Şimdi Ara

CITROEN DİZEL ARAÇLARIMIZIN YAKIT DEĞERLERİNİ BURADA TOPLAYALIM... (4. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
224
Cevap
1
Favori
49.948
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • C3 92

    sehirici 6.2/100 Bugunku fiyat ile km.de 210 ykr
    sehirlerarasi 4.5/100 152 ykr

    Bazi arkadaslarin hesabina gore cok fazla yaktigini dusunuyorum aracin. 4.5 lt'yi ozel test moduyla yaktirabildim. 2 sene once tatile giderken 1 depo ile (muhtemelen 45 lt.sini devreye alsak) 820 km. yani 5.48/100 lt. yakmisti full sehirlerarasi ve nerdeyse 90 km. sabit hizla... Herkes cok rahat 1000 km. den bahsediyor. Ben 820'deyken tum yakit lambalari sonuktu, yakit bitti lambasi yanali bayagi da km. gecmisti. Yolda kalmayi bile goze alarak inatlasmama ragmen 820'den fazla bir deger goremedim.


    Siz bu araclara mazotu koklatirken koltuklari sokup, bagaji bosaltip, ruzgari da arkaniza alip mi 3.x li degerleri buraya yazarak, beni aracimdan sogutuyorsunuz. Hic mi rampasi, viraji, trafik isiklari yok sizin kullandiginiz yolda. OVA'da mi kullaniyorsunuz yahu bu aletii???

    Daha once de aracimin cok yaktigini dusunerek konu acmistim, 6000 km. sonra bakima gidecek. Bastan sona yakit sistemini bir kontrol ettirecegim.




  • Selam

    Benim aracım 2008 C4 picasso MCP

    Aracım şuan çok yeni 1300 km de ve karma 8,5 lt/100 km yakıyor.

    Benim arabam otomatik vites ve devirleri eğimli yol haricinde 2000 de atıyor. Bir sonraki devir 1400-1500 civarında başlıyor. Sizin belirttiğinize göre 1750-2100 değerinden farklı ayarlanmış. Sizce bu bir hata mı? Servisler bu değerleri değiştirebilir mi? Mesela 2000 değil de 2200 de vites atsa 1750-2100 aralığını yakalamış oluruz.

    Teşekkürler


    quote:

    Orjinalden alıntı: Yavuz

    Neyse yanlışı düzelttik. Görüldüğü üzere dizel ile benzinli farkı yeni düzeltmemizden sonra %50 civarından %40 civarına yani benzinli lehine dönüştü. Biz her ayın 15.inde bu uygulamamızı yapmaya devam edeceğiz.

    Sayın igav,

    Dizel araçlar maksimum tork devirlerinde maksimum yakıt tasarrufu yapar. Sizin aracınız için bu 1750 devir ancak bunun aşağısına düşmemeye gayret edin çünkü bu motoru yorar. En güzel cevap aslında 1750 - 2250 devir aralığında sürmenizdir. Vites değiştirirken her zaman bir alt devirde maksimum tork devrine düşmeye gayret edin yani 2500 - 3000 devir arasında. 3000 devirden fazla devir çevirmek ancak spor amaçlı kullanıma hizmet eder. Tasarruf açısından sizin aleyhinizedir.




  • GENEL OLARAK KONUYU VE İLGİLİ MESAJLARI İNCELEDİKTEN SONRA
    ANLADIĞIM KADARI İLE C4 KULLANICILARI ARAÇLARINI BİRAZ UYGUNSUZ
    KULLANIYORLAR. HELE BAZI ARKADAŞLARIN 8 LTR Ş.İÇİ DEĞERİ HAYRET VERİCİ
    ARKDAAŞLAR BUGÜN MAZOT GELMİŞ 3,4 LİRAYA AYAĞINIZIN ALTINDA BİRAZ
    DİKEN VAR MIŞ GİBİ GAZA BASMANIZI TAVSİYE EDERİM
    ÇOK DEĞİŞİK DEĞERLER GÖRDÜM KONU İÇERİSİNDE BUNLAR KULLANIM
    FARKLILIKLILARI İLE İLGİLİ BİR PROBLEM NORMAL ŞARTLARDA
    TAHMİNİMCE BU ARAÇ Ş.İÇİ 6 LTR CİVARI Ş.DIŞI NE ÇOK HIZLI NE ÇOK YAVAŞ
    4,5-5 LİTRE İLE ORTALAMA 100-120 KM HIZ İLE YOL ALINABİLİR.

