Şimdi Ara

Tam Otomatik** şanzıman bakımı ve arızalar (103. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
2.939
Cevap
62
Favori
746.209
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 101102103104105
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: saruhan33

    istanbul avrupa yakasında işinin ehli gerçekten otomatik şanzumandan anlayan bir usta tavsiye edebilirmisiniz

    Alkar Otomatik Şanzıman
    Maslak Atatürk Oto Sanayi Sitesi 2. Kısım 28. Sok. No:1121 / 1122
    tel : 276 57 61 - 62
    Ben yağ değişimi için geçen hafta sonu gittim. Tamir falan yaptırmadım ama genel görünümleri gayet olumlu geldi. İşi bilerek yapıyorlar intibaı uyandı. Siz de bi gidip görün derim. Son karar yine size kalmış.www.alkarotomatiksanziman.com




  • mete hocam saygılarımı sunarım...

    Şuanda Nissan NX Coupe kullanmaktayım aracım 92 model.
    Vites geçişlerinde 1'den 2'ye şanzıman inanılmaz vuruntu yapmakta çok nadirde olsa bazen yapmamaktadır.Otomatik şanzımancılara götürdüm bu arıza sorun değil böylede kullanabilirsiniz dediler.yağını kontrol ettiler yağın sağlıklı olduğunu ve arıza artınca revizyon yapılacağını söylediler.Yağ seviyesini kontrol etmediler.Şimdi aracın 2-3 3-4 geçişlerinde sorun yokken hatta 1-2 geçişinde vuruntu yapsa bile zamanında ve uygun devirde geçiyor ise neden revizyon yapılsın neden arızanın büyümesini istediler ? Tüm sayfanızı okudum ve saatlerimi aldı solenoid valfler değişirse arızanın gidebileceğini yazmışsınız otomatik şanzıman polo için ...

    söz konusu kullandığım araçta valf varmıdır.Sanırım toyota ile bazı parçaları uyumlu bu şanzımanın (internet araştırmalarım sonucu).
    aracın sadece 1-2 geçişinde sıkıntı var diğer türlü sorunsuz.Buşekilde kullanım farklı arızalara sebebiyet verir mi?
    Vites küçültürken sıkıntı yok o zaman vuruntu yapmıyor.

    Gerçekten her vuruntuda içim acıyor.

    Bu arada aynı zamanda Rover kullanıcısıyım.İzmir'de mayıs ayında Türkiye genelli bir buluşma yapıyoruz Muğla'daysanız mutlaka bekleriz

    Esen Kalın...




  • Can-Batur

    Dostum aynı sorun benim araçtada var 92 honda cıvıc.
    sadece 1den 2 ye geçerken yapıyor ve geçen hafta şanzımancıya gösterdim.

    Komple revizyondan geçmesi gerekiyormuş sorunlu parçalar değişecek sağlam parçalar geri takılacak.
    maliyet 1.250 ile 1.750 lira arası değişir dediler.

    Eski tip şanzıman olduğu için bunlarda selenoid yok dediler ve bu şekilde kullandıkça daha fazla parça zarar görür ve revizyon yapılacağı zaman maliyetin artacağını söylediler.

    Sorunlar aynı olduğu için eğer bi şekilde çözersek sorunu birbirimizi haberdar edelim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ustainci

