Şimdi Ara

motordan karbüratöre sıcak hava hortumu.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
13
Cevap
0
Favori
30.208
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 94 şahin.
    selam arkadaşlar!
    işin uzmanları bilir. benim motorun yağ kapağının yanından karbüratöre bi hortum gidiyor. motor çok üflediği için usta o hortumun karbüratör ucunu çıkarıp hortumu aşağıya boşluğa verdi. karbüratör girişini de tıkadı. geçende farkettim tıkanan yer açılmış.
    ilk sorum; yapılan işlem doğrumudur?
    ikincisi bu aşamadan sonra ne yapmalıyım?
    teşekürler.



  • yazından anladığım kadarıyle ustanın yaptığı karter havalandırmasını çıkarmıs .hava filtresine devamlı soğuk hava gelir ve motor yağını soğutmak için karbüratore bağlarlar bu hortumu , onu çıkarıp ucunu kapattıysa karter havalanmaz ve yağ ısınır ayrıca karbüratorden o hortumdan gelen yağ buharı sipopların yağlanmasına bir miktar yardımcı olur .onu sokmekle karter havalandırmasını iptal etmis illaki zararı olacaktır ama ne gibi zararlar vereceğini bilemiyorum
  • tabiiki zararı olur.En azından adamlar bu bağlantıyuı neden yapmışlar ustanın bunu bilmesi gerekir.Ama aracında LPG varsa hava almasın diye bu tür numaralar yapabiliyorlar.Eğer araç için sağlıklısı nedir dersen karter bağlantısı gereklidir.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    tabiiki zararı olur.En azından adamlar bu bağlantıyuı neden yapmışlar ustanın bunu bilmesi gerekir.Ama aracında LPG varsa hava almasın diye bu tür numaralar yapabiliyorlar.Eğer araç için sağlıklısı nedir dersen karter bağlantısı gereklidir.

    aracım LPG li ancak hortum o nedenle sökülmedi karbüratörden. şimdi benim motorda fazla kompresyon kaçağı olduğundan yağ kapağının olduğu yerden dışarı hava üflüyordu ve bu havanın içinde bir miktar da yağ zerrecikleri bulunuyor. işte bu yağ zerrecikleri uzun vadede hava filtresinin olduğu yerde yağ oluşumuna neden oluyordu. usta bu sebeple hortumun karbüratörle bağlantısını kesti. araba LPG li olduğu için de deliği kapattı.
    şimdi siz bana orada az miktarda yağ oluşmasının bi zararı yoktur derseniz ya da şöyle diyeyim; hortumu eski yerini bağlatmamın artısı eksisinden fazla ise yeniden bağlatayım diyorum.
  • evet zararı olmaz, bunu engellemek için hava filtresine bağlantı noktasına kağıt filtre konulmaktadır.Bunlar tıkanma durumuna göre sık sık değiştirilmesi gerekir.Bir kere sistemi oturtursanız kendiniz belirli km de değiştiririsiniz.Eğer nasıl birşey olduğunu düşünüyorsanız evlerdeki aspiratörlardaki kağıt yağ filtresi kesip kullanabilirsiniz.Karardığı zaman değiştirisiniz.


    quote:

    Orjinalden alıntı: archaeologist


    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    tabiiki zararı olur.En azından adamlar bu bağlantıyuı neden yapmışlar ustanın bunu bilmesi gerekir.Ama aracında LPG varsa hava almasın diye bu tür numaralar yapabiliyorlar.Eğer araç için sağlıklısı nedir dersen karter bağlantısı gereklidir.

    aracım LPG li ancak hortum o nedenle sökülmedi karbüratörden. şimdi benim motorda fazla kompresyon kaçağı olduğundan yağ kapağının olduğu yerden dışarı hava üflüyordu ve bu havanın içinde bir miktar da yağ zerrecikleri bulunuyor. işte bu yağ zerrecikleri uzun vadede hava filtresinin olduğu yerde yağ oluşumuna neden oluyordu. usta bu sebeple hortumun karbüratörle bağlantısını kesti. araba LPG li olduğu için de deliği kapattı.
    şimdi siz bana orada az miktarda yağ oluşmasının bi zararı yoktur derseniz ya da şöyle diyeyim; hortumu eski yerini bağlatmamın artısı eksisinden fazla ise yeniden bağlatayım diyorum.
  • konu ile ilgili belki neden gerekli veya gereksiz diye düşünenler olur diye teknik bilgi de verelim.


