DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
scenic otomatik vites arızası?
59
Cevap
3
Favori
36.619
Tıklama
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Markalar >> Renault >> scenic otomatik vites arızası?
Sayfaya Git:
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
    • Yüzbaşı
      400 Mesaj
      04 Temmuz 2008 17:43:50
      Akşam iş çıkışında bi kaç km sonra vites arıza yaptı.vites d de iken motor bağırmaya başlayınca sağa çektim.araç,ne D de,ne de 1 ve 2 de öne hamle yapmıyordu,geri vitese alınca geriye hamle yapıyordu.servis lambası da yanmadı.bi 5 dakka aracı çalıştırıp denedim,en sonunda vites aldı.eve geldim.şu an için bir sorun yok ama kafamda soru işareti oluştu.yola gidecektim ama erteledim.yarın sabah servise gidip baktıracam.sizin başınıza böyle bir sorun geldi mi,sorun ne olabilir acaba?


      _____________________________

      2001 scenic rxt otomatik
      atiker lpg-144000 km
    • Yarbay
      4081 Mesaj
      05 Temmuz 2008 15:44:07
      gecmis olsun. cok trafikte mi kaldiniz?

      144bin km oldugunu okudum imzanizdan, bu sure icerisinde otomatik vites yagi degisti mi hic? veya en son ne zaman degisti??

      otomatik vites yagini ve icinde bir parca daha var filtre gibiydi sanirim, degistirince eski performansina kavusur eger elektronik bir ariza yoksa bence. bir de cok dur/kalk trafikte ve sicakta otomatik viteslerde boyle hatalar ne yazikki olabiliyor.

      bakalim servis ne diyecek..


      _____________________________

    • Er
      4 Mesaj
      09 Temmuz 2008 21:27:32
      Merhaba...
      Toyota67 size bir şey sormak istiyorum. Ben de bir scenic hastasıyım. Aracımı eşimden ötürü değiştirmem gerektiği için çok üzülmüştüm. Otomatik bir araç arayordum. Tesadüf, Otomatik 2002 Scenic buldum, temiz bir araç. Şahıs ile anlaştık. Aracı aldım şimdi LPG taktırmak istiyorum. Ancak Atiker mi yoksa BRC mi taktırayım tereddüt içindeyim. Sizin aracınızın Atiker olduğunu gördüğüm için soruyorum. Bununla ilgili bir sorun yaşadınız mı? Cevap verebilirseniz çok memnun olacağım.

      Aracım, 2002 Scenic 1.6 16V Otomatik Dynamic 111000Km


      _____________________________

      2002 Scenic 1.6 16V RXT Otomatik Kül Gri
    • Yarbay
      4081 Mesaj
      11 Temmuz 2008 15:49:36
      LPG bolumune sorsaniz daha cabuk cevap alabilirsiniz..


      quote:

      Orjinalden alıntı: birbena

      Merhaba...
      Toyota67 size bir şey sormak istiyorum. Ben de bir scenic hastasıyım. Aracımı eşimden ötürü değiştirmem gerektiği için çok üzülmüştüm. Otomatik bir araç arayordum. Tesadüf, Otomatik 2002 Scenic buldum, temiz bir araç. Şahıs ile anlaştık. Aracı aldım şimdi LPG taktırmak istiyorum. Ancak Atiker mi yoksa BRC mi taktırayım tereddüt içindeyim. Sizin aracınızın Atiker olduğunu gördüğüm için soruyorum. Bununla ilgili bir sorun yaşadınız mı? Cevap verebilirseniz çok memnun olacağım.

      Aracım, 2002 Scenic 1.6 16V Otomatik Dynamic 111000Km




      _____________________________

    • Onbaşı
      37 Mesaj
      03 Ağustos 2008 18:34:48
      Benim araç ta da benzeri sorun oldu. Şanzıman arıza lambası yandı ve araç seriliği azaldı. 1. 2. vitesleri kullanmaz oldu sadece 3. viteste kaldı. Biraz yürüyüp hızlanınca 4. vitese aldı ve arıza lambası sönüp herşey normale döndü. 2 hafta sorun çıkartmadı sonra aynısı gene oldu. Servis e götürdüm bilgisayar; hareket kaptörü arızası verdi. 85 ytl parça 90 ytl işçilik dendi. Fakat parça yok muş 1 gün beklenecek dendi. Ve parçanın değişimi 3,5 saat sürüyormuş. Arızayı hafızadan sildiler. Parçayı değiştirmedik 10 gün kadar sorunsuz kullandım. Terar arıza verdi. Denemek için şanzımanın arka tarafındaki soketi elimle salladım ve aracı çalıştırdım. Arıza lambası yanmadı herşey normale döndü. 2 hafta sorun çıkmadı sonra tekrar yandı, tekrar soketi salladım hafifçe aracı çalıştırdım sorun düzeldi. Bakalım ne olacak. Sanırım sokette bir temassızlık var.


      _____________________________

      Aytek
    • Binbaşı
      1511 Mesaj
      03 Ağustos 2008 20:59:35
      son durum nedir toyota67?


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      400 Mesaj
      03 Ağustos 2008 22:37:43
      sorun hakkında scenic forumuna cevap yazmıştım,buraya yazmayı unutmuşum;

      " toyota67 | 6 Temmuz 2008; 19:24:10


      --------------------------------------------------------------------------------

      Cumartesi sabahtan turgutluya servise gittim.cihaza bağlanmış,test sürüşü yapılmış ama herhangi bir arıza bulunamamış.geçmiş arıza kaydı da yok.serviste bir anlam veremedi.servisten sonra cumartesi Pazar günü 200 km ye yakın yol gittim,(bozdağ yolu) hiçbir sorun yok.servis,bi daha aynı şey olursa hiç kımıldatmayın ve bizi çağırın,arızayı yerinde görelim dedi.şanzuman yağında bi eksiklik olacağını sanmam,çünkü araç servis bakımlı.ben alalı 2 bin km oldu ve servis kayıtları mevcut. "

      aynı arıza bi kaç hafta sonra yine oldu.sabah hastaneye giderken,düz vites aracın alışkanlığı ile viraja seri girdim ve sonra araç yine bocalamaya başladı,hastanenin kapısında artık pili bitti,çalışrı halde ittirirek müsait bir yere aldık.yukarı çıkıp simitim çayımı içtim ve 10 dakka sonra gelip,park yerine aldım.o zamandan bu yana belki bi 750 km daha yaptım bi sorun yok.son arıza da servisi çağrısam ne yapabilecekler ki,arızayı verdikten 5 dk sonra normale dönüyor,arıza kaydı da bırakmıyor.ikaz lambası da yanmıyor zaten.artık alıştım bu arızaya ama bi daha yaparsa,bornovadaki maise götürmeyi düşünüyorum.turgutludaki servise göre onların otomatik scenic görmüşlüğü daha fazladır diye düşünüyorum.
      (bu arada arızanın trafikteki dur kalk olayıyla ilgisi yok,çünkü her iki arıza da hareket ettikten sonraki 2-3 dakika içerisinde oldu...diğer lpg ile ilgili soru hakkında şunu diyebilirim;aldığımda atiker takılı idi,bu ilk sıralı sistem aracım,diğer markalarla kıyaslayamam ama şunu söyleyebilirim ki hiç bir şikayetim yok.daha tık demedi.asıl kış gelip havalar soğduktan sonra,ilk çalışmada problem çıkartır mı bilmiyorum.)



      _____________________________

      2001 scenic rxt otomatik
      atiker lpg-144000 km
    • Yüzbaşı
      580 Mesaj
      04 Ağustos 2008 21:03:26
      ya galiba önceki nesil megane ve scenic araçlarda yaygın bu otomatik vites problemleri . ?




      _____________________________

    • Yüzbaşı
      631 Mesaj
      04 Ağustos 2008 22:11:13
      İnşallah; clio symbol-megane gibi modeller dışında, hemen hiç bir modelin bu tür sorunlarını gideremeyen bir Renault servisinin eline düşmezsiniz..


      _____________________________

    • Onbaşı
      37 Mesaj
      17 Ağustos 2008 18:25:38
      Bahsettiğim bu soket büyükçe bir şey. Yani hani beyin olurya enjeksyon sisteminin onun soketi gibi iri bir bağlantı. Bu soket akü nün arkasında fren hidroliğinin altına doğru, araç ın kabiniyle şanzımanın yanında üstten bakılınca kolaylıkla görülüp ulaşılıyor.


