Şimdi Ara

EGR Valfi İptali RESİMLİ (22. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
580
Cevap
16
Favori
406.105
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2021222324
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 177 beygirlik 2000 dizellerde çok sorunlar yaşandı motorla ilgili. Erkenden yağ yakan, kol çıkartan, kompresyon kaçağı olan, zırt pırt triger zinciri paleti kıran vs vs... Düşük hacimde özellikle dizelde yüksek güçler elde etti rakiplerine göre. Tabi eskide kaldı bu rakipsizliği. Şu zamanda çoğu marka düşük hacimden yüjsek güç elde edebilen dizeller çıkarttı. Renault 1.6 dCi 130 beygir, Opel 1.6 cdti 136 geygir vs vs... 2000 dizelde zaten birçok marka 180 beygir üzeri güç üretiyor. Bankacıysanız iyi bilirsiniz 1 milyar= 1000 milyon.
    5 milyar = 5000 milyon.

    Çok ciddi rakamlardan bahsediyorsunuz. Sanırım dediğiniz rakamlar kulaktan duyma. Kaynağı da yoksa büyük ihtimal öyledir.

    2 milyon dolar bir kalıp için ciddi maliyet. 2 milyon dolarlık kalıp ile ne yapılabilir bilmiyorum.

    Konya'da uzun süre kaldım. Birçok otomotiv yan sanayi fabrikası gezdim. Avrupa dördüncüsü treyler markasının Adapazarı fabrikasını 5 gün gezdim. Yapılan yatırımları gördüm.
    Bu bilgilerimle aklım almıyor bir motoru güncellemeye 5 milyar dolar harcanabileceğini.

    Ki otomotiv artık ssh ile dönüyor. İmalatta kazanç yüksek değil. Ssh gelirleri düşünülerek araçlar satılıyor desek yeridir. Bayilerin 500-1000 lira kâr ike araç satmaları buna örnektir. Satış kârının fabrika maliyetlerine, tasarım maliyetlerine, üretim maliyetlerine ancak yettiği söyleniyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PUNTO MULTİJET

    quote:

    Orijinalden alıntı: Del Boske

    Egr hk soru varsa alalim

    nasil iptal edebilirim?
    1.3 multijet 70 bg

    bahçelievler kocasinan sanayide 100tlye iptal ettirdim, sürekli arıza ışığı yanıyordu onun yüzünden
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Master_Evil

    quote:

    Orijinalden alıntı: PUNTO MULTİJET

    quote:

    Orijinalden alıntı: Del Boske

    Egr hk soru varsa alalim

    nasil iptal edebilirim?
    1.3 multijet 70 bg

    bahçelievler kocasinan sanayide 100tlye iptal ettirdim, sürekli arıza ışığı yanıyordu onun yüzünden

    yapılan işlem ne tam olarak?
  • motorun etrafında bi yerde parçayı söküp, arabanın beyninden arızayı siliyorlar
  • Abi bu egr yi çok basit anlatayım ben size , egzoz manifoldunuzda 4 çıkış 2 giriş var . birisi egzoza gidiyor çıkışın yanındaki giriş ise egr ye , ordan egr soğutucuya , ordandanda emme manifolduna . bazıları tam gazda bazılarda 3000 devirden sonra kapanıyor ama benimki gibi bozulduysa eğer , 3000 devire kadar arabanız ölüdür 3000 devirden sonra arabanız anca gider...
    Aslında yakıta falanda katkısı yok , bildiğiniz egzoz gazını emme manifolduna basıyorsunuz o kadar cold air intake kitimiz boşa gidiyor .
  • Eski ama az mesajı olan üyeyim. Adım Ozan.

    Yahu 8 sayfayı okudum vezir beyin 6 senedeki gelişimini takip ettim. EGR iptalinin tüketimi yükselticeğini kendi ütopyasında kanıtlamış 6 yıl önce ancak şimdi farketmiş ki esasında yükseltmeyip düşürüyormuş. O tarihte tübitak kaynağı olsaymış bu hataya düşmezmiş. Şimdiye 25-26 senelik makina mühendisi, ancak şunu unutmuş, bize otoriteler tarafından yapılanlar (Bu herhangi bir uçak üreticisi, motor üreticisi, araba üreticisi veyahut hükümet olabilir) eskiden bir mantık çerçevesindeydi örneğin kemer takın yaşayın vs... Ama su anda insanların anlamadıkları; bir değer veriliyor örnegin emisyon 100 ün altında olacak diye nasıl tuttursak eksozu körlesek 0 emisyon, azcık tıkasak??? evraka evreka. NCAP de 3 yıldız aldık sol öne bi destek atsak 5 yıldız eee sağdan çarparsa 3 yıldız.

