Şimdi Ara

Tam Otomatik** şanzıman bakımı ve arızalar (49. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.939
Cevap
62
Favori
746.097
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 4748495051
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • tekrar selamlar, thundercb2000


    ustalara göre herşey orjinaldir zaten.. bütün parçalar orjinaldir ben bu tarz şeylere kızıyorum.. çünkü orjinal olan parça tektir yan sanayisi ya da yerlisi değildir.. şimdi otomatik vites sistemlerindeki valve body adlı parça bu valflere yataklık eder ve bu valflerin sayısı vites sayısı kadardır. bir tane valf genel yağ basıncını kontrol eder.. ben bu yüzden herkese vites kutusu iç yağ basıncı testini yaptırın derim sebebi ise eğer yağ basıncı sorunlu ise bu vites kutusu çoğunlukla tamir olmaz. genelde valve body komple değişir ama çoğu zaman verim alınamaz.. bence sizin aracınızda da bu testin yapılması gerekir. yetkili bir Kia servisinde bu testi yaptırın ve ona göre hareket edin. şayet yağ basıncı testi sorunlu ise o zaman şanzımanın çıkması ile değişmesi en ucuz çözüm olacaktır.


    biotech,


    aracın vites kutusu iç yağ basıncı testi yapılması gerekiyor.yetkili bir toyota servisinde bu testi yaptırmanız mümkün.. test sonucuna göre tekrar bana dönersiniz..toyotanın bu şanzımanları sorunsuz olmaları ile bilinir..


    artık bu forumda bu konuyu takip etmek ve cevaplamak benim için yorucu olmaya başladı.. yöneticiden rica edeceğim konuyu kilitlemesi için.. merak edenler de sorularının cevaplarını 20 sayfalık konu içeriğinde arasınlar bir zahmet.. herkese ilgisinden dolayı teşekkür ediyorum..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meteg -- 26 Ekim 2010; 0:13:55 >




  • Selamlar sayın Meteg ustam!
    "şayet yağ basıncı testi sorunlu ise o zaman şanzımanın çıkması ile değişmesi en ucuz çözüm olacaktır." Cümlenizi biraz daha açarmisınız.
    Benim anladığım; vites kutusu iç yağ basıncı sorunlu ise genel yağ basıncını kontrol eden valfin şanzımanın içinde olduğu (valve body'nin dışında) için şanzımanın indirerek değiştirilmesi ve tekrar şanzımanın bindirilmesi. Yani şanzımanın değişimi değil.
    Yardımlarınız için tekrar teşekkürler...
  • thundercb2000,


    bu valf şanzımanda yekpare olarak montedir.sabittir ve sökülemez. bu yüzden de yeni veya çıkma şanzıman gerekecektir..
  • Sayın meteg ustam! yine ben.
    "eğer yağ basıncı sorunlu ise bu vites kutusu çoğunlukla tamir olmaz" derken ne demek istediniz?
    "genelde valve body komple değişir ama çoğu zaman verim alınamaz" valf body değişince niçin verim alınamaz..
    Sizi birazcık yoruyorum lütfen beni bağışlayın tam anlıyamadım. İlginize teşekkürler...
  • thundercb2000,


    bu parça şanzıman üzerinde entegredir.. yani çıkarılamaz.. arızalı olan bir parça çıkarılamaz ise arıza nasıl giderilir.. tek çözüm o parçanın yenisinin veya çıkmasının bulunmasıdır.. örnek olarak motor bloğu çatladığında bazıları kaynak yaptırmayı seçerler.. ama kısa zamanda tekrar çatlar.. yenisi veya çıkması olmadıkça bu sorun düzelmez.. eğer ki vites kutunuzun yağ basınç solenoidi sökülebilen tip ise ki sanmıyorum öyle olsun(üreticiler parçadan para kazanamazlar o zaman çünkü bu parçlar mahsus böyle yapılır) o zaman belki şansınız olur. ama siz önce test yaptırın ve biz de yağ basıncı normal mi değil mi bilelim.. o zaman daha sağlıklı bir yorum yapabiliriz bence..
  • Sayın meteg ustam!
    Bu çıkma şanzımanın yada yenisinin fiyatı konusunda bilginiz var mı? bana çok pahalıyamı malolur mu? Bana bilgi verebilirmisiniz? Ben şanzıman denilince; komple otomatik vites için gerekli tüm aksamı barındıran düzenek geliyor aklıma.
    Bunun yerine çıkmasını yada yenisini alacağıma düz vites değişiminden söz ediliyordu bu forumda. onu mu denesem siz ne dersiniz. Bu kanularda cahilliğimi lütfen maruz görün.
  • size şu şekilde anlatmaya çalışayım thunderbc2000,


    otomatik vites sistemlerinin çoğunun yağ basıncı kontrol valfi sökülebilen tip değildir.fakat bu valften kesin olarak şüphe edebilmek için şanzımanın iç basıncı olması gereken değerlerde mi değil mi tespit edilmesi gerekir.. nasıl ki arabanın motorunun belli bir çalışma sıcaklığı vardır(daha fazlası hararet, daha azı da soğuk çalışmadır) her ikisi de verimi düşürür.. hararet artınca parçalar zarar görür.. soğuk çalışında motor verimi normal ısı olmadığından düşer.. aynı bu şekilde şanzıman da belli bir basınçta çalışmalıdır.bu değer fabrika tarafından belirlenir(ve araçtan araca değişir) ayrıca bu basınç düşük olursa o zaman şanzıman yeterince yağlama yapmaz ve yağ belli yerlere ulaşamaz.. çok artarsa parçalar hasar görür.. buraya kadar anladınız sanırım..

