Şimdi Ara

TÜV Türk -randevu sistemi hizmeti 22 ilde

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.178
Cevap
4
Favori
253.389
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bundan boyle muayene istasyonlari almanyandaki gibi cok sıkı denetim gerceklestirecekler, detaylar asagida yazili :

    Doğuş Otomotiv-Akfen-TÜV SÜD konsorsiyumu tarafından kurulan TÜVTURK, uluslararası standartlardaki araç muayene istasyonları zincirinin yeni halkasını Karaman�da hizmete açtı! Karaman�da hizmete açılan TÜVTURK araç muayene istasyonu, ihale bedeli dışında yaklaşık 900 Bin Amerikan Doları yatırımla kuruldu. Karaman�da hizmete giren istasyonla birlikte Türkiye�de açılan TÜVTURK araç muayene istasyonu sayısı 21 adete yükseldi.

    2008 yılı sonuna kadar Türkiye çapında 189�u sabit, 81 gezici olmak üzere toplam 270 adet yeni araç muayene istasyonu açarak ülke çapında uluslararası standartlarda hizmet sunmayı hedefleyen TÜVTURK, Karaman�da da faaliyet göstermeye başladı. İhale bedeli dışında, yaklaşık 900 Bin Amerikan Doları yatırımla faaliyete geçen Karaman araç muayene istasyonu �KYC Taşıt Muayene İstasyonları Yapım ve İşletim A.Ş.� tarafından işletilecek. Yurt içi ve yurt dışı akaryakıt ihracatı ve lojistiği alanlarında faaliyet gösteren Koyuncu Nakliyat A.Ş.�nin sermayedarı olduğu KYC Taşıt Muayene İstasyonları A.Ş., Türkiye çapında toplam 20 istasyonun işletmesinden sorumlu olacak. Karaman TÜVTURK araç muayene istasyonunun günlük en az 55 araca muayene hizmeti vermesi hedeflenmektedir.

    TÜVTURK araç muayene istasyonlarının cumartesi günleri de açık olduğuna ve 08.30 ile 17.30 saatleri arasında hizmet verdiğine dikkat çeken yetkililer, Karaman ve ilçelerinde görev yapacak gezici muayene istasyonunun Ayrancı, Başyayla, Ermenek, Kazımkarabekir ve Sarıveliler ilçelerine hizmet götüreceğini belirttiler. TÜVTURK olarak bir başka önemli hizmetlerinin ise vergi, OGS geçiş ve trafik cezası borcu olmadığını öğrenen veya belgeleyen araç sahiplerinin vergi dairelerinden alınan fenni muayene izin belgesini almadan TÜVTURK araç muayene istasyonlarında muayene işlemlerini başlatabileceklerini vurgulayan yetkililer, amaçlarının maksimum müşteri memnuniyeti olduğunu sözlerine eklediler.

    Karaman�da da TÜVTURK Araç Muayene İstasyonu açıldı !

    Türkiye genelinde ilk TÜVTURK araç muayene istasyonunun Elazığ�da açılmasının ardından sırasıyla Trabzon, Kırklareli, Tekirdağ, Gaziantep, Niğde, Denizli, Adana, Kırşehir, Kilis ve Adıyaman illerinde hizmet vermeye başladıklarını hatırlatan yetkililer, �Modern araç muayene istasyonları zincirinin en yeni halkasını Karaman�da hizmete açtık. Fren tertibatından direksiyon sistemine, süspansiyon sisteminden her aracın yaydığı egzoz emisyonuna kadar toplam 100 noktada kontrol ile araç muayenesini gerçekleştiriyoruz. Yani mevcut uygulamalardaki şase, motor, plaka ve görüntü kontrolünü daha ileriye taşıyoruz� açıklamasını yaptı.

    Hedef Uluslararası Kriterlerde Modern Araç Muayenesi ile Trafik ve Araç Güvenliğinin Arttırılmasıdır!

    TÜVTURK�ün trafik ve araç güvenliğini de katkı sağlamasının en önemli nokta olduğuna dikkat çeken yetkililer, �Türkiye�de seyreden sağlıklı araç sayısının az olmasının trafik kazalarına yol açtığını görüyoruz. TÜVTURK�ün uluslararası standartlarda araç muayenesi ile trafik ve araç güvenliğinin önemli biçimde artmasını ve böylece kusurlu araçlardan dolayı oluşan trafik kazalarını minimize etmeyi hedefliyoruz.

    Ulaştırma Bakanlığı 20 Yıl Boyunca Sürekli Denetleyecek!

    Türkiye�de bugüne kadar yapılmış özelleştirme operasyonları içinde devlet ile işbirliği en yüksek olanın araç muayene istasyonları projesi olduğuna dikkat çeken yetkililer, � TÜVTURK araç muayene istasyonlarının her biri 20 yıl boyunca sürekli olarak Ulaştırma Bakanlığı�nın gerçekleştirdiği sıkı denetimlerden sonra hizmete geçerek faaliyet gösterecek. Bununla birlikte araç muayene ücretlerini yine eskiden olduğu gibi Maliye Bakanlığı belirleyecek, aracın muayenesinin yapılmasında sakınca olmadığına dair belge de eskiden olduğu gibi yine vergi dairelerinden alınacak, ancak muayene ücreti muayene istasyonlarında tahsil edilecek.� dedi.

