Şimdi Ara

Tam Otomatik** şanzıman bakımı ve arızalar

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
2.939
Cevap
62
Favori
746.170
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bu konuda otomatik şanzıman bakımı ve arızalar ile ilgili sorularınız yanıtlanır..

    **lütfen dsg,ve yarı otomatik şanzımanlar ile ilgili soru sormayın.bunlar benim uzmanlığım ve alanımın dışındadır.


    araç üreticisinin önerdiği yağ kullanılmalı.birbirinden farklı yağlar karıştırılmamalı aracın gerektirdiğinden eski ya da yeni yağ kullanılmamalı.. 3 şey çok önemli sevgili arkadaşlar aracın şanzıman yağı daima doğru seviyede olmalı daha önce bu konuda defalarca yazdım, eksik yağ sorun yaratır. sert geçiş yaptırır ve aşınma artar. yağ 6 senede bir veya 60,000 km de bir değişmelidir. hangisi daha evvel dolarsa. sakın ola bu konuda gecikmeyin. ve 1 dakikayı geçen duraklamalarda şanzımanı muhakkak yükten alın yani N veya P konumunda bekleyin. bu kesinlikle şanzıman ömrü için gereklidir.normalde yağ sıcaklığı 80 derece ama İstanbul gibi sıkışık trafiklerde 140 dereceyi bulur. eğer şanzımanı yükte tutarsanız o zaman 200 ü geçer. işte tam bu noktada eğer yağınız eskidi ise diğer bir deyişle eğer yağ kan kırmızısı değil, kahverengi, siyah ise ve koku varsa işte şanzımanınız o zaman kızarır patates gibi. özellikle 140 derece üzerindeki sıcaklıklarda yağın iyi durumda olması çok ama çok önemlidir.


    yağ çeşitleri:

    *Dexron1(Atf olarak da bilinir) 1950-80 arası üretilen araçlarda kullanılır.örnek olarak mercedesin 70 li yıllarda ürettiği araçlarda..

    *Dexron2D(Atf2 olarak bilinir) ve E D ve E arasındaki fark D olan yağ mekanik kutular için yani hidrolik basınç ile çalışanlar için E olan ise elektronik kontrol birimi (Valve Body** içeren kutular içindir) 1980 yılından 1990 yılına kadar olan modellerde kullanılır..


    *Dexron3(atf3 olarak bilinir) elektronik kontrol birimi olan 2D ve E den daha gelişmiş bir yağdır ve dexron2E nin yerini almıştır 1999 senesi itibarı ile..1990 yılı ve sonrası üretilen tüm otomatik şanzımanlı araçlarda bu yağ kullanılır.

    *Dexron 4ve5..(bunlar ülkemiz piyasasında bulunmazlar) son nesil şanzıman sistemlerinde kullanılır.özellikle 5 ileri olan otomatik vites kutularında.bu yüzden bu yağın kullanımı gereken kutularda dex2 veya 3 kullanılmaz.kullanılırsa hasar olur.aynı şekilde dex2 ve 3 kullanılan kutularda da dex 4 ve 5 kullanılamaz.kullanıldığı takdirde kutu hasar görür.


    [color=#0033FF*DEXRON BİR STANDART ADIDIR.YAĞ MARKASI DEĞİLDİR, ÇEŞİTLİ ÜRETİCİLERİN ÇEŞİTLİ MARKALAR ADI ALTINDA ÜRÜNLERİ VARDIR.BURAYA ÖZELLİKLE DİKKAT EDELİM.


    BU YAĞLAR ANCAK TASARLANDIKLARI ARAÇLAR İÇİN UYGUNDUR.ÜRETİCİNİN ÖNERDİĞİNDEN DAHA ESKİ YA DA YENİ YAĞ KULLANIMI KALICI HASARLARA SEBEP OLUR.VE GERİ DÖNÜŞÜ OLMAYAN SONUÇLARA SEBEP OLUR.





    Yağ seviyesi kontrolü için yapılması gerekenler.(Klasik tip tork konvertörlü otomatik vites kutuları için geçerlidir.) tiptronik kutularda ve yeni nesil otomatik vites kutularında 2002 yılı ve üstü yağ çubuğu bulunmayabilir.bu durumda seviye kontrolü için servise veya otomatik şanzıman servislerine gidilmesi gerekir.

