65R14 Michelin lastiklerime kitapçıkta 32 basmam gerektiği yazıyor. Bazıları da önlere 30, arkalara 32 basmam gerektiğini söyledi.

      Ben şehiriçi ön ve arkalara 29, şehirlerarası gittiğimde 30 basıyorum.

      Kesinlikle dijital pompalarda hava basarım. Lastikçilerdeki aletlere güvenmeyin, yanlış ölçüm yapıyorlar.


      _____________________________

    • Yarbay
      14542 Mesaj
      08 Eylül 2008 23:37:10

      quote:

      Orjinalden alıntı: bossbee

      Lastik havasına kitapçıktan bakıp basmayın.

      Kendinize en uygun hava basıncını kendiniz belirleyin.

      1. Direksiyon rahat dönmeli

      2. Çukurlarda ve tümseklerde rahatsız edici vurmalar olmamalı

      3. Lastik havaları çok sönükse yalpalama olabilir, bu da lastiğin yapısını bozar.

      65R14 Michelin lastiklerime kitapçıkta 32 basmam gerektiği yazıyor. Bazıları da önlere 30, arkalara 32 basmam gerektiğini söyledi.

      Ben şehiriçi ön ve arkalara 29, şehirlerarası gittiğimde 30 basıyorum.

      Kesinlikle dijital pompalarda hava basarım. Lastikçilerdeki aletlere güvenmeyin, yanlış ölçüm yapıyorlar.

      kendimizin belirlediği basınçla iş yürrümez bence....
      kitapçıkta arka 38 ön 32 yazıyor bunu ben nasıl belirleyim.... tabiki onların en uygun olanını bulmak lazım


      _____________________________

    • Yarbay
      2463 Mesaj
      09 Eylül 2008 00:38:33
      Demin gelirken beylerbeyi köprü yolundaki virajlarda biraz yapıştırdım araba gerçekten çok farketti yol tutuş bakımından lastik havalarını arttırınca.


      _____________________________

    • Yarbay
      3399 Mesaj
      09 Eylül 2008 09:00:45
      Acaba bendemi artırsam havasını, hepsi 30. Lastik ebatLarı 185/65 14 tü gaLiba


      _____________________________

    • Çavuş
      71 Mesaj
      09 Eylül 2008 09:20:56
      günaydın arkadaşlar

      Lastik basıncı ile lastik markanın da ilişkili olduğunu düşünüyorum. benim 206 nın kapısında michellin lastik için doğru basıncın 34 PSI olması gerektiği yazıyordu(yanlış hatırlamıyorsam). Daha önce ben de 30 PSI basıyordum serviste basıncı yükselttiler ve aracın seriliği arttı. Ama dediğim gibi marka önemli sanırım eğer marka da belirtilmiş ise o markaya belirtilen hava basıncı uygulanmalı. Örneğin pirelli gibi sert hamurlu lastiklere 34 basıldığında şimdiki konforu vermiyeceğini düşünüyorum. Kazasız günlere




      _____________________________

    • Er
      5 Mesaj
      07 Eylül 2013 10:03:46
      Bendede pisiklet war kaç basam :D pek anlamam o ps falan diyonuz azcık anlatında basmaya gidicem bugün


      _____________________________

    • Yarbay
      3555 Mesaj
      06 Nisan 2014 16:21:13
      bizzat aracın kitapçığına göre basın lastiklere havaya.


      _____________________________



      07' Ford Focus HB 1.6 TDCI Ghia
      07' Tata Telcoline 1.9 TDI ''Monster Edition'' - 16' Peugeot 308 1.6 e-HDI Allure ?
    • Yarbay
      3933 Mesaj
      06 Nisan 2014 16:32:06
      Bir sürü saçma yorum var.Şoför kapısını açın orada yapıştırılmıştır gerekli bilgiler.Aracın üzerinde olması gereken lastik ebatlarına kadar.


      _____________________________


      Bayerische Motoren Werke
    • Yarbay
      2879 Mesaj
      06 Nisan 2014 17:09:50
      Dikkat edin, istasyonlardaki saatler doğru basıncı göstermiyor. En iyisi ölçüm saati edinin ya da lastikçiye bastır


      _____________________________

      Türkiyem...
Sayfa: [1]
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Facebook Sayfamız
Foruma Git
Bölümde Ara
Reklamlar
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.