    Vezir beye dönersek, eski mühendislerin, eskiden olan üretici yaptıysa faydalıdır düstüründen kopmadıklarından, bu gibi durumlar oluşuyor. Babam 40 yıllık makina mühendisi (otomotiv değil) konusunda dünya çapında sayılı uzmanlardan birisi. Anlattım üretici yaptıysa önemlidir dedi. Tam anlamıyla anlatınca olurmu öyle şey dedi :)

    Ben 12 yıllık mühendisim, benim aklım almıyor nasıl böyle bir dizayn yaptıklarına ve bize kullandırdıklarına, en kısa sürede EGR iptal ettireceğim öncesinde sonrasında eksoz emisyona gireceğim bakalım ne çıkacak.

    Benim nacizane fikrim otoriteler çıkarlarını düşünmeye başladı artık kullanıcıları düşünen yok, üzücüdür ki kendini çok vasıflı lanse edenlerin de otorite olma çabası içinde buna soyunması. Unutmayın otoritenin yaptığı hatayı sadece kullanıcı öder. Saygılarımla,

    Yazımdan lütfen EGR iptali zorunludur, yapmayanı eleştirdiğimi anlamayın. Bu herkezin kendi insiatifinde bir uygulamadır. Sonuçları iyi veya kötü sadece kullanıcıyadır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MrStyX -- 5 Ocak 2015; 0:47:52 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MrStyX

    Eski ama az mesajı olan üyeyim. Adım Ozan.

    Yahu 8 sayfayı okudum vezir beyin 6 senedeki gelişimini takip ettim. EGR iptalinin tüketimi yükselticeğini kendi ütopyasında kanıtlamış 6 yıl önce ancak şimdi farketmiş ki esasında yükseltmeyip düşürüyormuş. O tarihte tübitak kaynağı olsaymış bu hataya düşmezmiş. Şimdiye 25-26 senelik makina mühendisi, ancak şunu unutmuş, bize otoriteler tarafından yapılanlar (Bu herhangi bir uçak üreticisi, motor üreticisi, araba üreticisi veyahut hükümet olabilir) eskiden bir mantık çerçevesindeydi örneğin kemer takın yaşayın vs... Ama su anda insanların anlamadıkları; bir değer veriliyor örnegin emisyon 100 ün altında olacak diye nasıl tuttursak eksozu körlesek 0 emisyon, azcık tıkasak??? evraka evreka. NCAP de 3 yıldız aldık sol öne bi destek atsak 5 yıldız eee sağdan çarparsa 3 yıldız.

    Vezir beye dönersek, eski mühendislerin, eskiden olan üretici yaptıysa faydalıdır düstüründen kopmadıklarından, bu gibi durumlar oluşuyor. Babam 40 yıllık makina mühendisi (otomotiv değil) konusunda dünya çapında sayılı uzmanlardan birisi. Anlattım üretici yaptıysa önemlidir dedi. Tam anlamıyla anlatınca olurmu öyle şey dedi :)

    Ben 12 yıllık mühendisim, benim aklım almıyor nasıl böyle bir dizayn yaptıklarına ve bize kullandırdıklarına, en kısa sürede EGR iptal ettireceğim öncesinde sonrasında eksoz emisyona gireceğim bakalım ne çıkacak.

    Benim nacizane fikrim otoriteler çıkarlarını düşünmeye başladı artık kullanıcıları düşünen yok, üzücüdür ki kendini çok vasıflı lanse edenlerin de otorite olma çabası içinde buna soyunması. Unutmayın otoritenin yaptığı hatayı sadece kullanıcı öder. Saygılarımla,

    Yazımdan lütfen EGR iptali zorunludur, yapmayanı eleştirdiğimi anlamayın. Bu herkezin kendi insiatifinde bir uygulamadır. Sonuçları iyi veya kötü sadece kullanıcıyadır.

    Ozan Bey,

    boşuna uğraşmayın.Vezir kendisi ikna oldu ama burada belli etmiyor. Aramızda kalsın bu.

    Üreticinin yaptığıkları doğru, yapmıyorsa zaten gereksiz gibi algılanıyor. Bir laf varya ''almandan iyi mi bileceksin'' diye. Sanki üreten alman beyninin %14'ünü kullanıyor, düşünemediklerimizi üretiyorlar tasarlıyorlar.

    Birçok kez harici linkler ile belirttim, örnekledim. Bilimsel makaleleri gösterdim. Kendi attığı linkte bile egr'nin performası düşürdüğünü yazdığını belirttim. Neyse.Okumuşsunuz konuyu baştan beri.

    Egr iptali+dpf iptali+performans arttırıcı remap yapılan fabrikasyon Euro 3 normlarına sahip araçta bile Türkiye emisyon normalarını rahatlıkla karşılıyor.

    Nox düşürmekten başka bir amacı olmayan bir egr konusunun daha sonuna geldik.

    Sizi aramızda gördüğüm için memnun oldum.
  • arkadaşlar ikna olmadım da gerçekten enerjim bitti .Bu arada ozan beyin babasına hürmetlerimi iletirim. Tecrübeye her zaman saygım vardır.