    1-araç çalışma sıcaklığında ve rölantide çalışıyor olmalıdır.
    2-vitesler P den başlayarak L ye kadar her konuma tek tek alınmalı her konumda 3 saniye beklenmeli, sonra işlemi L den Pye tersine uygulamalısınız.(burada L konumu araca göre 1 veya 2 de olabilir.)
    3-bu işlemlerden sonra 2 dakika beklenir ve seviye ölçülür. sağlıklı olan seviye max seviyesinin hemen altı veya biraz altıdır. ama daha düşükse mutlaka eksik seviye tamamlanmalıdır.(eksik seviye mutlaka araçta kullanılan otomatik şanzıman yağı ile aynı tür olmalıdır).gereğinden fazla yağ konulmamalı çünkü konulursa bu defa şanzımandan püskürme ile sonuçlanabilir. max ve min arasındaki seviye farkı ortalama yarım litre bazı araçlarda 1 litredir. ama yarım litre eksilen yağ zaten vuruntulu vites geçişi sebebidir ve aşınma artar.

    4- sürüş yapılır ve geçişler kontrol edilir. geçişler yumuşak olmalı herhangi bir katırtı kuturtu olmamalıdır. bu katırtı ve kuturtular duyulursa 2 ihtimal söz konusudur. ya valve body içerisinde yer alan solenoidlerden biri veya daha fazlası açık veya kapalı kalmıştır zaten şanzıman arıza lambası uyarır sizi bu durumda eğer söz konusu durumda arıza lambası yanmaz ise bu defa anlaşılmalıdır ki arıza mekaniktir.

    5-Lag(gecikme testi) konumlar arası geçişte mesela N den D ye veya başka bir konumda geçişler arası süre en çok 1 saniye olmalıdır. eğer süre daha uzunsa şanzıman kutusu ömürünü doldurmuş demektir ve tamamen yenilenmesi gerekir.
    6-Şanzımanın prematüre arızalanmasını engellemek için mümkün olduğunca sert kalkışlardan kaçınılmalı, özellikle D den R ye ve R den D ye veyahut N den deya geçileceği zaman araç TAMAMEN hareketsiz OLMALIDIR. yoksa şanzımanda erken aşınma olur.


    valve body nedir? valve body vites kutusunun hemen dışında bulunan ve solenoid adı verilen valflere(subaplara) yataklık eden birimdir.görevleri belli vites ve hızlarda ilgili viteslerin pürüzsüz ve sorunsuz çalışması ve yumuşak geçişler için yağ kanallarını açıp kapatmaktır.


    valve body'nin resmini de koyuyorum buraya..ayrıca tork konvertörü resmi de koydum..

    otomatik kullanan özellikle geleneksel otomatik şanzımanlı araç kullananlara duyurulur.


    NOT: LÜTFEN SORU SORMADAN ÖNCE KONUYU İYİCE OKUYUN ÖZELLİKLE DE BU SAYFAYI.. ARACINIZDA DOĞRU YAĞIN KULLANILDIĞINDAN EMİN OLUN.ÖRNEK OLARAK DEXRON3 KULLANILMASI GEREKEN ARAÇTA DEXRON1 KULLANMAYIN.AYNI ŞEKİLDE ESKİ VE DEXRON1 KULLANIMI GEREKEN BİR ARAÇTA DA DEXRON3 KULLANMAYIN.ARAÇLARIN VİTES KUTUSU TEKNOLOJİSİNİN GEREKTİRDİĞİ YAĞIN KULLANIMI ÇOK ÖNEMLİ VE ZORUNLUDUR.YAĞLAR BİRBİRLERİ İLE KARIŞTIRILMAMALIDIR.EKSİK SEVYİYE TAMAMLAMASI DA GENE AYNI CİNS YAĞ İLE OLMALIDIR.YANİ DEXRON 1 KULLANAN ARACA YAĞ İLAVE EDİLECEĞİ ZAMAN DEXRON3 VEYA ZITTI KULLANILMAMALIDIR.AYNI ŞEKİLDE BANA SORU YAZAN ARKADAŞLAR LÜTFEN ARACINZIN KM VE MODEL YILINI BELİRTİN.

    BURADA YAZILANLAR KLASİK TİP VE TİPTRONİK OLAN TORK KONVERTÖRÜ İÇEREN KUTULAR İÇİN GEÇERLİDİR.BANA YARI OTOMATİK VEYA DSG KUTULAR İLE İLGİLİ SORU YAZMAYIN.

