Şimdi Ara

VW Passat sahipleri ve sevenler kulübü (25. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
43.724
Cevap
132
Favori
4.505.044
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2324252627
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Günaydın arkadaşlar,

    Adana'da hakikaten dayanılmaz bir sıcak var. Kuzey Avrupalıların soğuk iklimine alışmış insanların yaptığı arabaları getirip Adana gibi bir yerde kullanıyoruz. Benim Passat'tın çok yüksek ısı ile karşılaşan, lastik-plastik ve değişik alaşımların bolca kullanıldığı motor bölümünden yeni olduğundan olsa gerek hep yanık kokusu geliyor. Vallahi yanacak diye korkuyorum.

    Benim (yanık) Kuğu ile dün Iskenderun Limanına gittim, 320 km yol boyunca 6.8 lt/100 km harcama yapmışım!. Klima açık/tek kişi/yük yok. Hız ise çoğu zaman CC ile 120 km. Fakat özellikle bir DSG vites Jetta kullandıktan(1.4 TSI-140 BG- olağanüstü bir performans) sonra ve DSG şanzımanın önemini anladım. Bence eğer bütçe müsade ediyorsa kesinlikle DSG 1.4 TSI Passat. Taner kardeşim uyardıktan sonra her 2000 devirde vites değiştirmeye başladığımdan elim hep vitesin üzerinde. Üstelik 6.vites de var,, böyle giderse bir adam tutacağım vitesi değiştirsin diye:)).

    Yolda veya kırmızı ışıkta siyah bir Passatla karşılaştığımda(ki en çok siyah renk var), yanyana geldiğimizde o kara ben beyaz, yani bu kadar ayrıyız:))

    Selamlarımla.

    Zeki Topçu

     VW Passat sahipleri ve sevenler kulübü
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tanergode
    Benim KGS kartın eski aracımın adına kayıtlı, Sayın İş Bankası "dilekçe ile şahsen müracaat edilmesi" gerektiğini söyledi. e-Devlet, Internet hepsi boşunaymış demek. KGS'yi şu anda Passat'ın sol çekmecesinde saklıyorum. Eşimin aracıyla bir yere gittiğimizde de o da kullanıyor.

    Bu arada İş Bankasından "ücretsiz" KGS Kartı veya OGS cihazı kampanyasına katılmayı düşünen varsa kazın ayağı şöyle: aylık belli bir harcama sözü vermeniz gerekiyor. Yani bankalar "aylık harcama sözünü" de keşfedip şimdi hepsi bunu pazarlamaya çalışıyor. Benden KGS kartı için geçen yıl 20 YTL almışlardı. Neyse, yine de o BİP-BİP kartı sıradan kurtarıyor ama OGS' Cihazına geçme vakti de gelmiştir dostlarım.

    Taner Göde


    Taner, İstanbula gelişinizde KIA aracınızda mutlaka KGS/OGS bulunsun, zira İstanbul köprüleri artık nakite kapandı ve KGS/OGS kullanmak zorundasınız.
    Yoksa da köprü yanlarında mesai saatleri içinde sadece Avrupa'dan Asya'ya geçişte bulabileceğiniz bir Ziraat Bankası şubesinden almak zorunda kalabilirsiniz.

    Bilgine
  • Dün Adana Ziebart'a telefon ettim. Buyurun fiyatlar.

    Kaput ve bazı yerlerde boya koruma+taban izolasyonu+iç koruma+cam filmi=2100 YTL-iskonto=1680 YTL

    Nasıl ama??
    Bence yuh yani.

    Zeki Topçu
  • quote:

    Orjinalden alıntı: zeki-

    Dün Adana Ziebart'a telefon ettim. Buyurun fiyatlar.

    Kaput ve bazı yerlerde boya koruma+taban izolasyonu+iç koruma+cam filmi=2100 YTL-iskonto=1680 YTL

    Nasıl ama??
    Bence yuh yani.

    Zeki Topçu



    Zeki,
    bence para tuzağı.

    boya koruma bence pek yavan, hiçbir işe yaramıyor. Ben yaptırdım Sonax'da, hemen çizik doldu aracın üzeri.
    Üstelik kuş pisliklerini aracın üzerinde leke bırakması durumu da var.

    Yalıtım, koruma falan bence Passat için gereksiz, bende yok ve hiç rahatsız etmiyor.