      _____________________________

      Aytek
    • Çavuş
      52 Mesaj
      13 Eylül 2008 17:38:21
      bende aytek666 arkadaşımızdaki arızanın aynısını yaşıyorum.2001 megane scenic 65000 km de araç.5 ay önce BRC sıralı lpg taktırdım.son 2 ay içinde şanzuman arıza lambası yanmaya başladı.Genelde ilk çalışmada oluyor sonra kayboluyordu.sonraları yolda yapmaya başladı arıza verdiğinde ya araba sağırlaşıyor ya da vuruntu yapıyor.Daha önce 1996 otomatik lagunam vardı.45000 de bir şanzuman yağını değiştiriyordum.Bundaki arıza da acaba yağdan olabilir mi diye yağı komple değiştirdim.Değişimi yapan usta eski tip bilgisayar ile beyni kontrol etti herhangi bir arıza tespit edemedi.Yağ değişiminden 1 hafta sonra arıza tekrar başladı.Bu sefer yetkili bir servise gittim yeni bilgisayarla baktığında türbin devri okuma hatası hız kaptörü diye bir arızayı beyinde gördük.Arızayı resetledi 1 gün sonra arıza lambası yine yandı henüz gidemedim fakat sanırım aynı arızayı okuyacağız.Serviste usta bana şöyle bir şey söyledi duyan ya da karşılaşan varsa paylaşırsa sevinirim.Bazen LPG ye geçişten sonra arabada arızalar oluşabiliyormuş şöyleki sıralı sistem lpg lerde çok fazla elektornik aksam olduğunu ve bu arabalarda fazla elektronik aksam olduğunu bazen lpg nin elektronik devresinin arabanın devrelerine etki ederek arızalara sebep olabileceğini söyledi.Bilgisayara göre hareket edecek olursak 177 ytl ye hız kaptörünü değiştirebileceğini ama arızanın kalabileceğini söyledi bu durumda arıza şanzuman içinde olabilirmiş.Benzer problemi yaşayan ya da duyan bilen arkadaşların yardımını bekliyorum.

      şimdiden teşekkürler

      şanzumanın içini ve bağlantılarını merak edenlere
      http://www.autotransonl.../EUROPENE/PEUGOT/dp0.pdf



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi maverick_2006 -- 13 Eylül 2008; 17:37:24 >
      _____________________________

      İNSANLAR KARŞILAŞTIĞIN FIRTINALARLA DEĞİL GEMİYİ LİMANA GÖTÜRÜP GÖTÜREMEDİĞİN İLE İLGİLENİR





    • Onbaşı
      37 Mesaj
      14 Eylül 2008 09:42:29
      LPG ile ilgisi olduğunu sanmıyorum. Çünkü bendeki arıza LPG taktırtmadan önce zaten vardı. Siz benim şu soket konusunda yazdıklarımı bir deneyin faydasını görebilirsiniz. Bende yaklaşık 40-45 gündür bir sorun yok. Şunu da belirteyim bendeki arıza ilk olarak öndüzen ayarına götürdüğüm öndüzenci aracı test edip getirdikten sonra ortaya çıktı. Belkide aracı test ediyorum diye anormal bir şekilde kullanmışta olabilir.


      _____________________________

      Aytek
    • Yarbay
      2049 Mesaj
      14 Eylül 2008 10:38:05
      Kardeşimde de Clio 2001 model 1.6 RXT vardı.
      O da otomatik viteste sorun çıkarmıştı. Araç durup dururken 3.e alıyordu kendini,kenara öekip tekrar çalıştırınca düzeliyordu.
      2.5-3 milyar para istediler şanzıman için ,o da değerinden düşüğe galeriye sattı arabayı.
      Renault'da otomatik vites de çok sorun çıkıyor.


    • Onbaşı
      37 Mesaj
      14 Eylül 2008 11:03:42
      Renault da sorun olmayan yer yokki, araç başdan sona sorun. Bobin arızası yapar, manyetik tutucu sorun yapar, grank kasnağı sorun yapar, daha bir çok şey sorun yapar....... Ama her markada çeşitli sorunlar vardır. Biz Renault kullandığımızdan bunlarla karşılaşıyoruz, farklı markalar kullananlarda o araca göre farklı sorunlar yaşıyorlar.


      _____________________________

      Aytek
    • Yarbay
      4081 Mesaj
      14 Eylül 2008 16:58:36

      quote:

      Orjinalden alıntı: aytek666

      Renault da sorun olmayan yer yokki, araç başdan sona sorun. Bobin arızası yapar, manyetik tutucu sorun yapar, grank kasnağı sorun yapar, daha bir çok şey sorun yapar....... Ama her markada çeşitli sorunlar vardır. Biz Renault kullandığımızdan bunlarla karşılaşıyoruz, farklı markalar kullananlarda o araca göre farklı sorunlar yaşıyorlar.


      katiliyorum, cok farkli araclarimiz oldu, hepsinin kendine ozgu problemi var.


      _____________________________

    • Onbaşı
      37 Mesaj
      03 Kasım 2008 10:36:10
      3 hafta kadar önce şanzımanın soketine WD40 sıktı tamirhanedeki usta soketi sökmeden kabloların girdiği yerden içeri doğru ve o günden buyana şanzıman lambası hiç yanmadı.


      _____________________________

      Aytek
    • Yarbay
      5241 Mesaj
      07 Kasım 2008 01:45:51
      benim 2001 lagunamda da aynı sorun oluyor.özellik dur kalkta vuruntu yapıyor.ve uzun süre trafikte kalınca vites 1 den 2 ye çıkmıyor boşa atıyor.Şimdişil masraf 1500 ytl denildi.ama hala idare ediyorum.yetkili servis ise tamir edemediklerini ve komple şanzumanı elden geçirildiğini masrafında 4000 ytl olduğunu söylediler.Renonun oto şanzumanları hep sorunlu galiba.Bu arçtan önceki 97 lagunam da da aynı sorunlar olmuştu


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      835 Mesaj
      11 Kasım 2008 23:28:33
      otomatik megane sedanlarda da aynı sıkıntı var mı?
      Otomatik reno alınmaz diyorlar ama eş durumundan oto. almam lazım.
      Kafam karıştı


      _____________________________

    • Onbaşı
      37 Mesaj
      12 Kasım 2008 12:42:12
      Otomatik şanzımanların hepsinde 150.000 km ye yaklaşınca sorunlar çıkıyor. Bence kullanım kolaylığı için bu sorunlara katlanılır. Normal kullanımda 150.000 km 9 - 10 yılda yapılır, ya araç 150.000 civarına gelince değiştirilmeli yada araçtan memnunsanız 1-2 bin ytl masraf edip şanzımana kullanmak gerekir.


      _____________________________

      Aytek
    • Yüzbaşı
      849 Mesaj
      12 Kasım 2008 13:00:34
      arkadaşlar otomatik vites sorununu renoya indirgemeyin. toyota otomatiktede ben araçtayken yaşadık aynı şeyi araç 90 km hızla giderken çok riskli biyerde boşa çıktı kaldık yolun ortasında .stop edip tekrar çalıştırınca düzeldi.araç arkadaşın sonrasını bilmiyorum bidaha olmadı galiba.araçta çok fazla elektronik otomatik olaylar birazda risk.ben babadan manuel gördüm herkesede manueli öneririm kafanızı ağrıtmayın.otomatiğin gördüğüm kadarıyla masrafıda çok


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      835 Mesaj
      12 Kasım 2008 22:37:32
      bende sedandan yanayım ama gel gör ki evde tam saha pres var otomatik diye dayanabilene aşk olsun


      _____________________________

    • Onbaşı
      37 Mesaj
      05 Nisan 2009 15:26:22
      Son GELİŞME: Bütün kış hiç bir sorun yaşamadan geçti. Fakat havalar ısınmaya başlayınca şanzıman sorun çıkartmaya başladı. Yani şanzıman ısınınca sorun oluyor. İzmir de RENOTO ya (yetkili servis) gittim; oradaki arkadaşlar yağı değiştirip birde yazılım güncellemesi yapıp deneyeceğiz dediler. Yağ degişti yazılım yüklendi. Fakat bir gün sonra arıza lambası yeniden yanmaya başladı. Servise yeniden gittim bilgisayara bağlandık ve yağ basıncı hatası çıktı. Bu durumda selenoid vanalar varmış 2 adet onların değişmesi gerekiyormuş. Onlarıda değiştirdik ve mutlu sona ulaştık; artık hata lambası yanmıyor ve vites geçişleri yumşadı vuruntulu geçiş saysısı çok azaldı. Toplam maliiyet nedirmi? 4 litre yağ, 2 vana, tapa, conta, yag degişimi ve hidrolik beyin sökme takma işçiliği, yazılım yükleme 550.00 TL ye mal oldu. RENOTO 1. Sanayi sitesinde İzmir de sorunu olanlara tavsiye ederim. Otomatik Şanzıman konusunda deneyimliler.


      _____________________________

      Aytek
    • Binbaşı
      1792 Mesaj
      05 Nisan 2009 16:55:59
      Gerçekten bir kullanıcımısınız bilemem ama dışarıda yaşanan Otomatik vites sorununda Dışardaki servisler İzmirde hangi servisi tavsiye ediyorlar:)


      _____________________________

      Lg G2 Candır (:
    • Onbaşı
      37 Mesaj
      04 Nisan 2010 16:42:58
      Şanzıman tamir edileli 1 yıl oldu ve hala arıza lambası yanmadı sorunsuz çalışıyor.