    DSG VE YARI OTOMATİK KUTULARDA TORK KONVERTÖRÜ BULUNMAZ.DSG'YE ÖRNEK OLARAK VW ARAÇLARI; MMT,EASYTRONİC,DUALOGİC,AMT GİBİ KUTULARI DA YARI OTOMATİK OLANLARA ÖRNEK VEREBİLİRİZ.[/colo
    r]

    bunlara dikkat edersek forumu boşuna şişirmez ve vaktimizi boşa harcamayız..

    teşekkürler..










    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meteg -- 13 Nisan 2011; 20:05:07 >







  • Sayın fsnn,

    Mete bey bu işi ticari yapan birisi değil. O nedenle değiştirin demesi çıkarından dolayı da değil. Peugeot ta aynı teraneyi yazıyor ama garanti içinde bakın bakalım çok km devirip sorun çıkartan şanzıman olunca garantiden sayıyorlarmı saymıyorlar mı?
    Ben aracı 124.000 de aldım vites geçişleri değil geçme şekli sorunlu idi önce yağı değiştirttim sorun olmadığı zamanlarda daha akıcı ve pürürzsüz bir karakteristiğe döndü. Şu an 208.000 deyim. 195.000 civarı iç balatalar, fren bandları, contalar, filtre değişti. O fren bandlarındaki balatalar tamamen aşınmıştı ve bu aşınan parçalar o kadar ince idi ki filtre bunları tutmamıştı bile hepsi yağda idi. Bu frend bandlarındaki balata tozları da doğal olarak sürtünme oluşturan bir nevi zımpara tozu gibi içeride sürekli aşınmalara yol açabilir.
    Normalde yağ değiştirmeyin diyen aynı zihniyet utanmasa otomatik vites kutusunun hiçbir bakımı olmadığını da söyleyecek ( olduğuna dair bakım prosedürü kitapta anlatılmıyor) ama ben yaşadığım bir kaza sonrası aracı arkadaşımın iş yerine çektirip 1.5 ay kaporta işleri ile paralel motor ve şanzıman indirdim ve şans işte sökünce gördük ki fren bandları bitmiş sıktıkları kasnağı yemeye başlamış. Oysa ki vites normal çalışıyor gibi idi. Hafiften silkelediği zamanlar oluyordu ama insan bunun içinde de balatalar var onlar aşınır, biter diye düşünmüyor elbette. Zaten ustası az, olanlarda 2000-3000 tl den kapı açınca otomatik alınır, sorun çıkartmaya başlayınca satılıp kurtulunur imajı oluşmuş.
    İşin içine girince bu aletlerinde koruyucu bakım denilen ömrü uzatan ve performanslarını ilk gün gibi yüksek tutmaya yarayan prosedürleri olduğunu öğreniyorsunuz. Ha kafayı kuma gömüp hayır gerek yok benimle mi yaşayacak diyenlar olabilir saygı duyarım ama motor ömrü 500.000 ise otomatik vites kutusunu üstelik vidasına dokunmadan 500.000 km kullanmak hayalcilikten başka birşey değil.
    Bu vites kutusu bakımında değiştireceğiniz yağ lt si 20 TL deseniz (benimki 18 TL) 5-6 LT alıyor ama komple değişim için almanız gereken yağ 6-8 lt bu da en uç noktada 160 TL yapar üstelik 60.000 km de bir yapsanız örnek benim için bu 3 sene demek hiçbirşey değil. Ama değiştirmeyip sorunlu yağdan dolayı kutu indirtseniz 2000 TL den aşağı masraf çıkmaz ve benim balatalar 200.000 km de bitmeye yakındı bitmemişti ama fren bandları tükenmişti. Bandların tanesi 175 TL (işi iyi bilen daha ucuza da alabilir) Kasnak 800 TL. Başta da dediğim gibi eğer zamanında şansa içi açılmamış olsaydı ekstradan 800 tl (iki adet var ) toplamda 350 TL yerine 350 TL+1600 TL sadece malzeme masrafı olacaktı.
    Şimdi pis yağa gelelim.
    Diyorsunuz ki kapalı kutu yağa birşey olmaz.
    Yağı bozan etkenlerden birisi havdaki oksijen ve nemdir.
    Şanzıman üzerinde de breather hole denilen hava alma delikleri bulunur. Şanzıman ısınır ve soğurken o delikten içeri dış ortam havası girer. Oksijen, nem ve yağın ortam ısısı ile 150 derecelere çıkan değişken ısısı arasındaki fark, aşınan metal tozları ve balataların tozları bir araya gelince o kapalı sistem içindeki yağ BOZULUR. Bozulunca da tüm gücü ileten (tork konvertörü kilitlenmediği anlarda tüm güç bu sıvı saysesinde muazzam bir basınç ile iletilir ki bu basınç ta bir çeşit enerjidir ve yağ moleküllerini bozucu etki yapar) yağ içindeki incecik partiküllerle konvertör pallerini ve sürtündükleri metal aksamı aşındırır. Yağ bozulup gücü iyi aktaramayınca sürücü gaza daha fazla yüklenir hem yakıt tüketimi artar hem de artan basınçla sistem daha da aşınır. İşte olay böyle komplikedir ki daha benim de bilmediğim ne dinamikler var işin içinde. Eğer dediğiniz doğru olsa idi otomatik vites kutuları neden bozulsun ki değilmi yağı bile incitip yıpratmadan kullana bir sistem kendi dünyalarında kardeş kardeş yaşarlar taki aracın yaşı 30ları bulana yada feci bir kaza onları ayırana dek.
    Neyse sonuç olarak bence siz inanmamaya devem edip etmemekte serbestsiniz ama lütfen insanların zihnini bulandırmayın. Ben inanmıyorum ve aracımın yağını değiştirmeyeceğim dediniz, siz bilirsiniz ama şunu da aklınızdan çıkartmayın vites kutunuz madem sorun çıkartmayacak acaba neden servisteki tanıdığınız yağı değiştirirsek sorun ortaya çıkabilir diyor bir düşünün. Günün birinde es kaza yağı değiştirmeniz gerekse (örneğin aks keçeleriniz yağ kaçırıp yağı bitirse) demek ki sizde mağdurlar ordusuna katılacaksınız.

