Şimdi Ara

Tam Otomatik** şanzıman bakımı ve arızalar (88. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
2.939
Cevap
62
Favori
746.193
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 8687888990
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selam meteg ustam,

    Bmw 116i steptronic sanjımanlı araç kullanıyorum.Trafikde yol sıkısık degilse ikide birde vites düşürüp yükseltmesin diye manuelde vitesi 5 e veya duruma göre elle müdale edip 4 e falan alıyorum öyle kullanıyorum bir zararı olurmu acaba, birde benim aracın sanjıman yagı ne zaman degişmesi lazım.

    Saygılar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ahmeta60 -- 1 Mart 2011; 15:29:53 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: altrea

    meteg
    Hocam öğrenmiş oldum.teşekkürler...


    CVT sanzıman hakkında bılgı almak ısteyen arkadaslar burdan faydalanabılırler ...

    http://otomatiksanzimanci.net/forums/showthread.php?4-CVT-anzman-Nedir-Nasl-alr

    bende cvt sanzımana sahıp Palıo var cok keyıflı surusu var yokusta cok dık olmadıkca kaydırmıyor... 6 ileri vites
  • quote:

    Orijinalden alıntı: barismiri

    Meteg usta kolay gelsin

    Aracım 2005 model ve 60.000 kmde. D ye aldığımızda kavraması gecikiyor diye şanzıman yağı ve filtresi değiştirildi. Ustamın dediğine göre içerisinde çıkan yağda kötü değilmiş. Fakat d ye aldığımızda geç kavrama problemi hala sürüyor. R hemen kavrıyor fakat D gecikiyor. Bu arada geçenlerde farkettim D ye alıp 1 saniye bekleyip n ye alıyorum ve tekrar arkasından hemen D ye aldığımda hemen kavrıyor. Bu dediklerim araç soğukken yapıyor. Araç ısındığında veya yeni parketmiş olduğum zamanlarda hiç bir problem yok. Yağı değiştireli yaklaşık bir hafta oldu. Sorunun sebebi ne olabilir yardımcı olabilirseniz sevinirim. Bu arada aracı böyle kullanmamın bir sakıncası varmıdır.

    Saygılar



    Merhaba

    Sanırım beni unuttun Meteg usta

    Meteg usta sorunumun keçelerin sertleşmesinden olabileceği olasılığı düşünülüyor ve otm.şanzıman katkılarının keçeleri yumuşatabileceği söylendi. Katkılar hakkında ne düşünüyorsunuz ve önerebileceğiniz bir katkı varmıdır.

    Bu arada aracı soğukken n den direk 1 e aldığımda hiç bir problem yok ve hemen kavrıyor. Değerli fikirlerinizi bekliyorum

    Saygılar




  • antepdoktorr,

    bence sizin yapmanız gereken aracın vites sisteminin iç yağ basıncı testini yaptırmak. bu bir vites kutusunun(otomatik) gerçekten sağlıklı olup olmadığını anlamanın en kolay ve zahmetsiz yoludur.eğer bu testte şanzımanın basıncında sorun olduğu meydana çıkarsa bana göre o şanzımana daha fazla para harcamamak ve çıkması ile değiştirmek en doğrusudur.sizin sorununuzda yürümeme sorunu olması en ciddi şeydir.dediğim kontrolü yaptırın ve bana geri dönüş yapın..


    ahmeta60,

    yaptığınızda hiçbir sakınca yoktur..hatta yaptığınız şeyi ben de yapıyorum.. bu şekilde kullanmaya devam.. yağ değişimi araç 6 senelik olduğunda veya 60,000 km yi doldurduğunda değişmelidir.bunun sebebi aracın 60,000 km yi 6 senede de doldurabileceği veya 1 senede de yapabileceğidir.herkesin kullanımına göre değişien bir şeydir.

    barismiri,
    araç markası modeli ne?
    D ye alınca geciyor derken ne kadar gecikiyor? bu durum hem soğuk hem sıcakken mi oluyor?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meteg -- 1 Mart 2011; 21:38:15 >




  • Meteg usta İyi akşamlar

    Aracım 2005 model vw bora

    Arac sıcakken hiç bir sıkıntı yok. Yürür halde iken vites geçişleri hissedilmiyor bile. Hatta soğukken bile gider vaziyette vites geçişleri hissedilmiyor. Tek sıkınttı sabah (uzun süre park vaziyetinde kaldıktan sonra) Aracı D ye aldığımda araç 20 sn. sonra kavrıyor.

    Fakat bir kaç kere denedim D yelıp hemen ardından N ye alıp Tekrar D ye aldığımda hemen kavriyor. Veya Direk 1 pozisyonuna getirincede kavrıyor.