      _____________________________

      Aytek
    • Yüzbaşı
      293 Mesaj
      18 Temmuz 2010 18:22:04

      internetten krank kasnağının fiyatını araştırırken rastladım bu bölüme.bu topiği ben başlatmıştım,önceki nickimle.sağolsun aytek arkadaşım bana çok faydalı oldu.o dönemde tarif edilen sokete parmağımla basmış ve klik diye hafif bir ses duymuştum.pek de inanmamıştım aslında ama işte nerdeyse 2 yılı geçti,bi daha hiç vitesle ilgili bir sıkıntı yaşamadım.geçenlerde servisdeki arkadaşa bu sorunu söyledim,muhtemelen lpg yi takarken sokete temas ettiler,belki de söktüler,sonra da tam takamayınca arıza yapmaya başladı dedi.bilmiyorum belki öyledir ama maşallah,2 seneden beri vites tık demiyor...


      _____________________________

    • Teğmen
      138 Mesaj
      23 Temmuz 2010 21:42:56
      Uzun yıllardır araç sürücüsüyüm.1 tane 99 model 2.5 safrene aldım otomatik vites di.Aldığımda otomatik şanzıman limone çalışıyor pek zevk vermiyordu sonra arıza lambası yandı.Aha dedim ayvayı yedik.Forumlara yazdık nafile atan tutan çok.Yükledim arabamı kamyona gittim mersin'de Ayhan ustaya.Bu arada aracım 300 bini devirdi.Ayhan ustanın kapısındaki en vasat araba benimkiydi artık hesaplayın nasıl araçlar var kapısının önünde.Araya benim arabamı sıkıştırdı.Şanzıman 300 binde ve ilk defa açılmış duyrulur.Usta işin ehli olunca bir başka oluyor.Şanzımanı söktü dağıttı.Balataların ömrü bitmş değiştirdi,tabi bu arada ne var ne yok gözden geçirdi.Şanzımanın beynine kadar denedi.Allah razı olsun gerçekten sanatkar insanmış.İş bittince fena korktum ne masraf istiyecek diye ,kortuğum kadar değilmiş o kadar uğraşmaya emeği ile beraber taktığı parçalar ile toplam 600 lira aldı.Ben Ayhan ustadan razı oldum Cenabı Hsk ds ondsn rszı olsun.
      Olaki arıza ile karşı karşıya kaldınız Allah sizide işi bilen ustalara sanaatkarlara denk getirsin.Sağlıcakla kalın.


      _____________________________

      DALIMI KIRANIN AĞAC'INI SÖKERİM.YADA GİDER ARABASINI ÇİZERİM :)
    • Onbaşı
      37 Mesaj
      10 Eylül 2010 13:21:06
      Vb35 arkadaşımın bu tavsiyeden fayda görmesine sevindim. Her 60.000 km de yağ değiştirmenizi öneririm. Her nekadar servis size belirtmesede yağ yüksek ısıdan özelliğini kaybediyor ve çamur gibi oluyor. Eğer ilerde gene sorun çıkar ve soketle oynama netice vermezse yag değişimide kurtarmazsa, 2 adet selonoid valf var onları değiştirtin ve bu valfler değişince muhakkak yeni yazılımı yükletin. Yeni valflerin çalışma basınçları farklı olduğundan yeni yazılım gerekiyor. Eski valfler takılı iken sakın yeni yazılım yükletmeyin sorun çıkar.!!!!!!

      Selamlar


      _____________________________

      Aytek
    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      20 Eylül 2010 15:56:11

      quote:

      Orijinalden alıntı: aytek666

      Benim araç ta da benzeri sorun oldu. Şanzıman arıza lambası yandı ve araç seriliği azaldı. 1. 2. vitesleri kullanmaz oldu sadece 3. viteste kaldı. Biraz yürüyüp hızlanınca 4. vitese aldı ve arıza lambası sönüp herşey normale döndü. 2 hafta sorun çıkartmadı sonra aynısı gene oldu. Servis e götürdüm bilgisayar; hareket kaptörü arızası verdi. 85 ytl parça 90 ytl işçilik dendi. Fakat parça yok muş 1 gün beklenecek dendi. Ve parçanın değişimi 3,5 saat sürüyormuş. Arızayı hafızadan sildiler. Parçayı değiştirmedik 10 gün kadar sorunsuz kullandım. Terar arıza verdi. Denemek için şanzımanın arka tarafındaki soketi elimle salladım ve aracı çalıştırdım. Arıza lambası yanmadı herşey normale döndü. 2 hafta sorun çıkmadı sonra tekrar yandı, tekrar soketi salladım hafifçe aracı çalıştırdım sorun düzeldi. Bakalım ne olacak. Sanırım sokette bir temassızlık var.


      +1


      _____________________________

    • Onbaşı
      23 Mesaj
      24 Kasım 2010 13:12:23
      aytek arkadaşım verdiğin bilgiler için çok çok teşekkür ederim. dün bu olay benimde başıma geldi. araç yığılma yaptı ve şanzuman arıza lambası yandı. kontağı açıp kapatınca düzeldi. aracım 2001 scenic rxt ov. 120.000 km. hafta sonu anlattıkların ışında tamire götüreceğim. tşk.


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      693 Mesaj
      26 Kasım 2010 19:51:23
      Selamlar. Geçen 2 gün önce ve bugün (tekrar) benimde başıma geldi !!! Yalnız iki problemde hemen hemen ayı yerde oldu. Evden çıktım, 2 km gittimiştimki birden şiddetli bir vurma sesi TAK ! geldi.. Aracın altından sanki biri balyozla vurmuş gibi. İlk kez olduğunda sarsıntıyla birlikte oldu ve dedim her halde yolda bir şey vardı ona çarptım. Ama aynadan baktım, yolda bir şey yoktu.. Aynı anda ekranda Service ışığı yandi ve Vites kutusu arızası mesajı çıktı. Hemen sağa çektim. Servisi aradım. Motoru kapatıp açtım Her şey normale döndü. Servise gittim Bilgisayara bağlayıp baktılar. Basınç Kaptörü arızası dediler. Bir daha yapasa değişmesi gerekiyor dendi. İşin kötüsü bu gün yine yaptı. Hemde aynı yerde ve aynı şekilde. Servisten 300 TL sadece parça fiyatı verildi. Önümüzdeki hafta aracımı gerekli bakım için bırakacağım.

      Not: Araç, 52 600 km'de..


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Clio98 -- 26 Kasım 2010; 19:52:34 >
      _____________________________

    • Er
      2 Mesaj
      11 Ocak 2011 01:47:55
      Arkadaşlar hepinize selamlar ;
      Uzun zamnadır formun üyesi ve takipçisiyim burada bilgilerini paylaşan tüm arkadaşlardan allah razı olsun yıllardan beri arabalarla ilgilenirim sahip olduğum araba sayısını tam olarak hatırlamıyorum yanlış anlaşılmasın kibirle söylemiyorum bir arkadaşım bana senin hastalığının aşısı icat edilirse mutlaka kullanmalısın derdi
      Gelelim asıl meseleye yaklaşık 6 aydan beri 2001 scanic rxt kullanıyorum bu zaman zarfında birçok tecrübe yaşadım sizlere bunları fırsat buldukça anlatacağım inşallah bu forumda bu bilgiler ile birilerine faydam olur
      1.konu : Çalışmama sorunu ilk günlerde yaşadığım bu sorun beni çok korkutmuş idi arabamı çalıştırırken bazan çok rahat çalıştığı halde bazen çalışmıyordu sonunda forumdan edindiğim bilgilerle manyetik kaptor denilen bir parça var ustama tarif ederek değiştirttim 60 tl+ işçilik o gün bu gündür hiç sorun yaşamadım.




      Devamı gelecek.......




      _____________________________

    • Onbaşı
      37 Mesaj
      03 Şubat 2011 22:29:28
      Bu manyetik kaptor benim aracımda her 1,5 senede bir sorun çıkarttı ve değiştirince çalışmama sorunu düzeliyordu. Bir gece geç saatte araç gene çalışmadı ve ben elimi kaptörün bulunduğu yere soktum kablosunu yakaldım ve soketini salladım, arabayı çalıştırmayı denedim ve araba çalıştı. Bu müdahaleden sonra yaklaşık 1 yıl geçti herhangi bir sorun çıkmadı. Sanırım sorun sokette. Zaten Renault servislerinde bu kaptörün yenisinin soketi artık farklı çıkıyor. Serviste kaptörü değiştirtirseniz. Kabloseti ile birlikte değiştiriyorlar çünkü eski kablo setinin soketi yeni kaptöre uymuyor. Sanırım bizde bu kaptör arızası soketten oluyor.

      Ama bu arızanın şanzıman vuruntusu ile ilgisi yok.


      _____________________________

      Aytek
    • Teğmen
      243 Mesaj
      06 Şubat 2011 19:39:24
      Scenic Kullanıcı Adayı olarak araştırma yapıyorum. Peşinen elde ettiğim bu değerli bilgileri paylaşayan arkadaşlara içten teşekkürler.

      "Kimse görmüyor diye hiç yaşamadımı ki o minik karınca çölde" Misali hiçbir bilgi boşa gitmiyor.


