Şimdi Ara

Tam Otomatik** şanzıman bakımı ve arızalar (52. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.939
Cevap
62
Favori
746.047
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 5051525354
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • sayın meteg

    2005 model peugeot xt tiptronik vites aracım var. araç 76000 km.'de. araç seyir halindeyken ve vites geçişlerinde hiçbir problemi yok. yavaşlayıp kırmızı ışıkta durunca 1.vitese alıyor aracı ancak boş vitesteymiş gibi hiç kavramıyor. biraz gaza basınca bağırıyor ve aniden kavrıyor. kırmızı ışıkta geri viteside denedim yine aynı şekilde sonradan ve ani kavrıyor. aracın şanzıman yağının hiç değiştilmemiş olduğunu tahmin ediyorum.(ikinci sahibiyim ) . bu arızayı 7-10 günde bir yapıyor. servise götürdüğümde şanzımanın komple değişmesi gerektiğini maliyetin 6000 tl civarında olacağı söylendi. başka bir özel servise bugün götürdüm. o da cihaza bağladı hiçbir arıza görünmediğini yağının eksik olmadığını, arıza yaptığında götürmemi söyledi. şu anda aracı rahat kullanıyorum ve 7-10 günde bir bu arızayı yaptığı için de 6000 tl verip şanzımanı değiştirmek pek mantıklı gelmedi. bu haliyle binersem sizce ne olur? sizce ne yapmalıyım ? ilginiz ve cevabınız için çok teşekkür ederim . saygılarımla .




  • sayın AdnanT,


    aracınızın otomatik şanzıman yağı 70,000km de ya da 6.senede değişmeli idi.bu birincisi çok sevgili servisler bu işlemi yapmazlar çünkü şanzımanınız bozulunca size yenisini satmak isterler.. maliyetinden bahsetmiyorum bile.. şanzıman yağınızın seviyesinin de belli aralıklar ile kontrol edilmesi gereklidir.sağlıklı bir şanzıman yağı kan kırmızısı olmalıdır.rengi kahveringine benzeyen veya siyaha dönen bir yağın değişmesi gereklidir.seviyenin kontrolü için yapmanız gerekenler şunlar..

    aracı normal çalışma sıcaklığına gelene kadar sürün.. daha sonra sağa çekin uygun bir yerde ve motoru durdurmadan vites seçici kolunu tüm konumlara alarak P den L ye ve sonra tersini her konumda da iki saniye bekleterek yağın iyice dağılmasını sağlayın.. 1 dakika kadar bekledikten sonra(seviye ölçümü sırasında motor çalışmalıdır) motor bölümde sağ tarafta sarı renkli bir çubuk göreceksiniz.. o çubuğu çekin ve seviyenin Hot yazan kısımda ya da hemen altında olduğunu kontrol edin.. ben sizin şanzıman yağınızın değiştiğini düşünmüyorum.. servis her zamanki ilgisizliği ile seviyeyi tamamlayıp sizi başından savmıştır.. nasıl olsa şanzımanınız bozulunca size komplesini satmak isterler.. bahsettiğiniz sıcaklık ölçerin şanzıman ile ilgisi yoktur.. şanzımanın kendi sıcaklık ölçeri zaten vardır..

    siz şanzıman yağını yenileyin bence aracınız düzelecektir.. düzelmezse gene konuşuruz.. dexron3g özelliklerinde 7.6 litre yağ gereklidir.. değişimi makinede yaptıracaksanız.. eğer makine ile yapılmazsa 4 litre yeter.. çünkü tork kovertörü içinde az da olsa yağ kalır..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meteg -- 8 Kasım 2010; 20:49:25 >