    Koltuk koruma belki iyi olabilir, bence masraf etme.
  • Zeki Bey,

    Çok iyi vites değiştiririm. 1985'te Enschede, Hollanda'dan Adana, Türkiye'ye kadar bir VAUXHALL CHEVETTE (aslında OPEL KADETT ama İngiliz malı olduğundan böyle bir adı vardı ve arkadan itişliydi) yolcu koltuğunda delikanlı olarak oturan ben 3,5 günlük 4000 km seyahat boyunca sol elimde vitesleri hep ben değiştirdim. Bu da şimdiki araç kullanma stilime çok yansıdı. Benzin fiyatı yükseldikçe vites değiştirme devir aralığı da düşüyor. Tabii ki 3000 devirde de değiştirebilirsiniz, fakat aracın torku 2000 devirde % 100 kullanılabilir olduğundan değiştirmek kanaatimce en mantıklısı.

    Bu arada... aracınız muhteşem duruyor, o beyaz hakikaten çok yakışmış. İlk beyaz Passat'ıwww.sahibinden.com adresinde İstanbul'da satılan 2.0 TDI 170 HP HIGHLINE 6-DSG SUNROOF araçta görmüştüm. Bence Ürdün Kraliçesi Rania'dan da güzel duruyor. Siyah Passat'lar bence Beyaz ve Mocca'dan çekeceği var, ne dersiniz?

    Sevgilerimle,

    Taner Göde

     VW Passat sahipleri ve sevenler kulübü
  • yüzde yüz katılıyorum.

    quote:

    Orjinalden alıntı: meke


    quote:

    Orjinalden alıntı: zeki-

    Dün Adana Ziebart'a telefon ettim. Buyurun fiyatlar.

    Kaput ve bazı yerlerde boya koruma+taban izolasyonu+iç koruma+cam filmi=2100 YTL-iskonto=1680 YTL

    Nasıl ama??
    Bence yuh yani.

    Zeki Topçu



    Zeki,
    bence para tuzağı.

    boya koruma bence pek yavan, hiçbir işe yaramıyor. Ben yaptırdım Sonax'da, hemen çizik doldu aracın üzeri.
    Üstelik kuş pisliklerini aracın üzerinde leke bırakması durumu da var.

    Yalıtım, koruma falan bence Passat için gereksiz, bende yok ve hiç rahatsız etmiyor.

    Koltuk koruma belki iyi olabilir, bence masraf etme.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: zeki-

    Dün Adana Ziebart'a telefon ettim. Buyurun fiyatlar.

    Kaput ve bazı yerlerde boya koruma+taban izolasyonu+iç koruma+cam filmi=2100 YTL-iskonto=1680 YTL

    Nasıl ama??
    Bence yuh yani.

    Zeki Topçu



    Hem YUH hem de ÇÜÜÜÜÜÜÜÜÜÜÜŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞ

    Ben meguairsde sadece dış boya koruma yaptırayım dedim 150 YTL ye anlaştım ama fırsat bulup gidemedim bir türlü
  • Sevgili Meke,

    Dördümüzün KGS kartı var, ben getirmeyeceğim, araç sahibinin cüzdanında olacak, bir tane de yedek bulundururuz. Zaten köprüden geçme gibi bir sorunum olmayacak, ben Cumartesi sabah FSM köprüsünden önce bulunan Kavacık Kavşağında ineceğim. Oradan da ver elini İstanbul.

    Çok teşekkür ederim. Selamlar ve iyi çalışmalar. Taner Göde
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Muradovskiy

    Ben meguairsde sadece dış boya koruma yaptırayım dedim 150 YTL ye anlaştım ama fırsat bulup gidemedim bir türlü



    Ben de tanıdık oto galerinin kendi yıkamacısında dost indirimi ile 100 YTL'ye yaptırdım. "Abi iyi bakarsan 1 yıl, bakmazsan 6 ay dayanır" dedi. Sanırım benim ellerimde bu boya koruma 5 yıl idare eder...

    Bu arada Zeki bey, aracınız uzun bir yolculuktan veya felaket çamurlu bir seyahatten sonra ÇOK KİRLİ olursa tavsiyem Eski Vilayet'in sağında (Askerlik Şubesine giderken) ilk arayolda MALATYALILAR adında bir oto yıkamacı var. Ben aşırı titizim ama titizliğin kişinin ruhuna işlediğini ilk defa bu adamda gördüm. 1 Arabayla 2 saat uğraştı. Altını, üstünü, içini, motorunu (siz yıkatmayın), bağajını her yerini tiril tiril temiz etti. Benim 5 yıllık SEAT Toledo yenisinden de yeni oldu. Fiyat: 30 YTL'ydi 8 ay önce. Herhalde de aynıdır ama böyle kapsamlı bir yıkamayı bence en erken 1 yıl sonra yaptırın ve motoru da yıkatmayın, sadece silmesini rica edin.