      _____________________________

      Akreplerde Ölür
      www.akreportal.net
    • Er
      2 Mesaj
      19 Şubat 2011 23:35:45
      Daha önce scanic sorunları ile alakalı bir sorundan bahsetmiştim şimdi yaşadığım başka bir sorunu yazacağım .
      Bir yerden geliyordum eve yaklaştığımda arabanın içerisinde benzin kokusu gelmeye başladı bir şekilde mahalleye girip arabayı park ettim (gece vakti ) baktığımda arabanın altında yerde ıslaklık var benzin kokusu olduğunu fark ettim .....
      Sabah arabanın kaputunu açıp arabayı çalıştırdığımda benzin giriş hortumundan benzin atıyordu.hortum komplike bir parça kelepçeli değil .
      Velhasıl tamircime gittim (kayın birader) birkaç parça hazırladı gelerek hortumu kestim parçalarla ek yaptım .Tamirhaneye bir şekilde kazasız belasız getirdim hortumu söktük Hortum satışı yapan parçacıya götürdüm .Yeni bir hortum ile enjeksiyon yaparak (hortum başlıklarında bağlantı soketleri var ) aynısını yaptılar 30 tl + 20 tl işçilik parçanın yenisi sorduğumda yaklaşık 350-400 tl olduğunu söylediler.
      Tecrübe aktarımı devamı edecek....


      _____________________________

    • Onbaşı
      37 Mesaj
      06 Mart 2011 22:33:55
      Arkadaşlar bobin sorunu yaşıyorum. Enson Valeo (kahve rengi) bobinlerden takmıştım 2 sene kadar önce, fakat onlarda bozulmaya başladı. Şimdi yeşil Valeo bobinler çıkmış ama bir farkı yok sadece rengi farklı. Tavsiyesi olan varmı ne marka kullanalım yada bozulmaması için bir şey tavsiye edermisiniz.


      _____________________________

      Aytek
    • Er
      3 Mesaj
      20 Mart 2011 23:35:33
      merhaba scenic severler. Ben yıllardır hayalini kurduğum 2001 model scenic rxt ye iki hafta kadar önce sahip oldum. Yılların hasretiyle kavuştuğum otomatik scenicimin forumlarda okuduğum şanzuman problemiyle karşılaşmış bulunuyorum. 3-4 km lik bir yolda d konumunda giderken küt diye bir ses geldi ve vites değişmeden devir yükselterek devam etti. sağa çektim 5 dk bekledim ve tekrar çalıştırdım ve sorun ortadan kalktı. Şanzuman yağı değişikliği ve bir soketten bahsediyorsunuz. Şu soketin yerini bana söylerseniz en yakın zamanda kontrol edeyim. olmadı servise çekecem. Saygılar.


      _____________________________

    • Yarbay
      5241 Mesaj
      20 Mart 2011 23:45:13
      küt ettiyse sizin kontrol etmenizle olmaz. Servise götürün yada şanzıman tamircisine. Geçmiş olsun

      Ama tavsiyem tamir ettirmeyle de bir halt olmuyor. 1-2 yıl geçmeden tekrar sapıtıyor. Satın kurtulun. Modeli çok seviyorsanız düz vitesini alın.


      _____________________________

    • Er
      3 Mesaj
      21 Mart 2011 00:09:34

      quote:

      Orijinalden alıntı: tuncay altuntoprak

      küt ettiyse sizin kontrol etmenizle olmaz. Servise götürün yada şanzıman tamircisine. Geçmiş olsun

      Ama tavsiyem tamir ettirmeyle de bir halt olmuyor. 1-2 yıl geçmeden tekrar sapıtıyor. Satın kurtulun. Modeli çok seviyorsanız düz vitesini alın.

      teşekkürler


      _____________________________

    • Er
      3 Mesaj
      23 Mart 2011 00:33:45
      herkese merhaba
      dün yazmış olduğum scenic otomatik vites arızası problemiyle ilgili olarak bugün izmitte renault özel servisi çağdaş otoya gittim. usta arabayı makineye bağladı ve makinede yağ basınç arızası gösterdi. yağ basıncını sağlayan ''yağ basınç kaptörleri'' arızalı dediler ve değişmesi gerektiğini söylediler. Orjinal renault yedek parça bir yağ basınç kaptörünün fiyatı 175 tl. bu kıç kadar mekanik parçadan iki adet var ettimi sana 350 tl. Bu arada renault otomatik vites şanzuman yağı olarak 4 lt renaultmatic d3 syn yağı kullanıldı (başka yağ kullanılmıyormuş) litresi 39 tl den 156 tl. yağ temizleyici 12 tl ıvır zıvır işçilik 625 tl den oldum... Bu otomatik vites beni ilk aydan itibaren çooookk üzdü. İnşallah sorun bu kadarla kalır. Bu işlem 5 saat sürdü bilginize...


      _____________________________

    • Yarbay
      5241 Mesaj
      23 Mart 2011 10:52:44
      iyi çok fazla tutmamış. Kütletilerek çok kullanılmadıysa sorun çıkarmaz sanırım uzun süre


      _____________________________

    • Er
      1 Mesaj
      09 Kasım 2011 09:22:20
      burada tecrübelerini paylaşan herkesten allah razı olsun sağolun varolun...efendim benim 2001 rxt 133000 de scenicim rampadan inerken haliyle fren yapmak zorundayım freenleme esnasında deviri4-5000lere kadar yüksek sesle beraber çıkıyor ...frenden ayağımı çekiyorum biraz gaz veriyorum normale dönüyor...bu durumula karşılaşan ve ya bilgisiolan yardım edebilirmi...teşekürler....


      _____________________________

    • Er
      10 Mesaj
      Merhaba scenic sevipte sevgisini paylaşan dostlar.
      Yaklaşık bir yıldır ailece kurgulayıp sorguladığımız scenic'imize üç ay önce kavuştuk. Alır almaz LPG taktırdım. (Atiker)
      Servis kayıtları düzenli gibi görünüyor, fakat şanzuman yağı ile ilgili bir şey öğrenemedim. Araç 130,000 i buldu, bu gün servisçilere sorduğumda bana ''bunların şanzuman yağı değişmez, sonsuz yağ var'' dendi.
      Bunun gerçeklik payı varmı, yoksa belli bir km sonra periyodik yağ, vs. değişiyormu?

      Zira araç bu hacmi ve konforuna rağmen pek atak gelmedi bana. Sabah soğukken biraz vuruntu hissediyorum, bazı zamanlarda da hafif yokuşlarda bile geriye kaydırıyor.

      Cevaben şimdiden teşekkür ederim, bana rahatlıkla soru sorabilirsiniz, deneyimlerimi paylaşmaktan keyif alırım.

      Selamlar


      _____________________________

      Renault Scenic II Privilege 1.6 BVA Plus Tiptronik 2004
    • Onbaşı
      16 Mesaj
      11 Aralık 2011 17:30:36
      quote:

      Orijinalden alıntı: meminurk

      Merhaba scenic sevipte sevgisini paylaşan dostlar.
      Yaklaşık bir yıldır ailece kurgulayıp sorguladığımız scenic'imize üç ay önce kavuştuk. Alır almaz LPG taktırdım. (Atiker)
      Servis kayıtları düzenli gibi görünüyor, fakat şanzuman yağı ile ilgili bir şey öğrenemedim. Araç 130,000 i buldu, bu gün servisçilere sorduğumda bana ''bunların şanzuman yağı değişmez, sonsuz yağ var'' dendi.
      Bunun gerçeklik payı varmı, yoksa belli bir km sonra periyodik yağ, vs. değişiyormu?

      Zira araç bu hacmi ve konforuna rağmen pek atak gelmedi bana. Sabah soğukken biraz vuruntu hissediyorum, bazı zamanlarda da hafif yokuşlarda bile geriye kaydırıyor.

      Cevaben şimdiden teşekkür ederim, bana rahatlıkla soru sorabilirsiniz, deneyimlerimi paylaşmaktan keyif alırım.