    Sizce neden olabilir.

    Yardımlarınız için çok teşekkür ederim.
  • bir sıkıntı var muhakkak.. 20 saniye çok uzun bir zaman bence sizin solenoidlerde bir sıkıntı olabilir.. solenoid kanallarında tıkanıklık olabilir... bunun için elektronik birim sökülüp kontrol edilemeldir.eğer bir sıkıntı yoksa sizin de basınç testi yaptırmanız gerekir..
  • meteg usta kia servisinin son dediginden aklimda kalanlar sunlar:: bu aracta 5 ileri bir geri vites secenegi var bunlarinda sanzimanin icinde selenitleri( yanlis hatirlamiosam buydu dedigi sey) var..tespit ettigimiz arizaya gore once tork konvektorunde dusunuyorduk yagi degisince hatanin burdan oldugunu anladik bu 6 selenitte degisebilir biriside degisebilir bu arabalarda bu plakalar cok guclu olmasina ragmen yagi bugune kadar cok kirli kullandiginiz icin bunlara zarar vermis acip bakmamiz lazim kac tanesinde sorun varsa degismesi lazim dedi..ancakk adanadaki kia servisini aradim cunku antep kia servisi biraz acemi adanadaki kia servisi sanzimanda sorun cikmaz bugune kadar gormedik yakit deposu, pompasi vs oyle bir sorundur acip kapattiginzda duzelmeside o yuzdendir dedi..bi arkadsmdada vardi ama onun araci tolda giderken stop ediordu benimkisi etmior sadece yavas kalkior araba bagirior o sirada ve bugun ozellikle dikkat ettim vites cok gec atiyor yani sesinden anlasiliyor..sevgili meteg usta sizce suan naapmam gerekiyor sanzimani sokturup icindeki plakalarinimi degistireyim yoksa boyle bineyimmi?? lutfen yardim edin cok kotu durumdayim cunku sinirlerim cok bozuk bu konudan dolayi ve kesinlik olmamasida canimi daha cok sikior:(




  • arkadaşım aracın şanzıman basınç testini yaptır.belli ki basınçta sıkıntı var.. eğer değerler normal değilse şimdiden çıkma şanzıman aramaya başla.. inan böylesi daha ucuza mal olur.
  • Merhaba meteg usta

    Keçelerin sertleşmiş olabileceğinen ve bu yüzden yağı uzun sürede kaçuırabileceğinden bahsedildi. Otomatik şanzıman yağı katkılarının keçeleri yumuşatabileceği ve denenebileceği söylendi. Sizin bu konudaki düşünceniz nedir. Önerebileceğiniz bir katkı varmıdır.

    Saygılar
  • antepdoktorr,


    aracınızın şanzımanının yağ iç basıncı testi gereklidir.bakın burada iki ihtimal var. ya soleonoidlerde tıkanma var(uzun süre yağ değişmeden kullanım sonrası tıkanırlar) ya da gene uzun süre yağ değişmeden araç sürüldüğü için şanzıman iç kısmı hasar gördü. eğer solenoidlerin kontrölü ve temizliği sonrası durum düzelirse işiniz daha kolay.. ama düzelmezse o zaman korkarım ki çıkma şanzıman gerekecek.bu şanzımanlar alüminyum alaşımdır ve hasar gördüğünde eski haline gelmesi çok zordur.ben de bu yüzden inatla her 60 bin km veya 6 senede bir yağ değişmelidir diyorum forumda.. ama hala daha anlatamıyorum..

    barısmiri,

    keçelerin sertleşmesi sızıntı yapabilir evet.otomatik şanzıman yağları hiçbir zaman katkı ile kullanılmamalıdır.bu katkı konusu da ne yazık ki insanların kafasını bulandırmaktan ve onlara boşa para harcatmaktan başka bir işe yaramamakta.. ne motorunuzun yağında,ne şanzıman yağında ne de yakıtta asla katkı kullanmayın.. motor yağı,şanzıman yağı ve yakıtın kendisi yeterli özelliklere zaten sahiptir.katkı koyarak hiçbirşey elde edemezsiniz sadece bu sözde katkıları üretenlerin cebini doldurursunuz..diyelim ki motorunuzda bir sıkıntı var.. katkı koyduğunuzda bu sıkıntının geçeceğini düşünmek yanlıştır.motorun sıkıntısı ilgili parçanın tamiri veya ayarı ile mümkündür.mesela düşük çekişi olan bir motorun gaz yemeyen bir motorun düzelmesi ancak sorunun giderilmesi ile mümkündür. katkılar bu konuda hiçbir işe yaramaz.aynı şekilde şanzımandaki sıkıntılar örneğin vuruntulu geçişler.. veya zor geçen vitesler.. katkı bunları düzeltemez.. ancak ve ancak tamir ile düzelebilir.. veya soloenoidlerin sökülüp temizlenmesi ya da en nihayetinde solenoid değişimi ile düzelebilir.