    KENDİ KULLANDIĞIM ARAÇLARDAN ÖRNEK VEREYİM FORD FOCUS DA DA
    TAHMİNİM AYNI MOTOR VAR SİZİN ARACINIZLA Ş.DIŞI 4 LTR CİVARINDA YAKMAMAK
    DA MÜMKÜN FAKAT ÇOK SIKICI BİR SEYAHAT OLUYOR 4,5-5 LTR İLE GAYET ZEVKLİ
    BİR YOLCULUK OLUYOR. şİÇİ DE ORTALAMA 6,-65 LTR

    YİNE BİR ÖRNEK VW CADDY 1,9 MOTOR OLMASINA RAĞMEN Ş.DIŞI 5 LİRE İLE
    VASAT BİR SEYAHAT 5,5-6 LTR İLE KEYİFLİ BİR SEYAHAT OLUYOR




  • Yeni sattığım C3 1.4HDI orjinal 90 HP uzun kmde karışık ortalama tüketim 5.6 lt/100km,

    70.000de C4'üm box ile 135HP 6.0 lt/100km

    Yeni C5 3000kmde 2.0 HDI box ile 178 HP 9.4lt/100km (araç 1773 kg ruhsatta ve otomatik!)

    Şehir içinde çok sakin, şehir dışında süratli gittiğimden genelde şehir içi ve dışı değerlerim çok yakın seyrediyor.

    Bazı arkadaşların yazdığı şekilde, 110 HP C4'ün ne yaparsan yap (eğer sadece şehir içinde dur kalk yapmıyorsan) 8 litrenin üzerine çıkması imkansız bence, mutlaka bir sıkıntı vardır.
  • Aracımla ilk uzun yol tecrübemi toplamda 555 km ile Bursa yolculuğu ile yaşadım.

    Bunun yaklaşık 70 km si şehir içinde ve özellikle ilk 50 km si Haliçten Ümraniye kavşağına kadar çok yoğun trafikte geçti. Merterde 100 Ytl yakıt almadan önce 50 km daha gidebileceğim görünüyordu.

    Yolun yaklaşık yarısı TEM de yarısı da İzmit-Bursa yolunda geçti. TEM de genelde 90-100 Bursa-İzmit yolunda ise 80-90 arası gittim. Sadece sollama yaptığımda 120 ve üzerine çıktım. Max 190 ı gördüm.

    Yolculuğumun sonunda 555 km toplam yol ve 5,6 lt/100 km yakıt tüketimi değerlerini elde ettim.

    Belirtildiğine göre bu değer 4,5-5 civarına düşecekmiş.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ha.Mim.Ra -- 10 Temmuz 2008; 12:22:56 >
  • selamlar.benim değer 60 lt mazotla 1250 km yol yaptım klima açık ortalama100-110 km hızla.ekonomi vede performansın bütünleştiği nadir arabalardan biridir c4 ler.herkese tavsiye ederim.........
  • Selamlar,
    Aracım 2008 model 1.6 HDİ 110 hp 28,000 km.de şu an.
    evim içerenköy - iş yerim bakırköy'de, hafta içi 5 gün bu güzargahda gidip geliyorum , genelde sakin kullanıyorum , arada kaşıntısı tutan olursa haddini bildiriyorum
    Yakıt tüketimim 5,9 lt ( bende inanamıyorum ama bu kadar yakıyor araç)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Def-Tech -- 17 Temmuz 2008; 23:37:29 >
  • TARİH : 18 TEMMUZ 2008
    Eurodizel : 3.32 YTL / LT
    97 Oktan : 3.64 YTL / LT