    meraba arkadaşlar benim meteg üstada bir sorum olacaktı
    daha önce hiç otomatik kullanmamıştım şimdi 2001model passat1.8t tiptronik bir araç aldım.araç 165.000km. de benim daha önce tecrübem olmadığı için alırken gösterdiğim tamirci arkadaş sorun yok dedi.bu araç vites değiştirme devirlerini gaz pedalına nekadar basıldığına göre değiştiriyor.ama otomatik kullanan bir arkadaş test etti bana araba vites değiştirmede gecikiyor yağını değiştir dedi.benim dikkatimi çeken N konumundan R ye atınca 1 saniye gibi bir sürede kavrama yapıyor ama 1 saniye sonrasında ikinci ve birazda sert bir kavrama daha oluyor.D konumuna atarken normal bişey yok.bu bir arızamıdır arıza ise yağını değiştirirsem düzelirmi.bu araca dex3g uygunmudur kaç lt.konulmalıdır boşalttığımız kadar koymayı düşündük ama öncesinde yağ eksiltmiş olabilir diye tam öğrenmeden müdehale etmedik.filtresinide değiştirmek istesek kutu açılmadan değişirmi
    benim servis otomatikten anlamıyor ama lifte kaldırıp baktığımızda yağ seviyesini kontrol edebilceğimiz biryer göremedik motor içindede yağ çubuğu yok
    sadece altta bir yağ tapası vardı burdan boşaltılacağını tahmin ettik ama nerden konulacağınıda göremekik.
    bu konuda yardımlarınızı bekliyorum şimdiden teşekkürler

    nette araştırmalarım sonucu bu siteyi buldumhttp://ew5.earlweb.com/recommendations.php?site=93&keywords=passat&vehicle=8629
    burda benim araç için uygun yağın atf lt 71141 olduğunu gördüm sanayiye gittim bir otomatik şanzıman ustası buldum bu araca hangi yağı öneriyorsunuz dedim oda aynı yağı söyledi.aracı lifte aldık eski yağı boşalttık sonra şanzıman karterini söktü usta filtre hemen allta göründü zaten onuda çıkarttı kendim mobil bayisine gidip 6lt. yağ aldım bide filtre. filtreyi takıp yeni yağı koyduk içinden çıkanı 5lt. ölçtük ama eksik dedi usta tamamını koyunca seviye kontrol yerinden yağ geldi kapattık.bu arada araba çalışıyordu vites D konmundaydı.linkteki sitede 9lt.diyor kapasite biz 6 lt. değiştirebildik 3lt. içinde kaldı
    ben kullanımda pek bişey farkedemedim ama kafam rahat şimdi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: toşu

    Can-Batur

    Dostum aynı sorun benim araçtada var 92 honda cıvıc.
    sadece 1den 2 ye geçerken yapıyor ve geçen hafta şanzımancıya gösterdim.

    Komple revizyondan geçmesi gerekiyormuş sorunlu parçalar değişecek sağlam parçalar geri takılacak.
    maliyet 1.250 ile 1.750 lira arası değişir dediler.

    Eski tip şanzıman olduğu için bunlarda selenoid yok dediler ve bu şekilde kullandıkça daha fazla parça zarar görür ve revizyon yapılacağı zaman maliyetin artacağını söylediler.

    Sorunlar aynı olduğu için eğer bi şekilde çözersek sorunu birbirimizi haberdar edelim.


    Toşu

    Bu konuda sağlam bir araştırma yapıp en az maliyetlerle kurtulmamız gerekmekte diye düşünüyorum zaten araçlarımız eski model tabii olarak sorun çıkaracaklar ve biz sorunu büyümeden kısa ve en az maliyetli yolla halletmemiz gerekli.

    Bu haftasonu bir şanzımancıdan randevu aldım bakalım gideceğim umarım fazla masraf çıkmadan hallederiz.Olumlu veya olumsuz durum olursa haberdar ederim sizi..

    Bana revizyondan bahsetmediler.Valf olduğunu düşünüyorlar.umarım öyledir.




  • buarada yağın rengi sarı normal motor yağı renginde
  • meteg üstad yinede yorumlarınızı bekliyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ustainci -- 26 Nisan 2011; 18:39:50 >
  • üstad merhaba,

    Volvo S 40 1.8 2001 model aracım var. Geçenlerde motor arıza lambasıyla şanzuman lambası yandı.genel bakımıyla beraber servisteki usta buna da bakmış.solenoidden olabilceğini söyledi.Arızzayıda sıfırlamış.

