Şimdi Ara

CLİO SYMBOL GRUBU (793. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
27.468
Cevap
83
Favori
1.896.342
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 791792793794795
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: leon_312

    hocam dediklerimi tek tek arkadaşın söylemiş.. sanırım şunu atlamış dizelde uzun yolda kaar yaparsının dememiş...
    fakat sehir ici kullanımda ne zarar edersin nede kaar elde edersin kendi yagınla kavrulursun.

    birde masraf açaçak parca sanırım turbosu. zaten turbo bozulursa 650tl ile kurulamazsın cünkü aracı kullanırken turbo bozuldugunda motoru bir hayli etkiliyor ve marafı 5000tlyi buluyor... turbonun 650 tl oldugunu sanmıyorum belki başka parcasından söz ediyordur. 1000,1500tl civarı bir turbo. turbo arızalanmadan degiştirisen durum böyle bozulup degiştirisen 5000tllik maraf acıyor..




    aynen hocam doğru valla senin söylediklerinin aynısını söylemiş
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mert karip


    quote:

    Orijinalden alıntı: leon_312


    quote:

    Orijinalden alıntı: mert karip




    abi senin düşünceni halen anlamış degilim. sende bi kararsızlık gördüm...


    abi sorma naappıcamı bende bilmiyorum bu gün bir motor ustasına danıltım teknik bilimlerden hocam dediküçük motorlu arabalr çok yakar dizeli önermem tüp tehlikeli dedi bende hepsinden vazgeçtim


    Benim araç 1,2 75'lik ama ara hızlanmaları dışında memnunum istanbuldan 4 kişi bagaj dolu klima açık 900 km yol geldim 25 kuruş yaktı yani 1,4 lerle aynı yaksa bile vergiden yılda 400 lira karınız var..1,6 motorlar gibi gaza basınca koltuğa yapışmıyorsunuz ama gayet performanslı yani herkesin keyfine kalmış



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FX1 -- 16 Ağustos 2011; 15:32:21 >
  • 1.2 motorlu seybollere ben de çok baktım ama bu forumdaki arkadaşlar sayesinde 1.4 lere yöneldim. İyi ki de almamışım diyorum şimdi. Çünkü 1.4 'ün performansı bile bana çoook az geldi. Belki de önceki arabamın 1.6 olmasından kaynaklanıyordur. 98 model 1.6 Europa, bastın mı şaha kalkıyordu ama tabi ki her hafta sanayide idim. Çok şükür şimdi rahat rahat symbolüme biniyorum. İki ay oldu alalı tam 2000 km yol yapmışım. Ortalama yakıt değerim ise 100 km de 10 lt. LPG. Benzinli kullandığım kısa sürede ise ortalama 100 km'de 8,5-9 lt benzin tüketiyordum.

    Allah kaza bela vermesin, herkese iyi ramazanlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FX1

    Benim araç 1,2 75'lik ama ara hızlanmaları dışında memnunum istanbuldan 5 kişi bagaj dolu klima açık 900 km yol geldim 25 kuruş yaktı yani 1,4 lerle aynı yaksa bile vergiden yılda 400 lira karınız var..1,6 motorlar gibi gaza basınca koltuğa yapışmıyorsunuz ama gayet performanslı yani herkesin keyfine kalmış


    abi aynı yaktıgı kesin senin verdiğin bilgilerek dayanarak konussam..fazlada yakıyorda o detaya hic girmeyim..
    yazdıklarına katılıyorum fakat senin atladıgın bir husus var yıllık vergisii aracaında 1.4 - 1.2 arasında 261 tl vergi farkı var.

    bu aracı 10 sene kullansan 1.2 motoru
    0-3 yaş icin 3 yıl x 436tl vergi =1308 tl
    4-6 yaş icin 3 yıl x 304tl vergi= 902tl
    7-11 yaş icin 4yıl x 172tl vergi=688tl ----------------- 1308+902+688 =2898 tl vergiyi ödersin 1.2 motor icin


    10 sene 1.4motoruda hesaplayalım..
    0-3 yaş için 3 yıl x 697 tl vergi = 2091 tl
    4-6 yaş icin 3 yıl x 523tl vergi = 1569 tl
    7-11 yaş icin 4 yıl x 304tl vergi =1216 tl ---------------- 2019+1569+1216 = 4804tl vergi ödersin 1.4 motor icin..

    aradaki fark 4804-2898 = 1906 tl yapar.