    HESAP SİSTEMİNDE SABİT VE DEĞİŞMEYECEK DEĞERLER
    CITROEN C4 1.6 DIZEL = 4.0 LT / 100 KM
    CITROEN C4 1.6 BENZIN = 5.7 LT / 100 KM

    ORAN = (3.64 x 5.7) / (3.32 x 4.0) = 1.562 kat yani benzin dizele göre %56.2 daha pahalı

    SONUÇ: Bu ay 97 oktan daha fazla zamlandı ve makas azda olsa açıldı. 15 Haziranda %54.9 olan oran %56.2'ye çıkarak %1.3 oranında artmış oldu.
  • Herkese selam,

    2008 C4 Grand picasso MCP kullanıyorum. Bu ikinci aracım 13500 km. oldu. Diger bir başlık altında ayrıntılı yazmıştım ancak sadece yakıt degerleri başlıgı oldugu için yazıyorum.

    100km sabit hızla (Cruise Control) = 5,5lt/100 km
    120km sabit hızla (Cruise Control) = 5,7lt/100 km
    şehir içinde klima ile Adana sıcagında =6,5-7 lt/100 km.

    Karadenizi gezdim 3750 km. yaptım 4 depo yaktı, Adana - Balıkesir arası 1000 km. ortalama, 1 depo ile gidip bir depo ile döndüm.

    Her depoda mutlaka ölçümleri ve yol bilgisayarınızı sıfırlayın birde yakıt katkısı kullanmak motor ömrü ve yakıt ekonomisi için gerekli bence.

    Bu arada yakıtı mutlaka serin havalarda veya saatlerde alın. Havalar ısınınca benzincideki yakıt da ısınıyor ve yogunlugu azalıyor, buda çok bir farkettirmesede yinede bir fark bence.
  • 1600 km oldu.araç imzamdaki citroen olup en son
    940 km yol sonucu 46 litre mazot yakmış.
    Yani kısaca 100 km de 5 litre.
    Aracım otomatik.Şehirlerarası 100-120 km hızla AC ve CC açık halde bu değer elde edilmiştir.
    Hayırlı forumlar...
    Rodajdan sonra bakalım neler olacak......
  • quote:

    100km sabit hızla (Cruise Control) = 5,5lt/100 km
    120km sabit hızla (Cruise Control) = 5,7lt/100 km


    Bir yanlışınız olmasın. Yani 100 km değeriniz gayet normal ancak 120 km ile 100 km arasında sadece 0.2 lt fark olması mümkün değil ve hatta 120 km hızda ve düz yolda bu kadar az yakmanız mümkün değil. İki ihtimal olabilir. Yanlış yazmış olabilirsiniz ya da bu değeri elde ettiğiniz yolda eğim vardı.
  • Bu degerler en son Adana-Balıkesir arası yaptıgım toplam 2000 km. degerleri. Giderken ve dönüşte yol bilgisayarını sırlayıp yola çıktım. Tek farkı giderken gündüz, dönüşte gece yolculugu yaptım. Ancak degerler yol bilgisayarındaki ortalam degerler, yanlış olmadıgını biliyorum.
    Sebebine gelince giderken 60 (litre) / 5,5(litre/100)=10,9 hesaplarsak 10,9x100=1090 km. yol yaparsınız ve ben bu yolu yaptım.
    Dönüşte ise son birim yakıt kalmıştı ve güvenemeyip 90 km. yol kalmıştı tekrar yakıt aldım. Yani 60 litre / 5,7(litre/100)=10,5 hesaplarsak 10,5x100=1050 km.
    Ayrıca araçta biliyorsunki A ve B olarak iki yol ölçümü var, birini sürekli sıfırlayıp kontrol ederken digerini hiç sıfırlamadım ve 13500 km. nin ortalama degerleri bunlar... Birde sanıyorum Turbo 100 km. hızdan sonra devreye giriyor galiba.???

    Saygılar,
  • Merhaba.

    Öncelikle çok yanlış bilinen bir konuyu aydınlatayım.

