Şimdi Ara

Tam Otomatik** şanzıman bakımı ve arızalar (97. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
2.939
Cevap
62
Favori
746.069
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 9596979899
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • tez tex,


    motor kaputunu aç ve motorun arkasında (bmw arkadan itiş olduğundan) bir çubuk görmen gerekir.bu çubuk renkli veya renksiz olabilir.o şanzıman yağ çubuğudur işte..
  • Mete usta, benim aracım 2009 model tam otomatik Focus, tiptronik özelliği var. Aracım 44 binde, şanzıman yağını geçen gün değiştirdim. Değiştirmeden önce servise gidip soruşturduğumda araçlara eski yeni ayırt etmeden FMY (Ford Motor Yağları) marka Opet üretimi Dexron II özellikli yağ koyduklarını gördüm. Hani yine aynı üreticiye ait Dexron III özellikli olan versiyonu koysalar neyse .Hal böyle olunca kendi yağımı kendim aldım Mobil 1 ATF. Zaten Fordlar için Mercon V ve üstü önerilmiş bu nedenle en uyumlu bu vardı. Link ekleme butonu şu an çalışmadığı için linkleri aşağıda direkt yapıştırarak vermek zorunda kaldım.

    DexronII linki http://www.opet.com.tr/opet-oil/Products2.aspx?cat=2&up_cat=218&sub_cat=233&id=339
    DexronIII linki http://www.opet.com.tr/opet-oil/Products2.aspx?cat=2&up_cat=217&sub_cat=226&id=285
    Benim seçimimhttp://www.mobiloil.com/USA-English/MotorOil/Other_Products/Mobil_1_Synthetic_ATF.aspx

    Yalnız değişimin yapıldığı yetkili servis, şanzımanıma onları önerdiği DexronII yağdan koydurmadığım için bir problem olursa garanti dışı sayılacağını söyledi. Yetkili servisler böyle derse sanayideki servisler ne yapmaz...




  • seçimiz çok doğru olmuş.kafanız rahat olsun.. hiçbir sorun yaşamayacaksınız.. eğer olur da yaşarsanız gelin bana şikayet edin.bu kadar iddialıyım..
  • Servislerin boyle yapmalari cok kotu.Edirne yetkili toyota servisinde ise ellerinde tek tip yag var o da mmt $anziman yagi , kac model toyota olursa olsun o yagi koyuyorlar.yag niteliklerini bilmemeleri ayri konu birde sana dedikleri gibi ba$ka yag konulupta sorun cikarsa garanti di$i sozleri cabasi.bu durumu toyotaSa sikayet formu doldurmayi du$unuyorum ama pek bir i$e yaracaginida sanmiyorum.
    quote:

    Orijinalden alıntı: Cekcak

    Mete usta, benim aracım 2009 model tam otomatik Focus, tiptronik özelliği var. Aracım 44 binde, şanzıman yağını geçen gün değiştirdim. Değiştirmeden önce servise gidip soruşturduğumda araçlara eski yeni ayırt etmeden FMY (Ford Motor Yağları) marka Opet üretimi Dexron II özellikli yağ koyduklarını gördüm. Hani yine aynı üreticiye ait Dexron III özellikli olan versiyonu koysalar neyse .Hal böyle olunca kendi yağımı kendim aldım Mobil 1 ATF. Zaten Fordlar için Mercon V ve üstü önerilmiş bu nedenle en uyumlu bu vardı. Link ekleme butonu şu an çalışmadığı için linkleri aşağıda direkt yapıştırarak vermek zorunda kaldım.

    DexronII linki http://www.opet.com.tr/opet-oil/Products2.aspx?cat=2&up_cat=218&sub_cat=233&id=339
    DexronIII linki http://www.opet.com.tr/opet-oil/Products2.aspx?cat=2&up_cat=217&sub_cat=226&id=285
    Benim seçimimhttp://www.mobiloil.com/USA-English/MotorOil/Other_Products/Mobil_1_Synthetic_ATF.aspx

    Yalnız değişimin yapıldığı yetkili servis, şanzımanıma onları önerdiği DexronII yağdan koydurmadığım için bir problem olursa garanti dışı sayılacağını söyledi. Yetkili servisler böyle derse sanayideki servisler ne yapmaz...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg



    tez tex,


    motor kaputunu aç ve motorun arkasında (bmw arkadan itiş olduğundan) bir çubuk görmen gerekir.bu çubuk renkli veya renksiz olabilir.o şanzıman yağ çubuğudur işte..