    1906tlnin lafı bile olmaz 10 senelik araba kullanıp 1906 tl fazla ödemişsin kendi adıma bu miktarı cok görmüyorum. aslında başka seylere cok veriyoruz ama onları gözümüz görmezken vergiyi görmemiz kendi acımdan sacma buluyorum ..

    en baitinden sigara kendim ömrü hatımda icmedim zaten bu saatten sonrada icmem ama sigaranın maliyetini hesaplayalım 10 senelik maliyetini..
    haftada 1 paket bitirsen 1 kutu sigara 5 tl olsa
    1 ayda 20 tl
    senede 240 tl eder.
    10 senede 2400tl eder. ki bir insan haftada 1 pakettle sınırlı kalmaz. 2 paket olsa haftada 10 senede 4800tl eder.

    insanlar kendini zehirlemek icin 4800 bayılırken araba icin performans icin 1906 tl fazla vermişiz cokmu sorusu ortaya cıkıyor..

    birde cikleti hesaplayalım cikletin tanesi 10 krş
    günde 1 ciklet cignese 1 ayda 3tl yapar
    1 senede 36 tl yapar
    10 senede 360 tl yapar...

    asıl en önemli konu
    1.2 motor 100kmde 0,1 deger fazla yaksa 100 milim eder. 1 litre benzin 4,33 tl ise 100 mlim 0,433 krş eder.
    ortala 1 senede 10.000km yapmış olsa 10 senede 100.000km eder.
    100.000/100km =1000 km eder

    100kmde 0,1 (100ml)fazla yaktıyor ve benzinin fiyatı 0,433krs eder
    1000kmde bu deger 1000x 0,433 =433 tl eder

    buda ciddi bir miktar demek.
    10 senelik vergi farkına 1906 tlye hic birsey derken , benzinin göz göre göre 433tl fazla yakmasına cok dedim. ki bu 100mlimle kacak birsey degil..

    cikletten tutun 100milimlik benzin hesaplamasını yaptım 10senelik tutarlarını.
    belki sizler icin anlamsız gele bilir yazdıklarım ama paranın nereye gittiğinin farkında olun diye...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi leon_312 -- 16 Ağustos 2011; 16:19:17 >
  • Ben 2010 1.5 dci 65 bg kullanıyorum. Alalı 18 ay oldu ve 37500 km de. 15 ve 30 bin bakımlarına toplam 800 TL ödedim. Ayrıca yıllık vergisi 750 TL gibi.

    Senede 30.000.km üzeri yapmayanlar için dizele gerek yok. Dizelin tek avantajı 65 bg olmasına rağmen turbo sebebiyle 150 bg gibi ara hızlanmalar yapabiliyor olması. Ancak uzun yolda yüksek süratte son hız 170-175 te takılıyor. Beygir gücüde zaten burada gerekiyor.

    Ben 1,2 benzinli alacaktım. Bayideki satış elemanı " dizel varken benzinli alınırmı" diye aklımı çeldi. Bakım masraflarının 1,2 motorla aynı olduğunu söyleyince dizele döndüm. Şu ana kadar performansından memnunum ancak sonrası ne olur bilmiyorum. Mazotu sadece Total Doco'lardan alıyorum gözüm gibi bakıyorum yinede sorun çıkartırsa büyük hayal kırıklığı yaşayacağım. Bu kadar hassas davranmama rağmen çıkmaması gerek diye düşünüyorum.

    Yakıt sarfiyatı şehiriçi-dışı farketmiyor ne kadar basarsan bas ne kadar klima+rölantide çalıştırsan 0,20 TL yi aşmıyor (mazot 3,76TL/LT)

    Bu durumda benzinli 1,2 motorun 0,25 TL yakması bence çok iyi. Az km yapan ve yüksek tork beklentisi olmayanların dizel almasına bence hiç gerek yok.

    İllaki dizel alacağım deniyorsa, Intercooler turbo şarjlı 85 bg.lik modelini tavsiye ediyor ustalar. Sebebi, turboyu soğutması imiş. Zaten turbo arızasının baş sebebi:

    1- Uzun kullanımda ssınan turbonun varış yerinde rolantide soğumasına izin verilmeden kontağın kapatılması,
    2- Turbonun eksik yağ veya diğer sebeplerden iyi yağlanamaması.
    3- Pahalı Eurodizel olmayan kırsal motorin tarzı kötü yakıtlar.

