Şimdi Ara

Tam Otomatik** şanzıman bakımı ve arızalar (58. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.939
Cevap
62
Favori
746.088
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 5657585960
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Sonunda sanzımandaki yağ kaçağının asıl kaynağı bulundu. Götürdüğüm neredeyse 10 tamirci sanzıman yan kapağından kaçırdığını ve kapak civatalarından birkaçının yalama olduğu için sanzıman inecek, conta değisek, yalama olan civata yuvalarına helicoil takılarak halledeckerini söyledi. Hiçbiri bana inandırıcı gelmemisti ve bende sanzımanı indirmelerine izin vermedim.

    Bugün gerçekten bu islerden anlayan ve kandırmaca ile ilgilenmeye düzgün bir servis buldum. Aracı kontrol eden usta önce bana nereden kaçırdığını sordu bende yan kapaktan dedim oradan kaçırmaz bunlar dedi, kaputu açtı üstten baktı ve sanzıman yağı kaçağı soğutma radyatöründen dedi.

    5 dakikada yağ radyatörünü söktü ve radyatör değistirilmis değistiren usta ya da usta taklidi yapan sahıs 10krs luk oring contaları takmamıs !!!.
    oringleri takıp tekrar radyatör yerine takıldı sızıntı filan kalmadı.

    Sanzımandaki yağ bosaltıldığında pas rengi olduğu görüldü ve bununda yağ soğutma radyatörünün delindiği ve sanzıman yağı ile soğutma sistemindeki suyun birbirine karıstığını anlamıs olduk. Bu sebeple yağ soğutma radyatörü değistirilmis ve malesef yeni radyatör oring contaları olmadan takılmıs.

    Sanzımana 4 litre yağ basıldı ve birkaç gün kullandıktan sonra sanzıman içindeki yağın biraz daha temizlenebilmesi için yağın tekrar bosaltılarak yeniden yağ basılmasına karar verdik tabi bu arada yağ filtresi de değistirilecek.

    Ankarada otomatik sanzımandan anlayan yer arıyorsanız tavsiye ederim. Aydoğmus Otomatik Sanzıman Sasmaz sanayi sitesi 6.Cadde 2488. Sokak.




  • sayın erginates,


    sorununuzun çözülmesine sevindim.


    sayın peugeot406,


    size yardımcı olmam çok zor ikinci el araba almak her zaman risklidir ve bir sorun çıkarıp çıkarmayacağını bilemeyiz. karadeniz bölgesinde şanzıman tamiri konusunda ne yazık ki bilgim yok..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg




    sayın erginates,


    sorununuzun çözülmesine sevindim.


    sayın peugeot406,


    size yardımcı olmam çok zor ikinci el araba almak her zaman risklidir ve bir sorun çıkarıp çıkarmayacağını bilemeyiz. karadeniz bölgesinde şanzıman tamiri konusunda ne yazık ki bilgim yok..

    ilginiz için çok teşekkü ederim bahsettiğim sorun hakkınızda bir fikriniz olabilir mi açaba? neden yapmıştır.. yada otomatik viteslerin ömrü hakkında fikriniz var mı bu sorum peugeot 406 için geçerli bu modelin otomati vitesi için bilgi verirseniz minnettar kalırım kardeşim..saygılar..
  • Meteg Usta slm,

    2004 Mıtsubıshı lancer AT aracımı 108000 bınde aldım,
    Araç 80000 bınde Sanzuman yagı degıstırmıs (aldıgım kısı ve yetkılı servısının kayıtları boyle dıyor)

    Aracın 109000 bınde perıyodık bakımları var haafta sonu ıcın servısten randevu aldım,
    servıse gıtmısken aracın yenı sahıbı olarak a dan z ye kontrol etmek ve eksıklerı tamamlamak ıstıyorum,
    servıs bu araclara bp sp3 yagı kullandıklarını ve arac 120.000 km ye gelınce degıstırmelerının uygun oldugunu soyledı,

    kafamın rahat olması bakımından 120000 km once sanzuman yagı degıstırmem bır sorun olurmu ve BP sp3 dogru yagmıdır,

    tesekkurler
  • sayın redzola,


    yağın değişip değişmemesi yağın durumuna bağlıdır.yağınız ne durumda? rengi normal mi bununla ilgili bilgileri çok defa verdim yağın rengi kan kırmızısı olmalıdır.seviyesi de tam olmalıdır eğer bu yazdıklarımda sorun yoksa aracı kullanmaya devam edebilirsiniz.ama yağ eskidi ise ve rengi bozuldu ise o zaman değişim gerekir. büyük ihtimalle aracanızda yağ çubuğu yoktur çünkü 2002 senesi sonrası üretilen çoğu araçta klasik yağ çubuğu (motor hariç) olmaz. bence siz yağ seviye ve kaltesini kontrol ettirin önce.

