Şimdi Ara

CLİO SYMBOL GRUBU (772. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
27.468
Cevap
83
Favori
1.898.640
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 770771772773774
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bütün forum dostlarına s.a.
    arkadaşlar bende 2003 clio symbol 1.5 dci authentigue alize aldım klimalı şimdi bir sorum olacak
    bana hidrolik direksiyonu öbür arabalara göre çok ağır geldi sizlere sorum normalmidir yoksa yumuşaması için yapılacak şeyler varmıdır?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lastsoner

    Bütün forum dostlarına s.a.
    arkadaşlar bende 2003 clio symbol 1.5 dci authentigue alize aldım klimalı şimdi bir sorum olacak
    bana hidrolik direksiyonu öbür arabalara göre çok ağır geldi sizlere sorum normalmidir yoksa yumuşaması için yapılacak şeyler varmıdır?

    hocam bunun bir kaç nedeni vardır, olayı basit yoldan kendimiz yapmaya çalısırsak.
    1. tekerlerin havası inikse direksiyon sertleşir.
    2. diresiyon hidrolik sıvısının ömrü 3 yıldır, 3 yıldan sonra özelliğini yitirir. fakat genelde disk frenler degişirken direksiyon hidroliği ile birlikte degişirse araba için cokdaha iyi olcaktır.
    3. tekerlerin havası normalse, direksiyon hidrolik yagını degiştirdiysen halen devam ediyorsa sertlik, en önemli parca olan direksiyon pompasından kanaklı olan birsey olabilir.

    şimdi ben yumuşak veya sert desem kendi hiseetiğimi söylerim fakat araya kıyaslama girince dokunup hissetmedikten sonra burdan saglıklı bilgi cıkmaz..

    şuan icin sizin yapmanız gereken sey teker havasını kontrol etmek 32,33,34 psi gibi hava basıncı olması gerekir... ve direksiyon hidrolik yagını degiştirmeniz gerekir..

    hava basarken tekerin soguk olması gerekir yoksa saglıklı hava basıncı basamazsınız.. tekere günes vurusada budurum böyle. sabah erkenden hava basmanızı öneririm..

    genelde direksiyon yagı ile fren yagın aynı oldugunu ve konuldugunu söylüyorlar.
    teknik servisi arayarak netür yag koyduklarını ve rengini sorun. eger serviste yaptırısanız 30,40tl gibi bir fiyatı olur, dısarda yaptırısanız ustanız varsa 20 tl yag işciligede 5,10 veririsiniz..

    aracınız hayırlı olsun güle gülen kullanın,



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi leon_312 -- 24 Haziran 2011; 22:51:57 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: leon_312


    quote:

    Orijinalden alıntı: kafkas11

    iyi güzel hoşta ben anlamam böyle yanarlı dönerli işleri sırf fiyat arttırmak için yapılan bir uygulama,olucak fiyatı 50 bin kimse almaz gene.

    : ) dedigne katılıyorum fakat zaten bu arabanın tek tutunma dalı var oda ucuz olması, 50.000tl verdikten sonra giderim nissan qashqai alırım.
    qashqai çok begeniyorum ama iç konsalu, tasarımı hiç güzel degil...

    sonucta daci gibi nissanda renault bünyesinde calışan marka. nissan marka 1. sınıf gözüyle bakılırken dacia 2. sınıf bir araba gözüyle bakılıyor...
    şuanda türkiyeye gelirmi bilmiyorum ama daha önce benim cebe bununla ilgili mesaj gelmisti artık dacia duster renault marka olarak cıkcak diye..
    bu mesaj türkiye icin mi gecerliydi avrupa icin mi bilemedim..

    mertin mesajını görünce bakayım dedim internete amerika pazarına girmek icin ve renault markanın tekrar orda tutulması amaclı yapılan bir calısmasıymış...

    heee bende kendi kendime dedim türkiyeyede gelir belki keşke gelse ama fiyatı uygun olursa
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lastsoner

    Bütün forum dostlarına s.a.
    arkadaşlar bende 2003 clio symbol 1.5 dci authentigue alize aldım klimalı şimdi bir sorum olacak
    bana hidrolik direksiyonu öbür arabalara göre çok ağır geldi sizlere sorum normalmidir yoksa yumuşaması için yapılacak şeyler varmıdır?