  • sayın sgurolt,

    şanzıman yağının değişim zamanı gelmiştir..(6 sene ya da 70,000km) bu anlattıklarınız bana yağın artık bozulduğunu adeta kanıtlıyor.aracınızın şanzıman yağını değiştirtin.. dexron3g özelliklerinde yağ koydurun sorun düzelecektir.. 6000 tl isteyen servisi de kınıyorum ayrıca..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg


    sayın AdnanT,


    aracınızın otomatik şanzıman yağı 70,000km de ya da 6.senede değişmeli idi.bu birincisi çok sevgili servisler bu işlemi yapmazlar çünkü şanzımanınız bozulunca size yenisini satmak isterler.. maliyetinden bahsetmiyorum bile.. şanzıman yağınızın seviyesinin de belli aralıklar ile kontrol edilmesi gereklidir.sağlıklı bir şanzıman yağı kan kırmızısı olmalıdır.rengi kahveringine benzeyen veya siyaha dönen bir yağın değişmesi gereklidir.seviyenin kontrolü için yapmanız gerekenler şunlar..

    aracı normal çalışma sıcaklığına gelene kadar sürün.. daha sonra sağa çekin uygun bir yerde ve motoru durdurmadan vites seçici kolunu tüm konumlara alarak P den L ye ve sonra tersini her konumda da iki saniye bekleterek yağın iyice dağılmasını sağlayın.. 1 dakika kadar bekledikten sonra(seviye ölçümü sırasında motor çalışmalıdır) motor bölümde sağ tarafta sarı renkli bir çubuk göreceksiniz.. o çubuğu çekin ve seviyenin Hot yazan kısımda ya da hemen altında olduğunu kontrol edin.. ben sizin şanzıman yağınızın değiştiğini düşünmüyorum.. servis her zamanki ilgisizliği ile seviyeyi tamamlayıp sizi başından savmıştır.. nasıl olsa şanzımanınız bozulunca size komplesini satmak isterler.. bahsettiğiniz sıcaklık ölçerin şanzıman ile ilgisi yoktur.. şanzımanın kendi sıcaklık ölçeri zaten vardır..

    siz şanzıman yağını yenileyin bence aracınız düzelecektir.. düzelmezse gene konuşuruz.. dexron3g özelliklerinde 7.6 litre yağ gereklidir.. değişimi makinede yaptıracaksanız.. eğer makine ile yapılmazsa 4 litre yeter.. çünkü tork kovertörü içinde az da olsa yağ kalır..

    ________


    Sn. MeteG

    İlginiz için çok teşekkürler.
    İstanbul Anadolu yakasında makine ile yağ değiştirebileceğim güvenilebir bir yer tavsiye edebilirmisiniz.
    Tekrar teşekkürler.




  • sayın meteg;
    1999 mod.rte 1.6 clio otomatik aracım trafik ışıklarında frene basılı iken arıza lambası yanıyor kalkışta zorlanıyor. kalkış yapınca normal gidiyor fakat çekişin zayıf olduğunu hisediyorum stop edip çalıştırınca arıza lambası sönüyor frende bekleme yapmayınca uzun bir süre yanmıyor bende trafik ışıklarında (n)'ye alıyorum öyle olduğu halde bazen (d) de kalkış yapmıyor stop edip tekrar çalıştırınca kalkıyor bazende sert kalkış yapıyor. cihaza bağlayınca elektrik güç yetersiz veriyor başka cihaza bağlayınca beyin diyor ayrıntıda vites kolu ayarsız veriyor.arıza dan önce yağını değiştirmiştim atf II yaklaşık 2.5lt aldı pazargünü de normal gider iken vites bir düşüyor bir yükseliyordu sonra yapmaz oldu yaklaşık bir ayı geçti böyle kullanıyorum.bir fikir verebilirseniz memnun olurum teşekkürederim.
  • Sn AdnanT,