    Yaklaşık bir saatimi motor kaputunun içinde geçirmeme rağmen öyle bir çubuk göremedim
  • Edit: Aynı mesaj iki defa gelmiş..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TEZ_TEX -- 29 Mart 2011; 19:25:00 >
  • valla olmaması zor ama bazı araçlarda çubuk olmayabilir de.. ama genelde bu araçlar 2002 model ve üstü olur.bir bmw servisinden yardım al bu durumda.. veya bu konuyu otomobil genelin altındaki markalar ve modelleri bölümünde bmw kısmında ayrıca aç.. oradaki arkadaşlar yardımcı olacaktır.
  • Hocam expres cevapların için çooook teşekkür ederim, ellerin dert görmesin :)
    Sonunda arabanın altınada yattım ama ordada göremedim şanzımanın oraları iyice araştırdım. Sanırım tıpa gibi bişey var herneyse sanırım beni aşan bir durum bu.
    Son olarak siz Ankarada değilsiniz sanırım? Değilseniz Ankarada tavsiye edebileceğiniz bir şanzımancı varmı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TEZ_TEX -- 29 Mart 2011; 23:54:31 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: talhakaan


    quote:

    Orijinalden alıntı: meteg




    talhakaan,


    aracınız tam otomaitktir.500 km önceki yağ değişimi eğer 145000 yapana kadarki ilk değişimse çok geç kalmış bir değişimdir.maalesef solenoidlerin içinde ve yağ kanallarında tıkanıklık olabilir.bu da istenmeyen bir durumdur.size önerim solenoidlerin bulunduğu kutuyı söktürün.bunun için önce yağı boşalttırın.yağı tekrar kullanmanızda bir sakınca yoktur zaten sadece 500 kmde yağ eskimez. bana email adresinizi verirseniz aracınızla ilgili daha detaylı bilgileri içeren bir dosyayı size yollayabilirim.dexron3 konularak da doğrusu yapılmış.. şimdi tek ihtiyacınız olan şey solenoid kutusunun ve solenoidlerin temizlenmesidir.




    ilgi ve alakanız için çok teşekkür ederim
    talhakaan1980@hotmail.com





    mete bey mailinizi bekliyorum




  • Mete bey teşekkürler,bu sensörün değişimini kendimiz yapabilirmiyiz?
  • talhakaan,


    hotmail bu dosyayı alamaz.bana gmail adresi veya başka bir pop3 adresi vermen gerek.. hotmailin alabildiği eklenti miktarı az..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dargure

    Merhaba Mete Bey;
    Araç 2003 Vectra C 2.2 Active Select
    Daha önceki iki mesajımdaki yağ değişim ve 3'ten 2'ye geçerken aracın hafif vuruntusuyla ilgili mesajlarınız için teşekkürler.
    Bu araçların hız değerlerini şanzımandan aldığını söylenmişti. Yanılıyor da olabilirm.
    Son mesajınızdaki vites konum sensöründen bahsedince araçtaki bir durum dikkatimi çekti. Şu ana akdar 2-3 kez km göstergesi hiç çalışmadı ve zaman zaman km ibresi yükselir ve düşerken bildiğimiz şekliyle yani düzenli bir şekilde kayar gibi değil de kesik kesik sanki bir dişliden koparcasına kesik kesik alçalma ve yükselme sökonusu oluyor. Bunun sebebi ne olabilir, daha bahsettiğim 3ten 2ye geçişteki tutmayla ilgili bir durum olabilir mi?



    Mete bay Sanırım gözden kaçmış :)




  • mete bey adresi yeniliyorum talhakaan1980@gmail.com
  • Sayın Meteg;

    Forumun yeni kullanıcısıyım. Yazma kuralları konusunda yanlışım varsa lütfen kusura bakmayın.
    Ben 2005 Model Advance donanımlı otm.vites KIA cerato marka bir araca sahibim. aracım 118.000 km. de. Bakımları servis tarafından düzenli olarak yapıldı. Sorunum ile ilgili ip uçlarını doğru olarak vermeye çalışacağım.

    1- Aracımla hareket ettim. Kalkışım normaldi. Bir süre sonra hızlanmak istediğimde devrin yükseldiğini ancak
    vitesin değişmediğini gördüm ve durarak servisi aradım. Şanzumanın kendini 3. viteste korumaya aldığını
    söylediler ve çekici ile getirmemi talep ettiler.
    Aracı gece götürüp bıraktım. Ertesi gün çalıştırdığımızda herhangi bir sorun bulamadılar. (Test cihazına
    bağladıklarında bir sorun görmediler, ancak yağda kararma olduğunu belirttiler. )
    Tavsiye üzerine yağı değiştirdik.
    2- 15 Gün sonra, kalkış için P den D ye getirdiğimde araçta sarsıntılı bir vuruş oldu. Bu vuruş daha sonra R
    konumunda da görülmeye başlandı.
    Daha sonra hareket halinde de bir anda hızım yavaşlamaya başladı. (3. viteste korumaya aldığı için)
    3- Servise götürdüm. Cihaza bağladılar ve P0732 2. vites oranı hatalı, P0733 3. Vites oranı hatalı, 90734
    4. vites oranı hatalı gibi hata kodları tespit ettiler.

