Şimdi Ara

LPG'li araçlarda benzin pompası çalışmalı mı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
71
Cevap
2
Favori
76.501
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • merhabalar sevgili forum üyeleri.
    Benzin pompasına role takılıp takılmaması ile ilgili görüşlerini açıklamış arkadaşlarımız.
    @oğuzhannn arkadaşıma sonuna kadar katılıyorum.Benzin pompası benzin tankının içinde yer alan dalgıç 1 pompadır.Hem sisteme benzin basar hem de bastığı benzinle kendini soğutur.Benzin tankınızda yeterli miktarda benzininiz yoksa (örneğin 6-7 lt) sisteme benzin basamayacak basamadığı için de soğuyamayacak soğuyamadığı için de pompa (mission:impossible-görevimiz tehlike dizisinin lap-topu gibi) kendini imha edecektir.Durum böyle iken ayrıntılara girmeye gerek olmadığını düşünüyorum.Ancak burada anladığım kadarı ile reklamcı 1 firma da var ve ben bu sebeptendir ki ayrıntının en derinine gireceğim.

    Benzin tankımız 1/2 (yani yarım depo) dolu varsayalım.Aracımız lpg ile seyrediyor ve xxx marka pompa rölesi var.Şehirlerarası yola çıkmışım yolum gidiş-dönüş çift yönlü ama tek yol üzerinde.Kısaca bölünmüş yol değil.Lpg sistemleri stratejik olarak 2 saniyelik gecikmeyi arıza olarak algılar ve sistemi benzine geçirir.Sevgili reklamcı arkadaşımızın pompa rölesi 20 dakikada 1 kez sistemi benzinle doldurup enjektörleri soğutuyor ya ve bizde tam bu 18. dakikadayız yani sistemde benzin yerine benzin buharı (hava) var.Çift yönlü yolda 18. dakikada sollama yapmak için sol şeride geçtiğim sırada (tabii yanımda kendimden daha değerli eşim ve çocuklarım da var) lpg sisteminde arıza oluştu ve girdiğim sollama totalde 5 saniye zaman gerektiren hafif riskli 1 sollama.Aracımın lpg ecusu benzine geçişi yaptı ardından arkadaki benzin pompası birden benzin basmaya başladı gel gör ki sistemde hava var ve bu hava yaklaşık 3-4 saniye sonra bitip benzin enjektörlerime benzin ulaşacak.Ve tabii ki tahmin edersiniz ben ailemle birlikte artık öbür tarafın yolunu çoktan tutmuş olurum.

    Arkadaşlar böylesi 1 röleye bilmem microprosesor işlemcili falan laf kalabalığına lüzum yok.Kaldı ki yeni nesil Euro 2-3-4 motorlarda petrol pressure sensör var hiç yapamazsınız bu dediğinizi.Gerek görülse idi bu işin avrupada standardizasyonu var ve her üretici marka lpg dönüşüm kitinin içine bu ürünü koymak zorunda olurdu.Amerika keşfine gerek yok lütfen rica ediyorum.

    Benzin pompası benim ve ailemin canından daha değerli değil.Kaldı ki benzin seviyesi kriterine uyduğunuzda hiçbir şekilde benzin pompanız yanmaz yanamaz.
    Benzin pompasının yandığından bahsetmiş 1 arkadaşımız.Benzin pompası uzun süre çalışmaktan yanmaz.Her benzin pompası basınç regülatörüne sahiptir ve bu regülatör ön tarafa hangi zamanda ne oranda benzin pompalanması gerektiğini sağlar.Dolayısı ile aracımızdaki benzin basınç regülatörü ön tarafta enjektörlerden benzin ihtiyacı algılamıyor ise pompanın tam güçte çalışmasına mani olacaktır.Benzin pompası yanması sadece eksik benzin seviyesinden kaynaklanır.

