Şimdi Ara

CLİO SYMBOL GRUBU

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
27.468
Cevap
83
Favori
1.896.342
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar dikkat ettim clio symbol grubu yoktu bende kurdum.Hayırlı olur inşanllah...Burda hem clio symbolcüleri toplar hem de araç hakkında yapılan olumlu-olumsuz eleştirilere cevap veiririz şimdiden teşekkür ederim...
  • 2002 Clio symbol 1.5 dci aracımda motor sıcakken ilk marşta çalışmama sorunu vardı. Soğuk iken tek marşta çalışan motor ısınınca ancak ikinci marşta çalışıyordu. Kam mili kaptörü değişimi sonrası sorun halloldu. Benzer sorunu yaşayanlar, yaşayacaklar için paylaşmak istedim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zuzzi -- 1 Ocak 2016; 19:10:27 >
  • @serkanforumdonanım

    Hayırlı olsun. Aynı kolçaktan döşemeciye 2010'da yaptırmıştım. Halen severek kullanıyorum.
    https://forum.donanimhaber.com/clio-symbol-grubu--24135806-499



    @hayatibebek

    Koltuk döşemesini sökünce bağlantı yeri varmış oraya bir de civata ve somunla sağlamlaştırmıştı.


    @16_MJT_05

    Geçmiş olsun. Pastayla hafifçe ovalayıp deneyin çok fazla uygulamayın boyayı inceltir zira.


    quote:



    @16_MJT_05

    Bu geçtiğimiz Cumartesi günü Simav a gidip geldim.
    100 Km' De Tüketilen Yakıt : 6 Litre ( 70 - 90 Km/H Arası. )
    Rakım Bilgileri; Bursa : 150 Metre.En Yüksek Çıkılan Rakım : 1100 Metre. ( Harmancık - Simav Arası. )
    Simav : 850 Metre.



    Rakım farkına göre benzer yolda benim kullandığım 1,4 8v 8,5-9 lt/100 km civarı lpg yakardı. Lpg benzine göre %20 fazla yaktığından benzinde de 7-7,5 lt/100 km yakıtım olurdu. Sizin yakıtınız gayet güzel.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi icon33 -- 8 Şubat 2017; 9:20:52 >
  • ufuk-34JD58 kullanıcısına yanıt
    Cavo iyi bir marka

    Rölanti dalgalanması emme manifoldunda vakum kaçağı yani hava alma varsa da yapabilir

    Debriyaj telini trigger değiştireceğin zaman motor ustasına değiştirsin
  • surfcasting hocam; bende 2011 Symbol 1.2 Cc 16 V 75 Hp Benzinli Expression var.

    Arabamı övmek olmasın ama ben arabam dan çok şükür memnunum, şimdi ye kadar beni üzmedi.

    1.2 Motor olmasına rağmen rampalar da çekişi iyi ama 1.5 Dci ile karşılaştırma yaptığımız da 1.5 Dci nin torku yüksek olduğu için rampalar da biraz zayıf kalıyor. 0 - 100 Km / Hızı ve ara hızlanmaları vites oranları kısa olduğu için bence iyi, kasayı kaldırıyor.

    1.2 Motor gitmiyor diyenlere bence inanmayın, bence en güzeli tanıdıklarınız dan bu araba yı kullanan varsa rica edip test sürüşü yapmanız en güzeli olacaktır sizin için.

    Ben sizin yeriniz de olsam;

    1.2 Cc 16 V 75 Hp Expression veya 1.5 Dci 85 Hp Expression u tercih ederim ama yine de karar sizin.


    Üstadlarım eğer yanlış birşey söylediysem beni uyarabilirsiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: surfcasting

    Yardımın için teşekkür ederim. Benim için yakıt da önemli, sizin arabada lpg var mı?

    Rica ederim hocam.

    Eğer yıl da 15.000 Km ve altı yol yapıyorsanız Benzinli araç, yoksa Dizel araç öneririm. ( Lpg' lide olabilir. )

    Benim araba da Lpg yok, Benzinli. Benzin li olmasına rağmen yakıt tüketiminden memnunum.