    Yeni nesil gençler her şeyde olduğu gibi konuyu özümsemeden iki tıkla herşeyin anlaşılabileceğini düşünmekteler. Sokakta nereye baksam herkes birbiriyle cep telefonu,ile iletişim halinde ancak katkısı ne bu konuyu anlamadan sadece cevap yazmanın veya üste çıkmanın gerçekten bir işe yaramayacağının anlaşılması gerekmekte. Önemli olan detayların anlaşılması sonra yorum yapılmasıdır. Ancak böylelikle tasarımın altında yatan gerçekler teorik olarak anlaşılabilir. Pratik sonuçların yorumlanması ancak teorik konunun irdelenmesi ise anlam kazanır.

    Ne yazdığımı tekrar okumam için zamanım yok ancak

    itirazda bulunanların pratikteki etkilerinden önce lütfen kimya konusunda atık gazların ne anlama geldiğini bunun azaltılmasının verime olacak katkısını gazların entalpi ve yanma denklemlerini tekrar gözden geçirmelerini , eğer bir eksik yada hatalı yazı olmuş ise düzeltmek için Pm den iletilmesi yeterlidir. Benim bilgim değil sizlerin konuyu neresinden anladığınız önemlidir.

    mesela ben bir başlık veryim , CO ile CO2 , NO ile NO2 arasında kimyasal olarak enerji olarak ne farklar vardır, hangisinin daha fazla olması bizim verimine katkısı olur. Verim konusu da çok alt başlık taşır ..

    az yakıt denildiğinde bunun yorumlanması nereden baktığıonız ile anlam kazanır, mesela az yakıt yakmak için fakir karışım ile yol almanız gerekir. Zengin karışım fazla yakıt aynı zamanda fazla güç demektir.Sadece güce bakarak da yorum yapmak hatalı olacaktır. neyse ben sizlerin iyi niyetinden hiçbir kuşkum yok önemli olan paylaşmak ise sanırım bu konu için fazlasıyla paylaşım yaptık , gerisi kullnıcının insiyatifindedir. Buna karışmak doğru olmaz ama doğruları da saptırılmasının birileri tarafından incelenmesi ve yanıtlanması gerektiği için bunca yıldır ara ara yazabiliyorum.

    Herkese sevgi ve saygılarımı iletiyor araçlarında orijinal parçaların fazla kurcalanmamasını talep ediyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 7 Ocak 2015; 11:50:24 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dogacelektronik

    Aşağıdaki linkte Detaylı anlatılmıştır .

    https://www.arizatespitcihazi.web.tr/blog/95-fg-tech-galletto-cihazı-ile-egr-iptali.html



    linkteki bilgiler çok yanlış, lütfen doğrusunu öğrenip düzeltin.
  • Arkadaşlar, büyüklerim ve küçüklerim.

    3-4 gündür burada yazdıklarımı sindirmek ve daha da derin araştırmak üzere kendimi bu konuya adadım.

    Sonuçlarını paylaşmayı uygun buldum.

    Öncelikle EGR sisteminin gereksiz olduğu fikrimde bir değişiklik olmadı. Ancak; EGR ye göre dizayn edilmiş eksoz ve emiş sistemli araçta sadece EGR iptalinin problemlere yol açacağına kanaat getirdik. (3 arkadaş deneme yanılma, araştırma ve soruşturma yolu ile.)

    Öncelikle denemelerde EGR fişini çekip eksoz emisyona girdik ortalama 2 araçta %3-4 arası eksoz emisyonunda artma gördük 1 inde değişim görülmedi. Ancak hem araştırma hem kendi beynimizi kullanarak katalitik konvertörün kimyasallarını daha fazla kullanarak bu sekilde daha kısa ömürlü olacağına kanaat getirdik. Yani EGR tek başına yetmeyecek ve KAT iptali gerekecek. Araştırmamız da bu iki işlem sonucunda cogu Common rail araçta eksoz dumanında artma ile karşılaşılmış. Bunun nedenininde oksijen (emme hesabının) sistemin kompanse edemeyeceğinden fazla değişmesi olarak algıladık. Sonuçta chip ile belki cözülebilir ancak bunun sonunda şanzıman hesabı fren hesabı vs ihtiyaç listesi kabarmaktadır.

    Ayrıca 85000 km dir kullandığım aracta alt devirde bir miktar iyileşme haricinde bir etki göremedim gerçi hava soğuktu benim keçi soğuk havada coşuyor :). Dyno ya sokmadık.

    Bizim fikrimize göre bu uzayan listedeki modifikasyonlar gereksiz geldi çünkü Türkiye koşullarında (TUV TURK ve Avrupa özentiliği sonucu) belirlenmiş limit ve sınırlar sonucunda KAT iptali, eksoz vs sıkıntılı.