    Hoşçakalınız...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mesutguvenc -- 8 Eylül 2008; 22:52:50 >




  • merhabalar sevgili forum üyeleri.
    Benzin pompasına role takılıp takılmaması ile ilgili görüşlerini açıklamış arkadaşlarımız.
    @oğuzhannn arkadaşıma sonuna kadar katılıyorum.Benzin pompası benzin tankının içinde yer alan dalgıç 1 pompadır.Hem sisteme benzin basar hem de bastığı benzinle kendini soğutur.Benzin tankınızda yeterli miktarda benzininiz yoksa (örneğin 6-7 lt) sisteme benzin basamayacak basamadığı için de soğuyamayacak soğuyamadığı için de pompa (mission:impossible-görevimiz tehlike dizisinin lap-topu gibi) kendini imha edecektir.Durum böyle iken ayrıntılara girmeye gerek olmadığını düşünüyorum.Ancak burada anladığım kadarı ile reklamcı 1 firma da var ve ben bu sebeptendir ki ayrıntının en derinine gireceğim.

    Benzin tankımız 1/2 (yani yarım depo) dolu varsayalım.Aracımız lpg ile seyrediyor ve xxx marka pompa rölesi var.Şehirlerarası yola çıkmışım yolum gidiş-dönüş çift yönlü ama tek yol üzerinde.Kısaca bölünmüş yol değil.Lpg sistemleri stratejik olarak 2 saniyelik gecikmeyi arıza olarak algılar ve sistemi benzine geçirir.Sevgili reklamcı arkadaşımızın pompa rölesi 20 dakikada 1 kez sistemi benzinle doldurup enjektörleri soğutuyor ya ve bizde tam bu 18. dakikadayız yani sistemde benzin yerine benzin buharı (hava) var.Çift yönlü yolda 18. dakikada sollama yapmak için sol şeride geçtiğim sırada (tabii yanımda kendimden daha değerli eşim ve çocuklarım da var) lpg sisteminde arıza oluştu ve girdiğim sollama totalde 5 saniye zaman gerektiren hafif riskli 1 sollama.Aracımın lpg ecusu benzine geçişi yaptı ardından arkadaki benzin pompası birden benzin basmaya başladı gel gör ki sistemde hava var ve bu hava yaklaşık 3-4 saniye sonra bitip benzin enjektörlerime benzin ulaşacak.Ve tabii ki tahmin edersiniz ben ailemle birlikte artık öbür tarafın yolunu çoktan tutmuş olurum.

    Arkadaşlar böylesi 1 röleye bilmem microprosesor işlemcili falan laf kalabalığına lüzum yok.Kaldı ki yeni nesil Euro 2-3-4 motorlarda petrol pressure sensör var hiç yapamazsınız bu dediğinizi.Gerek görülse idi bu işin avrupada standardizasyonu var ve her üretici marka lpg dönüşüm kitinin içine bu ürünü koymak zorunda olurdu.Amerika keşfine gerek yok lütfen rica ediyorum.

    Benzin pompası benim ve ailemin canından daha değerli değil.Kaldı ki benzin seviyesi kriterine uyduğunuzda hiçbir şekilde benzin pompanız yanmaz yanamaz.
    Benzin pompasının yandığından bahsetmiş 1 arkadaşımız.Benzin pompası uzun süre çalışmaktan yanmaz.Her benzin pompası basınç regülatörüne sahiptir ve bu regülatör ön tarafa hangi zamanda ne oranda benzin pompalanması gerektiğini sağlar.Dolayısı ile aracımızdaki benzin basınç regülatörü ön tarafta enjektörlerden benzin ihtiyacı algılamıyor ise pompanın tam güçte çalışmasına mani olacaktır.Benzin pompası yanması sadece eksik benzin seviyesinden kaynaklanır.

    Hoşçakalınız...
  • Ya bırakın bu reklam kokan yazıları.Biz neden
    bahsediyoruz siz neden bahsediyorsunuz.

    @oğuzhannn bende öyle bir prolem yok.LPG
    bittiğinde anında benzin pompası çalışıyor
    ve çok hafif bir şekilde bunu hissediyorsunuz.
  • Evet yarım depo benzin olsun yeter araçta her 300 kmde bir benzin düzeyini kontrol ediyor inen gösterge hoop eski yerine geliyor.İnanın ibrenin benzin almadan yükselmesi beni çok mutlu ediyor.
  • ilk önce benzin pompasının mantıgını anlamamız lazım ? hani bütün lpg ustaları derlerya çeyrek depo benzinin altında binme diye gerçekten haklılar benzin depon çeyreğin altına düştümü benzin pompası devirdaimmi artık nedir tam bilemiyorum yapamıyor ve yanıyor(lpg ustalarından duydugum) bu yüzden çeyrek deponun altında binme hiçbişi olmaz evelAllah
  • bence röle taktırmakta fayda var

    hassas bir kullanıcı oldugum halde hiç çeyrek deponun altına düşmedim

    benzin otomatigim yandı.