    Selamlar,

    Taner Göde
  • Güzel bir araç ancak 2004 model, en düşük 2006/2007 model olsun istiyorum Hüseyin.


    quote:

    Orjinalden alıntı: mulligun

    lloyd ,

    dostum linkteki araba dikkatini çekebilir diye düşünüyorum.phaeton muadili bir araç.fiyatıda uygun gibi.

    http://www.dod.com.tr/VehicleCard.aspx?vehicleID=217076
  • En kısa zamanda arabamın koltuk altı kısmındaki soğutma deliğini gösterir bir foto çekip ekeleyeceğim.
    quote:

    Orjinalden alıntı: tanergode

    quote:

    Orjinalden alıntı: tthecurly

    Taner bey cevabınız için çok teşekkürler.
    Öncelikle şu düzeltmeyi yapmak isityorum, park sensörü düğmesi sağdan sola alınmış diyecektim, fakat sehven sol yerine sağa alınmış yazmışım, ayrıca benim araçta hem kol dayama yerinin altındaki torpido da hem de normal torpido da soğutma deliği var, yani benim arabada her iki bölümde soğutmalı, ben yeni çıkan arabalar da da böyyle zannediyordum.
    Hoşçakalın.



    Sevgili T. The Curly,

    Rica etsem kol dayamanın altındaki bölmede soğutma deliği olduğunu söylediğiniz yerin bir fotoğrafını buraya ekleyebilir misiniz? Hem AUX-IN hem soğutma deliği koyacaklarını sanmam, elektronik aletler zarar görebilirdi. Kaldı ki kol dayama yerinin tam altında Elektronik Park Freninin kumanda modülü duruyor. Gerçekten çok ilginç. Bende hem soğutma deliği, hem AUX-IN de yok (26 Euro'ydu, aaah Ferit, hasta edersin sen adamı HASTA!!!)
    Benim aracımda soğutma işlevi sadece torpido gözünde gerçekleşiyor.

    Konuyu bir Alman forumuna sormalı.

    1. Kol dayamanın altına soğutma deliği açarlar. Ortada AUX-IN henüz yoktur.
    2. Kol dayamanın altına AUX-IN girişi koyarlar ama soğutma deliğini kaldırırlar.
    3. Bazı modellerde AUX-IN girişi koyulmayacağı için onu da iptal ederler.
    4. Sonra AUX-IN girişini tekrar koyarlar.
  • OTO YIKAMA...!

     VW Passat sahipleri ve sevenler kulübü

     VW Passat sahipleri ve sevenler kulübü

     VW Passat sahipleri ve sevenler kulübü
  • slmlar bütün passat severlere saygılarımla dsg şanzımana kartel muhafaza yaptıran varmı acaba normal manuel araçlardaki şanzuman ile dsg şanzıman bir deil acaba yaptırabilen varmı aranızda slmlar
  • Sevgili Estellim,

    Bir önceki Passat forumumuzda 150-180 YTL fiyatla yetkili VW servisinde takılan sağlam madeni sacdan mamül ve büyük olasılıklıa yerli malı ama yine de vazgeçilemez, tam kaplama motor ve vites kutusu karter muhafazasını takdırdığımı görebilirsin. Sonlara doğru olan sayfalarda görebilirsiniz. Şiddetle tavsiye ederim. Fabrikada takılan yarım ve plastik, motor ve vites kutusu tüm yol şartlarına korumasız maruz bırakılımış.

    Selamlar,

    Taner Göde
  • quote:

    Orjinalden alıntı: estellim

    slmlar bütün passat severlere saygılarımla dsg şanzımana kartel muhafaza yaptıran varmı acaba normal manuel araçlardaki şanzuman ile dsg şanzıman bir deil acaba yaptırabilen varmı aranızda slmlar


    Golflerde DSG şanzımanın büyüklüğünden dolayı yaptıramayan arkadaşım oldu.
    Ben Karter korumasınada karşıyım. Yazın motorun hava alması lazım. Eğer fabrika kapatmıyorsa bir bildiği vardır.
  • Sevgili Muradvoskiy,

    Fabrika TDI'lara tam kapalı koruma da yapıyor. Önceki forumda bu konudaki araştırmalarım ve resimler mevcut. Ses izolasyonu malzemesi ile birlikte tam kapalı karter muhafazası takılıyor.

    Motorun hava alması ile ilgili olarak da araçların altı ventüri ("hava boğazı") şeklinde yapılmıştır, araç hızlandıkça ortaya çıkan basınç farkından ötürü bu tür aerodinamik otomobiller yere daha fazla yapışmaktadır. Sol farın altındaki ızgaradan vites kutusuna, plakanın altıkdaki hava girişinden de klima ve radyatör peteklerine yeterince hava beslenmektedir. Bu konuda bir endişen olmasın.

