Şimdi Ara

Bmw 3.16i

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
124
Cevap
4
Favori
149.338
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 2006 ve üzeri bmw 316i almayı düşünüyorum araç hakkında bilgisi olan arkadaşlarımın gördükleri eksiklikler hakkında bilgi vermelerini rica ediyorum.Bir de 3.16 ile 3.16i arasındaki tek fark injection olması mı?



  • 318i serisi neden bmw nin fiyat listesinde görünmüyor? 316 ve 320 var ama?

    http://www.bmw.com.tr/tr/tr/_dynamic/fiyat_listesi.aspx
  • Bizde de 1.16i var tamamen aynı motor.

    Genel olarak motorun karakterini inceleyecek olursak;


    - Motor dediğiniz gibi alt devirlerde zayıf. Bu yüzden kalkışlardaki performansı kötü gibi geliyor.

    - Ancak üst devirlerde gerçekten 115 beygirin hakkını veriyor. Yeter ki redline yapın.

    - Yakıtı tüketimi evet fazla, motor alt devirlerde yeterli torku üretemediği için daha fazla devir çevirmek zorundasınız. Daha fazla devir çevirdiğiniz içinde daha fazla yakıt tüketiyorsunuz.

    - Ancak motora yürümüyor, kalkmıyor diyen haksızlık ediyor.

    Bakınız: http://www.bmw.com.tr/tr/en/newvehicles/3series/sedan/2008/allfacts/engines/engine_data.html


    * Azami hız (km/sa) 203

    * Hızlanma 0 - 100 km/sa (sn) 13,4(otomatik araçta) Edit: ARACIN BOŞ AĞIRLIĞI: 1455kg


    Alt devirler zayıf olduğu için ve otomatik vitesle adam gibi kalkış yapılamadığı için 13,4 saniyede 100km hıza ulaşıyor.

    Ancak son hıza bakacak olursak 203km/h.


    İnceleyin atmosferik motorlu 1.600 hacimli hangi aracın son hızı 203km/h.

    Ayrıca aracın viraj kabiliyetini, direksiyonun size verdiği hisleri, frenin size verdiği güveni hangi araçtan alacaksınız ?

    Hyundai Accent sizi sollarken, iş viraja geldiğinde o 90km/h ile virajı dönerken siz onun yanından geçeceksiniz.

    Birde prestijinizi düşünün derim.

    Adam gibi kullanıldığında öyle gitmeyen bir araç değil. Biraz araştırarak konuşalım. Öyle alt devirde gaza basıyorsunuz, dizel performansı bekliyorsunuz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bekozim123 -- 6 Mart 2011; 21:53:26 >
  • Ben anlamiyorum arkadaslar 3.16 1.6 motor diyorsunuzda Burada 1.9 I yaziyor ben bunu anlamadim bi turlu 2001 model 3.16
    http://www.nettiauto.com/bmw/316/4544239
    Bana birisi aciklik getirebilirmi? Avrupada yasiyorum. 2000 uzeri motorlarin hepsi 1.9 I yaziyor?:S:S:S
  • Arkadaşlar mevcut aracımı (Fluence 1.5 DCI 2011 model) satıp yerine 2006 model bir BMW 3.16i almayı düşünüyorum. Almayı düşündüğüm araç 100.000 km filan olucak ,sormak istediğim bu araçların bakımları (ağır bakımları özellikle) kaç km de ve ne kadar tutar ortalama. Sırf şehir içi ve aile otomobili olarak kullanıcam yani performans derdim filan yok. Sorunsuz biner miyim onu merak ediyorum. 100.000 'de alsam yılda ortalama 12.000 km yapan birisi olarak sizce kaç sene sorunsuz binerim ?


    Örnek olarak aşağıdaki araç mesela:

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-bmw-bayan-ruhsat-sahibinden-2006-bmw-3-16-i-lpg-li-isik-paketli-77863130/detay



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi redwyne -- 13 Mart 2012; 10:21:13 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: borntobewild

    Arkadaşlar mevcut aracımı (Fluence 1.5 DCI 2011 model) satıp yerine 2006 model bir BMW 3.16i almayı düşünüyorum. Almayı düşündüğüm araç 100.000 km filan olucak ,sormak istediğim bu araçların bakımları (ağır bakımları özellikle) kaç km de ve ne kadar tutar ortalama. Sırf şehir içi ve aile otomobili olarak kullanıcam yani performans derdim filan yok. Sorunsuz biner miyim onu merak ediyorum. 100.000 'de alsam yılda ortalama 12.000 km yapan birisi olarak sizce kaç sene sorunsuz binerim ?