    anadolu yakası konusunda bilgim yok.. ama Avrupa yakası Maslakta çok sayıda yer var.. Atatürk sanayi sitesinde.. oraya gitmenizi tavsiye ederim..
  • sayın meteg .2003 model 307 aut.kullanıyorum .ikinci el aldım 125 bin km. de. bir ay önce sabah araç ısınmadan hızlandım araçtan bir vuruntu geldi.auto geer fault hatası yol bigisayarında yazdı. aracı manuele aldım.geçiş olmadı. istop edip tekrar çalıştırdım.sorun düzeldi. fakat şuan arasıra özellikle yokuş çıkarken 1 den 2 ye bazen2 den3 e geçişlerde hafif vuruntulu geçişler oluyor..şanzuman yağı değiştğini düşünmüyorum.arza lambası neden yanmıyor.sadece kayıt mı ediyor.bilgisayara bağlatmadım.ankarada önereceğiniz bir yer varmı .teşekkürler.
  • sayın esclio,

    öncelikle elektronik kontrol biriminde bir sıkıntı olduğunu düşünüyorum soleonoidlerin dirençleri ölçülmeli eğer dirençler sınırdaysa bence değiştirilmeli tahminimce solenoidler bazen düzgün çalışıyor bazen çalışmıyor.ve bazılarından ya da birinden yağ geçemeyince sert geçiş meydana geliyor.... vites kolu vites kutusu üzerinde bir sensöre bağlıdır.bu sensörün de ayarı bozulmuş olabilir onu düzelttirmeniz gereklidir.
  • sayın meteg;
    çok teşekkür ederim bu söylediklerin şanzıman açılmadan olurmu. birsüre yani bayram geçesiye böyle kullanmak durumundayım idare edermi yolda bırakırmı teşekkür ederim.
  • tekrar selamlar,


    eğer sorun solenoidlerde ise şanzımanın açılması gerekmez.elektronik birim şanzıman dışında bulunur ama yağın boşaltılması gerekir.vites konum sensörü de şanzımanın üzerinde ve dışındadır dolayısıyle bunun içinde şanzımanın açılması gerekmez..sadece biraz aman alan işlemlerdir.. solenoid kutusunun açılması tamir yapılması sökülmesi yarım gün sürer..
  • sayın meteg usta verdiğin bilgiler için çok teşekkür ederim saygılar selamlar.
  • Sayın Meteg Hocam
    Otomatik şanzımanların düzgün çalışabilmesi için şanzıman iç basıncının üreticinin belirlediği değerlerde olmasını belirtmişsiniz.Peki 2.el AMT yada yarı otomatik vites araç alırken bu sanzıman iç basıncının ölçülmesi bu tip vitesler içinde yapılmalı mı?
    Yada dikkat etmemiz gereken başka bir kriterde mevcut mu?
    Saygılar..
  • Meteg hocam ve diğer arkadaşlara selamlar,

    Citroen C4 almayı düşünüyorum 2007 2008 model gibi. Otomatik (MCP) ve dizel olacak. Bu MCP şanzımanlarla ilgili genel görüş nedir? Tecrübelerinize dayanarak bana yardımcı olur musunuz?

    Çok arıza çıkarır mı, kronikleşmiş bir sorunu varmı vs. gibi..

    Şimdiden teşekkür ederim
  • cevabınız için çok teşekkürler. en kısa zamanda yağı değiştirip paylaşırım. kolay gelsin.
  • geçen hafta aldım kullanışlı bir şanzıman vites geçişlerinde toyota gibi yığılma olmuyor. aracın gücünü başarılı aktarıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fatallione

    geçen hafta aldım kullanışlı bir şanzıman vites geçişlerinde toyota gibi yığılma olmuyor. aracın gücünü başarılı aktarıyor.