    sp3 dediğiniz yağın tam olarak ne olduğunu anlamadım.ama eğer dexron3g tam sentetik yağ özelliklerinde ise kullanılabilir.
  • cevap ıcın tesekkur ederım,

    O zaman hafta sonu servıse gıttıgım zaman Sanzuman yagının durumunu (yag sevıyesı ,kan kırmızı rengı) bır kontrol ettıreyım ,

    Servıs bana Mıtsubıshı araclarda fabrıkanın tavsıye ettıgı yagın bu oldugunu soyledı ''Bp Sp3''tam olarak bunu soyledı
    bu yagın soyledıgınız ozellıkerı olup olmadıgını hıc bılmıyorum umarım servıs bılıyordur,
  • Meteg usta selamlar size PM attım bi bakabilir misiniz.Teşekkürler.
  • Meteg Usta Merhabalar,
    Yeni bir araç aldım 95 model broadway otomatik. Araç 114binde ve şimdiye kadar şanzıman yağının değiştirildiğini zannetmiyorum. Araç 2. vitesten 3. vitese geçerken vuruntu yapıyor ve bazen yokuşlarda geç toparlıyor. Bu problemler şanzıman yağından kaynaklanıyor olabilir mi? Değilse problem ne olabilir? Şimdiden teşekkürler.
  • sayın ozitec,


    geçen yıl yani 2009 senesinde bu forumda bir kişi bana pm yolu ile hakaret ve küfür içeren mesajlar yollamıştı.bu yüzden pmleri devre dışı bıraktım.bana soracağınız neyse buradan sorun lütfen..

    sayın ardaboylu,


    evet yağ ile ilgili bir sorun olabilir.. yağ eksik veya bozulmuş olabilir.bunun için seviyesi ve rengin kontrol edilmelidir.bunu sanayilerde yaptırabilirsiniz..
  • meteg usta selamlar

    proton 315 glsi 98 model 155000 de otomatik şanzıman balatalarında sıyırma oldugu icin şanzımanı revize ettirmiştim daha oncede konuşmuştuk.. ileri 3 vites olan aracım onceden seri idi bayaga . revize oldukdan sonra araba yavaş gidiyor ilk viteste felan birde araç 2 ye geçerken biraz öne atıyor oyle vites geçiyor. ustaya soledim biraz kullan düzelir icinde kirli yağ kalmış olabilir dedi türbünün icinde felan .. revizyon yapımında şunlar değişmiş; balatalar , burc,birde tas tası bana gösterdi dişlerin yarısı erimişdi.. balatalarda son vitesdeki balata düşmüş içinde .. gerci arabada ses yokdu sadece son vitese geçme sıkıntısı vardı .. sizce araba alışırmı duzelirmi yani he birde roketleme yapınca onceden hemen yapardı şimdi biraz geç kalıyor ondan sonra vites düşürüp roketleme yapıyor .. tşkler ii geceler
  • ayhan bey,


    eğer tamir düzgün yapılmışsa geçişlerin ve roketlemenin normal olması gerekir.ama değilse sorun motorda,ateşleme veya yakıt sisteminde olabilir.. aracınızda lpg varsa o da performansı törpüler.. yani şanzımanın aracın performansına etkisi arızalı olması haricinde yoktur.aracın motoru ve tüm diğer sistemler sağlıklı ise normal performansı almanız gerekir.
  • tşk meteg usta .. şanzımancıda oyle dedi bi ayarı varmış ona baktırcam şimdi .. ama onceden bole bi sıkıntısı yoktu şanzıman revizyon oldukdan sonra oldu anlamadıgımda o .. tşk cabuk cevabınız icin .. bujileride yeni değiştirmiştim ama rölans mı ne ole bi ayarına baktırcam
  • meteg bey merhabalar 2005 kia sorento aracım var aracımla ilerlerken sıkıntı yok ama kırmızı ışıkta durup kalkıcagım zaman gaza basarken vites sanki 2-1 gecıyormus gıbı vurma yapıyor acaba sıkıntımız ne olabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AYHANBOL

    tşk meteg usta .. şanzımancıda oyle dedi bi ayarı varmış ona baktırcam şimdi .. ama onceden bole bi sıkıntısı yoktu şanzıman revizyon oldukdan sonra oldu anlamadıgımda o .. tşk cabuk cevabınız icin .. bujileride yeni değiştirmiştim ama rölans mı ne ole bi ayarına baktırcam