    Vezir beyin EGR savucunuluğuna hala katılmıyorum ama kullandığımız araçların dizaynları nedeni ile bu sisteme ihtiyaçları vardır. Görüşümüz şudur EGR siz dizayn edilen motor belki %5-7 daha fazla zararlı gaz vermektedir ancak bu değerin ülkemizin koşulları göz önünde bulunduğunda gölleri zehirleyecek veya havayı yaşanmaz hale getirecek bir etkisi yoktur. (Kömür yardımı, ısınmak için hurda lastik ve yağ yakılması derelere akıtılan kimyasallar vs düşünüldüğünde)

    Ayrıca Carbon clean konusunda da bazı olumsuzluklar olduğunu anladık, bu kimyasal amacını yerine getirirken diğer başka sistemlere; enjektör, KAT vs zarar veriyor. Özellikle opel servislerinin önerdiği her 15000 km Carbon Clean e uyanlar 100 bin km civarında sıkıntı (Enjektör işemesi KAT ın ömrünü daha kısa sürede tamamlama vs...) yaşıyorlarmış. Bunu bir miktar yabancı site ve türk maharetl ustalarının deneyimleri ile öğrendik. Temizleme işlemi için çekişten düşen araca veya EGr arızası veren araca üst kapak alınıp sübap yuvalarının temizliği önerildi. Tabiki emme manifoldu temizliği ile beraber.

    Bizim araçların EGR fişleri su an yerine takıldı ileride belki bir temizlik, acılmışken bir sübap ayarı :) görülebilir.

    Genel kanının aksine Dizel araçlar verimlikleri ve atıkları göz önüne alındığında benzinli araçlara göre daha temizdirler, Atılan siyah duman çoğunlukla karbon ihtiva eder ve bu doğaya zararlı değildir (CO ile karıştırmamak gerekir). EGR bence hiç yoktan Emisyon düşürme uğruna bizim hayatımıza girmiş bir beladır (İnternetteki AKK gibi).

    Hatalarımız var ise affola.
  • Sertan bey,

    İyi yorumunuz için teşekkürler. Amerikayı bide biz keşfettik kendi sonuçlarımıza ulaşmaya çalıştık. İlk yazımda çok az araştırma sonucunda yorum yapmıştım, esasında konu sadece Vezir beyin herkezi sindirme çabasına benim tepkimdi.

    Ben havacılık sektöründe çalışıyorum otoriteler konusunda bir miktar deneyimim var, bu deneyim belkide bukadar tepki vermeme neden oluyor. Eskiden üretilen sistemlerde uzun ömür>kalite>Maliyet>performans olarak bir dizayn politikası vardı, şimdi ise Maliyet>performans>kalite>uzun ömür olarak değişti. Anladılar ki 1 milyon km kullanabilen bir dizel yakıt pompası yedek parça satışına kötü bir etki yapıyor. :) Eskiden sattıkları sağlam arabalardan kazandıklarını şimdi yedek parçadan kazanmalılar çünkü yukarıda başka bir arkadaşın dediği gibi yeni araçtan para kazanılmıyor.


    Havacılıktan örnek verirsek; sıfır uçak aldığınızda herbiri 10-15 M USD lik motorları bedava veriyorlar ama bakım anlaşması imzalarsan :) dönem yedek parça ve bakımdan kazanma dönemi malesef. Kötü sistem koyacaklar ki bakımdan kazansınlar. 50 yıldır balataların üstünde olan yayı alıp volana koydular. kazanç ; volan satılmıyordu satışları patladı :) (opel) 300 bin km de bozulmayan volanlar 100 bin görmez oldu. Balata 500 tl volan 2000 tl :) Hesabı siz yapın.
  • quote:

    Vezir beyin herkezi sindirme çabasına benim tepkimdi.


    Sayın MrStyX

    lütfen yorumlarınızın içindeki ilgili şahsi düşüncenizi silin veya değiştirin .Sabır göstermeden yorum yapmak yeni nesillin en büyük zaafı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 8 Ocak 2015; 16:43:45 >
  • İstanbul Kadıköy'de yaşıyorum ve özellikle caddelerdeki havanın kaliesi son iki üç yıldır hissedilir derecde arttı.

    Malesef konu teknik zeminden çıkmış. 4. sayfadaki argümanlarıma bir karşı fikir gelmediğinden teknik kısmına girmiyorum. Memlekette akciğer kanseri %30'larla artarken ancak Avrupa'nın getirdiği Euro 4 ve 5 ile şehirdeki havanın kalitesi biraz yükseldi. EGR de bunun çok önemli bir parçasıdır. Euro 6 da yolda, 2015'le beraber üretime geçildi.

    Yarım doktor insanı canından eder derler. İnsanla birebir etkileşimde çalışmadıkları için pek görülmezler belki ama yarım teknisyenler aslında daha çok insanı canından eder. Otobüslerden yürüyen merdivenlere kadar senede yüzlerce kişi canından yarım işlerden dolayı olur aslında. Dizel arabalarının valflerinde görmek istemeyecekleri kurumları başkalarının kalp kadar hayati yaşam organlarına göndermekte bir sakınca görmeyecek teknisyenler de malesef vardır. Neyse ki yaşamı makinasının, hatta icadının önünde tutan, buna inanmış mühendislerle teknisyenler çoğunluktadır ki tekniğin geleceğini de onlar çizmektedir.

