Şimdi Ara

FİAT FİORİNO (OTOMATİK VİTES) İNCELEME

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
210
Cevap
8
Favori
249.373
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • FİAT FİORİNO OTOMATİK
    Fiat fiorino combi dinamik ,otomatik,siyah renkli aracımı(14.cü arabam) yaklaşık üç haftadır kullanıyorum.Yerli bir tasarım ve üretim olarak, ortaya gerçekten gurur verici bir ürün çıkmış.Ticaretin yakışıklısı olarak lanse edilen ürünün dış görünüşü, gerçekten başarılı,bunu yolda giderken veya park yerinde insanların gösterdiği ilgiden anlıyorsunuz.Fiorino gerçekten mini kargo diye adlandırılan yeni bir segment yaratmış.Bende arazi aracı,MPV,ticari araç,binek araç, karışımı duygular yarattı.
    ***
    Fiorino nun dinamik modeli, ticaretten ziyade binek olarak tasarlanmış.Üç sıra yan camları arkaya doğru yükselerek, küçülüyor.Üçüncü sıra cam özellikle geri manevralarda büyük kolaylık sağlıyor.Buna karşılık ana yola çıkarken sağ a doğru baktığınızda, ön camda görüş problemi olmamasına karşılık,sağ arka cam orta direkt ve sağ ön yolcu koltuğu kafalığınca kısmen gölgeleniyor.Bununla beraber ön camın yukarıdan aşağıya doğru daralarak gelmesi ve yan geniş açılı camlar, insanda geniş bir panaromik ön görüş hissi yaratıyor.Kısacası içten görüş oldukça rahat.Diğer pek çok binekten farklı olarak camdan baktığınızda ön kaputu da görüyor olmanız , arabanın önünün nerde bittiğini anlamanız bakımından, iyi olmuş.
    ***
    Yan dikiz aynaları olarak, büyük ticari aynaların kullanılması arka kontrolü belirgin olarak artırmış,Arka tekerlekten gökyüzüne geniş bir alanı tek bakışta görebiliyor olmanız, binek aynalarından daha avantajlı. Ayna kontrolleri, içeriden elektiriki olarak yapılabiliyor ve buğuya karşı ısıtıcılarla donatılmış. Arka camın da tek parça olması geri manevralarda kolaylık sağlıyor.Ön camlar otomatik olup, tek dokunuşta tam olarak açılabiliyor ve yine tek dokunuşla kapanabiliyor.Sıkışma algılama özelliğinede sahip.
    ***
    Arabanın arka görünüşü klasik bir ticari araç görüntüsünde olmakla beraber,ortada konumlanan,büyük fiat logosunun içinde yer aldığı, iç bükey yuvarlak daire ve altından geçen piayona siyahı denen, parlak siyak bant, kaliteli bir hava katıyor.Profilden görünümünde önemli bir sorun olmayan aracın üzerindeki kalın siyah barlar , görüntüyü zenginleştirip güçlendiriyor.Önde badem farlar hoş olmuş, hemen altında alışılmışın üzerinde konumlanmış sis farları ,darbelerden korunma amaçlı düşünülmüş olsa gerek. Bununla birlikte siste kullanım dışında, kısa farlara ciddi şekilde destek olduğunu fark ettim.Kapı kolları dikey vaziyette yerleştirilerek, her iki elle de rahat açıp kapama hedeflenmiş.
    ***
    Özellikle ön kapının açılıp, kapanma sesi oldukça tok, güven verici.Arka da her iki yanda da sürgülü kapı kullanılmış, ki bence dar alanlarda kullanım kolaylığı açısından, binek arabalarda dahi kullanılmalı,iniş binişlerde 180 derce iniş biniş açısıda cabası.Bana bu tür kapılar hep uçak kapılarını hatırlatır.
    ***
    Fiorino nun ön koltukları gayet konforlu kumaşı da yeterli kalitede olmuş.Sürücü koltuğunun bel ve yükseklik ayarı mevcut.Koltuğu 20 cm e yakın alçaltıp, yükseltebiliyorsunuz .Yalnız sağ yandaki kolçak bana pek kullanışlı gelmedi sağ kolu pek desteklemiyor, ayrıca el freni kullanımında biraz zorluk ta yaratabiliyor.Buna karşılık sol kapıya entegre kol dayamalığı oldukça işlevsel, evdeki koltuğu aratmıyor.Yan destekleri virajlarda yeterli desteği veriyor.
    ***