    hayırlı olsun gardaş alah kazasız belasız kulanmayı nasip etsin
  • arkadaşlar benim arabanın debriyajı sertmiş bugün farkettik. kalkışta kavramada bi sorun görmüyorum. acaba 2008 model dizeli olanlarda bu durum var mı?
    2001 model benzinli bi clioya bindim benimkinden daha yumuşaktı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: astonisos

    arkadaşlar benim arabanın debriyajı sertmiş bugün farkettik. kalkışta kavramada bi sorun görmüyorum. acaba 2008 model dizeli olanlarda bu durum var mı?
    2001 model benzinli bi clioya bindim benimkinden daha yumuşaktı.

    hocam şunu rahatlıkla söyleye bilirim ki her arabada pedallar farklılık gösterir. sıfır arabada olsa 2 sıfır arabanın arasında fark oluşur.
    araba aynı hersey aynı diye pedelların aynı olması beklenemez. şimdi sen baskı balataları degiştir diğinde yine debriajın kavrama noktası farklı olcak...
    sert diyorsan debriyaj telindendir muhtemelen... tele bakıtırsan istediğin gibi yumuşak olur...

    şahsi görüsüm bende sert pedalları seviyorum, dokundagunda ayagının altında pedal oldugunu hissedeceksin, yumuşak pedal bana hissiz geliyor ve araba kullandıgımı anlamıyorum...

    benim araba fabrikadan geldiği gibi debriyaj ve fren sert geldi, gazın sert olması beklenemez zaten ben memnunum açıkcası sert olmasından, gecen ay aracı bakıma götürdüm bakım yapıldıgı sürecte ajentanın icine girdim ve tüm arabalara baktım test ettim herseyini ve onların debriyajına benim aracınkindende sert olan cıktıi birazdaha yumuşak olan cıktı fakat geneli sertti.. bunu rahatlıkla söyleye biliirm...

    bu yüzden bunu kafana takmana gerek yok...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mert karip

    .

     CLİO SYMBOL GRUBU



    Koleos almayı planlıyordum, bunumu beklesek
  • hocam iki modelde paranız çöpe atılcagından dolayı kelos duster farketmez ikiside tutulan bir model degil.
    kelosta kendini makyajladı ya bu sene yada diger sene cıkma ihtimali yüksek.
    http://galeri.arabam.com/Pages/Gallery/GalleryNews.aspx?vzn=13&Gallery=5822

    dusterda türkiyeye gelme ihtimali olup olmadıgını bilmediğimden sadece varsayım ile konuşa biliyoruz. elimizdeki bilgilere göre.
    tabikide duster ve kelos arasında cok bbüyük farklar var. en azından kelos tam bir jep arabası. boyutlarından alasıldıgı gibi... ve dusterdan 10 kat kaliteli
    oldugunu düsünüyorum.

    iki aracında arka tasarımı berbat ötesi ikiside benim tarzım olan birsey degil. zevk meslesi oldugu icin tamamen zevkinize bırakıyorum..

    her zman dediğim gibi nissan qashqai tercih edilecek en uygun suv gruplarından bir tanesi...
  • Arkadaşlar merhaba yaklaşık bir ay önce 2007 clio symbol aldım.Araç 128 binde 17500 tl verdim .herkes çok para vermişsin diyor sizce nasıl.1.5 dci authentique 65 bg.Birde arbaya sis farı taktırmak istiyorum ne kadardır ve bunlarda kapının alt kısmı çok çirkin görünüyor. Biliyorsunuzdur ama yinede resim ekledim.O kısma bir şey ekleyebiliyormuyuz hoş durması için.Son olarak dün geri çıkarken tamponu vurdum pek birşey olmadı ama 2x2 cm lik bir ezik oluştu ama değiştirmeyi düşünüyorum kaç paradır orjinal veya yan sanayi tampon.Birde son olarak aracın arka kısmı daha havada ön kısım arkaya göre biraz daha alçak dizel olduğu için motor ağırmış ondan dolayı imiş doğrumudur.

