Şimdi Ara

*KİA SPORTAGE,SOUL VE SORENTO KULÜBÜ* (34. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.339
Cevap
14
Favori
356.399
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3233343536
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • jeep and car diye bostancı tarafında özellikle suv cinsi araçlara yönelik aksesuar yapan bir firma var.onu önerebilirim.google dan internet ve yazışma adresini alabilirsin.istanbulda oturuyorsan gidip firmaylada görüşebilirsin
  • sportage kullanan arkadaşlar benim dikkatimi çeken önemli bir konuyu sizlerle paylaşmak istedim.sportageların avrupa euro ancap crash testleri yapılmamış.bunun sebebini bilen varmı?bu sitede sorentonun testi mevcut,ayrıca hyundai tuscon ve santa fe nin de testleri var.ancak amerikada yapılan crash testlerinde sportage için önden,yandan ve direk çarpmalarına 5 yıldız verilmiş,ancak görüntüleri mevcut değil.you tube da sportage ın 1 saniyelik yandan ve önden çarpma testlerinin görüntüleri var ama genelde tuscon ile beraber değerlendiriyorlar.birde en sun ıhss nin yaptığı tavan testlerinde sportage 12 suv arasında en zayıf olanı seçilmiş.buda beni bir sportage kullanıcısı olarak üzdü.acaba bu testler taraflımı yapılıyor diyede düşünmeye başladım sizler ne dersiniz?
  • amerikan testlerinden geçmek çok zor değil açıkçası..
    doğru, euroncap ta testi yok, ama tucson ile tamamen aynı olduğu için sportage ın da alacağı puan aynı olacaktır...
    tavan değerlendirmesi nasıl yapılıyor blmiyorum ama, dediğiniz gibi, tedirgin edici, sonuçta kullanma klavuzunda bile virajlara sert girmeyin devrilebilir diye bi ibare var, Allah korusun o zaman ne olur durum...
  • http://www.iihs.org/videos/default.html adresinden girip suvların tüm detaylarını görmek mümkün.tavan testinde özellikle sportage ın videosunu koymuşlar.tavan resmen kaşarlı tost gibi yamuluyor.vw tiguan en yüksek puanı toplamış.tavanında çok az deformasyon oluşmuş.nerde kaldı sportage ın 1700 kg ağırlığı.adamlar nereye kullanmış bu kadar ağırlığı anlayamadım.en azından tavan sacını ve a sutununu daha sağlam ve çelik kuşaklar kullanarak bu ağırlığı hak ederdi yani boşu boşuna 1700 kg lık bir ağırlık var.
  • Sayın Sportage kullanıcıları,

    Sizlere bir sorum olacak. Tucson ve Sportage'ı karşılaştırdığım zaman boyutlarının birebir aynı olduğunu görüyorum. Bu gayet doğal, Hyundai ve Kia ortak platform araçlar üretiyorlar. Ancak bana tuhaf gelen iki aracın bagaj hacimlerini karşılaştırdığım zaman Sportage'ın bagaj hacmi 667 litre olarak verilirken Tucson'ın bagaj hacmi 325 litre olarak veriliyor. İşin daha da garip tarafı Hyundai'nin İngiltere sitesindeki verilere baktığımda Tucson'ın bagaj hacmi 644 litre görünüyor. İngiltere sitesinde verilen değerler mantıklı gibi dursa da hangisinin doğru olduğunu anlamadım. Bunu en iyi siz kullanıcılar bilebilir diye düşünüyorum. Konu hakkında bilgisi olanlar yorumlarını yazarlarsa sevinirim.

    Not: Üşenmezseniz aracınızın bagajının en boy ve derinliğini ölçebilirseniz daha da iyi olur.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: dbdanisman

    Sayın Sportage kullanıcıları,

    Sizlere bir sorum olacak. Tucson ve Sportage'ı karşılaştırdığım zaman boyutlarının birebir aynı olduğunu görüyorum. Bu gayet doğal, Hyundai ve Kia ortak platform araçlar üretiyorlar. Ancak bana tuhaf gelen iki aracın bagaj hacimlerini karşılaştırdığım zaman Sportage'ın bagaj hacmi 667 litre olarak verilirken Tucson'ın bagaj hacmi 325 litre olarak veriliyor. İşin daha da garip tarafı Hyundai'nin İngiltere sitesindeki verilere baktığımda Tucson'ın bagaj hacmi 644 litre görünüyor. İngiltere sitesinde verilen değerler mantıklı gibi dursa da hangisinin doğru olduğunu anlamadım. Bunu en iyi siz kullanıcılar bilebilir diye düşünüyorum. Konu hakkında bilgisi olanlar yorumlarını yazarlarsa sevinirim.

