Şimdi Ara

scenic otomatik vites arızası?

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir (2 Mobil) - 2 Masaüstü2 Mobil
5 sn
74
Cevap
3
Favori
90.850
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Akşam iş çıkışında bi kaç km sonra vites arıza yaptı.vites d de iken motor bağırmaya başlayınca sağa çektim.araç,ne D de,ne de 1 ve 2 de öne hamle yapmıyordu,geri vitese alınca geriye hamle yapıyordu.servis lambası da yanmadı.bi 5 dakka aracı çalıştırıp denedim,en sonunda vites aldı.eve geldim.şu an için bir sorun yok ama kafamda soru işareti oluştu.yola gidecektim ama erteledim.yarın sabah servise gidip baktıracam.sizin başınıza böyle bir sorun geldi mi,sorun ne olabilir acaba?



  • quote:

    Orijinalden alıntı: murad22

    quote:

    Orijinalden alıntı: meminurk

    Merhaba scenic sevipte sevgisini paylaşan dostlar.
    Yaklaşık bir yıldır ailece kurgulayıp sorguladığımız scenic'imize üç ay önce kavuştuk. Alır almaz LPG taktırdım. (Atiker)
    Servis kayıtları düzenli gibi görünüyor, fakat şanzuman yağı ile ilgili bir şey öğrenemedim. Araç 130,000 i buldu, bu gün servisçilere sorduğumda bana ''bunların şanzuman yağı değişmez, sonsuz yağ var'' dendi.
    Bunun gerçeklik payı varmı, yoksa belli bir km sonra periyodik yağ, vs. değişiyormu?

    Zira araç bu hacmi ve konforuna rağmen pek atak gelmedi bana. Sabah soğukken biraz vuruntu hissediyorum, bazı zamanlarda da hafif yokuşlarda bile geriye kaydırıyor.

    Cevaben şimdiden teşekkür ederim, bana rahatlıkla soru sorabilirsiniz, deneyimlerimi paylaşmaktan keyif alırım.

    Selamlar

    dostum bende scenic 2 almayı düşünüyorum ama bu otomatik viteslerin problemleri beni korkutmaya başladı. acaba diyorum manuel almak dahamı mantıklı..sorun şu ki eşim yeni ehliyet aldı ve ara sıra o da kullanacak. ortalama ayda 2-3 kez yaklaşık 50-60 km.. seçenek çok olunca hangisi olsun kararsızlığı yaşıyor insan..acaba dizel mi olsun yoksa benzin-lpg mi acaba manuel mi olsun yoksa otomatik mi..
    Soruma gelince daha önce muhakkak manuel vitesli araç kullan mışsındır bu aracında otomatik olduğuna göre sence kıt kanaat 100-200 tl dahiii pazarlık yapıp fiyatı düşürdüğümüze sevinirken acaba otomatik alıp servisleri bu kadar memnun etmelimiyiz yoksa eski usül manuel olarak devam mı etmeliyiz... yanlış anlama bana tavsiye olarak hangisini önerirsin...otomatik vitesin artıları nedir eksileri nedir

    Alıntıları Göster
    Renault Megane Clio. Laguna ve scenic lerde ALD4 isimli otomatik 4 ileri şanzımanı kullanır bu şanzımanlar 2 si basınç (Pressure selenoid) 4 tanesi sıralama (Shift) selenoidi de denen toplam 7 tane selenoid (Elektrovana) dan olusur. Bunun yanında sistemde bir adet vites pozisyonlarını gösteren pozisyon şalteri denen elektronik bir malzeme, şanzıman yağ sıcaklık sensörü, Şanzıman yağı basıncını ölçen basınç kaptörü denen bir sensör vardır. bu sistemin birde mekanik aksamı (Valve Body) üzerinde selenoidler ile piston ve sübapları barındıran sanayi diliyle (Alt hidrolik beyin) ve bu orkestrayı yöneten TCM adlı elektronik kontrol ünitesi vardır. Zamanında bakımı yapılmamış ve yağ değişimi düzenli yapılmamış bir ALD4 şanzıman gerçekten ciddi masraflara yol açar. Bu şanzımanların iyi tarafı kolay kolay TCM yi bozmaz. genelde basınç selenoidleri veya pozisyon şalteri sık arızalanan parçalarıdır. Basınç kaptörünün arızalandığına pek şahit olmadım genelde yağ basıncını sağlayan bölüm veya basınç selenoidi arızalı olduğunda arıza tespit cihazı kaptör arızası der. Bu basınç selenoidleri yaklaşık 1.2-1.5 ohm direnci olduğundan bir çok tamirci kısa devre olmuş zanneder. Test edilmesi basit bir parçadır ve 12v Dc elektirikle çalışır. Bu şanzımanların arızalarında bütün selenoidlerin bant ve balataların değişmesi tavsiye edilir. Valve Body üzerinde N pozisyonundan D veya R ye alındığında tork konvertörünün kilitlenmesini sağlayan (Yumuşak veya sert vitese geçme) ayar yeri vardır ve tamirden sonra mutlaka ayarlanması gerekir. Saygılarımla.
  • bende aytek666 arkadaşımızdaki arızanın aynısını yaşıyorum.2001 megane scenic 65000 km de araç.5 ay önce BRC sıralı lpg taktırdım.son 2 ay içinde şanzuman arıza lambası yanmaya başladı.Genelde ilk çalışmada oluyor sonra kayboluyordu.sonraları yolda yapmaya başladı arıza verdiğinde ya araba sağırlaşıyor ya da vuruntu yapıyor.Daha önce 1996 otomatik lagunam vardı.45000 de bir şanzuman yağını değiştiriyordum.Bundaki arıza da acaba yağdan olabilir mi diye yağı komple değiştirdim.Değişimi yapan usta eski tip bilgisayar ile beyni kontrol etti herhangi bir arıza tespit edemedi.Yağ değişiminden 1 hafta sonra arıza tekrar başladı.Bu sefer yetkili bir servise gittim yeni bilgisayarla baktığında türbin devri okuma hatası hız kaptörü diye bir arızayı beyinde gördük.Arızayı resetledi 1 gün sonra arıza lambası yine yandı henüz gidemedim fakat sanırım aynı arızayı okuyacağız.Serviste usta bana şöyle bir şey söyledi duyan ya da karşılaşan varsa paylaşırsa sevinirim.Bazen LPG ye geçişten sonra arabada arızalar oluşabiliyormuş şöyleki sıralı sistem lpg lerde çok fazla elektornik aksam olduğunu ve bu arabalarda fazla elektronik aksam olduğunu bazen lpg nin elektronik devresinin arabanın devrelerine etki ederek arızalara sebep olabileceğini söyledi.Bilgisayara göre hareket edecek olursak 177 ytl ye hız kaptörünü değiştirebileceğini ama arızanın kalabileceğini söyledi bu durumda arıza şanzuman içinde olabilirmiş.Benzer problemi yaşayan ya da duyan bilen arkadaşların yardımını bekliyorum.

    şimdiden teşekkürler

    şanzumanın içini ve bağlantılarını merak edenlere
    http://www.autotransonline.ro/cataloage/EUROPENE/PEUGOT/dp0.pdf



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi maverick_2006 -- 13 Eylül 2008; 17:37:24 >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.