      Selamlar

      dostum bende scenic 2 almayı düşünüyorum ama bu otomatik viteslerin problemleri beni korkutmaya başladı. acaba diyorum manuel almak dahamı mantıklı..sorun şu ki eşim yeni ehliyet aldı ve ara sıra o da kullanacak. ortalama ayda 2-3 kez yaklaşık 50-60 km.. seçenek çok olunca hangisi olsun kararsızlığı yaşıyor insan..acaba dizel mi olsun yoksa benzin-lpg mi acaba manuel mi olsun yoksa otomatik mi..
      Soruma gelince daha önce muhakkak manuel vitesli araç kullan mışsındır bu aracında otomatik olduğuna göre sence kıt kanaat 100-200 tl dahiii pazarlık yapıp fiyatı düşürdüğümüze sevinirken acaba otomatik alıp servisleri bu kadar memnun etmelimiyiz yoksa eski usül manuel olarak devam mı etmeliyiz... yanlış anlama bana tavsiye olarak hangisini önerirsin...otomatik vitesin artıları nedir eksileri nedir


      _____________________________

    • Çavuş
      62 Mesaj
      28 Şubat 2012 22:18:53
      Renault Megane Clio. Laguna ve scenic lerde ALD4 isimli otomatik 4 ileri şanzımanı kullanır bu şanzımanlar 2 si basınç (Pressure selenoid) 4 tanesi sıralama (Shift) selenoidi de denen toplam 7 tane selenoid (Elektrovana) dan olusur. Bunun yanında sistemde bir adet vites pozisyonlarını gösteren pozisyon şalteri denen elektronik bir malzeme, şanzıman yağ sıcaklık sensörü, Şanzıman yağı basıncını ölçen basınç kaptörü denen bir sensör vardır. bu sistemin birde mekanik aksamı (Valve Body) üzerinde selenoidler ile piston ve sübapları barındıran sanayi diliyle (Alt hidrolik beyin) ve bu orkestrayı yöneten TCM adlı elektronik kontrol ünitesi vardır. Zamanında bakımı yapılmamış ve yağ değişimi düzenli yapılmamış bir ALD4 şanzıman gerçekten ciddi masraflara yol açar. Bu şanzımanların iyi tarafı kolay kolay TCM yi bozmaz. genelde basınç selenoidleri veya pozisyon şalteri sık arızalanan parçalarıdır. Basınç kaptörünün arızalandığına pek şahit olmadım genelde yağ basıncını sağlayan bölüm veya basınç selenoidi arızalı olduğunda arıza tespit cihazı kaptör arızası der. Bu basınç selenoidleri yaklaşık 1.2-1.5 ohm direnci olduğundan bir çok tamirci kısa devre olmuş zanneder. Test edilmesi basit bir parçadır ve 12v Dc elektirikle çalışır. Bu şanzımanların arızalarında bütün selenoidlerin bant ve balataların değişmesi tavsiye edilir. Valve Body üzerinde N pozisyonundan D veya R ye alındığında tork konvertörünün kilitlenmesini sağlayan (Yumuşak veya sert vitese geçme) ayar yeri vardır ve tamirden sonra mutlaka ayarlanması gerekir. Saygılarımla.


      _____________________________

    • Er
      1 Mesaj
      26 Mart 2012 12:13:33
      benim 2004 model scenic otomatik fites aracım var. dün akşam yolda ilerlerken şanzımandan küt şeklinde ses geldi(manuel vites araçlatda debriyaj a basmadan vitesdeki arabayı boşa alırsan çıkan sesin aynısı) ekranda vitesi P veya N e alın yazdı kenara çekdin bira bekledim tekrar çalıştırdım D e alarak devam ettim birşey yok fakat bu durum arada bir oluyordu ama ses gelmeden sadece ekranda vitesi P veya N e alın yazıyordu bu sefer ses geldi bir bilgisi olan varmı.


      _____________________________

    • Er
      10 Mesaj
      18 Nisan 2012 22:26:57
      Arkadaşlar, engellier sitesinde Yakup Yusuf rumuzlu bir paylaşım seven dostumuzun OTOMATİK ŞANZUMANLI ARAÇLARDA YAĞ DEĞİŞİMİ ile ilgili birikimi var. Anlatının çoğu miş-mış lı bitiyor. bu konuda halâ uzman bir arkadaştan doyurucu bilgiye ulaşamadım.

      Lutfen bu konuda otorite sahibi dostlardan bilgi rica ediyorum.
      Hepinize selamlarımla



      Otomatik şanzıman araç kullananlar için önemli bilgiler

      Arkadaşlar ben bir konuya değinmek istiyorum. Bu nedenle hem bilgilerimi bilmeyenlerle paylaşmak , hemde bu işte bilgisi veya tecrübesi olanların tecrübelerinden hem kendim hemde diğer arkadaşların istifade etmesini istiyorum.
      Konu; otomatik şanzımanda yağ ve filtre değişimi.
      Ben yıllardır (94 yılından beri) otomatik vitesli araba kullanmaktayım.Malum yurt dışından 2. el veya yurt içinden almış olduğumuz sıfır araçlarda 5 yıl zorunluluğu nedeniyle almış olduğumuz arabalara yıllarca en azından 5 yıl binmek zorunda kaldığımızdan çok fazla kilometre yapmak zorunda kalıyoruz.Hele araç 2. el ise zaten bizden öncede binildiği için muhakkak aracın yılına göre epey bir kilometre yapılmış oluyor.
      Dediğim gibi yıllardır otomatik vites araba kullanmama rağmen sanayiye gittiğimde yağcı olsun , usta olsun , hatta özel veya yetkili servis olsun benim sorduğumda şanzıman yağının özel bir durum olmadığı müddetçe kesinlikle değişmeyeceğini ancak eksilme olursa üzerinden ilave edileceği söylemişlerdi.Bende tabi bu işin uzmanı olmadığım için söylenenlere inanmıştım çünkü çevremdende otomatik vites kullanıpta şanzıman yağını değiştiren hiç olmamıştı.
      geçenlerde 96 model opel vectra otomatik vites araç kullanan bir arkadaşım.Arabasında şanzımanla ilgili bir probleminin olduğunu ve bununda yağdan kaynaklanabileceğini çünkü yağın renginin biraz değiştiğini ve üstelik arabasının 120.000 km de olduğunu şimdiye kadar kendisinin yağ değiştirmediğini kendisinden öncede değiştirilmemiş olabileceğini düşündüğünü ve üstelik arabanın kitapçığında her 80.000 km'de şanzıman yağının ve filtresinin değişmesi gerektiğinin yazdığını söyledi.Tabiki bende daha önceden bildiğim gibi şanzıman yağının değişmesine gerek olmadığını eksilirse sadece ilave olabileceğini söyledim.Arkadaşın ısrarı üzerine konuyu internet üzerinden epeyce bir araştırdık.Sonuç olarak arkadaşın haklı olduğunu ve yağın değişmesi gerektiğini öğrendik.Arkadaşla birlikte sanayiye gittik (Kırıkkale'de) bildiğimiz yağcılara gittik hepsi sanki anlaşmış gibi şanzıman yağı değişmez diye değiştirmek istemediler.üstelik biz bakın kitapçığında her 80.000 km'de yağ ve filtre değiştirilmeli diye yazıyor üstelik yağın özelliğini bile belirtiyor dediğimiz halde siz o kitapçığa bakmayın yağda bir sorun yok değiştirilmesinede gerek yok dediler.Bizde yine sanayide opelin özel yetkili servisine gidelim bari dedik.servise gittik şanzıman yağını değiştireceğimizi söyleyince usta yüzümüze tuhaf bir bakış attı.şanzıman yağını değiştirmek nerden çıktı diye bize sordu.bizde kitapçığında her 80.000 km'de değiştirilmeli diye yazıyor bizim arabada 120.000 km oldu bizde bu nedenle değiştirmek istiyoruz dedik.usta bize şanzıman yağının değişmesine gerek olmadığını yağın araba için sorun oluşturmayacağını söyledi.Biz değiştirilmesi için ısrar edincede kendilerinin değiştiremeyeceğini istiyorsak otomatik şanzımandan anlayan bir ustaya gitmemizi söyledi bizde oradan ayrıldık.Sonra benim Ankara'da daha önceden bildiğim ve otomatik şanzıman konusunda gerçekten uzman olduğuna inandığım EROL VİTAS - VİTAS ŞANZIMAN'ı telefonla aradım ve durumu izah ettim.Usta şanzıman yağının belirli km'de değişmesi gerektiğini bunun araçtan araca farkettiğini 96 opelde 80.000 yerine 60.000 km'de değişmesinin daha iyi olduğunu , 93 honda'da da (benim kendi aracım) 40.000 km'de veya her 2 yılda bir değişmesi gerektiğini söyledi.yalnız filtrenin değişmesine gerek olmadığını çünkü filtrenin şanzımanın içinde olduğunu ve değişmesi için muhakkak şanzımanın inmesi gerektiğini bununda 500 TL'yi bulacağını bu nedenle filtre değişimine şu aşamada gerek olmadığını söyledi.Yağ değişimi içinde önce şanzımandaki yağı boşaltacağını ve sonra şanzımana yağ koyacağını bununda 4-5 lt civarında olabileceğini ve arabayı 1-2 gün kullandıktan sonra tekrar şanzımandaki yağı boşaltacağını ve yeniden yeni yağ koyacağını belirtti.yağın litreside 20 TL dedi.Bu iş bana mantıklı geldi çünkü filtre değişmediği için şanzımandaki yağ tamamen boşalamıyor.içinde en az 1-2 litre yağ kalıyor 1-2 gün kullandıktan sonra yeni yağ ile eski yağ birbirine karışacak ve 2. seferde şanzımandaki eski yağ oranı büyük ölçüde azalmış olacak.Yalnız ben bu filtre değişmeme olayına kafam takıldığı için internet üzerinden araştırma yaptım pek net bir cevap bulamadım.Bu nedenle birde istanbul'da bir otomatik şanzıman ustasının telefon numarasını öğrendim ve onada sordum oda aynı şekilde yağın değişmesi gerektiğini fakat filtreye gerek olmadığını çünkü filtre değişimi için şanzımanın inmesi gerektiğini bununda pahalıya mal olacağını söyledi.
      Şimdi arkadaşlar daha önce şanzıman yağını ve filtresini değiştiren arkadaşlar oldumu veya bu işi gerçekten bilen anlayan arkadaşlar var ise bu filtre değişiminin nasıl olacağını anlatırlarsa memnun olurum.Çünkü benim arabanın kitapçığında (93 honda civic) her 40.000 km'de veya 2 yılda bir otomatik şanzıman yağı ve filtresi değiştirilmeli diyor.Haydi yağ işi kolay ama filtre için muhakkak şanzıman inmesi gerekiyorsa o iş çok zor.
      ÖNEMLİ: şanzıman yağını değiştirirken rasgele yağlar kullanılmazmış. Her aracın üreticisinin belirlediği özellikleri taşıyan yağ kullanılmalıymış. kısaca örnek vermek gerekirse:
      3 ayrı tip otomatik şanzıman yağı varmış bunlar:

      1.ilk nesil ATF 1 1950-85 arası üretilen ve şanzımanı tamamen hidrolik ve mekanik olan araçlar içim uygundur.. örnek olarak Mercedes W123

      2.ikinci nesil 1985-1998 ATF2 Dexron 2 olarak bilinir D ve E olarak bilinir D ve E arasındaki fark D hidroliktir E ise Elektroniktir.

      3.üçüncü nesil ise ATF3 Dexron 3 olarak bilinir. 99 model ve üstü araçlar ve çoğunlukla elektronik vites kutuları için uygundur.


      bu yağların birbirleriyle hiçbir benzerliği de yoktur.

      NOT:Şanzıman yağı otomatik vitesler için çok önemliymiş sadece yağlama yapmanın dışında başka görevleride varmış.Eğer zamanında yağ değişimi yapılmazsa ileride çok büyük maliyette (1000.TL-2000 Tl-3000Tl gibi) hasarlar açılmasına sebebiyet veriyormuş.Üstelik şanzımanda arıza olunca araç yolda kalıyor ve ne ileri nede geri gidiyor sadece çekici ile götürebiliyorsunuz birde heryerde otomatik şanzıman ustası olmadığı için perişan olursunuz çünkü her usta otomatik şanzımandan anlamaz üstelik şanzıman ustası bile olsa otomatik şanzımandan anlamıyor.Yıllar önce ben elmadağında böyle bir durumla karşılaştım araba dağda yolda kaldı ne ileri gidiyor nede geriye saatlerce yolda bekledim kimse yardım için bile durmuyordu.Allahtan saatler sonra bir çekici oradan geçiyormuşta onunla götürdüm oda ayrı bir macera idi.Belki o arabamın şanzıman yağı zamanında değişmiş olsaydı inanıyorumki öyle bir sorunla karşılaşmayacaktım hem maddi hemde manevi çok sıkıntı çektim hepimiz özürlü olduğumuz için böyle bir durumla karşılaşmamanızı diliyorum ve bu uzun yazıyı özellikle başınıza böyle işler gelmesin zamanında çaresine bakın diye yazdım.


      _____________________________

      Renault Scenic II Privilege 1.6 BVA Plus Tiptronik 2004
    • Er
      1 Mesaj
      02 Eylül 2014 09:33:29
      Merhabalar,

      1 hafta önce 2001 model otomatik 1.6 rxt scenic aldım. Aracı 1 gün kullandım ertesi gün sabah araç çalışmadı. Volan sensörü zannetiğim arızası beyin arızası olarak geri döndü, Beyni tamir ettiler araç motoru çok güzel çalışıyor. En azından çok masraf açmadı derken Dün akşam teslim aldım aracı yaklaşık 20 km gittim bu seferde araç kırmızı ışıkta durduktan sonra kalkmadı, motor devri 1500 e çıkıyor ve orada kalıyor. araba yürümeye çalışıyor ama sanki gaz yemiyor gibi geldi. sonra aracı parka ve N ye aldığımda gördüm ki araba gaz yiyor motora gaz verdiğimde sorun olmuyor 6bin devire kadar çıkıyor. Geri vitese taktığımda yine sorun yok ve araç sorunsuz hareket ediyor.

      Kısacası Araç 1. 2. ve D de hareket etmeye çalışıyordu, sonra aracı bir şekilde biraz hareketlendirince arac yürüdü servise kadar giderken 1 tane daha kırmızı ışıkta durdum ve kalkmadı. Aracı yine bir şekil de hareket ettirdim sorunsuz vites geçişleri ile devam etti. Ama 1. ve 2. vitesi sanıyorum kullanmıyor.

      Şanzıman arıza lambası ve servis lambası yanmıyor. muhtemelen arıza da kaydetmeyecektir.


      Şu an araç Ankara'da serciste sabah ustama da anlattım durumu. Forumda okuduğum kadarıyla şanzıman soketlerinde bir şey olabilir miş, aklıma da o geliyor, çünkü aracın volan sensörünü değiştirirlerken ön sol tarafı akü dahil indirdiler yeri çok zor. muhtemelen soketleri oynattılar veya arıza yaptı. En azından böyle düşünmek istiyorum. :)

      Sizce şanzımanda bir sorun varmıdır? içime kurt düştü. Aranızda bu tür bir arıza yaşayan birileri var mı?

      Aracın yürüdüğü zaman performansı çok güzel, sessiz sedasız gidiyor. yokuşta falan çekiş problemi de yok. Ama bir türlü doğru dürüst binemedik.


    • Er
      1 Mesaj
      01 Ekim 2014 16:33:59

      Aytek666 Benim Arabamda 2001 Model Renault Scanik. Benim Arabada otomotik Janzuman lambası yanıyordu ve Vites geçmelerinde hafif vurma oluyordu. Servise götürdüm. Bilgisayara bağladılar Vites kutusu giriş-çıkış devir kaptörünü gösterdi. Otomotik şanzumancı ustasına götürdüm. Seloritler değişecek dedi. Parça parası 350 tl İşcilik 100 Tl toplam 450 Tl dedi. Başka bir ustaya götürdüm. Oda Şanzuman yağı değişecek dedi. Şanzuman yağını değişti. Arıza geçmedi. Şanzuman sökülecek 1.500 Tl masrafın olur dedi. Canım sıkıldı bu arada İnternetten bir araştırayım dedim. Sizin Yorumunuzu gördüm. Sizin tarif ettiğiniz gibi O Soketi buldum çıkardım. Pas gidericiyle temizledim tekrar taktım. Lambası söndü. Vites vurması da geçti. Çok teşekkür ederim. Bu durumu paylaştığınız için. Bende size bildireyim diye bu siteye üye oldum.


      aytek666kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
      _____________________________

    • Teğmen
      226 Mesaj
      08 Ekim 2014 11:52:32
      quote:

      Orijinalden alıntı: Cemocan46

      Aytek666 Benim Arabamda 2001 Model Renault Scanik. Benim Arabada otomotik Janzuman lambası yanıyordu ve Vites geçmelerinde hafif vurma oluyordu. Servise götürdüm. Bilgisayara bağladılar Vites kutusu giriş-çıkış devir kaptörünü gösterdi. Otomotik şanzumancı ustasına götürdüm. Seloritler değişecek dedi. Parça parası 350 tl İşcilik 100 Tl toplam 450 Tl dedi. Başka bir ustaya götürdüm. Oda Şanzuman yağı değişecek dedi. Şanzuman yağını değişti. Arıza geçmedi. Şanzuman sökülecek 1.500 Tl masrafın olur dedi. Canım sıkıldı bu arada İnternetten bir araştırayım dedim. Sizin Yorumunuzu gördüm. Sizin tarif ettiğiniz gibi O Soketi buldum çıkardım. Pas gidericiyle temizledim tekrar taktım. Lambası söndü. Vites vurması da geçti. Çok teşekkür ederim. Bu durumu paylaştığınız için. Bende size bildireyim diye bu siteye üye oldum.

      İyi günler forumdaşlar. Benimde birkaç sorum olacak. Öncelikle aracım 2003 model 1.6 16v dynamic Otomatik Vites. Bizim aracın sorunları şunlar.
      1- Sabahları (özellikle soğuk iken) sorunsuz çalışmakta. Ancak araç gün içinde kullanıldığı zaman stop edip 1-2 dakika sonra tekrar marşa basınca 2-3 bazen 4-5 seferde çalışmakta. (Bu konuda Cemocan46 beyin tavsiyesi gibi söküp wd40layıp çözüm bulmaya çalışacağım)
      Ayrıca bir bilgi olarak ta 2-3 aydır yarım depodan fazla benzin vardı. yakınlarda çeyrek deponun altına düştü. Son dönemlerde 3-4 seferde çalışma olayı arttı.

      "Bu arada Cemocan46 bey resim ile parçanın yerini gösterir ise çok memnun olurum."