    Not: Üşenmezseniz aracınızın bagajının en boy ve derinliğini ölçebilirseniz daha da iyi olur.



    walla o olayı ben de merak ediyorum ama olay şundan kaynaklanıyor sanıyorum:
    eski aracımız vectraydı ve bagaj hacmi 500lt civarıydı. bu araca geçince bagaj hacmi küçüldü baya yani 350lt civarı olmuştur büyük ihtimalle. eğer bagajın üstündeki perdeyi kaldırırsanız tavana kadar bi 650lt lik yer elde ediyorsunuz inşallah kia bunu düşünüp de çakallık yapmamıştır..
    yada, arka koltukları yatırırsanız böyle birşeyle karşılaşırsınız diyecem ama arka koltuklar yatınca 1000lt ye yakın hacim çıkıyordur ortaya, 650 ile kalmaz..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: dikmenibo

    walla o olayı ben de merak ediyorum ama olay şundan kaynaklanıyor sanıyorum:
    eski aracımız vectraydı ve bagaj hacmi 500lt civarıydı. bu araca geçince bagaj hacmi küçüldü baya yani 350lt civarı olmuştur büyük ihtimalle. eğer bagajın üstündeki perdeyi kaldırırsanız tavana kadar bi 650lt lik yer elde ediyorsunuz inşallah kia bunu düşünüp de çakallık yapmamıştır..
    yada, arka koltukları yatırırsanız böyle birşeyle karşılaşırsınız diyecem ama arka koltuklar yatınca 1000lt ye yakın hacim çıkıyordur ortaya, 650 ile kalmaz..



    Web sayfalarında yazan veriler çok kafa karıştırıcı. Tucson için Hyundai.com.tr 'de koltuklar dik konumda 325 lt yatırıldığında 805 litre verilirken, Hyundai.co.uk sitesinde 644/1850 veriliyor. Sportage için ise en azından com.tr ve co.uk sayfaları aynı bilgiyi veriyor. Ama bilgilerin çelişkili olması zaten insanı şüpheye düşürmeye yetiyor. Herhalde en güzeli en büyük boy, en ve yüksekliği ölçüp brüt hacmi hesap etmek. Benim şu anki aracımda brüt hacimle net hacim arasında %60'lık bir bağıntı var. Sanırım bu genele de uygulanabilir.




  • Selamun aleyküm arkadaşlar Rabbim bu genç yaşta banada bir 4x4 nasip etti. Yalnız daha önce hep otomobil kullandım. Siz tecrübeli arkadaşlardan kullanımda dikat etmem gereken herhangi birşey varmı. Birde hafif arazi şartlarında köy yolarında (yayalalara çıkarken) nasıl kullanmayı önerirsiniz.

    Herkeze saygılar,
  • quote:

    Orjinalden alıntı: maydemir_

    Selamun aleyküm arkadaşlar Rabbim bu genç yaşta banada bir 4x4 nasip etti. Yalnız daha önce hep otomobil kullandım. Siz tecrübeli arkadaşlardan kullanımda dikat etmem gereken herhangi birşey varmı. Birde hafif arazi şartlarında köy yolarında (yayalalara çıkarken) nasıl kullanmayı önerirsiniz.