    Ancak 50 km sora küt diye bir ses geldi ve arıza lambası yine yandı. ve şu anda hata arızası silinmiyor hiçbir şekilde. Şanzuman beynini söktüler elektriksel bir sıkıntı yok gibi dediler. Araç geri vitese attığımda çok gürültü yapıyor. ilk kalkışlarsa sanki araba çekmiyormuş gibi çok ağır kalkıyor.hızını aldıktan sonra bir problem yok gibi.ama 100 ün üstünede çok çıkmıyor.

    Sizce sıkıntısı ne olabilir? Teşekkür ederim şimdiden
  • mete bey,2004-2006 model toyota coralla sol veya terra tam otomatik araba almayı düşünüyorum.ancak tereddütlerim oldukça fazla.bu arabanın otomatiğinde karşılaşılan kronik bir sorun var mı.ayrıca tam otomatik vites bir arabaya lpg taksak bir sorun çıkarıp bizi üzer mi. lütfen yardımlarınızı esirgemeyin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ustainci


    quote:

    Orijinalden alıntı: ustainci

    meraba arkadaşlar benim meteg üstada bir sorum olacaktı
    daha önce hiç otomatik kullanmamıştım şimdi 2001model passat1.8t tiptronik bir araç aldım.araç 165.000km. de benim daha önce tecrübem olmadığı için alırken gösterdiğim tamirci arkadaş sorun yok dedi.bu araç vites değiştirme devirlerini gaz pedalına nekadar basıldığına göre değiştiriyor.ama otomatik kullanan bir arkadaş test etti bana araba vites değiştirmede gecikiyor yağını değiştir dedi.benim dikkatimi çeken N konumundan R ye atınca 1 saniye gibi bir sürede kavrama yapıyor ama 1 saniye sonrasında ikinci ve birazda sert bir kavrama daha oluyor.D konumuna atarken normal bişey yok.bu bir arızamıdır arıza ise yağını değiştirirsem düzelirmi.bu araca dex3g uygunmudur kaç lt.konulmalıdır boşalttığımız kadar koymayı düşündük ama öncesinde yağ eksiltmiş olabilir diye tam öğrenmeden müdehale etmedik.filtresinide değiştirmek istesek kutu açılmadan değişirmi
    benim servis otomatikten anlamıyor ama lifte kaldırıp baktığımızda yağ seviyesini kontrol edebilceğimiz biryer göremedik motor içindede yağ çubuğu yok
    sadece altta bir yağ tapası vardı burdan boşaltılacağını tahmin ettik ama nerden konulacağınıda göremekik.
    bu konuda yardımlarınızı bekliyorum şimdiden teşekkürler

    nette araştırmalarım sonucu bu siteyi buldumhttp://ew5.earlweb.com/recommendations.php?site=93&keywords=passat&vehicle=8629
    burda benim araç için uygun yağın atf lt 71141 olduğunu gördüm sanayiye gittim bir otomatik şanzıman ustası buldum bu araca hangi yağı öneriyorsunuz dedim oda aynı yağı söyledi.aracı lifte aldık eski yağı boşalttık sonra şanzıman karterini söktü usta filtre hemen allta göründü zaten onuda çıkarttı kendim mobil bayisine gidip 6lt. yağ aldım bide filtre. filtreyi takıp yeni yağı koyduk içinden çıkanı 5lt. ölçtük ama eksik dedi usta tamamını koyunca seviye kontrol yerinden yağ geldi kapattık.bu arada araba çalışıyordu vites D konmundaydı.linkteki sitede 9lt.diyor kapasite biz 6 lt. değiştirebildik 3lt. içinde kaldı
    ben kullanımda pek bişey farkedemedim ama kafam rahat şimdi