    Bu yazdıklarımı iyiniyet çerçevesinde değerlendirirseniz sevinirim.

    Saygılarımla

    Barış SÖZÜAK
  • tekrar selam,


    kavrama tork konvertörünün kendisidir.tork konvertöründe olabilecek bir bozukluk (aşınma,şekil değiştirme vb) sorun yaratabilir.aslında konvertörün tamiri vardır.bu işi yapan yerler İst ve Ankarada var.konvertör tornalanır ve fabrika ölçülerine getirilir.

    konvertör ne yapar nasıl yapar? aşağıda:


    http://www.google.com.tr/imgres?imgurl=http://www.obitet.gazi.edu.tr/obitet/sasi_ve_guc_aktarma_organlari/Hidrolik_Kavrama_ve_Otomatik_Transmisyon__dosyalar/image004.jpg&imgrefurl=http://www.obitet.gazi.edu.tr/obitet/sasi_ve_guc_aktarma_organlari/Hidrolik_Kavrama_ve_Otomatik_Transmisyon_.htm&h=300&w=552&sz=27&tbnid=MaykvjYNz81t0M:&tbnh=72&tbnw=133&prev=/images%3Fq%3Dtork%2Bkonvert%25C3%25B6r%25C3%25BC&hl=tr&usg=__EEc9oHr-E_dBmhr7dW7Xov3TGt8=&ei=jcmLS_67C4u74ga7xeWkDw&sa=X&oi=image_result&resnum=4&ct=image&ved=0CBAQ9QEwAw



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meteg -- 1 Mart 2010; 16:07:24 >




  • METEG ustam verdiğiniz bilgiler için çok teşekkürler.Volvo bölümünde de ilgili yazılarınızın hepsini okudum.Foruma katkıda olsun diye Ankara da otomatik şanzuman servisi arayanlar varsa Tuna Garajı en iyisidir.Sahibi Sermet Usta.Burda sizin veridiğiniz bilgilerin aynılarını kendi aracımın bakımını yaptırırken Sermet ustadan almıştım.İlgilenenler içinwww.tunagaraji.com
  • meteg,

    http://www.vwtr.net/forum/golf-iv/golf-iv-sanziman-tamiri-resimli-anlatim-t6134.0.html
    bu sitede adam çok güzel bi sunum hazırlamış masraflar falnda var bakarsan iyi olur
    masrafı çok fazla degil baktıntan sonra bana dönersen sevinirim
    TEŞEKKÜRLER...
  • hayırlı olsun aracın öncelikle,

