Şimdi Ara

DİREKSİYON POMPASI PROBLEMİ

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
4
Favori
85.359
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar aracım ford focus. arabanın alt kısmından yağ damlıyordu. Tamirciye götürdüğümde direksiyon pompasından kaçırıyor, değişmesi gerekiyor dedi. Bunun yeniside 350 ytl imiş. Ancak yağ fazla kaçırmıyor bende ara sıra ATF yağı ilave ediyorum. Bu pompayı değiştirmeden başka yol yokmu? tamiri yapılmıyormu? Yardımcı olursanız sevinirim.



  • sanayide tamir takımı varmı onu bir araştır.
    daha hesaplı halledebilirsin belki.
  • sormak istediğimde işte bu. Bunu yapan varmıdır? Bilgisi olan arkadaş olursa cevap verirse sevinirim.
  • direksiyon pompası için düşünülebilecek en iyi çözüm çıkma parça ile değiştirmektir, çünkü pompa arızaları genelde tamir edilemiyor ya da uğraşacak ve halledebilecek usta bulmak neredeyse imkansız gibi....
  • aynı sorun bende var.aylardır o şekilde kullanıyorum.yağı doldur.zaten en az 2 ay gidiyor.bitse bile yağlama isteyince anlıyor insan.bende çıkma bekliyorum.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: dehencan

    sormak istediğimde işte bu. Bunu yapan varmıdır? Bilgisi olan arkadaş olursa cevap verirse sevinirim.

    arkadasım aynı sorun benim de basıma eldi sen hangi ildesin eger istersen konyada var ben sana bildireyim adres ve tllf nunu
  • 99 PALİO 1.4 EL DİREKSİYON POMPASI ARASIRA ÖTÜYOR, FAKAT YAĞ KAÇIRMA VS. PROBLEMİ YOK ARASIRA OLAN BİR SORUN. YENİSİ ORJİNALİ 300 CİVARI OLMASI LAZIM. YAN SANAYİ 150 YTL. DEĞİŞTİRMEK ZORUNDA KALIRSAM YAN SANAYİ ALACAM.
  • tamir oluyor daha önce benimde başıma geldi tamir yaptırdım
  • quote:

    Orjinalden alıntı: dehencan

    Arkadaşlar aracım ford focus. arabanın alt kısmından yağ damlıyordu. Tamirciye götürdüğümde direksiyon pompasından kaçırıyor, değişmesi gerekiyor dedi. Bunun yeniside 350 ytl imiş. Ancak yağ fazla kaçırmıyor bende ara sıra ATF yağı ilave ediyorum. Bu pompayı değiştirmeden başka yol yokmu? tamiri yapılmıyormu? Yardımcı olursanız sevinirim.


    Sakın tamir ettirme, yenisiyle değiştir.

    Revize edilmiş ya da çıkma parçaya güvenme. Yolun ortasında bütün yağı boşaltırsın bir gün Allah korusun.
  • tamiri gözünüzde büyütmeyin sadece 2 adet yağ keçesinin değişmesinden ibaret.sizi 1 veya 2 sene idare eder.
  • bende ford focus sahibiyim. direksiyon yagı eksiltti arac hemde bir hayli fazla servise götürdüm pompada birşey yok rekorun değişmesi lazım maliyet 400 tl diyor dısarıdaki usta pompa gitmiş maliyet 900 tl diyor rekoru dısarıda değiştirmek 200 tl ye mal oluyor. ama rekoru tamir ediyorlar serviste ise yenisi ile değiştiriyorlar. maliyet olarak serviste iki katı para harcanması gerekiyor. rekorun tamir edilmesi ilerde sıkıntı yaratırmı yok maliyetini düşünmeden direk servisinde değiştirmeliyimiyim. bu konuda bilgisi yada tecrübesi olan paylasırsa yardımcı olursa cok sevinirim. şimdiden teşekkürler.
  • direksiyon pompası tamir olur ama işçiliği zor olduğu için kimse uğraşmak istemez.değişecek olan iki bilemedin üç keçedir.ama tamiri yapan kişinin uzman olması gerekir.tamirden sonra pompa eskisi gibi çalışmayabilir.300 tl uygun bir fiyat bence yenisiyle değiştirin.yağ olarakta fabrikanın önerdiği yağı kullanın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: batuk37