    Sizin gittiğiniz otomatik şanzımancı galiba biraz acemiymiş. Çünkü otomatik şanzımanlarda tapa açılarak boşaltımlarda hiç bir zaman yağın tamamı boşalmaz. En fazla 5 litre boşalır ve siz de 5 litre ekleyebilirsiniz. Seviye kontrol çubuğunda 2 işaret vardır. Biri cold işareti alttadır. Diğeri de hot işaretidir ki cold işaretinden yaklaşık 2 cm yukarıdadır. Yağ seviyesi bu iki işaretin arasında olmalıdır. Tabi soğuk yağ ile de ölçüm yapılmaz. Araç ve yağ ideal sıcaklığa ulaştığında araç rölantide çalışırken vites sırayla ve 2 sn aralıklarla önce P sonra R sonra N en son da D konumuna alınır. Tekrar sırayla önce D(zaten en son D durumunda kaldınız) sonra N sonra R sonra da P konumuna alınıp öylece bırakılır ve yağ çubuğundan seviye kontrol edilir. Siz şanzımana fazla yağ koymuşsunuz. Eğer fazlalık yağı araç atamazsa ciddi hasar oluşabilir. En iyisi gidip fazla yağı boşalttırın. Ayrıca yağ seviye çubuğunun kapak kısmında en uygun yağ cinsini yazması gerekir. O bölümü de kontrol edin. Çünkü aracınızın model yılı gereği dexron3 cinsi bir yağ olması gerekirdi diye düşünüyorum. Sizin aracınız 2001 model, kullandığınız yağ ise 1994 yılına kadar olan şanzımanlar için dexron2 cinsi bir yağ. Ayrıca yağn rengi de vişne suyu veya kırmızı renkte olması gerekir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi coskunismail -- 26 Nisan 2011; 23:07:16 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Can-Batur

    Toşu

    Bu konuda sağlam bir araştırma yapıp en az maliyetlerle kurtulmamız gerekmekte diye düşünüyorum zaten araçlarımız eski model tabii olarak sorun çıkaracaklar ve biz sorunu büyümeden kısa ve en az maliyetli yolla halletmemiz gerekli.

    Bu haftasonu bir şanzımancıdan randevu aldım bakalım gideceğim umarım fazla masraf çıkmadan hallederiz.Olumlu veya olumsuz durum olursa haberdar ederim sizi..

    Bana revizyondan bahsetmediler.Valf olduğunu düşünüyorlar.umarım öyledir.


    Valf olduğunu düşünebilirler ama şanzımanı açınca neyle karşılaşacaklarını bilemezler sonuçta 20 yıllık bi şanzıman başka sorunlarda hissederlerse müdahale etmek zorunda kalabilirler.
    buradaki asıl sorun ustaya nasıl güveneceğimiz şunu bunu değiştirmemiz gerekiyor deyip hiçbişey değiştirmeden sorunu çözebilirler.
    Şanzıman kapalı bişey olduğu için açıp kontrol etme şansımızda yok, mutlaka güvenilir bi usta bulmamız gerekiyor.
    Bende ilk müsait olduğumda bi yere daha göstericem bu sefer bi arkadaşımın eniştesi bakalım o ne diyecek.




  • dünde bir soru sormuştum ama ilgilenen olmadı sanırım. bugün bir kaç ustayla görüştüm selonoidlerin değişmesi gerektiğin söylediler. ama fiyatlar çok yüksek geldi.

    Ankara da bildiğiniz iyi bir şanzuman ustası var mı acaba? Arabam s40 1.8 2001 model. Solenoidler değişecek.tahminen ne kadar ödemeliyim böyle bir işlem için
  • quote:

    Orijinalden alıntı: toşu


    quote:

    Orijinalden alıntı: Can-Batur

    Toşu

    Bu konuda sağlam bir araştırma yapıp en az maliyetlerle kurtulmamız gerekmekte diye düşünüyorum zaten araçlarımız eski model tabii olarak sorun çıkaracaklar ve biz sorunu büyümeden kısa ve en az maliyetli yolla halletmemiz gerekli.