    katkı konusunda son sözüm uzak durun...(motor yağı,şanzıman ve yakıt katkılarının hepsinden..)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meteg -- 2 Mart 2011; 14:02:59 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg

    antepdoktorr,

    bence sizin yapmanız gereken aracın vites sisteminin iç yağ basıncı testini yaptırmak. bu bir vites kutusunun(otomatik) gerçekten sağlıklı olup olmadığını anlamanın en kolay ve zahmetsiz yoludur.eğer bu testte şanzımanın basıncında sorun olduğu meydana çıkarsa bana göre o şanzımana daha fazla para harcamamak ve çıkması ile değiştirmek en doğrusudur.sizin sorununuzda yürümeme sorunu olması en ciddi şeydir.dediğim kontrolü yaptırın ve bana geri dönüş yapın..


    ahmeta60,

    yaptığınızda hiçbir sakınca yoktur..hatta yaptığınız şeyi ben de yapıyorum.. bu şekilde kullanmaya devam.. yağ değişimi araç 6 senelik olduğunda veya 60,000 km yi doldurduğunda değişmelidir.bunun sebebi aracın 60,000 km yi 6 senede de doldurabileceği veya 1 senede de yapabileceğidir.herkesin kullanımına göre değişien bir şeydir.

    barismiri,
    araç markası modeli ne?
    D ye alınca geciyor derken ne kadar gecikiyor? bu durum hem soğuk hem sıcakken mi oluyor?


    Teşekkürler ustam

    Saygılar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg

    antepdoktorr,


    aracınızın şanzımanının yağ iç basıncı testi gereklidir.bakın burada iki ihtimal var. ya soleonoidlerde tıkanma var(uzun süre yağ değişmeden kullanım sonrası tıkanırlar) ya da gene uzun süre yağ değişmeden araç sürüldüğü için şanzıman iç kısmı hasar gördü. eğer solenoidlerin kontrölü ve temizliği sonrası durum düzelirse işiniz daha kolay.. ama düzelmezse o zaman korkarım ki çıkma şanzıman gerekecek.bu şanzımanlar alüminyum alaşımdır ve hasar gördüğünde eski haline gelmesi çok zordur.ben de bu yüzden inatla her 60 bin km veya 6 senede bir yağ değişmelidir diyorum forumda.. ama hala daha anlatamıyorum..

    barısmiri,

    keçelerin sertleşmesi sızıntı yapabilir evet.otomatik şanzıman yağları hiçbir zaman katkı ile kullanılmamalıdır.bu katkı konusu da ne yazık ki insanların kafasını bulandırmaktan ve onlara boşa para harcatmaktan başka bir işe yaramamakta.. ne motorunuzun yağında,ne şanzıman yağında ne de yakıtta asla katkı kullanmayın.. motor yağı,şanzıman yağı ve yakıtın kendisi yeterli özelliklere zaten sahiptir.katkı koyarak hiçbirşey elde edemezsiniz sadece bu sözde katkıları üretenlerin cebini doldurursunuz..diyelim ki motorunuzda bir sıkıntı var.. katkı koyduğunuzda bu sıkıntının geçeceğini düşünmek yanlıştır.motorun sıkıntısı ilgili parçanın tamiri veya ayarı ile mümkündür.mesela düşük çekişi olan bir motorun gaz yemeyen bir motorun düzelmesi ancak sorunun giderilmesi ile mümkündür. katkılar bu konuda hiçbir işe yaramaz.aynı şekilde şanzımandaki sıkıntılar örneğin vuruntulu geçişler.. veya zor geçen vitesler.. katkı bunları düzeltemez.. ancak ve ancak tamir ile düzelebilir.. veya soloenoidlerin sökülüp temizlenmesi ya da en nihayetinde solenoid değişimi ile düzelebilir.

    katkı konusunda son sözüm uzak durun...(motor yağı,şanzıman ve yakıt katkılarının hepsinden..)



    Teşekkür ederim Ustam. Katkı işinden vazgeçtim.

