Şimdi Ara

Tam Otomatik** şanzıman bakımı ve arızalar (82. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
2.939
Cevap
62
Favori
746.085
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 8081828384
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • $anzimanin soleniodlerini yagda temizlemek icin ilk sicak iken yagini bosaltip ve sonradan sogumasini bekledikelrn sonrmai ise koyulmaliyim?yani sicak soguk durumlarini naisl yapamliyim?
  • ramadan,


    bulduğun bu yağ castorl tqdexron3 yağının bir alt modelidir. conta konusuna gelince uzun senelerden sonra ilk defa kapak açılacağı için babanın dediği doğrudur.açıp kapadıktan sonra conta tam olarak oturmayabilir yerine ve bu da sıkıntı yaratabilir.

    bence linkini verdiğim yağı kullanman daha doğru olur.temizleme işlemi aynen dediğin gibi sıcakken boşaltıldıktan sonra soğumasını bekleyerek yapılmalıdır.

    http://www.otoreyon.com/?main=urun_detay&urun_id=442&kid=35&pagetitle=CASTROL%20OTOMAT%DDK%20%DEANZIMAN%20YA%D0I%20-%20TQ%20DEXRON%20III%20-%201%20Lt



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meteg -- 14 Şubat 2011; 1:31:18 >




  • birde guc konvertorundeki kirliyi yagida biraz atmasi icin 6 litre yag koyarsan $anziman kusacaktir dediniz.ben bunu deneyecegim ancak bu nereden atacak ve bir yerini temizlemem gerekecekmi ve ne kadar atsada gereginden fazla yagi azaltmak icin biraz alttan akitmammi gerekecek?
    yani usuluyle biraz analtirmisiniz?
  • ramadan,


    yağ kapasitesi 5 litre olan bir araç düşün.normalde bu aracın yağını boşaltmak için tapayı açarız fakat tapa açılınca en çok 3 litre yağ akacaktır.kalan 2 litreyi boşaltman çok zordur.ve otomatik şanzımanlara kapasitesi üzerinde yağ koymak zararlıdır.bu yüzden de şanzımana 6 litre yağ konsa parçalar aşırı yağdan zarar göreceği için şanzıman bir şekilde yağı kusar. ama bu hemen olmaz..şanzıman yağı zamanla kusar ve kendini dengeler.. bu süre ayları bulabilir. bu yüzden yapılabilecek en mantıklı iş bana göre 5 litre yağ alan şanzıman için 8 litre yağ almaktır.ilk olarak 3 litreyi boşaltmak daha sonra yeni yağı koymak ikinci kez bir doldur boşalt yapmak bence yeterli olacak ve sistem temizlenecektir. en basit anlatımı ile olay budur. ikinci boşaltmayı yapmadan önce aracı 10 km kadar sürmek gereklidir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meteg -- 14 Şubat 2011; 1:45:06 >
  • peki yag konusunu oyle yapacagim.peki az once sordugum nasil yapilamli?$anziman sicakken hangi i$lem yapilis sogukken hangi i$lem yapilir?
  • ramadan,


    şanzıman yağı sıcakken boşaltılır.bunun sebebi yağın en kolay sıcakken akmasıdır.solenoid kutusu sökülmeden önce iyice soğuması beklenir. 2 saat kadar.. daha sonra solenoid kutusu sökülebilir.sıcakken alüminyum alaşımlı parçaların sökülmesi çok büyük dikkat gerektirir.çğnkü alüminyumdan imal edilen herşey sıcakken çok kolay deforme olabilir.bu yüzden mümkünse iyice soğuması beklenmeldir.


    yani özetle yağı boşaltma işlemini sıcakken, solenoid kutusu sökme işlemini soğukken yapmak en doğru yöntemdir.
  • birde unutmadan civatalari ne kadar siki ise ayni kivamda sikmalisin geri takarken demistiniz bunun icin birsey soyleyebilirmisiniz , bunu nasil anlarim ne kadar sikmaliyim yani?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ramadan 89 -- 14 Şubat 2011; 2:50:46 >
  • ramadan,


    bunun için tork anahatarı gerekidir.civataları 10 nm torka göre sıkacaksın.daha az da değil daha fazla da değil.
  • Bende 2004 model 307 var 1.6 motor hacimli benzinli oto vites. Şimdi biz bakımlarını servise yaptırdığımıza göre arıza çıkarmasa bile bu başlıktaki uygulamaları yapmak zorunda mıyız?