    bende diyordum pompa ısınmasın aman benzin dönerek enj sogutsun......vs

    tam arabanın çok lazım ettigi yerde acil bi hastamızı yetiştirecekken arabam çalışmadı
    yoksaki 2 dk içinde nasıl oluyorsa benzin otomatigim yanmış iyiki 2. aracımız varmış.
    ilk başta röleye karşı olan ustam 150 ytlik otomatik degiştikten sonra şimdi gel 25 ytl ye bir röle atım diyor.....
    neyse boşverdik
    tavsiyem röle atılmalı
  • REKLAMLARINDA FAYDASI OLDUGU VARSAYIMIYLA

    BİR ATIF VAR ONA CEVABEN:.FROZENREALM KARDEŞ BİNBAŞI OLMUŞ OLABİLİRSİN
    SONRA BURDA ER OLARAK YAZANLAR KONUYA UZAK OLANLAR ANLAMIMI TAŞIYOR
    BURDA SEN INTERNETIN NE OLDUGUNU BILMEDIGIN ZAMANLARDA 1994 LERDE GÖRÜNTÜLÜ CHAT
    YAPANLARDA VARDI MSN VS. DEN BAHSETMIYORUM
    OZAMAN WIN95 DE YOKTU DEMEKKI SEN OZAMANLAR ER BİLE DEGILMISSIN
    NEYSE BU KONU SENI VE BI BASKASINI UZMESIN KONUYU DEGISTIRIYORUM.

    bi arkadaş demişki benzini kullanmadıgım halde bitiyor.
    bu bi şekilde benzin deposu içindeki benzinin depodan dısarı atılması yoluyla olur
    bu konuyu cok farklı forumlardada cevaplandıgını goruyorum
    benzın pompan devamlı calıstıgından boru basıncın gaz kesıcı tarafından kapatıldıgından
    boru basıncın artar basınc artınca boruda azda kacagın varsa kacar
    calısan dalgıc pompa benzını ısıtır ve kımyasal olarak buharlaşma olur boylece gaz olarak
    da bır kacıs olur tabii sadece gazla araba calıstırıp kontak kapatıyorsan yoksa dıger
    yol nedır? araba once benzınle calısıyorsa egzost yontemıyle yanarak atılır.

    araba sollayan bi arkadaş vardı o da konuları ıyı okursa faydalı durumlar olusur
    teknıgın yanlışına ıtıraz edılır. vatandasın dedıgi şu konuya itiraz edıyor.

    diyorkı 18 dakıkada arac sollarken benzin pompası calışması gerektı 2 dakıka dahamı bekleyım
    vatandaş 20 dakıkada bir 6 sanıye calısır demıyorkı
    vatandaş 20 dakıkada bir 6 sanıye yı extra calısıyor diyor
    yanı sen bu esnada gaza gectıysen gaza gore duruyor
    benzıne gectıgınde calısır dıyor yanı sollarkende benzıne gectıysen 20 dakıkayı
    beklemıyor ha bu benzıne gectı calış sende dıyor

    BMC ci kardeş reklam amaclı bır topık olmuş demişsın
    senin burdaki durumunda sanki reklam gibi gözüküyor
    reklam olsun olmasın bu vatan bizim varsa iyi şeyler olsun yardım edelim .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi abazlılı -- 12 Eylül 2008; 15:33:00 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: biza

    işin aslı beyler araç enjektörleri işemiyorsa pompa kesici gereksizdir normal şartlarda pompanın bastıgı (4 ila 6 bar ) arası basınclı benzinin motor ancak %5 civarını kullanır buda araç motor devrine göre degişir bir miktar tabi geri kalan %90 benzin depoya geri döner yani enjktörlerin çalışmaması pompaya bir sıkıntı yaratmaz aksine pompa calışmazsa zaman içinde oksit yapıyor ve kitleniyor ( ikitane mersedes pompası bu yüzden çöpe attım 76 manda oldugu için mecburen kesmek zorunda idim) yani ihtiyaç hissedilmiyorsa takılmamalı