    Kısaca;

    Yılda 15.000km altı için 1,2 benzinliyi tavsiye ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dhakanuysal



    hocam dediğimi sakın yanlıs anlama vw, opel degil ki senelik bakımı 400tl olsun. inan vw opellin bakımı 300tl. sen nasıl yıllık 400tl bakım ücreti ödedim hic anlamış degilim... kesin bir allemlik var işin icinde. agzımdan cıkan lafı demiyorum birisinin söylediğini söylüyorum megane 3 dizelllin yıllık bakımı 220 tl oldugunu yazdı... hatta o linki yollayım...

    yani senin gittiğin serviste kazıklanma gibi bir durum söz konusu bence. o arkadas megane 3 aracın bakımını söylemiş sizin symbol. bakımı ve yapılan işcilik ve malzeme aynı ama neticede megane nın bakımı fazla olması gerekirken symbolün 2 kat pahalı olmasına hic bir anlam veremedim...

    tek bir bayiyi baglı kalmayın servisleri arayarak fiyat ögrenin. mesela ankarada her servis neredeyse farklı fiyat cekiyor ama asagı yukaraı hemen hemen aynı.. ben ankara mais sube müdürlüğündeki serviste yaptırıyorum. en uyugun ve sorunsuz olan bir servistir.. ankara mais sube müdürlüğünü arayarak fiyat ögrenin bakım yaptırdıgınızda veya istanbul mais subesini...

    yakıt konusuna gelince total docoyu cok met ediyorlar zaten benzin ve mazot kalitesi bir hali iyimiş. zaten iyi olmasa herkesin azında doco cıkmazdı...
    65 bg konusundaki söylediklerinize katılıyorum... zaten daha önceki yorumlarda aynı cümlelri kurmasam bile aynı anlama gelen cümleleri bende arkadaslara söyledim.
    1.2 motora gelince bu 0,25krs sehir dısı yapılan deger...
    cok konuslacak serler var ama konusulanların hepsi formda konuusldu.


    http://forum.donanimhaber.com/m_51194835/mpage_1/f_/key_//tm.htm#51313498
    quote:

    Orijinalden alıntı: iso_GS

    Tekrar merhaba arkadaşlar.

    İlk önce Renault'dan başlayayım.Tarsus Çayan Otomotivde test sürüşü yaptım.Araba gayet konforlu ve oturaklı.Gayet güzel güven veriyor.Kısa kısa geçecem fazla kafanızı şişirmeyeyim.Hızlanma vasat.Parça servis sorunu yok.

    KM Full bakımı: 220 TL (servisi en ucuz olan marka)

    Otokoç.Anlamışsınızdır Ford olduğunu.Ciddi anlamda arabaya söylenecek laf yok.Ama bu kadar kalitesiz servis olamaz.İlgi alaka ''0''.Müşteriyle dalga geçer gibi konuşmalar.Kusura bakmasınlar ama Türkiye de olduğum sürece Ford almam.NET!

    Nissan Juke: Arkadaşlar zorunuza gitmesin ama araba mükemmel.Hani yok şöyle yok böyle diyenler var.Bütün arabalardan üstün.İçi gayet geniş,gayet dizayn harikası(Zevk meselesi tabi bu).Bir tek bagaj o da sadece üst tarafı engin.Yoksa derinliği iyi.

    Hyundai İ30 almam arabaya dokunmam yetti desem yeridir.Sanki araba tekerleri salacak gibi.Sürmedim gerçeği söylemek gerekirse.

    Benim tecrübelerim bunlar.Ama hemen her bayi şimdi almayın Ya bayramdan sonra Ya da Kasım gibi alın diyorlar bu konu da siz ne düşünürsünüz?


  • quote:

    leon_312


    Hocam ne hesaplar yaptın valla bir kez daha tebrik ediyorum seni bu kadar güzel olur yorumlar

    Bende dizel araba düşünüyorum biliyorsun aslında acemiyim dizel arabaya dhakanuysal'lında yazdıkları doğru nasıl kullanıldığını bilmek lazım biraz daha dikkatli olmak lazım sanıyorum motor hassas oluyor,en basitinden toza bile gelmiyor dizel motor sakıncalı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kafkas11

    Hocam ne hesaplar yaptın valla bir kez daha tebrik ediyorum seni bu kadar güzel olur yorumlar

    Bende dizel araba düşünüyorum biliyorsun aslında acemiyim dizel arabaya dhakanuysal'lında yazdıkları doğru nasıl kullanıldığını bilmek lazım biraz daha dikkatli olmak lazım sanıyorum motor hassas oluyor,en basitinden toza bile gelmiyor dizel motor sakıncalı.


    eyvallah abi, herkes vergiyi cok büyük birsey sanıp düsük motorlu arac bakmaya almaya calıştıgında aradaki farkın kücük oldugunu ve baska seylere verilen paralarla verginin kat kat fazlasını nelere vermiyoruz anlamına getirmek istedim. görüpte ermek var birde bilmeden vermek var..