    Bu haftasonu bir şanzımancıdan randevu aldım bakalım gideceğim umarım fazla masraf çıkmadan hallederiz.Olumlu veya olumsuz durum olursa haberdar ederim sizi..

    Bana revizyondan bahsetmediler.Valf olduğunu düşünüyorlar.umarım öyledir.


    Valf olduğunu düşünebilirler ama şanzımanı açınca neyle karşılaşacaklarını bilemezler sonuçta 20 yıllık bi şanzıman başka sorunlarda hissederlerse müdahale etmek zorunda kalabilirler.
    buradaki asıl sorun ustaya nasıl güveneceğimiz şunu bunu değiştirmemiz gerekiyor deyip hiçbişey değiştirmeden sorunu çözebilirler.
    Şanzıman kapalı bişey olduğu için açıp kontrol etme şansımızda yok, mutlaka güvenilir bi usta bulmamız gerekiyor.
    Bende ilk müsait olduğumda bi yere daha göstericem bu sefer bi arkadaşımın eniştesi bakalım o ne diyecek.


    Toşu

    Konu hakkında bilgilerini paylaşırsan yardımlaşmış oluruz ve cok sevinirim.




  • coşkun ismail arkadaş bizim arabada yağ çubuğu veya göstergesi malesef olmuyormuş, yağın seviyesi dolum yapılan tapadan kontrol ediliyormuş.yağı dolduruyorsun tapa açık ama yağ geri gelmiyor taki seviyesi yerine gelinceye kadar seviye yerine gelince yağ taşıyor seviye tamamdır kapağı kapatıyorsun.kullanmış olduğumuz yağ dex2 değil mobil bayisine ben kendim gittim.dex2 lt fiyatı 15 tl.dex3 lt.fiyatı18tl.benim aldığım yağ LT71141 kodlu yağ sadece mobil üretiyormuş tiptronik şanzımanlar için lt.fiyatı 25tl. http://ew5.earlweb.com/recommendations.php?site=93&keywords=1.8t&vehicle=8629 linkte benim araç için önerilen yağda bu zaten.içinden çıkanda sanırım aynı yağdı çünki kırmızı değildi sarının biraz kirlenmiş haliydi.ilginize teşekkürler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: windsurf01

    dün de bir soru sormuştum ama ilgilenen olmadı sanırım. bugün bir kaç ustayla görüştüm selonoidlerin değişmesi gerektiğin söylediler. ama fiyatlar çok yüksek geldi.

    Ankara da bildiğiniz iyi bir şanzuman ustası var mı acaba? Arabam s40 1.8 2001 model. Solenoidler değişecek.tahminen ne kadar ödemeliyim böyle bir işlem için



    Zaten görüştüm birkaç tanesiyle demişin ama ben bildiklerimi yazayım hocam.. Hangisi kafana yatarsa ona yaptır derim. Fiyat kadar, ne derece garanti veriyor usta, o da önemli kesinlikle..

    ÖZTÜRK ŞANZIMAN
    Mustafa Öztürk
    Adres : Şaşmaz Oto San.Sit. Dökmeci Blokları 5 Cad. No:111

    ŞAHİNLER ŞANZUMAN
    Baki Usta
    İvedik organize sanayi'de 24. cadde'de

    ÇÖZÜM OTOMATİK
    Kamil usta
    uzay çağı cad. 215 sok. no 8 Ostim Ankara tlf 385 40 35 cep tlf. 0555 5017594