    Örnek olarak aşağıdaki araç mesela:

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-bmw-bayan-ruhsat-sahibinden-2006-bmw-3-16-i-lpg-li-isik-paketli-77863130/detay

    Hocam benim aracım 2006 e90 3.16i araç çift vanoslu,gitmez diyen kesimin arabasına bir bakmanızı tavsiye ediyorum,bmw alamayıp çamur atmaya çalışan kişiler
    Benim size tavsiyem temizini bulup 3-5 fazla verip başınızın ağrımaması...Ki sorunsuz binersiniz bakımını yaptırdıktan sonra..
    Bakım dışında aracıma masraf yapmıyorum tabi boya koruma hizmetlerini saymaz isek
    Yakıt konusunda daha önceki aracım astra j idi ve lpg de 30 kuruş yakıyordu ama 3.16 25 krş şehir içi yakmakta..
    Daha da soracağınız bişey olursa yanıtlamaya çalışırım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: caspento

    quote:

    Orijinalden alıntı: qwerty0909

    bazı yanılgılar var. her 3.16i hantal değil. hantal olanlar son kasa yani 2009 - 2011 çünki kasa ağır 1500 kiloya yakın 116 beygir haliyle kaldırmaz fizik kuralları gereği. daha önceki kasalar hafif o yüzden çok yakıyor gitmiyor vs denemez. ayrıca 2010 dan sonra 3.16i ler otomatik olarak satıldı bu da çok büyük etken tüketim ve performans açısından. ama daha eskilerde o kadar tüketim sorunu olmaz.

    son kasa için evet şahinler geçer belki çünki 0-100 ü 14sn. ayrıca yokuş yukarı tıkanıyor. ani hızlanma gerektiği yerlerde de araç boğulup kalıyor. rampa çıkmaya kalkınca benzin tüketimi tavana dayanıyor motor bağırıyor ama araç gidemiyor. bir de otobanda 140 geçmek bile zor. 8 ay kullandım sonra 3.20d aldım alakası yok tabii iki aracın. biri 14sn diğeri 7.4sn.

    14 dediğiniz 11.6 saniye olan e90 3.16i olsa gerek,yanlışınız var sanırım...
    2006 ve 2008 model iki adet 3.16i manuel e90 aracımız ile 205km/h çok rahat görüyoruz,bahsettiğiniz farklı bir araç olsa gerek

    tekrar ediyorum 2008 modeller BAŞKA ONLARIN KASASI HAFİF O YÜZDEN tüketim 11.6 olabilir

    ama 2010 ve sonrası üretimlerin kasa ağır ve otomatik şanzıman da eklenince şehir içinde tüketim 13-14 ü bulur hızlanma ise zaten 13.4 katalog verisi.

    hızlanması 11.6 olsa adamlar kataloglarında niye 13.4 yazsın


    ben birçok test okudum ki katalog verileri doğruyu yansıtmaz ne tüketim ne performans aracın tüketimi 100km de normalde 11 iken şehir içi 13-14 arası ve 0-100 14sn

    alın size test sürüşü adamlar boş yolda 11 küsür tüketmiş bu da eder şehir içi 14-15

    http://otomobil.milliyet.com.tr/bmw-3-16-yi-test-ettik-/surusizlenimi/haberdetay/06.10.2010/1298034/default.htm

    BMW 3 serisinin en güçsüz motoruna sahip olan test aracımız1.6 litrelik motoruyla düşük vergi diliminde yer almanın avantajını yaşıyor. 6000 d/d’da 116 hp güç üreten motor, maksimum torku 150 Nm’yi 4300 d/d’de veriyor. 0-100 km/s hızlanmasını 13.4 saniyede gerçekleştiren aracın maksimum hızı 203 km/s. 6 ileri otomatik şanzımanla gücünü arka tekerlere ileten motorun yakıt tüketim değerleri çok da etkileyici değil. Fabrika verisi şehir içi yakıt tüketimi 11 lt/100 km iken şehir dışı tüketim ise 6.2 lt/100 km. Bizim testimiz süresince 3.16, 100 km’de ortalama 11.2 litre yakıt tüketti. Performans beklentisi olmayan kullanıcılara hitap eden 3.16’nın otomatik vitesinde bulunan spor modu çok fazla işe yaramıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi qwerty0909 -- 10 Nisan 2012; 2:32:55 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: qwerty0909

    quote:

    Orijinalden alıntı: caspento

    quote:

    Orijinalden alıntı: qwerty0909

    bazı yanılgılar var. her 3.16i hantal değil. hantal olanlar son kasa yani 2009 - 2011 çünki kasa ağır 1500 kiloya yakın 116 beygir haliyle kaldırmaz fizik kuralları gereği. daha önceki kasalar hafif o yüzden çok yakıyor gitmiyor vs denemez. ayrıca 2010 dan sonra 3.16i ler otomatik olarak satıldı bu da çok büyük etken tüketim ve performans açısından. ama daha eskilerde o kadar tüketim sorunu olmaz.

    son kasa için evet şahinler geçer belki çünki 0-100 ü 14sn. ayrıca yokuş yukarı tıkanıyor. ani hızlanma gerektiği yerlerde de araç boğulup kalıyor. rampa çıkmaya kalkınca benzin tüketimi tavana dayanıyor motor bağırıyor ama araç gidemiyor. bir de otobanda 140 geçmek bile zor. 8 ay kullandım sonra 3.20d aldım alakası yok tabii iki aracın. biri 14sn diğeri 7.4sn.

    14 dediğiniz 11.6 saniye olan e90 3.16i olsa gerek,yanlışınız var sanırım...
    2006 ve 2008 model iki adet 3.16i manuel e90 aracımız ile 205km/h çok rahat görüyoruz,bahsettiğiniz farklı bir araç olsa gerek

    tekrar ediyorum 2008 modeller BAŞKA ONLARIN KASASI HAFİF O YÜZDEN tüketim 11.6 olabilir

    ama 2010 ve sonrası üretimlerin kasa ağır ve otomatik şanzıman da eklenince şehir içinde tüketim 13-14 ü bulur hızlanma ise zaten 13.4 katalog verisi.

    hızlanması 11.6 olsa adamlar kataloglarında niye 13.4 yazsın


    ben birçok test okudum ki katalog verileri doğruyu yansıtmaz ne tüketim ne performans aracın tüketimi 100km de normalde 11 iken şehir içi 13-14 arası ve 0-100 14sn

    alın size test sürüşü adamlar boş yolda 11 küsür tüketmiş bu da eder şehir içi 14-15

    http://otomobil.milliyet.com.tr/bmw-3-16-yi-test-ettik-/surusizlenimi/haberdetay/06.10.2010/1298034/default.htm

    BMW 3 serisinin en güçsüz motoruna sahip olan test aracımız1.6 litrelik motoruyla düşük vergi diliminde yer almanın avantajını yaşıyor. 6000 d/d’da 116 hp güç üreten motor, maksimum torku 150 Nm’yi 4300 d/d’de veriyor. 0-100 km/s hızlanmasını 13.4 saniyede gerçekleştiren aracın maksimum hızı 203 km/s. 6 ileri otomatik şanzımanla gücünü arka tekerlere ileten motorun yakıt tüketim değerleri çok da etkileyici değil. Fabrika verisi şehir içi yakıt tüketimi 11 lt/100 km iken şehir dışı tüketim ise 6.2 lt/100 km. Bizim testimiz süresince 3.16, 100 km’de ortalama 11.2 litre yakıt tüketti. Performans beklentisi olmayan kullanıcılara hitap eden 3.16’nın otomatik vitesinde bulunan spor modu çok fazla işe yaramıyor.