    Turbonun devrede olmadığı devir yoktur. Turbonun etkin olduğu ya da olmadığı devirler vardır. Uzun yazmaya gerek yok aracı çalıştırdığınızdan itibaren ilk çevrimde yani ilk egzos gazı atıldığında turbo pervane ve palleri dönmeye başlar. Ayrıca aracı çalıştırır çalıştırmazda turboya yağ ulaşır.

    quote:

    Bu degerler en son Adana-Balıkesir arası yaptıgım toplam 2000 km. degerleri. Giderken ve dönüşte yol bilgisayarını sırlayıp yola çıktım. Tek farkı giderken gündüz, dönüşte gece yolculugu yaptım. Ancak degerler yol bilgisayarındaki ortalam degerler, yanlış olmadıgını biliyorum.
    Sebebine gelince giderken 60 (litre) / 5,5(litre/100)=10,9 hesaplarsak 10,9x100=1090 km. yol yaparsınız ve ben bu yolu yaptım.
    Dönüşte ise son birim yakıt kalmıştı ve güvenemeyip 90 km. yol kalmıştı tekrar yakıt aldım. Yani 60 litre / 5,7(litre/100)=10,5 hesaplarsak 10,5x100=1050 km.
    Ayrıca araçta biliyorsunki A ve B olarak iki yol ölçümü var, birini sürekli sıfırlayıp kontrol ederken digerini hiç sıfırlamadım ve 13500 km. nin ortalama degerleri bunlar... Birde sanıyorum Turbo 100 km. hızdan sonra devreye giriyor galiba.???


    Bu yazdıklarınızda bir yanlışlık yok. Ben sadece 100 km sabit hız ile 120 km sabit hız (dikkat edin ortalama demiyorum sabit diyorum yani belli bir zaman boyunca aracı 120 km.ye sabitleyip alınan anlık yakıt tüketim bilgisinden bahsediyorum) arasında sadece 0.2 lt fark olması için normal yol koşulları olması mümkün değildir. Yani eğer aynı yol koşullarında (eğimsiz) elde ettiğiniz bu değerlerden ya 100 km bilgisi yanlış ya da 120 km bilgisi.




  • Sayın arkadaşlar uzun zaman ara verdiğim ve nadiren uğrayabildiğim topicimize hızlı bir dönüş yapıyorum. Tek ve basit bir tecrübe aktaracağım :
    - Aracım imzamda mevcut olan c4 110hp hdi .
    - Trabzon --> İstanbul Maltepe ve gerisingeri pendik yaptım .
    - bu mesafe yaklaşık 1190 km tuttu ve depomda 4,5 lt daha yakıt kalmıştı pendikte 55.5 lt yakıt alabildim.
    - trabzon samsun arasını mesai saatlerinde geçtiğim için 100 km üzerine pek çıkmadım (yaklaşık 370 km lik mesafe )
    - samsun gerede otoban girişi araşı aşırı yoğun trafik genelde düşük vites ve gece 24:00 e kadar hemen hemen klima hep açık kaldı .
    bu mesafede her araç sollama tam gaz ve düşük vitesle gerçekleşti siz tüketimi tahmin ediniz. ( not : tahmini geçtiğim araç sayısı 250 - 300 olduğunu tahmin ediyorum aşırı kalabalık kamyonlu tırlı ve gurbetçili bir yol oldu)
    - gerede gebze arası otobanda 130 km den aşağı hiç düşmemek kaydıyla kısa aralıklarla 190 km de seyrettim .
    -araçta bulunan yolcu sayısı : 4 ve ortalaması 112 kg idi kişi başı
    -bagajaki yük miktarımız yaklaşık 65 kg idi ( 2 adet ups de götürdüm yanımda)
    = tüm bu zorluklarla aracımın ortalama tüketimi 4.7 lt/100 km oldu.
    dipnot : aracımda hiçbirşekilde chiptuning veya yakıt tasarrufuna yönelik ek bir uygulama yapılmamış olup sadece ilk çalıştırma ve stop anında min. 30 sn yağlama ve deşarj süresi beklenmiş olup halen citroen orjinal yakıt katkısı kullanılmaktadır. Dönüş yolunda gündüz otobanda 210km kadar son sürat aynı yük durumunda test edilmiş olup dönüş süratimizin daha fazla olması sonucunda 56 lt yakıtı 1130 km de aldım ..

    yüksüz c4 düz yolda 85 km ile 3.4 90 km ile 3.8 lt yakabilmektedir ..
    Saygılar efendim




  • Hakan, seni tekrar burada görmek sevindirici. Paylaşımların için de teşekkürler ve ayrıca bu tüketim değerleri için tebrikler.

