Şimdi Ara

Tam Otomatik** şanzıman bakımı ve arızalar (127. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
2.939
Cevap
62
Favori
746.200
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 125126127128129
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: prince_of_alanya


    quote:

    Orijinalden alıntı: çözüm kamil usta


    quote:

    Orijinalden alıntı: prince_of_alanya

    Merhaba üstatlar. Benim aracım 2001 tam otomatik Nissan Almera 1.8 luxr. Sorunum ise vitesin P konumunda kilitli kalması. Yalnız bu kilitli kalma hani eğimli yerlerde şanzımana yük binince Pden çıkmakta zorlanma şeklinde değil. Vites kolunun üzerindeki parlak kilit tuşunun basılmayarak vites değişimine izin vermemesi. Mesela benzinliğe giriyorum aracı Pye alıp kontağı kapatıyorum.yakıtı alıp devam etmek istediğimde vites kolundaki parlak kilit düğmesi bir türlü vites değiştirmeme izin vermiyor, bi süre bekliyorum, frenden ayağımı çekip yeniden basıyorum ancak öyle izin veriyor. önceleri bu olay arasıra olurken artık her seferinde oluyor. arabaya ilk bindiğimde hep o parlak düğme izin verecek diye çaba sarf ediyorum. Sizce bu olay neden olabilir acaba, bana bir yardımcı olursanız çok sevinirim kafama çok takılmaya başladı :( Şimdiden teşekkürler dostlar...


    arkadaşım merhaba vites kolunun yanındaki park şalterin arızalı olabilir veya vites kolunu zorladıysanız ayar kaymış olabilir


    Kamil usta öncelikle çok sağol. Vites kolunu zorladığımı hiç hatırlamıyorumi büyük ihitmal o bahsettiğiniz şalterdir o zaman. Sizce çok masraflı olur mu usta bunu yaptırmak peki?Tahminen ne kadar tutar bunu yaptırmak?Teşekkürler...


    slm arkadaşim eğer vites kolunu ayar yapdırmnız fazla masrafılı olmaz sadece ayar yapacaklar iyi günler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BNR64

    selamlar
    2001 model tam otomatik aracim var.sanzimanda hic sorun yok ancak merak ettigim bir sey var.
    onden cekisli arac ve sifirdan kalkista yolda toz olamdikca patinaj hic yapmiyor.bende patinaj yapmak istedigimde 2 saniye kadar hem kaza hem frene basip sonrada freni birakip patinaj yapmasini sagliyorum.ayni zamanda gazla frene basilmasinin zararli oldugunu duymustum.ne gibi sorun olabilir?hangi parca veya parcalar zarar gorur?


    slm arkadaşim otomatik şanzınmalarda sert kalşik yapımaz bunu herkes biliyor ne bozar desenız balata takınımı yakar çünku sert kalkışda yağ devir tam basınc yapmaz onun için devir lazım dır iyi günler
  • ustalar selamlar

    bende Fiat Panda 1.2 dualogic ianzımanlı araç var. vites arızası veriyor. gear not available diyor. ara ara düzeliyo sonra yine aynı hatayı veriyor. bi iki ustaya gösterdim. sigorta panelinden diyen oldu baskı balatasından diyen oldu. yetkili servise götürdüm kartal kırmak orda baktılar şanzıman yağından dediler. şanzıman yağı değişti bi de robotun yağı değişti sonra araç düzeldi ama bi iki gün sonra yine aynı hatayı verdi. bu sefer başka servise gittim şanzıman pompası olabilir dediler. kafam karıştı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mimarcihan -- 9 Eylül 2011; 18:00:14 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sozuak


    quote:

    Orijinalden alıntı: coskunismail


    quote:

    Orijinalden alıntı: Sozuak


    Vites kutusu motor çalıştığı sürece yağlandığından boşa almalarda eğer motor stop eder ve farketmezseniz




    Otomatik vites bir aracı kontak hariç stop ettirebilen var mı?