    İyi çalışmalar




  • son olarak şunu da belirteyim,


    günümüz motor yağları,şanzıman yağları zaten kalitelidir.ilave edilecek katkılar yağların kimyasını bozar.. zaten dikkat edilirse hiçbir yağ üreticisinin yağ ürünleri ile katkı kullanılmasını önermediği görülecektir.
  • mete bey benim şanzımandan gelen sesin nedeni 2 adet bilyanın dağılması imiş. ustaya dün akşam bıraktım bugün öğleye kadar halletti. şanzımanı dağıtıp bu bilyaları değiştirdi ve ses geçti gözüküyor. bilyanın birisi bana sağlam gibi geldi ama onunda değişmesi gerektiğini söylediler. sonuç olarak 2 adet bilya, yağ vs 100 tl ödedim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bdogan2002 -- 3 Mart 2011; 19:10:40 >
  • bdogan,


    sorunun çözüldüğüne sevindim.. benim aklıma bilya gelmemişti ama zaten aracınızı da görmemiştim.. bu yüzden size fazla yardım edemedim..
  • yardımlarınız için çok teşekkürler özellikle yağ değişimi konusunda.
  • lafı bile olmaz bdogan..
  • mete bey değişen bilyaların (sanırım rulman oluyor) vites geçişine etkisi olur mu? sanki daha iyi olmuş gibi geldi. normalde 2 adet rulman değişim, işçilik ve yağ ne kadar tutar?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: barismiri


    quote:

    Orijinalden alıntı: meteg

    antepdoktorr,


    aracınızın şanzımanının yağ iç basıncı testi gereklidir.bakın burada iki ihtimal var. ya soleonoidlerde tıkanma var(uzun süre yağ değişmeden kullanım sonrası tıkanırlar) ya da gene uzun süre yağ değişmeden araç sürüldüğü için şanzıman iç kısmı hasar gördü. eğer solenoidlerin kontrölü ve temizliği sonrası durum düzelirse işiniz daha kolay.. ama düzelmezse o zaman korkarım ki çıkma şanzıman gerekecek.bu şanzımanlar alüminyum alaşımdır ve hasar gördüğünde eski haline gelmesi çok zordur.ben de bu yüzden inatla her 60 bin km veya 6 senede bir yağ değişmelidir diyorum forumda.. ama hala daha anlatamıyorum..

    barısmiri,

    keçelerin sertleşmesi sızıntı yapabilir evet.otomatik şanzıman yağları hiçbir zaman katkı ile kullanılmamalıdır.bu katkı konusu da ne yazık ki insanların kafasını bulandırmaktan ve onlara boşa para harcatmaktan başka bir işe yaramamakta.. ne motorunuzun yağında,ne şanzıman yağında ne de yakıtta asla katkı kullanmayın.. motor yağı,şanzıman yağı ve yakıtın kendisi yeterli özelliklere zaten sahiptir.katkı koyarak hiçbirşey elde edemezsiniz sadece bu sözde katkıları üretenlerin cebini doldurursunuz..diyelim ki motorunuzda bir sıkıntı var.. katkı koyduğunuzda bu sıkıntının geçeceğini düşünmek yanlıştır.motorun sıkıntısı ilgili parçanın tamiri veya ayarı ile mümkündür.mesela düşük çekişi olan bir motorun gaz yemeyen bir motorun düzelmesi ancak sorunun giderilmesi ile mümkündür. katkılar bu konuda hiçbir işe yaramaz.aynı şekilde şanzımandaki sıkıntılar örneğin vuruntulu geçişler.. veya zor geçen vitesler.. katkı bunları düzeltemez.. ancak ve ancak tamir ile düzelebilir.. veya soloenoidlerin sökülüp temizlenmesi ya da en nihayetinde solenoid değişimi ile düzelebilir.

    katkı konusunda son sözüm uzak durun...(motor yağı,şanzıman ve yakıt katkılarının hepsinden..)



    Teşekkür ederim Ustam. Katkı işinden vazgeçtim.

    İyi çalışmalar


    meteg usta iyi akşamlar

    bugün raslantı eseri denk geldim. Ben D ye takınca ayağımı sürekli frende tutup kavramasını bekliyordum araç soğukken fakat bugün ayağımı tamamen frenden çektiğimde hemen kavradı. Hiç bekleme yapmadı ayağımı frende tuttuğum sürece kavramıyor 20 sn bekliyor ama frenden bırakır bırakmaz kavrıyor. Sizce neden böyle bir şey oluyor elektrik aksamı veya vites kolu ile ilgili bir şey olabilirmi

    Yardımların için tekrar teşekkür ederim.




  • şanzımanınız kontrol edilmeden buraya birşey yazmam doğru olmaz.bu şanzımanın iç basınç testi yapılması şart.
  • 
Sayfa: önceki 8687888990
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.