DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
"Gaz Kelebek Manşonu" ve rolanti!!!
10
Cevap
0
Favori
10.785
Tıklama
Sayfaya Git:
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
    • Çavuş
      63 Mesaj
      01 Haziran 2008 16:32:43
      arkadaşlar aracım 98 audi a3 1,6. aracımda lpg var yaklaşık 3 aydır.ekonomi olarak memnunum.fakat araca tüp taktırmadan önce ilk çalıştırmada devir 1700 civarı çıkıp yavaşça aşağıya inbiyordu ve motordo ufak bi titreme bile yoktu.daha sonra lpg takıldıuktan sonra yaklaşık 2.-3. haftada raç ilk çalıştırmalarda önce yüksek devire çıkıyodu fakat hemen devir düşüp stop etmeye başladı.benzinde de aynı sorun yapıyodu.neyse 1-2 ay idare ettim ama sonra kırmızı ışıklarda ve aracı boşa attığımda da stop etmeye başladı.dedilerkei boğaz kelebeği pislenmişti bi temizlet.temizlettik ama nafile.sonra aldım ben bu parçayı sıfır olarak 365 ytlye.taktırdık neyse özel servise ama eski randıman yok araçta ilk çalıştığında yine sallanıyo ve stop ediyo tabiki eskikis kadar kötü değil.arada gaza basarsam stop etmiyo.şimdi tekrar ustaya gidicem ama ne yapabilirki bu bilgisayarda ki program bi ayar yapalbiliyomu yoksa sadece arıza mı buluyo.anlamadım gitti bu işi toplamda 500 ytl bayıldım ama ilk çalıştırmalarda stop sorunu devam.araç sıcakken herhangi bir sorun yok.yardımlarınızı ve düşüncelerinizi bekliyorum.



      _____________________________

    • Yarbay
      2017 Mesaj
      02 Haziran 2008 09:44:17
      arkadaşıl 500 YTL boşuna harcamışsın senin sorun boğaz keLebeği iLe aLakaLı değiL senin işin LPG beyninde ki ayarLa iLgili... iyi bir LPG yerine gitt düzegün bir gaz ayarı yapsınLar hiç bir sorun kaLmaz..!!


      _____________________________

      ***** DemiR24 *****
      SeRviSe GitmeYeN FIAT KullaNıcıLaRı
    • Yüzbaşı
      920 Mesaj
      26 Haziran 2008 18:20:47
      bilip bilmeden konuşmayalım lütfen aynı sorun bendede wardı arkadaşım benzine alıp ilk çalıştırdıgımdada aynı sorun anladın? alman arabalarının cogunda war bu hele vw de kronik bu bogaz kelebeği cabucak kirlenir ve temizletip tekrardan adaptasyon yapılırsa büyük ihtimal ayar tutar yok deilse tamamen deiştirilir yinemi geçmedi sorun krank sensörüne bakılır.
      quote:

      Orjinalden alıntı: Fdd24

      arkadaşıl 500 YTL boşuna harcamışsın senin sorun boğaz keLebeği iLe aLakaLı değiL senin işin LPG beyninde ki ayarLa iLgili... iyi bir LPG yerine gitt düzegün bir gaz ayarı yapsınLar hiç bir sorun kaLmaz..!!




      _____________________________

      No Comment...
    • Çavuş
      57 Mesaj
      20 Aralık 2008 18:53:37
      bogaz kelebegi ariyorum 97 polo afh motor


      _____________________________

    • Er
      1 Mesaj
      31 Aralık 2008 21:50:43
      Aynı sorun bendede var, 98 polo clasic. Boğaz kelebeğini temizlettim bir ay sonra aynı sorun yine başladı. Ne yapabilirim, cevap verirseniz sevinirim. Bu yüzden bende çok masraf ettim, tamircilerin hiçbiri sorunu çözemiyor ve şu parça bu parça derken masraf büyüyor, siz nasıl çözdünüz sorunu, cevap yazın lütfen theokanpele@hotmail.com bekliyorum.


      _____________________________

    • Er
      6 Mesaj
      12 Ocak 2009 13:41:48

      quote:

      Orjinalden alıntı: murataltayua

      arkadaşlar aracım 98 audi a3 1,6. aracımda lpg var yaklaşık 3 aydır.ekonomi olarak memnunum.fakat araca tüp taktırmadan önce ilk çalıştırmada devir 1700 civarı çıkıp yavaşça aşağıya inbiyordu ve motordo ufak bi titreme bile yoktu.daha sonra lpg takıldıuktan sonra yaklaşık 2.-3. haftada raç ilk çalıştırmalarda önce yüksek devire çıkıyodu fakat hemen devir düşüp stop etmeye başladı.benzinde de aynı sorun yapıyodu.neyse 1-2 ay idare ettim ama sonra kırmızı ışıklarda ve aracı boşa attığımda da stop etmeye başladı.dedilerkei boğaz kelebeği pislenmişti bi temizlet.temizlettik ama nafile.sonra aldım ben bu parçayı sıfır olarak 365 ytlye.taktırdık neyse özel servise ama eski randıman yok araçta ilk çalıştığında yine sallanıyo ve stop ediyo tabiki eskikis kadar kötü değil.arada gaza basarsam stop etmiyo.şimdi tekrar ustaya gidicem ama ne yapabilirki bu bilgisayarda ki program bi ayar yapalbiliyomu yoksa sadece arıza mı buluyo.anlamadım gitti bu işi toplamda 500 ytl bayıldım ama ilk çalıştırmalarda stop sorunu devam.araç sıcakken herhangi bir sorun yok.yardımlarınızı ve düşüncelerinizi bekliyorum.


      murataltayua arkadaşın bahsttiği sorunun aynısı bendede var.benim arabamda audi a3 ambition 1998 model. yaptırdığım işlemler **carbon clean**bogaz kelebeği temizliği ve adaptasyon** bütün bunlar sonuç vermedi en son boğaz kelebeğinin komle değişmesine karar verdi ustalar ondada değişmezse lambda sensörü olabilirmiş. bütün bunları denedikten sonra sonucu size söyleyeceğim arkadaşlar.


      _____________________________

      Kişi kamil oldumu üstad mertebesinde, ona madde üzerinde bir değer vereceksin. baktınki hal ve tavrı değişti çüş deyip sırtına semer vereceksin.
    • Çavuş
      41 Mesaj
      20 Ocak 2009 03:56:05
      sorununuz büyük ihtimalle rölanti hava akış motorunda. değişmeli


      _____________________________

    • Teğmen
      183 Mesaj
      20 Ocak 2009 09:35:13

      quote:

      Orjinalden alıntı: murataltayua

      arkadaşlar aracım 98 audi a3 1,6. aracımda lpg var yaklaşık 3 aydır.ekonomi olarak memnunum.fakat araca tüp taktırmadan önce ilk çalıştırmada devir 1700 civarı çıkıp yavaşça aşağıya inbiyordu ve motordo ufak bi titreme bile yoktu.daha sonra lpg takıldıuktan sonra yaklaşık 2.-3. haftada raç ilk çalıştırmalarda önce yüksek devire çıkıyodu fakat hemen devir düşüp stop etmeye başladı.benzinde de aynı sorun yapıyodu.neyse 1-2 ay idare ettim ama sonra kırmızı ışıklarda ve aracı boşa attığımda da stop etmeye başladı.dedilerkei boğaz kelebeği pislenmişti bi temizlet.temizlettik ama nafile.sonra aldım ben bu parçayı sıfır olarak 365 ytlye.taktırdık neyse özel servise ama eski randıman yok araçta ilk çalıştığında yine sallanıyo ve stop ediyo tabiki eskikis kadar kötü değil.arada gaza basarsam stop etmiyo.şimdi tekrar ustaya gidicem ama ne yapabilirki bu bilgisayarda ki program bi ayar yapalbiliyomu yoksa sadece arıza mı buluyo.anlamadım gitti bu işi toplamda 500 ytl bayıldım ama ilk çalıştırmalarda stop sorunu devam.araç sıcakken herhangi bir sorun yok.yardımlarınızı ve düşüncelerinizi bekliyorum.


      Arkadaşım bence lpg cide gaz basınç ayarını biraz düşürsünler düzelir.


      _____________________________

      508 Allure-1.6 e-HDİ Stop and Start-Auto6R
    • Onbaşı
      17 Mesaj
      29 Ocak 2009 10:45:46

      quote:

      Orjinalden alıntı: murataltayua

      arkadaşlar aracım 98 audi a3 1,6. aracımda lpg var yaklaşık 3 aydır.ekonomi olarak memnunum.fakat araca tüp taktırmadan önce ilk çalıştırmada devir 1700 civarı çıkıp yavaşça aşağıya inbiyordu ve motordo ufak bi titreme bile yoktu.daha sonra lpg takıldıuktan sonra yaklaşık 2.-3. haftada raç ilk çalıştırmalarda önce yüksek devire çıkıyodu fakat hemen devir düşüp stop etmeye başladı.benzinde de aynı sorun yapıyodu.neyse 1-2 ay idare ettim ama sonra kırmızı ışıklarda ve aracı boşa attığımda da stop etmeye başladı.dedilerkei boğaz kelebeği pislenmişti bi temizlet.temizlettik ama nafile.sonra aldım ben bu parçayı sıfır olarak 365 ytlye.taktırdık neyse özel servise ama eski randıman yok araçta ilk çalıştığında yine sallanıyo ve stop ediyo tabiki eskikis kadar kötü değil.arada gaza basarsam stop etmiyo.şimdi tekrar ustaya gidicem ama ne yapabilirki bu bilgisayarda ki program bi ayar yapalbiliyomu yoksa sadece arıza mı buluyo.anlamadım gitti bu işi toplamda 500 ytl bayıldım ama ilk çalıştırmalarda stop sorunu devam.araç sıcakken herhangi bir sorun yok.yardımlarınızı ve düşüncelerinizi bekliyorum.