    Bu açıklama teknik dökümantasyondan öğrenilen bir bilgidir. Motorda örneğin rölantide stop etme problemi varsa elbette boşa attığınızda aracınız stop edebilir. Saçma bir soru olmuş bence. Motor cut-off a girdiğinde de boşta olmayan bir otomatik vites sistemi motorun stop etmesini önler çünkü tork konverteri kilitleme balatası kilitlidir ve tekerleklerden gelen dönme momenti tüm sistemi dönmeye zorlar. Bu durumda yağ pompası da çalışır olduğundan yağ basıncı vardır ve dişlileri devrede tutatn pistonlar konumlarını korurlar. Öte yandan motoru çalışmayan bir otomatik vites sisteminde yağ basıncı olmadığından pistonlar ilgili dişlileri devreye sokamaz ve aracı ittirseniz bile tekerleklerin dönme momenti diffransiyelin ötesinde başkaca bir dişliyi döndüremez.


    Adamlar biz Türkler gibi olaylara yüzeysel yaklaşmıyor. Daha bilimsel ve olasılıklar dahilinde düşünüyorlar. Allah yapısı değil ya bu stop etmesin. Örneğin bizler yeni piyasaya çıkan aracın kaportasına odaklanıp şöyle olmuş böyle olmuş derken adamlar yeni çıkan aracın sürtünme katsayısışuna düşürülmüş, motordaki falanca teknoloji verimi böyle yapmış, vs diyorlar. Bence olaylara daha geniş bir perspektiften bakmaya alışmalıyız. Tamam araçta debriyaj yok kaldırırken stop etme problemi olmuyor olabilir (sağlıklı bir araçta) ama boşta çalışan her motor kontak anahtarı ile stop ettirilene, yakıtı bitene kadar çalışır diye birşey yok.

    Kullanım kılavuzunda yazar bizim aracın (otomatik vites):

    Araç arıza yaptığında mümkünse çekiş yapan tekerlekleri kaldırın. Mümkün değil ise maksimum 50 km mesafe ve maksimum 50 km/s hızla çektirin. Motor çalışmadığından yağlama olmaz bu da zararlı olabilir.






    Benim de demek istediğim buydu. Yani normal sağlıklı bir otomatik araç normal çalışma süresince asla stop etmez. İster boşta olsun, ister viteste, isterse park konumunda asla stop etmez.




  • Yine de ihtimalle değil en kötü şartlarda düşünerek öneride bulunmalısınız. Stop etmez diye birşey yok. Benim aracımın motoru da 2 defa stop etti. Üstelik araçta hiçbir arıza yok ve aralarında 2 stop etme arasında 2 yıllık bir fark varken. Eğer stop etmez boşa alıabilirsiniz derseniz ve birisinin aracı bu şekilde stop edip vites kutusunu bozarsak sorumluluk manen sizin olur. Bunu göze alabilirmisiniz. Ben şahsen alamam.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sozuak

    Yine de ihtimalle değil en kötü şartlarda düşünerek öneride bulunmalısınız. Stop etmez diye birşey yok. Benim aracımın motoru da 2 defa stop etti. Üstelik araçta hiçbir arıza yok ve aralarında 2 stop etme arasında 2 yıllık bir fark varken. Eğer stop etmez boşa alıabilirsiniz derseniz ve birisinin aracı bu şekilde stop edip vites kutusunu bozarsak sorumluluk manen sizin olur. Bunu göze alabilirmisiniz. Ben şahsen alamam.


    Boşa alma konusunu söylemiştik zaten. Eğer trafik sıkışıklığı var ve 20 sn den fazla bekleyecekseniz boşa alabilirsiniz diye tavsiye ediliyor. Hareket halinde boşa alabilirsiniz demiyoruz doğal olarak. Kesinlikle boşa al diye kimseyi de yönlendirmioruz ki.
  • mimarcihan,

    dualogic şanzıman tam otomatik değildir bu sebeple de sorduğunuz sorunun cevabı burada yok.. ben burada tam otomatik şanzımanlar ile ilgili soruları cevaplıyorum... lütfen yarı otomatik şanzımanlar ile ilgili soru sormayalım..bu şanzımanların tam otomatikler ile ilgisi ve benzerliği yoktur..


    kamil usta iyi niyetlisiniz belli ama lütfen konuyu dağıtmayalım.. eğer çok istiyorsanız size konuyu olduğu gibi devredeyim ve bundan sonra soruları siz cevaplayın...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meteg -- 11 Eylül 2011; 12:33:34 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg


    mimarcihan,

    dualogic şanzıman tam otomatik değildir bu sebeple de sorduğunuz sorunun cevabı burada yok.. ben burada tam otomatik şanzımanlar ile ilgili soruları cevaplıyorum... lütfen yarı otomatik şanzımanlar ile ilgili soru sormayalım..bu şanzımanların tam otomatikler ile ilgisi ve benzerliği yoktur..