    Bir tecrübe de ben aktarayım ama bu tecrübe bana ait değil. Kardeşim ve amcamın çocukları Trabzon - İstanbul (B.Çekmece) ve tekrar İstanbul - Trabzon yolculuğu yaptılar geçen hafta. Ancak bu kesinlikle yakıt ekonomisine yönelik bir tecrübe olmadı.

    Hemen tüketim değerini vereyim.
    Trabzon - İstanbul - Trabzon = 2.360 km ve
    İstanbul - İzmit - İstanbul = 590 km
    İstanbul Şehir İçi = 900 km olmak üzere toplam 3.850 km.nin ortalaması 7.2 lt / 100 km ve ortalama hız tam 70 km

    Yani bugünkü ederiyle km.de yaklaşık 22 YKR. Bana göre mükemmel bir ortalama yakıt tüketimi çünkü :

    Trabzon - İstanbul (B.Çekmece yaklaşık 1.180 km) 9 saatte,
    İstanbul - Trabzon.u 8 saat 30 dk.da aldılar.

    Gidiş ve dönüşte toplam yolcu ağırlığı bagajlarla birlikte 350 kg. Yani toplam araç ağırlığı 1.850 kg.

    Bu süreler yolculuk süreleri yani molalar çıkılmış vaziyet ki zaten ihtiyaç gidermek dışında yemek için bile mola vermemişler. Kaba bir hesapla gidiş ortalama hızı 131 km ve dönüş ortalama hızı 139 km olarak gerçekleşmiş.

    Son hızı merak edenler için söyleyeyim ki görüntüsünü de çekmişler: 213 km tabiki bu eğimli bir yolda gerçekleşti. Daha fazla olur muydu diye sordum. En fazla olabileceği 220 km eğer tek başına yolculuk yapsaydı. Aynı yolda arkadaşlar belki hatırlar youtube linki vermiştim 1.9 TDI SuperB 235 km hıza çıkabilmişti ki 240 km.ye çıkma kapasitesi var.

    Hakan Bey.in aksine benim aracımda güce yönelik chip tuning uygulaması mevcut ve bu yüksek devirlerde standart bir C5.e göre daha fazla tork üretmesine ve doğal olarak daha ekonomik olmasına sebebiyet veriyor.

    Ne gidişte ne de dönüşte bu kadar yüksek performansa rağmen ne yağ ısısı ne de hararet ibresi yerinden oynamadı. Tabi bunda gece yolculuğu olmasının büyük etkisi var ve birde ben bunu son bakımda yarı sentetik 10w40 yerine tam sentetik Castrol 5w40 kullanmaya bağlıyorum.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Yavuz

    Merhaba.

    Öncelikle çok yanlış bilinen bir konuyu aydınlatayım.

    Turbonun devrede olmadığı devir yoktur. Turbonun etkin olduğu ya da olmadığı devirler vardır. Uzun yazmaya gerek yok aracı çalıştırdığınızdan itibaren ilk çevrimde yani ilk egzos gazı atıldığında turbo pervane ve palleri dönmeye başlar. Ayrıca aracı çalıştırır çalıştırmazda turboya yağ ulaşır.

    quote:

    Bu degerler en son Adana-Balıkesir arası yaptıgım toplam 2000 km. degerleri. Giderken ve dönüşte yol bilgisayarını sırlayıp yola çıktım. Tek farkı giderken gündüz, dönüşte gece yolculugu yaptım. Ancak degerler yol bilgisayarındaki ortalam degerler, yanlış olmadıgını biliyorum.
    Sebebine gelince giderken 60 (litre) / 5,5(litre/100)=10,9 hesaplarsak 10,9x100=1090 km. yol yaparsınız ve ben bu yolu yaptım.
    Dönüşte ise son birim yakıt kalmıştı ve güvenemeyip 90 km. yol kalmıştı tekrar yakıt aldım. Yani 60 litre / 5,7(litre/100)=10,5 hesaplarsak 10,5x100=1050 km.
    Ayrıca araçta biliyorsunki A ve B olarak iki yol ölçümü var, birini sürekli sıfırlayıp kontrol ederken digerini hiç sıfırlamadım ve 13500 km. nin ortalama degerleri bunlar... Birde sanıyorum Turbo 100 km. hızdan sonra devreye giriyor galiba.???


    Bu yazdıklarınızda bir yanlışlık yok. Ben sadece 100 km sabit hız ile 120 km sabit hız (dikkat edin ortalama demiyorum sabit diyorum yani belli bir zaman boyunca aracı 120 km.ye sabitleyip alınan anlık yakıt tüketim bilgisinden bahsediyorum) arasında sadece 0.2 lt fark olması için normal yol koşulları olması mümkün değildir. Yani eğer aynı yol koşullarında (eğimsiz) elde ettiğiniz bu değerlerden ya 100 km bilgisi yanlış ya da 120 km bilgisi.




    Yavuz bey verdiginiz bilgiler için teşekkür ederim. Yol koşulları da olabilir tabii ama mümkün oldugunca eğimsiz yollarda aldıgım degerlerdi bunlar. İlk fısatta tekrar ölçüm yapıp ekleyecegim.

    Turbonun aktif olmasına gelince, size bir sorum var. Örnegin araç sollarken sıkıştıgımda gaza yüklenince normalde 100 km. ile giden araç birden vites düşüp çok kısa bir zamanda 130 u görüyor ve tabi siz oradan kurtarıyor. Bu vites düşme esnasında turbo da aktif hale mi geliyor yoksa turbo zaten devrede bu sadece vites düşüp artırmanın etkisi mi?

    Ayrıca Citroen DH klübe bir türlü üye olamıyorum, ilgilenirizi rica ediyorum.

    Saygılarımla,




  • quote:

    Yavuz bey verdiginiz bilgiler için teşekkür ederim. Yol koşulları da olabilir tabii ama mümkün oldugunca eğimsiz yollarda aldıgım degerlerdi bunlar. İlk fısatta tekrar ölçüm yapıp ekleyecegim.

    Turbonun aktif olmasına gelince, size bir sorum var. Örnegin araç sollarken sıkıştıgımda gaza yüklenince normalde 100 km. ile giden araç birden vites düşüp çok kısa bir zamanda 130 u görüyor ve tabi siz oradan kurtarıyor. Bu vites düşme esnasında turbo da aktif hale mi geliyor yoksa turbo zaten devrede bu sadece vites düşüp artırmanın etkisi mi?

    Ayrıca Citroen DH klübe bir türlü üye olamıyorum, ilgilenirizi rica ediyorum.

    Saygılarımla,


    Tekrar merhaba.

    Turbo basıncı sizin gaza ne kadar bastığınızla alakalıdır. Devirle alakalı değildir. Örnek vermem gerekirse 130 km sabit hızda giden bir araçta turbo basıncının 0.8 bar olduğunu varsayalım. 110 km ile giderken birden dip gaz yaparsanız bu basınç 1.6 seviyelerine kadar çıkar. Peki sizin yaşadığınız nasıl açıklanabilir. Tamamen bununla açıklanabilir. 110 km ile giderken dip gaz yaptığınızda uygunsuz vites/devir ilişkisinden dolayı araç bir kademe vites düşürüp gazlıyor ve böylece daha etkin bir turbo basıncı elde ediliyor.