    Karter Havalandırma Sistemleri:Silindirlere giren benzin-hava karışımı, sıkıştırma zamanında yanmamış olarak, iş zamanında yan yanmış veya yanmış olarak silindir, piston segman arasından kartere iner.Kartere inen bu gazlar ve içindeki artık maddeler motor yağının özelliğini bozar. Bu nedenle kartere inen kaçak gazların dışarı atılması gerekir.Karter havalandırma sistemi, kartere inen kaçak gazların dışarı atılmasını sağlar.Karter havalandırma sistemleri, açık ve kapalı sistem olarak iki çeşittir.


    Açık Karter Havalandırma Sistemi:Bu sistemde, motorda taze hava girişi ile karterdeki
    gazların atıldığı bir çıkış borusu bulunur. Araç hareket halinde iken çıkış borusunu yalayarak geçen hava, boru ağzında vakum oluşturur. Bu vakumun etkisiyle,giriş deliğinden gelen temiz hava, karter içinde bulunan kaçak gazlan da önüne alarak
    dışarı atar.Açık karter havalandırma sistemi, çevre kirlenmesine sebep olduğu için
    günümüz araçlarında kullanılmaz.

    Kapalı Karter Havalandırma Sistemi:Kapalı karter havalandırma sisteminin diğer bir adı da pozitif karter havalandırma sistemidir. Kısaca PCV (Positive Crankcase Ventilation) karter havalandırma sistemi olarak da söylenir.

    Kapalı karter havalandırma sisteminin özelliği, karterdeki kaçak gazları, manifold vakumu ile emilerek motorda bir kez daha yanma işlemine sokmaktır. Böylece hem yanmamış yakıt kullanılarak yakıt tasarrufu sağlanır hem de çevre kirlenmesi olayı önlenmiş olur.Karterdeki kaçak gazlar,gençlikle supap kapağı üzerinden bir hortum ile ya hava filtresinin bulunduğu kısma veya emme manifolduna veya her iki yere de bağlanarak motora alınır.Kaçak gazların, doğrudan emme manifolduna giriş yapan motorlarda manifold vakumunun aşırı etkilenmesini önlemek için sisteme bir tane PCV supabı ilave edilmiştir. Bu subab manifod vakumuna bağlı olarak çalışır. Motor rölantide çalışırken, manifold vakumu yüksektir. PCVsupabı yüksek vakumun etkisiyle supap yayının itme kuvvetim yenerek yuvasına oturur. Karterdeki kaçak gazların manifolda girişi PCV supabının ortasındaki küçük çaplı delikten olur. Böylece hem manifold
    vakumu etkilenmez hem de karterdeki kaçak gazlar temizlenmiş olur



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 4 Haziran 2008; 16:35:57 >
  • çok teşekürler !
    oldukça aydınlatıcı oldu. şimdi tek ekiğim bir adet aspiratör filtresi.
  • olmadı!
    hortumu karbüratör girişine bağladım. ancak arabayı çalıştırdıktan 30-40 saniye sonra motor stop ediyor.
    kanaatimce karışımdaki hava oranı çok yükseldiği için ideal yanma gerçekleşmiyor.
    çözümün de gaz ayarını açmaktan geçtiğini düşünüyorum ama denemedim.
    benzinde çalıştırmaksa aklıma yeni geldi. siz ne dersiniz?
  • oldu !
    hem de pek güzel oldu!
    sanırım böylece bir miti de busters lamış olduk.
    genelde sanayide eski motorlarda supap kapağının olduğu yerden karbüratöre giden sıcak hava hortumunu iptal ediyorlar.
    sebebi de karbüratöre yağ, pislik falan gitmesine engel olmak.
    vezir, aspiratör filtresi deyince bizim, ustayla aklımıza tüfek temizlemede kullanılan bi tel var, o geldi.
    gittik aldık. 1ytl. onu hortumun içine yerleştirip bağlantıları yapıp gerkli ayarlamaları yaptık.
    sonuç; mükemmel !!!!
    yardımcı olan arkadaşlara tekrar teşekür ediyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi archaeologist -- 15 Haziran 2008; 11:04:17 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: archaeologist

    oldu !
    hem de pek güzel oldu!
    sanırım böylece bir miti de busters lamış olduk.
    genelde sanayide eski motorlarda supap kapağının olduğu yerden karbüratöre giden sıcak hava hortumunu iptal ediyorlar.
    sebebi de karbüratöre yağ, pislik falan gitmesine engel olmak.
    vezir, aspiratör filtresi deyince bizim, ustayla aklımıza tüfek temizlemede kullanılan bi tel var, o geldi.
    gittik aldık. 1ytl. onu hortumun içine yerleştirip bağlantıları yapıp gerkli ayarlamaları yaptık.
    sonuç; mükemmel !!!!
    yardımcı olan arkadaşlara tekrar teşekür ediyorum.


  • karbüratör girişi bantla kapatıldığında zaten alttaki kısma dışarıdan hava gelmiyor ki?
  • Bir sorum var. Kime soracağını bilmiyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.