    Neticede Avrupa'ya da, onun özentilerine de çok çok teşekkür ederim. Neyse ki AB var da biraz olsun nefes almaya başlayabildik. Artık arasıra cam çerçeve bile açabiliyoruz. Yoksa işimiz bizim kasaplara kalsa halimiz duman.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    İstanbul Kadıköy'de yaşıyorum ve özellikle caddelerdeki havanın kaliesi son iki üç yıldır hissedilir derecde arttı.

    Malesef konu teknik zeminden çıkmış. 4. sayfadaki argümanlarıma bir karşı fikir gelmediğinden teknik kısmına girmiyorum. Memlekette akciğer kanseri %30'larla artarken ancak Avrupa'nın getirdiği Euro 4 ve 5 ile şehirdeki havanın kalitesi biraz yükseldi. EGR de bunun çok önemli bir parçasıdır. Euro 6 da yolda, 2015'le beraber üretime geçildi.

    Yarım doktor insanı canından eder derler. İnsanla birebir etkileşimde çalışmadıkları için pek görülmezler belki ama yarım teknisyenler aslında daha çok insanı canından eder. Otobüslerden yürüyen merdivenlere kadar senede yüzlerce kişi canından yarım işlerden dolayı olur aslında. Dizel arabalarının valflerinde görmek istemeyecekleri kurumları başkalarının kalp kadar hayati yaşam organlarına göndermekte bir sakınca görmeyecek teknisyenler de malesef vardır. Neyse ki yaşamı makinasının, hatta icadının önünde tutan, buna inanmış mühendislerle teknisyenler çoğunluktadır ki tekniğin geleceğini de onlar çizmektedir.

    Neticede Avrupa'ya da, onun özentilerine de çok çok teşekkür ederim. Neyse ki AB var da biraz olsun nefes almaya başlayabildik. Artık arasıra cam çerçeve bile açabiliyoruz. Yoksa işimiz bizim kasaplara kalsa halimiz duman.


    sayın Karbon 12 ,

    aslında kavramlar bize dayatma olarak gönderilmese zaten ne bireysel nede hükümetlerin bu konuda önlem alabilmesini beklemek doğru olur. Neyse ki EU normları bazı sonuçlara bakarak birçok şeyin sınırlarını önceden çizebildi , darısı CO2 sınırlamasına diyelim.(gerçi bu konuda geç kalındı dünya için geri dönülmez tarih 2015 idi yanlış hatırlamıyorsam ve hiçbir mutabakat sağlamadan bölgesel savaşlara yoğunlaşıldı )

    Bu konuda çok kaynak var ama belki üstünkörü de olsa bilgilendirme adına hangi gazların ne gibi zararları var ,sorusu için Türkçe bir link vermenin uygun olacağını düşündüm.Konu yıllara yayılınca yeni katılımcıların da eksikliklerini bir nemze de olsa gidermesine faydası olacaktır .

    http://www.google.com.tr/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=8&cad=rja&uact=8&ved=0CEMQFjAH&url=http%3A%2F%2Fabs.mehmetakif.edu.tr%2Fupload%2FD007_320_dosya.pptx&ei=ZJ2uVIXrOszjatWWgZAJ&usg=AFQjCNE_ToBebtoljNAq0g571TArXU7cyg&sig2=LYwbW5l3KHQ4tk_TUNxfqQ
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir
    sayın Karbon 12 ,

    aslında kavramlar bize dayatma olarak gönderilmese zaten ne bireysel nede hükümetlerin bu konuda önlem alabilmesini beklemek doğru olur. Neyse ki EU normları bazı sonuçlara bakarak birçok şeyin sınırlarını önceden çizebildi , darısı CO2 sınırlamasına diyelim.(gerçi bu konuda geç kalındı dünya için geri dönülmez tarih 2015 idi yanlış hatırlamıyorsam ve hiçbir mutabakat sağlamadan bölgesel savaşlara yoğunlaşıldı )




    pek tabii doğru. Bilmek otomatikman kişiye de sorumluluklar yüklüyor diye düşünüyorum. Sorumlulukla araştırmalı, bilimsel kavramları fazla savruk kullanmamalı. Açıklık, evrensellik olmayınca bilim de aslında bilim olmuyor. Bireyden de vezgeçemiyorum, vazgeçemeyiz. ABD'deki örgütlenme ve bireylere tanınan haklar sayesinde bu sorunlar ortaya çıkabildi. Yine merkezde kişi, birey vardı. Avrupa aslında bir domino etkisiydi. Hep on sene sonradır ama yine merkezde kişi ve hakları var... Sağlık hakkı, teknik insan için açıklama hakkı. Bugün aynı sorumluluğu Tayvan bile göstermeye çalışıyor. Burada gazetelerin İstanbul'daki seviyeleri yayınlayamadığı zamanlar olmuştu, ama hızlı medyayla bu sorunlar kısmen aşılıyor diye düşüünüyorum. Problemimiz, analitik bilgi. Hızın bir ona faydası olamıyor. İnternet de fayda etmiyor, eğitim de giderek analitik kalitelerden uzaklaşıyor.