    1.6 motora kadar yüksek beygirli veya normal bgli arabalardan kesinlikle kormayın her acıdan getirisi bizlere fazla..

    tekrar dizele deginirsek : ) dizel zaten ikisey önemli bakımını aksatmamak ve kaliteli benzin alabilmek.
    yukardaki yorumumda belirttiğim gibi total doco istasyonu bayag tanınmış temiz benzin sattıklarından dolayı ,fakat bunun nedeni ise benzin veya mazottun temizliğinden haric denzin depolarındada filitre vardır ve arabalarımıza koydurttugmuz benzin tekra o filitreden gecerek aracımıza gelmekte.

    işin özü filitrede bitiyor. bir bayi vardır haftada 1 kere, 1aydabir 3 ayda bir 6 ayda bir senede bir degiştşiriler ve o kirli filitreden depomuza benzin gelmektedir .artık filitreden nekadar kir gelirse motora okadar zararlı olur.

    total docoda filitreyi sıklıkla degiştiriyormuş ögrendigime göre. bu yüzden benzini mazotu temizmiş..
    kısaca olay filitrede bitiyor : )

    tekrar dizele degirsem : ) daha öncede buraya yazdım şimdide yazıyorum.
    araclarımızı ilk calıstırdıgımızda benzinli veya dizel veya turbo benzinli araclarımızı ilk calıstırdıgımızda hemen harekete gecmeyim 30 saniye felan bekleyin. özellikle dizel arabalarda turbo bulundugu icin 1 dakika hem motorun hemde turbonun yaglanmasını bekleyin...

    cünkü aracımızı ilk calıstırıdgımızda aksamdan sabaha kadar icindeki yag tamamen altta oluyor ve üst taraftaki pistonlar yagsız kalıyor aynı sekilde turboda yagsız kalıyor. aracı acalıstırıp direk haret ettiğimizde ilk zarar görecek parcalar bunlar.
    bu yüzden araclarımızı calıstırıken 30saniye ,1 dakika bekletin öyle hareket edin.. aracı stop ettirmek icinde 15,30 saniye beketerek kapatın..

    eger dikkat ederseniz reklamlarda castrolün mü veya baska markanınmı tam hatırlayamadım ama orda yagı tanıtırken ilk calıstırmada hemen yaglan ma gibi birsey söylüyor burdanda anlasılıyor ki motor yaglanmadan haret etmek yok...

    birde uzun yolda mutlaka olabildiğince mola vermeniz, girdeceginiz yere 1 saat gec gidin aracınıza ileriye dönük zararlar acmayın.

    zaten bugibi seylere dikkat ederseniz motordan memnun kalmama gibi durum söz konusu degil..

    ben anlattıklarımın hepsine uyguluyorum, ister sizlerde aracınıza uygulayın ister uygulamayın size kalmış birsey..
  • quote:

    leon_312
    evet hocam ben aslın pek dikakt etmiyorum böyle şeylere dikkat etmek lazım aslında sonradan bakımlarda kat kat çıkıyor cebimizden bundan sonra bende dikkat edicem kurallara uyucam
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kafkas11

    quote:

    leon_312
    evet hocam ben aslın pek dikakt etmiyorum böyle şeylere dikkat etmek lazım aslında sonradan bakımlarda kat kat çıkıyor cebimizden bundan sonra bende dikkat edicem kurallara uyucam


    yani böyle ufak seyleri görmezlikten gelip arabaya büyük zararlar actıgımızı bilmiyoruz veya işimize gelmiyor....

    bu arada beyler honda crz modelini satışa sunmuş hem elektirikli hemde benzinli 1.5 motor 6 vitesli...
    55.000tl...

    bizleri nekadar ilgilendiri bilmiyorum ama yinede söyleyim..

    http://www.honda.com.tr/SeriesContentPages.aspx?series=cr-z&page=genel-bakis

    videonun cekim kalitesi yüksel oldugundan tam ekranlı izlemesi güzel oluyor :)
    http://vimeo.com/11708441



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi leon_312 -- 16 Ağustos 2011; 21:23:11 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: leon_312


    quote:

    Orijinalden alıntı: kafkas11

    quote:

    leon_312
    evet hocam ben aslın pek dikakt etmiyorum böyle şeylere dikkat etmek lazım aslında sonradan bakımlarda kat kat çıkıyor cebimizden bundan sonra bende dikkat edicem kurallara uyucam


    yani böyle ufak seyleri görmezlikten gelip arabaya büyük zararlar actıgımızı bilmiyoruz veya işimize gelmiyor....

    bu arada beyler honda crz modelini satışa sunmuş hem elektirikli hemde benzinli 1.5 motor 6 vitesli...
    55.000tl...