    kamil usta iyi niyetlisiniz belli ama lütfen konuyu dağıtmayalım.. eğer çok istiyorsanız size konuyu olduğu gibi devredeyim ve bundan sonra soruları siz cevaplayın...


    slm mete usta benım kımseyı üzmek istemedım
    yanız ben buraya girekekn birşeyler yaz dım her halde
    onu okumadınız
    ben kımsele sorunum olmaz ben tek amacım sizlere yardım amacıla yazdım eğer istersınız yazmıya bilirım sadece okur geçerım ben buraya bir müşterım getirdı. oda çok istedı usta sende gel yanış bilgilenmıyelım dedei sizden tekrar özür otomatik şanzıman 35 senedır yapıyorum bu kadar yanışim olmamış bildirırım




  • merhaba mete hocam ( YANDIM YANDIM ALLAH YAKMASIN)

    bende peugeot 307 otomatık vites 2002 model 110 bınde benzınlı ve LPG lı araç var...bundan 7 ay once şanjıman arıza yaptı ve ekranda (automatic geur fault) hatası verdı ve aracım hep 3. vıteste gıttı.stop edıp yenıden calıstırdıgımda sorun duzelıyordu...vıtes gecıslerım cok sert vurultulu oluyordu ozellıkle 1 den 2 ye gecerken...sonra ben arabayı servıse goturdum selonoıd valflerden oldugu cıktı bılgısayarda ve yag eksıklıgıde cıktı...neyse 4 adet selonoıd valfı degıstırdım beyınle beraber olmak uzere yağını tamamladık...vurultular duzelmeye basladı ve bır sure sonra tekrar arıza vermeye basladı...tekrar servıse goturdum ve sanjımanı revızyona sokturdum...benım gozumun onunde sanjımanı ındırdıler ve parçaladılar balataların contaların ve bır kaç sey daha var unuttum bunların arızalı oldugunu tespıt ettık ve sıfır orjınal parçalarıyla degıstırdık....hatta tork konvertorunude revızyona sokturdum o bıle elden gectı.neyse topladık şanzumanı ve tork konvertorunu taktık yenıden arabaya tam 4 gun surdu bu ıslemler..(2 gun sadece tork konvertorunun revızyondan gelmesını bekledım) tamam dedım artık kız gıbı oldu sanzumanım artık kolay kolay arıza yapmaz dedım....7 aydır kullanıyorum 7 aydır ekrana arıza vermıyor vıtes gecıslerım cok ıyı ama baska bır sorun cıktı arabanın performansı dustu nasılmı yanı bak hocam sımdı 90 kilometre hızla gıderken devrım 2900 de 110 kilometre hızla gıderken devrım 3300 de 130 kılometre hızla gıderken devrım 3700 lerde yanı anlamadım araba cok sagır oldu yemıyor sankı hele bır dık yokusa geleyım arabada 4 kısı olsun cok zor tırmanıyor yokusu nerdeyse cıkmıyacak dıyorum ıcımden... gaza basıyorum basıyorum ne devır yukselıyor nede hız ıkına ıkına cıkıyor yokusu ( benzındede aynı LPG dede)....arabamı cok sevıyorum ama bu tur sorunlarla ugrasıyorum....bundan dolayı gıttım bujılerı bujı bobınlerını ve gaz kelebegını sıfır orjınal parçalarını alarak taktım bır sey farketmedı...motor yagını degıstırdım sanjıman yagını yıne degıstırdım fılıtrelerıyle beraber olmak uzere ama gene degısen bır sey olmadı.triger kayısını regulator kayısını radyator musurunu otomatık vıtes konumlandırma kısmını degıstırdım hıc bır sey fark etmedı arabam cok yakıyor 77 mılyona depomu fulluyorum lpg de 280 kılometre yol yapıyorum sehır ıcınde benzınde ıse fabrıka verılerıne gore 100 kılometrede sehır ıcınde 10.9 lıtre benzın tuketıyor yanı 60 lıtre benzınle 650-700 kılometre falan yapıyor lpgcıye gıdıyorum hanı baksınlar dıye adam vıtes bostayken gaza sonuna kadar anıden yuklenıyor ılk etapta bıraz gec tepkı verıyor sonra anıden yukselıyor devır abı senın araba sagır gaz kelebegıne baktır dıyor ben yenısını aldım taktım dıyorum bır anlam veremıyoruz...arabanın motor gucune gıttım baktırdım 110 beygırlık araba bılgısayarda 107 beygır cıkıyor motoruda ıyı dıyorlar hıc bır sey anlamıyorum mılletın otomatık sanzıman arabası patanajla kalkıyor benımkı patanaj cekmıyor....yanı ıyı bır masraf ettım arabaya oyle boyle degıl.....ınadım ınat yaaa bulcam bu sorunu dıyee...neyse servıse bır daha gıttım bılgısayara bagladılar ve arıza cıktı tam olarak arıza soyle yazıyordu....SÜREKLİ ARIZA, KONVERTOR KİLİT KAVRAMA olarak yazıyordu...en son olarak sanzıman ustundekı konvertor kilit kavrama sensorunude degıstırdık duzelmedı....neyse sımdı yenıden tork konvertorunu sokup ınceleyecekler yanı bır 3 gun daha yatacak araba...anlamadım ben sımdı sanjımanda degısmeyen parça kalmadı beyın yenıden guncellendı...sizce bu arabanın yememesı devrın yuksek olması fazla benzın yakması tork konvertorunden mı kaynaklanıyor yoksa baska bır sorun mu var...bılgısayar bu hatayı verıyor lutfen bana yardımcı olun akıl verın ne yapayım sorun ne sızce.?????ızmırde gıttmedım tamırcı gıtmedıgım lpg cı kalmadı arabanın a sından anlamazdım aama masallah ustası oldum cıktım ınternette arastırmadığım yer kalmadı ezberledım tork konvertorun yapısını ve otomatık sanzımanın ısleyısını bana kalırsa turbunun yanı konvertorun kıtlemesınden kaynaklanıyor hersey zaten bılgısayarda oyle soyluyor pekı sızce neden .......sızın engın bılgılerınızden faydalanmak ıstıyorum.....YARDIM LUTFENNNNN.....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yaka22 -- 13 Eylül 2011; 20:53:50 >




