Şimdi Ara

BAYİİ Mİ? ÖZEL SERVİS Mİ??

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
29
Cevap
0
Favori
814
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arabam garantiden çıktı bundan sonraki bakımları vs. bayii de yada özel serviste yaptırmak arasında kalite açısından fark olurmu?Ne dersiniz?



  • kalite olarak çok değişmez ama parça fiyatlarında çok kar edersin
    vw servisinde 2004 trnsporter ön amortisör tanesi 300ytl.
    aynı amortisör yedek parça satıcısında 125 ytl daha geçen gün sorduk.kutusu falan herşeyi aynı.
  • Standart bakımlar için,

    Yağ + Yağ filtresi + yakıt filtresi + Hava filtresi + Polen filtresi ve kontrollerden oluşan bakım için bence gitmeye gerek yok. Güvendiğin bir yerde çok daha ucuza yaptırabilirsin.
  • Ya ben geçen serviste çok büyük sorun yaşadım..hem garantide doldu ama alıştığım için servise diğer yerler biraz güven vermiyor açıkçası..
  • Yetkili servis!!!!

    Orjinal parça
  • quote:

    Orjinalden alıntı: özbekli35

    Yetkili servis!!!!

    Orjinal parça


    +1

    maddiyatın varsa yetkili servisin yerini hiçbirşey tutmaz

    sanayideki ustalar aracına zarar dahi verebilir veya çözümü olan sorunların çözümsüz kalabilir

    hatta daha da kötü olabilir
  • +1
    Bu işlerden anlamıyorsan yetkili servisten şaşma hocam. Piyasa öyle bir hale gelmişki dürüst esnaf parmakla sayılır olmuş..

    Alıntıdır.

    Araba tamircilerine gittiğinizde duyacağınız sözler ve açıklamaları…
    ABİ, HOŞGELDİN...
    Bu ilk uyarıdır.Yaşınız ondan küçük olduğu halde "Abi" diyorsa, sizi kazıklamaya hazırlanıyor demektir. Kaçarcasına uzaklaşın...

    BU ARABA ÇOK GÜZEL ABİ...
    "Eh, her güzel şeye sahip olmanın bir bedeli vardır ve sen bu bedeli çok ağır ödeyeceksin..." anlamına gelir.

    NEYSE, O...
    Arabanızı tamamen uydurma olarak, hiçbir orjinal parça kullanmadan ve sağlam olan parçaları da eskileriyle ve bozuk olanlarla değiştirerek yapacak anlamındadır. Literatüre geçmiş en tehlikeli laftır.

    ABİ, BİZİM FİYATIMIZ BELLİDIR...
    İstemesi gereken fiyatın 5 katını isteyecektir.Yemeyin sakın, pazarlık yapın...

    ABİ, ARABA ÇOK GÜZEL OLDU...
    Böyle bişey duyarsanız hemen benzin döküp arabanızı yakın. Kullanmanız emniyet açısından son derece tehlikeli olduğu gibi, arabayı düzgün bir hale getirmek yenisini almaktan çok daha pahalıya çıkacaktır.

    ABİ, BU ARABALARDA BÖYLE OLUYOR...
    Yanlış birşey yaptığının farkındadır, yapılan iş külliyen yanlıştır, yedirmeye çalışmaktadır. Arabayı bu sekilde kullanmaya teşebbüs dahi etmeyin.

    ABİ SEN BU ARABAYI SATMA, ÇOK GÜZEL Bİ ARABA...
    Sizden çok memnun kalmıştır, aynı memnuniyeti tekrar tekrar yaşamak istemektedir. Çok fazla kazıklandığınız anlamına gelir. Geçmiş olsun...

    ABİ ÇOK UĞRAŞTIM SENİN ARABAYLA...
    Daha önce anlaştığınız fiyatın cok üzerinde bir fiyat isteyecektir.

    ABİ, NE YAPTIN BU ARABAYA, ÇOK KÖTÜ OLMUŞ....
    Arabanız sapasağlamdır. Hemen oradan uzaklaşın..