    baktırdım fakat normal dedi araba biraz yavaş calısıyor gibi geliyordu bujileride değiştirince tekrar biraz daha iyi oldu .. 1 den 2 ye geçerken az bişey one dogru atıyo sanki arabaı ama bunun normal oldugunu soledi uste sadece hidrolik sistemiyle vites değiştirdigi icinmiş. sizce boylemidir yoksa başındanmı savıyo .. gerci birde şanzıman kulaklarıda aşınmış iyice dedi vitesi elle değiştirirken on(d) biraz fazla arka(R)biraz az , felan zamanında geçiyor ama sarsıyor biraz.. acaba vites atarken kulaklarla alakalı olabilirmi atma revizyon olmamışkende biraz hissediyordum vites geçişini




  • ustacım hayırlı işler. Tornacıyım 2000 model otomatik şanzumanlı bi araç (vw bora)aldım.120000 km de şanzımanda şöyle bir problem var. Araç 4. vitese geçerken bazen boşa geçmiş gibi bağırıyor. Sonra durup kalkınca düzeliyor. Bazen 3ten 4e geçmiyor. Test cihazına bağlattım mekanik konvertör köprüleme hatası ve sinyal uyumsuzluğu hataları verdi. Yağ değiştirmek ve filtre temizliği sorunumu çözermi. Lütfen yardım edin. Teşekkürler.
  • selam meteg ustam;

    2002 model t4 caravelle tam otomatik vites aracım 175000 km de. Aracımı bakıma götürdüğümde tork konvertör-köprüleme arızası vermişti. otomatik şanzımancıya gittim tirbünü değiştiricez dediler komple şanzımanı balatalarıyla falan değiştirdiler ve 4000 tl aldılar. bundan sonra arabamı kullanırken yarım saat geçtikten sonra vites boşa çıkıyor kilitlemeyi yapmıyor ama vitesleri değiştiriyor. aracı istop edip tekrar çalıştırdığımda düzeliyor. fakat bu bozulmayı otobanda yapmıyor 3-4 saat boyunca da gitsem bozulmuyor. tekrar otomatik şanzımancıya gittim kilitleme valfini değiştirdi yine düzelmedi. tekrar gittiğimde tirbünü sıfırıyla değiştirdi, belki problem ondadır diye ama yine olmadı. geçen gün gittiğimde çıkma beyin bulup onla deneyelim dedi onunda fiyatını 1-1.500tl diyor. sizce problem ne olabilir şanzımanın beyni hariç herşeyi değişti. çok bıktırdı artık bu araba 5 aydır sanayiden çıkmıyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg

    sayın ardaboylu,


    evet yağ ile ilgili bir sorun olabilir.. yağ eksik veya bozulmuş olabilir.bunun için seviyesi ve rengin kontrol edilmelidir.bunu sanayilerde yaptırabilirsiniz..



    Yağı ölçmedim ancak rengine baktım rengi sarı gibiydi. Diğer mesajlarınızda kan kırmızısından bahsetmişsiniz uzaktan yakından alakası yoktu. Sarı renk anormaldir herhalde. Ne yapmak gerekir?
  • sayın ardaboylu,


    aracınızın markası neydi?


    sayın posicor,


    şanzımanı komple değiştirdiler derken çıkma şanzıman mı takıldı? yoksa içindeki parçalar mı değişti? hangisi yapıldı?


    sayın kadirtorna,

    aracınızın valve body adlı parçasının kontrolü gerekiyor.bu parça içerisinde yer alan solenoid adı verilen parçalarda sorun olabilir.bunu özel bir servis ya da şanzıman servisinde kontrol ettirmeniz gerekiyor.

    sayın citroen16v,


    o duyduğunuz ses tork konvertöründen gelir.ve eğer bu duyduğunuz ses tüm arabayı sarsacak şekilde değilse normaldir.ama arabayı sallıyorsa o zaman değildir.tork konvertörü 1. vitesten 2 ye,3e,ve 4e geçtiğinde kiitlenir.. belli hızların altına inmedikçe de kilitli kalır işte siz de bu devreye girme ve çıkma seslerini duyuyorsunuz..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg



    sayın ardaboylu,


    aracınızın markası neydi?




    Araç 1995 model renault broadway.
  • BENİM SORUMU ES GEÇMİŞSİNİZ METEG BEY
  • 
Sayfa: önceki 5657585960
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.