    Böyle yararlı bir konu için ayrıca teşekkür ederim.
  • gunjack,


    otomatik vitesli araçların(klasik tip otomatik,cvt, ve tiptronik olanlar) her 60,000km de bir veya 6 senede bir hangisi önce gelirse yağları değişmelidir.servise sorduğunuzda size yağın değişmesine gerek yok diyebilirler.. çünkü servis için aracınızın uzun ömürlü olmasından çok onlara kazandıracağı para daha önemlidir.yani size yağı değiştirmeyin diyen servis şanzımanınız bozulunca size komple yeni şanzıman satmak için çok hevesli olacaktır.ve size bol sıfırlı faturalar ödetmek isteyecektir.


    burada yazdıklarımı yapmak zorunda değilsiniz.. ama daha sonra şanzıman bozulunca şanzımanımda arıza var neden diye de sormamanız gerekir..
  • ben gecen cuma gunu cvt sanzımanlı palıo nun yagını servıste fıltre dahıl degıstırdım bugun aracı yolda kullandıktan sonra aklıma geldı sanzıman yag cubugu vasıtasıyla yag sevıye kontrolu yaptım sevıye H ve C ısaretlerının her ıkısındede cızgının alt kısmında kalıyordu ve yagın rengı cok acık pembe renkte servısın faturasında 5lt yag yazmıs..
    normal otomatık sanzımanlar ıcın motor calısma sıcaklıgında olmalı tum vıtes pozısyonlarında 3 sn tutulmalı yazmıstınız yanlıs hatırlamıyorsam .pekı cvt ler ıcınde farklı bır yolmu var yoksa aynımı..
    kısaca acaba benım yagım eksıkmı.:))
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg



    gunjack,


    otomatik vitesli araçların(klasik tip otomatik,cvt, ve tiptronik olanlar) her 60,000km de bir veya 6 senede bir hangisi önce gelirse yağları değişmelidir.servise sorduğunuzda size yağın değişmesine gerek yok diyebilirler.. çünkü servis için aracınızın uzun ömürlü olmasından çok onlara kazandıracağı para daha önemlidir.yani size yağı değiştirmeyin diyen servis şanzımanınız bozulunca size komple yeni şanzıman satmak için çok hevesli olacaktır.ve size bol sıfırlı faturalar ödetmek isteyecektir.


    burada yazdıklarımı yapmak zorunda değilsiniz.. ama daha sonra şanzıman bozulunca şanzımanımda arıza var neden diye de sormamanız gerekir..


    teşekkürler.




  • sayın scada,


    çizginin hemen altında ise bence bir sorun yok.. renk de normal bence kafaya takacak birşey yok.yazdıklarım cvt için de geçerlidir.üst ve alt çizgi arasındaki fark şanzıman kapasitesine göre yarım litre ile 1 litre fark edebilir.şanzıman yağınız yarım litre veya daha fazla eksilmezse herhangi bir sorun olmaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg



    sayın scada,


    çizginin hemen altında ise bence bir sorun yok.. renk de normal bence kafaya takacak birşey yok.yazdıklarım cvt için de geçerlidir.üst ve alt çizgi arasındaki fark şanzıman kapasitesine göre yarım litre ile 1 litre fark edebilir.şanzıman yağınız yarım litre veya daha fazla eksilmezse herhangi bir sorun olmaz.