    Bahsettiğiniz makyajlı olan kasalar,belki şanzıman yüzünden ağır kalabilir.
    2006 ve 2008 iki adet makyajsız manuel 0/100 hızlanması 11.6sn olarak gözüküyor.
    O nedenle öyle dedim,neyse sağolun bilgiler için
  • http://www.otomobilden.com/3-serisi-yeni-secenegine-kavustu/

    YENİLENEN 3.16i SÜRÜŞ İZLENİMİ
    Kaliteli olmuş ama 3.20 nin zevki başka :D
  • Cançevik C kullanıcısına yanıt
    Cançevik kardeş,

    Yorumunun üzerinden neredeyse 5 sene geçtiği hâlde BMW, ne e90 ne de yeni kasa f30 araçları için halen 1,3 LT motor üretmedi. Bunun sebebine gelecek olursak; Opel ve Vw'nin üretmiş olduğu Opel'in Insignia Turbo ve Astra Turbo'larında kullandığı turbolu 1.4 ve 1.6 LT turbolu motorlu araçlarının ve VW'nin yine 1.4 ve 1.6 LT turbolu araçlarının, birinci eli ve ikinci eli arasındaki fiyat uçurumunun sebebi gösterilebilir. Öte yandan Cançevik kardeş, dsg, bir motor teknolojisi değil, bir şanzumandır. Kaynak olarak;

    1.http://forum.donanimhaber.com/m_58291785/tm.htm
    2.http://www.otomagazin.net/haber/981-dsg-sanziman-nedir-nasil-calisir-avantajlari-neler.html
    3. google amcaya dsg nedir diye yazınız. bu gün 2014'teyiz lâkin 200'lerin ortalarında bile google amca yine amcalık görevini yerine getiriyor idi. yazmadın mı hiç nedir? :)

    Diğer bir konu da tsi, fsi ve tfsi motorlar ile ilgili söyledikleriniz, tam bir facia! Cançevik hocam, sen hiç merak etmedin mi tsi, fsi ve tfsi motorların performansları neden yüksektir diye ve neden gaza bastığında 4.000 devri geçtiğinde ivmelenme düşüyor diye düşündün mü hiç?... fsi 10 bar seviyelerinde enjeksiyon basıncına sahipdir. tfsi turbolu fsi'dır diyebiliriz. Son olarak ise tsi, turbo ve supercharger teknolojileri ile donatılmış motorlardır. BMW 3.16i'de ise atmosferik motor bulunmaktadır. e46 üzerindeki yeni jenerasyon (e90'da da kullanılmıştır) 1.6 LT motorlar, sadece atmosferiktir. Atmosferik motorlu bir araç ile 1.000.000 km yol yaparsın, motor yıpratılmadan kullanıldıysa gider de gider. Ancak turbolu, supercharger'lı kaç tane motor gördün ki 1.000.000 km'ye ulaşsın? tdi, hdi, tdci, cdi da dahil olmak üzere (bilmiyorsun diye söyleyeyi, bunların hepsi dizeldir!) 1.000.000 km yol yapan motor zor bulunur!

    Sanırım VW'ye karşı bir ilginiz var ve/veya VW sahibisiniz, saygı duyarım. Ancak Nisan 2009'da yazdığınız bu mailin ardından hiç araştırma yaptınız mı diye sorasım geliyor; 2009'da övdüğünüz kaç VW CC, şu anda box motor olmadan halen yollarda? sahibinden.com'da az önce baktım; pert ve hasar kaydı olmayan 2006 Vw Passat 1.6 fsi (http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-volkswagen-2006-1.6-fsi-passat-comfortline-hatasiz-149561031/detay) , 2012 VW Passat1.4 tsi bluemotion (http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-volkswagen-cok-temiz-2012-passat-comfortline-151045329/detay), 212 VW Golf 1.4 tsi (http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-volkswagen-memurdan-golf-6-tsi-dsg-otomatik-kazasiz-boyasiz-150563460/detay) ve örneklerini çoğaltabileceğimiz tüm VW'lere bakınız; sıfır alındığı zamanki fiyatları ile ikinci el fiyatlarına dikkat ediniz, neredeyse yarı yarıya fark görünmektedir. Bir de BMW araçlarına bakınız; sıfırı ile ikinci eli arasındaki fark, aracın her 1 sene için yıpranma farkıdır. 2010 modem bir 3.20D'ye, 80.000 TL istenir ve bu çok makuldür; E90 eski kasa olup bununla birlikte her bir yıl için de 8.000-10.000 TL arasında fiyatı düşmektedir. Eski kasadan dolayı da fiyatının düştüğünü unutmadınız umarım. Siz turbolu motorlardan bahsediyorsunuz, hem de atmosferik motorlu bir araç ile ilgili bilgi almak isteyenlerin olduğu bir topic'te, sizi dehşetle karşılıyorum sayın Caçevik!... :) Bunca bilgisizliğinizi, 2009'da 15, 2014'te ise 19 yıllık deneyimli şoför (!) olmanıza bağlıyorum ki, 1.4 ve 1.6 motorlu VW'ler ile bizim ufaklık tayfasının altındaki 330'ların yanında efelenen, sonra da çevre yollarında makas atarken perte çıkan araçların şoförlerinin kim olduğunu da sayenizde öğrenmiş oluyoruz.