     CLİO SYMBOL GRUBU
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ottoman_08

    Arkadaşlar merhaba yaklaşık bir ay önce 2007 clio symbol aldım.Araç 128 binde 17500 tl verdim .herkes çok para vermişsin diyor sizce nasıl.1.5 dci authentique 65 bg.Birde arbaya sis farı taktırmak istiyorum ne kadardır ve bunlarda kapının alt kısmı çok çirkin görünüyor. Biliyorsunuzdur ama yinede resim ekledim.O kısma bir şey ekleyebiliyormuyuz hoş durması için.Son olarak dün geri çıkarken tamponu vurdum pek birşey olmadı ama 2x2 cm lik bir ezik oluştu ama değiştirmeyi düşünüyorum kaç paradır orjinal veya yan sanayi tampon.Birde son olarak aracın arka kısmı daha havada ön kısım arkaya göre biraz daha alçak dizel olduğu için motor ağırmış ondan dolayı imiş doğrumudur.

     CLİO SYMBOL GRUBU


    öncelikle arabanız hayırlı olsun allah kazası belasız kulanmayı nasip etsin sis farında tesisat çekili ise çok cüzi bir miktar ahaledibilirsiniz eğer tesisat yok ise pahalıya maal olabilir bende imzamdaki raç benzinli benim arbadada ağırlık önde yani benzinli dizel farketmiyor bütün 2007 symbollerde standart bişey fiyat diyorsanızsiz millete bakmayın fiyatı km sine göre iyi bence
  • Arkadaşım aracın hayırlı olsun kazasız belasız yolculuklar...
  • bu gün btane buji anahtarı altım 16 mm lik sanayiden 7,5 tl ye artık bujilerimi temizleyip zamanı değildiğinde değiştrebileceğim bir de hava filtresini sökebilmek için 10 mm lik bi anahtar aldım bakalım hava filtresi buji boğaz kelebeği temizliği yapabilceğim 10binde bir ......
  • quote:

    Orijinalden alıntı: leon_312


    quote:

    Orijinalden alıntı: astonisos

    arkadaşlar benim arabanın debriyajı sertmiş bugün farkettik. kalkışta kavramada bi sorun görmüyorum. acaba 2008 model dizeli olanlarda bu durum var mı?
    2001 model benzinli bi clioya bindim benimkinden daha yumuşaktı.

    hocam şunu rahatlıkla söyleye bilirim ki her arabada pedallar farklılık gösterir. sıfır arabada olsa 2 sıfır arabanın arasında fark oluşur.
    araba aynı hersey aynı diye pedelların aynı olması beklenemez. şimdi sen baskı balataları degiştir diğinde yine debriajın kavrama noktası farklı olcak...
    sert diyorsan debriyaj telindendir muhtemelen... tele bakıtırsan istediğin gibi yumuşak olur...

    şahsi görüsüm bende sert pedalları seviyorum, dokundagunda ayagının altında pedal oldugunu hissedeceksin, yumuşak pedal bana hissiz geliyor ve araba kullandıgımı anlamıyorum...

    benim araba fabrikadan geldiği gibi debriyaj ve fren sert geldi, gazın sert olması beklenemez zaten ben memnunum açıkcası sert olmasından, gecen ay aracı bakıma götürdüm bakım yapıldıgı sürecte ajentanın icine girdim ve tüm arabalara baktım test ettim herseyini ve onların debriyajına benim aracınkindende sert olan cıktıi birazdaha yumuşak olan cıktı fakat geneli sertti.. bunu rahatlıkla söyleye biliirm...

    bu yüzden bunu kafana takmana gerek yok...

    teşekkür ederim hocam.
    pedaldan ben de şikayetçi değildim de bi arkadaş içime kurt düşürdü. baskı balatan bitmiş dedi canım sıkıldı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ottoman_08

    Arkadaşlar merhaba yaklaşık bir ay önce 2007 clio symbol aldım.Araç 128 binde 17500 tl verdim .herkes çok para vermişsin diyor sizce nasıl.1.5 dci authentique 65 bg.Birde arbaya sis farı taktırmak istiyorum ne kadardır ve bunlarda kapının alt kısmı çok çirkin görünüyor. Biliyorsunuzdur ama yinede resim ekledim.O kısma bir şey ekleyebiliyormuyuz hoş durması için.Son olarak dün geri çıkarken tamponu vurdum pek birşey olmadı ama 2x2 cm lik bir ezik oluştu ama değiştirmeyi düşünüyorum kaç paradır orjinal veya yan sanayi tampon.Birde son olarak aracın arka kısmı daha havada ön kısım arkaya göre biraz daha alçak dizel olduğu için motor ağırmış ondan dolayı imiş doğrumudur.