    arkadasa katılıyorum enjektor uyutulunca lopmanın çalısıp çalısmaması benzin sarfiyatı açısından onemli değil(enjektorler kenarlarından kaçırmıyorsa buna işeme deniyor) .Ancak bir alet ne kadar çok çalısırsa o kadar çabuk bozulur ne olursa olsun o yüzden araçtaki benzin pompasıda çalıstıkça ömründen gidecektir , en sağlıklı sistem enjektorün emülatorle uyutulup benzin pompasınında durdurulmasıdır (pompanın ömrü açısından) benim aracımda enjektorü emülatorle uyutup pompayıda benzin lpg anahtarına bağladık hiç bir problem yok, ancak her sabah aracı benzinle çalısıtırıyorumki benzinle çalısan parçalar zarar görmesin die.
    bu arada aracım tek nokta enj. normal sistem lpg



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi brkpls -- 17 Eylül 2008; 17:40:37 >




  • arkadaşlar konuyu hortlatmış olacam ama.. bilmenizde fayda var.. 4 tane yeni sembol 1.2 16v aldım bunlara alır almaz gaz taktırdım, birisi ilk gelen araç idi biraz yol yaptık, 1000 km civarı pompa vınnnn ötmeye başladı bende garantiden çıkmış olmasına rağmen ne olur ne olmaz die servise götürdüm ve ustanın dediği.. 2004 model üzeri benzinli renaultların hiçbirisinde benzin geri dönüşü yok.. bu yüzdende pompa sürekli benzin basıp, sonrada geri alamadığı için.. zamanla zayıf düşüyor ve yanıyor.. ticari taksilerin %95 inde vardır röle.. ben dedim 1 yıldır bende scenic var, 55000 km yaptım lpg de
    bişi olmadı dedim. oda dedi.. bir kaç gün veya bir kaç hafta içinde seninkindede başlar dedi.. açtı ya şom ağzını.. şuanda benim pompa yeterli benzini basmıyor.. sabahları çalışma problemi yaşıyorum, vs. vs. yeni araçları doğuya yoladığım için onlara hemen taktırdım.. 30 tl lik bir röle için ne sıkıntı çekeyimki..




  • Yoruma çok açık bir konu, araçtan araca doğru yada yanlış olabilir. Röle takılmasında bende fayda görüyorum.
  • benim aracımda var devresinide ben kendim yaptım çok memnunum 3 yıldır kullanmaktayım ayrıca lpg ye geçişte veya benzine geçişte çok hafif bir silkeleme var sadece,,,, Öyle stop filan etmiyor yanlış bilinen çok şey var kullanıcılara aktarırken tarafsız olalım . benim aracımda benzin pompası yandı 1 kere ondan sonra takdım o günden beride hiç bir problemle karşılaşmadım
  • Sanirim yarin itibariyle araniza ben de katilacam. 2004 Megane 2 var bende de 2011 de lpg taktirdim. Oncelikle araba triptonik vites onu soyleyim. Start dugmesi var. Gecen hafta start a bastigimda arac marsa basti ama atesleme yapmadi, sanki benzin bitmis gibi. O gun 4-5 denemeden sonra elim tesadufen lpg acma dugmesine basili kaldigi icin arac calisti. Renault' a goturduk sadece benzin filtresini degistirdiler. Aradan 2 gun gecti, arac normal sekilde calistirildiginda calisiyordu. Bu aksam sorunu tekrarladi. 7-8 kere denedik olmadi, en son yol yardimi geldi. Araci calistirirken tupu acma tusuna basili tutunca calisti. Ben de 2 gun onca nasil tesadufen birkac denemeden sonra calistirdigimi anlamis oldum. Araba calistiktan sonra benzine alinca motor sonuyor. Yarin gidip baktiricaz. Benzin pompasi ya da nam-i deger benzin otomatigi calismiyor die dusunuyoruz. Bakalim yarin neler cikacak. Ama yaptirinca role takilmali mi takilmamali mi karar veremedim. Eger yanmadiysa pompa, elektrikle ilgili bi sorun varsa role taktirmamayi dusunuyorum. Ama dediginiz gibi pompa yanmissa naapsam bilemedim