    6 litre alabilir de almayabilir de... açıkası renault şanzımanları ne kadar alıyor biliyorum desem yalan olur.ama sanırım ustanız 6 litreyi doldur boşalt yöntemi için söylemiş olabilir.. o zaman doğrudur diyebiliriz.fakat dikkatli olun ve şanzımana fazla yağ da koymayın.yani araç 6 litre alıyorsa 6,5 olmasın veya 7 çünkü yağın eksiği sorun olduğu gibi fazlası da sorun yaratır.hatta şanzımandan püskürebilir..

    dexron3g yağ kullanman gerekiyor

    http://www.total.com.tr/Os/osturkey.nsf/VS_OPM/EF716F2FFED4C032C12573750047E020?OpenDocument

    buradaki elfin yağı olan renaultmatic D3 uygun olan yağdır. d3 dexron 3 demektir zaten..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meteg -- 16 Mart 2010; 2:45:12 >




  • umut mesajı güncelledim, dex3 kullanman gereken yağ, elfin uygun olan yağı renaultmatic D3 syn yani sentetik...

    http://www.total.com.tr/Os/osturkey.nsf/VS_OPM/EF716F2FFED4C032C12573750047E020?OpenDocument
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dhappyb


    quote:

    Orijinalden alıntı: meteg


    sp3 standardı diye birşey duymadım,bence yazım hatası var o sp3 değil s3 olmalı yani s sentetik anlamına geliyor 3 de 3.nesil yağ anlamına geliyor olmalı.sonuç olarak doğru olan standart budur.


    biraz araştırma yaptım. anladığım kadarı ile sp3 denilen bisey var. hyundai mitsubishi kia nın bazı modellerinde kullanılıyormuş. dexron 3 den farkları varmış. ama türkiyede örnek verebilecegim yağ bulamadım.

    Bp ayrı isimlendirmiş bu yağı..Fakat performans seviyeleri belirtilmemiş.Sadece otomotiv markalarının onayları yazıyor..
    http://www.bp.com/genericarticle.do?categoryId=6182026&contentId=7051545



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi C.McRae -- 31 Mart 2010; 1:42:06 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: C.McRae

    quote:

    Orijinalden alıntı: dhappyb


    quote:

    Orijinalden alıntı: meteg


    sp3 standardı diye birşey duymadım,bence yazım hatası var o sp3 değil s3 olmalı yani s sentetik anlamına geliyor 3 de 3.nesil yağ anlamına geliyor olmalı.sonuç olarak doğru olan standart budur.


    biraz araştırma yaptım. anladığım kadarı ile sp3 denilen bisey var. hyundai mitsubishi kia nın bazı modellerinde kullanılıyormuş. dexron 3 den farkları varmış. ama türkiyede örnek verebilecegim yağ bulamadım.

    Bp ayrı isimlendirmiş bu yağı..Fakat performans seviyeleri belirtilmemiş.Sadece otomotiv markalarının onayları yazıyor..
    http://www.bp.com/genericarticle.do?categoryId=6182026&contentId=7051545



    evet ben de bunu buldum derken forumda da gordum. sabah bp castrol den biraz araştırma yaptım. bu yağdan sadece 17.5 kg lık 20 litrelik paketleri varmış. fiyat evlere şenlik:780tl+kdv.
    ardından birkaç mitsubishi servisini aradım. biri dışında servislerden "mevcut yağ özel bir yağdır. atf 3 ile aynı değildir" v.b. cevaplar aldım.biri dediğimde "aman abi boşver. her şeyi koyabilirsin" gibi konuştu gerçi. fiyat olarakta sp3 e 500tl ye yakın fiyatlar verildi. ben de pek servislere inanmayan biriyim. daha önce servislerde yalan yanlış yapılmış yada yapılmayarak istenmiş ücretlerle cok mücadele ettiğim için pek inandığım söylenemez dediklerine.
    neyse..
    bobsoilguy denilen sitede bikaç makale okudum. kullanıcı yorumları da var. hyundai ve mitsubishi lerine atf3 ile bu denilen sp3 yağını koyan bir grup insan da var burda. dikkatimi çeken ilginçlik şu. atf3 kullananların yarısı "hiçbirşey yok. aynı ürün.bu firmaların göz boyaması" yorumlarına karşın diğer yarısı atf 3 nedeniyle şanzımanlarının arızalandıgını söylüyor. birde aynı sitede bikaç yerde bu sp 3 ün atf 3 ile basınç,sıcaklık dayanımı v.b. özelliklerinin aynı oldugu,sadece daha kaygan ve yağlama özelliğinin daha fazla oldugu söylenmiş.