    Citroen DH Kulübünün yapısını değiştireceğiz. Bu yüzden bu konuyu çok fazla kafanıza takmayın. Yakında yeni bir site için çalışmalar yapacağız ve bunun için kemik bir kadro oluşturmaya çalışıyoruz. Orada herkes aktif olacak. Bu yüzden bu forumun aktif üyesi arkadaşlarıyla orada daha aktif çalışmalar yapacağız inşallah. Burası tabiki bizim ilk göz ağrımız ve göz bebeğimizdir. Buradan ayrılmamız söz konusu değil.




  • Yazılanlarla ilgili olarak birkaç teknik detaya girmek istiyorum:

    Eski turbolar sabit kanatlıydı. 2000 devirden önce ciddi bir işe yaramıyordu, yarayacak şekilde yapılsa bu sefer üst devirlerde sorun oluyordu.
    Yeni turbolar değişken kesitli ve etkili olduğu devir aralığı ve güç artışı çok daha iyi.
    Yine de yüksek devirde turbonun etkisi tartışılmaz.
    Sen gaza basınca araç vites küçültüyor ve bu sayede aynı hızda daha yüksek motor devrine çıkıyorsun, Turbo'nun katkısı artıyor, EH buna TURBO DEVREYE GİRİYOR da denebilir.
    Ama vites küçülttüğün için devreye giriyor demek de yanlış değil.

    Başka konu:

    Bir aracın son hızını öncelikle rüzgar direnci belirler. Araca göre göreceli rüzgar hızı hızın karesi ile orantılı bir kuvvet uygular araca. Motor o kuvvete karşı aracı hızlandırmaya çalışır gücü oranında ve bir noktada kuvvetler dengeye gelir. Son hızda takılır kalırız.
    Yokuş aşağı arabya tam gaz yaptığımızda devreye yerçekimi girer, ilave kuvvet sağlar yolun eğimine göre.
    Bu katkı sayesinde tam gazda, yokuş aşağı yeterince zaman harcarsak, son hızımız bir miktar daha artar.

    Şimdi bunu neden yazdım, demiş ya bir arkadaş, arabada yalnız olsaydın daha yüksek hıza çıkardın; bu yanlış.
    Yokuş aşağıya gittiğimiz için bizi daha yüksek hıza ulaştıran zaten ağırlığımız.
    Bu da şu demek, araba daha yüklüyken aslında 'yokuş aşağı' daha yüksek hıza çıkar!
    (İstisna: yük o kadar çok arttırılır da lastiklerin şişkinliği bozulur da yuvarlanma direnci anormal artarsa hesap değişir.
    Ama bahsettiğim insan ağırlığı değil, çok daha fazlası)

    Buradan anlaşılacağı üzere göstergede maximum rakamı görmek isteyen, uzun ve mümkün olduğunca dik bir yokuştan aşağı tercihan 4 kişiyle sallanır, rüzgarı da arkasına alırsa en iyi neticeye ulaşır. (not: Bu sefer de 4500 devirleri geçmek istemeyen motor sizi yavaşlatmaya başlayacaktır.)

    Bir başka konu Chip ile güç artımı neticesi son hız değişimi:

    Box olsun Chip tuning olsun, turbo dizel araçlar kadar 'sorunsuz' güç artışı sağlanabilen motor belki yok.
    %20~%30 güç artışı çok rahat elde ediliyor.
    Ancak bu uygulamayı yapan arkadaşlarda kesinlikle 'ciddi bir son hız artışı beklentisi' olmamalı.
    Çünkü biz güç artışını sağlamamıza karşın daha önceki güce göre dizayn edilmiş dişli oranlarıyla oynayamadığımızdan, ulaştığımız max hızlarda motor zaten verimli bölgesini aşıyor. Yani sahip olduğumuz ekstra güç son hıza 'çabuk' ulaşmamızı sağlıyor fakat son hızı öyle ciddi mertebede arttırmıyor.
    6 vites otomatikler bu konuda biraz daha şanslı, çünkü altıncı viteste o gücü daha verimli değerlendirebilecek devirlerde kalacaktır sanırım.