    bizleri nekadar ilgilendiri bilmiyorum ama yinede söyleyim..

    http://www.honda.com.tr/SeriesContentPages.aspx?series=cr-z&page=genel-bakis

    videonun cekim kalitesi yüksel oldugundan tam ekranlı izlemesi güzel oluyor :)
    http://vimeo.com/11708441


    Ewet çekim kalitesi baya yüksekmiş hocam
  • Yukarıda dizel ile benzinli araçların karşılaştırmalarıyla iligili güzel yorum ve değerlendirmeler okudum.Yalnız daha önceki yorumlarda da okuduğum gözden kaçan bir nokta var.Örneğin 25.000TL ye benzinli bir araç aldınız aynı aracın dizelinide 30.000TL ye aldınız diyelim.Her iki aracada güzel bindiniz ve yaklaşık aynı km yol yaptınız ve satmaya karar verdiniz.Bu durumda dizel arac ile benzinli araç arasında fark olacaktır.Bu fark da yaklaşık olarak araçların sıfır fiyatlarındaki farka yakın bir rakam olacaktır.Hesaba birde bu açıdan baktığınızda dizel benzinli araç arasındaki ikinci el fiyatı farkı korunacağından yakıttan ettiğiniz tasarruf size kar kalacaktır.Yani şu kadar yıl binersem ve şu kadar km yaparsam verdiğim farkı kurtarıyorum hesabı bence yanlış.Çünkü benzinli araç ile dizel araç arasındaki fark ikinci elde de aynen devam etmektedir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi broadcast33 -- 16 Ağustos 2011; 23:23:41 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: broadcast33

    Yukarıda dizel ile benzinli araçların karşılaştırmalarıyla iligili güzel yorum ve değerlendirmeler okudum.Yalnız daha önceki yorumlarda da okuduğum gözden kaçan bir nokta var.Örneğin 25.000TL ye benzinli bir araç aldınız aynı aracın dizelinide 30.000TL ye aldınız diyelim.Her iki aracada güzel bindiniz ve yaklaşık aynı km yol yaptınız ve satmaya karar verdiniz.Bu durumda dizel arac ile benzinli araç arasında fark olacaktır.Bu fark da yaklaşık olarak araçların sıfır fiyatlarındaki farka yakın bir rakam olacaktır.Hesaba birde bu açıdan baktığınızda dizel benzinli araç arasındaki ikinci el fiyatı farkı korunacağından yakıttan ettiğiniz tasarruf size kar kalacaktır.Yani şu kadar yıl binersem ve şu kadar km yaparsam verdiğim farkı kurtarıyorum hesabı bence yanlış.Çünkü fark ikinci elde de aynen devam etmekte.


    hocam hersey iyi hoş belirtmişin fakat seninde atladıgın husu var ben her zman dile getiriyorum. bakım masrafı zaten dizellin tasarruftan kazandıgı maztun parası bakımda ucup gidecek. dizel araba uzun yol yapmadıgı sürece kendi yagı ile kavrulmaya devam eder...

    2. el konusuna gelince dediğin gibi sıfır aractada oldugu gibi dizel ile benzinli aradaki fark asagı yukarı koruncaktır...

    yani durumu toparsam her zmn ki gibi dizelde uzun yol yapmadıgın sürece asla kaar elde edemezsin. aracı hic kullanmadıgını varsayarsakta tamamen cepten yemiş olursun. bakım masrafından ötürü.

    zaten cok kmli dizellere iyi gözle bakılmadıgı gibi aradaki fiyat farkı tamamen indirgemiş olcaktır... zaten uzun yol yapan aractada kaar yaptıgı icin kullanıcı aracı kmden para kaybı yasarken mazottan kar yaptıgı icin aradaki farkı kesinlikle kapatacagına inanıyorum...

    benzinlide ise fazladan verdiğin benzin ücretini bakımdan cıkartıyorsun. tabi benzinli aracda cok km gittiğinde cepten para yemiş olursun.

    anladıgın üzere birinin zıttı yönünde işliyor.

    ben böyle düsünüyorum.
  • slm arkadaşlar bugün aracın yakıt değerlerine baktım yol bilgisayarından ve sizlerle paylaşmak istedim.şuan araç 528.4 km yol yapmış ortalama 26kmh ile 46.92lt benzin tüketmiş ortalaması 100km de 9.6lt benzine tekabul ediyormuş.benzin 4.340 tı en son sanırım 41.6 krş a geliyor km ye.yaptığım yolun ortalama 308km si şehir dışı 220 km si şehir içi.yorumlarınızı bekliyorum saygılar...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tanseltan

    slm arkadaşlar bugün aracın yakıt değerlerine baktım yol bilgisayarından ve sizlerle paylaşmak istedim.şuan araç 528.4 km yol yapmış ortalama 26kmh ile 46.92lt benzin tüketmiş ortalaması 100km de 9.6lt benzine tekabul ediyormuş.benzin 4.340 tı en son sanırım 41.6 krş a geliyor km ye.yaptığım yolun ortalama 308km si şehir dışı 220 km si şehir içi.yorumlarınızı bekliyorum saygılar...