    4- Tüm incelemeler bittikten sonra, sorunun şanzumanda ollduğunu ve indirilerek parçaların kontrol edilmesi
    gerektiğini ifade ettiler. Aracım ARIZA SİGORTASI ile sigortalı olduğundan, hasar dosyası açtırarak,
    işlemi başlattım.
    5- Tamir işi servis denetiminde bir otomatik şanzuman tamir atölyesinde yaptırıldı. Aşağıdaki değişiklikler
    sigorta eksperi ile mutabık kalınarak gerçekleştirildi ve yaklaşık 5.750 TL. ye mal oldu.

    a) Tamir atölyesinde yapılan işlemler

    - KITE28002 Kit takımı
    - 4171H Band
    - 1199574 Selenoid kablo
    - 29242 Şanzuman filitre
    - MB146408 Şanzuman yağı Mobil
    - K85901 Burç Tk.

    b) Serviste yapılan işlemler

    - Npn*yağ-şanz.5/AT Bp
    - Sensör vuruntu
    - Elektronik kontrol ünite
    - Ecu güncelleme
    - Motor yağı modülü

    Yapılan bu işlemler sonucunda otomatik şanzuman orijinal sıfır değil bir başkası ile değiştirilmiş oldu.

    6- Şanzuman değişikliğinden sonra yapılan testlerde, sorunun devam ettiği görüldü. Eksper, tamir atölyesi
    ve servis olarak yapılan değerlendirmede, aracın üst beyninin arızalı olduğu ve otm. şanzumanı etkilediği
    tespit edildi ve üst beyin de değiştirildi.

    7- Aracı teslim aldım ve şaklaşık 20 gün kadar sorunsuz kullandım. Ancak; bir süre sonra, vitesler P den R ye
    ve P yönünde D ye geçtiğinde çok ciddi sarsıntılar oluşmaya başladı. 2 ve L de böyle bir sorun yok. L
    yönünden P yönüne de yok. Bu yönde sadece R ye geçerken var.
    8- Tekrar servise başvurdum. Taktıkları bir contanın delindiği ve yağ kaçırdığı, bu yüzden basınç sorunu
    oluştuğunu ifade ettiler ve onu da değiştirdiler.
    9- Bir süre sonra yine aynı vuruntular başladı. Üstelik hareket halinde de viteste kendiliğinden vuruntular
    oldu ve 3. viteste korumaya geçti.
    Cihaza bağlandığında, yine P0732 2. vites oranı hatalı, P0733 3. vites oranı hatalı kodları tespit edildi.

    Yapılan yeni değerlemede tamir atölyesi tarafından aşağıdaki düşünce ortaya kondu.

    - Otm. vites kolunun içinde yer alan bir şalter takımından bahsedildi. oradaki elektroniğin arızasının
    bu sorunu yaşatabileceği, aracı 3. viteste korumaya alabileceği kaydedildi, ayrıca
    - Lamda ayarına bağlı olarak, egzos ta yer alan sensörlerin de değiştirilmesini önerdi.

    10- Söz konusu şalter değiştirildi. Sorun devam etti.
    11- Bu şalterle ilgili tüm takımın yenisi ile değiştirildi.

    Bu işlem 29 Mart tarihinde tamamlandı. Şu anda deneme safhasındayım. Umarım bu sorundan kurtulurum.

    Tekrar şunu ifade etmek istiyorum.

    - Sorun her zaman yaşanmıyor. 10 gün hiç bir şey yok, ancak tekrar başlıyor ve tekrar kayboluyor.
    - Sadece R ve D de vuruntular oluyor. (P yönünden diğer yöne) L yönünden gelindiğinde D de vuruntu yok
    yalnız R de oluyor.
    - Vuruntu olmasına rağmen, araç bazen 3. viteste korumaya geçiyor, bazen o sorun yaşanmıyor.
    - Bazen de yolda hareket halindeyken, özellikle yeni kalkışta vites değişirken bu vuruntuyu hissediyorum.
    o zaman araç 3. viteste korumaya geçiyor.

    Değerlendirmenizi rica ederim.

    Ozakman



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tozakman -- 31 Mart 2011; 12:55:27 >




  • tozakman,


    aracınıza ikinci el yani çıkma bir şanzıman takılmış.bu çıkma şanzımanın içindeki elektronik kontrol birimi(solenoidler) de de sıkıntı var belli.şanzımanın mekanik anlamda sağlam olduğunu varsayarsak, solenoid tamir takımının eski şanzımanınızdan bu şanzımana aktarılması gerekirdi..