    Önce kurşunu yasakladılar, hatırlarsınız, bütün motorlar bozuluyordu :) Dar çerçevede doğru ama acaba kaybedilen büyük resme değiyor mu... Teknik insan godzillaya dönüşmemek için entellektüel olmak zorunda bence. Katalitik konvertörü makina mühendisleri buldular. Bence yükseltgenme/indirgenme denklemleri makina mühendislerini pek işi değildi... zaten teker teker elementleri deneyerek bulmuşlar, delinin posteki sayması gibi bir iş. Herhalde otomotiv ar-ge tarihinde böyle bir şey daha yoktur. Ama işte, sorumluluk böyle bir şey herhalde... Öyle veya böyle bugün meslekler 1970'lerdeki saygınlıklarından uzaklaştılar gibi... Sadece işine bakan profesyonel olmaz. Bir kurumda Fordizm'in yedek parça yaptığı bir aygıta dönüşebilir. Bugün TÜV ve türevi masumları kötü profesyonelden kısmen de olsa koruyor.

    Kurşunun hemen arkasından bu NOx / nitratlı emisyon belası sınırlanmıştı. Teknik her zaman üstünkörü anlaşılamıyor... sadece yanma teorsi bir sömestr ders olabilir. Ama 40'ıncı yılı oldu EGR'nin, hala neler iddia ediliyor. Bu başlık Orman Bakanlığı'na şikayet edilse DH silmek zorunda kalabilir. Ama işte, "eski" kafalıyız galiba.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir
    sayın Karbon 12 ,

    aslında kavramlar bize dayatma olarak gönderilmese zaten ne bireysel nede hükümetlerin bu konuda önlem alabilmesini beklemek doğru olur. Neyse ki EU normları bazı sonuçlara bakarak birçok şeyin sınırlarını önceden çizebildi , darısı CO2 sınırlamasına diyelim.(gerçi bu konuda geç kalındı dünya için geri dönülmez tarih 2015 idi yanlış hatırlamıyorsam ve hiçbir mutabakat sağlamadan bölgesel savaşlara yoğunlaşıldı )




    Kurşunun hemen arkasından bu NOx / nitratlı emisyon belası sınırlanmıştı. Teknik her zaman üstünkörü anlaşılamıyor... sadece yanma teorsi bir sömestr ders olabilir.
    Ama 40'ıncı yılı oldu EGR'nin, hala neler iddia ediliyor. Bu başlık Orman Bakanlığı'na şikayet edilse DH silmek zorunda kalabilir. Ama işte, "eski" kafalıyız galiba.



    Sayın Karbon 12,

    Bu konuda egr'nin motora etkisi-performansa etkisi-yakıt tüketimine etkisi-çevreye etkisi tartışılıyor.

    Bir kişi bile egr'nin emisyonlar üzerindeki olumsuz etkisini savunmadı. Egr'yi iptal edin, NOx düşüyor demedi.

    Tam aksine egr iptalinden sonra emisyonların neden yükseldiğini anlattım bu konuda.

    Bu konunun şikayet edilmesine gerek yok. Belediyelerin toplu taşıma araçlarına gereken denetimler yapılsa ve emisyon normlarına göre elense ülke karışır seferlerin 4 te 1'i yapılamadığı için.

    Buradan egr ile ilgili birçok bilimsel makaleyi, testi paylaştım. Kullanıcı iptallerinin pratikteki sonuçları konuşuldu.

    ssh gelirlerini biliyor musunuz bilmiyorum fakat otomotiv sektörü bunun üstünde duruyor. Bugün euro5 Ford Fiesta dizel egr'si 700 lira, vw jetta dizel egr'si 1000 lira.

    Egr'nin doldurduğu emme manifoldunu temizleyen yetkili serviste görmedim.Genellikle değişiliyor.Emme sisteminde bulunan sensörleride arızalandığında üç haneli fatura ile karşılaşılıyor.

    Kurumdan dolayı sübaplara zararı ? Pistonlara yapışan kurumlar ?

    Tartışılan konular bunlar.

    Eski kafalı olmadığımızı az çok anlamışsınızdır.

    Saygılar.
  • sayın winniesertan ,

    Konu çok dağıldı inanın ki ne yazdığımı okumak bile kendi açımdan bana zor gelmekte.

