Şimdi Ara

BOŞ VİTESTE GİTMEK

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
106
Cevap
1
Favori
9.585
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar formda bu konu açıldı biliyorum ama bulamadım bi arkadaşa göstercem
    araç boşta giderken daha az mi yakıt yakar?



  • bu konuda en derin bilgisi ve uzman olan forum üyemiz meteg nicli arkadşımızdır .kendisini konunun detaylarını bizlerle paylaşmaya davet ediyorum.

    Bulabildiğim linki de buraya koyuyorum.

    http://forum.donanimhaber.com/m_6429586/mpage_3/key_otomatik%2Cvites/tm.htm
  • Bu konu ile ilgili ayrıntılı bir açıklama var:

    quote:

    Orijinalden alıntı: meteg

    yaklaşık 3 sene önce bir akrabamdan 96 model Volvo 850 Glt aldım.aracı aldığım akrabam bana araçta daha önce otomatik şanzıman sorunu yaşadığını ifade etti ve bende bunu bilerek aldım.bilmeyenler için söyleyeyim Volvolardaki otomatik ve manuel tüm vites kutuları alimünyum dan imal edilmiştir.ben aracı sürdüm ve az da olsa 2 ve 3 no lu viteslerde kaçırma olduğunu anladım.ama o zaman vaktim yoktu indirmeye. aldıktan yaklaşık 6 ay sonra yolda kaldım çekici ile aracı Söke'deki sanayide bir dükkana çektik.dükkan sahibinden 2 gün izin alıp vites kutusunu söktüm ve yağın simsiyah hale geldiğini balataların, spragların ve bantların kötü durumda olduğunu gördüm. bunları yeniledim tamir takımı ile ve araç bu şekilde 2 sene çalıştı, bu sene Mart ayında vites kutusunda vuruntu sesleri nedeniyle bu defa daha önce açılmayan tek yer olan Valve Body i açtım ölçümleri yaptım ve bunu da yeniledim ama pek fayda etmedi. daha sonra yaptığım araştırmalarda servisten bu aracın vites kutusunda fabrikasyon hatası olduğunu vakti zamanında aracın garantisi devam ederken 96 senesinde değişimin servis tarafından önerildiğini ama aracın o zamanki sahiplerinin bunu her nedense yaptırmadıklarını öğrendim. gelinen nokta hem o zamanki araç sahiplerinin ilgisizliği hem de aracın 2. sahibi olan amcamın otomatik vites yağının değişmesi gerektiğini bilmemesi ve de servisinde normal de şanzıman yağının değişimine gerek olmadığını söylemesi(hayret ettim) nedeniyle şanzıman sizlere ömür oldu. hem de tüm çabalarıma ve şanzımanı 2 defa sökmeme rağmen. sonuç olarak son çare olarak 2 Nisan günü aracımı İstanbul Anadolu yakasındaki Volcar'a bıraktım onlar da makine ile test yaptılar ve şanzıman iç basıncının çok düşük çıkması( yenilenen valve body'e rağmen) şanzımanın değişmesinin şart olduğu söylendi. elbette aracı çok sevdiğim için bıraktım serviste ve yaklaşık 1 ayda şanzıman geldi(sıfır olarak) monte edildi çünkü İstanbul'da montajı yapabileceğim yer yoktu.. montaj yapıldı şanzıman 7000 ytl işçilik ve şanzıman yağları ile beraber toplamda 8500 ytl ye yakın para ödedim ve geçen ptesi 12 mayıs aracı teslim aldım.


    netice olarak şanzımandan o kadar anlamama rağmen ve tüm çabalarıma rağmen şanzıman onarımı mümkün olamayacak kadar tahrip olmuştu.bunun sebebi benden evvelki 2 sahibinin ihmalkarlıkları, hem yağı değişmemeleri hem de servisin değişmesine gerek yok deyişleri.. Almanyada ki Zahnrad Fabrik (ZF) deki tüm eğitim ve tecrübeme rağmen geçmiş bakımların ihmali bu sonu hazırlamıştır.