    Benim şehir dışı yakıt tüketimlerini son 2-3 sayfa da bulabilirsiniz veya isterseniz yine yazayım ?
  • 16_MJT_05 1 kullanıcısına yanıt
    Tek bildiğim geri vitesi mandalsız olan daha iyi yakıtı daha düşük
  • ufuk-34JD58 kullanıcısına yanıt
    Desene tıpkı eski 4 vites arabalar gibi
    1.2 tutumlu bir motor ayrıca vergi avantaj Idare cabası
  • CLİO SYMBOL kullanıcısına yanıt
    Göremiyoruz ki maşallah diyelim :)
  • Arkadaşlar geçen seyir halindeyken bir kaç kez ara ara kızdırma bujisi lambası yandı söndü. Eve geldim ertesi sabah aracı çalıştıramadım. Kızdırma lambası sürekli yaniyordu. Mazotta pislik olabileceğini düşünüp mazot filtresini söküp temiz bir kabın içine mazotu döktum. Sonuç içinde sarı renkte sünger parçaları çıktı. Yedek olarak aldığım mazot filtresini takıp havasını aldım. Araç gene çalışmadı. Lamba hep yaniyor. Pompa çıkışı ve railden enjektörlere giden boruları söktüm. Rail ve boruları balata spreyi ile temizledim. Tekrar yerine taktım. Marşa bastım çalışmadı. Bunun üzerine dizel motor ustası bir abime danıştım. Enjektörler tıkalı olduğundan çalışmadığını söyledi. Bende marşa basarken hava emiş hortumuna balata spreyi sıkıp arabayı çalıştırdım.

    Delphi servisinin yani Pompa'cının yolunu tuttum. Araca bakıldı. Enjektörlerde sorun olduğu tespit edildi. Enjektörler söküldü. Sonuç içler acısı. Hepsi tıkanmış ve zarar görmüş. Sebebi daha vahim. Mazot filtresinin içindeki sünger parçalanıp enjektörleri tıkamış. Üstelik orijinal Delphi HDF913 olmasına rağmen. Enjektör tamir takımı temiz bakım ayarları yapıldı. Mazot filtresi tekrar değişti. Enjektör geri dönüş hortumu set olarak değişti. Enjektörler i§çilik dahil 1250 tuttu. Digerleri 150 lira.



    Ne yazık ki orijinal filtreye rağmen bu olay başıma geldi. 3 gündür günde 60,70 km yol yapıp eve gelince filtreyi söküp temiz bir kabın içine mazotu döküyorum. Ufak tefek parikül harici bir şey yok şu an. Bu ara da son bir aydır mazotu Shell'den aliyorum. 10 litrelik pet şişeye alıp kontrol ettim . Mazotta herhangi bir pislik yok.



    Dizel kullanan arkadaşlar bu mazot filtresi olayina çok dikkat etsinler. Ben o kadar ilgilenmeme takip etmeme rağmen başıma geldi. Filtre takarken veya taktırırken yeni imal tarihli ( 2017den aşağı olmasîn ) kullanın. İnşaallah sizin başınıza gelmez.



    Herkese hayırlı ramazanlar.
  • İlk resimde bagaj kapak gerdirme yayının siyah plastik muhafazasını Torx alyan ile söküyoruz. Yayı pense ile tutarak tıpkı resimdeki gibi en sondaki çentiğe takıyoruz. Bu işlemi hem sağ hem sol tarafa uyguluyoruz. Sonra kapak durdurma takozunu resimde görünen daha kısa bir takozla hem sağ hem sol tarafı değiştiriyoruz .İşlem bitti. En dik bayırda bile aşagı salmaz.

    Tecrübeyle sabittir.
  • _M-U-E_ kullanıcısına yanıt
    Yaşadıgın olay hepimizin başına geliyor, arabaya bindiğin Gözlerin radar gibi etrafı izleyecek.

    Yorumumda belirttiğim gibi bir başkasının hatasını sen kapatacaksın..



    Bugün benimde başıma geldi uzun yol yaptım. Hemen hemen aynı durum ben 120 ile gidiyorum davar 80le birisini solluyor

    Uzun kornaya bastım yanından geçince hiçbirsey yokmus gibi önüne bakıyor:))



    Ben bile sollarken arkadaki arabanın durumuna bakıyorum. Sinyali veriyorum 3-5 saniye sonra solluyorum veya şerit degiştiriyorum...



    Allah kimseye kaza bela vermesin göstermesin.

    Trafikte inatlaşma, har gür lavga olmaz.