    AYDOĞMUS OTOMATİK ŞANZIMAN
    Şaşmaz sanayi sitesi 6.Cadde 2488. Sokak.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ustainci

    coşkun ismail arkadaş bizim arabada yağ çubuğu veya göstergesi malesef olmuyormuş, yağın seviyesi dolum yapılan tapadan kontrol ediliyormuş.yağı dolduruyorsun tapa açık ama yağ geri gelmiyor taki seviyesi yerine gelinceye kadar seviye yerine gelince yağ taşıyor seviye tamamdır kapağı kapatıyorsun.kullanmış olduğumuz yağ dex2 değil mobil bayisine ben kendim gittim.dex2 lt fiyatı 15 tl.dex3 lt.fiyatı18tl.benim aldığım yağ LT71141 kodlu yağ sadece mobil üretiyormuş tiptronik şanzımanlar için lt.fiyatı 25tl. http://ew5.earlweb.com/recommendations.php?site=93&keywords=1.8t&vehicle=8629 linkte benim araç için önerilen yağda bu zaten.içinden çıkanda sanırım aynı yağdı çünki kırmızı değildi sarının biraz kirlenmiş haliydi.ilginize teşekkürler

    Aman yanlış olmasın da. Çünkü maalesef bu tür yanlışlıklar bizlere büyük maliyet olarak dönüyor. Ancak sizin verdiğiniz yağ koduna göre baktığımızda dex2 görünüyor.
    http://www.turkoilmarket.com/Mobil-Atf-Lt-71141-20-Litre,PR-943.html
    Ben bu yüzden bi uyarayım demiştim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: JCRSO

    quote:

    Orijinalden alıntı: meteg



    kusuruma bakmayın arkadaşım sizi atlamışım,


    şimdi günümüzde çoğu araç servisi özel veya yetkili otomatik vites kutusu yağlarını değiştirmek konusunda isteksizler.bunun sebebi bu işin biraz zahmetli olması ve elbette servislere para kazandırmaması.sizin vites kutunuzun bozulması onların işine gelir.çünkü size binlerce tl lik komple vites kutusu satmak onlara para kazandırır.işçilik kısmına girmiyorum bile.. şimdi normalde bir araç 60,000 sene yapana kadar ortalama olarak 5 sene veya 6 sene geçer.yağların belli bir ömrü vardır.bu süre sonunda özelliklerini yitirirler. bu yüzden de araç üreticileri 60,000 km veya 6 sene derler. siz 2006 model araçla 4 senede 60,000 den fazla yapmışsınız demek ki bakım zamanı geçmiş. servis size yağ konusunda doğru söylemiş bahsi geçen castrol yağ son nesil yağdır.aracınız da zaten son nesildir.vites kutunuz ortalama 4-7 litre yağ alır.araca göre bu miktar artıp azalabilir.

    umarım yardımcı olabilmişimdir..

    usta yağı değiştirdim elerindeki bu yağı esso lt 71141 (litresi 30 tl miş baya pahalı geldi bana)koydular bizim triptoniğe çıkan yağ miktarını ölçüp okadar yağ koydular (4.5 lt civar)ı bide filtre si metal olduğundan elerindede olmadığındanda benzinle yıkayıp geri taktılar işlem doğrumudur araçda bir problem gözükmüyor

    burdaki arkadaşta aynı yağı koymuş bir alt mesajdada meteg arkadaş işlemi doğru bulmuş.buarada arkadaşın arabası 2006 octavia tiptronik miş.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ustainci -- 28 Nisan 2011; 18:44:01 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg


    jcrso,


    yapılan işlem doğrudur.. 4,5 litre yağ miktarı da doğrudur.. kazasız belasız sürüşler..

    evet bu mesajdada işlemi doğru bulduğunu söylemiş meteg arkadaş
  • yağ değiştireli 30 bin oldu sorun olsa çoktan çıkardı yani doğru yağ esso lt 71141 tiptronikler için
  • sağlık sorunu nedeniyle hastanelik olduğum için bir süre soru cevaplayamayacağım.. bu yüzden ben geri dönene kadar kimse yazmazsa sevinirim.. eğer yazarsanız aşırı birikme olacak..


    teşekkürler..
  • 
Sayfa: önceki 101102103104105
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.