    Ancak konunun teknik, çevresel ve felsefi etkileri olarak 3 ana başlık altında düşünülmesi gerektiği ortaya çıkmakta .

    teknik konusundan ben eminim ama sizler nasıl emin olursunuz veya ikna olursunuz orasını bilemiyorum ancak mühendis kökenli olanlar için doğrular zaman içinde mutlaka anlaşılır benim de hatalı bir tespitim varsa bunu anlayabilirim ,tek fark karşınızdakinin de teorik olarak konuya hakimiyetidir. Pratik hakimiyet konusu bu başlığın dışında kalması gereken ve bireysel tercih ile ilgilidir.


    Bireysel tercih söz konusu olduğunda ise çevre ve felsefi değerler ortaya çıkmakta.

    Çevresel zararları üzerinde herkes aşağı yukarı hemfikir olduğuna göre EGR nin gerekliliği üzerinde tartışılması pek bir anlam ifade etmemektedir.

    Felsefi açılımı bence araç için harcayacağınız para veya emekten çok daha önemlidir. Genç nesillerin sahip çıkması gereken konu burasıdır , yoksa sökmüşün takmışın hepsi boş işler .

    Neden felsefi açı önemlidir.

    Çünkü toplumların bireysel fikirlerinin önce bölgesel yönetim sonra kitlesel istekleri hükümetler açısından anlaşılabilmesi için, talebin birden çok kişiden başlayarak kitlesel olarak istenmesi bunun için kitlesel bilinç oluşturulması gerekmektedir.

    Kitlesel bilinç kendisi için parandan daha çok önemli olan bir konuda Sağlık , çevre , çocukları için yaşanabilir bir çevre ve adalet içerikli olarak hükümet ve alt bakanlıklarının uygulamaları için istenmesi gerekmektedir.

    Hiçbir kurum bir yerden istek dayatmacı olmadıkça bunu kanuna hukuka , cezaya bağlamak istemez. Bu istek bazen uluslar arası sözleşmeler gereği gelir , bazen bölgenin toplumunun isteği olarak gelir, bazen de Eu normları gibi uzun soluklu bilimsel çalışmaların sonucunda firmalara dayatımcı olarak gelmektedir. Eğer sizler baştan bir ürünün gereksiz ve tasarımının birey için faydadan çok zarar getirdiğini ifade ederseniz ,bunun firmalar üzerinde ve zincirleme mekanizmaların çalışmasının önünü tıkayıcı bir rol alacağını da öngörmeniz gerekmektedir. Bu konu bilinçli veya bilinçsiz olarak yapılabilir.

    Bütün mesele savunduğunuz konunun çok basitten başlayarak nereye gidebileceğini felsefi olarak zihninizde oluşturulması veya oluşturulmamasıdır. Yoksa tak çıkar bırakınız bunu fabrikalar düşünsün .


    Gelelim işin teknik kısmına , bu konuda ilettiğiniz tübitak belgesinde sonuçların kesin ve değişmez olmadığını ve ilgili noktaları yazdığımı hatırlıyorum. Her deney kendi açısından teknik olarak değişmez sonuç vermeyebilir, firmaların reklamları da bu kapsamdadır.

    ben size yeni bir test veriyorum bunu tarafsız olarak inceletyiniz ve egr nin verime katkısını ve BSFC da eksi noktalarının bariz olarak olmadığını fark edebileceğini yanı gönülden umuyorum. Mühendis oldunuz ise aynı sonuçları görmemiz gerekli diye düşünüyorum.

    http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1110016812000907

    sonuç :
    EGR is a very useful technique for reducing the NOx emission. In the present research, experimental investigations were conducted to study the effect of EGR on performance and emissions of a diesel engine. EGR displaces oxygen in the intake air by exhaust gas re-circulated to the combustion chamber. Exhaust gases lower the oxygen concentration in combustion chamber and increase the specific heat of the intake air mixture, which results in lower flame temperatures. Reduced oxygen and lower flame temperatures affect performance and emissions of diesel engine in different ways. Thermal efficiency is slightly increased and BSFC is decreased at lower loads with EGR compared to without EGR. But at higher loads, thermal efficiency and BSFC are almost similar with EGR than without EGR. Exhaust gas temperature is decreased with EGR, but NOx emission decreases significantly. It can be observed that 15% EGR rate is found to be effective to reduce NOx emission substantially without deteriorating engine performance in terms of thermal efficiency, BSFC, and emissions. At lower loads, EGR reduces NOx without deteriorating performance and emissions. At higher loads, increased rate of EGR reduces NOx to a great extent but deteriorates performance and emissions. Thus, it can be concluded that higher rate of EGR can be applied at lower loads. EGR can be applied to diesel engine without sacrificing its efficiency and fuel economy and NOx reduction can thus be achieved. The increase in CO, HC, and PM emissions can be reduced by using exhaust after-treatment techniques, such as diesel oxidation catalysts (DOCs) and soot traps.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir


    http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1110016812000907

    sonuç :
    EGR is a very useful technique for reducing the NOx emission. In the present research, experimental investigations were conducted to study the effect of EGR on performance and emissions of a diesel engine. EGR displaces oxygen in the intake air by exhaust gas re-circulated to the combustion chamber. Exhaust gases lower the oxygen concentration in combustion chamber and increase the specific heat of the intake air mixture, which results in lower flame temperatures. Reduced oxygen and lower flame temperatures affect performance and emissions of diesel engine in different ways. Thermal efficiency is slightly increased and BSFC is decreased at lower loads with EGR compared to without EGR. But at higher loads, thermal efficiency and BSFC are almost similar with EGR than without EGR. Exhaust gas temperature is decreased with EGR, but NOx emission decreases significantly. It can be observed that 15% EGR rate is found to be effective to reduce NOx emission substantially without deteriorating engine performance in terms of thermal efficiency, BSFC, and emissions. At lower loads, EGR reduces NOx without deteriorating performance and emissions. At higher loads, increased rate of EGR reduces NOx to a great extent but deteriorates performance and emissions. Thus, it can be concluded that higher rate of EGR can be applied at lower loads. EGR can be applied to diesel engine without sacrificing its efficiency and fuel economy and NOx reduction can thus be achieved. The increase in CO, HC, and PM emissions can be reduced by using exhaust after-treatment techniques, such as diesel oxidation catalysts (DOCs) and soot traps.



    Sayın Vezir ;


    Verdiğiniz linki anlayabildiğim kadar okudum.Birçok makaleden toplanarak yazılmış. Daha çok NOx emisyon azalmasından bahsedilmiş. İşin verim performans yönüne gelecek olursak



    Volümetrik verime baktığınızda egr artışı ile düşüşü görebilirsiniz.

    Lafı çok uzatmaya gerek yok. Verdiğiniz bir link daha tezinizin tersini ifade ediyor.

    Saygılar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ÇAĞLAR SERTAN KASIMOĞLU -- 10 Ocak 2015; 2:57:45 >
  • Nereye bakacağınızı dahi anlayamımışsımız gerçekten teknik olarak tartışmanın anlamı kalmamıştır.

    Bakacağımız tablo termik verim ve yakıt tüketimin gerçek yorumu olan bsfc grafikleridir.

    BSFC anlamını bilmediğinizi varsayarak linki okumanızı yorumunuzu aondan sonra yazmanızı öneririm.

    http://en.m.wikipedia.org/wiki/Brake_specific_fuel_consumption



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 10 Ocak 2015; 10:03:27 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    Nereye bakacağınızı dahi anlayamımışsımız gerçekten teknik olarak tartışmanın anlamı kalmamıştır.

    Bakacağımız tablo termik verim ve yakıt tüketimin gerçek yorumu olan bsfc grafikleridir.

    BSFC anlamını bilmediğinizi varsayarak linki okumanızı yorumunuzu aondan sonra yazmanızı öneririm.

    http://en.m.wikipedia.org/wiki/Brake_specific_fuel_consumption

    Sayın Vezir,

    Siz yine siyaset yapıyorsunuz. Lafları çarpıtıyorsunuz. Sanki size egr iptalinden sonra NOx emisyonları artar diyen var. Tartışmazsanız tartışmayın !

    Volümetrik verimin ne olduğu, volümetrik verimin artmasının motor gücüne etkisini,volümetrik verimi nelere bağlı olduğunu, testin yapıldığı atmosferik motorda bile egr yapıldığında volümetrik verimin düşünün görün.

    Yeni nesil turboşarj motorlardan elde edilen yüksek güç ve torkun neye dayalı olduğunu araştırın lütfen.

    Siz tübitak testindeki test edilen motoru beğenmemiştiniz. Kendi verdiğiniz örnekteki motoru inceleyiniz.

    Ve pratik kısmına da bir göz atın istedim.

    Egr iptali ve sonrası için yorumları linklerden okuyunuz.

    http://www.fordclubtr.com/forum/topic/180875-arkada%C5%9Flar-egr-valfini-iptal-ettirdim/

    http://forum.****.com/teknik-yardim/36915-egr-nedir-yarari-ve-zarari.html

    http://www.techturkey.com/forum/makaleler-teknik-bilgiler/37589-egr-iptali-ve-faydalari.html

    http://www.seatclubturkey.com/cordoba/31537-egr-valfi-iptali.html


    http://www.trcitroen.com/forum/showthread.php?t=4325



    vs vs...

    Gerekli şekilde yapılan iptallerden sonraki yorumları okumuşsunuzdur.

    Ki her zaman söylediğim şeyi tekrar söylüyorum.
    EGR performansı arttırıyorsa, araç tam gaz yapıldığında neden egr valfi kapatılıyor ecu tarafından ?

    Bunun açıklamasını yapmadığınız.

    Bakın sadece yüksek devirde demiyorum. Rölantide tam gaz yapıldığı anda neden egr valfi kapanıyor ?



















  • 
Sayfa: önceki 2021222324
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.