    bende ford focus sahibiyim. direksiyon yagı eksiltti arac hemde bir hayli fazla servise götürdüm pompada birşey yok rekorun değişmesi lazım maliyet 400 tl diyor dısarıdaki usta pompa gitmiş maliyet 900 tl diyor rekoru dısarıda değiştirmek 200 tl ye mal oluyor. ama rekoru tamir ediyorlar serviste ise yenisi ile değiştiriyorlar. maliyet olarak serviste iki katı para harcanması gerekiyor. rekorun tamir edilmesi ilerde sıkıntı yaratırmı yok maliyetini düşünmeden direk servisinde değiştirmeliyimiyim. bu konuda bilgisi yada tecrübesi olan paylasırsa yardımcı olursa cok sevinirim. şimdiden teşekkürler.


    Focus'a Transit'in hidrolik basınç rekoru da uyuyor. Daha yeni kendi benzinli C-max aracımın pompadan çıkan basınç hortumunun rekorunu değiştirdim. Ama servis rekoru çıkarmaya uğraşmadığı için hortumu komple değiştirmek istiyor. Basınç hortumu da 400 TL.

    Hassas bir şekilde spiralle eski rekoru kesip çıkarıp yerine 5 TL lik transit rekorunu takabilirsiniz. Ben bu şekilde yaptım. Neredeyse tüm ford'larda rekorlar aynı...

    Bu arada söküp takarken hidrolik deposundan pompaya yağı taşıyan plastik hortum delindi. Focus için isteyince 50 TL. Transit'inkini taktım. O da 5 TL...
  • O.B.K ünvanını hakediyor.




    quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K


    quote:

    Orijinalden alıntı: batuk37

    bende ford focus sahibiyim. direksiyon yagı eksiltti arac hemde bir hayli fazla servise götürdüm pompada birşey yok rekorun değişmesi lazım maliyet 400 tl diyor dısarıdaki usta pompa gitmiş maliyet 900 tl diyor rekoru dısarıda değiştirmek 200 tl ye mal oluyor. ama rekoru tamir ediyorlar serviste ise yenisi ile değiştiriyorlar. maliyet olarak serviste iki katı para harcanması gerekiyor. rekorun tamir edilmesi ilerde sıkıntı yaratırmı yok maliyetini düşünmeden direk servisinde değiştirmeliyimiyim. bu konuda bilgisi yada tecrübesi olan paylasırsa yardımcı olursa cok sevinirim. şimdiden teşekkürler.


    Focus'a Transit'in hidrolik basınç rekoru da uyuyor. Daha yeni kendi benzinli C-max aracımın pompadan çıkan basınç hortumunun rekorunu değiştirdim. Ama servis rekoru çıkarmaya uğraşmadığı için hortumu komple değiştirmek istiyor. Basınç hortumu da 400 TL.

    Hassas bir şekilde spiralle eski rekoru kesip çıkarıp yerine 5 TL lik transit rekorunu takabilirsiniz. Ben bu şekilde yaptım. Neredeyse tüm ford'larda rekorlar aynı...

    Bu arada söküp takarken hidrolik deposundan pompaya yağı taşıyan plastik hortum delindi. Focus için isteyince 50 TL. Transit'inkini taktım. O da 5 TL...


  • Servis çok para alır sanayide varsa iyi bir ustaya göstermek daha hesaplı olur
  • Bütün arkadaşlara tavsiyem
    Bosch un sitesinde online katalog var ordan aracınızın markasını,modelini veya motor numarasını girerek bosch uretimi uygun parçaları bulabilir,bosc un ürün numarasına sol tıkladığınızda da parçanın kullanıldığı araçlar ve üreticilerin orinal parça kodlarını görebilirsiniz.
    Bu ne işinize yarar: Aracınıza uygun parçayı aracınızın markasında, servisinde bulamadığınızda diğer markalardan bu numaralarla sorgulama şansınız var demektir.
    Ben şahsen bu özelliği kullanıyorum ve aracıma uygun olan bütün markaların parça kodlarının çıktısını aldım arabamda duruyor. Kimde daha ucuz ve kaliteli ordan almayı düşünüyorum.
    (Aracın a-z'ye bütün parçaları için geçerli değil, Bosch üretimini yaptığı parçaların uygunluğu için hazırlamış listeleri)
    Saygılar.