    Eminim ki motor ve vites kutusu yazın hafif artan sıcaklığa dayanacak şekilde üretilmişlerdir. Ancak bir taş, kaya, kaldırım, yolda unutulan bir demir çıkıntısı gibi katı ve delici nesnelerin darbesine dayanabileceklerini sanmıyorum. Zaten çok hafif ama sağlam bir sacdan yapılma bir ürün. Gördükten sonra fikrini değiştireceğinden eminim.

    Selamlar,

    Taner Göde

     VW Passat sahipleri ve sevenler kulübü

     VW Passat sahipleri ve sevenler kulübü
     VW Passat sahipleri ve sevenler kulübü
  • sorun ne yazıkki servisteki vw yetkili servisinde çalışan usta audi şanzımanın(1,4tsidsg) büyük olduğu için yapılamıyor demesi başka servise mi sorsam acaba
  • Taner,

    Yize yazdın yazacağını valla. "Ventüri" etkisi akışkanlar mekaniğinin bir konusudur ve çok önemli bir konudur ki günlük hayatımızda devamlı karşımıza çıkar. Bununla beraber "Benoulli Prensipi" diye adlandırılan bir konu vardır ki bu da gündelik hayatta karşımıza sık sık çıkar. Arabalar da bile Bernoulli prensibini hesaplayarak yere yakın olması sağlanır. Basit mantıkla; eğer aracın altındaki basınc fazla olursa arac havalanır, aracın üzerindeki basınc fazla olursa araç yere yapışır. Ventüri etkisi ise Lüle sistemi düşünülerek yapılmıştır ve bazı gemilerde akışkanın basıncını değiştirmek için kullanılır.

    Selamlar,
    Cem


    quote:

    Orjinalden alıntı: tanergode

    Sevgili Muradvoskiy,

    Fabrika TDI'lara tam kapalı koruma da yapıyor. Önceki forumda bu konudaki araştırmalarım ve resimler mevcut. Ses izolasyonu malzemesi ile birlikte tam kapalı karter muhafazası takılıyor.

    Motorun hava alması ile ilgili olarak da araçların altı ventüri ("hava boğazı") şeklinde yapılmıştır, araç hızlandıkça ortaya çıkan basınç farkından ötürü bu tür aerodinamik otomobiller yere daha fazla yapışmaktadır. Sol farın altındaki ızgaradan vites kutusuna, plakanın altıkdaki hava girişinden de klima ve radyatör peteklerine yeterince hava beslenmektedir. Bu konuda bir endişen olmasın.

    Eminim ki motor ve vites kutusu yazın hafif artan sıcaklığa dayanacak şekilde üretilmişlerdir. Ancak bir taş, kaya, kaldırım, yolda unutulan bir demir çıkıntısı gibi katı ve delici nesnelerin darbesine dayanabileceklerini sanmıyorum. Zaten çok hafif ama sağlam bir sacdan yapılma bir ürün. Gördükten sonra fikrini değiştireceğinden eminim.

    Selamlar,

    Taner Göde

     VW Passat sahipleri ve sevenler kulübü

     VW Passat sahipleri ve sevenler kulübü
     VW Passat sahipleri ve sevenler kulübü




  • Taner hocam.
    Ben biraz eski kafalı ve sabit fikirli biriyim.
    Eski arabamda yaptırdım bu korumayı yazın ortasında söktürdüm.
    Fan, klima çalışmasa bile devamlı çalışmaya başladı. Motorun bayağı bir ısındığını farkettim.
    Senin fotoğrafların benim düşüncemi ( benim açımdan ) gayet güzel açıklıyor. Hava öndeki ızgaralardan girip soğutma işlemi yaptıktan sonra bir yerlerden terketmesi lazım. Bu da çoğunlukla motoru yalayarak alt kısımdan çıkar.
    Senin fotoğrafta alt kısım tamamiyle kapanıyor. Havanın çıkacak yeri kalmıyor. Yaz aylarında sıcaklıkların bu kadar yükseldiği dikkate alınırsa arabaya eziyet çektirmek gibi oluyor benim düşünceme göre bu motor koruması.
    Bir konu daha var. Ön tampon spoyleri zaten motorun seviyesinden aşağıda. Bir yer sürtecekse ilk başta o tampon altı sürter.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: estellim

    sorun ne yazıkki servisteki vw yetkili servisinde çalışan usta audi şanzımanın(1,4tsidsg) büyük olduğu için yapılamıyor demesi başka servise mi sorsam acaba


    Usta doğru söylüyor.
  • 
Sayfa: önceki 2324252627
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.