      2- Araç özellikle uzun süre kullanıldığı zamanlarda sabit hız ve devir ile giderken bir anda sanki kontrolü başka birisi ele alıyor gibi devir bir aşağı bir yukarı çıkıyor bu süre zarfında vites sanki üst yada alt vitese geçmeye çalışıyor ayrıca yine bu zaman zarfında gaz yememeye başlıyor ancak yol düz ise 3-5 sn sonra gaz yiyor ve yavaştan normale dönüyor ve uyarı ışığı sönüp normal hale geliyor. Eğer yol rampa ise çok zorlanıyor çok dik ise durma noktasına geliyor.



      _____________________________

    • Binbaşı
      1707 Mesaj
      22 Ekim 2014 22:46:27
      Arkadaşlar merhaba 2001 Scenic Otomatik 1.6 RXT almak üzere biriyle anlaştım yarın gidip araca bakacağız. Araç LPG li konuştuğumuza göre otomatikte viteste herhangi bir sorun yokmuş. Fakat aracın devir saati ibresinin çalışmadığını (titreme var ancak yukarı çıkmıyormuş) söyledi. Sizce bu önemli bir problemmidir veya otomatik vitesle bağlantısı varmıdır?


      _____________________________

    • Er
      1 Mesaj
      02 Ocak 2015 15:37:27
      Merhaba arkadaşlar. Benim arabam 2000 2.0 8v otomatik scenic 1 faz1. ve LPG li
      Benim vites sorunsuz, arıza kaydı vermiyor, arıza ışığı yanmıyor, vuruntu-kütleme yok, vitesler tıkır tıkır geçiyor. Ama....
      Arabadan AFT damlatıyor. Aynı yağ bu arabalarda direksiyon hidroliği olarak ta kullanıldığı ve nerede ise üst üste durdukları için direksiyon kutusundan şüphelenmiştim.
      Ama direksiyon yağ haznesine yağı koydum, işaretledim ve hiç eksiltme yapmıyor.
      Benim bildiğim; Contalardan veya keçelerde başka yerden sızıntı olmaz. (tabi vites kutusunda çatlak yok ise ki yok).
      Ustam vitesi indirmek lazım dedi. Gerçekten gereklimi? İstanbul Kadıköy de baktırabileceğim bir usta varmı?

      Araba hareket etmediği halde altına damlatıyor :(

      Hayırlı forumlar olsun şimdiden teşekkür ederim.


      _____________________________

    • Er
      9 Mesaj
      03 Ocak 2015 10:16:49
      bu giderken küt diye ses geliyor motor bağırmaya başlıyor ve arıza lambası yanıyor. bu durumda şanzuman kendini korumaya alıyor ve sadece 3. viteste çalışıyor. dur kalklarda vuruntu yapması ve bu gibi durumlar genelde selenoid valf denen zıkkım parçadan geliyor. ben 5 senede 7 defa selenoid valf değiştirdim. mersinde ayhan ustaya götürüyorum hep. bir defasında selenoidleri değiştirdim tam 3 ay sonra tekrar değiştirdim. kronik hastalığı bu. malesef bu selenoid valflere garanti vermiyor. benim aldığım yerde bana garanti vermediği için bende garanti veremiyorum diyor. senede 1 kere selenoid valf değiştirmeyi ya göze alacaksın yada satacaksın başka çaresi yok.


      _____________________________

    • Onbaşı
      26 Mesaj
      11 Nisan 2015 12:30:13

      Merhaba arkadaşlar acil yardım 2004 scenic 2 arabam var otomatik vites .aracımda servis lambası yandı ve sırayla otomatik el freni arızası ,vites arızası asp/ esp arızası gibi arızalar geçmeye başladı . kendi kendine kapıları klitleyip açıyor silecekleri devreye sokuyor.. Camları indirip kaldırıyor . anlıyan bilen varmı?


      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      aytek666kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
      _____________________________

    • Onbaşı
      26 Mesaj
      11 Nisan 2015 13:46:24
      Merhaba arkadaşlar acil yardım 2004 scenic 2 arabam var otomatik vites .aracımda servis lambası yandı ve sırayla otomatik el freni arızası ,vites arızası asp/ esp arızası gibi arızalar geçmeye başladı . kendi kendine kapıları klitleyip açıyor silecekleri devreye sokuyor.. Camları indirip kaldırıyor . anlıyan bilen varmı?


      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

    • Teğmen
      161 Mesaj
      21 Mart 2016 12:15:31

      üstadım merhaba
      benim aracım 2006 MEGANE II SCENİC
      aracımı geçen ağustos ayında aldım ve bunca zamandır kullanıyorum herhangi bir sorunum yoktu hafta sonu Eskişehir'e gittim fakat dönüş yolunda aracımdan kendi kendine yüksek bir sesle TAK diye bir ses geldi bu sesle birlikte o anlık bir vuruntu oluştu sonrasında herhangi bir sorun yaşamadım yolculuğuma devam ettim fakat belirli bir km sonra aracım hiç gereği yokken kendiliğinden vites küçülttü sanki 4.vitesten 3.vitese düşürürmüş gibi duruma şaşırdım vitesi normal seyrine alabilmek adına manuel konuma aldım amacım vitesin o anki konumunu görebilmek ve tekrardan 4.vitese almaktı fakat vites topuzunu manuele aldığımda bu kısımda bir rakamın yazmadığını gördüm hatta vitesin konumunu gösteren kırmızı çerçevede yoktu tüm bunlar olurken aracımda ki hız sabitleyici açıktı sonra aracımı sağa çektim vitesi P konumuna alıp yeniden D ye aldım bu sefer kırmızı çerçeve aktif hale geldi yolculuğuma devam ettim acaba hız sabitleyiciden mi yaptı diye düşünerek hız sabitleyiciyi kapadım yolculuğuma bu şekilde devam ettim aracım sorunsuz bir şekilde belirli bir km daha gitti sonra yeniden aynı şeyi yaptı durumun hız sabitleyiciden kaynaklanmadığını öğrenmiş oldum tekrardan aracımı sağa çektim tekrardan P ye alım peşinden D ye taktım bu seferde aracımı manuel konuma getirdim manuelde aynı şeyi yapacakmı diye test ettim yine belirli bir km gittikten sonra aynı şeyi yaptı vites göstergesi kırmızı çerçeve içerisinde 4 ü gösteriyordu ama araç sanki 3.vitese alınmış gibi tepki verip bağırıyordu seyir halindeyken vitesi otomatik konuma getirdim kırmızı çerçeve kayboldu sonra manuel konuma getirdim ne kırmızı çerçeve nede rakamlar gözüküyordu araç bağırarak seyre devam ediyordu sonra tepem attı ne olursa olsun dedim seyir halindeyken vites topuzunu N ye aldım ve yeniden D ye aldım araçda düzelme yoktu N ye geçinde bağırmıyordu D ye geçtiği anda vuruntu yapıp bağırmaya devam ediyordu yine sinirlendim seyir esnasında vites topuzunu r ye aldım ve peşinden D ye getirdim ama bunu seri bir şekilde yaptım ne olduysa araba düzeldi ve evime kadar sorunsuz bir şekilde geldim sabah uyandığımda vites yine aynı sorunları yaptı hatta bu sefer kaloriferim bile çalışmıyordu otomatik klima göstergelerim çalışıyor ama hava üflemiyordu araç şu an bu durumda böylece kullanıyorum tamirciye götüreceğim bakalım ne diyecekler


      wordchekkullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
      _____________________________

      ttttttttt
    • Teğmen
      161 Mesaj
      22 Mart 2016 17:43:32



      aracımı bu haliyle bugün kullandım yaklaşık 80 km yol yaptım vites geçişlerim normal sorunum otomatik şanzımanda değil belli dönüşte sanayiye uğradım aracımı bilgisayara bağladık bir sürü arıza verdi ABS'den tutta enjektöre kadar hepsini es geçtim sonuçta araba gidiyor frene basınca ABS de çalışıyor ama vites ile ilgili arıza kısmına gelince tam tahmin ettiğim gibi sorun şanzımanda değil elektronikte bir şeyler söyledi şu an hatırlamıyorum ama tamiri için 2.500 TL istedi sorun sigorta kutusuna sirayet ettiyse bu rakamında üzerine çıkacağını söyledi açıkçası moralim bozuldu ama bir doktora bakarak hastayı ameliyata yatırmak niyetinde değilim başka yerlerede göstereceğim
      son durum şu
      aracımı P konumuna alıp çalıştırıyorum kırmızı çerçeve çıkıyor ve direkt D ye alınca araba sorunsuz çalışıyor ve gidiyor vites geçişleri normal hatta manuel konuma alıyorum o konumda sorunsuz çalışıyor rakamlar kırmızı çerçeve her biri sorunsuz geçişler normal otomatik el freni çekiliyse kendi kendine iniyor her şey sorunsuz çalışıyor

      aracımı P konumundan veya D konumundan R konumuna aldığımda kırmızı çerçeve yanmıyor ama vites geçiyor araç geriye gidiyor sadece otomatik el freni çekiliyse bunu manuel indirmem gerekiyor el frenini algılamıyor birde geri giderken frene basınca P konumunda frene bastığında tık tık diye bir ses gelir otomatik vites kolunu açan sistemin sesi bu ses geliyor