    Herkeze saygılar,



    hayırlı olsun, kazasız belasız kullanırsınız inşallah

    virajlara hızlı girmeyin, araç hertürlü kaymaya müsait, malum ağır ve yüksek. ayrıca takla tehlikesi de var, yani sakin kullanmaya çalışın.. yokuşlarda şanzımanı manuel moda alıp motor freniyle inebilirsiniz rahatça..
    aracın ön takımlarını çok zorlamayın, her ne kadar arazi aracı da olsa, alt yapısı normal bir otomobille aynı sayılır..esp yi kapatmamaya çalışın..yokuşta kalkışta el freni kullanmaya gerek yok.
    kar yağdığı zaman 4x4 modu kilit moduna getirmenizi tavsiye ederim, çünkü 40km hızdan sonra araç 4x4 moddan çıkıyor sadece önden çekişe geçiyor, 4x4 ü kitlerseniz köprülerden falan geçerken sorun yaşamazsınız karlı zamanlarda


    dbdanisman@
    çok enteresan, acaba hacim birimlerini mi yanlış çevirdiler




  • maydemir arkadaş hayırlı olsun allah kasasız ve belasız binmek nasip etsin.genelde 4x4 araçları alanların ancak %5 i arazi şartlarında kullanıp geri kalanı genelde aracın heybetine ve gücüne hayran olduklarından şehir içi kullanım için alırlar.en çokda bayanlar tercih ederler malum trafikte gezen magandalardan kendilerini korumak için.bu tip araçlar hem güvenli hemde sağlam olduklarından bayanlar kendilerini daha emniyette hissetmekteler.geçnlerde 1.50 boyunda bir bayanı land roverın range roverından inerken gördüm gerçekten çok komikti. neyse gelelim güvenli kullanım mevzusuna bu araçların denge merkezi normal araçlara göre daha yukardadır.yükseklik ve araç dingil mesafe oranları arasında bayağı fark olduğundan virajlarda ve keskin dönüşlerde yan yatma eğilimi oldukça fazla.bu yüzden normal binek araçlara göre dah yavaş virajlara girmek gerekir.arazide dikkat edilmesi gereken en önemli şey dik egimli iniş ve çıkışlarda aracı düz kullanmak yani yanlamasına ne çıkacan nede inecen.zaten aracın 30 derecelik yaklaşma ve uzaklaşma açıları var,19 derecelikte yanlamasına gidebileceği bir açısı var.tabi bu ölçüler sportage için geçerli sorentoda sanırım biraz daha farklı.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: dikmenibo


    dbdanisman@
    çok enteresan, acaba hacim birimlerini mi yanlış çevirdiler



    Ben de aynı olasılığı düşündüm. İngilterede eskiden hacim birimi olarak feetküp kullanılıyordu. Şimdi her ikisi birden yazılıyor. Çeviriyi ben de yaptım değerler tutuyor. Ama hiç bir hesap Tucson ve Sportage arasındaki bagaj hacmi farklılığını hesaplayamıyor. Eğer bir iki güne kadar bu araçların sahiplerinden sağlıklı yanıt alamazsam hyundai ve kia galerilene gidip ölçmeyi düşünüyorum. Ölçtükten sonra da firmalara bu çelişkiyi düzeltmeleri için mektup yazacağım.




  • Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim arkadaşlar. Aracı çoğunlukla eşim kullanıyor ben haftasonları ve uzun yolda kullanıyorum. Kırmızı ışıkta beklerken yada trafikte beklerken vitesi N almalımıyız.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: maydemir_

    Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim arkadaşlar. Aracı çoğunlukla eşim kullanıyor ben haftasonları ve uzun yolda kullanıyorum. Kırmızı ışıkta beklerken yada trafikte beklerken vitesi N almalımıyız.


    Uzun süre beklenmeyecekse,kavşaklarda vb yerlerde durulduğunda atmamanızda yarar var.Çok kısa süre için boşuna "n" moduna almaya gerek yok.Ama kırmızıda bekliyoruz,almamız lazım.Almasak sorun olmaz,sadece araç sürekli gitmek ister.Ben aracın yorulduğunu düşünüyorum,bu yüzdende genelde ışıklarda "n" moduna alıyorum.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: dbdanisman


    quote:

    Orjinalden alıntı: dikmenibo


    dbdanisman@
    çok enteresan, acaba hacim birimlerini mi yanlış çevirdiler



    Ben de aynı olasılığı düşündüm. İngilterede eskiden hacim birimi olarak feetküp kullanılıyordu. Şimdi her ikisi birden yazılıyor. Çeviriyi ben de yaptım değerler tutuyor. Ama hiç bir hesap Tucson ve Sportage arasındaki bagaj hacmi farklılığını hesaplayamıyor. Eğer bir iki güne kadar bu araçların sahiplerinden sağlıklı yanıt alamazsam hyundai ve kia galerilene gidip ölçmeyi düşünüyorum. Ölçtükten sonra da firmalara bu çelişkiyi düzeltmeleri için mektup yazacağım.