    300 milyon Amerikan Doları ek yatırım, 1800 kişiye yeni iş imkanı!

    Akfen-Doğuş-TÜV SÜD üçlü konsorsiyumu TÜVTURK olarak yeni araç muayene istasyonlarının yapım ve işletimi ile ilgili olarak açılan ihaleyi, 552 milyon Amerikan Doları ihale bedeli karşılığı kazandıklarını hatırlatan yetkililer, Türkiye çapındaki tüm istasyonların yapım ve hizmeti girişi için de yaklaşık 300 milyon Amerikan Doları daha yatırım yapacaklarını belirtti. Hem ülke ekonomisine hem de can ve mal güvenliğine fayda sağlayacak TÜVTURK�ün iş ortaklarıyla birlikte Türkiye çapında 1800 kişiye yeni iş imkânı sağlayacağı da belirtildi.

    20 Yılda Devlet 7.3 Milyar Amerikan Doları Gelir Elde Edecek!

    Türkiye�de 2008 yılında 4 milyon adet motorlu aracın muayenesini gerçekleştirebilmeyi hedeflediklerini de belirten TÜVTURK yetkilileri, �Türkiye�de 2007 yılı sonu itibariyle 13 milyon adet motorlu araç bulunuyor. Bu araçların muayene edilmesinden elde edilen toplam gelirden, yaklaşık 7.3 milyar Amerikan Doları devlete ödenecektir.

    4 farklı değerlendirme kriteri olacak, uluslararası muayene kriterleri uygulanacak!
    TÜVTURK yetkilileri araç muayenesinde Kusursuz, Hafif Kusurlu, Ağır Kusurlu ve Emniyetsiz olarak 4 farklı değerlendirme kriterlerinin olduğunu ve Avrupa Birliği standartlarından taviz vermeden muayene işlemlerini gerçekleştireceklerini belirttiler. Bununla birlikte kusur derecelendirmesinde Türkiye�ye özgü bazı değişiklikler yaptıklarının da altını çizen yetkililer, � Örneğin cam çatlağı olan bir araç Almanya�da ağır kusurlu sayılmaktadır ama bunu Türkiye�de muayene sürecinin ilk geçiş döneminde hafif kusur kapsamına aldık. Böyle bir durumda olan aracın sahibine belli bir süre vereceğiz ve kendisinden bu sorunun çözmesini rica edeceğiz. Verilen süre sonunda çatlak onarılmış ise biz de kendisine onay ve plaka etiketi verebileceğiz� dedi. Emniyetsiz ya da ölümcül kusurlu olarak tespit edecekleri araçları ise trafiğe çıkmaması için Trafik ve Emniyet Kuruluşlarına bildireceklerini belirten yetkililer, muayene için geri gelmesi gereken araçları da bildirmekle yükümlü olduklarını da dile getirdi.

    KONTROLÜ YAPILAN NOKTALAR

    TÜVTURK�te araç muayenesi, elle tutulabilen gözle görülebilen ve ulaşılabilen aksamların muayene edilmesiyle gerçekleşir. Kapalı kutular içinde veya kaplamalar altında ulaşılamayan aksamlar kontrol edilmez. Gerekirse bu aksamların fonksiyon kontrolü yapılır.

    1-Fren Tertibatı: Araç muayenesi ana başlıklarından biri olan ve ilk sırada yer alan fren tertibatının test edilmesi; trafikte seyreden her türlü araç ve yayalar için hayati önem taşır. Fren tertibatının periyodik aralıklarda kontrol edilmesi ve aşınan parçaların değiştirilmesi gerekir. Araç muayenesi açısından değerlendirildiği zaman önde fren pedalından başlayarak; mekanik, hareketli, sürtünen ve esneyen her aksam elle veya gözle kontrol edilir. İlgili mevzuat ve yönetmelikler çerçevesinde, fren test cihazı ile aynı aks üzerinde bulunan tekerleklerin fren kuvveti sapma yüzdesi ile toplam araç ağırlığına göre fren verim yüzdesi hesaplanır.

    2-Direksiyon Sistemi: Araçların yol ve seyir kontrolüyle istenilen yöne yönlendirmesini sağlayan direksiyon sisteminin kontrollerinde; direksiyon simidinden başlayarak sırasıyla; direksiyon mili, direksiyon kutusu ve bağlantı elemanlarıyla sistemi tekerleklere bağlayan direksiyon rot kollarının boşluk ve sağlamlıkları; elle, gözle ve boşluk test cihazlarıyla kapsamlı olarak kontrolden geçirilir.

    3-Görüş Şartları: Temiz ve yeterli görüş, araç kullanıcıları için maksimum yol ve sürüş güvenliği sağlar. Bu sebeple aracın tüm dış camları, cam yıkama tertibatları, cam silecekleri, iç ve dış görüş aynaları titizlikle kontrol edilir.

    4-Aydınlatma Sistemi: Araçların gece ve kötü yol şartlarında güvenle seyredebilmeleri için aydınlatma sistemlerinin faal olması ve ayarlarının trafikte seyreden diğer araç sürücülerini rahatsız etmeyecek
    şekilde yapılmış olması gerekmektedir. Bu sebeple tüm iç-dış aydınlatma, fren, gösterge, sinyal, geri vites, plaka ve sınır lambaları titizlikle kontrol edilir. Uzun-kısa ve sis farlarının yükseklik ayarları cihazlar vasıtasıyla test edilir.