    Karşındaki haksızsa bile tamm ben haksızım deyip geçeceksin..
  • hamidowic kullanıcısına yanıt
    Polen filtresini de degistir. Sallama titremeyi sadece diskten degil aks kafalarından da yapar. Marka olarak Bosch, Luca, TRW, mais, Valeo, Delphi, Motrio gibi markalar kullanabilirsin. Yağ olarak 10w40 kullandım lpgli 1.4 symbolde.
  • varagele46 V kullanıcısına yanıt
    Hocam buralardayım sıkıntı yok :)
  • Cümleten hayırlı cumalar.
  • Arkadaşlar aracımın yağını değiştirdim. Video aşağıda.
    http://dhbr.co/bs7u
  • sazan84 S kullanıcısına yanıt
    Düşündüğünüz kasa için dip fiyat yani donanımlı ve temiz olanını, düşük km olanını bulmak çok zor. Önceki kasanın temiz ve en ful olanını (expression plus) belki de daha uygun fiyata alabilirsiniz diye düşünüyorum. Benim görüşüm Symbol'de en kaliteli versiyon 2008 e kadar olan kasa(extreme versiyon) sonrasında kalite daha düşük en kalitesiz versiyon ise sanırım son çıkan kasa. Bu benim görüşüm.Mesela extreme versiyonda kaput yalıtımı fabrika çıkışında var.Fakat Expression versiyonda yoktur. Son kasa haricinde hem clio symbol'ü hem hem de isminden clio atıldıktan sonra olan symbol'ü kullandım.

    Aracı alırken imkanlar dahilinde en donanımlısını almakta fayda var çünkü sonradan aklınıza gelen bir aksesuarı taktırmak hem sıkıntılı hem de ilk alımda harcayacağınız tutardan çok çok pahalıya geliyor.
    Motor olarak ilk DCİ 65 bg olan araç bile çok atik ve tutumlu. Üzerinde olan tüm versiyonlar (75/85/90) 65 beygirin özelliklerine artı özellikler sunuyor.
    Rahatlık konusu da göreceli. Ben araçtan ne bekliyorum. Yakıt tüketimi düşük olsun, tamir ve bakımı ucuz olsun. Şahsi olarak benim aracım bana rahat. İmkanlarıma göre ben çok memnunum aracımdan.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: varagele46

    Teşekkür ederim, bu bilgiler neden aracın bakım kitapcığında verilmez, ya da bir yerlerine yazılmaz. Buraya yeşil yazdım da bugün tekrar bakınca şüpheye düştüm. Kırmızı değil, mavi değil, yeşille sarı arası bir renk gibi. Total'in bir balsarısı rengi antifirizi varmış o mu yoksa. Aynı cins koymak istiyorum ama emin olamadım. WEB de bugün biraz araştırdım. Toplam sıvı miktarı bazı kaynaklarda 6.5 Lt. bazı kaynaklarda 7.5 Lt. yazıyor. Ama cins ile ilgili bir bilgi bulamadım.

    Alıntıları Göster
    Kimileri sizin bahsettiğiniz gibi yeşilimsi sarımsı kimileride kırmızı.
    Kırmızı daha iyi diyebiliyorum orjanikmiş.

    Benim symbolümde 2009 modelde yeşilimsi sarımsıydı.

    Şuna dikkat etmeniz gerekir, sistemi boşaltıp doldurunca hava yapar ve aracın harareti yükselir.

    Antifirizi ve su haznesini doldurun olması gerektiği gibi
    Aracı 3-5 dakika rolantinde çalıştırın.
    Stop edin, su hortumların birisi tapalıdır.
    Tapayı hafiften gevsetin havasını çıkmasını bekleyin ve suyun normal aktıgını gördükten sonra tapayı sıkın.