    1.6 motor için ağırlıklı olarak ş.dışı sarfiyatı olduğu düşünüldüğünde 9.6 lt/100km çok fazla. Gaza çok basıyorsunuz yada aracınız çok yakıyor. Normalde 1.6/16V bir motor uzun yolda en çok 7.5lt yakmalıdır.

    Symbol 1.5 dci 65 bg'in 2010 da yapılan 15.000km bakımına 320.-TL., 2011 de yaptırdığım 30.000km bakımına 480.-TL ödedim. İkisi 800.-TL ediyor. 2.bakımda ki fiyatın içine 100.-TL. lik ön fren balatası dahil.

    Renault'un genel yumuşak ve konforlu sürüşünden çok memnun olduğumdan ikinci bir araç olarak Fluence 1.5 dci 110bg EDC alacaktım, 60.000. bakımının 1100 TL olduğunu öğrenince vazgeçtim. Benim Symbol'ün 60.000 bakımını sorduğumda Hedef Renault İstanbul Servisi ona da 900.-TL dedi. Bunun üzerine arkama bakmadan koşarak Toyota bayiine gittim. Hiç aklımda olmamasına rağmen Verso'yu beğendim. Bakım maliyetlerini sorduğumda Renault'un yarısı idi. 60.000. ağır bakımı 380.-TL... Çünkü triger kayışı yerine zincir var ve araç 1,6 valvematic benzin motorlu.

    Diyeceksinizki neden benzinli aldın dizel varken?

    1- Dizeli 10.000.-TL daha pahalı.

    2- 7 kişilik ve 1500 kg. ağırlığında 1,6 benzinli bir araç olmasına rağmen 7.5 Lt/100km sarfiyatı var. Başka hangi 1,6 benzinli araca 7 kişi binip 160km ile
    gitmenize rağmen 7,5-8 Lt. ortalama sarfiyat alabilirsiniz.


    Bu değer 900 kg.lık 1.4 benzinli Symbol'den 1.5 Lt.daha düşük. Aynı zamanda tanseltan arkadaşımızın belirttiği 9.6 Lt lik Opel Astra sarfiyatından 2 Lt daha düşük.

    İşte ekonomik motora sahip benzinli araçları bu yüzden tavsiye ediyorum.

    Ben araçlarımı 11 araçlık kapalı garaja bırakıyorum. Symbol dizel ile garaja girdiğimde park edene kadar 3 dk.kadar motor çalışmış olduğundan araçtan aşağı indiğimde boğucu bir dizel egzost kokusu soluyorum. Oysa benzinli aracı aynı şartlarda parkettiğimde en ufak bir koku dahi duymuyorum.
    Yani işin birde hava kirliliği boyutu var.

    Tekrar söyleyeceğim. Eğer yılda 30.000 km üzeri yapılıyorsa ve yüksek torkun ara hızlanma zevki aranıyorsa dizel alınabilir. Aksi taktirde asla gerek olduğunu düşünmüyorum.

    Birde mazotun rafine çıkış fiyatı benzinden daha pahalı ve ileride görülecektirki mazot benzin fiyatını geçecektir. Dünyada da trendin bu şekilde gelişeceğine dair bazı haberler okumuştum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dhkn -- 17 Ağustos 2011; 11:22:01 >
  • dhakanuysal dostum sen şehirdışına göre yorumlamışsın 9.6lt tüketimi bunun içinde 220km şehiriçi yol var az değil bu değer şehir dışı dediğin 7-8 lt değerlerinde tüketeceğini düşünüyorum.şehirdışı yola çıkarsam özellikle sıfırlayıp ölçücem ozaman daha sağlıklı değerler verebilirim.ben gaza parmak ucunla dokunurum ve ortalama 80-100km hızla giderim o yüzden ekonomik kullandığımı düşünüyorum. yorumun için teşekkürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tanseltan

    dhakanuysal dostum sen şehirdışına göre yorumlamışsın 9.6lt tüketimi bunun içinde 220km şehiriçi yol var az değil bu değer şehir dışı dediğin 7-8 lt değerlerinde tüketeceğini düşünüyorum.şehirdışı yola çıkarsam özellikle sıfırlayıp ölçücem ozaman daha sağlıklı değerler verebilirim.ben gaza parmak ucunla dokunurum ve ortalama 80-100km hızla giderim o yüzden ekonomik kullandığımı düşünüyorum. yorumun için teşekkürler


    Değerli Arkadaşım,

    Dizel ve benzinli her iki aracın değerlerini paylaşayım.

