Şimdi Ara

YARI OTOMATİK NE DEMEK?

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
51
Cevap
1
Favori
214.628
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Easytronic kullanıcısı olarak kısaca anlatıyım (Ne kadar kısa olur bilemem)

    Araç otomatik. Yani görünürde debriyaj yok. Ancak aracın kendinde debriyaj var. Aracın devri geldiği zaman bir robot sizin yerinize vitesi değiştiriyor. Düz vites değişir gibi bunu hissediyorsunuz.

    Düşük devirde vites değiştiriyor. Yokuş yukarı çıkarken araç boğulmadıkça da vitesi değiştirimiyor. Çünkü araç düşük devirde vites değiştirdiği için yakıt ekonomisi yapıyor. Bazı durumlarda da düz vitesten daha az tükettiği de varsayımlar arasında.

    İsterseniz manuel mod olarakta kullanabiliyorsunuz. Manuel modda kullanırsanız istediğiniz devirde vites değiştirebilirsiniz. Bu da yakıtı yükseltir.

    İki aracı kıyaslarsak eğer Golf DSG şanzumanı örneğin 100 KM'de şehir içi 8 - 9 LT yakıyorsa Astra'nın easytronic vitesi daha düşük. 7 - 8 LT civarında yakıyor. Kullanıma göre bu daha da düşer tabiki.

    Umarım yardımcı olabilmişimdir.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: gyrmann

    basitçe soyle açıklayabilirim.
    bu tip şanzumanlar da d konumunda araç surekli gaz almaz.
    daha az yakıt tuketımı hesaplanır ve maliyet olarak da daha uygun bir şanzumandır.
    ancak tam otomatik gibi davranamaz.bayırda falan kacırır aracı.
    yani bir nevi debriyajsız manuel gibi de dusunebilirsiniz.


    doğru.ama multitronic yarı otomatik değil. audinin tiptronic vitesi
  • yarı otomatik araçlar rampada alışmayanlar için bazı sorunlar yaratabilir çünkü araç rampanın eğimine göre tam otomatik araçlar gibi gaza cevap vermiyor,alıştıktan sonra mesele yokata alışana kadar rampada sorun yaşanıyor.yani tam otomatikte aracın gazı ve freni haricinde tüm kontrol araçta,yarı otomatikte ise debriyaj olmasa bile aracın kontrolü %50 sizde %50 araçta.
  • Yarı otomatik şanzuman diye genellemek yanlış.

    Her markanın kendi sistemi var. Kimisi tork konvertörü kullanıyor, kimisi balata kullanıyor. Kimisi de CVT sistem kullanıyor ki asıl gerçek CVT Türkiye'de çok az...

    Marka bazında sorarsanız daha net cevaplar alırsınız...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: nemesis

    aracı kaçırması ne demek kaçırınca noluyo?

    Yokuşta geriye kaçırması.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kalsiyum 17 -- 31 Mart 2008; 15:11:53 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: giza

    arkadaşlar birisi bu yazıya açıklama getirsin yav.ne demek 1 ben 2 yi araba 3 ü yine ben.....
    quote:

    Orjinalden alıntı: serty23

    Arkadaşım yarı ototmatik harika bişeyy, şimdi otomatik viteste normalinde 5 vites warsa 5 inide otomatik olarak şanzuman atıyor, yarı otomatikse ise 1 . vitesi sen 2 . vitesi o atıyo bi şekilde iş birliği yanii, 3. vitesi gene sen 4 ü o atıyo karışık bişyy yaniii aslında




    Arkadaş espiri yapmaya çalışmış. Takma hocam.
  • easytronic,multitronic,speedgear v.s.

    bu isimler markaların kendi araçlarında otomatik viteslere verdiği isimler.yanılmıyorsam bu vitesler yarı otomatik olarak geçiyor.yarı otomatik tam olarak ne demek? diğer otomatiklerden farkı nedir?

    daha önce bu tip araç hiç kullanmadım.kullanan arkadaşlar yardımcı olursan sevinirim.



  • basitçe soyle açıklayabilirim.
    bu tip şanzumanlar da d konumunda araç surekli gaz almaz.
    daha az yakıt tuketımı hesaplanır ve maliyet olarak da daha uygun bir şanzumandır.
    ancak tam otomatik gibi davranamaz.bayırda falan kacırır aracı.
    yani bir nevi debriyajsız manuel gibi de dusunebilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gyrmann -- 29 Mart 2008; 22:43:39 >
  • Benim bildigimde hem otomatik hemde triptonik gibi vites hareketleri ile vitesi gecirebilmen diye biliyorum yanlisim olabilir
  • multitronic vitesler CVT şanzımanlar gibi kademesiz vites değiştirirler.
    değişken geometrili kasnaktan ilham almışlardır.

    multitronic şanzımanlar ilk çıktığı zamanlarda 350nm torktan fazlasını taşıyamıyordu.
    şimdi ne oldu bilemem.

    ayrıca tiptronic ile multitronic'in aynı şey olduğunu düşünmüyorum.
  • bu viteslerde park modu yok hangi modda bırakılıyor.
  • Hiç bir modda bırakılmıyor. Aracı stop etmeden önce A1 veya M1 konumunda bırakıp el frenini çekip kontağı kapattığınızda tamamdır. Araç viteste kalıyor.
  • arkadaşlar herkese teşekkür ederim.peki bu araçlarda debriyaj balatası varmı?otomatik araçalarda yok diye biliyorum.
  • Var tabiki.
  • teşekkürler
    quote:

    Orjinalden alıntı: Ünal Korkmaz

    Var tabiki.
  • Şehir trafiği için en uygunu bana göre DSG tarzıdır. Easytronicte vites geçişlerini aşırı hissedebilirsiniz.
  • hocam ben açıkçası corsa easytronic istiyodum.onun için bu konuyu açtım.vites geçişleri çok mu vuruntulu,çok rahatsız edermi.çünkü dsg alabilmek için 3-4 corsa parası toparlamak lazım.açıkçası performans beklentim hiç yok.tavsiye etmezmisin.
    quote:

    Orjinalden alıntı: Ünal Korkmaz

    Şehir trafiği için en uygunu bana göre DSG tarzıdır. Easytronicte vites geçişlerini aşırı hissedebilirsiniz.
  • Tabiki tavsiye ederim. İlk başlarda çok rahatsız eder. Sonradan alışırsın. Bazı durumlarda sert kalktığında çok çok belli oluyor. Ama yumuşak kalkışlarda sorun olmuyor. Zaten 3. vites ve üstünden sonra onu pek hissetmiyorsun. Araç hızını devrini alıyor.

    Performans konusunda endişen olmasın Corsa'larda bu vitesi kullanıyor (bazıları) Performans istiyorsan Manuel moda alırsın düz gibi kullanırsın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ünal -- 30 Mart 2008; 21:34:21 >
  • eywallah hocam.baya aklıma takılan sorular vardı.
    quote:

    Orjinalden alıntı: Ünal Korkmaz

    Tabiki tavsiye ederim. İlk başlarda çok rahatsız eder. Sonradan alışırsın. Bazı durumlarda sert kalktığında çok çok belli oluyor. Ama yumuşak kalkışlarda sorun olmuyor. Zaten 3. vites ve üstünden sonra onu pek hissetmiyorsun. Araç hızını devrini alıyor.

    Performans konusunda endişen olmasın Corsa'larda bu vitesi kullanıyor (bazıları) Performans istiyorsan Manuel moda alırsın düz gibi kullanırsın.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.