  • sevgili ustalarım volvo s70 t5 aracım var acaba bu aracın şanzımanı toplam kac litre şanzıman yağı alır ne kadar yağ koymamız gerek bilgi verebilirseniz sevinirim saygılar
  • deeperblue,


    aracınızın şanzımanı 7.6 litre yağ alır.yağı değiştirirken ancak 4 litresi boşaltma tapası ile boşaltılabilir.. kalan 3.6 litre tork konvertörü içinde kalır. sizin yapmanız gereken 4 litreyi boşaltıp aynı miktarı koymaktır..tork konvertörü sökülmesi ancak şanzıman indiği zaman mümkün olduğu için böyledir..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yaka22

    merhaba mete hocam ( YANDIM YANDIM ALLAH YAKMASIN)

    bende peugeot 307 otomatık vites 2002 model 110 bınde benzınlı ve LPG lı araç var...bundan 7 ay once şanjıman arıza yaptı ve ekranda (automatic geur fault) hatası verdı ve aracım hep 3. vıteste gıttı.stop edıp yenıden calıstırdıgımda sorun duzelıyordu...vıtes gecıslerım cok sert vurultulu oluyordu ozellıkle 1 den 2 ye gecerken...sonra ben arabayı servıse goturdum selonoıd valflerden oldugu cıktı bılgısayarda ve yag eksıklıgıde cıktı...neyse 4 adet selonoıd valfı degıstırdım beyınle beraber olmak uzere yağını tamamladık...vurultular duzelmeye basladı ve bır sure sonra tekrar arıza vermeye basladı...tekrar servıse goturdum ve sanjımanı revızyona sokturdum...benım gozumun onunde sanjımanı ındırdıler ve parçaladılar balataların contaların ve bır kaç sey daha var unuttum bunların arızalı oldugunu tespıt ettık ve sıfır orjınal parçalarıyla degıstırdık....hatta tork konvertorunude revızyona sokturdum o bıle elden gectı.neyse topladık şanzumanı ve tork konvertorunu taktık yenıden arabaya tam 4 gun surdu bu ıslemler..(2 gun sadece tork konvertorunun revızyondan gelmesını bekledım) tamam dedım artık kız gıbı oldu sanzumanım artık kolay kolay arıza yapmaz dedım....7 aydır kullanıyorum 7 aydır ekrana arıza vermıyor vıtes gecıslerım cok ıyı ama baska bır sorun cıktı arabanın performansı dustu nasılmı yanı bak hocam sımdı 90 kilometre hızla gıderken devrım 2900 de 110 kilometre hızla gıderken devrım 3300 de 130 kılometre hızla gıderken devrım 3700 lerde yanı anlamadım araba cok sagır oldu yemıyor sankı hele bır dık yokusa geleyım arabada 4 kısı olsun cok zor tırmanıyor yokusu nerdeyse cıkmıyacak dıyorum ıcımden... gaza basıyorum basıyorum ne devır yukselıyor nede hız ıkına ıkına cıkıyor yokusu ( benzındede aynı LPG dede)....arabamı cok sevıyorum ama bu tur sorunlarla ugrasıyorum....bundan dolayı gıttım bujılerı bujı