    5-Aks, Jant, Lastik ve Süspansiyon Sistemi: Araçların yol tutuşunda ve güvenli seyrinde yürüyen aksam ve süspansiyon elemanları özel bir göreve sahiptir. Yay, amortisör gibi süspansiyon elemanlarının, aracın jant, aks ve lastikleriyle tam uyumlu çalışması sürüş güvenliği açısından son derece önemlidir.

    6-Şase ve Şase Bağlantı Parçaları: Araç gövdesinin sağlamlığı hem sürüş anında hem de olası bir kaza durumunda yolcular açısından büyük öneme sahiptir. Bunun yanında şaseye bağlanmış bir çok parçanın da sağlam ve çalışır durumda olması gerekmektedir. Bunlar; sürücü kabini ve araç gövdesi, bağlantıları, merdiven basamakları, koltuklar, alt taban, egzoz boruları, susturucular, yakıt tankı ve boruları, stepne ve taşıyıcısı, kapılar ve kapı kilitleri, yan ilave korumalar, çekici römork ve treyler çeki kaplini ile kaplin mekanizmalarının kontrolünü kapsar.

    7-Diğer Donanımlar: Pasif güvenlik sistemlerinin en önemlilerinden biri emniyet kemeridir. Bir kaza esnasında emniyet kemeri takılı olan yolcunun diğer yolculara göre hayatta kalma şansı her zaman daha yüksektir. Bu sebeple ön ve arka emniyet kemerleri ve kilit karşılıklarının fonksiyonelliği titizlikle kontrol edilir. Bunların yanısıra yangın söndürme tüpü, üçgen ikaz reflektörü ve ilk yardım çantası da kontrol edilir.

    8-Çevreye Zarar Verme: Trafikteki araçların oluşturduğu çevresel gürültüler ile yaydıkları egzoz gazları insan sağlığı açısından son derece zararlıdır. Bu sebeple İstasyonlarımızda gürültü seviyesi kontrolleri ile egzoz emisyon kontrolü gerçekleştirilecektir.

    9-Yolcu Taşıyan Araçlar İçin: Toplu taşıma araçlarına yönelik olarak; koltuk düzenleri, iç aydınlatma lambaları, ısıtma sistemleri ve havalandırma sistemlerinin seyahat eden yolcuların gereksinimlerini karşılayacak şekilde olup olmadığı kontrol edilir.

    10-Araç Tanımları: Trafikte seyreden araçların üzerinde taşıdıkları plaka, tanıtım numaraları ile ruhsat üzerindeki tescil ve trafik bilgileri birebir aynı olmak zorundadır.

    MUAYENE SONUÇLARI

    Kusursuz: Muayene edilen araçta herhangi bir eksikliğin bulunmaması halidir.

    � Bu durumda aracın ön plakasına ve muayene raporuna muayenenin geçerlilik süresini içeren etiket yapıştırılır.
    � Ruhsat onaylanır, hologram yapıştırılır ve bir sonraki muayene tarihi yazılır.
    � Yetkili kişi tarafından detaylı muayene raporu verilir.
    � Raporun muayene geçerlilik süresi boyunca saklanması gerekmektedir.
    � Bir sonraki muayeneye raporla gelinmesi gerekmektedir.

    Hafif Kusur: Aracın yapılan muayenesi sonrasında, yeniden muayenesine gerek duyulmayan bir eksikliğin bulunması halidir.

    � Bu durumda araç muayeneden geçmiş sayılır. Aracın ön plakasına ve muayene raporuna muayenenin geçerlilik süresini içeren etiket yapıştırılır.
    � Ruhsat onaylanır, hologram yapıştırılır ve bir sonraki muayene tarihi yazılır.
    � Yetkili kişi tarafından detaylı muayene raporu verilir. Raporun muayene geçerlilik süresi boyunca saklanması gerekmektedir.
    � Bir sonraki muayeneye raporla gelinmesi gerekmektedir.
    � Raporda belirtilen eksikliklerin tamamlanması gerekmektedir.

    Ağır Kusur: Aracın muayenesi sonucunda, tamirine ihtiyaç duyulacak derecede eksiklikler tespit edilmesi halidir. Bu eksikliklerin giderilerek bir ay içinde aracın yeniden muayeneye gelmesi gerekmektedir.

    � Aracın muayene raporuna geçici kusurlu araç etiketi yapıştırılır.
    � Bir ay içinde raporda bulunan kusurlar tamir ettirilir ve raporla birlikte aynı istasyona gelinir.
    � Bir ay içinde gelen araçlarda bir muayene tekrarı ücretsizdir.

    Emniyetsiz: Aracın; can ve mal emniyeti ile trafik güvenliği açısından tehlikeli olacak derecede kusurlarının, eksikliklerinin tespiti halidir.
    � Aracın durumu en yakın trafik zabıtasına bildirilir.
    � Aracın emniyetsiz olduğuna dair rapor verilir.
    � Bir ay içinde raporda bulunan kusurlar tamir ettirilir ve raporla birlikte aynı istasyona gelinir.
    � Bir ay içinde gelen araçlarda bir muayene tekrarı ücretsizdir.