    Symbol kataloğ verisi 4.8Lt, ancak fiili durum 5,2Lt sarfiyat. Buda bugünkü dizel fiyatıyla 0,19-0,20TL ediyor. Symbol dizelin en büyük avantajı, nasıl kullanırsan kullan sarfiyat değişmiyor. İstersen 1 saat rolantide çalıştır, klimalı kullan, sürekli dip gaz basarak git neticede 0,19 yerine 0,20 yakıyor.

    Verso 1,6 Benzinli kataloğ verisi 6,7Lt, ancak aracı kullanma şekli ve kişi sayısına göre sarfiyat değişken. Ben 7 kişi ile rodajdaki motor ile 160 hızla uzun yolda max 7,5-8Lt. ölçtüm. Bu değerler 2 kişi ile 120 km hızda 6,5Lt oluyor. 80km hızda 5,8Lt oluyor.

    Eğer parmak ucu ve klimasız gidersem 2 kişi ile kullanımda ş.içi-ş.dışı ort. 7Lt oluyor.

    Dizelin bir avantajıda gaz pedalı ve yakıt fiyatını düşünmüyor olman. Benzinlide gaza basarken için biraz tedirgin olarak basıyorsun.

    Vectra 2.0 GLS benzin motorlu aracı alırken bayi 5,8Lt sarfiyatı olduğunu söylemişti ve kataloğ değeri böyleydi, gerçekte 11Lt çıktı. Opel'ler maalesef Ecotec motor olsada yakıt konusunda cimri değiller.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dhkn -- 17 Ağustos 2011; 11:57:14 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dhakanuysal


    quote:

    Orijinalden alıntı: tanseltan

    dhakanuysal dostum sen şehirdışına göre yorumlamışsın 9.6lt tüketimi bunun içinde 220km şehiriçi yol var az değil bu değer şehir dışı dediğin 7-8 lt değerlerinde tüketeceğini düşünüyorum.şehirdışı yola çıkarsam özellikle sıfırlayıp ölçücem ozaman daha sağlıklı değerler verebilirim.ben gaza parmak ucunla dokunurum ve ortalama 80-100km hızla giderim o yüzden ekonomik kullandığımı düşünüyorum. yorumun için teşekkürler


    Değerli Arkadaşım,

    Dizel ve benzinli her iki aracın değerlerini paylaşayım.

    Symbol kataloğ verisi 4.8Lt, ancak fiili durum 5,2Lt sarfiyat. Buda bugünkü dizel fiyatıyla 0,19-0,20TL ediyor. Symbol dizelin en büyük avantajı, nasıl kullanırsan kullan sarfiyat değişmiyor. İstersen 1 saat rolantide çalıştır, klimalı kullan, sürekli dip gaz basarak git neticede 0,19 yerine 0,20 yakıyor.

    Verso 1,6 Benzinli kataloğ verisi 6,7Lt, ancak aracı kullanma şekli ve kişi sayısına göre sarfiyat değişken. Ben 7 kişi ile rodajdaki motor ile 160 hızla uzun yolda max 7,5-8Lt. ölçtüm. Bu değerler 2 kişi ile 120 km hızda 6,5Lt oluyor. 80km hızda 5,8Lt oluyor.

    Eğer parmak ucu ve klimasız gidersem 2 kişi ile kullanımda ş.içi-ş.dışı ort. 7Lt oluyor.

    Dizelin bir avantajıda gaz pedalı ve yakıt fiyatını düşünmüyor olman. Benzinlide gaza basarken için biraz tedirgin olarak basıyorsun.