    Ön panel oldukça standart ve sade tasarlanmış.Ergonomi sorunu yok denebilir,sade ve karmaşık düğmelerden uzak..Direksiyon yükseklik ve derinlik ayarı bulunması iyi olmuş.Plastiğin,dokusu modern seçilmiş,fakat ön camın altındaki plastik katman gibi, bazı kısımlarda, özensiz plastikler de kullanılmış.Yine büyük torpido kapağının yuvasına simetrik oturmayışı gibi, bazı işçilik özensizlikleride gözleniyor.Direksiyon simidi de gayet uygun seçilmiş.ele iyi oturuyor,tur sayısı yeterli, hidrolik desteği ise klasik diyebileceğimiz türden.
    ***
    Hız devir göstergeleri klasik tarzda kırmızı aydınlatmalı,Bilgisayar ekranı tam ortada yalnız liqid kristal özellikli olduğundan ,floresanlı olanlara oranla görünürlüğü daha az.(güneş gözlüğünüz koyu ise gündüzleri görme güçlüğü yaşayabilirsiniz).Buna karşın kullandığım çoğu binekten daha detaylı bilgisayar işlemleri yapılabiliyor.Dil seçimi (Türkçe var) ,ölçü birimi seçimi,hız limiti uyarı ayarları ,merkezi kilit otomatik devreye girme ayarları,uyarı sesleri seviye ayarları,hangi kapının açık olduğu yazısı, gibi pek çok ayar bilgisayar ekranı aracılığıyla yapılabiliyor ve izlenebiliyor.Yine tüm yol bilgileri, anlık ve ortalama yakıt tüketimleri ,radyo bilgileri bu ekrandan takip edilebiliyor.
    ***
    Öne pek çok ufak göz serpiştirilmiş,Bununla birlikte büyük göz eksikliği dikkat çekiyor.Koltuk altı çekmeceler, taban altı gözler, gibi büyük gözler de olsa iyi olacaktı.Özellikle arka kapıdaki cepler oldukça küçük hacimli olmuş.
    ***
    Arka koltuklar ön koltuklar kadar konforlu olmasa da, şehir içinde sorun yaratmıyorlar,Bununla birlikte modüler olsalar daha iyi olur diye düşünmemek elde değil .Koltuk arkası tek parça değil de, hiç değilse iki parça halinde katlansa ,hatta koltuk altlığıyla birlikte katlansaydı, pek çok farklı pozisyonda, yük taşıma seçeneği gündeme gelebilirdi.Buna karşılık arka bağaj hacmi ,tavana kadar düşünüldüğünde,pek çok binekten fazla ,yükleme eşiği oldukça alçak ve iç hacım oldukça köşesiz olmuş.Ticari olmasına karşılık cam pervazları hariç her yeri plastik veya halı ile kaplı.
    ***
    İç ışıklar merkezi kilit kumandayla açıldığında kendiliğinden açılıyor ve gecikmeli sönüyor.Uzaktan kumandası ise oldukça maharetli,camları açıp kapayabiliyor(ön),istenirse sadece bağaj kapağını açabiliyor.Anahtarıda sustalı bıçaklar gibi tek dokunuşta ortaya çıkıyor.Sonra da çakı gibi kapayabiliyorsunuz.
    ***
    Rayo cd ve mp3 çaları Blakpunkt markasına yaraşır şekilde kaliteli,4 X 35w çıkış gücü,ekolayzır ayarları mevcut. 2 si önde tiz olmak üzere,toplam 6 hoparlörlü bir ses sistemi mevcut.Yalnız hoparlörlerin ses kaliteleri yeterli olmadığı için, Pioneer hoperlörlerle değiştirdim.Ses kalitesi belirgin olarak arttı.Radyo alışı kuvetli ve istasyondan kolay kolay düşmüyor.
    ***
    Güvenlik olarak 4 hava yastığı ABS ,EBS ,aktif gergili emniyet kemerleri mevcut,frenleri oldukça kolay dozlandığından ve iyi frenlediğinden, pek ABS yi devreye sokamadım.Emniyet kemerleri uyarısı, hem görsel hem sesli olarak mevcut.İlginç bir özellik de eğer yolcu koltuğunda biri otursa uyarı vermesi, kimse oturmazken uyarmaması gibi, akıllı özelliklerin mevcudiyeti.Merkezi kilidin, yola çıkar çıkmaz kiltlenmesi de, şehir hayatında güvenliği artırıcı özelliklerden.Geri parklarda park sensörlerininde doğru çalıştığını eklemeliyim.
    ***