    ARAÇ MUAYENESİ ÖNCESİNDE HAZIRLANMASI GEREKEN ZORUNLU BELGELER :

    Tüm araçlar için;

    � Ruhsat : Tescil ve Trafik Belgesinin aslı.

    � Fenni Muayene İzin Belgesi :
    Vergi dairesi veya bürolarından alınan ve aracın vergi borcu, trafik cezası ve OGS geçiş borcu olmadığını belirten belgedir. Aracınıza ait ceza ve borç yok ise bu belge olmadan da TÜVTURK istasyonlarında muayene işleminizi başlatabilirsiniz.

    � Trafik Sigortası (Poliçe) :
    Mali Sorumluluk Sigortası akit belgesi (İnsan taşımada kullanılmayan römorklar, kendilerini çeken motorlu aracın sigortasına dahildir. Bu araçlar için Mali Sorumluluk Sigortası akit belgesi talep edilmez.)

    LPG veya CNG takılı araçlar için;

    � Gaz Sızdırmazlık Raporu :
    LPG veya CNG takılı araçlar için muayeneye gelmeden önce alınması gereken rapordur. LPG/CNG Ruhsatı, "Gaz Sızdırmalık Raporu" yerine kullanılamaz.

    Tadilat (tespit) muayenesi yapılacak araçlar için ek olarak;
    � Yetkili mühendis tarafından çizilen onaylı tadilat projesi ve hesapları

    ARACINIZDA BULUNMASI GEREKEN ZORUNLU EKİPMANLAR:

    Tüm araçlar için:

    � İlk yardım seti: Traktörler, motosikletler ve motorlu bisikletler hariç tüm motorlu araçlarda en az 1 adet. (TS 4019�a uygun)
    � Üçgen Reflektör: Motosikletler ve motorlu bisikletler hariç tüm motorlu araçlarda 2 adet.
    � Yangın Söndürme Cihazı: Sayısı, cinsi ve kapasitesi araç sınıfına ve aracın kullanım amacına göre değişiklik gösterir.
    � Stepne: Motosikletler ve lastik tekerlekli traktörler hariç bütün araçlar ile tarım orman römorkları da dahil olmak üzere tüm römorklarda her zaman kullanılabilir durumda bulundurulacaktır.

    Araç sınıfına göre ek diğer zorunlu ekipmanlar:
    � Taksi otomobiller: Her zaman kullanılır durumda taksimetre.
    � Kamyon ve çekiciler: 1 adet Engel işareti. (E veya e onaylı)
    � Otobüsler: 1 adet Engel işareti. (E veya e onaylı); pencere halindeki güvenlik çıkışlarının her birinin yanında en az bir adet kırma çekici
    � Traktörler: Flaşörlü, yanıp sönen, sarı ışıklı, dönerli, uyarı lambası.
    � Şehirlerarası yük veya yolcu nakliyatı yapan otobüs, kamyon ve çekiciler: Her zaman kullanılır durumda takograf.
    � Römorklar (traktör römorkları dahil) ve kamyonlar: Uygun boyutlarda ve yeterli sayıda arka işaret levhası. (E veya e onaylı)
    � Traktör römorkları: Azami hızı saatte 30 km�nin altında olanlarda 1 adet adet üçgen şeklinde arka işaret levhası. (E veya e onaylı)
    � Karayolu Taşıma Yönetmeliğine göre yetki belgesi almış yolcu taşımacılığında kullanılan araçlar: Her 10 koltuk için en az 1 adet boyun korsesi.
    � Motosikletler ve motorlu bisikletler: Kask ve koruyucu gözlük


    http://www.tuvturk.com.tr/index.asp


    Edit : lutfen 5. sayfadaki yonetmelik degisikligini okuyunuz

    8. sayfaya Ankara'da randevulu sisteme geçiş haberi eklenmiştir (26/11/2008)

    14. sayfaya ayrımın kalkması ile ilgili haber eklenmiştir.

    16. sayfaya "TÜVTURK, randevu sistemi ile araç muayene hizmetini 22 ile çıkardı" haberi eklenmiştir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ^Biotech^ -- 27 Mart 2009; 23:07:20 >



  • farı yakarken sisi de aynı anda yananlar
    sis yokken sis farını yakanlar
    fren lambası yanmayanlar bu muayene işinin ciddiye alınması iyi oldu
    arkadaşlara katılıyorum
    10 araçtan 3ü muayenesizmiş
    Araç muayenesinde gezici hizmet
    Araç muayene istasyonları özelleştirme ihalesini kazanan Doğuş Otomotiv-Akfen-TÜV SÜD konsorsiyumu tarafından kurulan ve AB standartlarında araç muayenesini hedefleyen TÜVTURK’un tespitlerinde, Türkiye’de ’her 10 araçtan 3’ünün muayenesiz’ olduğu belirlendi.
    06.05.2008
    http://arabam.milliyet.com.tr/haber.aspx?HID=1&PID=1017&haberID=283137


    _____________________________
    http://forum.donanimhaber.com/m_23070593/tm.htm
  • quote:

    Orjinalden alıntı: A.M.U.

    siyah camlar nie serbest ozaman ??