    şimdi şanzımanın tamiri için sökülmesi gerekir bu da işçilik bedeli yüksek yüksek bir işlemdir.. şimdi komple şanzıman değişimi için veya iç parça tamiri için araçtan inmesi gerekeceği için bu işlem de maliyetli olur..


    komple şanzıman değişimi demek şanzımanın blok halinde değişimi demektir ve bu valfleri içermez.aynı şekilde bağlantı kollarını(araç içine giden) de içermez.. bu işlem sonrası kutuya yağın da doldurulması gerekecektir.takılacak olan şanzıman yeni de olabilir çıkma da.. önemli olan iç parçaların sağlıklı olmasıdır.. ama yeni şanzıman ucuza mal olmaz.. manuele çevirmek de ucuza mal olmaz.. en uygunu eğer şanzımanın kesin değişmesi gerekirse en mantıklısı çıkma takmaktır.. bu şekilde maliyeti düşük olabilir..

    umarım bu defa anlatabilmişimdir..




  • meteg usta ve degerli arkadaşlar merhabalar öncelikle degerli yorumlarınızı okuyorum,arkadaşlara çok yardımcı oluyorsunuz. benim sorunum 4 ay önce otomatik megane 2001 aldım.2 hafta sonra otomatik şanzıman arıza ışıgı yandı bir tanıdık servis buldum makinaya bagladı ve şamzuman yag muşuruyla ilgili oldugunu söyledi ve otomatik şamzumancıya gitmemi söyledi.kendi tanıdıkları ve otomatik şanzumancıya gittim.hiç makınaya baglamadan aracın solenoidleri ve yagını degiştirdiler .bana her 10000 km şanzuman yagını degiştirmem gerektigini söylediler. aradan 2-3 gün geçmeden tekrar otomatik şamzuman arıza ışıgı tekrar yandı tabiki tekrar gittim makinaya bagladılar (başka bir servisde) bana türübünde arıza olabilecegini söylediler.arızayı sildiler ve birdaha yanarsa türübündeki arızanın giderilmesi gerektigini belirti tabiki arıza ışıgı gene yandı.araçı stop edip çalıştırdıgım zaman yanmıyor. öncelikle bana ankarada yardımcı olacak güvenilir bir şanzumancı gerekli.

    şimdiden degerli yorumlarınız için teşekkür ederim...




  • kmuro arkadaşım, tabi ki mete usta gibi sorununu halledemem ama; bende de megane 2 var bende çok uğraştım şanzımanı ile.Ankara da benim memnun kaldığım bir usta var oray renault yetkili servisinde ismi ayhan usta.Ordaki ustaların başında olan kişi ve aynı zamanda şanzıman ustası.Sana kesinlikle yardımcı olacaktır hem ilgili hem bilgili..
  • kmuro,


    öncelikle geçmiş olsun.. ben Ankara'da hiçbir usta ya da servis tanımıyorum zira ikamet ettiğim bir yer değil ya da çok zaman geçirdiğim.. senede bir hafta gidiyorum akrabaları görmeye o kadar.. ama diğer arkadaşlar sana yardımcı olabilir sanırım..

    10000 kmde şanzıman yağı değişimi gerçekten de çok saçma bir öneri olmuş..üstelik çok da masraflı olur.. her 10,000 de dünya para ödemek zorunda kalırsın.. belki sana anlatmak istedikleri şanzımanın ömrünün azaldığı olabilir ancak.. türbin dedikleri parça olan tork konvertörü aslında en zor bozulan parçadır.. ancak çok ciddi bir hasar olması durumunda bozulur bu parça.. bu parçanın tornalanması gerekecektir..aracı uzun süre kullanmak niyetindeysen tork konvertörünü tornalattırabilrsin.. ama güvenilir bir yer olması şarttır. fiyat pazarlığı da yap kazık atmasınlar..

    kolay gelsin..