     CLİO SYMBOL GRUBU


    arabanız hayırlı olsun.
    benimki 2008 dci. benim arabamın da arkası biraz havada. diğer sorularınıza cevap veremeyeceğim ama ben size bi soru sorayım.
    sizin direksiyonda vızıltı gibi uğultu gibi bi ses oluyor mu özellikle park ederken?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ottoman_08

    Arkadaşlar merhaba yaklaşık bir ay önce 2007 clio symbol aldım.Araç 128 binde 17500 tl verdim .herkes çok para vermişsin diyor sizce nasıl.1.5 dci authentique 65 bg.Birde arbaya sis farı taktırmak istiyorum ne kadardır ve bunlarda kapının alt kısmı çok çirkin görünüyor. Biliyorsunuzdur ama yinede resim ekledim.O kısma bir şey ekleyebiliyormuyuz hoş durması için.Son olarak dün geri çıkarken tamponu vurdum pek birşey olmadı ama 2x2 cm lik bir ezik oluştu ama değiştirmeyi düşünüyorum kaç paradır orjinal veya yan sanayi tampon.Birde son olarak aracın arka kısmı daha havada ön kısım arkaya göre biraz daha alçak dizel olduğu için motor ağırmış ondan dolayı imiş doğrumudur.


    hocam bencede cok vermişsin. aracın 4 yasında ve olması gereken km 60.000km olması gerekirdi.. eger bu aracın sahibi binici aile arabası ise... kmnin böyle olması gerekirdi.. kmsine göre yasına göre bu araba büyük ihtimal şirket arabasına benziyor... günü gününe bakımı yapıldıysa ileride pek fazla sorun yaşıyacagına inanmıyorum zaten 2 kere agır bakımdan gecmesi gerekirdi..

    kmsinden dolayı fiyatı bana göre cok.. cok derken 2000tl gibi fazlalıgı var.. aracın kaporta durumunu belirtmemişsin. kaportasında bir hata varsa kesinlikle verilmez bu fiyata...

    cizdiğin bölge maşbiyer, oraya göre maşbiyer bulursun ama araba modifiyeli durur. bu yüzden oranın öyle kalması bana göre daha iyi. alışıldık symbolün dısına cıkmamak gerek... yinede sen bilirsin..
    sis farı valeo marka takılıyor servisteorjinal diye tanesi 150tl. dısarda da bulursun valeo markayı ama fiyatı konusunda tam bir bilgim yok..
    eger cakma almayı düşünüyorsan sisfarının cam olmasına dikkat et. plastikler bugulanma ve sararma yapıyor...

    büyük ihtimal tesisat cekili ama yinede bakmadan görmeden kesin birsey demek yanlış olur...

    tamponun fiyatını bilmiyorum ama yaklasık 2000tl gibi bir fiyatı vardır diye tahmin ediyorum.. bence orayı rütuş yaptırın komple boyatmaya veya degiştirmeye gerek yok..

    tüm arabalarda agırlık öndedir. önden arakaya dogru yukarı cıkar yapı ve tasarım geregi. şimdi dısardan bakıldıgında arkadası kalkık görünüyor ama hareket halinde veya arabayı calısır haldeyken arakası biraz daha iner.. zaten elfrenini cekerken kalktıgını ,el frenini indirirken indiğini farkedersin..
  • komuşunun tepee ile sırt sırta

     CLİO SYMBOL GRUBU
  • quote:

    Orijinalden alıntı: leon_312

    quote:

    Orijinalden alıntı: lastsoner

    Bütün forum dostlarına s.a.
    arkadaşlar bende 2003 clio symbol 1.5 dci authentigue alize aldım klimalı şimdi bir sorum olacak
    bana hidrolik direksiyonu öbür arabalara göre çok ağır geldi sizlere sorum normalmidir yoksa yumuşaması için yapılacak şeyler varmıdır?

    hocam bunun bir kaç nedeni vardır, olayı basit yoldan kendimiz yapmaya çalısırsak.
    1. tekerlerin havası inikse direksiyon sertleşir.
    2. diresiyon hidrolik sıvısının ömrü 3 yıldır, 3 yıldan sonra özelliğini yitirir. fakat genelde disk frenler degişirken direksiyon hidroliği ile birlikte degişirse araba için cokdaha iyi olcaktır.
    3. tekerlerin havası normalse, direksiyon hidrolik yagını degiştirdiysen halen devam ediyorsa sertlik, en önemli parca olan direksiyon pompasından kanaklı olan birsey olabilir.

    şimdi ben yumuşak veya sert desem kendi hiseetiğimi söylerim fakat araya kıyaslama girince dokunup hissetmedikten sonra burdan saglıklı bilgi cıkmaz..

    şuan icin sizin yapmanız gereken sey teker havasını kontrol etmek 32,33,34 psi gibi hava basıncı olması gerekir... ve direksiyon hidrolik yagını degiştirmeniz gerekir..

    hava basarken tekerin soguk olması gerekir yoksa saglıklı hava basıncı basamazsınız.. tekere günes vurusada budurum böyle. sabah erkenden hava basmanızı öneririm..

    genelde direksiyon yagı ile fren yagın aynı oldugunu ve konuldugunu söylüyorlar.
    teknik servisi arayarak netür yag koyduklarını ve rengini sorun. eger serviste yaptırısanız 30,40tl gibi bir fiyatı olur, dısarda yaptırısanız ustanız varsa 20 tl yag işciligede 5,10 veririsiniz..

    aracınız hayırlı olsun güle gülen kullanın,



    teşekkür ederim bir deneyim bakalım hanım boyle hıc begenmedi :(
  • arkadaşım aracınız hayırlı uğurlu olsun aynı sorun bende de vardı hid. direksiyon elektrik motorunun kömürleri bitmiş.elektrikçi usta garantili kömürlerini değiştirdi 70 tlye., şimdi parmağımla çevirebiliyorum. bence elektrikçiye göster bi direksiyon motoruna baksın. inşallah pompa arızası değildir. o biraz masraflı oluyormuş,sadece pompa fiyatı 300 civarı diye biliyorum. motorla çözülür umarım...
  • Cevap yazan arkadalara teşekkür ederim.
    astonisos söylemiş olduğun vızıltı yok yada ben dikkat etmedim farktemedim.
    Birde şunu sormak istiyorum bakıma kaç binde bir gidiliyor ve aracımın abs li olup olmadığını nasıl anlarım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ottoman_08
    Birde şunu sormak istiyorum bakıma kaç binde bir gidiliyor ve aracımın abs li olup olmadığını nasıl anlarım.


    hocam 15.000de bir veya 1 senede bir hangisi önce dolarsa ozman bakıma götürceksin...
    ister 15.000km yap bakıma götür ister 1 sene icerisinde 1000km yap 8000,10.000km yap 1 senesi doldugundan yine bakıma gircek..
    daha 15.000 dolmadı diye bakıma sokmamazlılık yapma : )

    yanılmıyorsan senin araç authentique donanımdı. authentique donanımda abs yok ama opsiyon olarak güvenlik donanımıda varsa abs ve yolcu hava yastıgı bulunmakta...

    sende yolcu hava yastıgı yoksa abs yoktur. yolcu hava yastını bilmedgini varsayarsam yolcu tarafının konsol tarafında boşluk varsa hava yastıgı yoktur. zaten orası doluysa orda azar srp airbag ()hava yastıgı) diye..

    frene sert basıp asılırsın tekerlerden cirrttt diye ses gelirse abs yok demek . eger frene asıldıgında fren pedalı yere sürtüyormuş gibi ses cıkarttıgında kart kurt diye.. ozman abs var demek..
  • 
Sayfa: önceki 770771772773774
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.