    Başka konu- Gösterge hızlarımız doğru mu?:
    Birçok aracın hız göstergesi %5 ila %15'lere varan şekilde hızı olduğundan yüksek gösterir.
    Sistemler digitale döndükçe bu hata azalmaya başladı.
    O nedenle gerçek hızınızı merak ediyorsanız GPS kullanmanızı öneririm.
    Bu kontrol neticesinde tespitim şöyle:
    2.0 C5 Exl aracım tüm hızlarda sabit olarak +3km/h gösteriyor. Yani 103 le gittiğimde gerçek hız 100, 153 te 150.

    Oysa C4 tam tamına gerçek hızı veriyor. Bilginize...

    Sıkılmadan okuduğunuzu umarım. Yanlışım olabilir, tartışırız.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Yavuz

    quote:

    Yavuz bey verdiginiz bilgiler için teşekkür ederim. Yol koşulları da olabilir tabii ama mümkün oldugunca eğimsiz yollarda aldıgım degerlerdi bunlar. İlk fısatta tekrar ölçüm yapıp ekleyecegim.

    Turbonun aktif olmasına gelince, size bir sorum var. Örnegin araç sollarken sıkıştıgımda gaza yüklenince normalde 100 km. ile giden araç birden vites düşüp çok kısa bir zamanda 130 u görüyor ve tabi siz oradan kurtarıyor. Bu vites düşme esnasında turbo da aktif hale mi geliyor yoksa turbo zaten devrede bu sadece vites düşüp artırmanın etkisi mi?

    Ayrıca Citroen DH klübe bir türlü üye olamıyorum, ilgilenirizi rica ediyorum.

    Saygılarımla,


    Tekrar merhaba.

    Turbo basıncı sizin gaza ne kadar bastığınızla alakalıdır. Devirle alakalı değildir. Örnek vermem gerekirse 130 km sabit hızda giden bir araçta turbo basıncının 0.8 bar olduğunu varsayalım. 110 km ile giderken birden dip gaz yaparsanız bu basınç 1.6 seviyelerine kadar çıkar. Peki sizin yaşadığınız nasıl açıklanabilir. Tamamen bununla açıklanabilir. 110 km ile giderken dip gaz yaptığınızda uygunsuz vites/devir ilişkisinden dolayı araç bir kademe vites düşürüp gazlıyor ve böylece daha etkin bir turbo basıncı elde ediliyor.

    Citroen DH Kulübünün yapısını değiştireceğiz. Bu yüzden bu konuyu çok fazla kafanıza takmayın. Yakında yeni bir site için çalışmalar yapacağız ve bunun için kemik bir kadro oluşturmaya çalışıyoruz. Orada herkes aktif olacak. Bu yüzden bu forumun aktif üyesi arkadaşlarıyla orada daha aktif çalışmalar yapacağız inşallah. Burası tabiki bizim ilk göz ağrımız ve göz bebeğimizdir. Buradan ayrılmamız söz konusu değil.


    Katılıyorum,ilave olarak: Gaz pedalının altında bulunan switch'e gelecek kadar basarsan (çıt sesini duyarsın-hani araç hız limitindeyken hızını arttırmana izin veren switch) OVERBOOST devreye girerek ilave tork artışı sağlıyor!




  • Merhaba,
    Öncelikle verdiginiz bilgiler için Yavuz ve umitoz' e teşekkürler.
    Turbo kunusunda bilmedigim, eksik yada yanlış bildigim konuyu bu sayede ögrendim.
    Yalnız umitoz arkadaşın yazısının sonunda bahsettigi hız konusunda benim farklı bir tespitim var. C4 picasso ile 100 km. sabit hızda navigasyon cihazı hızı 96 km. gösteriyor yani -4 km.
    Ben hep aracın hız ölçüm kalibrasyonunun daha düzgün oldugunu kabul ettim. Nedeni ise başka bir başlıkta bahsettigim araçta OGS'nin çalışmaması nedeniyle cihazın yeterli sinyal alamadıgı ve / veya uydudan gelen bilginin gecikmeli olabilecegi varsayımı.

    Saygılar,
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.