    Onu artık engelleyemecekleri için.

    Eskiden renkli cam filan sadece ithal araçlarda vardı. Bizim Reno larda Tofaşlarda ne gezer."Yassah hemşerim!" deyip ulaşılmaz, ithal edilen lüks araçlardaki standart camları söktürüp yerine renksiz cam tak gel demeleri artık imkansız. Işık geçirgenliklerini standartlara bağlayamayan yasa koyucularımız "cam kırılmazda içerde kalırsın haa bık bık bık" demeleri daha kolay olduğu için. Ama günümüzde renksiz camı olan araç kalmadı. Değişen şartlar gelişen teknoloji. E hepsini söktürmeleri ancak Kuzey Korede olur (rüyalarındaki yönetim şekli). Avrupalı düşünmüş renkli cam koymuş. İçerdekiler daha konforlu seyahat etsin diye. Hadi söktür sıkıysa.
    Bir de makam aracında kilitli kalıp meşhur balyoz operasyonu ile kurtarılan başbakan olayını hatırlayınız. Madem cam bir darbe ile kırılmalı e hadi söktürün makam araçlarındaki kompozit polikarbonat camları ki onların sadece adı cam.

    Amerika Birleşik Devlerinde cam filminin kullanımı:

    http://www.ziebart.com/pdfs/State_Tinting_Laws.pdf

    Her eyalette farklı olmakal beraber ışık geçirme oranları ve yansıtma oranları belirtilmiş. Bu oranlara uyduğunuz sürece cam filmi yasak değil. Bu ülke ki vatandaşının kılına zarar gelsin istemez. Cam filmi yüzünden araçta mahsur kalan birisi dava açsa üretici firmadan tutun kullanımınına izin veren yerel yönetime kadar hepsine ayvayı sapıyla yedirirler.

    Bende size sorayım. TÜV ün anavatanı Almanya da niye serbest cam filmi?
    El-cevap: Vatandaşlarına potansiyel terörist muamelesi yapmadığı için.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sorento_guru -- 17 Ağustos 2008; 16:09:37 >
  • Cam filmi gelişmiş ülkelerde serbest. Yazın aracın içindekilerin daha fazla ısınmamasına, kotukların sararmamasına sebep olur. Klima daha az çalışır, yakıt tüketimi azalır. Kaliteli olanları kışında da yalıtım sağlar. Binalara neden cam filmi uygulanıyor sanıyorsunuz? (Ben üç yılıdır evimin güneş alan camlarında film kullanıyorum)
    Yasağın altındaki en büyük sebep polisin aracın içini görememesi.
    Bir de çöldeymiş gibi sürüş güvenliğini tehlikeye atacak dercede koyu kaplamalar yapanlar var. Geceleyin nasıl araç süreceklerse artık.
    Bir tüketici derneği veya bilinçli bir vatandaş yargıya başvurup uğraşsa yasağı iptal ettirir. AB de serbest olan biz de neden yasak olsun ki?

    Güneşe Karşı Koruma xxxx araç cam filmleri araç içindeki sıcaklığı ve parlaklığı azaltır, içindeki döşemelerin renk değiştirmesini engeller ve içeri giren UV ışınlarını %99 oranında engeller. Birçok değişik koyuluktaki film çeşitleri sayesinde istediğiniz koyuluğu ve istediğiniz korumayı elde etmeniz mümkündür.

    Emniyet / Güvenlik Ultraviole güneş ışınların koruma kalkanı serisi sizi güneşe karşı koruduğu gibi kaza anında uçabilecek cam parçaların bir bütün olarak yerinde kalmasını sağlayarak, muhtemel yaralanmalara karşı da korur. UV güneş koruması, araba camın daha zor patlaması ile birlikte normal camlara nazaran hırsızların arabaya girmesini de zorlaştırmaktadır.

    UV Koruma xxxx UV Koruma, otomobil camlarını karartmadan ve boyamadan UV ışınlarının %99,9�unu içeri girmesini engeller. Deri ve kanser hastalıklar kuruluşu sizi ve ailenizi ultraviole ışınlara karşı cam filmi kullanarak korunmanızı tavsiye eder. UV Koruma Kalkanı arabanızın görünmeyen koruyucusudur.

    Boya Koruma Filmi xxxx arabanızın güzel görüntüsünü bozmadan görsel açıdan mükemmel bir dizaynın yanısıra zayıf olan bölgelerin aşınmasını, çizilmesini, kötü yollardan, kışın karda atılan kum ve tuzdan oluşabilecek hasarlardan engelleyerek korumaktadır.

    Şuraya da bakabilirsinizhttp://www.solarmaster.com.tr/urunler/arac.html
    http://www.llumar.com.tr/llumarguvenlik.WMV
  • http://r a p i d s h a r e.de/files/40303521/Kusurlar_Tablosu.pdf.html

    bu adresten araç üzerinde bulunan kusur textini indirebilirsiniz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi A.M.U. -- 23 Ağustos 2008; 19:05:35 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ottoman24

    Verilen link çalışmıyor.



    http://r a p i d s h a r e.de/files/40303521/Kusurlar_Tablosu.pdf.html

    yeni link



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi A.M.U. -- 23 Ağustos 2008; 19:03:54 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: burakNSX

    Arkadaslar bu TUV istanbula geldimi. Internet sitelerinde istanbulda subeleri yok gibi gorunuyor.

