Şimdi Ara

rütüş nasıl yapılır

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
9
Cevap
0
Favori
27.168
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • arabadaki ufak çizikller için
    rütüş,
    nasıl yapılır ne boya kullanılır
    detaylar nedir
    çizikler nasıl kapatılır

    boya korumadan önce mi sonramı yapılır ?




  • güzelce yıkandıktan sonra boya korumaya verilir araç
    sen dersin buadaki derin çizikler düzelsin
    3saat sonra gidip alırsın hepsi düzelmiş olur
    ama öncemi yapılır sonramı çizikler giderilir hiç bilgim yok :)
    sanırım öncesinde pasta cila gibi birşey yapıyorlar o sırada ufak çizikler otomatik yok oluyor
    derinlerdede sanırım biraz boya sürebiliyorlar üzerine pasta cila gibi yapabiliyorlar
  • rütüş boyasına sertleştirci koymadım bişi olurmu?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: skyclad

    rütüş boyasına sertleştirci koymadım bişi olurmu?


    Hiç bir bilgim yok
    o tarz işleri aracın boya koruma işlemleri sırasında yaptırıyoruz yada servise bakıma gittiği sırada gerekli yerleri gösteriyoruz
    adamlar nasıl yapıyor hiç bilgim yok açıkçası
  • aracın normal boyasından al ince resim fırçası ile sür işte ben öyle yaptım oldu ama çok belli oluyor
  • Çiziğn ve boyanın durumuna göre boya korumadan önce de yapılabilir, sonra da

    Ben nasıl yaptığımı anlatayım
    Önce aracın aynı boyasından 100 gr kadar yaptırıyorsunuz 10 ytl civarına

    Sonrasında iki yöntem var

    1. Çizik en ince fırça ile boya taşırılmayacak şekilde çok dikkatlice boyanır. Taşan yer kötü durur. Bunu boya korumadan sonra tavsiye ederim. Eğer çizik derin ise kuruyunca tekrar taşırmadan uygulayabilirsiniz.

    2. Eğer biraz tecrübeli iseniz. Önce çizik ince fırça ile boyanır, kurununca tekrar boyanır ve bu birkaç defa tekrarlanır, Ki kapatılan çizik boya tabakasından komple çıkıntı olana kadar. Sonra 1 hafta kadar böyle gezilir. Boya iyice kurur ve sertleşir. Çelik alınır ve boyanın fazlalığı dikkatlice kazınır. En ince su zımparası uygulanır ve yüzey düzeltilir, (zımpara kısmı en dikkatli olunması gereken kısım, daha önce hurda bir kaporta parçası bulup deneyin, tecrübe edinin, yoksa boyayı mahvedersiniz, koyu renkli metalik araçlar için kesinlikle tavsiye etmem, ben kendi beyaz aracımda boyayı inceltmeyi göze alarak rahatlıkla uyguladım), sonrasında sadece o bölgeye kalın pasta, çevresine parçanın geneline çok ince pasta veya sadece cila uygulanır. Sonrasında da boya koruma. Ve çizik tamamen kapanmış olur. Eğer opak bir boya ise dikkatlice bakılmadığı zaman belli olmaz. Elinizi üzerinde gezdirdiğinizde elinize ne bir çıkıntı ne de bir girinti gelir. Pasa karşı korunmuş olacağı gibi görsel olarak da gözü rahatsız etmez.

    Benim diğer bir tavsiyem rötüş yaparken yere oturun veya tabureye oturun. Ben çömelerek başarılı olamadım, elim titriyor. Rahat rahat oturun, öyle yapın.

    Kolay gelsin..




  • bkz. RÖTUŞ
  • saol hocam uyguladım bakalım nasıl olacak
    biraz rengi tutmadı gibi ama okadarda önemli değil
    quote:

    Orjinalden alıntı: bal974

    Çiziğn ve boyanın durumuna göre boya korumadan önce de yapılabilir, sonra da

    Ben nasıl yaptığımı anlatayım
    Önce aracın aynı boyasından 100 gr kadar yaptırıyorsunuz 10 ytl civarına

    Sonrasında iki yöntem var

    1. Çizik en ince fırça ile boya taşırılmayacak şekilde çok dikkatlice boyanır. Taşan yer kötü durur. Bunu boya korumadan sonra tavsiye ederim. Eğer çizik derin ise kuruyunca tekrar taşırmadan uygulayabilirsiniz.

    2. Eğer biraz tecrübeli iseniz. Önce çizik ince fırça ile boyanır, kurununca tekrar boyanır ve bu birkaç defa tekrarlanır, Ki kapatılan çizik boya tabakasından komple çıkıntı olana kadar. Sonra 1 hafta kadar böyle gezilir. Boya iyice kurur ve sertleşir. Çelik alınır ve boyanın fazlalığı dikkatlice kazınır. En ince su zımparası uygulanır ve yüzey düzeltilir, (zımpara kısmı en dikkatli olunması gereken kısım, daha önce hurda bir kaporta parçası bulup deneyin, tecrübe edinin, yoksa boyayı mahvedersiniz, koyu renkli metalik araçlar için kesinlikle tavsiye etmem, ben kendi beyaz aracımda boyayı inceltmeyi göze alarak rahatlıkla uyguladım), sonrasında sadece o bölgeye kalın pasta, çevresine parçanın geneline çok ince pasta veya sadece cila uygulanır. Sonrasında da boya koruma. Ve çizik tamamen kapanmış olur. Eğer opak bir boya ise dikkatlice bakılmadığı zaman belli olmaz. Elinizi üzerinde gezdirdiğinizde elinize ne bir çıkıntı ne de bir girinti gelir. Pasa karşı korunmuş olacağı gibi görsel olarak da gözü rahatsız etmez.

    Benim diğer bir tavsiyem rötüş yaparken yere oturun veya tabureye oturun. Ben çömelerek başarılı olamadım, elim titriyor. Rahat rahat oturun, öyle yapın.

    Kolay gelsin..




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.