Şimdi Ara

Akü amper çekmiyor fakat 6-7saat içinde akü bitiyor neden?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
18
Cevap
2
Favori
23.005
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Selamlar her 6 saat (max) beklemede arabanın aküsü bitiyor akü amper çekmiyor ampermetrede arabayı kitleyince sadece alarmın amperini çekiyor yani 0.01 ve 0.02 amper.ama buna rağmen akü 6-7 saat içinde bitmiş oluyor hatta arabaya hiç elektrik gelmiyor.anca başka arabadan transfer yapınca çalışıyor...varmıdır bi çözümü aklına birşey gelen varmı veya aynısı bnada oldu diyen???

    Not:aküyü 3 kere değiştirdim onun için akü değiştirin demeyin



  • peki alternatörün şarj yapıp yapmadığını hiç ölçtürdünüz mü?

    cevabınız evet ise kaç volt veya amper ile şarj ediyor?
  • walla alternatör sarj ediyor ztn şarj ettiğini şurdan anlıyoruz akü tamamen bitiyor ve akü transferi yaptıında araba çalışıyor ananında kontağı kapatıp açınca yine marş basmıyor fakat yol kat edip (min 15)dk şarj olmuş oluyor yani onda bi sorun yok...aklıma gelen tek şey bi yerlerde bi kabloda problem flnmı war?ordanmı kaçırıyor acaba?
  • anlattıklarına göre ben sarjın yapıldığına kani olamadım.Bir araçtan diğerine timsah ağızlı aktarma kablosu ile çalıştırma yapıldığında güç sağlam olan aküden alınmış olur.Dolatyısı ile şasj olayında kesin anlamak için bir akücüye gidip kaç volt aküye geliyor ölçtürmek lazım.Eğer bunu ölçtürdünüz ise değeri iletirseniz yardımcı olmaya çalışayım.

    alternatörünüz sağlam olsa bile Ac akımı Dc çeviren parçada problem söz konus olabilir.Buda alternatörün içindedir.Bu yüzden müdahale yapılmadan evvel alternatör kaç volt veriyor baktırmak lazım
  • Bu konu aslında basit gibi görünen ama işin iöinde ciddi bilgi birikimi gerektiren bir konudur.Ağızdan ağıza da çoğunlukla yanlış aktarılan bilgiler yüzünde ortalıkta yanlış bilgiler dolaşır ve gerçek neden bulunamadan bu işten akücüler nasiplenir.işin doğrusunu merak edenlere ekte çok öneml ibir döküman gönderiyorum.Bunu takip eden en iyi uzmandan daha detaylı karar verme şansına erişmşiş olacaktır.Güle güle kullanın.

     Akü amper çekmiyor fakat 6-7saat içinde akü bitiyor neden?
  • @vezir

    abi şimdi bna adım adım nelerı ölctürmem gerekir söyleyebilirmisin?bn yapymm ona göre söyliyim yine sana danıayım sora
  • jayopa ,
    yukarıda adım adım ne yapılacağı yazıyor ingilizce biliyorsan flowchard takip edebilirsin.Ben birkaç adımı yazayım sırayı takip et,
    1-Motor kapalı iken alternatör akımını ölç
    2-Eğervoltaja 12,4 veya üstü ise ,aküyü değiştirmen gerekir
    3-Eğer değiştirdiğin halde vvoltaj 12,4 den büyükse akü de problem var demektir.
    4-Eğer voltaj 12,4 den küçük ise arabayı çalıştır rölantide 1500devire getir
    5-Alternatördeki voltajı ve çıkış terminalindeki voltajı ölç
    6-Eğer voltaj 13,8 ile 14,2 arasında ise diye deavm ediyor kutuların içine odaklanman adım adım takip etmen gerekir.
    Bunları senin yapmayacağını düşünerek baglantı şemelarını yazmadım .Burası elekrikçilerin yapması gerekir diye düşünüyorum yanlış bir ölçüm veya baglantı yapılması belki hatalı karar vermenize veya hasara neden olabileceği için önermiyorum.Ama isterseniz diye en azından karşınızdakine güven açısından aşagıda şemeları vereceğim.Sadece yapanın nasıl bagladığını uzaktan kontrol edin yeter.

    quote:

    Orjinalden alıntı: jayopa86

    @vezir

    abi şimdi bna adım adım nelerı ölctürmem gerekir söyleyebilirmisin?bn yapymm ona göre söyliyim yine sana danıayım sora




  • normal bağlantı ve yük altında bağlantı şeması


     Akü amper çekmiyor fakat 6-7saat içinde akü bitiyor neden?