  • ÇÖZÜM

    Arkadaşlar kesinlikle kesinlikle araçlarınızda benzin pompası gereksiz yere çalışmamalıdır . Nedeni ise şu ; benzin pompalarınızın içerilerinde her elektrikle çalışan bobinli motorda olduğu gibi kömürler ve bakır bobin var bu parçalar motor çalıştıkça aynı bir fren balatası gibi aşınarak eriyip biterler ve pompanız aniden durur iş görmez hale gelir . Tabiki benzinde kullandığınız sürece bunun önüne geçemezsiniz ancak lpg de kullandığızda kesinlikle böyle olmasına gerek yoktur aksi halde diğer türlü hem pompanız yanıcaktır hemde pompanın sürekli benzin hortumunun içerisine benzin basmaya zormalası yüzünden ciddi bir kazaya davetiye çıkarmış olucaksınız örnek olarak internet ten birkaçına bakabilirsiniz kısa süre önce aşırı basınç yüzünden bir arkadaşımızın aracında pompanın yaratmış olduğu basınç yüzünden benzin hortumu yerinden çıkarak sıcak egzoz manifolduna benzin püskürtmesi sonucu malesef arkadaşımızın aracı alev alarak yandı . sizde hem bu kazaları önlemek hemde aracınıza zarar vermek istemiyorsanız bunu hem ucuz hemde oldukça kullanışlı bir elektronik devre ile işin uzmanlarına yaptırabilirsiz Aracınız lpg den benzine benzinden lpg ye geçişlerde hirbir sorun çıkarmayacaktır .Ankara da ikamet eden arkadaşlarımız 541 928 77 79 numaralı telefondan bana ulaşırlarsa kendilerine yardımcı olurum diğer arkadaşlarda tabiki arayıp benden gerekli yardımı alabilirler . iyi forumlar ....




  • Merhaba Arkadaşlar,

    Benzin pompalarına takılan pompa roleleri müşterilerimizin isteğine göre ve aksesuar olarak sunulmaktadır. Yaptığımız montajların birçoğunda bu role kullanılmadı ve müşterilerimiz benzin seviyelerini en az çeyrek depoda tutarak bu sorunun oluşmasını geçici olarak engellemektedirler. Yalnız bu yöntem sadece bu sorunu geçici olarak engellemek için kullanılır ve kesin sonuç değildir. Kesin sonuç zaman ayarlı pompa roleleriyle alınabilmektedir. Bu roleler bilinen 4 ayaklı veya 5 ayaklı roleler değildirler ve rolenin montajı sonrası, araç gaza geçtikten yaklaşık 10 sn. - 50 sn. sonra role benzin pompasını durdurur. Bu da ister depoda yeteri kadar benzin bulunsun, ister bulunmasın pompanın gereksiz ısınmasını engeller ve pompa motorunu korur. Hatta Güney Kore ve Japonya kökenli Otogaz kitlerinin ECU'lerinde (Elektronik Kontrol Ünitesi) bu sistem mevcut olmakla birlikte mutlaka pompanın durdurulmasını istemektedirler.

    İyi çalışmalar,




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Anarchy

    renault clio 1.6 2000 model atiker sıralı aracım var.sürekli yarım depoya yakın dolaşırım benzin, uzun yola gittim geldim sorun yoktu,ertesi sabah arabayı çalıştıramadım marş basıyor fakat araç çalışmıyordu sanayiye götürüldü ve özel reno servisi tarafından benzin pompasında bir parça değiştirildi sorun düzeldi.Bu araçla ilk kez 9-10 saatlik bir yola çıktım ve böle bi problem oldu.yarım depoda benzin vardı, bu söylediklerinize göre olmaması gereken bir durum meydana geldi.bir açıklaması olan varmı ?

    Bence nedeni basit: 13 yil

    Benzin pompasi gibi elektro-mekanik bir parcanin 13 yilda ariza vermesi normal. 3 yasinda yapsaydi o zaman anormal olurdu. Arkadasin Focus benzin pompasi 11 yasinda iflas etti, bir diger arkadasin Opel Corsa benzin pompasi 9 yssinda iflas etti. Sizinki cok bile dayanmis, tabi onceden degismediyse...