    ORJİNAL PARÇADAN ŞAŞMA ABİ...
    Temenni babında edilmiş bir laftır. Ustanın arabanızı tamir etmeye çalışırken asla orjinal parça kullanmadığı anlamındadır…

    ABİ, MERAK ETME SEN. BİZ ÇOK YAPTIK BU ARABALARDAN.
    Ustanın hayatında böyle bir arabayı bırakın tamir etmeyi; görmediğini belirten bir cümledir.

    ABİ SEN BEKLEME, BİTİNCE ARARIZ, GELİR ALIRSIN...
    Eski tamir ettiği arabalardan söktüğü parçaları sizin arabaya monte edip "Orjinal yedek parça" ücreti alacağını; arabanızı 13 yaşındaki çocuklara emanet edeceğini; bu çocukların arabanızla
    sanayide tur atıp konfeksiyon atölyesindeki kızlara hava atacağını; yine bu çocukların arabanızla kaza yaptıktan sonra ortadan kaybolacağını ve sizin de Asliye Hukuk Mahkemesi'ne abone olacağınızı belirten en tehlikeli cümledir.

    ABİ, BİRAZ KULLAN BAKALIM, BİR SORUN OLURSA GETİR, BAKARIZ...
    Tamir edemediği arabayı, (Parasını alıp) size kakalıyor anlamına gelir... Sorun olsa bile, gittiğinizde yine para alacaktır...







  • out paylaşım için teşekkürler
  • @out; Çok güldüm ya
  • bi yakınımız 1979 yılında murat 131 almıştı.ve o yıldan beri devamlı yetkili servise götürüyor aracını.yani 29 yıldır yetkili servis harici bakıma girmedi araç.ama araba ilk günki gibi orjinal tertemiz.
  • Astra varken hep özel servise götürüyordum ama yıllardır tanıdığım bildiğim güvendiğim aynı zamanda mahalleden komşum olan bir ustanın mekanı ...
  • Bence önemli olan ustadır. Usta nerde iyi ise oraya git
  • quote:

    Orjinalden alıntı: out

    +1
    Bu işlerden anlamıyorsan yetkili servisten şaşma hocam. Piyasa öyle bir hale gelmişki dürüst esnaf parmakla sayılır olmuş..

    Alıntıdır.

    Araba tamircilerine gittiğinizde duyacağınız sözler ve açıklamaları…
    ABİ, HOŞGELDİN...
    Bu ilk uyarıdır.Yaşınız ondan küçük olduğu halde "Abi" diyorsa, sizi kazıklamaya hazırlanıyor demektir. Kaçarcasına uzaklaşın...

    BU ARABA ÇOK GÜZEL ABİ...
    "Eh, her güzel şeye sahip olmanın bir bedeli vardır ve sen bu bedeli çok ağır ödeyeceksin..." anlamına gelir.

    NEYSE, O...
    Arabanızı tamamen uydurma olarak, hiçbir orjinal parça kullanmadan ve sağlam olan parçaları da eskileriyle ve bozuk olanlarla değiştirerek yapacak anlamındadır. Literatüre geçmiş en tehlikeli laftır.

    ABİ, BİZİM FİYATIMIZ BELLİDIR...
    İstemesi gereken fiyatın 5 katını isteyecektir.Yemeyin sakın, pazarlık yapın...

    ABİ, ARABA ÇOK GÜZEL OLDU...
    Böyle bişey duyarsanız hemen benzin döküp arabanızı yakın. Kullanmanız emniyet açısından son derece tehlikeli olduğu gibi, arabayı düzgün bir hale getirmek yenisini almaktan çok daha pahalıya çıkacaktır.

    ABİ, BU ARABALARDA BÖYLE OLUYOR...
    Yanlış birşey yaptığının farkındadır, yapılan iş külliyen yanlıştır, yedirmeye çalışmaktadır. Arabayı bu sekilde kullanmaya teşebbüs dahi etmeyin.

    ABİ SEN BU ARABAYI SATMA, ÇOK GÜZEL Bİ ARABA...
    Sizden çok memnun kalmıştır, aynı memnuniyeti tekrar tekrar yaşamak istemektedir. Çok fazla kazıklandığınız anlamına gelir. Geçmiş olsun...