      Sayın Murat Altayua

      Bende Bir Audi A4 Kullanıcısıyım.. Aynı Prblemi Bende Yasadım Ama Çözdüm.. Kelebek Degiştirdigini Yazmıssın.. Kelebekte Boslukmu Vardı ?
      Bu Tür Problemlerin Kaynagı Asagıdaki konular olabilir.. Bunları Tek Tek Denemen Gerekli ki Arızanın Kaynagını Bulasın.

      1- Hava Filitresinden Motora Giden Plastik Aksamı Kontol Et Yırtık v.s var ise onu degistir. Cunku Hava Filitresinin Orada Bulunan Sensor Motora Gonderilen Havayı xx Olarak Beyne Bilgisini GOnderiyor.. Motora Giren Hava ise Gonderilen Havanın 2 Katı Olunca Motorun Calısması İster İSetemez Degisiyor.

      2- Aracında Manifolt Cıkısında ve Eksoz Cıkısında Yakıt Kontrol Sensorleri varıdır.. Bunlarıda Temizletmeni Tavsiye Ederim... Cunku Sensorler Zamanla Kirlendiginden Abuk Hatalar verebiliyorlar.

      3-Kelebek Degistiginde Adaptasyon Yapıldımı ? Yapılmadı İse Adaptasyon Yaptır.

      4- Lpg RPM Sinyali Nereden alınmıs??? Oradaki Baglantıları Kontoral Et . Cunku buradaki kablolar Kuaksiel Koblo Oldugundan Sıyrık Var İse Ve Baglantı Uclarında İyi İzole Edilmedi İse DIS etkenlerden Gelen Sinyanleri Beyne İletir Buda Düzensiz Calısmaya Etkenlerdendir.

      5- Gaza Bastıgıda İstop Ediyor ve Benzine Geciyor v.b. Türde Hatalar Meydana Geliyorsa..: GAz Yazılımından Depo Basıncını 400 Seviyelerine Kadar Ceksin Yetkili Arkadas.. Bu Problemin Ortadan Kalkacaktır.

      6- Arac Sıcak İken Bir Prb Yok Demişin Arkadasım... Buradada Gaza Gecis Isısını Sanırım Cok Düsük Yaptıklarından Kaynaklanıyordur.. Bu Degeride 39,5 derece ye ayarlatır isen Aracındaki Bu Probleminde Çözülecektir.

      7- Motorun Dengesiz Calısıp Sallaması Konusunda İse Bobinlerini Kontrol Ettir .. Bobin Arızalı Oldugunda Motor / Motor Kulagı Kopuk Gibi Sallama Yapar...

      SU Anda Aklıma Gelen ve Öncelikle Kontrol Etmen Gereken Noktalar Bunlardır.. Umarım Sorunun Bu Kontorlleri Yaptıktan Sonra Gidecektir.


      _____________________________

    • Çavuş
      61 Mesaj
      27 Şubat 2009 01:28:16
      arkadaşlar benim aracım tipo motor soğukken çalışır çalışmaz stop ediyordu gaza basınca stop etmiyordu nereye götürdüysem boğaz moğaz dediler temizlediler olmadı ancak usta servisi rölanti ayarlayıcısı arızalı dedi ve 125 tl karşılığında parçayı aldım ve değiştirttim araç şimdi canavar gibi çalışıyo yemin ederim sorununuz bu olabilir bide bunu araştırın tavsiye ederim..


      _____________________________

      2010 model VW Tiguan 1.4 TSI 150 hp 4motion S&S Derin Siyah cruise control
    • Çavuş
      94 Mesaj
      06 Mart 2009 14:24:10
      Bahsi geçen sorun Marea 1,6 da da vardı.Bana da kelebek boğazı vs dediler.Rolanti motorunun altında (tabi bu benim araç için geçerli)potansiyometre var.(10 TL ) bu değişti ve dediğiniz gibi adaptasyon yaptırdım.Ve bu sorunu yaklaşık 5 aydır hiç yaşamadım.


      _____________________________

Sayfa: [1]
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Facebook Sayfamız
Foruma Git
Bölümde Ara
Reklamlar
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.