    cevaplar için cok teşekkür ediyorum. sürc-i lisan ettiysem özür dilerim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tuncay altuntoprak


    quote:

    Orijinalden alıntı: meteg




    tuncay merhaba,


    zayıf bir ihtimal da olsa vardır zaten 10 tl demişsin 10 tl lik yağın sentetik olması bence zor ihtimal.yağ kutusunun arkasındaki bilgilere bir bak.. ne yazıyor?


    kutuya baktım. sentetik olup olmadığı hakkında hiç bir bilgi yok. Araçla 20 km falan gittikten sonra çok yüksek devirde vites değiştirmeye başladı. Tam sentetik yağ olmadığından böyle yapıyor olabilir mi? İçindeki 1.5 litre zifte dönmüş yağla böyle yapmıyordu.


    Hocam üsteki soruma bir soru daha ekleyeyim. Aşağıda linkini koyduğum ürünün yorumları genelde iyi. kullananlar vites geçişlerinin çok yumaşadığını söylüyor. Siz ne dersiniz?

    http://www.hepsiburada.com/motor-silk-bor-on-cls-bond-otomatik-vites-sanziman-katkisi-092049/ProductDetails.aspx?productId=otm092049&categoryId=26005




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tuncay altuntoprak

    Hocam üsteki soruma bir soru daha ekleyeyim. Aşağıda linkini koyduğum ürünün yorumları genelde iyi. kullananlar vites geçişlerinin çok yumaşadığını söylüyor. Siz ne dersiniz?

    http://www.hepsiburada.com/motor-silk-bor-on-cls-bond-otomatik-vites-sanziman-katkisi-092049/ProductDetails.aspx?productId=otm092049&categoryId=26005


    Bu ürünle ilgili biraz araştırma yaptım. Şahsen denemek istiyorum. Ama benim araca bunu nasıl ekleyebilirim onu çözemedim.

    quote:

    MOTORSILK

    Uygulama şekli:
    ATF kullanan tüm otomatik ve manuel şanzımanlarda kullanılabilir. Motor çalışırken bir tam şişe (10 oz) ekleyin




  • arkadaşlar bu dexron3g ye uygun yağı nette satan bir yer var mı? Urfada bulamıyorum. Opetinkini aldım ama tam sentetik olmayabilir çünki kutusunda sentetiklik hakkında hiç bir bilgi yoktur.

    Meteg hocam koyduğum yağın açıklamasınıbuldum

    http://webtr.opet-oil.com/urun_detay.jsp?urun=205
  • Tuncay tekrar selamlar,



    http://webtr.opet-oil.com/urun_detay.jsp?urun=205

    verdiğin linkteki yağ bilgilerini dikkatli okumamışsın, linkteki bilgileri dikkatle oku o zaman 2d ifadesini göreceksin... ayrıca dexron 3 diyor 3f ya da 3g demiyor.bunlar önemli ayrıntılar..
  • tuncay,


    çok sıkılacak birşey yok.. yanılmıyorsam aracın renault idi değil mi? bu yüzden sana önerim bir total istasyonuna (benzinci) gitmen ve oradan Elf marka otomatik şanzıman yağı almandır.kullanman gereken yağ üsttekidir.


    fluide at42 olarak adlandırılan yağdır tam olarak.

    http://www.total.com.tr/Os/osturkey.nsf/VS_OPM/095FF30ADA0418D9C125737500485584?OpenDocument#FLUIDE_AT_42
  • Selamlar gurnur arkadaşım,


    çevrenizde söylenenler ne yazık ki bu ülkede yanlış bilinen doğrular olarak kabul edilir.. daha önce defalarca yazdım gene yazıyorum hiçbir yağ sonsuz ömüre sahip değildir.bütün yağların belli bir ömrü vardır ve bu süreden sonra bu yağlar artık yağ olmaktan çıkar... araç üreticileri otomatik vites kutusu yağlarının değişimi için 60,000 km veya 6 sene olarak periyod belirlemiştir.60,000 km dolduğunda veya 6 sene dolduğunda hangisi daha önce dolarsa..


    kullanılması gereken yağ Dexron3g özelliklerinde olmalı ki bu yağ zaten tam sentetiktir.aşağıda size totalin sattığı ve elf in ürettiği bir yağı örnek olarak veriyorum:

    http://www.total.com.tr/Os/osturkey.nsf/VS_OPM/095FF30ADA0418D9C125737500485584?OpenDocument#FLUIDE_AT_42

    alacağınız yağın markası illa ki bu olmak zorunda değil.ama dexron3g standardında olmak zorunda..

    iyi günler..