    Motor a gelince ,1300 cc 19 torklu bir dizel.Zaten 1000-1400 cc gurubunda şampiyon olmuş, ödüllü bir motor. (Peugeot 1400 HDI motor aynı yarışta 4. olmuştu) Son derece sessiz ve canlı bir motor.Ancak rölantide dizel olduğundan şüphelenebiliyorsunuz.Yola çıkınca motoru unutmanız mümkün.Özellikle turbonun devreye girdiği 2000 li devirlerde koltuğa yapışıyorsunuz. 1100 Kg lik araç için oldukça uygun bir motor denilebilir.Ama en büyük özelliği yakıt ekonomisi ki şehir içinde ortalama 5.5 lt /100 km rakamını görmek sıradan. Otobanda bu rakkam 3.6 lt düştü (otomatik vites E modunda ).Yine motordaki triger kayışının zincir olması bakım giderlerini düşüren önemli bir etken.Satte 180 km hız yapanları duydum ama prensip olarak bu hızları güvenli bulmadığım için denemedim.Bununla birlikte 120 km hıza çok rahat ulaşıyor ve bu hızını rahatlıkla koruyabiliyor.
    ***
    Otomatik şanzıman ,bence bu aracın en önemli artısı .Zira bu sınıfta pek otomatik bulmak mümkün değil.Erkek işi deyip, şehir trafiğinde o çubukla habire oynamak ne zevk verir, pek anlam veremiyorum.Sol ayağın da ha bire tepişmeside cabası.Fiat mühendisleri bu yarı otomatik vitesi epey geliştirmişler,Örneğin daha önce Toyota daki MMT vitesle karşılaştırılamayacak kadar iyi bir yarı otomatik geliştirmişler.Yokuşlarda MMT karıştırırken fiorinonun konformatik vitesinde hiç karıştırmaya rastlamadım.Yine MMT vites geçişlerinde ciddi yığılma yaparken ,konformatik te bu geçişler daha belirsiz.Ayrıca konformatik vites 6 ileri vitese sahip.Bu sayede güç dağılımı daha dengeli olmuş ve ciddi ekonomi sağlanmış.Zira otomatik vitesi, düz vitesten daha az yakıyor.Viteste E adlı bir düğme ile ekonomi moduna geçiliyor.E modunda kullandığımda vites geçişlerinin 2000 devirde yapıldığını, " E" siz modda ise 2500 devirde vites geçişleri olduğunu gözledim.Yüksek devirdeki vites geçişleri seriliği artırırken E modunda da ciddi yakıt tasarufu oluşuyor.Yine E modunda 6. viteste 2500 devirde araba 120 km/h hızında gidiyor ki, hem ekonomi hem sürüş keyfi yaratıyor.
    Kısacası bu arabayı otomatik olarak almak, hem kullanım konforu sağlıyacak, hemde baskı balata ve turbo arızalarının önüne geçirecek, hemde yakıttan kazandıracak. Ha bu arada otomatik vitesi manuel formatta da kullanmak mümkün ama ben hiç gerek duymadım.
    ***
    Süspansiyon oldukça başarılı, binek otomobil ayarında denebilir. Tatlı sert tabir edilen süspansiyon sistemi darbeleri gayet başarılı bir şekilde emiyor.Arka aks ta yaprak yay yerine, helozon yay kullanılması yol konforunu ve yol tutuşunu ciddi şekilde iyileştirmiş diye düşünüyorum.Süspansiyon gürültüsü neredeyse yok denilebilecek düzeyde.Bunda 16 jant 195 lastiklerinde faydası var.Yol ve lastik gürültüsü son derece düşük.Bununla birlikte Brigstone lastikler yerine, Michellin lastik kullanılsa yol sesi daha da düşecektir sanırım.
    ***
    Yol tutuş ve düz gidiş kararlığı gayet başarılı.Direksiyon gayet yumuşak ve hisli,çok rahat yönledirilebiliyor.Virajlarda yana yatma eğilimi, yüksek yapısından dolayı olsa da ,çok kolay kontrol edilebiliyor , izinden kolay kolay çıkmıyor,bunda 55 yanak düşük profil lastiklerinde payı büyük.Yan rüzgarlardan belirgin olmasada, etkileniyor.
    ***
    Hava sürtünme katsayısı tahmin ediyorum bir ticari araç için oldukça düşük.Zira meyil aşağı boşa attığınız zaman bir dirençle karşılaşmadan uzun süre gidebiliyor.Bu testi her aracımda uyguladığımdan böyle bir yorumda bulunabildim.
    ***
    Kısacası zevk veren bir sürüş karakterine ve yol konforuna sahip bir araç diyebiliriz.Ayrıca bakım ücretlerinin de 10.000 km de bir ve 100 ytl olduğunu da hatırlamakta yarar var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yakamozum -- 25 Eylül 2008; 22:06:36 >