      aracımı her ne konumda olursa olsun N ye aldığımda işte o zaman araba kafayı yiğiyor kırmızı çerçeve hiç bir konumda yanmıyor manuel kısımda rakamlar çıkmıyor vites arızası veriyor N den D ye takınca hafif bir vuruntu ile vites geçiyor araba gidiyor sorun yok sadece vites göstergesi çalışmıyor birde ileri giderken el freni çekiliyse bunu algılamıyor kendim indiriyorum
      Bu mesaja eklenen görseller:




      pagokullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
      _____________________________

      ttttttttt
    • Teğmen
      161 Mesaj
      04 Nisan 2016 09:44:23

      arkadaşlar sorun çözüldü mesele tahmin ettiğim gibi elektronik bir sorundan kaynaklanmakta şanzımanın üzerinde vites konum şalteri diye bir parça var içerisi su ve yağ dolmuş kirli haldeki resmini çekmeyi unuttum bu parça değişti 150 TL parça bedeli en ucuzu renoymuş opelinki 600 TL yi buluyormuş 50 TL işçilik bedeli ile toplamda 200 TL ye iş çözüldü işin enteresan yanı havalandırma ve klimamda bu sorunla beraber çalışmıyordu herhangi bir müdehalede bulunmadan bu parçanın değişimiyle onlarda faal duruma geldi artık çalışıyor ne alakası var anlamadım ama şu an arabada çalışmayan aksam yok sadece teyp çalışmıyor oda akü söküldüğü için kendini resetlemiş kod istiyor kodunu girince çalışır duruma gelecek


      kime gittiysem elinde bir kablo bir ekran arabayı bilgisayara takıp saçma sapan yorumlar yaptılar en az 2000 TL masrafı var dediler 5000 TL'yi bulur diyenler bile oldu hatta elindeki b.sayara bağladığı makinayı okumaktan anlamayanlar bile vardı epey bir moralim bozulmuştu

      usta tavsiyesi isterseniz BOSTANCI OTO SANAYİDE YILDIRIM OTO var cemil usta (0532 233 26 47) birde yanında çalışanı satılmış usta var (0532 453 69 47) benimle satılmış usta ilgilendi sağolsun iyi karşıladılar arabayı tamirhaneye soktu direkt kaputu açtı ne bilgisayar ne makina hiç birşey bağlamadı o zaman anladım usta işini biliyor aküyü söktü akünün altında bir parça var oradan voltmetre ile bir şeyler ölçtü akım tam geliyor dedi yine bir parça daha söktü sanıyorum beyindi beyinin altında vites konum şalteri var onun içini açtı içi su ve yağ dolmuş resmini çekmeyi unuttum o an keşke çekseydim temizleyelim bunu vazifesini yaparsa 50 TL ye iş çözülür dedi temizledi taktı ama olmadı yenisini aldık 150 TL tuttu toplamda 200 TL ye iş çözüldü bende derin bir oh çektim

      Bu mesaja eklenen görseller:




      pagokullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
      _____________________________

      ttttttttt
    • Teğmen
      161 Mesaj
      15 Ağustos 2016 16:57:34
      YENİ BİR SORUN AMA ŞANZIMANDAN DEĞİL ÇOK ŞÜKÜR

      aracım 2006 renault scenic II 1.6 16 v sayfanın biraz yukarılarına doğru giderseniz bu otomatik vitesten çok çektiğimi anlayacaksınız bana kalsa manuel vites kullanacağım ama malesef bu konuda evde eşimin sözü geçiyor :)


      bu hafta sonu aracımda bir titreme başladı gaz yemiyor yokuşları zar zor çıkıyor rölantide olsun gaza basınca olsun araç sıtma tutmuş gibi titriyordu bunun ile beraber vites geçmiyor ekrandaki motor işareti yanıp sönüyor ASR lambası yanıyordu sorun ilk başladığında araçtan tak diye bir ses geldi sanki aracın altını bir yere vurdum gibi hissettim Eskişehire gittiğimde yaşadığım o kabus dolu yolculuk aklıma geldi dedim yine şanzıman ayvayı yedik sonra dahada eskilere gidiverdi birden aklım eski araçlarım aklıma geldi renault spring ve Fairwayim bu araçlar farklı olsa da açıkçası aracın bu vitesteki tak diye atmasından sonraki verdiği arıza hissi (titreme ve gaz yememe) beni maziye götürdü ben bu tepkiye eski araçlarımdan aşinayım çünkü aynı titreme ve güç kaybı bu 2 aracımda da başıma gelmişti Fairwaydeki sorunun sebebi ise buji kablosundan kaynaklanan bir kaçak araç sıcak havalarda sorunsuz çalışırdı yağmur yağdımı ara sıra güçten düşerdi titrerdi tabi kaputu açıp baktığımda her şey normal görünürdü yine bir gün yağmurlu bir havada fairwayim aynı arızayı yaptı kaputu açtım birde ne göreyim buji kablosunun bir tanesi yandaki buji kablosuna çıt çıt kıvılcım atmakta bu da ateşleme düzeneğini bozmakta ve 1 silindiri devre dışı bırakmakta ertesi gün hemen buji kablolarını değiştirdim ve sorun çözüldü dahada aynı arızayı vermedi ondan öncede renault spring aracım vardı platin ateşlemeli onlarda da platinli distirübitor kronik sorunludur onda da aynı şekilde herekeden geliyorum araba birden titremeye başladı kocaeline kadar zor geldim meğerse distirübitor 2 silindire akım göndermiyormuş izmite kadar kalan 2 silindirdeki ateşlemeyle gelmişim ertesi gün renault toros distiribütörü taktırdım ve sorun düzeldi onlardaki soruna bulunan çözümde buydu

      bunları neden anlatıyorum şundan dolayı
      eski araçlarda elektronik sistem olmadığından arızayı şıp diye tespit edebiliyorsunuz ve arızalı bir şekilde de olsa yola gittiği yere kadar devam edebiliyorsunuz springle o şekilde herekeden izmite kadar geldim fairway ile yine izmitten karamürsele kadar gittim ama yeni nesil elektronik arabalarda malesef bu riske girilmiyor arıza verdimmi kalıyorsunuz korkuyorsunuz sistem elektronik üzerine kurulduğu için ateşlemedeki arıza başka bir yere sirayet edebiliyor veya başka yerde arıza varmış gibi gösterebiliyor ve benim aracımdaki gibi ekrana ASR arızası vites arızası diye uyarı verebiliyor ben aracımdaki bu titreme tepkisine önceden aşina olmasam kalkıp aracı şanzımancıya götürebilirdim vites arıza veriyor diye ama araçtaki bu güç kaybı bu titreme hissine alışık olduğumdan bunun ateşlemeden kaynaklı bir sorun olduğunu tahmin ettim ve tamirciye ona göre yönlendirdim ve sonuç ne çıktı bilin bakalım? bobin arızası evet bobini değiştirdim ve sorun düzeldi bobinin vitesle ne alakası var değilmi ama öyle işte aracın vitesinin birden TAK diye vurması ekrana gelen arıza kaydı viteslerin geçmemesi hatta manuele bile geçmiyordu insanda şanzımanda arıza varmış hissiyatı uyandırıyor ama alakası yok arıza bobindeymiş arkadaşlar

      bizim arabalarda sanırım her arıza bir şekilde dönüp dolanıp şanzımana vuruyor araçta şanzıman arızası olmasada şanzıman arızalıymış gibi sistemler uyarı veriyor hani insan bedeni gibi düşünürsek her rahatsızlıkta vücutta yüksek ateş mide bulantısı gibi tepkiler oluşur ya bu misal benim kendi aracımla ilgili tespitim bu şekilde
      bu sebeple iyi araştırın belki şanzıman da bir şey yoktur boşuna masraf yapmayın haybeye aracınızı dinleyin arkadaşlar


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pago -- 15 Ağustos 2016; 17:13:31 >
      _____________________________

      ttttttttt
    • Er
      2 Mesaj
      04 Eylül 2016 12:07:05
      Merhaba ucuz otomatik vites siparis alinir orjinal az kullanilmis guzel fiyata whatsapp numara +48 729 605 121


      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

    • Er
      1 Mesaj
      19 Ekim 2016 13:08:28

      Arkadaslar selam 2001 scanic otomatik vites aracim var arac otomatik vites ariza lambasi yakiyor fakat vites tum fonksiyonlari yapiyor gitmedigim kucak kalmadi en son bursa da sezginler sanzumanciya gittim ust beyin iletisim kesikligi kablo oksit yapmis bilginiz olsun @^Biotech^ @^Biotech^ @^Biotech^


      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      ^Biotech^kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
      _____________________________

Sayfa: [1]
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Markalar >> Renault >> scenic otomatik vites arızası?
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Facebook Sayfamız
Foruma Git
Bölümde Ara
Reklamlar
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.