  • Mete usta merhaba
    Daha önce bir soru sormuştum ama, malum diğer sorular içerisinde kayboldu herhalde.Ama gözden kaçması da gayet doğal çünkü bazı arkadaşlarımın aracındaki problemler benimkinden çok daha önemli bunu samimiyetle söyleyebilirim. Sorum ise,
    Motor soğukken aracımı çalıştırıp vitesi P den D ye geçirdikten sonra 4 sn falan sürüyor hareketlenmesi sanki yağ geç doluyor gibi, daha öncede söylemiştim ama bu sanki şanzıman yağını değiştirdikten sonra oldu.Bu bir sorun mudur?Bide daha önce siz yeni nesil araçlarda şanzıman yağını kontrol edebilecek bir çubuğun olmayabileceğini söylemiştiniz ama benim aracımda var kontrol etmek istiyorum.Bu kontrolü tam olarak nasıl yapmalıyım.Teşekkürler.
  • stagemasterone,

    sorunuzu cevapladım ama belli ki sayfaları dikkatli okumuyorsunuz.. ben aynı şeyleri tekrar tekrar yazmaktan sıkılıyorum.. dün gece cevap verdiğim bir sorunun içinde sizin sorunuzun cevabı da vardı..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg

    yalkinh,

    katkınız için teşekkürler...

    ramadan89,

    vites kutusu yağının renginin kahverengi ya da siyaha dönmesi yağ değişim zamanının geldiğinin bir göstergesidir.bence yağ değişimi sonrası sıkıntınız kalmaz... ama aynı sorunlar devam ederse buraya tekrar yazın haberimiz olsun..

    stagemasterone,

    motor kaputunu açın ve motorun yanına şanzımana doğru bakın, orada vites kutusu yağ çubuğu varsa görmeniz gerekir..

    skylinegtr,


    arıza kodunun silinmesi sonrası normale dönmesi iyi, fakat önemli olan aynı durum tekrarlayacak mı budur.. eğer aynı durum tekrarlarsa ilgili parçanın değişmesi gerekecektir.yağ değişimi faydalı olabilir.. ama elektronik parça bozulmuşsa o zaman faydası olmayabilir..

    biotech,

    aracınızın markası nedir? ilk sorunuzda bundan bahsetmemişsiniz.. ve de aracın kmsi kaç? teşekkürler..




  • Bunun için kusura bakmayın ama bende yağ çubuğunun varlığından bahsetmiştim size olduğunu biliyorum hatta ona ulaşmak için sökmem gereken borular bile var.Benim sorduğum yağı aynı motor yağı kontrol eder gibi mi edeyim yoksa tam otomatik vites kutuları kontrolü için yazdığınız şeylerimi yapayım dı.Diğer soruda soğuk motorda geç doldurma problemiydi.
  • meteg usta tesekkurler tekrar ilginiz icin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg


    öncelikle geçmiş olsun.. ben Ankara'da hiçbir usta ya da servis tanımıyorum zira ikamet ettiğim bir yer değil ya da çok zaman geçirdiğim.. senede bir hafta gidiyorum akrabaları görmeye o kadar.. ama diğer arkadaşlar sana yardımcı olabilir sanırım..

    10000 kmde şanzıman yağı değişimi gerçekten de çok saçma bir öneri olmuş..üstelik çok da masraflı olur.. her 10,000 de dünya para ödemek zorunda kalırsın.. belki sana anlatmak istedikleri şanzımanın ömrünün azaldığı olabilir ancak.. türbin dedikleri parça olan tork konvertörü aslında en zor bozulan parçadır.. ancak çok ciddi bir hasar olması durumunda bozulur bu parça.. bu parçanın tornalanması gerekecektir..aracı uzun süre kullanmak niyetindeysen tork konvertörünü tornalattırabilrsin.. ama güvenilir bir yer olması şarttır. fiyat pazarlığı da yap kazık atmasınlar..

    kolay gelsin..




    merhabalar meteg usta ve arkadaşlar bugün reno servise gittim. aracı makinaya bagladılar ve konvertör kavması oldugunu söylediler bana 3000tl masraf çıkarıldı.yenisi ile degişecegi söylendi. bu parça şanzumanda daha yüksek maliyet çıkarırmı? arkadaşlar ankarada güvenilir bir şanzumancı varmı?lütfen yorumlarınızı esirgemeyim çok madur durumdayım....




  • Bahsettiğim ustaya gittin mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: stagemasterone

    Bahsettiğim ustaya gittin mi?

    evet gittim ama ayhan bey yoktu soner bey baktı.
  • Evet oda iyidir.Ama ayhan usta olsa idi belki seni yönlendirirdi.Şimdi bende zamanında çok araştırdım ankarada aydoğmuş şanzıman (şaşmaz 5.sk 2785555) var.bu servis vw servislerinin değişim istemeyen tamir isteyen müşterilerini yönlendirdikleri yer.Ben gittiğim zaman bir tane başlarında iyi giyimli bir usta(belliki elini sürmüyor) yanındada elemanları var kendide bakmıyor,elemanlarına baktırtıyor.Elemanlarıda bana lakayıt geldi.İstersen orayıda düşünebilirsin en azından yapım konusunda fiyat alırsın.Birde benim motorcu bir ustam var yine aydoğmuş şanzıman taraflarında yakınlar birbirlerine istersen biide oda baksın.Şimdiye kadar dediklerinde 1 kere yanıldı.Yani iyidir.canalp oto ismail usta (yerin sahibi) şaşmaz 1. cad. 3.sk 03122780830
    Benim bildiklerim bunlar....
  • Birde eğer belkide son çare çıkma düşünebilirsin bu form sitesinde renaultçıkma diye ararsan bulabilirsin onlarda yrd olabilirler sana.
  • 
Sayfa: önceki 4748495051
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.