bobınlerını ve gaz kelebegını sıfır orjınal parçalarını alarak taktım bır sey farketmedı...motor yagını degıstırdım sanjıman yagını yıne degıstırdım fılıtrelerıyle beraber olmak uzere ama gene degısen bır sey olmadı.triger kayısını regulator kayısını radyator musurunu otomatık vıtes konumlandırma kısmını degıstırdım hıc bır sey fark etmedı arabam cok yakıyor 77 mılyona depomu fulluyorum lpg de 280 kılometre yol yapıyorum sehır ıcınde benzınde ıse fabrıka verılerıne gore 100 kılometrede sehır ıcınde 10.9 lıtre benzın tuketıyor yanı 60 lıtre benzınle 650-700 kılometre falan yapıyor lpgcıye gıdıyorum hanı baksınlar dıye adam vıtes bostayken gaza sonuna kadar anıden yuklenıyor ılk etapta bıraz gec tepkı verıyor sonra anıden yukselıyor devır abı senın araba sagır gaz kelebegıne baktır dıyor ben yenısını aldım taktım dıyorum bır anlam veremıyoruz...arabanın motor gucune gıttım baktırdım 110 beygırlık araba bılgısayarda 107 beygır cıkıyor motoruda ıyı dıyorlar hıc bır sey anlamıyorum mılletın otomatık sanzıman arabası patanajla kalkıyor benımkı patanaj cekmıyor....yanı ıyı bır masraf ettım arabaya oyle boyle degıl.....ınadım ınat yaaa bulcam bu sorunu dıyee...neyse servıse bır daha gıttım bılgısayara bagladılar ve arıza cıktı tam olarak arıza soyle yazıyordu....SÜREKLİ ARIZA, KONVERTOR KİLİT KAVRAMA olarak yazıyordu...en son olarak sanzıman ustundekı konvertor kilit kavrama sensorunude degıstırdık duzelmedı....neyse sımdı yenıden tork konvertorunu sokup ınceleyecekler yanı bır 3 gun daha yatacak araba...anlamadım ben sımdı sanjımanda degısmeyen parça kalmadı beyın yenıden guncellendı...sizce bu arabanın yememesı devrın yuksek olması fazla benzın yakması tork konvertorunden mı kaynaklanıyor yoksa baska bır sorun mu var...bılgısayar bu hatayı verıyor lutfen bana yardımcı olun akıl verın ne yapayım sorun ne sızce.?????ızmırde gıttmedım tamırcı gıtmedıgım lpg cı kalmadı arabanın a sından anlamazdım aama masallah ustası oldum cıktım ınternette arastırmadığım yer kalmadı ezberledım tork konvertorun yapısını ve otomatık sanzımanın ısleyısını bana kalırsa turbunun yanı konvertorun kıtlemesınden kaynaklanıyor hersey zaten bılgısayarda oyle soyluyor pekı sızce neden .......sızın engın bılgılerınızden faydalanmak ıstıyorum.....YARDIM LUTFENNNNN.....


    O şanzımandan hayır gelmez artık. Basınç problemi olan şanzımanlarda düzelme nadiren olabiliyor. Siz temiz bir çıkma şanzıman bulun en fazla 2500 TL ödersiniz, boşuna masraf yapmayın bence.