  • Arkadaşlar bu konu yıllardır tartışılıyor. Kimileri hayır diyor kimileri evet diyor. Bazıları benzin pompasını durdurmaya gerek yok dese de internette iki de bir benzin pompası değiştirdiğinden şikayet eden bi sürü insan var.

    Bazı elektrikçiler bunu halletmek için zaman rolesi takıyor, bazıları da daha elektronik cihazlar takıyor. Mesela elektronik alt forumuna bi başlık açmışlarwww.ekopomp.com diye link vermişler.

    Benzin pompama herhangi bişey olmadı henüz ama bu konuda sıkıntı yaşayanlar var mı aramızda? Eğer varsa biz de önlemimizi alalım..



  • EVET ARKADAŞLAR ÇEYREK DEPONUN ALTINA İNMEMEKTE FAYDA VAR NEDENMİ. ÇÜNKÜ POMPA SÜREKLİ ÇALIŞIYOR VE BİR ISINMA MEYDANA GELİYOR BU ISINMAYI BENZİNLE SOĞUTUYOR .ONUN İÇİN ÇEYREK DEPONUN ALTINA İNİCE BENZİN DEPODA AZ OLDUĞU İÇİN SOĞUTMA YETERSİZ OLUYOR.
    BİRDE BİR TECRÜBEMİ SİZİNLE PAYLAŞMAK İSTİYORUM.BENİM ARCIM BENZİN ÇEYREĞİN ALTINA DÜŞÜNCE ARACI İLK ÇALIŞTIRDIĞIMDA MOTORDA TİTREME OLUYOR SANKİ TEKLİYORMUŞ GİBİ ÇALIŞIYO FAKAT BENZİN ÇEYREĞİN ÜSTÜNDE OLDUMU ÖYLE BİR PROBLEM YOK BENCE ÇOK İLGİNÇ BİR DURUM




  • http://forum.donanimhaber.com/m_24460022/tm.htm
    biraz önce konuyu açtım hakikaten bu önlenmesi gereken bin durum sanırım
  • Arkadaşlar buradaki en eski kullanıcılardan biri olarak aracımda role yok 4 yıl oldu hiç bişey olmadı ama 1/3 altına benzini düşürmem uzun yol öncesi de özellikle sıcak havalar da benzini 1/ 2 çıkartırım
    Benzin enjektörlerinin sağlıgı ve acil durumlar için pompa çalışmalı
    artı benzin basıncını elektronik olarak kontrol eden araçlarda role kullanıldığı zaman arıza lambasını yakabilir.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Okifi

    Bencede role olmamalı ve benzin çeyrek depodan az kalmamalıdır.Zamanla oluşacak acil bir durumda araç benzine geçmesi gerekirken rolenin devreye girmediğni ve bu olayın tehlikeli bir anda oluşabileceğini göz önünde bulundurun.


    Bu yüzden çift röle taktırmak gerekiyor.Biri benzin
    pompasını stop etmek için diğeri ise gaz bittiğinde tekrar
    pompanın çalışmasını sağlamak için
  • Dediğinizi yapabilmek için çift roleye gerek yok çift taraflı çalışan roleler var yani bir tarafı kestiği zaman anında öbür tarafı açan acil durumlarda yarım sn nin bile çok önemi var bu sürde araç önce lpg bir sıkıntı çıkacak role açacak yeterli benzin gelecek araç benzine geçecek normal seyrine geçecek ooo geçti bir sn bizim vardı yarım sn hakkımız olmaz role takılmayacak canınız bir benzin pompasından dahamı önemli saygılar
    quote:

    Orjinalden alıntı: aserel


    quote:

    Orjinalden alıntı: Okifi

    Bencede role olmamalı ve benzin çeyrek depodan az kalmamalıdır.Zamanla oluşacak acil bir durumda araç benzine geçmesi gerekirken rolenin devreye girmediğni ve bu olayın tehlikeli bir anda oluşabileceğini göz önünde bulundurun.


    Bu yüzden çift röle taktırmak gerekiyor.Biri benzin
    pompasını stop etmek için diğeri ise gaz bittiğinde tekrar
    pompanın çalışmasını sağlamak için





  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.