  • Acarbey,


    katkı için teşekkürler.. evet dediğiniz sistem normalde olması gerekendir ama ülkemizde ne yazık ki pek bilinmez. bu yüzden bu işlemin nasıl olduğu ile ilgili bir linki buraya koyacağım.link üyesi olduğum yurtdışı bir volvo forumundan alınmıştır.forumda bir volvonun şanzıman yağının nasıl değişmesi gerektiği anlatılmıştır.ama diğer araçlar için de geçerlidir bu işlem..

    http://volvospeed.com/Repair/Transflush.php


    umarım birçok kişi için aydınlatıcı olur.forumdaki yazılar ingilizcedir ama çoğu kişinin anlamakta sorun yaşamayacağını düşünüyorum..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meteg -- 10 Nisan 2010; 22:12:09 >




  • mete hocam yağın bir kere de hepsinin değiştirmeyle ilgili aşağıda linkini verdiğim yöntem sizce nasıl?

    link
  • quote:

    Orijinalden alıntı: soldiersoy

    İstanbul'da şanzıman yağını linkte bulunan cihazla yapan servis veya usta var mı?



    Otomatik şanzıman yağ değişim cihazı İstanbul Topkapıda Ertan Ustada vardı. Kendisi otomatik şanzıman onarımı yapmaz ama bu cihaz sayesinde otomatik şanzıman bakımlarında oldukça iyi iş yapıyordu.www.eralotoservis.com sitesinden kendisine ulaşabilirsiniz.
  • Hocam cevap için teşekkürler. Maliyet hakkında bilginiz var mı?

    quote:

    Orijinalden alıntı: AcarBey


    quote:

    Orijinalden alıntı: soldiersoy

    İstanbul'da şanzıman yağını linkte bulunan cihazla yapan servis veya usta var mı?



    Otomatik şanzıman yağ değişim cihazı İstanbul Topkapıda Ertan Ustada vardı. Kendisi otomatik şanzıman onarımı yapmaz ama bu cihaz sayesinde otomatik şanzıman bakımlarında oldukça iyi iş yapıyordu.www.eralotoservis.com sitesinden kendisine ulaşabilirsiniz.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: soldiersoy

    Hocam cevap için teşekkürler. Maliyet hakkında bilginiz var mı?

    quote:

    Orijinalden alıntı: AcarBey


    quote:

    Orijinalden alıntı: soldiersoy

    İstanbul'da şanzıman yağını linkte bulunan cihazla yapan servis veya usta var mı?



    Otomatik şanzıman yağ değişim cihazı İstanbul Topkapıda Ertan Ustada vardı. Kendisi otomatik şanzıman onarımı yapmaz ama bu cihaz sayesinde otomatik şanzıman bakımlarında oldukça iyi iş yapıyordu.www.eralotoservis.com sitesinden kendisine ulaşabilirsiniz.




    Rica ederim hiç önemli değil. Maalesef maliyet konusunda bir bilgim yok ama verdiğim linkte tüm iletişim bilgileri yer alıyor. Siz de arayıp öğrenebilirsiniz. Ayrıca linkte Uygulamalar bölümüne girerseniz otomatik şanzıman servisinin altında cihazı görebilirsiniz.




  • Acarbey'de vermişti link ama tekrar ekliyorum. Ersan ustayı bulursanız size en iyi şekilde yardımcı olacaktır. Yanında iki adet katkıyla beraber 12-14lt yağ ve değişim 500TL gibi bir rakama çıkıyor. Benim kendi katkılarım olduğundan biraz daha uygun fiyata yaptırdım. Biraz pazarlık yapabilirsiniz ama fiyat çok fark etmiyor. Dışarıda diğer servisler 4lt yağ değişimi için 200-250tl ücret istiyorlar. Bu cihazla yapılan değişimden sonra sadece tıpa açıp 4lt yağ değiştiren servislere verilen para bence daha çok.

    http://eralotoservis.com/
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.