    ABİ ÇOK UĞRAŞTIM SENİN ARABAYLA...
    Daha önce anlaştığınız fiyatın cok üzerinde bir fiyat isteyecektir.

    ABİ, NE YAPTIN BU ARABAYA, ÇOK KÖTÜ OLMUŞ....
    Arabanız sapasağlamdır. Hemen oradan uzaklaşın..

    ORJİNAL PARÇADAN ŞAŞMA ABİ...
    Temenni babında edilmiş bir laftır. Ustanın arabanızı tamir etmeye çalışırken asla orjinal parça kullanmadığı anlamındadır…

    ABİ, MERAK ETME SEN. BİZ ÇOK YAPTIK BU ARABALARDAN.
    Ustanın hayatında böyle bir arabayı bırakın tamir etmeyi; görmediğini belirten bir cümledir.

    ABİ SEN BEKLEME, BİTİNCE ARARIZ, GELİR ALIRSIN...
    Eski tamir ettiği arabalardan söktüğü parçaları sizin arabaya monte edip "Orjinal yedek parça" ücreti alacağını; arabanızı 13 yaşındaki çocuklara emanet edeceğini; bu çocukların arabanızla
    sanayide tur atıp konfeksiyon atölyesindeki kızlara hava atacağını; yine bu çocukların arabanızla kaza yaptıktan sonra ortadan kaybolacağını ve sizin de Asliye Hukuk Mahkemesi'ne abone olacağınızı belirten en tehlikeli cümledir.

    ABİ, BİRAZ KULLAN BAKALIM, BİR SORUN OLURSA GETİR, BAKARIZ...
    Tamir edemediği arabayı, (Parasını alıp) size kakalıyor anlamına gelir... Sorun olsa bile, gittiğinizde yine para alacaktır...



    size tamamen katılıyorum çok güzel açıklamışsınız bence servis fakat yag degişimi filtre değişimlerini dışarıda yapabilirsin




  • bence ağır bakım ve hasar durumu hariç bayiye pek gitmeye gerek yok filtre vb için tanıdık bir usta da olur