    Bir de Goz tepe Muayen istasyonuna Arabasini goturen arkadas varmi..

    Sabah kac gibi ve hangi gun orada olursak sira beklemeden hizlica hallederiz isimizi



    www.tuvturk.com.tr

    adresinden açılan istasyonların listesini bulabilirsiniz
  • Herkese merhaba,
    Henüz TÜV İstanbul'a gelmemiş sanırım. Sitesinde görünmüyor:http://www.tuvturk.com.tr/index.asp
    Dolayısıyla İstanbul'dakiler devlet eliyle işletiliyor hala sanırım.
    AMU, TÜV istasyonlarında cam filmine izin veriliyor demişti. Bu hala geçerli heralde değil mi?
    Peki İstanbul'da devlet eliyle işletilen muayene istasyonlarında cam filmleriyle ilgili olarak son durum nedir acaba?
    Bir de hem devlet hem TÜV tarafından işletilen istasyonlarda tampon hizasında olan egsoz uclarına bişey deniyor mu?
  • camlar icin öncamların mutlaka gorunur olmasi gerekiyor diye biliyorum ama konuyla ilgili olarak net bilen arkadaslar vardir herhalde..

    quote:

    Orjinalden alıntı: sofokles2000

    Herkese merhaba,
    Henüz TÜV İstanbul'a gelmemiş sanırım. Sitesinde görünmüyor:http://www.tuvturk.com.tr/index.asp
    Dolayısıyla İstanbul'dakiler devlet eliyle işletiliyor hala sanırım.
    AMU, TÜV istasyonlarında cam filmine izin veriliyor demişti. Bu hala geçerli heralde değil mi?
    Peki İstanbul'da devlet eliyle işletilen muayene istasyonlarında cam filmleriyle ilgili olarak son durum nedir acaba?
    Bir de hem devlet hem TÜV tarafından işletilen istasyonlarda tampon hizasında olan egsoz uclarına bişey deniyor mu?
  • araban şahane şu kısma bir topic acıp daha detaylı resimler koyabilirsin.görenide daha fazla olur.

    http://forum.donanimhaber.com/forumid_291/tt.htm

    quote:

    Orjinalden alıntı: scelikkaleli

    Teşekkür ederim pirekare o benim çiçeğim kışın saklanır yazın kullananılır
  • Burdan tüm kontrol noktalari ve kusur durumuna bakılabilir.

    http://www.tuvturk.com.tr/kusurlartablosu.pdf
  • Araç Muayene İstasyonunda Kirli Pazarlık..! başlıklı bir yazı okudum
    gerçekmi bu sizce?
    http://ankara.sendeyolla.com/haberdetay.aspx?&cid=61&fid=117213&id=117499
  • quote:

    Orjinalden alıntı: lokosit

    Araç Muayene İstasyonunda Kirli Pazarlık..! başlıklı bir yazı okudum
    gerçekmi bu sizce?
    http://ankara.sendeyolla.com/haberdetay.aspx?&cid=61&fid=117213&id=117499



    eski muayene şekli böyleydi,yeni sistemde mi böyle oldu?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: İA


    quote:

    Orjinalden alıntı: gunes38

    arkadaşlar 1999 model woswagen boram var kısa farlar ve arka plaka lambası mavi ışık sakıncası varmı acama bu konuda yardımlarınız bekliyom şimdiden teşekürler

    Sakıncalı bakınız kusurlar listesi Ulaştırma bakanlığı sitesi>>kara ulaştırma genel müd.lüğü>>araç muayene>>kusurlar

    http://www.kugm.gov.tr:7778/BysWEB/DownloadBelgeServlet?read=db&fileId=347583
  • quote:

    Araç Muayene İstasyonunda Kirli Pazarlık..! başlıklı bir yazı okudum
    gerçekmi bu sizce?
    http://ankara.sendeyolla.com/haberdetay.aspx?&cid=61&fid=117213&id=117499


    Maalesef doğru.Ankara'da henüz muyene özele geçmedi.2 gün önce aracımı muayeneye götürdüm.Aracımı sözde muyene eden vatandaş gözümün önünde takipçinin getirdiği ruhsatı onaylayıp gönderdi.Bu konuda büyük rant dönüyor orada ama az kaldı.
  • sorunuzun yanıtı linktedir.

    http://www.habervitrini.com/haber.asp?id=326015

    Orjinalden alıntı: arda38




    Dostum muayne kaça mal oluyor acaba? Birde benim aracın muaynesi yarın doluyor. Fakat bir süre geç yaptırmak zorunda kalabilirim. Bunun için herhangi bir ek ücret, ceza gibi bişeyler ödeniyor mu acaba zamanında yaptırmadık diye?