    Cançevik hocam sizin şoförlük yaptığınız yer ve araçları çok merak ettim doğrusu; zira aklı başında hiç bir şoför; turbolu ve/veya supercharge'lı bir araçla atmosferik motorlu araçları kıyaslamazlar! An itibariyle 3.20i ED'yi üretmiş olan BMW'nin bahsi geçen turbolu 1.6 motorunu dahi tasvip etmediğimi, elimden geldiğince de turbolu motorlara binmeyeceğimi, size sunduğum saygılarımla birlikte iletmek isterim.

    BMW 3.16i'yi; ford, renault, toyota, opel, honda, vw, citroen, peugeot v.b. gibi araçların 1.6 LT motorlu araçları ile karşılaştırınız. Karşılaştırmayı yaptığınızda idrak edilmesi gereken şey şudur; 3.16i'de kullanılan şase, güvenlik paketleri, kasa, aracın tüm camları, fren sistemi, motor teknolojisi ve mühendislik hassasiyeti, motor verimliliği, sürücüsüne ve yolcusuna verilen değer ve gösterilen hassasiyet, konfor paketleri ve gösterişi, stabilitesi, uzun yolda yormayışı, 2006'dan bu yana 6 ileri oluşu, havası, cıvası, gösterişi, dolgunluğu, v.s.'si ile ele alındığında, başka hiç bir otomobil üreticisinin size göstermediği opsiyonları ve hümanizmi göreceksiniz! Başka hangi modelde 1.000.000 TL'ye anca alınabilecek en dolusundan X6'da kullanılan güvenlik donanımları ile 100.000 TL'ye alabileceğiniz 1.16'nın en boşunda kullanılan güvenlik donanımları bire bir aynıdır? CC'nin en dolusunda kullanılan ESP ve ABS'nin versiyonu ve teknolojisi ile Polonun en boşunda kullanılan ESP ve ABS versiyonu ve teknolojileri aynı mıdır? Bastığında gitmesinden çok bastığında durması önemli olduğunu idrak edemiyor muyuz halen? Ve halen 245 Km/saat gibi saçma sapan hızlara ihtiyaç neden ve nasıl duyuluyor diye merak ediyorum! Memleketin bir ucundan diğer ucuna 245 KM/saat ile gideceğine, o parayı yakıta vereceğine, gideceğin yere uçakla git, altındaki aracın aynısını kirala, koy yakıtını sür, rahatına bak. Çoluk çocuk sahibi değilseniz, bir ana evladı da mı değilsiniz arkadaşım? Hadi ana-baba da yok diyelim, sizin canınız da anlaşılan tek kuruş etmiyor, yahu arkadaşım benim canımın var olduğu bir dünyada 245 KM/saat hızla senin ne işin var? Bir an önce göç bu diyarlardan da, ne bana, ne selefime ne de benden sonrakilere bir zararın dokunmasın; kendine hayrın yok madem, başkalarına da zararınız olması. Ha eğer ben o hızlarda gezinmiyorum, aracımı "insan evladı" gibi belirli hız limitlerinde kullanıyorum diyorsanız, lafım size değil, alınmayınız lütfen.

    Sevgi ve saygılarıma...
  • e90 316i eleştiren yanlış bir motor olduğunu söyleyen arkadaşlar. bmw nin yanlş bir politika izlediğini söylediniz ama yıl olmuş 2015 mercedes c180 blutech adı altında 1.6 atmosferik 116 hp güce sahip model sunuyor.

    http://www.oto.info.tr/mercedes-c-180-bluetec-1598-cm3-116-hp/

    http://www.emercedesbenz.com/autos/mercedes-benz/c-class/new-mercedes-benz-c-class-engine-lineup-and-details-revealed/

    http://www.auto-data.net/tr/?f=showCar&car_id=20813
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.