  • hayır anlamadım sımdı sanzımanımda bır sorun yokkı......????? sanzımanım hıc bır hata vermıyor vıtes gecıslerım gayet ıyı.....benım sorunum tork konvertorde...bılgısayarda oyle soyluyor.....benım sadece sıze sordugum...bu arabanın yememesı devrın yuksek olması tork konvertorunden (tırbunden) kaynaklanırmı kaynaklanmazmı.????? eger tork konvertoru kıtlemeyı yapamazsa normal olarak arabanın verımı dusmez mı.?? yakıtı cok yakmaz mı.????? eger sanzumanımda bır sorun olsaydı kesınlıkle hata verırdı...ya arabada gostergede verırdı yada servıs bılgısayarına baglandıgında verırdı....sadece verdıgı hata servıs bılgısayarında sudur...sureklı arıza konvertor kılıt kavrama...dıye....????????
  • sayın yaka22,


    şanzımanı dağıttırmadan önce şanzıman iç basınç testi yaptırmanız gerekirdi.. neden mi çünkü şayet iç basınç değerleri bozuksa ki sizin anlattıklarınız buna işaret etmekte.. şanzıman bu durumda dağıtılmaz ve direkt olarak çıkması alınır ve takılır.. siz basınç sorunu olan bir şanzımana harcama yapmışsınız.. paranız boşa gitmiş.. keşke şanzımanı dağıttırmadan önce yazsaydınız buraya.. revizyon asla bir şanzımanı eskisi bibi yapamaz hele hele basınç sorunu varsa... bilmiyorum açıklayıcı oldu mu?
  • tesekkürler mete usta peki simdılık benim sanzıman sorunsuz calısıyo ama yağ değistirmek ıstersem dıye soruyorum bılgi almak ıcın castrol TQ dexronIII diye bi yağı var bu yağ tercıhı doğrumudur gerci daha onceki yazılarınızı okudum hangi yağ hangi model araca göre olduğunu ama sizin yazınızda 98 modele kadar olan araclarda dx2 demissiniz de benım s70 de 98 model acaba dx2 mi dx3 mu anlamadım ayrıca bi sorum daha olacaktı motor yağı olarak da mobil1 5-40 yarı sentetik yağ koyardı özel servis ama ben yağımı castrol edge 5-40 tam sentetik yağ ile değistirmek istiyorum acaba iyi yada kötu yönde farkı ne olur sakıncası olur mu tesekkurler
  • deeperblue,


    castrol tqdexron3 yağını kullanabilirsin.. markanın fazla bir önemi yoktur yeter ki dexron3 olsun... aracının kmsi 100,000 km den fazla ise ki mutlaka öyledir o zaman yarı sentetik ile devam et.. tam sentetik motor için sakıncalı olabilir..
  • quote:

    hayır anlamadım sımdı sanzımanımda bır sorun yokkı......????? sanzımanım hıc bır hata vermıyor vıtes gecıslerım gayet ıyı.....benım sorunum tork konvertorde...bılgısayarda oyle soyluyor.....benım sadece sıze sordugum...bu arabanın yememesı devrın yuksek olması tork konvertorunden (tırbunden) kaynaklanırmı kaynaklanmazmı.????? eger tork konvertoru kıtlemeyı yapamazsa normal olarak arabanın verımı dusmez mı.?? yakıtı cok yakmaz mı.????? eger sanzumanımda bır sorun olsaydı kesınlıkle hata verırdı...ya arabada gostergede verırdı yada servıs bılgısayarına baglandıgında verırdı....sadece verdıgı hata servıs bılgısayarında sudur...sureklı arıza konvertor kılıt kavrama...dıye....????????
    quote:



    iyi günler sayın yaka;
    aynı sorun benimde aracımın başına gelmişti aracım t4 caravelle buradada paylaşmıştım. aracımın şanzımanın içini yenilediler ve sorun hala devam etti en sonunda beyindeki bir leğim yüzünden olduğu anlaşıldı. tekrar leğimlendi ve şu ana kadar sorun tekrarlamadı.
    belki sizinkinde de bu tarz bir sorun olabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi posicor -- 15 Eylül 2011; 16:51:12 >




  • Ustam selamlar aracım 2001 model vectra b 2.0 otomatik vites aracım dünden beridir çekiş kaybına ugruyor ve 4500dd i geçmiyor 4500dd de devir kesici devreye giriyor bu şanzuman arızasımıdır ?
  • Mete Bey,

    Aynı şanzıman (AL4) Bende de var ve Mayıs gibi şanzımanı komple indirip elden geçirmiş, sonuçları ve değişenleri yazmıştım.