    edit: katalog linki:
    http://ecat-online.bosch.de/toc/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi umera -- 23 Kasım 2009; 0:25:26 >
  • İyi günler. Tüm Elektronik Direksiyon Pompalarının Tamiri Ve Satışı Yapılmaktadır. İnternet Sitemizwww.direskiyonpompasi.com
  • batuk37 B kullanıcısına yanıt
    Cümleden Selamunaleyküm, bende focus 2006 aracımda direksiyon pompası basınç borusu kaçak problemi yaşadım ve dün yani 13/05/2014 tarihinde tamir ettirdim, aynı konudan sıkıntılı olan arkadaşlara yardımcı olmak istiyorum.

    Kaçak direksiyon pompasından çıkış borusu bağlantı rekoru yada tam rekorun içinde kalan boru kısmından olduğunu tahmin ediyorum. İzmit sanayisindeki Renoult cu Nedim ustadan (nam-ı diğer : ÇAVUŞ) hortumdaki kaçağa ne yapabiliriz diye gittim.
    Bu arada kendisi Eski ve tecrübeli bir usta dır. Pompa giriş çıkış borularının ikisi birbirine birkaç yerden orijinalde kelepçe tarzı bir bağlantıyla bağlı o yüzden ikisini bir olarak sökmeye karar verdi.
    Yaklaşık bir saatlik bir uğraşdan sonra iki boruyu da söküp çıkarttık (motorda zor bir yerde bağlantıları var ). Ustam Rekorun değiştilip tamir edileceğini bu işi en iyi yine İzmit sanayisinde OKYAY hidrolikçi sinde yaptırabileceğimi söyledi.
    Pompa gövdesi çıkışındaki rekora bağlanan Nipel tarzı ara parçada sökülüp boruyla beraber doğru Okyaya gittim :)) Oradaki dükkan sahibiydi zannedersem rekordan kaçak olduğunu söyledim ve ne yapabileceğimizi sordum.
    Daha önce bu işi yaptığı belliydi ve bana bu işler için özel imal edilmiş fiyatı 7,5 tl olan rekor tamir parçasını verdi ve yan taraftaki tornacıda kaynattırmamı söyledi.
    Bu parça benim kaçak olan boru ve rekor bağlantısının yaklaşık 7-8 cm lik birebir aynı parçası ve kaçak olan boru uygun yerden tornacı tarafından kesilip Şalama ile sarı kaynak yapılarak kaynatıldı.
    Kaynak için Tornacıya verdiğim ücret 10 tl. Toplam parça maliyetim ise 17,5 tl. Nedim ustaya geri döndüm ve 30 dakikada boru yerine takildi. Boşalan direksiyon yağı tamamlanıp temizlikler yapıldıktan sonra arabam çalıştırıldı.
    Çok şükür sorun olmadı. İnşaallah olmaz. :))

    Serviste boru değişimi için yaklaşık 750 tl masraf olur dediler.
    İzmit sanayisindeki Demet oto parçacısında borularının yenisini 340 tl ye getirebileceklerini söylediler.
    Sonuçta Nedim Ustaya verdiğim işçilik ücreti ile beraber toplam yaklaşık 100 tl ye yakın bir masraf çıkarttı.

    forumlarda detaylı bir anlatım olmadığını gördüm ve bu konuda problemi olanlara yardımcı olmak istedim.

    Selamlar. Dua ile.
  • merhaba, bende 99 fiat poalio sahibiyim. benim araçta da direksiyon pompası (diğer adıyla power'ı) bozuktu ve inanılmaz rahatsız edici bir ses oluoyrdu arabada.

    arabayı 2500 devirle sürdüğümde sanki 3500 devirle gidiyormuş gibi bir ses oluyordu. 3 tane ustadan fiyat aldım ve pompa (yan sanayii)+ onun yağı+ işçilik= 400-450 TL fiyat verdiler.
    yaptırdım ve rahatladım. şuan Allaha şükür bu ses gitti.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.