    Arkadaşlar,

    Kendim sordum, yanıtı yine kendim buldum. Bu gün gidip Kia bayisinde Sportage'ı inceledim. Bagaj gerçekten de küçük. Muhtemelen Tucson için verilen 325 litrelik bir mertebededir. Bayideki görevlinin söylediğine göre 667 litrelik hacim, bagaj dibinden tavana kadar ölçülen hacimmiş. Tabi herkes için bagaj öncelikli kriter değildir. Sportage yine de parasına göre çok güzel bir araç. Kullananlara kazasız sürüşler dilerim.




  • uzun beklemelerde n moduna aldığınızda yakıt tüketiminde avantajınız olur.yanlız n modundan d moduna aldığınızda aracın hafif öne doğru hamlesini bekleyip kalkış yapmakta fayda var yani n den d ye geçip hemen gaza yüklenmemeli,düz vitesli araçlarda çok yapılır bu.aynı şekilde d den r ye geçiştede bu konuya dikkat etmek lazım.
  • sportage direksiyonu manevra yaparken son turu çevirdiğinizde korna sesisine benzer bir ses geliyormu benim araçta böyle bir olay var bu orjinalinde böylemi yoksa bir arızamı araç dah 3500 km de servise gitmek gereklimi?
  • Avrupa'dan Anadoluya geçerken boğaziçiköprüsü trafiğinde yol bildiğiniz gibi meyilli aracı N alıp fireni kullanarak ilerelesek bir zararı varmı. Bu soruyu birazdaha genişletirsem rampa aşağı giderken vitesi N'ye getirsek bir zararı varmı. Biryerden duyduğum kadarıyla otomatiklerde boşa atmak sakıncalı diye kalmış aklımda doğru bilgiyi sizlerden alabilirmiyim. Yokuş aşağı inerken gaz pedalına basmadan aracın kendi ivmelenmesiyle hareket esnasında araç yakıt yakıyormu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi maydemir_ -- 8 Haziran 2009; 12:04:37 >
  • @maydemir_ aracınız hayırlı olsun,şu dediklerinizi hiç denemedim aklımada gelmedi açıkcası,bilemiyorum zararı varmı yokmu.

    Soul bu ayın 20'isine kaldı.
  • arkadaşlar selam arada kaldım 2005 sportage mi yoksa tucson mu?
    bazı oto sitelerine baktım sportage daha iiymiş kabin, döşemeler vs bakımından?!!
  • aliki@
    aracımız 120bin i geçti, öyle bir sorun yaşamadık, bir servise gidin derim, ço kbüyük bi problem olacağını sanmıyorum

    maydemir_@
    otomatik araçta boşa atmayın, yokuş inerken tiptronik moda geçirin yani sabit bir viteste bırakın, o zaman araç motor freni yapıyor, boşuna frenlere fazla yük bindirmemiş olursunuz. otomatik vitesle sürekli oynamamak lazım, yapacağınız 4 hareket olmalı, kırmızı ışıklarda durduktan sonra, ışık uzunsa p ye alın, kısaysa d de kalsın, yokuş inerken tiptronik moda alıp sabit viteste inin, düz yolda zaten n ye almanıza gerek yok,düz yolda d de iken şanzıman zaten sizin hızınızı kesmiyor.
    ayrıca, yokuş inerken araç d de iken motor rölanti devrine düşüyor ve bir miktar yakıt yakıyor, ama eğer tiptronik moda alırsanız, motor 1500-1700 devirin altına düşmediği sürece cut-off da olacaktır diye düşünüyorum.

    bozm@
    ben kalite olarak ikisini de aynı görüyorum kalite olarak. iç mekan tasarımı olarak sportage daha ergonomik geliyor bana.

    thin lizzy@
    neden öyle oldu hocam??




  • 
Sayfa: önceki 3233343536
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.