  • teşekkürler
    cok memnumsunuz
    bu fikirler benide cezbetti
  • Bu detaylı bilgiler için teşekkürler. Eminim Fiorino almak isteyenler veya bilgi almak isteyenlerin bayağı bilgi sahibi olabileceği bir yazı olmuş.
  • aracı ilke defa tofaşta çalışıeken görmüştüm montaj kısmında gitme fırsatım omadığı için siyah kaplamalı olarak görmüştüm. aracın lansmanı yapıldıktan sonra fıstık yeşil modelini çok sevmiştim. o zaman demiştim ki eğer bunun 5 kapı modeli çıksın hiç beklemem alırmı diye. ve sonunda çıktı. ama işte hayat bu ya gelecek bahara evlenmeyi düşünüyorum. şu an bir araba alma lüksüm yok. şu aşamada ilk tercihim fiorino ve sonrasında proton gen 2 olacaktı. sanırım ikiside aynı fiyatta fakat farklı klasmanda ama sonuçta ikisinin de mühendisliği italyan :) bu iki arabayı çok seviyorum. önümüzdeki nisan ayında yeni fiorinonun nasıl olacağını nasıl olsa öğrenirim (tofaş saolsun) ona göre tekrar seçim yaparım.

    şunu da belirteyim ben normalde aracın iç görünümüne çok önem veren birisiyim. fiorinoyu değerlendiremiyorum çünkü fiyatına göre gayet iyi. işte iç aksamdaki havalandırma düğmeleri ve kontrol tuşları biraz daha fazla ve güzel olsaymış (civic ve corolla) çok süper olurmuş...




  • atayum fiorino nisanda yenilenir demişsin ne çabuk ya tutan bi arabayı bu kadar çabuk yenilemezler heralde



    verdiğiniz bilgier için teşekkürler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi diabate -- 24 Ağustos 2008; 8:59:38 >
  • quote:

    atayum fiorino nisanda yenilenir demişsin ne çabuk ya tutan bi arabayı bu kadar çabuk yenilemezler heralde



    verdiğiniz bilgier için teşekkürler


    nisanda yenilenirden kastım 2009 veya 2010 modellerindeki ufak çaplı değişiklklerdir. yoksa bu kadar çabuk değiştirilmez bir araba. tabi burada fiat markasının bir araba için biçtiği ömür çok önemli. fiat alacaksanız 5 sene sonra maksimum 7-8 sene sonra o arabanın üretimi bitmiş veya tamamen değişmiş bir miodel olacağını hesaba katın derim. benim değişimlerden önce haberim olursa burda söylerim 1-2 sene içindeki değişiklikleri öğrenebilirim nisan gibi. bu yüzden benim için acelesi yok şuan fiorinonun. ama seneye evlenmeyecek olsam hemen şuan almıştım bir adet... çok süper bir araç yaaaaa.




  • bilgi için teşekkürler.
  • Gerçekten güzel yazı olmuş.

    Teşekkürler.

    Arka koltukların rahat olmaması ayrıca arabanın biraz dar olması dışında bende beğendim arabayı.

    Arka koltuklar kademeli yatsa eleştirinize bende katılıyorum.
  • Güzel anlatımınız için teşekkürler... Yalnız sizden bi ricam olacak yazınızı paragraflar halinde ayırırsanız çok kolay okunacak.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hakan Gürsu -- 25 Ağustos 2008; 23:56:03 >
  • Birde mümkünse konuyla ilgili yerlerde resimler kullanılsa tam süper olacak.

    quote:

    Orjinalden alıntı: Hakan Gürsu

    Güzel anlatımınız için teşekkürler... Yalnız sizden bi ricam olacak yazınızı paragraflar halinde ayırırsanız çok kolay okunacak.
  • O kadar güzel anlatmışsınız ki insanın gidip şundan bir tane alayım diyesi geliyor.
  • inceleme yazılarının artması lazım paylaşım için saol
  • Detaylı açıklamalar ve paylaşım için teşekkürler. 3 sorum var:

    1- Hız limiti uyarı ayarları demişsiniz, açıklama yapar mısınız?
    2- Park sensörü dizel otomatikte standart mıdır, ek bir paket mi aldınız?
    3- Benim en büyük tereddütlerimden birisi 75 HP motor. Yüklü, yokuşlu, ani hızlanma gerektiren sollama gibi şartlarda deneyimlerinizi de paylaşır mısınız?