    siz siz olun aracınızın ilk sahibi iseniz eğer aman ha otomatik şanzıman yağını serviste koydurun, ve mutlaka ve mutlaka servisin önerdiği yağı kullanın. katiyen benzinci veya yağ satan yerlerden yağ alıp da koymayın. 3 şey çok önemli sevgili arkadaşlar aracın şanzıman yağı daima doğru seviyede olmalı daha önce bu konuda defalarca yazdım, eksik yağ sorun yaratır. sert geçiş yaptırır ve aşınma artar. yağ 6 senede bir veya 60,000 km de bir değişmelidir. hangisi daha evvel dolarsa. sakın ola bu konuda gecikmeyin. ve 1 dakikayı geçen duraklamalarda şanzımanı muhakkak yükten alın yani N veya P konumunda bekleyin. bu kesinlikle şanzıman ömrü için gereklidir.normalde yağ sıcaklığı 80 derece ama İstanbul gibi sıkışık trafiklerde 140 dereceyi bulur. eğer şanzımanı yükte tutarsanız o zaman 200 ü geçer.şimdi gelelim zurnanın zort dediği yere işte tam bu noktada eğer yağınız eskidi ise diğer bir deyişle eğer yağ kan kırmızısı değil, kahverengi, siyah ise ve koku vars işte şanzımanınız o zaman kızarır patates gibi. özellikle 140 derece üzerindeki sıcaklıklarda yağın iyi durumda olması çok ama çok önemlidir.


    Yağ seviyesi kontrolü için yapılması gerekenler.

    1-araç çalışma sıcaklığında ve rölantide çalışıyor olmalıdır.
    2-vitesler P den başlayarak L ye kadar her konuma tek tek alınmalı her konumda 3 saniye beklenmeli, sonra işlemi L den Pye tersine uygulamalısınız.(burada L konumu araca göre 1 veya 2 de olabilir.)
    3-bu işlemlerden sonra 2 dakika beklenir ve seviye ölçülür. sağlıklı olan seviye max seviyesinin hemen altı veya biraz altıdır. ama daha düşükse mutlaka eksik seviye tamamlanmalıdır.gereğinden fazla yağ konulmamalı çünkü konulursa bu defa şanzımandan püskürme ile sonuçlanabilir. max ve min arasındaki seviye farkı ortalama yarım litre bazı araçlarda 1 litredir. ama yarım litre eksilen yağ zaten vuruntulu vites geçişi sebebidir ve aşınma artar.

    4- sürüş yapılır ve geçişler kontrol edilir. geçişler yumuşak olmalı herhangi bir katırtı kuturtu olmamalıdır. bu katırtı ve kuturtular duyulursa 2 ihtimal söz konusudur. ya valve body içerisinde yer alan solenoidlerden biri veya daha fazlası açık veya kapalı kalmıştır zaten şanzıman arıza lambası uyarır sizi bu durumda eğer söz konusu durumda arıza lambası yanmaz ise bu defa anlaşılmalıdır ki arıza mekaniktir.

    5-Lag(gecikme testi) konumlar arası geçişte mesela N den D ye veya başka bir konumda geçişler arası süre en çok 1 saniye olmalıdır. eğer süre daha uzunsa şanzıman kutusu ömürünü doldurmuş demektir ve tamamen yenilenmesi gerekir.
    6-Şanzımanın prematüre arızalanmasını engellemek için mümkün olduğunca sert kalkışlardan kaçınılmalı, özellikle D den R ye ve R den D ye veyahut N den deya geçileceği zaman araç TAMAMEN hareketsiz OLMALIDIR. yoksa şanzımanda erken aşınma olur.


    otomatik kullanan özellikle geleneksel otomatik şanzımanlı araç kullananlara saygı ile duyurulur.


    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meteg -- 15 Mayıs 2008; 18:16:11 >


    Konunu devamı:
    http://forum.donanimhaber.com/m_23246333/tm.htm




  • oneMoreaCupofCoffee,

    aslında böyle bir sensor var ama iş makinalarında falan kullnılıyor araçlarda sadece duydum ama kendim de tatmin olmadım açıkcası kanıt bulursam eklerim.

    http://www.ifmefector.com/ifmdk/news/news_eco_4hpjvx.htm
  • bahsed,len sprag hakkında nasıl birşey olduğunu merak edenler için link de koymayı ihmal etmeyelim,

    EĞİTİM ŞART

    http://www.ringspanncorp.com/spragprods.html

    Firmadan firmaya maksimum tork değişse de birbirine karşılık gelen numaralar için iyi bir referansdır.

    http://www.ringspanncorp.com/r/f/MetricInterchange.pdf



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 4 Ağustos 2008; 9:04:20 >




  • madem karbürator konusu açıldı bu konunun kralını anmadan geçmek olmaz.Bu alet karbüratorün mercedesidir ve asla ömrü bitmez ancak eskiyen parçaları yenilenir.

    manuel ve bulabileceğiz en doğru ve detaylı bilgi ektedir.Kimse manuelde yazan kadar detaylı bilemez emin olun

    http://www.edelbrock.com/automotive_new/mc/carbs_acc/pdf/carb_owners_manual.pdf









  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.