    çözülmesi gereken sorun solenoidlerin yenilenmesidir.aracın üst beyni ifadesini anlamadım.. aracın kendi motor ecusu mu demek istendi? bence tamiri yapan yer çıkma şanzıman takınca sizin tüm solenoidleri de yenilemeliydi.. çünkü takılan şanzıman da çıkma yani bir manada yıpranmış bir şanzıman.. ben solenoid tamir takımının yenilenmesi ve vites konum sensörünün yenilenmesi ile şanzıman sorununun biteceğini düşünüyorum..
  • @ meteg;

    Hocam Merhabalar,

    2000 model 21bin(yirmibir bin) km'de 206 1.4 75 hp BVA'mız var. Aynı yokuşta ikinci defa başımıza geliyor anlatacağım olay. Dik bir rampadan 40-50 km/h ile çıkarken araç birden gaz yememeye başlıyor(araçta lpg YOK benzinli std. araç) ve gittikçe yavaşlıyor ve sağa çekip durmak zorunda kalıyorsunuz. Bu sırada kar ve spor ışıkları yanıp sönüyor. Aracı stop edip tekrar çalıştırdığınızda bir problem kalmıyor.

    Aracın ilk sahibiyiz ve apartman altında kapalı garajda muhafaza ediyoruz. Tüm bakımları yetkili serviste yıllık olarak düzenli yaptırıldı ancak bu zamana kadar şanzıman yağı değişimi yapılmadı.

    Sizce sorun neden kaynaklanmaktadır. Şanzıman yağını 11 yaşındaki ama 20 bin km de ki araçta değiştirmek sıkıntı olurmu. Selonoidlerin incelenmesi ve/veya gerekiyorsa değişimi mi yapılmalıdır?

    Cevabınızı bekliyorum.

    Saygılarımla.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi otmotvmhndsi -- 31 Mart 2011; 21:55:17 >




  • sevgili arkadaşım,


    3 senedir bu konuda otomatik şanzıman sorularını yanıtlıyorum..ve görüyorum ki hala da bu konuyu yeterince iyi okumamışsınız.. 2000 model bir araç 11 yaşında ve bu aracın yağı 60,000 km de değişmeli idi.. araç hem km hem de sene olarak değişim için geç kalmış. 60,000 veya 6 senede bir değişmesi gerekirdi. sizin yapmanız gereken aracın yağını boşalltırıp, solenoid kutusunu da söktürüp iyice temizletmektir.. bence çok şanslısınız şanzıman hasar görmediği için.. dediklerimi yapın ve göreceksiniz o zaman hiçbir sorun kalmıyor..


    servislerin yağ değişimi sakıncalı zırvalığı yüzünden bana değişim tehlikeli olur mu diye soruyorsanız sakıncası yok hatta değişim şart.. o servis şanzımanı elinize aldığınızda da acaba size ücretsiz yeni şanzıman da takacak mı? hiç sanmıyorum..

    şanımzan yağını boşaltın ve solenoid kutusunu da söktürüp iyice temizletin... çamur kıvamına gelen yağ yüzünden solenoidlerde hasar olabilir.. eğer hasarlılarsa değiştirtmeniz gerekir.. ee nede olsa 11 sene şanzımanda kalan yağın arızaya sebep olmaması olkağanüstü..




  • Yanıtınız için teşekkür ederim. Selonoid değişiminin tahmini tutarı ne oluyor acaba ?

    Ayrıca 206 BVA için hangi şanzıman yağını tavsiye edersiniz?
  • valla değişim kaça mal olur bilmem araçtan araca fark var sonuçta.. ama siz değişimden önce temizletme yöntemini deneyin.. temizliğe rağmen düzelmeze o zaman değişim gerekir.solenoid denen şeyler bir çeşit elektronik subaptır.ihmal edilen bakım nedeniyle içindeki yağ kanalları tıkanmıştır. bunun sebebi de çamurlaşan yağın verdiği zarardır. bu yüzden önce yağı boşaltıp solenoidleri temizletin.. tekrar temiz yağ(dexron3) koydurun.hala sorun çıkarsa o zaman solenoidler hasarlı demektir.


    kolay gelsin..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg



    valla değişim kaça mal olur bilmem araçtan araca fark var sonuçta.. ama siz değişimden önce temizletme yöntemini deneyin.. temizliğe rağmen düzelmeze o zaman değişim gerekir.solenoid denen şeyler bir çeşit elektronik subaptır.ihmal edilen bakım nedeniyle içindeki yağ kanalları tıkanmıştır. bunun sebebi de çamurlaşan yağın verdiği zarardır. bu yüzden önce yağı boşaltıp solenoidleri temizletin.. tekrar temiz yağ(dexron3) koydurun.hala sorun çıkarsa o zaman solenoidler hasarlı demektir.


    kolay gelsin..



    Teşekkürler sağolun...
  • 
Sayfa: önceki 9596979899
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.