    Şimdiden teşekkürler.
  • Peugeot Bipper'e bir göz atmıştım. sanırım fiorino ile aynı. güzel araç. bu sınıftaki bir araçta bu donanımların olması ve ayrıca otomatik vites seçeneği olması çok güzel.
  • arkadaşlar japon yeni ile kredi çekip bu aracı almak istiyorum. fakat tecruber ve zayıf noktalarını anlatırmısınız.
  • Biz geçen hafta şirkete aldık, combi mix modelini...

    - Motor oldukça performanslı... Uzun yolda sollamalarda ve rampada hiç sorun yaratmadı. Bir tek çok dik yokuşlarda kalkışta önce 1500 devir üstüne çıkıp debriyajı bırakacaksın, o zaman harika topluyor...

    - İçi çok ergonomik ve doblo'ya nazaran kalitesi daha yüksek.

    - Yol bilgisayarı çok kapsamlı, hız limiti belirliyorsun aşında sinyal veriyor, 2 tane ayrı trip fonksiyonu var vb...

    - Koltukların sırtları filan çok rahat, uzun yolda hiç belini ağrıtmıyor.

    - Koltuğun zeminden yüksekliği her ticari araçta olduğu gibi biraz yüksek. Benim bacaklara çok uymadı, sedan araba rahatlığı yok, ancak zamanla alışılır diye tahmin ediyorum.

    - Görüş açısı, aracın dönüş manevra kabiliyeti çok güzel.

    - Süspansiyon olayını çok iyi becermişler, araba kolay kolay yatmıyor, ne sert ne yumuşak güven verici bir biçimde gidiliyor...

    - DOBLO'ya kıyasla daha konforlu ve rahat bir araç olmuş.

    BU FİYATA BU ARAÇ ALIR GÖTÜRÜR DİYE DÜŞÜNÜYORUM... ZATEN ŞİMDİDEN TİCARİ ARAÇ PAZARININ %15'İNİ ALMIŞ...

    BU ARADA,

    FIORINO'NUN KARDEŞLERİ CITROEN NEMO VE PEUGEOT BIPPER VAR... Alacaksanız onlara da bakın...




  • vergi ve bakım fiyatları olarak ve aile aracı olarak fiorino
    birazdaha performans oalrak da ve para harcama olarak nemo ve bipper diyebilirmiyiz.
  • Bence diyemeyiz...Çünkü beygir ve tork degerleri Fioroyu bi adım daha öne cıkarıyor.

    Fiorino: 75 Bg. ve 1750 d/d 190 Nm. tork degeri.

    Nemo ve Bipper: 70 Bg. ve 1750 d/d 160 Nm. tork değeri.
  • 1: hız limiti ayarını yol bilgisayarına istediğiniz hızı giriyorsunuz araç o hıza geldiğinde sie görsel ve sesli olarak uyarı veriyor.
    2: park sensörü standart değil opsiyon.
    3: o motorun 190nm tork ürettiği için ara hızlanmaları çok iyi
    quote:

    Orjinalden alıntı: Devr68

    Detaylı açıklamalar ve paylaşım için teşekkürler. 3 sorum var:

    1- Hız limiti uyarı ayarları demişsiniz, açıklama yapar mısınız?
    2- Park sensörü dizel otomatikte standart mıdır, ek bir paket mi aldınız?
    3- Benim en büyük tereddütlerimden birisi 75 HP motor. Yüklü, yokuşlu, ani hızlanma gerektiren sollama gibi şartlarda deneyimlerinizi de paylaşır mısınız?

    Şimdiden teşekkürler.
  • dinamik fiorino almak itiyorum en uygun hangi bayi var arkadaşlar? stil paketide dusunuyorum. nakit yada kredili fiyatı bilgisi olan varmı?
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.