     Akü amper çekmiyor fakat 6-7saat içinde akü bitiyor neden?
  • pozitif bağlantı testi ve negatif bağlantı testi şemaları

     Akü amper çekmiyor fakat 6-7saat içinde akü bitiyor neden?


     Akü amper çekmiyor fakat 6-7saat içinde akü bitiyor neden?
  • BENİMDE BAŞIMA GELMİŞTİ.AKÜ DURDUĞU YERDE BİTİYORDU.ARABADA HERŞEY KAPALI İKEN + KUTUPBAŞINI SÖKÜP TEKRAR HAFİFÇE DEĞİRDİK ÇIT-ÇIT ŞEKLİNDE KAÇAK YAPIYORDU.BU DURUMDA NEREDEN KAÇAK YAPIYOR ONU BULMAK LAZIM.SENİN DURUMUN FARKLI OLABİLİR BİLGİNİZE.
  • Aynı sorunu ben de yaşıyorum arkadaşlar. Arabayı kilitleyince 0.01 amper akım çekiyor. Fakat akşam bıraktığım arabayı sabah çalıştıramıyorum. Akü tamamen boşalmış oluyor. Akü yeni değişti. Yeni değişmiş olmasına rağmen belki akü bayattır diye başka bir aküyle denedim. Sonuç yine aynı.

    Arabanın motor içi sigorta kutusundan şüpheleniyorlar ama net bişey söyleyen yok. Araç Peugeot 308 1.6 Benzin&LPG 2008.

    Konu açılalı epey olmuş ama @jayopa86 üstad nasıl çözdün sorunu?
  • N3CAT1 kullanıcısına yanıt
    Akımı nasıl ölçtünüz?
    Eksi kutup başını söküp ölçü aleti ile ölçün.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Artı kutup başını sokup ölçü aleti ile olctum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • N3CAT1 kullanıcısına yanıt
    slmlar. bende de benzer sorun var. fakat bende ki özetle şöyle: sabah aracı çalıstırdım fakat garip bir ses geldi,stop edip tekrar marş yaptım. marş almadı tık tık kontaktan ses geldi. araç ışıkları yanıyordu. 3-4 kez marş yaptım almadı, takviye ile çalıştırdm aracı. 3 gündür kullanıyorum sorun yok. (gecen ayda yapmıştı aynısı bir aydan fazla kullanmıştım)
    1. akü bitik olsa ışıklar neden yansın.
    2. akü tam bitik değil ama marşı beslyecek kadar güç yok.sonrasında araç aküyü şarj ediyo.yani şarj dinamosu çalısıyor. akünün ömrü bitse - ya da kaçak olsa her sabah aynısı yapardı. geriye arastırmalarıma göre marş motoru ve kömürü ya da temaszlık kalıyor.haftasonu elektriçiye gidecez bakalım ne olacak.

    akünün voltajını ölçerken kutup başlarını sökmenize gerek yok. motor soğuk iken ve araç çalışmıyorken voltmetre (DC) ile akünün voltajını ölçün (12.4 ve üzeri olmalı-11,5 altı bitik akü).aracı çalıştırın ve tekrar voltajı ölçün 13,5-14,2 üzeri olması lazım,gaz verdikçe artış olur. bu da şarjın olduğunu gösterir.youtube da ilgili videolar var.
    https://www.youtube.com/watch?v=F2TBPd9Lbnk




  • symbolcu S kullanıcısına yanıt
    akünün voltajını ölçerken kutup başlarını sökmenize gerek yok. motor soğuk iken ve araç çalışmıyorken voltmetre (DC) ile akünün voltajını ölçün (12.4 ve üzeri olmalı-11,5 altı bitik akü).aracı çalıştırın ve tekrar voltajı ölçün 13,5-14,2 üzeri olması lazım,gaz verdikçe artış olur. bu da şarjın olduğunu gösterir.youtube da ilgili videolar var.
    https://www.youtube.com/watch?v=F2TBPd9Lbnk
  • eagle_3406 E kullanıcısına yanıt
    Dikkatli okuyun biz gerilim değil akım ölçüyoruz
    Kaçak akım.Bunun için kutup başı sökülür.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aynı sorun bende de var. Araç kapalı iken 0.02 akım çekiyor ama akü bitiyor. 24 saatte 11.5 lara düşüyor voltaj. Yeni varta agm start stop akü aldım gene aynı. Araç çalışırken voltaj 14.5 civarı gösteriyor, sarj oluyor. Neden azalır bu sarj?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.