    Vectra 2.0 GLS benzin motorlu aracı alırken bayi 5,8Lt sarfiyatı olduğunu söylemişti ve kataloğ değeri böyleydi, gerçekte 11Lt çıktı. Opel'ler maalesef Ecotec motor olsada yakıt konusunda cimri değiller.



    dediklerini anladım dostum benim karşılaştırma yapma gibi bi niyetim yok biliyorum fazla yaktığını zaten bilerek aldım araç yeni diye de şuan olması gerekenden fazla yakıyor.ona bakarsan bende bundan önce 2001 clio vardı şehir içi 44krş yakıyordu uzun yolda 22krş yakıyordu.toyota daha az yada fazla yakar bilemem kullanmadım çünkü.yakıt hesaplaması olarakta 46.92lt olarak hesapladığımda daha düşük değer çıkıyor 38.5 krş sanırım toplam tüketime göre hesap yapmak gerek aslında aynı değer olması gerekir anlamadım
  • beyler bir birininizn yakıt tüketimini karsılastırmak yanlıs olur. motordan cok kullandıgınız yol ve sürüş tarzına baglı olarak motor fazlada yaka bilir azda yaka bilir bu yüzden bir birinizle kıyaslamanız yanlış olur...

    hiç bir marka aracının cok yakmasını istemez. cünkü ortaya büyük mevlalar dökülüyor, kim böyle bir riske girmek isterki.
    büyüzden bu araba cok yakıyor az yakıyor denemek yanlış olur... fabrika verileiyle kullanıcı verileri bir birini tutmuyor olabilir buna birsey diyemem,zaten bu zmana kadar fabrika verilerine asla inanmadım...

    hersey kullanım tarzına ve yola baglı oldugu icin sen az yakıyorsun cok yakıyorsun diyemem.

    tanseltan

    benim düsüncemi bilmek istersen , nasıl yolda nasıl sürüş ile kullandıgını bilemem ve aracta kaş kişi gibi bilgileri vermemişsin..ama sanırım 5 kişi +bagaj oldugunu umuyorum..
    530 kmde 46 litre yakman bana normal geldi. az cok kendimce tahmin ediyorum nasıl kullandıgını ve bilincsiz gaza bastıgını umuyorum...

    sürüş tarzın ekonomik sürüş tarzımıydı bilmem ama yolacıktıgın vakit yolbilgisayarındaki 100km/ anlık ortalama tüketim miktarını acarsan
    dahada ekomomik sürş olacagını umuyorum... ortalama 9,6litreden 7,6 litreye incegini umuyorum...
    umuyorum diyorum cünkü sürüş tarzı cok farkettiriyor..

    ben arabama biner binmez anlık ortalama yakıt tüketimini acarım öyle yol kat ederim...5. vitest 2000,2500 gibi civarlarda kullanırım ortalama tüketim miktarının gösterdiği yeri geldiğinde dümdüz yolda 4,5lere inerken yeri geldiğinde 7,5litrelere kadar cıktım. aynı vites aynı devirlerde olan veriler...

    ama eve geldiğimde ortalama tüketime baktıgımda 100kmde 6,8 litre deger gösteriyor.

    sende anlık tüketim miktarına göre sürersen yani ekonımik sürüş sürersen kesinlikle düsecegine inanıyorum. aracın rodaj süresinde oldugu halde bunu acık ve net söylüyorum...

    hakanda yanı sekilde yol bilgisayarına bakarak gidiyordur. bakmadan bu degerlere ulasmak cidden zor. bakmadan gidersen 7,5 -8,5litreyi rahat görürüsün bir arabada..

    hakan şu konuya cok iyi deginmiş. yolbilgisayarı belirli ayara oturduktan sonra gaza köklediğin halde degerde oynama olmuyor. tabikide belirli yere kadar. sonrasında 0.2,0.3 deger lik oynama söz konusu...
  • leon hocam mrb bendeki bu veriler sadece şehirdışı değil o yüzden uzun yolda nekadar yaktığını bilemiyorum.uzun yolda dediğim gibi ekonomik gidiyorum anlık yol bilgisayarı açık ortalama 80-100km arası ve frene bile basmam virajlara gelirken çekerim ayağımı gazdan,yokuş aşağı cutoff özelliğinide kullanırım.yakıt tüketimine baktığımda 5.5-8 arası gidip geliyor ama aklıma gelmedi sıfırlayıp yola çıkmak.uzun yola çıktığımda ilk işim sayacı sıfırlayıp öyle yola çıkmak olacak bende merak ettim uzun yolda ne yaktığını.ama depoyu fullemedim hiç bu gidişlede zor fulleriz :) tamamen yol bilgisayarı verilerine göre konuşuyorum.şehir içi yakıor araç yapıcak bişey yok bizim burası yokuş aşağı yukarı km de 50 krşu rahat geçer.anlık tüketim bazen 28lere çıkıyor deli oluyorum :) bide kasa ağır gaza yüklenmeden çıkamıyorum yokuşları devir istiyor clio gibi değil maalesef. uzun yoldaki verileri sizinle paylaşıcam tekrar ozaman sağlıklı karar verebiliriz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tt059 -- 17 Ağustos 2011; 13:57:44 >
  • 
Sayfa: önceki 791792793794795
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.