    Benim anlayamadığım nokta şu:

    Bu şanzımanların tork konvertörüne direkt bağlanan yağ pompaları var ve bu pompa gövde ile birleşik değil. Pompa bozuk yağ basıncı düşük ise neden pompa değişmiyor yada basıncın düşmesi şanzıman içindeki yağ kanallarının bir şekilde sızdırma yapması sonucu ise neden ilgili parçalar değişmez de komple şanzımanı çöpe atarız. Bu aletin bir sürü yerde contası vesairesi var. kaçak varsa bunlardan biridir. Neden ?


    Yaka22 bende o şanzımanı kullanıyorum. Bende tork konvertörünü açtırdım 1-2 saat içinde revize edip verdiler. Eğer tork konvertörü bozuk ise çok çok yenisini alın derim ki gücü aktaran kritik bir parça olduğundan performansı direkt etkiliyor. Hatta tork konvertörünü takarken ilk andaki çalışmada yıpranma olmasa diye içine kısmen yağ doldurmaları gerekli .Yoksa içindeki balata hasarlanıp ömrünü bitiyor. İç kilit mekanizması ise şanzıman milinden pompalanan basınçlı yağ ile yapılıyor. Bu yağ pompalanırken contalar aracılığı ile kaçak yapması önleniyor. Birde konvertöre, şanzımanın tahrik milinin girdiği yatakta aşınma varsa o da yağ kaçağı nedeni ile performansı düşürüyor. Eğer devir ile hız orantılı olarak artmıyorsa konvertör kilitlemiyor olabilir. Bence üzülmeyin sorununuz çözülür. Ben 195.000 de revizyon yaptırdım. 201.000 km yi geçti şu anda vites geçişleri gayet pürüzsüz ve performansı güzel.




  • posicor kardes ve mete hocam

    valla kardesım senın arabanın sorununu okudum gecmıs olsun ayrıca sevındım duzeldıgıne...benım aracımın sorunu senınkınden bıraz farklı benım aracımda hıc bır arıza vermıyor senın kı gıbı stop edıp calıstırmak zorunda kalmıyorum vıteslerım gayet ıyı gecıyor yokusa geldıgımde sadece motorun gucu dusuyor vıtesım bosa cıkmıyor yanı servıse gıttıgımde bakıyorlar bılgısayarda su yazıyor sureklı arıza konvertor kılıt kavrama dıye sanırım benım kesın turbunde sorunum var cunku arabayı gayet ıyı kullanıyorum allaha sukur bır sorun cıkarmıyor...tek derdım ıste onceden 110 kılometre hızla gıderken devır gostergem 3000 deyken sımdı 3300 lerde yanı bır yerde kacıyor basıncı ya bu mete hocanım dedıgı gıbı sanzımandan kaynaklanıyor yada benım dedıgım gıbı konvertor kıtlemeyı yapıyor ama tam anlamıyla kıtleyemıyor bır yerden kacak verıyor işin garıp yerı ne bılıyormusun kardes ve mete hocam benım aracım sanzuman arızasını verdıgınde boyle tork konvertorle ılgılı hıc bır sorun yoktu yanı boyle bır arıza vermıyordu ne zaman kı tork konvertoru revızyona gırdı ondan sonra boyle bır hata vermeye basladı yanı sanzuman duzeldı ama tork konvertor arıza vermeye basladı halbuku onceden boyle bır arıza vermıyordu buyuk ıhtımalle adamlar konvertoru adam akıllı yapamadılar yanı bence oyleee.....durun bakalım cumartesı gunu arabamı alacam servısten bakalım hayırlısı ne olacak duzelcekmı duzelmıyecekmı.????duzelmesede artık onemlı degıl ne yapayım tum paramı harcadım cıkma bır sanzuman alamam artık boyle kullanmaya devam ederım....devır yuksek olur bıraz ama olsun hıc yoktan ıyıdır bence sonucta allaha sukur bır arıza vermıyor gıdıyor yanı araba..:)))))



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yaka22 -- 15 Eylül 2011; 20:33:36 >




  • 
Sayfa: önceki 125126127128129
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.