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Atl@s -- 6 Eylül 2008; 9:14:53 >
  • garanti bitince iyi bir özel servise gitme taraftarıyım.
  • Ben bayii taraftarıyım ancak, fiyat açısından arada afaki durumlar meydana gelebiliyor, parça fiyatı ve işçilikte inanılmaz fiyatlar çıkabiliyor. O yüzden garantisi bitmiş araçta özel servis de tercih edilebilir, ancak garantili aracı özel servise götürmek pek mantıklı gelmiyor.
  • BENCEDE NE OLURSA OLSUN
    SERVİSLERDE YAPILAN İŞÇİLİK VE KALİTE ANLAYIŞINIDA DÜŞÜNECEK OLURSAN,BİRDE UNUTMAMAK GEREKİRKİ SERVİSLER ORJİNAL PARÇA TAKAR.
    GARANTİYE OYNAMAYI SEVİYORSAN ESKİ FARKLARDA ARTIK YOK ZATEN
    BENCE SERVİSTEN VAZGEÇME DERİM.<
  • basit bakımlar için yetkili servise hiç gerek yok.yağ değişimi+f,ltre değişimi gibi ufak bakımlar için özel servis daha iyi.
    orjinal yedek parça olayına gelince çoğu otomobil markası bir çok parçayı dışarıya ürettiriyor.farlar,amortisörler,ampuller,sigortalar,balatalar,filtreler,bilimum elektrik aksamı,farlar vb. bunların tamamını başka yan sanayi firmaları üretir.siz gider orjinal diye misal golf farına 2x lira verirsiniz aynı far hella kutusunda x liradır.ikiside aynı fabrikadan çıkmıştır sadece kutusu farklıdır ama fiyat farkı ortada.
    artık birçok özel servis kaliteli eğer yeterli yatırımı yapmışsa gidilir.
  • Her yetkili servis gerçekten işini bilen ustalardan mı oluşuyor? İzlenimlerim evet dedirtemiyor bana. Sanayideki her usta da usta değil. İşin ehlini nerede bulursanız ona gidin. Ancak yetkili servise her gittiğinizde, o tesisin dönüşmesi, size yapılan ikramların karşılanması ve yapılan yatırımın karşılığında para kazanılabilmesi için size çıkartılacak aslında gereksiz ama sırf yetkili servis gerekli dediği için gerekli hale gelen masraflara katlanmayı da göze almanız gerekir.
  • Birincisi özel servis ciddi bir laf, bir de sanayi ustaları var. İki anı:
    - 1997 yılında 92 brodveyim var izmir bodrum tatil yapacağım. Önerdiler diye bir ustaya götürdüm. Her şeyini yaptı. Yola çıktım bir yerde frene bastım araba kıç attı. Ölüyordum aynısı izmirde de oldum. İlk yetkili servise daldım. Çok yoğunuz alamayız dediler sıkıntıyı anlattım hayati thlikem var dedim. Ha ya yapan usta viraj çubuğunu ayarlamamış dediler. 15 yaşlarındai bir çocuk girdi 5 dakika bişeyler yaptı. Çıktı sorun çözülmüştü..
    - 1999 yılında ikinci el 97 corolla almıştım. Sonra farkettim ki araba feci geziyor. Rot balansa götürdüm. kaldırdılar arabayı orasına burasına baktılar. Arka amortisörde rot gibi bişeyler var resmen 2-3 cm hareket ediyor. Oooo bunlar gevşemiş hemen servise götür bunları sıklaştır. Maazallah kontrolü kaybedersin dediler.. direk derindereye gittim anlattım.Güldüler daha iyi yol tutuş için o kollar fleksibldir. asıl sabitlenirse sorun çıkar. Arabanınızın sorunu aracınızda çapı normalden büyük lastiklerdir, orjinal ebada dönün düzelir dediler..

    Yukarıdaki espri de sanayi ustaları içindir herhalde..

    yetkili servis ise arabınızı en iyi tanıyan ve en son servis olanaklarına sahip. Mesela benim Cmaxi Ford servisine götrüdüğümde direksiyonun ordaki porta , kaşe büyüklüğünde bluetooth adaptörü takıyorlar. 1 dakika içinde bilgisayarda tüm problemler ve çözümleri çıkıyor.
    - Bilmemne voltaj arızası , kablosunu değiştir.
    - Bilmemne arızası, yazılım yükle gibi..Ayrıca en son yazılım sadece ve sadece yetkili serviste oluyor.
    Ayrıca arabanızı en iyi tanıyan onlar. Mesela benim cmaxte bir amortisör sesi vardı. Korka korka söyledim, bakmadılar bile şurada bir kablo grubu yerinden çıkıp o sesi yapıyor sabitleriz düzelir dediler ve düzeldi...

    Özel servis ise sanayi ustasından farklı. daha ciddi, daha kurumsal .Çoğu zaten o markanın yetkili servisinden ayrılanlardan kuruluyor veya onları işe alıyor. Genelde orjinal parça kullanıyorlar ve en son olmasa bile bir önceki yazılım en azından onlarda oluyor. İyi ama fiyatları da o kadar ucuz değil. yetkili 500 ise onlar da en az 350 istiyor.. Bence aradaki fiyat farkına bakmak lazım..

    Toledo 1.8 kullanırken bir kez özel servise gittim. Hem SEATservisleri hem castrolün websitesi Formula SLX 0-30 yağ öneriyordu. Baktım adamlar GTX 10-40 mı ne yağ koymaya kalktılar. Gittik dışarıdan aldık 0-30u ...doğrudur yanlıştır ama biliyorum ki o yağ konmuyor. sonra ustabaşı geldi ben Rekordan ayrıldım. AGN kodludur bu motor şöyledir böyledir dedi..

    ben kaporta ve ufak işler dışında sanayiye gitmem.
    özel servis yetkiliden çok ucuzsa giderim ama %10-25 için yetkiliyi bırakmam..




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.