    Beyler yok mu benim soruma cevap verebilecek birileri.

    mayene (otomobil ve kamyonet 110,90 ytl) ( kamyon otobüs vs 150 ytl ye yakın )
    aylık %5 gecikme cezası var oda yaklaşık 5 ytl
    polis yakalarsa 120 ytl civarı ceza kesiyor ayrıca aracı bağlıyor 5 gün süre veriyor muayene yaptırmanız için
  • quote:

    Orjinalden alıntı: telceker


    quote:

    Orjinalden alıntı: tenekekutu


    quote:

    Orjinalden alıntı: arda38

    xenon için far yıkama şart. yok ise hafif kusur araç muayeneden geçer, yükseklik ayarı şu ana kadar hiç öyle araç gelmediği için bilemiyecem fakat oda hafif kusur.


    Şart olan birşey hafif kusur olarak değerlendirilemez.O zaman şart olmaz.Xenon farlı araçta fark yıkama ve otomatik yükseklik ayarı kesinlikle olmalıdır.Ek şartları yerine getirmeyen hiçbir üretici ilgili bakanlıklardan onay alamaz.İlgili yönetmeliği araştırısanız bizde de var.Orjinal Xenon farlı araçların hepsinde bu donanım vardır,sadece sonradan takılan sanayi işi,Xenon farlarda yoktur.Ayrıca hemen hemen hepside mercekli farlıdır.Mercekli far belli tarihten önceki Xenon fara sahip araçlarda olmayabiliyor fakat ilave donanımları kesinlikle vardır.
    Kısacası verdiğiniz bilgide bir yanlışlık olmalı.Çünkü bu donanımlara sahip olmayan araç sahipleri muayeneden geçemediklerini de forumlda da geçemediği yazdı. ( var olan Ağır Kusur, Hafif Kusura döndü ise bilemem tabiki de)



    Nissan Gülan ile konuştum. Xenon farlı araç ithalatının aksesuarlara uygulanan yüksek ötv nedeniyle pahalıya geldiği bu nedenle xenonlu araç ithal etmediklerini, ancak kendi servislerinde taktıkları xenonun orjinal japonyada kullanılanan xenon olduğunu, otomatik yükseklik ayarının olduğunu, x-trailin hiçbir modelinde far yıkama bulunmadığını, far yıkama bulunmayan xenonlu aracların bir çok avrupa ülkesine ihraç edildiğini ve hiçbirinde sorun çıkmadığını söylediler. Avrupada sorun çıkarmayan far yıkamasız xenonların türkiyede de sorun olmayacağını, sonuçta tüv standartlarının avrupa kaynaklı olduğunu belirttiler.
    Benim içim hala rahat değil. Ciddi ciddi xenonları çıkartıp orjinal ampullerini taktırmayı düşünüyorum. Öte yandan avrupada far yıkamasız xenonlerın ithalatında nasıl sorun çıkmamış bunu da anlamak mümkün değil. Ayrıca xenon ile far yıkamanın neden birlikte olması gerektiğini de merak ediyorum


    Bana sanki biraz atmışlar gibi geldi.Aksesuarın ÖTV si niye fazlaymış ki ?
    Xenon nu hangi yönetmeliğe göre yapıyorlar merak ettim doğrusu.Hangi siteye baksanız aynısını diyor.Far yükseklik + yıkama olacak.
    Ayrıca TÜV ün değil TÜRKİYE nin birçok standartı Avrupa standartının aynısı.

    TSE deki standart bu,parayla satıyor TSE, internetten bulan varsa okusun.

    AB nin aynısı olduğuna göre İngilizcesini buldum( ECE R 98 ).

    http://74.125.39.104/search?q=cache:r-5a6N0GHx8J:www.hella.com/hella-com-en/assets/media/Download_SpecialOE_B_LegalPrescriptions_2005_EN_HKG.pdf+%22ECE-R+98%22&hl=tr&ct=clnk&cd=11&gl=tr

    Bu da ECER-48, burada daha ayrıntılı görebilirsin.

    http://www.hella.com/hella-com-en/assets/media/Download_SpecialOE_B_LegalPrescriptions_2005_EN_HKG.pdf

    Burada İngilteredeki uygulamayı yazmış.

    http://www.dft.gov.uk/pgr/roadsafety/drs/hidheadlamps

    Kısacası; Kesin bir dille olmalı demiş.Bilmediğimiz bir standart çıktı ise GÜLAN bizimle paylaşsın diyeyim,öğrenmiş oluruz bizde

    Neden bu donanımlar var dersen, bu linkte ayrıntılı olarak yazmış ( ingilizce).Özetin özeti dersen,kirlenen fardaki, Xenon far halojen ampüle göre aydınlatması çok çok düşüyor.

    http://www.aaafoundation.org/pdf/HeadlightGlare.pdf
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tenekekutu


    quote:

    Orjinalden alıntı: telceker


    quote:

    Orjinalden alıntı: tenekekutu


    quote:

    Orjinalden alıntı: arda38

    xenon için far yıkama şart. yok ise hafif kusur araç muayeneden geçer, yükseklik ayarı şu ana kadar hiç öyle araç gelmediği için bilemiyecem fakat oda hafif kusur.