    O kadar çok farklı yorum var ki artık hangisine inanacağımı şaşırdım açıkçası..
  • Arkadaşlar size birşey sormak istiorm araştırıyorum netten ancak pek saglıklı bilgi sahibi olamadım ben 1995 2000 arası bir mustang almaya karar verdim otomatik olacak araç bildiginiz gibi tam otomatik 4 vitesli ford sanzumanına sahip ortalama kmleride 100 bin 200 arası bu dönemdeki araçların ben 150 bin üstü almayı düsünmüyorum.Kafama yatan bi mustang var ön takım yepyeni araç mükemmel durumda araçta suan tek sorun cıkarabilecek sey sanzuman duruyor eger sanzuman vadesini doldurursa bana ne kadara patlar? teşekkürler
  • sayın altrea,


    şanzıman iç yağ basıncı klasik tip tork konvertörü içeren sistemlerde gereklidir.yarı otomatik şanzımanlarda ve dsg olanlarda tork konvertörü bulunmaz.bu sebepten basınç testi gerekli değildir.ama yağ değişimi için yazdıklarım ve yağ kontrolü elbette bu şanzımanda da gerekldir.

    sayın Kal-l,

    bu şanzımanın sorun çıkarması durumunda size ortalama 2000 tl civarına mal olur.ama unutmayın bu ortalama bir maliyettir kesin bir rakam değildir.burada sadece malzemeler(tamir takımı) 1000 tl civarı tutar..

    sayın muratf,

    yarı otomatik şanzımanlarda size görünmeyen ama arkada gizili olarak bir beyin tarafından kontrol edilen debriyaj bulunur.tek fark bu debriyaj gizlidir ve tamamen otomatik kontrol edilir.ama eğer araçta yok ise (hill hold sistemi) rampalarda geri kayabilir, vites geçişleri oldukça hantal ve performans da bu yüzden bence düşüktür.bu şanzımanlara üreticiler farklı isimler verirler.. (MMT,ASM,Easytronic) gibi..Ford firmasının Asm şanzımanlarında aşırı ısınma nedeniyle aracın yolda kaldığı durumlara rastlanmıştır.. araç bir süre bloke olmakta şanzıman soğuduktan sonra 1 saat kadar çalışabilmektedir.. elbette bu yaşanmış olaylardan alınmış bir örnektir ama genelleme dememiz zordur..

    bir şanzımanı başarılı bulmak ya da başarısız bulmak ancak o kişinin sürüş tarzı ile örtüşüyorsa mümkündür.. ben şahsen yarı otomatik şanzımanları pek sevemedim ve bana göre performanslı sürüşü sevenlerin uzak durması gereken bir şanzıman türü bunlar.. ama ifademe dikkat edin(bana göre diyorum).. zevkler ve renkler meselesidir..

    sayın kültigin 46,

    aracınızın sorunlu parçasının değişimi sonrasında ve de yağ+filtre değişmesine rağmen sorun devam ediyorsa bana göre iki ihtimal var.birincisi bu parça değişimi sonrası aracın akü kutup başı sökülüp aracın kendini fabrika değerlerine almasının sağlanması gerekirdi bence.. ve de sistemde hiç arıza kodu olmadığının kontrolü gerkir ve mecvut arıza kodunun da silinmesi gerekirdi.. bu yapılmamış.. bunu da yapmanıza rağmen gene sorun devam ederse şanzımanı kontrol eden ecu(beyin) ya da elektronik kontrol birimi(solenoidler) kontrol edilmeli ve dirençleri ölçülmedildir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meteg -- 9 Kasım 2010; 20:02:22 >




  • Meteg hocam
    bizi cevapsın bırakmadığın için teşekkür ederim
    Burada yarı otomatik vitesi kullanılmış olarak tercih edecek bizlerin sadece yıl yada km hangisi(6yıl 60.000km) önce dolmuşsa ona dikkat etmemiz gerekiyor.
  • tekrar merhaba,


    evet Altrea aynen öyle 6 sene ya da 60,000 denmesindeki sebep aracı kullanan kişilerin bu kmye ne kadar zamanda geleceğidir.kimileri bir senede de 60,000 yapabilir.. kimileri 5 senede 20,000 bile yapamayabilir.. kullanıma ve gidilen mesafeye göre değişir.
  • 
Sayfa: önceki 5051525354
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.