    Şu konuda dikkatli olun, ne olursa olsun tapayı düşürmeyin motor içine bulması zor, görmesi zor. Sanayide bulması hiç kolay degil.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Akhenatonnn

    merhaba ,renolarda kullanılan sarı antfiriz sanayide hiç bir yerde yok,uygun fiyata nereden bulabilirim yada muadil ne kullanılır
    Soğutma sıvısı : Su ile beraber toplam 6,5 Lt, Mono Etilen Glikol bazlı, TYPE-D, Reno 8900600013, TOTAL GLACELF AUTO SUPRA Sarı renkli Organik. Mono etilen glikol bazlı olsun da rengi ve markası önemli değil. Mümkünse karışımı motor bölümü dahil tamamen boşaltıp yeniden doldurun. Havasını almayı unutmayın. Maalesef yeterli bilgi bulmak çok zor. Bir önceki sayfadaki paylaşımımdan sonra bayağı araştırdım. Bulduğum bilgilere göre öğrendiğim bunlar. Ben henüz değiştirmedim. Baharda tüm yağlarla birlikte değiştirmeyi düşünüyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bravrhaa

    Arkadaşlar 2001 rna 1.4 clio var 145 binde yağ tavsiyesi verecek var mı Motul 8100 düşünüyorum olur mu bizim araca
    Birseyin reklamı iyi yapılırsa, o marka milletce agızdan agıza dolaşır.

    Düzenli olarak aracına bakım yapıyorsan yag markasının hiçbir önemi yok. bir marka kötü bir yag üretmez üretirse zaten batar, dolayısıyla markanın hiçbir önemi yok.

    Zamanında yag konusunu ciddi bir şekilde arastırdım, youtub da birisinin videosuna denk geldim ve kişi tüm markaların yagını basit bir düzenekle test ediyor
    Ve sonuç olarak

    Atıyorum
    Motul 5-40 da iyi sonuç verirken 5-30da iyi sonuç vermemiş
    Mobil 5-30da iyi sonuç verirken 5-40da iyi sonuç vermemiş
    Elf 5-40da iyi sonuç vermiş ,5-30da iyi sonuç vermemiş
    Shel 5-30da iyi sonuç vermiş, 5-40 da vermemiş
    Vs vs

    Yani sonuç olarak bir markanın tüm ürünleri iyi olacak diye söz konusu degil.

    Evet sizi anlıyorum en iyi yagı alıp, motorunuzu en iyi sekilde korumak istiyorsunuz
    En iyi koruma yöntemi kaliteli orjinal markanın yagını alıp düzenli sekilde bakım yapmanız.

    Renault elf marka kullanıyor , 200-300 lük araclara bu markayı kullanıyor kimse demiyorki elf kötü marka motoru elimize alcagız.

    Önceki aracım symboldü yetkili servis bakımlıydı sıfır aldım 4 yıl boyunca elf 5-40 koydular bir sıkıntı problemim yoktu

    Şuanki aracım focus sıfır aldım koydukları marka opet
    2. Bakıma soktum sıkıntı yaşamadım opet markada.

    Aracımı sanayide bakım yaptırsam kesinlikle opet almazdım.
    Koydugu yagın teknik özelliklerine baktım başka markayla kıyasladım

    Yukarda anlattıgım youtub videosunu baz aldım opet iyi olduguna kanaat getirdim.

    Yerinde olsam çok para verip motul almazdım, elf markada işini görür, shelde, mobilde, castrolde.

    Daha önce aracın nasıl kullanıldı bilinmez, motorun sağlıklıysa 5-40 yag koymanı tavsiye ederim.
    10-40 dan daha faydalı bir yag.

    Önceki aracım 1.4 8v 75 beygirdi yani 2000 model symbol ile
    2009 model symbol motoru aynı 2009a 5-40 koyuyorsa 2000 modelede koyulur. Aynı teknoloji nokta degişkenlik yok.

    5-40 koyarsan ne olur, motorun ilk marşda zorlanmaz, motor daha fazla koruma sağlar, yolda gidişi gaza tepkisi güzel olur.

    Motorun sağlıklı degilse segmandan yag kacırıp yakar buda yag eksilme sorunu oluşur.
    5-40 almayı düşünüyorsan haftalık yag kontrolü yapmanı tavsiye ederim. 2-3 ay 5000 kmde yag yakma sorunu yoksa devamlı kullan. Yoksa 10-40

    Her 5-40 5-30 kullanılmaz, motor için renaultun onaylı kodu var. RN0700 ,RN0710 yagın üzerinde bu onaylar yazması gerekli.

    Teknik dökümanına bak
    Ordaki yanma, donma vs vs degerler var
    Motul ile kıyasla o degerlerden hangi yag düşükse onu al.
    Yanma, parlama noktası en yüksek olsun bu önemli.

    Misal
    https://katalog.total.com.tr/tur-website-total-elf/tu/products/buv-4/EVOLUTION-900-SXR-5W-40
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.