    Şart olan birşey hafif kusur olarak değerlendirilemez.O zaman şart olmaz.Xenon farlı araçta fark yıkama ve otomatik yükseklik ayarı kesinlikle olmalıdır.Ek şartları yerine getirmeyen hiçbir üretici ilgili bakanlıklardan onay alamaz.İlgili yönetmeliği araştırısanız bizde de var.Orjinal Xenon farlı araçların hepsinde bu donanım vardır,sadece sonradan takılan sanayi işi,Xenon farlarda yoktur.Ayrıca hemen hemen hepside mercekli farlıdır.Mercekli far belli tarihten önceki Xenon fara sahip araçlarda olmayabiliyor fakat ilave donanımları kesinlikle vardır.
    Kısacası verdiğiniz bilgide bir yanlışlık olmalı.Çünkü bu donanımlara sahip olmayan araç sahipleri muayeneden geçemediklerini de forumlda da geçemediği yazdı. ( var olan Ağır Kusur, Hafif Kusura döndü ise bilemem tabiki de)



    Nissan Gülan ile konuştum. Xenon farlı araç ithalatının aksesuarlara uygulanan yüksek ötv nedeniyle pahalıya geldiği bu nedenle xenonlu araç ithal etmediklerini, ancak kendi servislerinde taktıkları xenonun orjinal japonyada kullanılanan xenon olduğunu, otomatik yükseklik ayarının olduğunu, x-trailin hiçbir modelinde far yıkama bulunmadığını, far yıkama bulunmayan xenonlu aracların bir çok avrupa ülkesine ihraç edildiğini ve hiçbirinde sorun çıkmadığını söylediler. Avrupada sorun çıkarmayan far yıkamasız xenonların türkiyede de sorun olmayacağını, sonuçta tüv standartlarının avrupa kaynaklı olduğunu belirttiler.
    Benim içim hala rahat değil. Ciddi ciddi xenonları çıkartıp orjinal ampullerini taktırmayı düşünüyorum. Öte yandan avrupada far yıkamasız xenonlerın ithalatında nasıl sorun çıkmamış bunu da anlamak mümkün değil. Ayrıca xenon ile far yıkamanın neden birlikte olması gerektiğini de merak ediyorum


    Bana sanki biraz atmışlar gibi geldi.Aksesuarın ÖTV si niye fazlaymış ki ?
    Xenon nu hangi yönetmeliğe göre yapıyorlar merak ettim doğrusu.Hangi siteye baksanız aynısını diyor.Far yükseklik + yıkama olacak.
    Ayrıca TÜV ün değil TÜRKİYE nin birçok standartı Avrupa standartının aynısı.

    TSE deki standart bu,parayla satıyor TSE, internetten bulan varsa okusun.

    AB nin aynısı olduğuna göre İngilizcesini buldum( ECE R 98 ).

    http://74.125.39.104/search?q=cache:r-5a6N0GHx8J:www.hella.com/hella-com-en/assets/media/Download_SpecialOE_B_LegalPrescriptions_2005_EN_HKG.pdf+%22ECE-R+98%22&hl=tr&ct=clnk&cd=11&gl=tr

    Bu da ECER-48, burada daha ayrıntılı görebilirsin.

    http://www.hella.com/hella-com-en/assets/media/Download_SpecialOE_B_LegalPrescriptions_2005_EN_HKG.pdf

    Burada İngilteredeki uygulamayı yazmış.

    http://www.dft.gov.uk/pgr/roadsafety/drs/hidheadlamps

    Kısacası; Kesin bir dille olmalı demiş.Bilmediğimiz bir standart çıktı ise GÜLAN bizimle paylaşsın diyeyim,öğrenmiş oluruz bizde

    Neden bu donanımlar var dersen, bu linkte ayrıntılı olarak yazmış ( ingilizce).Özetin özeti dersen,kirlenen fardaki, Xenon far halojen ampüle göre aydınlatması çok çok düşüyor.

    http://www.aaafoundation.org/pdf/HeadlightGlare.pdf









    bu işin yönetmeliklerde ve tüzüklerde nasıl geçtiğini bilmiyorum . fakat bildiğim bir şey var xenon far yukarıda belirtildiği gibi noktasal ışık yayar farın az bi kısmı dahi çamur olsa veya kirlense far aydınlatmaz bu da yol güvenliğini tehlikeye sokar normal far kirlense bile etkilenmez Bu yüzden far yıkama şarttır
  • kesici uç vb herhangi bir durum söz konusu bile değil. tuvtürk olarak güvenliksiz araçla gelmeyin diyorsunuz. güzel uygulama.

    peki bu ufacık, rötuşlu, pas vs bulunmayan göçükle hafif kusur alacak mıyım? alınan hafif kusurlar 2 sene sonra düzeltmeyi veya polis çevirmesinde problem teşkil eder mi? kısacası ilkyardım setinde olan eksikte hafif kusur ve bu bahaneyle ceza yiyen sürücüler olabiliyor. benim bu çamurlukta durum nasıl olur.

    birde şu çatlak içinde aynı şüphelerim var. onada görüş bildirirseniz çok sevinirim. sürücü tarafında fakat görüşümü filan engellemiyor. bu göçük ve çatlak ne olarak çıkar karşıma ve polisle problem yaşatır mı rapordaki hafif kusurlar? göçük hafif kusur mu alır?

    resim için link

    1http://img355.imageshack.us/my.php?image=2222oj6.jpg

    2http://img528.imageshack.us/my.php?image=3333eq6.jpg



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oneMoreCupofCoffee -- 17 Kasım 2008; 15:15:54 >
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.