    eksılmesı durumunda uyarı verırmı veya ben nasıl algılayabılırım...
    yorum ve cevaplar ıcın tesekkur ederım
  • tork anahtarini arastirdim bir normal T anahtara benzer var ama onunla alakamiz olmayacak herhalde birde circirli anahtar var (yani ona benziyor) ancak onun fiyatlarida biraz astronomik.hangi urune bakmam konusunda yardim edebilirmisiniz?yani bir ornek gosterebilirmisiniz?
  • scada,


    yağın eksildiğini anlamanız ancak yağ çubuğu varsa kontrol edilerek mümkün olur.gösterge panelinde veya başka bir yerde uyarı lambası yoktur.eğer yağ normalden fazla eksilirse vites geçişleri sarsıntılı olabilir veya vitesler konusunda bocalama yaşayabilir.

    ramadan,

    tork anahtarı denen anahtarlar ucuz aletler değildirler.bunların fiyatları birkaç yüz tlden başlayıp binlerce liralara kadar gider.bence siz bir yerden ödünç almayı deneyebilirsiniz.. bu şekilde daha ekonomik olur.
  • samimi oldugum bir ozel peugeot tamircisi var ve birde bobunajdi olup arabatla ilgili neredeyse herseye bakan arkadasim var.ancak kucuk yer oldugundan olup olmadigindan supheliyim.$anziman degilde motor indirip bindiren bir insana ihtiyac olurmu acaba?
  • ramadan sen şanzıman indirmeyeceksin.. sadece valve body sökülecek.. bunun için de sadece tork anahtarı gerek.aslında olmasa da olur..bu kadar takma kafaya..
  • Simdiye kadar verdigin bilgiler icin cok tesekkur ederim.yani ne kadar tesekkur etsem az.
    bu gun edirneye gidip yetkili servisten gerekcek contayi siparis ettim.birkac gune kadar bana kargoyla yollayacaklar.bu pazar islemi yapmayi planliyorum olmadi ertesi pazar.dert ettigimden degilde simdi tork anahtariyla alakali bir konu acilmisken ogreneyim dedim.yanlis yapmamak adina.bu arada ben contayi isterken adam bir sayfa acti bu aracima ait $anzimanin daginik halinin bir resmi var ordan seciyor parcalari uzarindede a245e yaziyor yani yanli$ bir $anzimanin modelide degilde , gelmi4ken solenoid fiyatlarini sorayim dedim.adam bilgisayarda oraya bakti buraya bakti iki adet var dedi biri 12o civari dedi digeride 200 kusur dedi.ben bu $anzimanda iki adetmi bulunuyor dedim.evet cevabi verdi.aklim karisti.4 vitesli bir aracta 2 solenpid bulunma imkani varmidir?yoksa $anziman icinde iki cesit olup ikser adetmi vardir.bana bu daha mantikli geldi yani ki 120 tc olan civari olan iki adette 200 tl civari olandan vardir diye dusundum ama adam aklimi baya karistirdi.vede eger bozuldugunu dusunuyorsan okuden kablo cek ve solenoidlere enerji ver calisip calismadigi belli olur dedi bu dogrumudur?ve bu konuda cok a$iri soru sordum $imdiye kadar ba$inizi agritmami$imdirinsallah :)




  • Ramadan sana biraz daha bilgi verelim o zaman çünkü kafan karışmış.. otomatik şanzımanlarda genelde vites sayısı kadar solenoid bulunur. fakat bunlardan biri yağ basıncını kontrol eder, diğeri tork konvertörü kilitlenme fonksiyonunu.. diğer ikisi ise vitesleri.. sana 2 tane var demekle 2 tane vitesi kontrol eden var demişler.. verilen bilgi doğru ama eksik.. toplamda 4 solenoid vardır.


    biri solenoid basıncını..

    diğeri kilitlenme fonksiyonunu

    diğeri 1 ve 3 nolu vitesleri

    diğeri 2 ve 4 nolu vitesleri kontrol eder.
  • 
Sayfa: önceki 8081828384
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.